In dit topic kan je voetbal nieuwsdingetje posten (en daar natuurlijk op reageren ) die niet in een ander topic passen en ook niet echt een eigen topic waard zijn (dus waarvan de user die het bericht post verwacht dat het aantal replies laag zal zijn op dat specifieke bericht).
quote:Met dank aan Qi voor dit bericht.
Marquez overvallen in MexicoMEXICO-STAD, 3 juli 2003 18:30 - Drie internationals van de Mexicaanse ploeg zijn in Mexico-Stad overvallen en zelfs enkele minuten gegijzeld door bewapende mannen. Een van de drie spelers was aanvoerder Rafael Marquez, die deze dagen in onderhandeling is met Barcelona. De verdediger van Monaco reed samen met Pavel Pardo en Oswaldo Sanchez in een taxi naar de luchthaven van Mexico-Stad, toen bij een stoplicht gewapende mannen het voertuig binnendrongen. Een man richtte en pistool op het gezicht van Marquez en ontnam hem zijn dure horloge. Daarna ging het drietal naar de luchthaven om vervolgens naar Acapulco te vliegen voor een trainingskamp met de nationale ploeg. Mexico neemt in de komende weken deel aan de CONCACAF Gold Cup,
waarin Brazilie en Hinduras in de eerste ronde de tegenstander is.Bron: www.voetbalonline.nl
quote:er is toch al een centraal feyenoord topic?
Op vrijdag 4 juli 2003 12:13 schreef Doc het volgende:
In dit topic kan je voetbal nieuwsdingetje posten (en daar natuurlijk op reageren) die niet in een ander topic passen en ook niet echt een eigen topic waard zijn (dus waarvan de user die het bericht post verwacht dat het aantal replies laag zal zijn op dat specifieke bericht).
quote:Ik weiger ook te geloven dat Real Madrid Beckham heeft gekocht om zijn voetbal kwaliteiten, omdat ze talloze spelers hebben die beter zijn dan Beckham. Beckham's aankoop is gewoon een publiciteitsstunt.
Uli Hoeness: "Real is een circus."MUNCHEN, 4 juli 2003 11:44 - De transfer van David Beckham houdt bijna alle gemoederen bezig, zelfs die bij de Europese rivalen van de Spaanse kampioen. Uli Hoeness is het langzamerhand zat dat Real Madrid alle aandacht van de media krijgt
en de directeur van Bayern Munchen haalde op een persconferentie fel uit naar de Koninklijke: "Ik kan de transfer van Beckham niet serieus nemen. Hij is helemaal niet gekocht voor zijn voetbalkwaliteiten. Dit is een farce. Er wordt nu net gedaan alsof Beckham een wereldvoetballer is, maar dat is een beetje overdreven. Hij kan wel een balletje trappen, maar hij heeft zeker niet de kwaliteiten van een Ballack of een Zidane. In mijn Bayern van de jaren zeventig had hij mee mogen doen met de warming-up. Maar ja, Real Madrid is een circus en iedereen doet daar zijn kunstje. Ze winnen de Europa Cup niet en worden met pijn en moeite kampioen maar dan kopen ze een speler en staan ze weer in het middelpunt van de belangstelling. Maar met een serieus leiden van een voetbalclub heeft het volgens mij niets te maken."Bron: www.voetbalonline.nl
quote:is idd zo,maar om te beweren dat Ballack nou weer beter is...
Op vrijdag 4 juli 2003 13:58 schreef Qi het volgende:
Een klein beetje gelijk heeft hij wel:
[..]Ik weiger ook te geloven dat Real Madrid Beckham heeft gekocht om zijn voetbal kwaliteiten, omdat ze talloze spelers hebben die beter zijn dan Beckham. Beckham's aankoop is gewoon een publiciteitsstunt.
quote:Nu ook een Beckingham Palace in Madrid.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:00 schreef El_Catalan het volgende:
Beckham ze huis in Spanje heeft bunkers die tegen Raket aanvallen kunnen
quote:Jammer van die Bunkers anders had de E.T.A het een stuk makkelijker gehad
Op vrijdag 4 juli 2003 14:01 schreef zjroentje het volgende:[..]
Nu ook een Beckingham Palace in Madrid.
quote:Ik denk dat Ballack inderdaad beter is. Beckham kan beter overweg met dood spel situaties, en hij kan beter passes geven, maar Ballack is allround beter dan Beckham naar mijn mening. Betekent overigens niet dat ik liever Ballack in mijn team heb, ik vergelijk alleen de twee voetballers met elkaar.
Op vrijdag 4 juli 2003 13:59 schreef DutchGooner het volgende:[..]
is idd zo,maar om te beweren dat Ballack nou weer beter is...
quote:Dat slaat echt helemaal nergens op ..............................
Op vrijdag 4 juli 2003 14:09 schreef Qi het volgende:[..]
Ik denk dat Ballack inderdaad beter is. Beckham kan beter overweg met dood spel situaties, en hij kan beter passes geven, maar Ballack is allround beter dan Beckham naar mijn mening. Betekent overigens niet dat ik liever Ballack in mijn team heb, ik vergelijk alleen de twee voetballers met elkaar.
quote:Nee, Ballack is geen Beckham en andersom ook niet
Op vrijdag 4 juli 2003 14:31 schreef aldostuta het volgende:[..]
Dat slaat echt helemaal nergens op ..............................
Ballack is goed, maar echt geen Beckham.
quote:op vi.nl stond dat ze in madrid verwachten komend (!) seizoen 78 miljoen (ofzo) op te halen met de verkoop van shirts met het rugnummer van Beckham... nu gaan daar nog wel de kosten van die shirts vanaf, maar alleen met de verkoop daarvan hebben ze de transfersom al terug
Op vrijdag 4 juli 2003 14:39 schreef knuppelhout het volgende:
real heeft in het contract opgenomen dat ze een percentage van al beckhams sponsorinkomsten binnenkrijgen. hij was laatste bezig met een tour door japan enzo, dus die aankoopsom hebben ze zo terugverdiend, gok ik zo.
kunnen ze van de winst weer goede voetballers kopen
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 14:33 schreef Qi het volgende:[..]
Nee, Ballack is geen Beckham en andersom ook niet
quote:Ze stellen geloof ik 1 miljoen shritjes a 78 euro. Ik vind dat maar een rare rekensom, alsof het overgrote deel van die shirts niet gekocht zou zijn als Beckham er niet was geweest. Volgens mij is het overgrote deel gewoon substitutie.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:42 schreef robinvdt het volgende:[..]
op vi.nl stond dat ze in madrid verwachten komend (!) seizoen 78 miljoen (ofzo) op te halen met de verkoop van shirts met het rugnummer van Beckham... nu gaan daar nog wel de kosten van die shirts vanaf, maar alleen met de verkoop daarvan hebben ze de transfersom al terug
quote:Zoals ik al zei, Beckham heeft specifieke kwaliteiten (vrije trap, goede pass), maar voor de rest is het een gemiddelde voetballer. Ballack is een allrounder, en ik schat zijn voetballende kwaliteiten hoger in. Maar nogmaals, ik heb toch nog liever Beckham in mijn team, omdat Beckham sowieso een stukje uitstraling meebrengt, en die passes en vrije trappen zijn verdomd handig.
Op vrijdag 4 juli 2003 14:37 schreef Da_Sandman het volgende:
Beckham is een overgewaardeerde voetballer, dat zeker. Maar om em nou te vergelijken met Ballack
quote:mwa de aziaten kennen eerder beckham dan real madrid
Op vrijdag 4 juli 2003 14:49 schreef aldostuta het volgende:[..]
Ze stellen geloof ik 1 miljoen shritjes a 78 euro. Ik vind dat maar een rare rekensom, alsof het overgrote deel van die shirts niet gekocht zou zijn als Beckham er niet was geweest. Volgens mij is het overgrote deel gewoon substitutie.
quote:Kon dit niet in een centraal Real Madrid topic?
Op vrijdag 4 juli 2003 13:58 schreef Qi het volgende:
Een klein beetje gelijk heeft hij wel:
[..]Ik weiger ook te geloven dat Real Madrid Beckham heeft gekocht om zijn voetbal kwaliteiten, omdat ze talloze spelers hebben die beter zijn dan Beckham. Beckham's aankoop is gewoon een publiciteitsstunt.
quote:Ik denk niet dat ze nu speciaal een Real Madrid shirtje zullen kopen, omdat Beckham er speelt. De Real fans die nu een Beckham shirtje kopen, zouden anders wel een shirt van een andere speler kopen.
Op vrijdag 4 juli 2003 15:19 schreef planethugo het volgende:[..]
mwa de aziaten kennen eerder beckham dan real madrid
quote:Naar mijn weten bestaat die niet
Op vrijdag 4 juli 2003 15:34 schreef Doc het volgende:[..]
Kon dit niet in een centraal Real Madrid topic?
quote:jij hebt zeker de knipoog niet gezien?
Op vrijdag 4 juli 2003 16:25 schreef Qi het volgende:[..]
Naar mijn weten bestaat die niet
quote:Zulk soort grapjes zijn meestal moeilijk te herkennen aan een smiley
Op vrijdag 4 juli 2003 16:39 schreef robinvdt het volgende:[..]
jij hebt zeker de knipoog niet gezien?
In tegenstelling tot wat de bedoeling was, heeft Marc van Hintum zijn Duitse werkgever Hannover 96 per direct de rug toegekeerd. De voormalige verdediger van Willem II en Vitesse stond op het punt een nieuw eenjarig contract te tekenen bij de Bundesliga-club, maar voelt zich belazerd door de clubleiding.
'Anderhalve week geleden heb ik met de clubleiding afgesproken dat ik na mijn vakantie een sterk verlaagde aanbieding zou ondertekenen', legt Van Hintum uit aan VI.nl. 'In totaal zou ik 25 procent van mijn salaris inleveren. In de kranten werd ik nog geprezen om die professionele instelling, maar daarna zijn er rare dingen gebeurd.'
'Ik heb de manager onlangs keurig meegedeeld dat ik acht dagen op vakantie zou gaan en heb hem precies verteld wanneer ik me weer zou melden op de club', vervolgt Van Hintum. 'Maar al tijdens mijn vakantie verschenen er berichten in de lokale pers dat ik zoek was en me niet had afgemeld voor de eerste training. Toen had ik al het idee dat er een vies spelletje met me gespeeld werd.'
'Bij mijn terugkomst van vakanktie was ik klaar om het contract te tekenen, toen de clubleiding ineens een paar dagen extra bedenktijd vroeg. Ze vroegen bovendien of ik nog eens tienduizend euro kon inleveren. Dat had te maken met een schoenencontract.'
'Ik speelde het afgelopen seizoen met toestemming van de clubleiding op Nike-schoenen, terwijl de rest van de ploeg op schoenen van het merk Uhl Sport speelde. Dat kon nu opeens niet meer, vonden ze. Om het contract met Nike af te kopen, zouden de club en ik samen tienduizend euro moeten betalen.'
'Dat vertikte ik. Ik laat niet zomaar met me sollen. Ik heb al veel ingeleverd en ben absoluut niet bereid daar op deze manier nog een schepje bovenop te doen. Ik heb echt het idee dat ze van me af wilden. Misschien ben ik in hun ogen een te moeilijke speler. Het gekke is dat dit allemaal achter de rug van de trainer (Ralf Rangnick, red.) is gebeurd. Hij wilde me graag behouden, maar is machteloos om iets te veranderen.'
Van Hintum hoopt nu op korte termijn aan de slag te kunnen in Nederland. 'Het hoofdstuk Hannover 96 is definitief gesloten. Ik wil niets meer met die mensen te maken hebben.'
vi.nl
De club heeft 2,4 miljoen betaald voor de transfer van de 19-jarige, die volgende week een vier of vijfjarig contract tekent. Pinilla zal volgend seizoen nog niet te zien zijn in het shirt van Inter, in principe wordt hij een seizoen uitgeleend aan Chievo Verona om wat ervaring op te doen in de Serie A.
quote:Psst: Bevestigde Transfers Deel 2
Op zaterdag 5 juli 2003 15:23 schreef Harry het volgende:
Inter Milaan heef aanvaller Mauricio Pinilla van Universidad overgenomen.De club heeft 2,4 miljoen betaald voor de transfer van de 19-jarige, die volgende week een vier of vijfjarig contract tekent. Pinilla zal volgend seizoen nog niet te zien zijn in het shirt van Inter, in principe wordt hij een seizoen uitgeleend aan Chievo Verona om wat ervaring op te doen in de Serie A.
quote:Dennis Bergkamp heeft genoeg geld, dus daar hoeft hij het niet voor te doen. Als je echt zoveel van het spel houdt, zoals Bergkamp steeds zegt, dan ga je toch niet stoppen omdat je een lage aanbieding krijgt? Het zal misschien een lage aanbieding zijn in de voetbal wereld, maar hij moet zich maar beseffen dat een normaal mens het nog met veel minder moet doen.
Aanbieding Arsenal schokt Dennis Bergkamp5/7/2003 17:31
Het einde van de imposante carrière van Dennis Bergkamp lijkt nabij. Volgens zijn zaakwaarnemer Rob Jansen zal zijn pupil stoppen als Arsenal er niet in slaagt met een acceptabele aanbieding te komen. 'Wat ze boden was een schok', zo vertrouwde Jansen de BBC toe.
Dennis Bergkamp (33) wil graag nog één jaartje aan zijn loopbaan vastplakken. 'Ik voel me momenteel goed, en ik wil dan ook doorgaan. Ik hou gewoon ontzettend veel van het spelletje en het zou me zwaar vallen afscheid te nemen. Ik ben er nog niet klaar voor om te stoppen', aldus de voormalige Ajacied een half jaar geleden.
Bergkamps zaakwaarnemer Rob Jansen is derhalve in gesprek met de Gunners over een éénjarige verlenging van het contract van de Amsterdammer. Wat hij van de club te horen kreeg was echter weinig hoopgevend. 'De voetbalwereld is veranderd en spelers moeten realistisch zijn. Maar wat Arsenal te bieden had was een behoorlijke schok', aldus Jansen tegenover de BBC.
En dus komt de carrière van Bergkamp in gevaar, want de aanvaller liet al eerder weten dat Arsenal hoe dan ook zijn laatste club zou zijn. 'Soms hebben we het gevoel dat wij van alles proberen, maar dat er bij Arsenal maar weinig beweging inzit', zegt de zaakwaarnemer. 'Ze zeggen: "We hebben geen geld, het nieuwe stadion komt eraan, take it or leave it".'
'Dennis heeft altijd gezegd', vervolgt Jansen, 'dat hij het mooi zou vinden zijn loopbaan bij Arsenal zou afsluiten, dat hij niet nog eens naar een andere club verhuisd. Het is dus of blijven bij Arsenal, of Dennis stopt met voetballen.'
Bron: www.vi.nl
quote:Tja... Het heeft idd of met geldzucht te maken of gewoon met het feit dat hij vindt dat er geen genoeg respect uit blijkt. Ik zou het ook klote vinden als iedereen miljoenen verdiend en ik maar een schamele tienduizend.
Op zaterdag 5 juli 2003 23:06 schreef Qi het volgende:[..]
Dennis Bergkamp heeft genoeg geld, dus daar hoeft hij het niet voor te doen. Als je echt zoveel van het spel houdt, zoals Bergkamp steeds zegt, dan ga je toch niet stoppen omdat je een lage aanbieding krijgt? Het zal misschien een lage aanbieding zijn in de voetbal wereld, maar hij moet zich maar beseffen dat een normaal mens het nog met veel minder moet doen.
quote:Tsja,tis idd nog steeds een klasse voetballer en zou zonde zijn om hem te verliezen maar om te zeggen "wat ze boden was een schok" kan ik me niet voorstellen,als voetballer zijnde van een grote club in Engeland heb je het denk ik zeker niet slecht
Op zaterdag 5 juli 2003 23:06 schreef Qi het volgende:[..]
Dennis Bergkamp heeft genoeg geld, dus daar hoeft hij het niet voor te doen. Als je echt zoveel van het spel houdt, zoals Bergkamp steeds zegt, dan ga je toch niet stoppen omdat je een lage aanbieding krijgt? Het zal misschien een lage aanbieding zijn in de voetbal wereld, maar hij moet zich maar beseffen dat een normaal mens het nog met veel minder moet doen.
quote:Dat kan ik ook wel begrijpen, maar als je zegt:
Op zaterdag 5 juli 2003 23:14 schreef Poepoog het volgende:[..]
Tja... Het heeft idd of met geldzucht te maken of gewoon met het feit dat hij vindt dat er geen genoeg respect uit blijkt. Ik zou het ook klote vinden als iedereen miljoenen verdiend en ik maar een schamele tienduizend.
-Ik wil graag nog één jaartje aan mijn loopbaan plakken
-Ik voel me momenteel goed, en ik wil dan ook doorgaan
-Ik hou gewoon ontzettend veel van het spelletje en het zou me zwaar vallen afscheid te nemen
-Ik ben er nog niet klaar voor om te stoppen
Dan moet je zulk soort trots - want dat is het als je als multimiljonair bent en wilt stoppen om een verlaagde aanbieding - gewoon naast je neer leggen. Ik hoop in ieder geval niet dat hij stopt, hij is ieder seizoen op z'n minst weer goed voor een aantal fenomenale acties.
A song about Niall Quinn's pants has been voted the funniest football chant of all time by fans.
Niall Quinn's Disco Pants, sung by Sunderland supporters, beat off stiff competition from other ditties - including Manchester City's Invisible Man and the generic Who Ate All The Pies.
What is the best chant?
More than 2,000 supporters voted in the survey, carried out by the Thomson Smile League travel company.
West Bromwich Albion's Boing Boing Baggies was voted the weirdest chant, ahead of the likes of The Chip Buttie Song favoured by Sheffield United.
Liverpool fans were chosen as the supporters with the best sense of humour, while Arsenal were surprisingly in joint ninth place.
Presumably because they can laugh at themselves for not actually singing.
[BBC]
quote:Dat zijn nog eens leuke verkiezingen!
Op woensdag 16 juli 2003 11:49 schreef Peregrijn het volgende:
Quinn song is pantsA song about Niall Quinn's pants has been voted the funniest football chant of all time by fans.
Niall Quinn's Disco Pants, sung by Sunderland supporters, beat off stiff competition from other ditties - including Manchester City's Invisible Man and the generic Who Ate All The Pies.
What is the best chant?More than 2,000 supporters voted in the survey, carried out by the Thomson Smile League travel company.
West Bromwich Albion's Boing Boing Baggies was voted the weirdest chant, ahead of the likes of The Chip Buttie Song favoured by Sheffield United.
Liverpool fans were chosen as the supporters with the best sense of humour, while Arsenal were surprisingly in joint ninth place.
[BBC]
quote:Heerlijk geschreven
Liverpool fans were chosen as the supporters with the best sense of humour, while Arsenal were surprisingly in joint ninth place.Presumably because they can laugh at themselves for not actually singing.
quote:dit staat allang in een ander topic
Quinn song is pantsA song about Niall Quinn's pants has been voted the funniest football chant of all time by fans.
What is the best chant?More than 2,000 supporters voted in the survey, carried out by the Thomson Smile League travel company.
[BBC]
quote:Kan niet genoeg benadrukt worden
Op woensdag 16 juli 2003 13:35 schreef DutchGooner het volgende:dit staat allang in een ander topic
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 13:38 schreef DIGGER het volgende:[..]
Kan niet genoeg benadrukt worden
quote:Dat topic is gestart aan de hand van deze post
Op woensdag 16 juli 2003 13:35 schreef DutchGooner het volgende:[..]
dit staat allang in een ander topic
Hou je niet van zelfspot als Arsenalfan?
quote:hij is gisteren door Fulton al gepost in een ander topic,ga effe zoeken.
Op woensdag 16 juli 2003 13:49 schreef Peregrijn het volgende:[..]
Dat topic is gestart aan de hand van deze post
Hou je niet van zelfspot als Arsenalfan?
quote:Yep, ik las trouwens dat Arsenal ook door Tottenham was afgetroefd op het gebied van eigen ijs. Lijkt me dat de Arsenalsupporters daarover wel wat liedjes kunnen maken op de melodie van "Foreigner - Cold as ice"
Op woensdag 16 juli 2003 13:52 schreef DutchGooner het volgende:[..]
hij is gisteren door Fulton al gepost in een ander topic,ga effe zoeken.
Als ik er eenhad bijgezet was het dan wel goed geweest?
---------------------------------
Tottenham are hoping they won't be the whipping boys next season, despite announcing plans to launch their own ice cream.
The club are banking on fans to forget about recent disappointments by forking out for the frozen treat.
Spurs Ice Cream, which goes on sale later this month, is only available in forest fruits and vanilla flavour to give it that distinctive blue and white colour.
And supporters will be pleased to here they have finally scored a victory over Arsenal, who plan to bring out their red and white version a few weeks later.
David Nelson, director of ice cream makers EAT, said: "We did taste tests with three families of Tottenham fans and they all liked the appearance.
"They particularly liked the fact we were launching Tottenham ahead of Arsenal."
The ice cream will be sold in tubs in and around White Hart Lane from 25 July. The question is, will it get licked as often as the team?
-------------------------------------
[Dit bericht is gewijzigd door Peregrijn op 16-07-2003 14:07]
quote:
'Fadiga kan zomaar sterven op het veld'MILAAN, 18 juli 2003 22:22 - De medische staf van Inter heeft bekend gemaakt dat Khalilou Fadiga lijdt aan een ernstig hartprobleem. De Senegalees, die deze zomer van Auxerre naar Inter kwam, had bij een medische keuring last van een hartritmestoornis. Daarop worden er enkele andere onderzoeken gedaan naar het hart van de speler en daaruit blijkt dat Fadiga niet geschikt is voor het spelen op het hoogste niveau.
"Hij zou net als Marc-Vivien Foe zomaar kunnen neervallen op het veld. We zijn in de eerste plaats arts en hebben pas daarna een opdrachtgever. Het zou tegen elk medisch principe zijn wanneer wij dit niet hadden gemeld aan de club", liet de cardioloog Bruno Caru na overleg met Inter weten. Zoals altijd bij een dergelijke kwestie is de vraag waarom dit probleem niet eerder aan het licht kwam.
"Auxerre is een serieuze club, maar een dergelijk probleem kan pas recent spelen en daarom kunnen we begrijpen dat het niet eerder is opgemerkt. In Frankrijk zijn de medische keuringen doorgaans uitstekend. Fadiga is geopereerd aan een knie en dan kunnen medicijnen andere afwijkingen uitlokken," aldus de cardioloog. Fadiga heeft een 'second opinion'-onderzoek aangevraagd.Bron: www.voetbalonline.nl
quote:Valt het niet op dat er vaak Afrikanen zijn die hartproblemen hebben? Eerst Kanu, toen Foe en nu Fadiga. Zou het niet aan de beginjaren kunnen leren? Bijv dat ze te weinig eten hebben gehad ofzo.
Op vrijdag 18 juli 2003 23:13 schreef Qi het volgende:[..]
quote:In Nederland en Belgie is het de afgelopen paar jaar ook wel eens voorgekomen. Wielrenner Danny Nelisse weet ik iig zeker, maar volgens mij was er ook een voetballer uit de 1e divisie.
Op vrijdag 18 juli 2003 23:39 schreef ritsel het volgende:
Valt het niet op dat er vaak Afrikanen zijn die hartproblemen hebben? Eerst Kanu, toen Foe en nu Fadiga. Zou het niet aan de beginjaren kunnen leren? Bijv dat ze te weinig eten hebben gehad ofzo.
Maar misschien heb je wel gelijk, misschien zit het hem ook wel in de bouw van het lichaam. Wel ongelooflijk jammer voor die gast, want hij had zeker wel wat kunnen bereiken in Italie
quote:Ik zit tussen
Nicaraguaan overlijdt door gebroken doellat21/7/2003 11:17
De Niguaraguaanse voetballer Isaac Zamora is op weg naar het ziekenhuis overleden. De verdediger van Santa Cruz werd in het duel met Liberación getroffen door de doellat, die brak nadat een speler van Liberación eraan was gaan hangen.
Zamora kreeg de aluminium-lat op zijn hoofd. Nog voordat hij het ziekenhuis bereikte, overleed de onfortuinlijke speler aan zijn verwondingen.
quote:Tja, ik weet niet of dit zo'n goed idee is. Aan de ene kant denk ik, wat maakt het eigenlijk uit, en aan de andere kant denk ik, dit verandert het voetbal zo erg dat het misschien toch niet zo'n goed idee is.
Perugia-voorzitter wil vrouwelijke speler in eerste teamVIANEN, 23 juli 2003 20:26 - Perugia-voorzitter Luciano Gaucci houdt wel van een publiciteitsstunt. Nu zou hij gezegd hebben dat hij op zoek is naar een vrouw die in het eerste team kan spelen. Perugia komt uit in de Serie A.
''Binnen een half jaar speelt er een vrouw in het Perugia-tenue. Ik ben ervan overtuigd dat Perugia de eerste club is die een vrouw samen met mannen in het eerste team in de hoogste klasse zal hebben spelen. Het is ook niet tegen de regels, omdat die alleen verbieden dat een man in een vrouwenploeg speelt. Verder hebben vrouwen dezelfde rechten als mannen'', aldus Gaucci op soccerage.com
Misschien zijn Mia Hamm en Julie Foudy, afgebeeld op bijgaande foto, leuke opties voor de Perugia-preses. Dit zijn namelijk twee van de grootste sterren van Team USA, de wereldkampioen bij de vrouwen.Bron: www.voetbalonline.nl
quote:Ik denk dat je je daar toch snel in vergist. Speelsters als, bijvoorbeeld, Mia Hamm zijn echt niet slecht. Misschien fysiek niet zo sterk in vergelijking met de meeste mannen, maar snel en technisch zeker. Ik denk dat zij zeker mee zou kunnen draaien.
Op woensdag 23 juli 2003 22:03 schreef aldostuta het volgende:
Alsof een vrouw ooit zou kunnen meedraaien............
quote:Een vrouw kan wel meedraaien onder de douche
Op woensdag 23 juli 2003 22:03 schreef aldostuta het volgende:
Alsof een vrouw ooit zou kunnen meedraaien............
quote:Zoals je zelf al zegt, fysiek redden ze het nooit. Dan kan je nog zo technisch zijn, als je ELK duel verliest, houdt het gewoon op (je kan ook niet alle duels vermijden).
Op woensdag 23 juli 2003 22:08 schreef Qi het volgende:[..]
Ik denk dat je je daar toch snel in vergist. Speelsters als, bijvoorbeeld, Mia Hamm zijn echt niet slecht. Misschien fysiek niet zo sterk in vergelijking met de meeste mannen, maar snel en technisch zeker. Ik denk dat zij zeker mee zou kunnen draaien.
quote:Je hebt ook mannelijke spelers die het goed doen, en die je qua fysieke gesteldheid gelijk kan stellen met een vrouw. Neem bijvoorbeeld een Saviola, of een Pienaar. Klein en echt niet breed, maar toch kunnen ze heel goed meedoen.
Op woensdag 23 juli 2003 22:12 schreef aldostuta het volgende:[..]
Zoals je zelf al zegt, fysiek redden ze het nooit. Dan kan je nog zo technisch zijn, als je ELK duel verliest, houdt het gewoon op (je kan ook niet alle duels vermijden).
quote:Die zijn fysiek weliswaar zwakker dan de rest, maar nog echt wel een stuk sterker dan een vrouw hoor.
Op woensdag 23 juli 2003 22:14 schreef Qi het volgende:[..]
Je hebt ook mannelijke spelers die het goed doen, en die je qua fysieke gesteldheid gelijk kan stellen met een vrouw. Neem bijvoorbeeld een Saviola, of een Pienaar. Klein en echt niet breed, maar toch kunnen ze heel goed meedoen.
quote:Ik denk dat je je daar toch in vergist. Met de nodige training kan je de gemiddelde vrouw qua fysieke gesteldheid echt wel gelijk stellen aan, bijvoorbeeld, een Pienaar of Saviola.
Op woensdag 23 juli 2003 22:18 schreef aldostuta het volgende:[..]
Die zijn fysiek weliswaar zwakker dan de rest, maar nog echt wel een stuk sterker dan een vrouw hoor.
quote:
Ref blunder as Reds play 'longest half'BANGKOK, July 24 (Reuters) - Two Vladimir Smicer goals and one from Emile Heskey gave Liverpool a 3-1 victory in a friendly against Thailand on Thursday that lasted 105 minutes because of a mix-up between Gerard Houllier and the referee.
The Liverpool boss said he had told the referee he wanted to make wholesale substitutions after 60 minutes. But the referee thought the Frenchman wanted the first half to last an hour rather than the usual 45 minutes.
'That was the longest half of football I've ever experienced in my life,' Houllier told reporters after the game. 'But you can't blame him, his intentions were good.'
In drizzle more reminiscent of Merseyside than tropical Thailand, Liverpool struggled to settle down against a well-drilled Thai side.
But Emile Heskey lit up a drab first half when he picked up the ball on the left of the Thai area, drifted into the box, and drilled a left foot shot past Kittisak Rawangpa in the Thai goal.
A small contingent of travelling Liverpool fans shook a banner that mimicked bargirl cat calls in Bangkok's red light district by proclaiming: 'LFC - we love you longtime'.
With Steven Gerrard on the bench, French teenager Anthony Le Tallec shone as playmaker in his only start for Liverpool and came close to scoring twice.
One swerving shot from the edge of the area was tipped onto the crossbar by the Thai keeper and another narrowly flew over.
After 50 minutes - 10 minutes before halftime - Somjet Satabud equalised for Thailand when he found himself free on the right and lifted the ball over Liverpool keeper Chris Kirkland.
WITHE GESTICULATING
Thailand's coach, ex-England international Peter Withe then began gesticulating to the referee at the side of the pitch, shouting: 'Stop the game, stop the game'.
Thailand tired in the second half when Liverpool changed their entire team, and Vladimir Smicer capitalised on some slack defending to slot a shot under the Thai goalkeeper.
Liverpool picked up the tempo and substitute Gerrard and Igor Biscan both missed chances before Vladimir Smicer volleyed into the net after bringing down a deep cross on his chest.
Houllier said Liverpool's Far East tour, which will also take in Hong Kong, had got off to a difficult start because of a delayed flight to Thailand. But he said he was happy with the way Liverpool played, and especially with Le Tallec.
'I liked the movement and the fact we created chances but maybe the movement wasn't as good as it should be,' Houllier said. 'Regarding Anthony Le Tallec, he showed again his passing ability. He was creative ... he was always available.'
Liverpool's pre-season Far East tour continues with a game against a Hong Kong Select XI on Sunday.
Bron: www.soccernet.com
quote:
Op donderdag 24 juli 2003 20:42 schreef Qi het volgende:mooi verhaal over LFC
quote:Hahaha
Op woensdag 23 juli 2003 22:24 schreef Qi het volgende:[..]
Ik denk dat je je daar toch in vergist. Met de nodige training kan je de gemiddelde vrouw qua fysieke gesteldheid echt wel gelijk stellen aan, bijvoorbeeld, een Pienaar of Saviola.
Je zou voor de gein eens het Nederlands herenelftal tegen het Nederlands dameselftal moeten laten spelen, dan zitten de dubbele cijfers er echt in.
quote:Daar kan de KNVB een puntje aan zuigen
Ferencvaros: geen thuisduels meer tot 2004 (!!!)26/7/2003 15:38
De fans van Ferencvaros zullen hun 'helden' voorlopig niet meer in het eigen stadion kunnen bewonderen. De Hongaarse club mag pas in 2004 weer thuiswedstrijden spelen. Ferencvaros kreeg de straf van de Hongaarse voetbalbond na hevige rellen in de laatste competitiewedstrijd van afgelopen seizoen.
Ferencvaros greep toen naast de landstitel. Het gelijkspel tegen Debrecen was niet voldoende en MTK Boedapest ging er met het kampioenschap vandoor. Na afloop betraden de fans van Ferencvaros het veld en molesteerden de coach en spelers van de tegenpartij.
quote:Dus echt niet, die motivatie kunnen ze totaal niet opbrengen. Bij Jong Oranje misschien wel, maar Oranje zelf?
Op vrijdag 25 juli 2003 11:02 schreef methodmich het volgende:
Vrouwen zullen simpelweg nooit mee kunnen met mannenvoetbal. Zelfs de beste vrouw ter wereld haalt het eerste van TOP Oss niet eens...Je zou voor de gein eens het Nederlands herenelftal tegen het Nederlands dameselftal moeten laten spelen, dan zitten de dubbele cijfers er echt in.
quote:Nou, volgens mij hebben de heren toch wel bewezen dat ze zeer veel motivatie voor dames kunnen opbrengen? Dan stelt het damesteam Kira Eggers maar op...
Op zaterdag 26 juli 2003 22:59 schreef twi het volgende:[..]
Dus echt niet, die motivatie kunnen ze totaal niet opbrengen. Bij Jong Oranje misschien wel, maar Oranje zelf?
quote:Waar? Wie? Hoe?
Op maandag 28 juli 2003 16:14 schreef hellmondunited het volgende:
En weer een speler overleden...
dit keer geen hartkwalen ofzo
Audrius Slekys overleed zondag tijdens een verkeersongeluk. De aanvaller van het Litouwse FBK Kaunas raakte van de weg af en botste op een betonnen afzetting. De 28-jarige speler stierf ter plekke.
Slekys speelde sinds 1999 bij Kaunas, waarmee hij drie keer het kampioenschap van Litouwen veroverde. Het laatste seizoen was hij topscorer van de competitie met negentien goals. Dit seizoen had hij slechts vijf keer gescoord, omdat hij al sinds juni moest toekijken met een gebroken teen.
Dat was ook de reden waarom hij ontbrak in de eerste kwalificatieronde voor de Champions League, waarin Kaunas het met succes opnam tegen HB Tórshavn. Na de 1-0 en 4-1 zege op de kampioen van de Faerøer Eilanden wacht een tweestrijd met Celtic. Komende woensdag staat het eerste duel gepland in Kaunas.
Slekys speelde eerder voor de Russische clubs Alania Vladikavkaz and FC Sokol Saratov.
Nog voordat de competitie begonnen is heeft Vitesse al de negatieve aandacht op zich gevestigd. De persdag moest worden afgelast wegens nieuwe financiële problemen.
Vitesse dreigt door tegenvallende inkomsten uit sponsoring en seizoenkaarten met een tekort van 4,5 miljoen euro te beginnen aan het nieuwe seizoen. Dat nieuws zorgde bij de Arnhemse politiek voor ongeloof en verbazing. In juni had de gemeenteraad ingestemd met een reddingsplan, waarmee een bedrag van bijna dertig miljoen euro was gemoeid. Vitesse zou hiermee gered zijn, maar anderhalf maand later is er weer een miljoenentekort.
De gemeente Arnhem heeft de huidige bestuursleden een spreekverbod opgelegd. Daarmee was de traditionele persdag, die vanmiddag zou worden gehouden, ook niet meer aan de orde. Want met een zwijgend clubleiding is het lastig communiceren.
Opvallend genoeg liet bestuurslid Jan Snellenburg zich tegenover Omroep Gelderland wel uit over de problemen, die volgens hem alleen opgelost kunnen worden met de verkoop van spelers. 'Als iemand een andere oplossing heeft: prima. Maar wij zien niet hoe we op andere zaken moeten bezuinigen.' Vooral het van de hand doen van dure krachten als Bob Peeters en Didier Martel moet Vitesse lucht geven.
------------------------------------------------------
Begint lekker alweer. Ze hadden een paar clubs gewoon voor een seizoen moeten uitsluiten: Vitesse en Utrecht voorop, dan heb je een jaar om de boel rond te krijgen en dan krijg je een echte kans. Dit is dweilen met de kraan open en dit gaat ongetwijfeld het hele seizoen weer zo door
quote:Het blijft lachen in Arnhem.
Op maandag 28 juli 2003 21:09 schreef Fulton het volgende:
Wat een comedy
Ik hoop dat Ajax de eerste plek nog weet over te nemen, dat zou toch moeten lukken met nog een aantal wedstrijden voor de boeg. AZ staat verrassend 3e, echt een super prestatie, en Feyenoord staat zoals voorspeld 4e. Tja, als je zoveel kwaliteit inlevert krijg je natuurlijk klappen. PSV 9e(!!!) wie had dat verwacht
quote:Wel een gelul dat dit de hoogste positie ooit is, ik kan me herinneren dat we een keertje 2e stonden. Zal het eens opzoeken.
Nederlands elftal nu nummer vier van de wereldZURICH, 30 juli 2003 11:48 - De EK-kwalificatiecampagne mag dan wat stroef verlopen, Oranje is al bijna twee jaar ongeslagen en boekte met name in oefenwedstrijden goede resultaten. Dat had en heeft zijn weerslag op de wereldranglijst van de FIFA. In de nieuwste rangschikking klom Nederland een plaatsje, zodat het nu vierde staat; de hoogste positie die Oranje ooit innam. Grootste stijger in de bovenste regionen is Mexico, dat de top tien werkelijk binnendendert.
De FIFA wereldranglijst:
1. Brazilië
2. Frankrijk
3. Spanje
4. Nederland (5)
5. Mexico (11)
6. Argentinië (4)
7. Turkije
8. Duitsland (6)
9. Verenigde Staten
10. Engeland (8)Bron: www.voetbalonline.nl
edit:
Ja dus. In november 1993 stonden we 2e en in juni 1994 ook. Verder stonden we in februari 1994 ook nog een keertje 3e.
[Dit bericht is gewijzigd door Qi op 30-07-2003 12:33]
quote:Misschien dat FIFA enige jaren terug een nieuw systeem had ingevoerd?
Op woensdag 30 juli 2003 12:26 schreef Qi het volgende:
Niet slecht, helemaal niet slecht:
Wel een gelul dat dit de hoogste positie ooit is, ik kan me herinneren dat we een keertje 2e stonden. Zal het eens opzoeken.edit:
Ja dus. In november 1993 stonden we 2e en in juni 1994 ook. Verder stonden we in februari 1994 ook nog een keertje 3e.
quote:Zou kunnen, maar dat doet nog steeds niets af aan het feit dat we een keertje 2e op de wereldranking zijn geweest. Voetbalonline beweert dat we nooit hoger dan de 4e plek zijn gekomen, terwijl dit dus niet waar is.
Op woensdag 30 juli 2003 14:47 schreef nikk het volgende:[..]
Misschien dat FIFA enige jaren terug een nieuw systeem had ingevoerd?
quote:was er in de gouden jaren '74 - '78 ook geen zo'n systeem ?
Op woensdag 30 juli 2003 15:41 schreef Qi het volgende:[..]
Zou kunnen, maar dat doet nog steeds niets af aan het feit dat we een keertje 2e op de wereldranking zijn geweest. Voetbalonline beweert dat we nooit hoger dan de 4e plek zijn gekomen, terwijl dit dus niet waar is.
quote:Okee, maar vaak zie je dat wanneer er een nieuw systeem word ingevoerd men opnieuw begint met tellen. Maar goed, voor hetzelfde geld dat dit systeem al 40 jaar bestaat en Voetbalonline domweg een fout maakte.
Op woensdag 30 juli 2003 15:41 schreef Qi het volgende:
Zou kunnen, maar dat doet nog steeds niets af aan het feit dat we een keertje 2e op de wereldranking zijn geweest. Voetbalonline beweert dat we nooit hoger dan de 4e plek zijn gekomen, terwijl dit dus niet waar is.
quote:Bron svp
Op woensdag 30 juli 2003 12:26 schreef Qi het volgende:
Niet slecht, helemaal niet slecht:
Wel een gelul dat dit de hoogste positie ooit is, ik kan me herinneren dat we een keertje 2e stonden. Zal het eens opzoeken.edit:
Het Coca Cola ranking systeem bestond toen nog niet, maar goed I'll have a look
Wil het op de comp. manager dan ook goed plaatsen
quote:Bron: www.fifa.com
Op woensdag 30 juli 2003 16:28 schreef okee6 het volgende:[..]
Bron svp
Het Coca Cola ranking systeem bestond toen nog niet, maar goed I'll have a look
Wil het op de comp. manager dan ook goed plaatsen
Moet je even hier naartoe gaan en de rest wijst zich vanzelf.
1/8/2003 18:27
Guy Thys is vrijdag overleden. De voormalige bondscoach van België leed al al tijden aan een slepende ziekte en werd tachtig jaar.
Thys kende als trainer zijn gloriedagen in de jaren tachtig. Met de Rode Duivels plaatste hij zich in 1980 voor de finale van het EK in Italië, die de Belgen nipt met 2-1 verloren van West-Duitsland.
Met de gouden generatie presteerde Thys daarna ook opvallend goed op het WK '86 in Mexico. België reikte tot de halve finale, waarin Argentinië te sterk bleek. In de strijd om derde plaats verloor België vervolgens van Frankrijk.
Thys was bondscoach van 1976 tot '89 en nam het roer in 1990 voor een jaar weer over nadat Walter Meeuws ontslagen werd.
Bron: vi.nl
Uit de gouden tijd van het Bbelgisch elftal.
quote:Gezellig altijd, die vriendschappelijke nergens om draaiende potjes
Dode en tientallen gewonden na vriendschappelijk duel in TurkijeVan http://www.voetbalonline.nl/
IZMIR, 6 augustus 2003 16:51 - Bij voetbalrellen in de Turkse stad Izmir zijn dinsdagavond een dode en vijftig gewonden gevallen. Een vriendschappelijke duel tussen de rivaliserende tweede divisieclubs Karsiyaka en Goztepe uit de West-Turkse stad liep volledig uit de hand.
Een 23-jarige jarige Karsiyaka-fan overleed woensdag nadat hij was neergestoken. Onder de vijftig gewonden bevinden zich ook acht politieagenten.
Na de rellen in Izmir zijn vijf mensen opgepakt. De politie heeft aangegeven in het vervolg nog harder op te treden tegen voetbalgeweld.
quote:En waarschijnlijk gaat deze regel ook bij ons (Emmen) van toepassing.
Geen voetbal door droogte
VOETBAL - Tot 14 augustus mag op geen enkel voetbalveld in Assen gespeeld worden vanwege de aanhoudende droogte.Dat heeft de KNVB in overleg met de gemeente besloten. De KNVB maakt een uitzondering voor het bekerduel dinsdag van ACV tegen Cambuur. Die wedstrijd wordt niet op het ACV-terrein gespeeld, maar op het veld van Asser Boys.
bron: RTV Drenthe
quote:
Op donderdag 7 augustus 2003 17:18 schreef DIGGER het volgende:
Eigenlijk te gek voor woorden dat er in Drente uberhaupt gevoetbald mag worden
quote:bron: www.vi.nl
SSS'68 doet wat Real Madrid niet durft7/8/2003 17:49
'Real Madrid is tegenwoordig veel meer een circus dan een voetbalclub', sprak Bayern-manager Uli Hoeness onlangs, doelend op de aankoopwoede én de promotionele activiteiten van de club. De Koninlijke lijkt immers niets te dol: Zinedine Zidane, Ronaldo, David Beckham, Realmania in Azië, tabaksreclame, noem maar op...
Maar: ook voor Real Madrid zijn er grenzen. De grootste condoomfabrikant ter wereld had de club graag willen opvoeren in een commercial, compleet met een nieuwe lijn met de beeltenissen van Ronaldo en Becks op haar condooms. Real Madrid weigerde echter mee te werken. Want condooms, tja, dat zou wel eens verkeerd kunnen vallen bij de Katholieke achterban in Spanje.Het voetbalteam SSS'68 (Marssum, Friesland) zal vreemd hebben opgekeken van het besluit van Real. Het eerste elftal laat zich komend seizoen namelijk sponsoren door Hoedjewip.nl, een nieuwe comdoomwinkel in Leeuwarden.
Helemaal uniek is de sponsoring niet, want in het verleden ging FC Homburg de Friezen reeds voor. Maar waar de Duitsers zich slechts beperkten tot de merknaam van de condooms op hun shirts, daar zullen de voetballers van SSS'68 actief meewerken aan voorlichting en promotie van condooms.
De selectie zal zich op 9 augustus boven op de 'grootste fallus van Leeuwarden' (De Oldehove) omkleden. En ter gelegenheid van de nieuwe grasmat, speelt het team op 13 augustus een vriendschappelijk potje voetbal tegen de beloftes van Cambuur Leeuwarden. Het is maar dat u het weet.
LOL
De eerste wedstrijd ie om 12.30 zal beginnen, is die tussen Feyenoord en NAC Breda. Oorspronkelijk zou dit duel, dat op 31 augustus afgewerkt wordt, half drie beginnen.
quote:T wordt steeds vroeger..eerst was het half 3 toen ging de top 3 om 1 uur spelen nu om half 1 en over een paar jaar spelen ze om 10 uur 's ochtends
Op donderdag 7 augustus 2003 21:43 schreef superjoden het volgende:
De wedstrijden tussen de traditionele Top-3 en ook zeven andere zondagswedstrijden uit de Holland Casino Eredivisie zullen komend seizoen om 12.30 beginnen. Canal+ zal deze wedstrijden dan live uitzenden.De eerste wedstrijd ie om 12.30 zal beginnen, is die tussen Feyenoord en NAC Breda. Oorspronkelijk zou dit duel, dat op 31 augustus afgewerkt wordt, half drie beginnen.
quote:Vanuit dezelfde hoek:
Op donderdag 7 augustus 2003 21:28 schreef TalkShowHost het volgende:bron: www.vi.nl
LOL
Airdrie in Seventh Heaven
Airdrie United are set to agree a deal that will see them sponsored by a lap-dancing club.
The Scottish Second Division club will tie up the agreement in the next few days - provided the chairman's mum and dad approve.
Their idea for a partnership came when chairman Jim Ballantyne visited Glasgow's Seventh Heaven club with some friends.
He said: "I rank it as one of my greatest achievements since I took over at Airdrie United. It will cause a bit of a stir, but business is business after all.
"Sexy football is coming to Airdrie United one way or another.
"I will be the only chairman in Scottish football who'll still be in seventh heaven, even if we get gubbed 4-0 on a Saturday."
If the deal goes through, players will be greeted by scantily-clad strippers from the club as they run out on to the pitch.
But Ballantyne first has to clear the deal with his parents, who are major shareholders at Airdrie.
Seventh Heaven was opened as a nightclub by former Celtic and Hearts defender Stephane Mahe.
But the venture failed and it was turned into a lap-dancing club after it was sold to new owners.
[/quote]
Wie wil nou niet zo begroet worden als ie het veld opgaat?
"Everyone at Manchester United is devastated to hear about Jimmy's tragic death. We send our sincere condolences to his family and many friends. He will be sorely missed."
Sir Alex Ferguson said: "You could not meet a nicer and more bubbly character than Jimmy Davis. He was a player with real potential, that's why we had sent him to Watford. At 21 he had great promise. We are all really sad. It is terrible news."
Bromsgrove-born Jimmy signed trainee forms with United on 6 July 1999, before turning professional the next month. He came through the ranks at Old Trafford, and had been preparing to spend the season on loan at Watford with his good friend Danny Webber.
An England Under-20 international, Jimmy was a regular for the United Reserve team having risen through the Under-19 team at Old Trafford.
His senior United debut came on 5 November 2001, away to Arsenal in a Worthington Cup tie.
manutd.com
R.I.P.
Davis was sinds 1999 profvoetballer bij United. In het seizoen 2000/2001 kwam hij vier keer uit voor FC Antwerp, waarmee de Engelsen een samenwerkingsverband hadden. Davis was tevens jeugdinternational voor Engeland.
quote:
21-jarige Zuid-Afrikaans international verongelukt
Uitgegeven: 10-8-2003 17:50:51De Zuid-Afrikaan Lesley Manyathela is zaterdagnacht bij een verkeersongeval om het leven gekomen. De auto waarin de 21-jarige international zat, sloeg over de kop.
Manyathela was op slag dood, twee andere inzittenden werden gewond naar het ziekenhuis afgevoerd. Manyathela was vorig seizoen topscorer in de Zuid-Afrikaanse competitie en werd zes keer geselecteerd voor het nationale voetbalelftal.
bron: www.voetbalzone.nl
En weer een jonge voetballer verongelukt.
quote:
Op zondag 10 augustus 2003 19:39 schreef okkidude het volgende:
Lekkere start voor Pi-Air, Fenerbache - Istanbulspor 0-3 na 80 minuten.
Gerechtigheid
Voorzitter van PSV Harry van Raaij heeft tegenover Omroep Brabant laten weten dat hij het plan niet serieus neemt en dat zijn club zich niet voor langere tijd aan de vaderlandse competitie wil binden.
Eagles mogen niet gratis trainen bij Heracles12/8/2003 9 :57
De rivaliteit tussen Go Ahead Eagles en Heracles Almelo heeft er deze week een nieuwe dimensie bij gekregen. De Deventenaren wilde ter voorbereiding op het competitieduel tegen Cambuur Leeuwarden (22 augustus) trainen op het kunstgras van het Polman Stadion in Almelo. De Friezen spelen dit seizoen immers ook op de nieuwe ondergrond.
Go Ahead-trainer Raymond Libregts ging ervan uit dat het uit 'collegiaal oogpunt' wel terecht zou kunnen bij Heracles. 'Maar Heracles wilde daar 300 euro per uur voor hebben. Dat is wel erg veel en dat kan ook niet de opzet zijn van het experiment om te spelen op kunstgras.' Libregts liet vervolgens weten dat zijn club deze zaak gaat aankaarten bij de Coöperatie Eerste Divisie (CED).Heracles-voorzitter Jan Smit blijft nuchter onder dat dreigement. Smit: 'Allereerst is het geen 300, maar 200 euro per uur wat wij vragen. En dan gaat ook het nog eens puur om de kostprijs en maken wij geen winst. Als Eagles hier wil trainen dan moet ik daarvoor allerlei mensen laten komen, zoals de stadionmanager en personeel dat het veld verzorgt en de douches en kleedkamer weer schoonmaakt.'
'Go Ahead bood wel aan dat laatste dan zelf te doen, maar dat is natuurlijk onzin. Bovendien wilde de club hier ook een wedstrijd spelen en het lijkt me niet zo slim als hier in ons stadion dan supporters komen van een van onze grootste sportieve rivalen. Als we tegen elkaar spelen dan wordt dat bestempeld als risicoduel, vandaar. Ik wil Go Ahead alle medewerking verlenen, maar de kosten moeten wel gedekt zijn', aldus Smit.
AZ wilde door middel van de beslagleggingen 1,4 miljoen euro van Moens hebben. Dit zou als vergoeding voor de betaalde loonbelasting zijn.
Moens maakte onder leiding van Co Adriaanse geen deel meer uit van de A-selectie van de club. Over anderhalve week zal de commissie uitspraak doen over de sportieve zaak van de sluitpost. Moens wil namelijk weer een plek in de selectie van AZ.
De 21-jarige Mustapha, ook wel Riga genoemd, werd door Excelsior transfervrij overgenomen van Vitesse. De rechtsbenige speler heeft echter nog altijd niet getraind voor de Kralingers.
quote:wat is het toch een goeie ook he
Op vrijdag 15 augustus 2003 19:18 schreef superjoden het volgende:
broer konijn zet fenerbahce op een 1-0 voorsprong uit bij trabzonspor..
quote:
Funny old game
Betting - it's kid's stuffLike most children, Chris Kirkland no doubt cost his family a small fortune in toys, clothes and food when he was growing up.
The Kirkland family could have plenty to celebrate on Thursday
But the 22-year-old Liverpool goalkeeper looks set to repay his debts in style.Eleven years ago, Chris' dad Eddie - plus a group of friends - all put £100 on the-then schoolboy one day playing for England.
William Hill were unconvinced and gave Eddie odds of 100/1 - but it looks as though, for once, the father's optimism was justified.
Kirkland's surprise call-up to the England squad for Wednesday's friendly with Croatia means he has every chance of making his full England debut.
He only has to play for a minute as a substitute to qualify and net the elder Kirkland and his pals £10,000 each.
"I really hope I play and fulfill his faith in me - that would be great for both of us and I'm sure he would be celebrating madly," said Chris.
Eddie confirmed he had kept his betting slip safe for the past 11 years, and is hopeful of swapping the slightly faded, creased sheet of paper for £10,000 on Thursday morning.
quote:
Claude Makelele zal niet langer werk
weigeren bij zijn club Real Madrid.De
Franse international blijft wel ijveren
voor zijn vertrek naar een andere club.
De 30-jarige Makelele ging vorige week
in staking omdat hij zich onderbetaald
voelt met een salaris van e.1,2 miljoen
per jaar.Figo,Zidane,Ronaldo en Beckham
verdienen een veelvoud bij de club.Ook
wenste Real niet mee te werken aan een
transfer naar Chelsea.
quote:Heeft alleen de vader 100 pond ingelegd samen met vrienden of hebben ze afzonderlijk allemaal 100 pond ingezet
Op dinsdag 19 augustus 2003 13:32 schreef ChAoZ het volgende:
bbc
[..]
quote:Nouw....
Op woensdag 20 augustus 2003 12:52 schreef ChAoZ het volgende:
lijkt niet erg van belang, maar ik haal er uit dat ze dat allemaal apart gedaan hebben
10 keer 10.000 pond of een keer 10.000 pond
Kevin Bobson heeft het voorlopig verbruid bij de fans van NAC Breda, nadat de aanvaller zondag in Groningen zijn middelvinger opstak richting het uitvak.
Op de fansite De Rat wordt de ex-Ajacied behoorlijk aangevallen vanwege zijn gedrag. Verschillende fans menen dan ook dat Bobson maar beter de daad bij het woord kan voegen en eindelijk maar eens bij NAC moet vertrekken.
Bobson zelf laat in BN De Stem weten zich van geen kwaad bewust te zijn. 'Ik gaf een voorzet op Henk Vos, maar die kwam niet aan. Toen werd er vanuit dat vak ineens op me gescholden. Ik heb geen middelvinger opgestoken, ik heb wel met mijn hand een gebaar gemaakt. Zo van: Doe effe rustig aan.'
Voor Ton Lokhoff waren de publicaties op De Rat reden om tijdens de nabepreking na te vragen of Bobson inderdaad zijn middelvinger had opgestoken. 'Want dat kan natuurlijk niet', aldus de coach. 'Als je goed speelt, word je geëerd. Als je slecht speelt, krijg je kritiek. Maar Kevin zei dat hij dat niet had gedaan.'
Opstelling:
quote:
Sten Dreezen (Fortuna Sittard); Dwight Tiendalli (Ajax), Mark Otten (NEC), Tom Zoontjes (AZ), Jamal Ait-Mama (Ajax), Tom Daemen (Fortuna Sittard), Resham Sardar (Feyenoord), Christy Janga (AZ), Prince Rajcomar (Fortuna Sittard), Admir Hasnadar (PSV), Quincy Owusu Abeyie (Arsenal).
quote:Tering
Op donderdag 21 augustus 2003 20:01 schreef twi het volgende:
Het Nederlandse Elftal onder de 19 gewonnen van CSVOpstelling:
[..]
![]()
goh... de eerstkomende 5 jaar dus Rosenborg de winnaar...
quote:En waarom dan wel niet, ze hebben de Nederlandse nationaliteit hoor
Op donderdag 21 augustus 2003 20:38 schreef Kapmes het volgende:
TeringLaten we hopen dat die namen later niet in het grote elftal gaan spelen
quote:Omdat het amper uit te spreken voor Nederlanders én het Nederlands elftal dan zelfs een vreemdelingenlegioen begint te worden, of ze officiël nu wel of niet de Nederlandse nationalieit hebben. Als we over 10 jaar een heel elftal hebben met die namen noem ik het geen Nederlands elftal meer...
Op vrijdag 22 augustus 2003 00:31 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
En waarom dan wel niet, ze hebben de Nederlandse nationaliteit hoor
quote:Kortzichtigheid ten top
Op vrijdag 22 augustus 2003 08:23 schreef Kapmes het volgende:Omdat het amper uit te spreken voor Nederlanders én het Nederlands elftal dan zelfs een vreemdelingenlegioen begint te worden, of ze officiël nu wel of niet de Nederlandse nationalieit hebben. Als we over 10 jaar een heel elftal hebben met die namen noem ik het geen Nederlands elftal meer...
Bilbao was samen met Barcelona de enige voetbalclub die geen shirtreclame toestond. Maar ook Barça heeft al bekendgemaakt over te gaan tot sponsoring op het tricot. Bij de club van Frank Rijkaard speelden ook financiële overwegingen een rol.
Atletico Madrid heeft donderdag een heel orginele shirtsponsor gevonden. De tweede club uit de hoofdstad sloot een contract met een filmmaatschappij. Tijdens het seizoen zal de club op de shirts reclame maken voor nieuwe films van het bedrijf.
'Freddy Adu luistert ook naar aanbod PSV'
22/8/2003 11:40
Nog een maand en dan is het duidelijk bij welke club Freddy Adu zijn eerste contract tekent. Voor het veertienjarige talent hebbben zich vele Europese topclubs gemeld. PSV schijnt een van de kandidaten te zijn.
Adu is momenteel in Finland, waar hij met de Amerikaanse nationale ploeg deelneemt aan het WK onder-17. De VS zijn gevorderd tot de kwartfinale, waarin zij zondag uitkomen tegen titelfavoriet Brazilië. Ondanks dat Adu de jongste speler is van alle deelnemers, is hij een van de uitblinkers en een van de drie topscorers met vier doelpunten.
Zijn goede spel zorgde alleen maar voor nog meer aandacht voor de geboren Ghanees, die al zes jaar in de Verenigde Staten woont. Richard Motzkin, de agent van Adu, zegt dat hij intussen met vertegenwoordigers van tien tot twaalf clubs heeft gesproken. Tevens voerde hij gesprekken met officials van de Major League Soccer, die hoopt dat Adu komend seizoen zijn opwachting maakt in de Amerikaanse competitie om zo in eigen land meer aandacht te genereren voor deze competitie.
'Voor aanvang van het toernooi dachten we dat we op ons gemak alles zouden laten gebeuren en misschien pas een maand na afloop van het WK zouden beginnen met het luisteren naar aanbiedingen', verklaarde Motzkin in the Washington Post. 'Maar dat is allemaal veranderd. Het is nog een kwestie van weken en niet van maanden. Zijn goede spel heeft ook andere clubs gealarmeerd en heeft het proces versneld, waarin Freddy en zijn familie moeten beslissen bij welke ploeg hij zijn professionele carrière zal beginnen.'
Motzkin zegt te hebben gesproken én te gaan praten met clubs uit Engeland, Italië, Spanje, Nederland en Duitsland en met vertegenwoordigers van de MLS. Volgens de zaakwaarnemer is er nog geen enkele kandidaat die de bovenhand heeft.
'Ook al heeft Freddy een grote belangstelling voor Manchester United, op dit moment is ManU slechts een van de vele clubs die hun interesse kenbaar hebben gemaakt. We willen alle clubs de mogelijkheid geven een aanbieding te doen.' Vier andere clubs worden door The Washington Post genoemd: PSV, Chelsea, Real Madrid en Internazionale.
Probleem kan zijn dat Adu volgens FIFA-regels pas vanaf zijn achttiende mag vertrekken naar een club buiten de Verenigde Staten. Motzkin sluit dan ook niet uit dat de aanvaller in zijn eerste jaren nog door zijn nieuwe werkgever wordt verhuurd aan een club van de MLS.
quote:Is dit zo? Waarom mag Johan Vonlanthen dan wel ineens bij PSV spelen? Die is 17 en niet afkomstig uit de EU.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:12 schreef Luizao het volgende:Probleem kan zijn dat Adu volgens FIFA-regels pas vanaf zijn achttiende mag vertrekken naar een club buiten de Verenigde Staten. Motzkin sluit dan ook niet uit dat de aanvaller in zijn eerste jaren nog door zijn nieuwe werkgever wordt verhuurd aan een club van de MLS.
quote:Da's toch een Deen? En voor zover ik weet hoort dat ook bij de EU.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:16 schreef Dylan Dog het volgende:[..]
Is dit zo? Waarom mag Johan Vonlanthen dan wel ineens bij PSV spelen? Die is 17 en niet afkomstig uit de EU.
quote:Ooh nee
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:27 schreef BrauN het volgende:[..]
Da's toch een Deen? En voor zover ik weet hoort dat ook bij de EU.
http://www.vi.nl/vi/show/id=40053/dbid=41364/typeofpage=40054/sc=4037b7
Ik zit er weer helemaal naast, het is een Colombiaanse Zwitser
quote:idd, er was een of andere regelwijziging geloof ik, maar of die ook geldt voor Adu weet ik niet, ik hoop natuurlijk van wel
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:16 schreef Dylan Dog het volgende:
Is dit zo? Waarom mag Johan Vonlanthen dan wel ineens bij PSV spelen? Die is 17 en niet afkomstig uit de EU.
quote:Kijk ze zich al verkneukelen.
Op vrijdag 22 augustus 2003 14:53 schreef Tony_Montana67 het volgende:[..]
idd, er was een of andere regelwijziging geloof ik, maar of die ook geldt voor Adu weet ik niet, ik hoop natuurlijk van wel
quote:Duh
Op vrijdag 22 augustus 2003 15:36 schreef zjroentje het volgende:
Kijk ze zich al verkneukelen.
Shirtsponsor maakt Atlético FC Hollywood21/8/2003 20:37
Voetballers zijn soms al wandelende reclamezuilen. In Oostenrijk lijkt zelfs geen plekje op de outfit veilig voor een reclame-uiting. Maar bij Atlético Madrid krijgt shirtsponsoring door de overeenkomst met filmmaatschappij Colombia een nieuwe dimensie.
Elke wedstrijd een andere shirtsponsor is niet uniek. In Nederland probeert FC Eindhoven op die manier het wegblijven van één hoofdsponsor te ondervangen. Maar elke maand spelen de Madrileense spelers met een ander filmaffiche op hun borst.Spannende actiefilms als Hollywood Homicide en S.W.A.T. passen wel bij het karakter van bijvoorbeeld de Argentijnse middenvelder Diego Simeone. Maar hoe reageren de tegenstanders als Atlético Madrid het veld opkomt met op de borst de aankondiging van kinderfilm Peter Pan of Spiderman II? Een ding is zeker, Atlético Madrid mag zich nu met recht FC Hollywood noemen.
Den Ouden blijft scoren voor Djurgårdens24/8/2003 19:38
Geert den Ouden wordt zo langzamerhand een sensatie in Zweden. De voormalige RBC'er scoorde zaterdag voor de lijstaanvoerder zijn zesde en zevende treffer van het seizoen.
Djurgårdens IF had zaterdag Landskrona op bezoek. De middenmoter kwam er echter niet aan te pas, al duurde het lang eer de landskampioen op stoom kwam.Andreas Johansson opende vier minuten na de pauze de score, waarna Geert den Ouden in de 62ste en 79ste minuut de zege voor Djurgårdens IF veilig stelde.
7 doelpunten in 5 wedstrijden, netjes hoor
quote:
AMSTERDAM - Voetbal International is met 237.547 unieke bezoekers de grootste sportsite van Nederland. Dat heeft onderzoeksbureau Nielsen/Netratings dinsdag bekend gemaakt. Op ruime afstand van de voetbalsite, volgt Ajax (159.981 unieke bezoekers) en de KNVB (116.506).De eerste site op de lijst die niet voetbal gerelateerd is, is de site van Formule 1-coureur Jos Verstappen. De Limburgse Minardi-coureur neemt de vierde plek in met 106.014 unieke bezoekers.
Grootste sportsites in Nederland (unieke bezoekers):
1. vi.nl: 237.547
2. ajax.nl 159.981
3. knvb.nl 116.506
4. verstappen.nl 106.014
5. feyenoord.nl 91.902
6. knltb.nl 67.338
7. psv.nl 65.973
Bron: Nielsen/NetRatings juli 2003De bezoekers zijn vooral jong en mannelijk. In Nederland is ongeveer 75% van de bezoekers aan sportsites mannelijk en bijna een kwart van deze mannen is niet ouder dan 24 jaar.
Bayern München
Voetbalsites scoren ook hoog in de rest van Europa. De meest populaire voetbalclub op het internet is Bayern München (342.000 unieke bezoekers), gevolgd door Inter Milaan (326.000) en Manchester United (273.000).
Ajax scoort relatief erg goed gezien de omvang van de Nederlandse markt. De Nederlandse clubsite staat op de Europese lijst op de zevende plaats, een plek boven Real Madrid (147.000).
quote:
Vrouw vlagt kwalificatieduel Nederland-OostenrijkUitgegeven: 27 augustus 2003 14:31
ZEIST - Voor de eerste keer in de geschiedenis krijgt het Nederlands voetbalelftal te maken met een vrouwelijke assistent-scheidsrechter.
De Française Nelly Viennot hanteert de grensrechtersvlag in het EK-kwalificatieduel tussen Nederland en Oostenrijk op zondag 6 september in Rotterdam. Haar landgenoot Eric Poulat fluit de wedstrijd.
Hadzihmemedovic greep zijn kans. De 18-jarige Bosniër had tot nog toe slechts kunnen bogen op in totaal twaalf wedstrijden voor zijn Noorse club. De 18-jarige aanvaller moest meestal genoegen nemen met een invalbeurt. Alleen in de nationale beker wist hij ook het net te vinden. Maar in de voorronde van de UEFA Cup liet hij zich niet onbetuigd. Hadzihmemedovic maakte voor rust een zuivere hattrick om dat in de tweede helft nog eens dunnetjes over te doen.
De website van SFK Lyn kopte veelzeggend 'Eldar, Eldar, Eldar, Eldar, Eldar en Eldar'. Vrijdagmiddag zal blijken welke club de gevreesde goalgetter tegenover zich krijgt.
Zouden ze dit bij Chelski al weten?
bron: vi.nl
Dat shirt van Lyn trouwens
Van Leerdam zegt deze weddenschap wel aan te durven: "Ik ben afhankelijk van de jongens; ik ben zelf geblesseerd en hoop dat ze luisteren en dat ze me niet in de steek laten, maar daar ga ik wel vanuit.
quote:Benieuwd hoeveel vuurwerk er achter de hand gehouden wordt om dit 'kippetje' na de winterstop voor z'n donder te schieten
Op vrijdag 29 augustus 2003 16:05 schreef superjoden het volgende:
Ilja van Leerdam van De Graafschap heeft met het radioprogramma Stenders Vroeg van Radio 3 FM een weddenschap afgesloten dat zijn club in de winterstop minimaal 30 punten heeft verzameld in de eerste divisie. Zal dit niet lukken, dan moet de middenvelder optreden als cheerleader bij een thuiswedstrijd van Vitesse.
Dus nu zal Kluivert weer eindelijk in zijn eigen positie komen te staan, met hopelijk Van der Vaart linksachter hem
Voor Stam zal ooijer het maar moeten doen, want hij heeft een goede indruk achtergelaten tegen België
quote:
Op woensdag 3 september 2003 01:26 schreef ASSpirine het volgende:
Jaap Stam haakt af meteen rugblessure
Roy Makaay haakt af vanwege een knieblessure...Dus nu zal Kluivert weer eindelijk in zijn eigen positie komen te staan, met hopelijk Van der Vaart linksachter hem
Voor Stam zal ooijer het maar moeten doen, want hij heeft een goede indruk achtergelaten tegen België
Verkeerde topic denk ik zo.
quote:Bron:www.voetbal.nl
Kalusha Bwalya is de nieuwe bondscoach van Zambia. De voormalig speler van PSV is de opvolger van Patrick Phiri, die werd ontslagen nadat hij er niet in slaagde zich met Zambia voor de komende African Nations Cup in Tunesië te kwalificeren. Kalusha Bwalya beëindigde twee jaar geleden zijn spelersloopbaan.
quote:overige voetbal nieuws
Op woensdag 3 september 2003 10:19 schreef zjroentje het volgende:[..]
Verkeerde topic denk ik zo.
en kijk naar de tijdstip van mijn post
kan je wel begrijpen waarom ik dat hier zette, anders gaan zoeken
quote:Goed van de kaart dacht jij op een woensdagnacht, ik zal ze hier eens lastigvallen met wat Oranje nieuws. Toch?
Op woensdag 3 september 2003 19:13 schreef ASSpirine het volgende:[..]
overige voetbal nieuws
en kijk naar de tijdstip van mijn post
kan je wel begrijpen waarom ik dat hier zette, anders gaan zoeken
quote:oranje nieuws is altijd gewenst (in mijn geval dan)
Op woensdag 3 september 2003 21:58 schreef BrauN het volgende:[..]
Goed van de kaart dacht jij op een woensdagnacht, ik zal ze hier eens lastigvallen met wat Oranje nieuws. Toch?
Meer dan waarschijnlijk zal de derby KRC Mechelen - KV Mechelen op bevel van de politie gespeeld worden om 18u00 en zullen de supporters van Malinwa enkel met de bus kunnen komen. De politie van Mechelen heeft het stadsbestuur gevraagd om een combiregeling toe te passen op zaterdag 27 september en de wedstrijd vroeger te laten beginnen. De komende dagen wordt hierover meer duidelijk. Ook over de voorverkoop van tickets voor Malinwasupporters op het KV-secretariaat wordt eerstdaags een beslissing genomen.
Vandaag werd bekend:
De wedstrijd KRC Mechelen - KV Mechelen zal dan toch starten om 20u00 op zaterdag 27 september. Ook zal er geen buscombi voor de Malinwasupporters in acht genomen worden. Dat werd vandaag beslist. "De combiregeling zou zinloos zijn," zegt voorzitter Johan Timmermans. "Er moet een zekere veiligheid gegarandeerd worden, maar voor een stadsderby is dit volstrekt onnuttig. Maar de stad Mechelen zal zo'n 250 agenten inzetten om alles in goede banen te leiden," aldus nog de KVM-voorman.
Bedenk wel:
De 2 stadions van de 2 clubs uit Mechelen liggen 700 meter uit elkaar...
quote:Hahaha
Artikel NAC Fanzine De Ratdfds: Voetbalfans-quotum vanwege feyenoord-erpels
Vandaag reageert DFDS Seaways op het feit dat het geen voetbalfans meer toelaat op de veerdienst IJmuiden-Newcastle. Een woordvoerdster: `We hebben tussen de 300 en 400 NAC-fans, die bij ons een ticket hebben gekocht. Meer voetbalsupporters nemen we niet mee. In het verleden hadden we slechte ervaringen met feyenoord-fans, die zelfs brand stichtten aan boord. Uit veiligheidsoverwegingen is daarom bepaald dat we nu geen tickets meer aanbieden aan de NAC-fans`.
De dupe vanwege een paar (lees: heel veel) erpels uit rotterdam-zuid. Je weet wel, diezelfde gasten die zich met droge ogen afvragen waarom ze toch nergens welkom meer zijn. Maar het verhaal houdt niet op: Mensen die via DFDS ook een hotel geboekt hebben, zijn bij deze gewaarschuwd: Veel hotels annuleren momenteel reserveringen van mensen uit Breda e.o.
Gepubliceerd op: 4 september 2003
Bron: De Rat
De Braziliaanse aanvaller verliet San Siro vorige zomer, maar de Madrilenen zijn een bedrag van € 10 miljoen verschuldigd aan de Nerazzurri.
Toen de deal vorige zomer gesloten werd, kwamen beide clubs overeen om Santiago Solari in januari de tegengestelde richting te transferen of alsnog de € 10 miljoen te betalen.
Solari paste precies in het plaatje van Internazionale maar de speler wil Madrid niet verlaten. Real Madrid moest voor 31 augustus 2003 het geld overmaken, maar dat is niet gebeurd.
Jordi Cruijff is met hoofdletsel opgenomen in een ziekenhuis in Sevilla.
De speler van Espanyol kwam tijdens het Primera División duel met Real Betis in botsing met Fernando Varela en raakte gewond aan zijn hoofd. De doktoren willen de middenvelder 24 uur ter observatie in het ziekenhuis houden.
De ongelukkige botsing vond plaats in de 73ste minuut. Het duel eindigde in 2-2.
quote:
Op donderdag 4 september 2003 19:02 schreef superjoden het volgende:
Internazionale neemt in overweging om Real Madrid bij de FIFA aan te geven, omdat het nog altijd de restanten van de transfer van Ronaldo niet heeft overgemaakt naar Milaan.De Braziliaanse aanvaller verliet San Siro vorige zomer, maar de Madrilenen zijn een bedrag van € 10 miljoen verschuldigd aan de Nerazzurri.
Toen de deal vorige zomer gesloten werd, kwamen beide clubs overeen om Santiago Solari in januari de tegengestelde richting te transferen of alsnog de € 10 miljoen te betalen.
Solari paste precies in het plaatje van Internazionale maar de speler wil Madrid niet verlaten. Real Madrid moest voor 31 augustus 2003 het geld overmaken, maar dat is niet gebeurd.
En Real heeft deze jaar plots zoveel verdiend
Kunnen ze hun eigen schulden niet aflossen...
En dat van Anelka, is dat al opgelost ?
wat zal de fifa gaan doen ?
zal wel vriendjespolitiek worden, niemand durft tegen real uit te vliegen denk ik
Die van de fifa en de uefa zijn bang om hun functies kwijt te raken
quote:www.vi.nl
Op het veld mag Glasgow Rangers het laatste jaar goed hebben gepresteerd, de Schotse recordkampioen kampt met een gigantische schuld. De club maakte donderdag bekend dat de totale schuldenlast is toegenomen tot 68 miljoen Engelse pond, oftewel honderd miljoen euro.
Het afgelopen jaar steeg het negatieve saldo met 23 miljoen euro. Daartegenover staat dat de omzet met ruim zeven miljoen groeide en de operationale verliezen met bijna vijftien miljoen euro afnamen.Volgens voorzitter John McClelland is er dan ook geen financiële crisis op Ibrox Park. Hij spreekt van een stap in de goede richting: 'Na vele jaren van significante investeringen in onze ploeg en ons hypermoderne trainingscentrum op Murray Park, heeft de club een driejarig businessplan ontwikkeld om onze financiële positie te stabiliseren en de inkomsten te verbeteren.'
In de cijfers zijn de recente transfers van Lorenzo Amoruso (Blackburn Rovers), Barry Ferguson (Blackburn) en Neil McCann (Southampton) niet opgenomen. Een tweede meevaller voor het nieuwe boekjaar is, dat de regerend Schotse kampioen zich vorige week kwalificeerde voor de Champions League.
FC Zwolle ging wel beter van start dan Emmen dat dus op meerdere posities was gewijzigd. Barry Reijs moest in de achtste minuut een inzet van Ivar van Dinteren keren maar verder werden de Zwollenaren in de eerste helft niet echt gevaarlijk. Emmen kreeg een paar kansjes via Marcio Junqueira die een foutieve bal van de zwakke verdediger Yobo onderschepte maar vervolgens te lang werk had en er slechts een hoekschop uit haalde. In de 33ste minuut vond Nino Furfaro het hoofd van Joseph Oosting maar diens kopbal was een gemakkelijke prooi voor doelman Van der Werff.
Nadat Barry Reijs in de 61ste minuut invaller Tjeerd Korf van een doelpunt afhield scoorde Emmen vijf minuten later wel na een voorbeeldige aanval over de rechterzijde. Rodney Cairo leverde de voorzet en van dichtbij kopte Derksen in: 1-0. FC Zwolle probeerde daarna meer druk uit te oefenen maar Emmen bleef toch goed op de been. Lesmond Prinsen dreigde nog even roet in het eten te gooien toen hij in zijn eigen doelgebied Tjeerd Korf over het hoofd zag maar die kon het karwei niet afmaken.
Emmen-FC Zwolle 1-0. 66. Derksen 1-0.
Emmen: Reijs; Tieltjes, Boekweg, Karreman, Prinsen (87. Feijer); Blaauw, Junqueira (74. Tzelepis), Oosting (60. Wessels); Cairo, Derksen, Furfaro (84. Sloots).
FC Zwolle: Van der Werf; Van der Haar, Roelofsen, Yobo, Ravensbergern; De Ridder, Takak, Karlsen; Vcetkov, Van Dinteren, Promes.
quote:Ik zie JPB al de Nederlandse Hooligans vragen eens het Ave Maria van de tribunes te laten schallen
Turkse voetbalsupporters moeten zich onthouden van grof taalgebruik bij het verbaal steunen van hun favoriete club. Dat pleidooi deden imams gisteren in Turkije tijdens het vrijdaggebed. De imams zien liever dat men leuzen gebruikt als "Maasallah" (mag Allah je behoeden) of "Barek Allah" (Allah zij geprezen).Turkije kent net als de meeste landen in Europa ook voetbalvandalisme. Tijdens toegangscontroles worden vaak kebab-pennen in beslag genomen, en zelfs muntgeld wordt gebruikt als wapen. In Izmir kwam afgelopen augustus een man om het leven en raakten er vijftig personen gewond na rellen tussen de supporters.
Volgens Opper-Imam Bayram Erdogan is het ''natuurlijk goed dat fans en toeschouwers hun spanning uiten'', maar dient dat op een fatsoenlijke wijze te gebeuren. ''Het eren van Allah is daarvoor het meest geschikt''.
In Turkije wordt de wekelijkse gebedsdienst opgesteld door het Ministerie van Religieuze Zaken, en verspreid over tienduizenden moskeeën door het gehele land.
quote:Aanmoedigende gezangen met "Glory glory Hallelujah" en bij een doelpunt een jubelend "Praise The Lord!".
Op zaterdag 6 september 2003 14:13 schreef keeper het volgende:[..]
Ik zie JPB al de Nederlandse Hooligans vragen eens het Ave Maria van de tribunes te laten schallen
.
quote:Dat voorstel van JPB is bij ManU dus al aangenomen.
Op zaterdag 6 september 2003 14:19 schreef Doc het volgende:[..]
Aanmoedigende gezangen met "Glory glory Hallelujah" en bij een doelpunt een jubelend "Praise The Lord!".
quote:
Fifa to ban removal of shirts
Football chiefs are set to clamp down on players who strip off their shirts to celebrate scoring a goal.A Fifa sub-committee will re-instate the rule that the removal of shirts in celebration will be a mandatory cautionable offence.
The law was relaxed a couple of years ago but football's governing body is set to approve a proposal that the celebration must be punished by a yellow card.
Some critics might argue Fifa is taking away the joy of scoring a goal, but there are other considerations.
Football is televised worldwide and Muslim countries find it offensive to see bare chests.The rule will also please sponsors who have been unhappy that their names are not always visible as the cameras follow a jersey-less goalscorer.
There is also the problem of putting the shirt back on again as Manchester United's Diego Forlan discovered against Southampton last season.
The Uruguayan was attempting to replace his shirt when play had re-started following his goal he had scored on one occasion last season.
The change will come in with immediate effect if passed at the meeting scheduled for next month.
En al helemaal belachelijk dat het uitzenden van wedstrijden in moslim landen als argument gebruikt wordt
FIFA
[Dit bericht is gewijzigd door Loek-B op 06-09-2003 15:33]
quote:OMG.
Football is televised worldwide and Muslim countries find it offensive to see bare chests.
Hoezo, je kan ook te ver gaan.
quote:idd,kan hier nou wel een opmerking plaatsen maar ik vrees dat ie ban-waardig is dus toch maar niet
Op zaterdag 6 september 2003 15:27 schreef zjroentje het volgende:[..]
OMG.
Hoezo, je kan ook te ver gaan.
quote:Ik heb me ook maar wat ingehouden.
Op zaterdag 6 september 2003 15:29 schreef DutchGooner het volgende:[..]
idd,kan hier nou wel een opmerking plaatsen maar ik vrees dat ie ban-waardig is dus toch maar niet
Extreme moslims representeren niet de gehel moslim gemeenschap, dat vergeten veel beleidsmakers...
quote:
Op zaterdag 6 september 2003 15:36 schreef keeper het volgende:
Jezus Allah wat een gezeik.
Voetballers in Burqa's met shirsponsor van McDonalds ofzo
quote:Ja. Een eenmaal tijdens de Ramadan toen hij scoorde (of vlak erna, weet ik het) legde hij z'n Ajax-shirt op de grond en ging er moslim-style naar bidden.
Op zaterdag 6 september 2003 15:34 schreef Doc het volgende:
Is Boukhari ook niet gewoon moslim (ik dacht iig dat-ie aan de ramadan deed) en die trok ook gewoon z'n shirt uit als-ie scoorde.
quote:
Om maar een voorbeeldje te noemen. En tsja, straks wordt vrouwen voetbal door FIFA verboden als het niet met hoofddoekjes gespeeld wordt.
quote:En moslims als geheel representeren zeker niet de hele wereld, die naar voetbal kijkt. Dus omdat die minderheid het misschien aanstootgevend vindt, wordt het maar verboden?
Extreme moslims representeren niet de gehel moslim gemeenschap, dat vergeten veel beleidsmakers...
Totaal debiel.
is toch belachelijk, die mannen vande fifa hebben nooit gevoetbald denk ik
want dat is gewoon iets dat erbij hoort...
allemaal ouwe zakken die alleen geld in voetbal zien, en dat is dan ook alles
quote:Tja, die Engelsen zijn alleen fish and chips gewend.
Op zondag 7 september 2003 11:06 schreef brighton het volgende:
[afbeelding]
quote:Was het niet zo dat de beelden van de wedstrijden met een of meer minuten vertraging werden uitgezonden, zodat bijvoorbeeld eventuele aanstootgevende spandoeken bij USA - Iran uit beeld konden worden gehaald. Tja.
Op zaterdag 6 september 2003 19:16 schreef methodmich het volgende:
Dan doen ze toch net als in Iran: beelden manipuleren. Tijdens WK 98 zagen de Irani's iets anders wanneer men inzoomde op bijvoorbeeld de vrouwelijke fans van Jamaica. Simpele oplossing toch?
quote:Dan pak je toch niet de tas van Bosvelt.
Voor Paul Bosvelt is de interland met Oostenrijk vervelend geëindigd. Niet omdat bondscoach Dick Advocaat hem zaterdag negentig minuten op de bank liet zitten, maar omdat zijn tas werd gestolen.
Ver na afloop van het met 3-1 gewonnen duel in De Kuip, merkte Bosvelt dat zijn voetbaltas was verdwenen. Volgens het Rotterdams Dagblad bevatte zijn tas shirts, voetbalschoenen, bankpassen en muziekapparatuur.De speler van Manchester City liet direct zijn pasjes blokkeren en nieuwe schoenen bestellen voor de interland met Tsjechië, deze woensdag. Bij de KNVB vroeg hij om nieuwe voetbalkleding.
Bosvelt in het RD: 'Er zaten meerdere shirts in, ook mijn shirt van de wedstrijd tegen Oostenrijk. Ik baal er verschrikkelijk van.' De achttienvoudig international hoopt dat de dief spijt krijgt en zijn tas terugbrengt.
quote:Hij heeft een goede muzieksmaak, dus ik vind het wel een goed idee
Op woensdag 10 september 2003 11:46 schreef zjroentje het volgende:Dan pak je toch niet de tas van Bosvelt.
quote:http://www.vi.nl/vi/show/id=59436/contentid=52944/sc=e6ab01
Voorlopig mag niemand voetballen in Argentinië10/9/2003 13:08
De komende twee weken zal er niemand in Argentinië een wedstrijd voetballen. De Argentijnse voetbalbond (AFA) besloot dinsdagavond om alle voetbalcompetities gedurende twee weken stil te leggen, nadat maandag een rechter al het voetbal in Buenos Aires had verboden.
Rechter Mariano Bergés besloot om het voetbal in de hoofdstad tijdelijk te staken om de politie de kans te geven orde op zaken te stellen. Anderhalve week geleden liep een duel tussen Boca Juniors en Chacarita Juniors volledig uit de hand door supportersrellen in het Bombonera. De wedstrijd moest worden gestaakt in de 66ste minuut en zeventig toeschouwers raakten gewond. Volgens beide clubs had de politie geen veiligheidsmaatregelen genomen. Reden voor de rechter om de politie tot actie te manen.'Er zal in ons hele land niet gevoetbald worden, totdat de rechter het verbod opheft om niet meer in Buenos Aires te mogen spelen', verklaarde een woordvoerder van de AFA. Het voetbalverbod geldt niet alleen voor de profs, maar ook voor de jeugd- en vrouwenvoetballers en alle futsallers. De bond besloot tot deze drastische maatregel uit het oogpunt van competitievervalsing.
Met name dat vetgedrukte gedeelte vond ik opmerkelijk.
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 10:08 schreef Mobster273 het volgende:[Een gemiste strafschop lijkt coach Mzee Kheri fataal te zijn geworden. De trainer van het Tanzaniaanse KMKM reageerde woedend nadat een van zijn spelers in de 25ste minuut een strafschop had gemist in het duel met landskampioen Mlandege.
Nadat de schutter vanaf elf meter de paal had geraakt, sprong Khezi boos op. Direct zakte hij in elkaar en ging gestrekt tegen de grond. Omstanders probeerden hem nog minutenlang te reanimeren, maar tevergeefs. Vlak na het rustsignaal (vreemd genoeg ging het duel tijdens het reanimeren gewoon door) werd Kheri dood verklaard. Officieel is er nog geen doodsoorzaak bekend.Kheri was in 1996 nog korte tijd bondscoach van Tanzania. Hij had de nationale ploeg destijds gedurende drie kwalificatieduels voor de Afrika Cup onder zijn hoede]
toch lullig, als je in de rust opeens geen coach meer hebt....
je moet je wel ff registreren om deze bron te kunnen lezen, maar de tekst is exact hetzelfde als in de quote :P
quote:
Op vrijdag 12 september 2003 11:24 schreef Bombie het volgende:
- inkoppertje -Het is maar goed dat ie geen coach van Nederland was.
Dan had hij zelfs aan 9 levens nóg niet genoeg gehad.- inkoppertje -
Nu de onderhandelingen vast gelopen zijn is besloten terug te gaan naar de arbitragecommissie. Zij zullen dan nu binnen één week bepalen hoe hoog de afkoopsom zal zijn voor het ontbinden van het contract van Moens.
"Ik zie niet in waarom een vrouw niet bij de mannen kan meevoetballen. De regels verbieden het niet. Bovendien zou het de emancipatie van de vrouw ten goede komen", aldus de voorzitter.
Verzinnen die kranten nu echt dit soort shit of willen ze dit echt doen?
quote:Ja, ik las het in dat andere topic. Ik kwam het vandaag tegen op een nieuws site (nu) maar is dus duidelijk geen nieuws...
Op dinsdag 16 september 2003 19:33 schreef methodmich het volgende:
Zie eerder in dit topic zou ik zeggen...
'Dit had heel anders kunnen aflopen'
Dinsdag 16 september, HELMOND - Helmond Sport-spelers Ronald Dassen, Rachid Tibari en Mark Zegers zijn maandagochtend met de schrik vrijgekomen bij een verkeersongeval op de Wetering in Nederweert, de doorgaande weg van Nederweert naar Someren.
De drie spelers waren gistermorgen om tien voor negen in de auto van Tibari op weg naar een training van Helmond Sport op De Braak toen Tibari, die zelf achter het stuur zat, een vrachtwagen wilde inhalen. Die vrachtwagen, bestuurd door een 31-jarige man uit Vinkel, wilde op zijn beurt óók een vrachtwagen inhalen en had daarbij de wagen van Tibari over het hoofd gezien. Helmond Sport-trainer Jan van Dijk, ook vanuit Limburg op weg naar Helmond, reed vlak achter Tibari toen het gebeurde en is meteen gestopt. "De wagen van Tibari heeft wel een paar pirouetjes gemaakt voor die tegen de vangrail tot stilstand is gekomen", vertelt Van Dijk, die al meteen zag dat zijn spelers ongedeerd waren.
"Gelukkig reed Tibari niet zo hard toen hij door die vrachtwagen werd geraakt. Was dat wel zo geweest, dan had dit wel eens heel anders kunnen aflopen."
Mark Zegers nam maandagmorgen nog gewoon deel aan de training, Tibari en Dassen trainen sinds dinsdag diweer gewoon mee.
Bron: eindhovensdagblad
quote:Bron: NOS TT.
De Europese voetbalbond UEFA heeft
aangekondigd dit seizoen bij 21 procent
meer wedstrijden op doping te zullen
controleren.
De controles zullen vooral plaatsvinden
bij competities waar dit voorheen niet
gebeurde,zoals bij de jeugd en bij de
dames.Afgelopen seizoen registreerde de
UEFA slechts één positief geval.
quote:bron
Kahn kampt met mysterieuze blessure19/9/2003 15:42
Oliver Kahn kampt met een serieuze oogblessure. De doelman van Bayern München is al enige tijd onder behandeling van een specialist, maar een oorzaak, laat staan medicijn is nog niet gevonden.
'Hij heeft grote problemen', bekende coach Ottmar Hitzfeld vrijdag, in de aanloop naar het competitietreffen met Bayer Leverkusen. 'Oliver staat momenteel onder behandeling van een specialist, maar ook de oogartsen weten niet wat er aan de hand is. We moeten oppassen dat de ontsteking niet chronisch wordt.'In juni kreeg Kahn voor het eerst last van zijn ogen. In de rust van het kwalificiatieduel met Faröer Eilanden kon hij niet goed meer zien, waardoor hij tijdens de pauze in de kleedkamer achterbleef. Begin deze week kreeg hij opnieuw last van ontstoken ogen en een troebel zicht. Hij wilde aanvankelijk zelfs het duel met Celtic aan zich voorbij laten gaan, maar besloot uiteindelijk toch mee te spelen. Tijdens de warming up droeg hij een hoofdband, om zweet uit zijn ogen te houden.
Ook vrijdag had Kahn nog last. Zijn ogen waren gezwollen door de ontsteking, terwijl hij slechts wazig zag. Een bijkomend nadeel is dat hij ook kampt met zijn gehoor. Sinds de voorbereiding op het nieuwe seizoen heeft hij al enkele keren zijn trommelvliezen moeten laten doorprikken om overvloedig vocht weg te kunnen laten lopen.
Ondanks zijn problemen zal Kahn zaterdag zeer waarschijnlijk wel aantreden tegen Leverkusen. Zijn vaste vervanger, de negentienjarige Michael Rensing, kampt met gehoorproblemen.
Twee keepers met gehoorproblemen bij Bayern. Zou die keeperstrainer soms zo hard schreeuwen ofzo?
quote:Wat zeg je?
Op vrijdag 19 september 2003 16:13 schreef brighton het volgende:[..]
Twee keepers met gehoorproblemen bij Bayern. Zou die keeperstrainer soms zo hard schreeuwen ofzo?
Sinds zijn terugkeer naar de Griekse club in de zomer van 2002 is Bajevic het mikpunt van bedreigingen door de AEK-aanhang. De supporters vergeven het Bajevic namelijk nooit dat hij in 1996 de overstap heeft gemaakt naar rivaal Olympiakos. De coach zelf krijgt weinig steun van voorzitter Jannis Granitsas: "Hij doet niets voor mij en mijn familie", verklaarde Bajevic, die donderdag niet kwam opdagen op de training.
Emmen heeft Mourad Mghizrat voor de rest van het seizoen van Willem ll gehuurd. De aanvaller moet het spitsenprobleem mee helpen oplossen. ,,We hebben lang gezocht naar een linkerspits maar zijn niet in de zoektocht geslaagd'', legde technisch-directeur Hennie Spijkerman uit. ,,Met Mourad hebben we er een rechterspits bijgekregen die we natuurlijk al hadden met Rodney Cairo maar die gaat het aan de linkerkant proberen. Op deze manier hopen we meer stootkracht te krijgen.''
Mourad Mghizrat zelf kreeg dit seizoen in Tilburg alleen maar invalbeurten en had zelf aangegeven de rest van het seizoen ergens anders te willen spelen. ,,Ik ben best blij met Emmen omdat het toch een beetje mijn cluppie was. Ik kende namelijk jongens als Alami Ahannach, Yurtcan Kayis en Antoine van der Linden al lang vandaar dat ik de resultaten van Emmen altijd heb gevolgd.''
Spijkerman legde er de nadruk op dat de komst van de nieuweling niet alle problemen zal oplossen. ,,Hij is niet de Messias maar we hopen dat hij met individuele acties er aan mee helpt de boel weer aan de gang te krijgen.''
quote:Goh bent er maar blij,heb zelden een luiere voetballer meegemaakt dan hij.
Op dinsdag 23 september 2003 23:04 schreef pekel het volgende:
Emmen weekt Mourad Mghizrat los van Willem ll
9/23/2003-knip-
donderdag 25 september 2003 12:23 uur
Opmerkelijk nieuws uit de zaal. De 34-jarige Edwin Grünholz stelt zich weer beschikbaar voor de nationale ploeg. De Hagenaar heeft dat in een gesprek aan KNVB-coach Vic Hermans laten weten. Grünholz wil nog graag een EK en een WK meemaken. Vic Hermans ziet de ervaring en de individuele kwaliteiten van Grünholz als een welkome aanvulling voor zijn jonge selectie.
Grünholz hijst zich op 15 oktober weer in het oranje als de futsallers het opnemen tegen Frankrijk in Cuijk. Een dag later gaat de ploeg op herhaling in Tegelen. Beide wedstrijden beginnen om 20.00 uur.
De veteraan, alom beschouwd als een van de meest getruukte spelers, debuteerde tien jaar geleden in Oranje maar werd vanwege contractuele verplichtingen bij betaald voetbalclubs nooit een fulltime international in de zaal. Grünholz speelde op het veld bij ADO Den Haag, Roda JC en RBC Roosendaal en speelt tegenwoordig futsal in de Belgische competitie voor TLR Antwerpen. Hij was al van de partij tijdens de EKs van 1996 en 1999 en het WK 1996.
De KNVB maakt verder bekend dat Marcel Loosveld als assistent van Hermans aan de technische staf van het Nederlands futsalteam is toegevoegd. Loosveld (40) speelde in de tachtiger jaren 34 keer voor het Nederlands team en scoorde daarin zestien keer. Hij maakte samen met Hermans deel uit van het Nederlands team dat tijdens het eerste officiële WK in 1989 tweede werd achter Brazilië.
bron: http://www.knvb.nl/oran/other/fullstory.sps?id=10038808&LanguageID=19&TYPE=INDOOR&languageid=19
quote:
Het zal je maar gebeuren: je scoort
in je eigen land een doelpunt en je
wordt prompt gearresteerd. Het over-
kwam de broers Murat en Hakan Yakin,
van het Zwitserse Bazel.
Woensdag scoorden de broers, die zo-
wel de Zwitserse als de Turkse natio-
naliteit hebben, in het Uefacupduel
bij het Turkse Malatyaspor. Na het
duel werden ze gearresteerd, omdat ze
ervan werden verdacht hun legerdienst
te ontlopen. Al vlug werd duidelijk
dat het om een misverstand ging.
De Yakins hebben hun legerdienst wel
degelijk vervuld, maar dat was niet
bij alle Turkse autoriteiten bekend.
Ze mochten na een uur weer gaan.
26/9/2003 11:18
FC Zwolle-trainer Peter Boeve is met onmiddellijke ingang op non-actief gesteld. Het bestuur nam dit besluit omdat 'de vereiste chemie' tussen spelersgroep en trainer ontbreekt.
De clubleiding van FC Zwolle kwam tot de conclusie dat een langer verblijf van Boeve niet zou resulteren in een verbetering van de resultaten. 'Sinds enige tijd ontbreekt aan de vereiste 'chemie' tussen spelersgroep en hoofdtrainer Peter Boeve, hetgeen een minimum voorwaarde is om tot resultaten te komen. Het bestuur ziet voorts geen enkel aangrijpingspunt voor herstel hiervan', aldus een verklaring van FC Zwolle.
Met deze conclusie, die unaniem werd gedragen in het bestuur, was het ontslag van Boeve onvermijdelijk. Assistent-trainer Gerard Nijkamp is aangesteld als interim-coach.
Boeve trad in 2002 aan als coach van FC Zwolle. Hoewel onder zijn leiding degradatie via de nacompetitie werd ontlopen, was duidelijk dat het niet boterde tussen trainer en spelersgroep. Ook na het vertrek van onder meer criticaster Richard Roelofsen bleek de verhoudingen niet te zijn verbeterd.
bron: vi.nl
(ja t zit nogsteeds hoog bij me
)
Was aan het begin van het seizoen ook ff 'weg'.
Rivaldo zegt op de website van de club dat hij aanbiedingen uit Engeland heeft. Een transfer kan pas na 1 januari plaats vinden. Hij kan dit seizoen niet meer voor een andere club in de Champions League spelen.
Hij kwam begin vorig seizoen over van Barcelona, maar kwam bij AC Milan weinig aan spelen toe. Tijdens het WK van vorig jaar speelde hij in het Braziliaanse elftal, dat wereldkampioen werd.
,,Ik vond dat ik deze beslissing moest nemen'', aldus de spits. ,,Ik geef niemand ergens de schuld van. Ik denk dat dit het juiste voor beide partijen is. Ik kon in ieder geval niet langer met het gevoel rond lopen dat ik nauwelijks speel.'' Vorige week beloofde Ronaldo nog dat hij zou proberen om Rivaldo naar Real Madrid te halen. Beide Brazilianen speelden eerder voor Barcelona.
Maar er staat mij ergens bij dat spelers zonder club - waar Rivaldo nu bij hoort - altijd ergens konden tekenen. Of dat ook geldt voor spelers die hun contract inleveren, weet ik niet.
quote:En hij is weer terug.
Op zaterdag 27 september 2003 14:38 schreef zjroentje het volgende:
Jan Simak van Hannover is spoorloos.Was aan het begin van het seizoen ook ff 'weg'.
En hij wil daarbij ook nog eens zijn contract ontbinden en stoppen met voetballen, maar daar zijn Leverkusen en Hannover niet mee einverstanden.
quote:
Meezingende arbiter mag niet meer fluiten1/10/2003 12:46
De carrière van Fabián Madorrán lijkt voorbij. De omstreden Argentijnse scheidsrechter heeft van de Argentijnse voetbalbond (AFA) te horen gekregen dat hij is afgevoerd van de lijst met arbiters.
Officieel heet het dat Madorrán op basis van 'psycho-fysieke aspecten' en 'technische evaluaties' niet meer geschikt is bevonden om op het hoogste niveau te fluiten. Ook zou hij te vaak afwezig zijn geweest bij opfrissingscursussen.
Madorrán is vanaf zijn debuut in 1997 al een veelbesproken arbiter. In de 166 duels die hij leidde in de nationale competities, gaf hij tachtig strafschoppen, 796 gele en 153 rode kaarten. Zijn optredens waren vrijwel altijd controversieel.
Zo begon Madorrán zijn internationale loopbaan door op het WK voor spelers onder twintig jaar in 1998 liefst vier spelers van Brazilië uit het veld te sturen tegen gastland Uruguay.
In 2001 was op televisiebeelden bovendien duidelijk te zien dat Madorrán tijdens Boca Juniors-Almagro uit volle borst meezong met de fans van Boca. Mede dankzij de winst van Almagro liep de opmerkelijke actie uit met een sisser. De optelsom van de talloze incidenten werd Madorrán echter fataal.
Op grond van een samenwerking tussen de
gemeente en de KNVB heeft de bond het
besluit genomen om alle elftallen van
de club uit de competitie te nemen.
Zelfs als de zaterdagclub nog voor het
weekeinde betaalt blijft de maatregel
gehandhaafd.Het eerste elftal van Zwart
Wit'28 komt uit in de hoofdklasse B.
bron: http://teletekst.nos.nl/gif/691-01.html
quote:
Coach overleeft aanslag fans Sturm GrazDat supporters elkaar te lijf gaan, is al jaren geen nieuws meer. Dat zij bij tijd en wijle ook spelers, coaches en bestuursleden belagen mag ook niet meer uniek worden genoemd. Maar dat ze een moordaanslag plegen op een trainer, tart elke verbeelding.
Werner Gregoritsch ondervond het aan den lijve. De coach van SV Mattersburg is blij nog het leven te hebben nadat hij afgelopen weekeinde slachtoffer was van een aanslag. Aanhangers van Sturm Graz bleken te hebben geknoeid met de auto van de trainer, nadat SV Mattersburg met 1-0 had gewonnen in Graz.Gregoritsch kwam met de schrik vrij. Hij raakte van de weg en botste tegen de vangrail nadat een wiel van zijn wagen was vastgelopen. De trainer had geluk dat hij even daarvoor al zijn snelheid had geminderd omdat hij vond dat zijn auto een vreemd geluid maakte. Hij was zelfs al richting vluchtstrook gereden, vlak voordat zijn wiel vastliep.
'Het was levensgevaarlijk. Shockerend', verhaalde Gregoritsch. 'Het was een moordaanslag van een of andere psychopaat', brieste de oud-trainer van GAK nadat hij aangifte bij de politie had gedaan. Na onderzoek van een Oostenrijkse wegenwachter bevestigde de politie dat er sprake was van sabotage.
Voor Hannes Kartnig, voorzitter van Sturm Graz, is het incident aanleiding om zijn vertrek te overwegen. Hij is het plezier kwijtgeraakt. 'De fans in Oostenrijk worden steeds boosaardiger', klaagt hij op de website van zijn club.
'Voetbal is nog altijd een sport en geen oorlog. Blijkbaar is het leuk om haatcampagnes tegen spelers, trainers en bestuurders te voeren. Het kan niet zo zijn dat wij vogelvrij zijn voor dit soort woestelingen, die denken dat ze alles kunnen beslissen over onze clubs. Als dat zo doorgaat ben ik de eerste die er mee stopt.'
quote:Bron
De Graafschap speler speler Yassine Abdellaoui, wiens hechtenis onlangs met 30 dagen werd verlengd, zit vast op verdenking van het witwassen van een miljoen euro. Het witwassen via de Kaaiman-eilanden zou plaats hebben gevonden via een postagentschap in de Bredase wijk Haagse Beemden. Ook de eigenaar van deze zaak, een vriend van Abdellauoi, zit vast. Deze postagentschap-houder meldde wel zoals wettelijk verplicht de verschillende overboekingen van forse bedragen bij het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties. Via de FBI in Amerika, waar verdachte transacties worden onderzocht in verband met drugs- en terrorismebestrijding, werd pas in Nederland alarm geslagen. De 'Kaaiman constructie' is overigens een fiscaal bekende route waar meer profvoetballers gebruik van maken om minder belasting te betalen. Een dergelijk hoog bedrag (een miljoen euro) is echter zeer uitzonderlijk. Abdellaoui zelf ontkent via zijn advocaat nog altijd alle betrokkenheid. Zij werkgever De Graafschap heeft ondertussen besloten om geen salaris meer over te maken totdat er meer duidelijkheid komt in deze zaak.
quote:Ik vraag me af of ze dit serieus gaan doorzetten, anders kan het nog wel eens hele grote consequenties hebben voor Engeland
**De internationals van Engeland hebben
gedreigd het EK-kwalificatieduel met de
Turken te boycotten als Rio Ferdinand
niet in de selectie wordt opgenomen.
De FA sloot Ferdinand dinsdag uit van
de nationale ploeg,omdat de verdediger
van Manchester United op 23 september
een dopingcontrole had gemist.
De Engelse voetbalbond is niet bereid
om 's werelds duurste verdediger alsnog
aan de selectie toe te voegen,zo liet
FA-woordvoerder Paul Barber woensdag
weten.
Engeland heeft in Turkije aan een punt
voldoende om zich rechtstreeks voor het
komende EK in Portugal te plaatsen.
quote:hmmm, op het moment van posten was volgens mij al bekend dat er niet gestaakt werd. ik vraag me af van welke slome site je het hebt
Op woensdag 8 oktober 2003 19:48 schreef Tony_Montana67 het volgende:
voorlopig maar even hier
[..]Ik vraag me af of ze dit serieus gaan doorzetten, anders kan het nog wel eens hele grote consequenties hebben voor Engeland
quote:Ik denk Teletext
Op donderdag 9 oktober 2003 08:05 schreef ChAoZ het volgende:[..]
ik vraag me af van welke slome site je het hebt
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:30 schreef SCH het volgende:
Hoe vaak kun je rood krijgen, lees het volgende
Uit: Friesch DagbladTweemaal tweemaal rood voor één speler
Het kan verkeren. Soms gaan spelers naar het inzicht van de arbiter zodanig over de schreef dat ze niet eenmaal, maar tweemaal rood krijgen voorgeschoteld. Dit was dit weekeinde het geval bij de wedstrijden Blue Boys tegen De Wilper Boys en Rijperkerk Ropta Boys, allebei in de vijfde klasse B. Martijn Reinkema van De Wilper Boys kreeg tweemaal rood van scheidsrechter Jan Brink.
Ook arbiter Aant Adema kon in zijn ogen niet anders dan Ernst Braaksma niet één, maar twee keer een rode kaart voorschotelen. Hoe zit dat precies?
Jan Brink uit Groningen, scheidsrechter bij Blue Boys De Wilper Boys: ,,Als de wedstrijd zo onverkwikkelijk is en de desbetreffende speler (Martijn Reinkema, red) gaat na zijn rode kaart door met schelden, dan kan ik hem nog een keer rood geven. Hier voorziet code 23 in de spelregels van de KNVB in. Ik sta ook volledig achter mijn beslissing.
Aant Adema uit Wouterswoude, scheidsrechter Rijperkerk Ropta Boys: Na zijn tweede gele en eerste rode kaart kwam Ernst Braaksma van Ropta Boys bij me en duwde me weg. Hierna stak hij de middelvinger omhoog en schold mij uit. Ik kan de desbetreffende speler dan nog een keer een rode kaart geven. Ik heb hem geregistreerd volgens de codes 22 en 23, omdat hij me wegduwde en uitschold. Als ik dit niet doe sta ik niet in mijn recht en heb ik geen alibi. Alles wat ik doe op het veld wordt namelijk gerapporteerd.
Ernst Braaksma, weggestuurde speler van Ropta Boys: Ik kreeg een terechte gele kaart. Twee minuten later werd ik afgefloten wegens buitenspel. Toen trapte ik de bal naar de keeper van Rijperkerk. Ik kreeg mijn tweede gele kaart en dat was dus rood. Ik vroeg om uitleg aan de scheidsrechter, maar kreeg geen antwoord. Hierna schold ik hem uit. Ik vind het triest dat zulke mensen fluiten. Twee rode kaarten is belachelijk. Ik wist eens niet dat het mogelijk was.
Toen supporters de spelersbus achtervolgden dwongen de spelers de chauffeur de bus te stoppen. Eén speler wou zelfs een stok gebruiken om een supporter aan te vallen, maar de politie kon dit voorkomen. Bondcoach Dlamani stapte vorige maand op na het verloren duel tegen Botswana (0-3). Aanhangers van Swaziland bekogelden de trainer met allerlei voorwerpen.
Pim Verbeek wacht een nieuwe uitdaging. De oud-trainer van Feyenoord en voormalige assistent van Guus Hiddink bij Zuid-Korea, tekende een contract tot aan de zomer van 2004 als bondscoach van de Nederlandse Antillen.
Verbeek, die na zijn Koreaanse assistent-bondscoachschap kort bij PSV werkzaam was en vervolgens aan de slag ging bij het Japanse Purple Sanga Kyoto, zal begin januari aan zijn nieuwe klus beginnen. Tot die tijd neemt oud-Fortuna-coach Henk Duut de honneurs waar. De Rotterdammer zal daarna Verbeeks assistent worden.
Verbeek gaat in eerste instantie een half jaar aan de slag. 'Maar als we ons plaatsen voor de tweede ronde van de WK-kwalificatie, dan ga ik door', aldus Verbeek in het Algemeen Dagblad. De contacten tussen Verbeek en de Antillen dateren al vanaf afgelopen zomer. Frank Rijkaard was eerste keus, maar hij koos voor Barcelona.
In de voorlopige Antilliaanse selectie zitten onder anderen Raymond Victoria, Nelson Wau (beiden Willem II), Brutil Hosé (ex-Ajax), Robin Nelisse (AZ) en Civard Sprockel (Excelsior). Verbeek denkt met dergelijke spelers voor een verrassing te kunnen zorgen. 'Mits we niet meteen stuiten op sterke landen zoals Mexico en Costa Rica, want dan wordt het heel zwaar.'
Na het duel met Litouwen wilde McFadden een 9-jarig spastisch jongetje verblijden met zijn shirt, toen een steward hem dit verbood. McFadden noemde de steward een idioot, die vervolgens de FA waarschuwde. De FA stelt dat de steward goed handelde, omdat "alles wat gevaar kon opleveren door het massaal toestromen van mensen richting veld of spelers" moest worden voorkomen.
quote:Triest!
Op woensdag 15 oktober 2003 14:12 schreef methodmich het volgende:
Everton-aanvaller James McFadden wordt mogelijk vervolgd door de Schotse FA.Na het duel met Litouwen wilde McFadden een 9-jarig spastisch jongetje verblijden met zijn shirt, toen een steward hem dit verbood. McFadden noemde de steward een idioot, die vervolgens de FA waarschuwde. De FA stelt dat de steward goed handelde, omdat "alles wat gevaar kon opleveren door het massaal toestromen van mensen richting veld of spelers" moest worden voorkomen.
Als ik McFadden was zou ik proberen het adres van dat jongetje te achterhalen, om hem alsnog het shirtje te overhandigen!
quote:Maar jij bent McG....
Op woensdag 15 oktober 2003 14:15 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Triest!
Als ik McFadden was zou ik proberen het adres van dat jongetje te achterhalen, om hem alsnog het shirtje te overhandigen!
Zonder gekheid: inderdaad een triest verhaal.
quote:Hoihoi.
FIFA-voorzitter Sepp Blatter blijft waarschijnlijk langer in functie dan waar hij volgens zijn zittingstermijn recht op heeft. Een buitengewoon congres in Qatar neemt volgende week zo goed als zeker het voorstel aan om de Zwitser tot en met 2007 in zijn zetel te houden.Normaal gesproken moet de 67-jarige Blatter in 2006 het veld ruimen. Blatter werd in 1998 voor het eerst voorzitter van de wereldvoetbalbond en werd in 2002, aan de vooravond van het WK in Zuid-Korea en Japan, ondanks veel weerstand voor een tweede termijn van vier jaar herkozen.
Ken dat fossiel niet gewoon dood neervallen?
Feest in Portugal, Fernando Couto is de eerste speler geworden met 100 interlands. Da's een plaatsje in Overig Voetbal Nieuws waard.
Berger heeft vijftien jaar bij Utrecht gewerkt als assistent-trainer, hoofdtrainer en technisch directeur. Medio 2000 volgde hij Hans van Breukelen in zijn huidige functie op.
De positie van Berger bij FC Utrecht kwam onder druk te staan nadat hij met buitenlandse clubs had onderhandeld. Hij deed dit met medeweten van FC Utrecht dat toestemde met een vertrek als hij zich financieel kon verbeteren. Maar bij terugkeer werden zijn bevoegheden als technisch directeur dratisch beperkt. Berger sprak met clubs in Japan, maar tot een contract kwam het niet.
FC Utrecht heeft met Berger voor de komende maanden een financiële regeling getroffen. Omdat hij zelf ontslag heeft genomen, komt hij niet in aanmerking voor een uitkering. Als Berger op korte termijn een nieuwe werkgever vindt, zal hij geen gebruik maken van het financiële aanbod.
Het gebeurde na een training van Fluminense.
De supporter had kippen op het trainingsveld gegooid als symbool voor de lafaards, die momenteel één na laatste staan in Brazilië.
Verwacht dezelfde beelden nu ook bij studio sport.
quote:Kijk nou.
Op woensdag 22 oktober 2003 19:17 schreef SCH het volgende:
Een kip die op de vuist gaat met Romario
quote:En gezien ?
Op woensdag 22 oktober 2003 19:17 schreef SCH het volgende:
Een kip die op de vuist gaat met Romario
quote:Ja, leuke beelden.
Op woensdag 22 oktober 2003 19:25 schreef tong80 het volgende:En gezien ?
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 19:27 schreef golfer het volgende:[..]
Ja, leuke beelden.
quote:Bron: VI
Eddy Poelmann weg bij Studio Sport24/10/2003 19:34
Voetbalcommentator Eddy Poelmann gaat NOS Studio Sport verlaten. Een reden voor zijn plotseling vertrek heeft hij niet gegeven.
Poelmann was sinds 1981 in vaste dienst bij NOS Studio Sport. In een brief aan de directie van de omroepstichting heeft hij laten weten met zijn werkzaamheden te willen stoppen.Een woordvoerder van de NOS liet weten het vertrek van Poelmann als 'een groot verlies' te beschouwen. 'Hij was één van de langst werkende voetbalcommentatoren en had veel ervaring. Voor Studio Sport is het jammer', aldus de woordvoerder tegen De Telegraaf
Doei Eddy!
En bedankt! We zullen je missen
quote:Dadelijk gaat ie van Cuilenborg achterna naar sms 6
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:27 schreef twi het volgende:[..]
Bron: VI
Doei Eddy!
En bedankt! We zullen je missen
quote:
Op vrijdag 24 oktober 2003 22:41 schreef hellmondunited het volgende:[..]
Dadelijk gaat ie van Cuilenborg achterna naar sms 6
Enige kutte is dat dat voorlopig de kans op Evert ten Napel weer vergroot, en laat ik die nou werkelijk de aller aller ergste vinden.
Onduidelijk is nog of de 21-jarige man blijvend hinder zal ondervinden van de klap die hij zondagmiddag kreeg op het voetbalveld. De speler van de Amersfoortse club VVZA werd in de nek geraakt tijdens een knokpartij op het veld van stadgenoot Amsvorde. Hij zakte bewusteloos in elkaar. De man was weer bij kennis toen hij werd opgehaald door een ambulance, maar kon zijn lichaam nauwelijks bewegen.
De politie, die werd gealarmeerd door VVZA, heeft nog geen verdachte aangehouden. Het bestuur van Amsvorde kan volgens voorzitter Frans Bos geen naam noemen. Het elftal waarvan spelers op de vuist gingen, bestaat geheel uit allochtonen. Zij zijn volgens Bos bij het bestuur nauwelijks bekend. De spelers wilden niet zeggen wie de klap had uitgedeeld. Bij het onderzoek kan de politie beschikken over video-opnamen die zijn gemaakt door een toeschouwer.
De wedstrijd van Amsvorde 8 tegen VVZA 7 liep uit de hand bij een stand van 0-2, nadat een speler van de thuisclub uit het veld was gestuurd. Ook toeschouwers sloegen erop los toen het duel was gestaakt. Een tweede speler van VVZA moest in het ziekenhuis een bloedende hoofdwond laten behandelen. De scheidsrechter, lid van Amsvorde, werd eveneens geraakt. Hij had gefloten in de reserve zevende klasse, het laagste niveau dat de voetbalbond KNVB kent.
Vechtpartijen met zon ernstige afloop zijn zeldzaam. De KNVB kan het elftal dat de rellen heeft aangesticht uit de competitie nemen. Beide betrokken clubs zijn geschokt door het incident, zeggen Amsvorde-voorzitter Bos en VVZA-preses Edy van Empelen.
Ruim twee weken geleden was het eerste elftal van De Posthoorn betrokken bij een vechtpartij. In de thuiswedstrijd tegen VVA uit Achterberg sloegen spelers en aanhangers arbiter Gert Trapman uit Bilthoven. De club zal naar alle waarschijnlijkheid uit de competitie worden genomen.
En veel plezier ermee
quote:Fuck al die clubs zitten bij mij in de competitie!
Op dinsdag 28 oktober 2003 14:44 schreef Eilanden het volgende:
AMERSFOORT - Een amateurvoetballer uit Amersfoort is in het ziekenhuis opgenomen met verlammingsverschijnselen. Die heeft hij overgehouden aan een vechtpartij na een wedstrijd in de laagste regionen van de competitie.
Onduidelijk is nog of de 21-jarige man blijvend hinder zal ondervinden van de klap die hij zondagmiddag kreeg op het voetbalveld. De speler van de Amersfoortse club VVZA werd in de nek geraakt tijdens een knokpartij op het veld van stadgenoot Amsvorde. Hij zakte bewusteloos in elkaar. De man was weer bij kennis toen hij werd opgehaald door een ambulance, maar kon zijn lichaam nauwelijks bewegen.De politie, die werd gealarmeerd door VVZA, heeft nog geen verdachte aangehouden. Het bestuur van Amsvorde kan volgens voorzitter Frans Bos geen naam noemen. Het elftal waarvan spelers op de vuist gingen, bestaat geheel uit allochtonen. Zij zijn volgens Bos bij het bestuur nauwelijks bekend. De spelers wilden niet zeggen wie de klap had uitgedeeld. Bij het onderzoek kan de politie beschikken over video-opnamen die zijn gemaakt door een toeschouwer.
De wedstrijd van Amsvorde 8 tegen VVZA 7 liep uit de hand bij een stand van 0-2, nadat een speler van de thuisclub uit het veld was gestuurd. Ook toeschouwers sloegen erop los toen het duel was gestaakt. Een tweede speler van VVZA moest in het ziekenhuis een bloedende hoofdwond laten behandelen. De scheidsrechter, lid van Amsvorde, werd eveneens geraakt. Hij had gefloten in de reserve zevende klasse, het laagste niveau dat de voetbalbond KNVB kent.
Vechtpartijen met zon ernstige afloop zijn zeldzaam. De KNVB kan het elftal dat de rellen heeft aangesticht uit de competitie nemen. Beide betrokken clubs zijn geschokt door het incident, zeggen Amsvorde-voorzitter Bos en VVZA-preses Edy van Empelen.
Ruim twee weken geleden was het eerste elftal van De Posthoorn betrokken bij een vechtpartij. In de thuiswedstrijd tegen VVA uit Achterberg sloegen spelers en aanhangers arbiter Gert Trapman uit Bilthoven. De club zal naar alle waarschijnlijkheid uit de competitie worden genomen.
Scouts van Manchester United zaten tijdens Anderlecht-Celtic op de tribune. Hij imponeerde tegen Larsson en co.
Ook Ajax heeft belangstelling voor de verdediger.
Liesoperatie.
quote:Lees het net ja, niet zo best
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:34 schreef tong80 het volgende:
Manchester United moet Scholes minimaal 4 weken missen.Liesoperatie.
quote:Die zie je misschien niet meer terug voor januari.
Op dinsdag 28 oktober 2003 18:37 schreef Qi het volgende:[..]
Lees het net ja, niet zo best
Hij stond, i.v.m. de zomertijd, zondag een uur te vroeg op het trainingsveld.
Het is ook nooit goed.
Huur van twee suites: 117.000 euro
Rekening van het restaurant: 80.000 euro
Feestje voor zoontje Romeo: 261.000 euro
Het ontvangen van gasten: 113.000 euro
Barrekening: 10.000 euro
Beckham's werkgever Real Madrid is minder gelukkig met de exorbitante levensstijl van het gezin. Er is tot op heden nog steeds geen geschikt huis voor hun gevonden en de rekening is voor de club.
Bron: Frontpage
[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 03-11-2003 18:50]
quote:
In memoriam Will Michels-Hulsbosch
Afgelopen zondag 2 november is de vrouw van Rinus Michels, Will Michels-Hulsbosch, overleden. Will Michels-Hulsbosch was een vrouw met een groot Ajax-hart. Naast het feit dat zij samen met haar man alle thuiswedstrijden van het eerste elftal bezocht, was mevrouw Michels ook erg betrokken bij de vereniging Ajax.
Mevrouw Michels zou afgelopen zaterdagavond de thuiswedstrijd van Ajax tegen AZ bezoeken, maar werd in een restaurant voorafgaande aan de wedstrijd onwel. Op zondag 2 november overleed zij aan de gevolgen van een hersenbloeding in het Amstelveen Ziekenhuis.
Aanstaande zaterdag zal, volgens haar eigen wens, in besloten kring afscheid worden genomen van een fantastische vrouw die Ajax altijd een bijzonder warm hart heeft toegedragen. Ajax wenst de familie en Rinus Michels in het bijzonder veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.
As times goes by.
De voormalig formateur van het sectiebestuur, met zijn bedrijf al eens hoofdgeldschieter van een betaald voetbal organisatie, hield een informele peiling onder directieleden van andere grote bedrijven. "Men durft het niet meer aan. Ik zie het nog eerder gebeuren dat ze zich aansluiten bij kleinere sporten. Daar zijn wel atleten die de mensen nog aanspreken."
Sporre, in de jaren negentig voorzitter van FC Zwolle, ziet bij de internationals van Oranje een wat hij noemt "Ahold-syndroom". Zijn toelichting: "De jongens zijn onthecht van de werkelijkheid. De top van Ahold was onthecht van de eigen winkeltjes. Men denkt dat men alles kan maken. Het gaat volledig mis en het publiek pikt het niet langer."
Sporre vergelijkt de Ahold-top met de beste spelers van Oranje. "Ze begrijpen niet meer wat er in de gewone mensen omgaat. Worden nog boos ook als ze kritiek krijgen na een wanprestatie. De supporters zijn dat zat. Als Kluivert scoort is het goed, nu ziet men hem als een grootverdiener die te beroerd is om te werken."
Dat vindt zijn weerslag op het bedrijfsleven. Sporre: "Ik hoor van directieleden van grote bedrijven dat ze het niet meer aandurven wat in het profvoetbal te doen, terwijl ze door de economische terugval twee à driehonderd man moeten ontslaan. De firma's worden daar door het grote publiek op afgerekend."
Eén uitweg is er nog, volgens Sporre. "Als Oranje de tweestrijd met Schotland wint, zal het Oranje-ondergoed wel weer uit de kast worden gehaald. Zo gaat dat nu eenmaal. Dat lijkt me de enige redding. Het zal de totale economie een injectie geven van misschien wel 500 miljoen euro. Ongetwijfeld gaat het voetbal daarvan meeprofiteren."
Liever ziet Sporre dat de bondscoach het over een andere boeg gooit. " Ik nodigde laatst Jan van Halst (gestopte voetballer), Bas van de Goor (volleyballer) en Gretha Smit (schaatster) uit om iets voor de gehandicaptensport te doen. Ze kwamen meteen, voor niets. Het publiek wil een Oranje met leuke, aardige spelers. Dan maar een wat lager verwachtingspatroon. Geen jongens meer die onmiddellijk na afloop eersteklas richting zon in Barcelona vliegen en zich verder nergens om bekommeren. En die opinie vindt zijn weerslag in de directiekamers."
Bron: Telegraaf.nl
Donderdag 6 november, EINDHOVEN - FC Eindhoven-speler Geoffrey Prommayon is gisteren door de politie gearresteerd op verdenking van het witwassen van drugswinsten. De rechtsback zou betrokken zijn bij dezelfde affaire waarvoor De Graafschap-speler Yassine Abdellaoui eerder werd opgepakt. Bij Prommayon is gisteren ook huiszoeking verricht.
Justitie in Breda verdenkt beide voetballers formeel alleen van betrokkenheid bij het witwassen van twee miljoen euro via het postkantoor van Abdellaoui's vriend en medeverdachte, een 33-jarige man uit Breda. 'Ze worden op dit moment niet verdacht van drugshandel. Maar het onderzoek is nog niet afgesloten. We sluiten niets uit', zegt een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Breda.
Bij FC Eindhoven is het nieuws als een bom ingeslagen. Trainer Leon Vlemmings: 'Ik zal moeten wachten op verder nieuws. Voorlopig weet ik ook niks.'
Voorzitter Herman Imming toonde zich verrast. 'Ik had geen aanwijzingen dat er iets aan de hand was. We waren bezig om een opleiding tot rij-instructeur voor hem te regelen. Zodoende kon hij na het voetballen een maatschappelijke carrière opbouwen.' Prommayon kan voorlopig op de steun van FC Eindhoven rekenen. Imming: 'Zo lang wij niets zeker weten, ondersteunen we hem.' De preses weet nog niet of de club het salaris doorbetaalt.
Justitie kwam de twee voetballers al in mei op het spoor door een tip. Een informant van de Criminele Inlichtingen Eenheid (CIE) meldde dat de voetbalprofs 'zich tot voor kort bezighielden met de export van xtc'.
Eind september kwam de politie in actie, na een tip van de Amerikaanse politie. Die had ontdekt dat via het postagentschap eerder dit jaar in totaal twee miljoen euro was overgemaakt naar rekeningen op de Kaaiman-eilanden.
Extra belastend voor Abdellaoui en Prommayon vindt justitie hun relatie met de ex-vriendin van laatstgenoemde. Zij zit sinds eind 2002 vast in Miami op verdenking van betrokkenheid bij een dodelijke schietpartij welke mogelijk het gevolg was van een uit de hand gelopen drugsdeal.
bron: eindhovensdagblad
hehe gaat lekker zo..who's next?
quote:Goh, waar ken ik het type opmerking toch van
'Sexist' boss could face fine
Albion Rovers manager Peter Hetherston is facing a disrepute charge after standing by his controversial comments that there is no place for female referees in men's professional football.
His suggestion that Morag Pirie should have "been at home cooking" and not running the line in his side's 1-0 defeat by Montrose is being investigated by the Scottish Football Association.The Third Division club insist that the comments were made after the match, not to a reporter, in a light-hearted and throwaway manner and were not intended to be taken seriously.
quote:
DUITSE VROUWEN DAGEN JONGENSTEAM UIT
Als je te sterk bent voor andere vrou-
wenteams, waarom dan niet eens de man-
nen aan een test onderwerpen? Dat den-
ken de Duitse voetbalvedetten alvast.
Zaterdag begint Duitsland aan zijn EK-
voorronde, met een wedstrijd tegen
Portugal. Dat de Duitsers het de eind-
ronde van het EK halen, staat zo goed
als vast. Vorige maand eigende het land
zich in de VS al de wereldtitel toe.
Donderdag werkt Duitsland een oefenduel
af tegen de B-junioren van Stuttgart.
"Een grote eer voor mijn jongens", zegt
coach Leicht. "Ze zijn allemaal erg
opgewonden."
Van de Vlaamse teletekst.
quote:
Old Firm fans face shirt ban
European laws on discrimination could see Old Firm fans banned from wearing their strips to work, BBC Scotland has learned.
From the beginning of December, religious discrimination in the workplace will be targeted by legislation which may stop workers displaying an allegiance to Celtic or Rangers.The move will make it illegal to discriminate in the workplace on grounds of religion - and Old Firm strips have become symbols of religious adherence for many.
It is feared that when the new law comes in, employers may face compensation claims from workers who feel harassed by rival colours.
Alan Masson, an Edinburgh employment lawyer, said he has been advising clients to steer clear of allowing football strips in the workplace.
Mr Masson told BBC Scotland: "The strips are seen as symbols and they become the aggravating fact, they are the genesis of the harassment that takes place, the catalyst that gets it all going.
"If everyone was just working alongside each other wearing ordinary clothes it would not be as in your face as it is with people proudly wearing badges of their belief."
Liberal Democrat MSP Donald Gorrie, who campaigned against sectarianism, said: "I have mixed feelings about this. I think it is a bit heavy but I can see why they are doing it.
"Measures are already in place in a lot of clubs, schools and pubs against wearing sport shirts - especially Rangers and Celtic. Britain already outlaws discrimination over race, gender or disability."
The new move is part of a continuing programme which affects other types of discrimination.
From next month It will be unlawful to discriminate on grounds of sexual orientation, and from 2006, it will be illegal to pick and choose between workers on age grounds.
quote:Dat Henke maar naar Feyenoord komt!
Brøndby hoopt Henrik Larsson in te lijvenBrøndby IF heeft de stiekeme hoop aanvaller Henrik Larsson komende zomer van Celtic over te nemen. Technisch directeur Per Bjerregaard wil het gebrek aan scorend vermogen bij de club uit Kopenhagen opvangen door de trefzekere Zweed in te lijven.
De 32-jarige Larsson is vanaf komende zomer transfervrij. Hoewel de voormalige spits van onder meer Feyenoord de voorkeur geeft aan een vervolg van zijn loopbaan in een Zuid-Europese competitie, heeft Bjerregaard de hoop op een stunje nog niet opgegeven.Bjerregaard vroeg Brøndby-middenvelder Morten Wieghorst onlangs Larsson te polsen voor een avontuur in de Deense Superliga. Wieghorst speelde enkele jaren geleden bij Celtic samen met Larsson en groeide daar uit tot een persoonlijke vriend van de Zweed.
Ook Brøndby-verdediger Andreas Jakobsson en -spits Mattias Jonson zijn maatjes van Larsson. Bjerregaard hoopt dat ook hún aanwezigheid een rol kunnen spelen bij de pogingen Larsson te strikken.
Brøndby ontbeert op dit moment een goaltjesdief. In de zeventien Superliga-duels van dit seizoen maakte de ploeg van trainer Michael Laudrup tot dusverre 29 doelpunten. In de laatste tien seizoenen was de productie van de ploeg uit Kopenhagen zelden zo laag na de eerste zeventien duels van de competitie (zie kader links).
Dat middenvelder Thomas Kahlenberg momenteel clubtopscorer is met zes doelpunten, is een treffende indicatie voor de malaise in de voorhoede van Brøndby. In totaal maakten de aanvallers in de selectie slechts negen van de 29 doelpunten: Mattias Jonson fabriceerde er vier, zijn collega's Karsten Johansen en de al weken geblesseerde Ruben Bagger respectievelijk drie en twee.
APELDOORN (ANP) - Boze Sparta-fans hebben het veld van AGOVV gedeeltelijk vernield. De supporters van de Rotterdamse club groeven een geul rond de middenstip om hun ongenoegen kenbaar te maken over de manier waarop ze vorige week in het stadion van de Apeldoornse club werden ontvangen.
In een open brief, die de Spartanen op de middenstip van het veld achterlieten, noemden ze het uitvak van AGOVV een ,,apenkooi''. Tevens betichtten de fans de club van racisme omdat die enkele toeschouwers volgens hen op grond van afkomst uit het stadion weerde. ,,U behandelt ons als apen, wat voor ons reden is ons ook als apen te gedragen'', aldus de verklaring.
----------------------------------------------------------
Levenslang stadionverbod voor die prutsers
quote:Ik dacht dat Henke naar Zweden wou, om daar z'n loopbaan af te sluiten.
Op donderdag 13 november 2003 14:02 schreef FrankyMcG het volgende:[..]
Dat Henke maar naar Feyenoord komt!
quote:Inderdaad AGOVV heeft geen enkel respect voor supporters, stadionverbod voor dat bestuur daar!
Op donderdag 13 november 2003 14:04 schreef SCH het volgende:
Sparta-fans vernielen veld AGOVV
APELDOORN (ANP) - Boze Sparta-fans hebben het veld van AGOVV gedeeltelijk vernield. De supporters van de Rotterdamse club groeven een geul rond de middenstip om hun ongenoegen kenbaar te maken over de manier waarop ze vorige week in het stadion van de Apeldoornse club werden ontvangen.In een open brief, die de Spartanen op de middenstip van het veld achterlieten, noemden ze het uitvak van AGOVV een ,,apenkooi''. Tevens betichtten de fans de club van racisme omdat die enkele toeschouwers volgens hen op grond van afkomst uit het stadion weerde. ,,U behandelt ons als apen, wat voor ons reden is ons ook als apen te gedragen'', aldus de verklaring.
----------------------------------------------------------Levenslang stadionverbod voor die prutsers
quote:Ja................. Feyenøørd!
Op donderdag 13 november 2003 14:14 schreef zjroentje het volgende:Ik dacht dat Henke naar Zweden wou, om daar z'n loopbaan af te sluiten.
quote:
Op donderdag 13 november 2003 14:15 schreef Staanplaats het volgende:[..]
Inderdaad AGOVV heeft geen enkel respect voor supporters, stadionverbod voor dat bestuur daar!
Ik zeg niet dat wat Sparta supporters gedaan hebben normaal is. Maar je hoeft als supporter die overal z'n club volgt niet alles over je kant te laten gaan wat clubbestuurders en politie met je uitvreten.
Maarja dan staat er meteen weer volk op de stoep de schreeuwt om een levenslangstadionverbod...
quote:Yep - ze moeten met hun poten van dat stadion afblijven en gewoon op een volwassen manier communiceren.
Op donderdag 13 november 2003 15:29 schreef Staanplaats het volgende:
Maarja dan staat er meteen weer volk op de stoep de schreeuwt om een levenslangstadionverbod...
quote:Als dat zo is, is er des te meer reden om de zaak serieus aan te kaarten. Voetbalsupporters moeten eens leren echt voor hun belangen op te komen en ze niet tegen te werken door dit soort onzinacties.
Op donderdag 13 november 2003 15:43 schreef Staanplaats het volgende:
Ik kan me de frustratie best voorstellen, de supporters worden hier ook op een alles behalve volwassen manier behandeld door AGOVV en Apeldoorn...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |