abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25332704
Oh - Missy, sorry dat we niet antwoorden...
Ik heb bij mijn broer (hoekwoning) gele steentjes (10x10 getrommeld) met rode opsluitbandjes en verder rood grind met daarin een grote granieten bal waar water uit komt. In het rode grind staan verder enkele groene planten (die door het effect heel erg mooi groen worden)
Het pad is niet recht, maar loopt in een hoek van 45 graden t.o.v. de weg en loopt 'door' het huis heen naar de zijkant...
Ziet er wel grappig uit; ik kan eventueel een oppervlakteschets (die ik nu niet meer heb, natuurlijk) maken, als je geinteresseerd bent.
  Moderator woensdag 2 maart 2005 @ 19:42:32 #77
5428 crew  miss_sly
pi_25335617
Geeft niet hoor, ik ben toch nog ernstig in de denk-fase
Lijkt me leuk om een scheets te zien, maar als je die speciaal moet maken, hoeft het niet hoor!
Ik heb zelf zondagmiddag wat zitten schetsen, maar dat was afgekeurd, dus ik ga een nieuwe maken. Als ik die af heb, zal ik die eens hier laten zien
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_25342258
Nou, ik ben toch erg benieuwd

(Misschien kan ik nog een foto uit het archief diepen, maar ik weet niet of die foto wel echt aangeeft hoe het nu geworden is)
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 09:25:50 #79
5428 crew  miss_sly
pi_25537665
Ik heb al verschillende uren gebogen gezeten over een stuk papier met een plattegrond van de tuin, maar ik vind het vreselijk moeilijk om iets op papier te zetten. We weten wel wat we ongeveer willen, maar om dat uit te tekenen vind ik moeilijk.
We zijn het eens over de voorste rand, dus misschien gaan we die maar vast maken en dan geleidelijk aan de rest meteen in de tuin invullen ofzo...

Nu zijn we bezig de laatste resten eruit te halen en dan de boel mooi gelijk maken. Het ziet er maar kaal uit nu
pi_25539977
miss_sly, misschien dat je hier alvast een afdruk van de plattegrond kan maken (met de maten erbij) en wat je wilt; misschien kunnen we dan goede ideeen geven waarop je kunt voortborduren.
  Moderator donderdag 17 maart 2005 @ 21:14:16 #81
5428 crew  miss_sly
pi_25552468
quote:
Op donderdag 17 maart 2005 11:41 schreef Bright het volgende:
miss_sly, misschien dat je hier alvast een afdruk van de plattegrond kan maken (met de maten erbij) en wat je wilt; misschien kunnen we dan goede ideeen geven waarop je kunt voortborduren.
Ik zal morgen een kopie van de (nog lege) plattegrond posten en een fotootje van hoe het er nu uitziet (de zandvlakte)! Goede ideeen zijn zeker erg welkom!
  Moderator vrijdag 18 maart 2005 @ 09:16:32 #82
5428 crew  miss_sly
pi_25559537
Voortuin zoals ie was. Hij was te vol, ook al oogt dat misschien niet zo.

Zo is ie nu; de twee coniferen tegen de muur gaan zaterdag plat!!

En dit is een plattegrond met maten.

De voorste border zijn we over uit: hier wordt een leuke altijdgroene bodembedekker ingezet (mijn voorkeur gaat uit naar een vroegbloeiende phlox) en grote hosta's. Die hosta's vormen echt een schitterende afzetting!

Verder willen we het strak, vlakken grind (wit en zwart), geen niveauverschil.
pi_25656931
ok, ik denk dat ik weet hoe de situatie eruit ziet (de tekening is wat klein); alleen zijn de maten niet leesbaar.
Kun je ook nog even aangeven naar welke kant de tuin staat?

Ik vind het muurtje 'laag' ook te groot op de tekening t.o.v. het deel waar het raam zit. Het pad loopt ook wat vreemd - hmmm... ik denk dat ik het bij nader inzien toch nog niet helemaal snap ... (misschien ook een grotere tekening?)
  Moderator dinsdag 22 maart 2005 @ 13:35:17 #84
5428 crew  miss_sly
pi_25658102
Ik zal vanavond een andere schets posten, die heeft mijn vriend gemaakt, en die is aardig zoals we zouden willen
Het is inderdaad niet zo heel duidelijk zoals ik het gepost heb
  Moderator zondag 15 mei 2005 @ 13:17:24 #85
5428 crew  miss_sly
pi_27023663
Dit is het ontwerp geworden, vrij naar de schilderijen van Mondriaan

De donkere vlakken worden gevuld met zwart grind, de hele lichte met wit grind en de iets minder lichte worden op een of andere manier beplant. De beplanting moeten we nog invullen, hoewel we wel al ideetjes hebben wat we graag zouden willen: een of twee kleine boompjes en hosta's in de voorste border met een lage bodembedekker eronder die in de winter groen is.
Dit is het work in progress, de onderste foto is van zojuist:

pi_27048657
zozo, dat ziet er wel even anders uit dan eerst (eerste foto van 18 maart) ik ben erg benieuwd naar het resultaat!
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  Moderator maandag 16 mei 2005 @ 14:07:21 #87
5428 crew  miss_sly
pi_27052520

Alle sluitband ligt er nu in, de basis van ons ontwerp is klaar

Nu gaan we volgens ontwerp de vakken vullen met zwart en wit grind. Ik vrees dat er niet veel meer geplant kan worden in deze tijd, dus dat zal het najaar worden. Bovendien moet er nog wat zwart zand afgevoerd, denk ik, want het is nog steeds vrij veel
pi_27052752
Jee, ik ben hartstikke benieuwd
pi_27106614
Ziet er al leuk uit, miss_sly! Vergeet je neit om doek onder de steentjes te plaatsen? Dat voorkomt veel groei van ongewild groen (in de volksmond: onkruid) ertussen
  Moderator woensdag 18 mei 2005 @ 12:50:50 #90
5428 crew  miss_sly
pi_27113624
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 08:09 schreef Bright het volgende:
Ziet er al leuk uit, miss_sly! Vergeet je neit om doek onder de steentjes te plaatsen? Dat voorkomt veel groei van ongewild groen (in de volksmond: onkruid) ertussen
Gelukkig zijn we het onkruiddoek niet vergeten, want we hebben de eerste twee vlakken verkeerd om ingevuld
Ik moes tkomen helpen, dus dat heb ik netjes gedaan, en ik ging ervan uit dat mijn de tekening goed had gecheckt om te kijken welke kleur grind in welk vlak moest. Doet ie gisteravond het gordijn op de slaapkamer dicht, kijkt nog eens naar de vlakken en zegt: hmm, we hebben het toch verkeerd om er in gedaan
Dus moeten de vakken leeg en opnieuw gevuld, en dat is met onkruiddoek toch gemakkelijker dan wanneer we dat niet hadden gebruikt
pi_27123733
dat scheeld inderdaad een hoop (vervelend) werk! ben benieuwd naar de foto's
pi_27139457
quote:
Op woensdag 18 mei 2005 12:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Gelukkig zijn we het onkruiddoek niet vergeten, want we hebben de eerste twee vlakken verkeerd om ingevuld
Ik moes tkomen helpen, dus dat heb ik netjes gedaan, en ik ging ervan uit dat mijn de tekening goed had gecheckt om te kijken welke kleur grind in welk vlak moest. Doet ie gisteravond het gordijn op de slaapkamer dicht, kijkt nog eens naar de vlakken en zegt: hmm, we hebben het toch verkeerd om er in gedaan
Dus moeten de vakken leeg en opnieuw gevuld, en dat is met onkruiddoek toch gemakkelijker dan wanneer we dat niet hadden gebruikt
Haha - waar gewerkt wordt, vallen spaanders
Maar gelukkig dat hij het bemerkte voordat er planten in stonden.
  Moderator zondag 29 mei 2005 @ 13:06:00 #93
5428 crew  miss_sly
pi_27449926
Zo, het voordeel van een weekje op vakantie zonder mijn is dat de voortuin wat betreft het grind klaar is.
Zie hier het resultaat so far:

Het is nu te warm om nog iets te planten, mocht het nog frisser en natter worden, ga ik beginnen de vlakken waar nu nog zand in zit te beplanten.
  zondag 29 mei 2005 @ 14:25:20 #94
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_27451994
zozo, zier erg netjes uit zeg! zal een leuk effect geven als de beplanting erin staat

let wel op als je gaat planten: veel water ej! de hele zomer...als je dat niet geeft (niet wilt, of op vakantie bent o.i.d.) kan je beter pas in het najaar planten.
  Moderator zondag 29 mei 2005 @ 14:26:38 #95
5428 crew  miss_sly
pi_27452032
quote:
Op zondag 29 mei 2005 14:25 schreef Veersesmurf het volgende:
zozo, zier erg netjes uit zeg! zal een leuk effect geven als de beplanting erin staat

let wel op als je gaat planten: veel water ej! de hele zomer...als je dat niet geeft (niet wilt, of op vakantie bent o.i.d.) kan je beter pas in het najaar planten.
Ik zal zeer voorzichtig zijn met planten en inderdaad erg goed water geven. Waarschijnlijk ga ik niet alle vlakken nu nog vullen. Bovendien moeten we nog even bedenken wat we er in willen zetten
  zondag 29 mei 2005 @ 14:33:08 #96
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_27452194
ja, dat lijkt me best slim

zo te zien is de grond al gefreesd ofzo, dus dat is mooi! het is alleen wel belangrijk dat je even wacht met planten totdat de grond is ingeklonken (is dat een Nederlands woord?) zodat je niet na een jaar al je planten ineens dieper moet zetten omdat je grond is gezakt
pi_27508172
En als er geplant is, staat het ook leuk om die donkere aarde te gebruiken; is een goede bemesting, houdt water vast en staat fraai.

De steentjes in strakke vakken zien er leuk uit hoor!! Ga zo door

1 vak met aardbeienplantjes
1 vak met bieslook
1 vak met appelplantjes (oh nee - die worden te groot)
lol - ach, je zult het wel leuk opvullen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')