quote:Hoe eindigt dat dan?
Op vrijdag 4 juli 2003 14:26 schreef vosss het volgende:
the never ending story is volgens mij het alleropenste einde dat er is
quote:als ik de titel moet geloven dan
Op vrijdag 4 juli 2003 14:26 schreef vosss het volgende:
the never ending story is volgens mij het alleropenste einde dat er is
quote:erg eeehmmz, ja open zegmaar
Op vrijdag 4 juli 2003 14:26 schreef TrenTs het volgende:[..]
Hoe eindigt dat dan?
Als ze met die bus boven die klif hangen!
quote:Dat lijkt me niet leuk eigenlijk.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:27 schreef Strolie75 het volgende:
Beste open einde: The Italian JobAls ze met die bus boven die klif hangen!
"Lets attack the main bug planet!!!"
"To be continued"
quote:onder het motto van als het een kaskraker word maken we nog een vervolg
Op vrijdag 4 juli 2003 14:28 schreef Brinxter het volgende:
en Starship Troopers dan?"Lets attack the main bug planet!!!"
"To be continued"
wat er nooit meer geweest is
quote:Dat is het einde van de oude film uit de jaren '60, niet van die slappe remake.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:30 schreef BlaatschaaP het volgende:
Spoiler.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 14:35 schreef Posdnous het volgende:
LOTR: Fellowship of the ring
quote:hehe, das juist een briljant einde
Op vrijdag 4 juli 2003 14:33 schreef Nembrionic het volgende:
Ik zat meer te denken aan The Search for the Holy Grail. Ook lekker open...
Maar open eindes zijn over het algemeen wel leuk, laat veel aan je fantasie over
quote:Hehehe "This is getting far to silly now, turn of the camera"
Wanneer the good Guy dood gaat en de Bad Guy blijft leven
quote:Ja want was het nou een Europese of een Afrikaanse zwaluw ...
quote:Inderdaad. Daar kun je al best veel raden, en over fantaseren. Pluspunt: gelukkig komt deel drie en kan je ook zien of de dingen die je dacht ook uit komen.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:37 schreef Mr.Spock het volgende:
Recente film met goed open einde:
The Matrix Reloaded
Wat ik een slechter en irritanter open einde vond was TLOTR 2. Ookal komt deel drie, en is deel twee en drie een film. Maar was dit ook niet bij the Matrix Reloaded en Revolutions?
quote:En dat is mod van het filmforum.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb die film niet gezien hoor (beide niet), dus blijft het een spoiler.
quote:Heb je m al gezien? Dat is tog de remake van 2003 met die mini-coopers ?
Op vrijdag 4 juli 2003 14:31 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Dat is het einde van de oude film uit de jaren '60, niet van die slappe remake.
quote:Oh gut..een open einde in een film die uit 3 delen bestaat wat eigenlijk 1 complete film is. Dat was totaal niet te verwachten natuurlijk, zo'n open einde...
Op vrijdag 4 juli 2003 14:35 schreef Posdnous het volgende:
LOTR: Fellowship of the ring
quote:Moeten ze er maar 1 film van maken. Wat kan mij het schelen dat het eigenlijk 3 delen zijn. Ik had een erg onbevredigd gevoel aan het einde.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:49 schreef Nembrionic het volgende:[..]
Oh gut..een open einde in een film die uit 3 delen bestaat wat eigenlijk 1 complete film is. Dat was totaal niet te verwachten natuurlijk, zo'n open einde...
quote:Ah vroeg me al af waar m'n post was.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
En nu kappen met die smilies, en snel.Die van mij is ook gedelete
Wat ik op zich ook gek vind zijn films met een gesloten eind waar dan een vervolg op komt alsof het einde open was.
quote:Alsof je zo lang in de bios gaat zitten eh.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:50 schreef Posdnous het volgende:[..]
Moeten ze er maar 1 film van maken. Wat kan mij het schelen dat het eigenlijk 3 delen zijn. Ik had een erg onbevredigd gevoel aan het einde.
ik wel dan..
quote:Er is geen hond die een film van 10 uur gaat zitten kijken. Het boek is ook in 3 stukken, maar 1 doorlopend verhaal.
Moeten ze er maar 1 film van maken. Wat kan mij het schelen dat het eigenlijk 3 delen zijn. Ik had een erg onbevredigd gevoel aan het einde.
Ik bedoelde er alleen maar mee te zeggen dat het geen verassing voor je zou moeten zijn DAT het een open einde heeft....
Dat had bij LOTR ook makkelijk gekund.
quote:Mwoah, ik vind het einde van The Empire Strikes Back nou ook niet echt bevredigend. Je denkt niet van: zo, dat is mooi afgerond.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:55 schreef Posdnous het volgende:
Wil ik toch even op reageren: De Star Wars trilogie (destijds) was ook al gepland om over meerdere delen te worden verdeeld en daar konden ze er wel een prima einde aan brouwen.
quote:Starwars gaat over jaaaaaaaren want dat jonkie is aan het eind ook oud. Bij LOTR is het veel doorlopender.
Wil ik toch even op reageren: De Star Wars trilogie (destijds) was ook al gepland om over meerdere delen te worden verdeeld en daar konden ze er wel een prima einde aan brouwen.Dat had bij LOTR ook makkelijk gekund.
quote:Dat bedoel ik en bij the Matrix reloaded was dat veel en veel beter. Ik vond het juist een goed einde, en absoluut niet irriterend zoals het bij TLOTR 2 wel was. ( Bij 1 weet ik het niet goed, want die heb ik nog maar een keer gezien)
Een open einde vind ik niet zo heel erg maar als het gaat als:
[spoiler!!!!!] Ze reizen de hele film lang naar een plek, als als ze op de rand van die plek staan zeggen ze: 'Daar is 't !' En dan houdt de film op [/spoiler]
Dat gaat m.i. echt te ver.
quote:Als ik me niet vergis SW als enigzins losse boeken geschreven. LOTR was uiteindelijk 1 verhaal, wat opgesplitst is in 3 stukken om het gemakkelijker te lezen te maken. Of te kijken.
Wil ik toch even op reageren: De Star Wars trilogie (destijds) was ook al gepland om over meerdere delen te worden verdeeld en daar konden ze er wel een prima einde aan brouwen.Dat had bij LOTR ook makkelijk gekund.
En aangezien de boeken 1 en 2 dus een open einde hebben, hoe had je het dan graag gesloten gezien? Dat zou het alleen maar verpesten OMDAT het 1 verhaal is.
quote:Begrijp me goed, ik ben het op zich met je eens. Ik vind de eerste twee delen van LotR ook als een nachtkaars uitgaan. Gewoon van: jongens, we stoppen want de film is vol.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:59 schreef Posdnous het volgende:
[...]
quote:Maarja het is geen boek. je moet toch een jaar wachten. En dat einde kon best netter. Bij The Matrix is het zelfs zo dat het niet een kwestie van jaren, maanden of weken is. Maar slechts een paar minuten. En dat was veel consequenter(goed geschreven?) gedaan dan bij tlotr. En ook the matrix was als een deel geschreven
Op vrijdag 4 juli 2003 15:03 schreef Nembrionic het volgende:[..]
Als ik me niet vergis SW als enigzins losse boeken geschreven. LOTR was uiteindelijk 1 verhaal, wat opgesplitst is in 3 stukken om het gemakkelijker te lezen te maken. Of te kijken.
En aangezien de boeken 1 en 2 dus een open einde hebben, hoe had je het dan graag gesloten gezien? Dat zou het alleen maar verpesten OMDAT het 1 verhaal is.
quote:Waarom ? Kijk naar deel 1 (A New Hope) . Mooi opgebouwd, concentreert zich naar een hoogtepunt (leuke actie/strijd) mat als conclusie een (voorlopige) winnaar. Daarna de viering van de overwinning----> mooi einde. Zo zie ik het veel liever.
Op vrijdag 4 juli 2003 15:05 schreef Frollo het volgende:[..]
Begrijp me goed, ik ben het op zich met je eens. Ik vind de eerste twee delen van LotR ook als een nachtkaars uitgaan. Gewoon van: jongens, we stoppen want de film is vol.
Maar als je dan met Star Wars aan komt zetten als een goed voorbeeld van 'een einde aan brouwen', tja, dan moet ik daar toch even iets tegenin brengen.
quote:Zeer goed en mooi einde vond ik
Op vrijdag 4 juli 2003 15:09 schreef M_tha_Man het volgende:
The Ninth Gate! Kuteinde
quote:Nog niet gezien, maar is wel al in mijn collectie.
Op vrijdag 4 juli 2003 15:09 schreef M_tha_Man het volgende:
The Ninth Gate! Kuteinde
quote:Das waar, maar dat geldt voor deel 2 (V) dus niet.
Op vrijdag 4 juli 2003 15:09 schreef Posdnous het volgende:
Waarom ? Kijk naar deel 1 (A New Hope) . Mooi opgebouwd, concentreert zich naar een hoogtepunt (leuke actie/strijd) mat als conclusie een (voorlopige) winnaar. Daarna de viering van de overwinning----> mooi einde. Zo zie ik het veel liever.
quote:Nahjah,
Op vrijdag 4 juli 2003 15:09 schreef dj-ango het volgende:[..]
Maarja het is geen boek. je moet toch een jaar wachten. En dat einde kon best netter. Bij The Matrix is het zelfs zo dat het niet een kwestie van jaren, maanden of weken is. Maar slechts een paar minuten. En dat was veel consequenter(goed geschreven?) gedaan dan bij tlotr. En ook the matrix was als een deel geschreven
ze zijn drie films/boeken lang op reis. De gemiddelde mens heeft het boek gelezen en weet dat ze in deel drie aankomen waar ze moeten zijn. Hoe kun je dan een einde breien aan het einde van boek 1 en 2 waar staat dat ze verder op weg gaan. Er zijn al dingen verandert om het verhaal beter te laten lopen.
Jackson wilde de film zoveel mogelijk op het boek laten lijken, en dat lukt op deze manier. En dat je een jaar moet wachten met een open einde: ja, dat vind ik nogal kut en DUS juist wel gaaf. Dat houdt mij nl "fit" om deel 3 zo snel mogelijk te willen gaan kijken. En laat DAT nou net de bedoeling zijn
quote:Okey kan je gelijk in hebben. Ik ben namelijk een van de weinige die de boeken nog nooit heeft gelezen ( en nu ga ik iets zeggen waardoor heel mn reputatie naar de tering gaat), omdat ik ze te saai vond. Maar goed ieder zijn eigen mening ( wat betereft de boeken tot zover).
Op vrijdag 4 juli 2003 15:21 schreef Nembrionic het volgende:[..]
Nahjah,
ze zijn drie films/boeken lang op reis. De gemiddelde mens heeft het boek gelezen en weet dat ze in deel drie aankomen waar ze moeten zijn. Hoe kun je dan een einde breien aan het einde van boek 1 en 2 waar staat dat ze verder op weg gaan. Er zijn al dingen verandert om het verhaal beter te laten lopen.
Jackson wilde de film zoveel mogelijk op het boek laten lijken, en dat lukt op deze manier. En dat je een jaar moet wachten met een open einde: ja, dat vind ik nogal kut en DUS juist wel gaaf. Dat houdt mij nl "fit" om deel 3 zo snel mogelijk te willen gaan kijken. En laat DAT nou net de bedoeling zijn
Ik bedoel juist dat het einde te plots in gaat. Hij had dit beter en mooier kunnen afronden. Een beetje open einde kan geen kwaad en al helemaal niet bij deze films. Maar je kan je verhaal toch wel beter afronden? En daarmee wil ik nogmaals the Matrix Reloaded als voorbeeld stellen. Dat heeft iets afgeronds, en toch een link naar het laatste deel, en ook nog hiermee een open einde. Niet plots, niet zomaar boem door het verhaal heen, wat wel bij TLOTR was.
quote:Omdat het zo geschreven is.
Op vrijdag 4 juli 2003 15:27 schreef dj-ango het volgende:[..]
Okey kan je gelijk in hebben. Ik ben namelijk een van de weinige die de boeken nog nooit heeft gelezen ( en nu ga ik iets zeggen waardoor heel mn reputatie naar de tering gaat), omdat ik ze te saai vond. Maar goed ieder zijn eigen mening ( wat betereft de boeken tot zover).
Deel 1 is in het begin ook heel saai. Daarom haken een hoop mensen af. Echt een kwestie van doorbijten, hoe moeilijk het ook lijkt. Ik had het ook bijna opgegevenIk bedoel juist dat het einde te plots in gaat. Hij had dit beter en mooier kunnen afronden. Een beetje open einde kan geen kwaad en al helemaal niet bij deze films. Maar je kan je verhaal toch wel beter afronden? En daarmee wil ik nogmaals the Matrix Reloaded als voorbeeld stellen. Dat heeft iets afgeronds, en toch een link naar het laatste deel, en ook nog hiermee een open einde. Niet plots, niet zomaar boem door het verhaal heen, wat wel bij TLOTR was.
LOTR:
Einde boek 1 ---
Ten slotte gingen ze weer aan land op de zuidelijke hellingen van de Amon Lhaw. Daar vonden zij een vlak stuk over en trokken de boot uit het water en verborgen haar zo goed mogelijk achter een groot rotsblok. Toen, hun pakket op de schouders nemend, gingen ze op weg, een pad zoekend dat hen over de grijze heuvels van de Emyn Muil zou voeren, en verder omlaag het Land van Schaduw in.
't Einde van Deel 1 moet ik zeggen (Deel 1 bestaat uit 2 boeken) is nogal open ja. En zoals ik al zei: Jackson wilde zo dicht mogelijk bij het boek blijven dus ja...het kan vervelend zijn als je het niet gelezen hebt.
vanavond te zien op Net5
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |