Dit was het plaatje van NoSigar (nu wel met correcte interpunctie):
.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 01:51 schreef NoSigar het volgende:
[Beer]:
"Jawel. Ik denk Rad van fortuin en Triomf van de verschroeide aarde. Ik denk Bretons, ik denk ruwe bendeleider. Ik weet enkel de naam van die vent niet meer."Beer is tenminste een echte vent die denkt en niet zoekt: hier nog een plaatje
.
Nou moet het lukken
quote:Weet je? Ik heb altijd gedacht dat die knakker fictief was.
Op vrijdag 4 juli 2003 01:59 schreef NoSigar het volgende:
Yes, Bertrand du Guesclin, feilloos geraden door Beer. Misschien had ik hem eerder in dummies moeten zetten.
Plaatje!
De econoom (homo economicus, familie der mensachtigen)
De econoom is een merkwaardig wezen. Ondanks de betrekkelijk korte geschiedenig van zijn wetenschap, weet de econoom zeker dat hij (zelden een zij) altijd gelijk heeft. De econoom kan dan ook niet begrijpen waarom andere mensachtigen soms toch een andere mening hebben.
Ondanks zijn vaststaand gelijk, is de econoom het zelden eens met zijn soortgenoten. De onwenselijkheid van de Betuwelijn ljkt hierop de enige uitzondering te zijn. Een groot staatsman zei ooit: 'Als ik vier economen iets voorleg, krijg ik vijf verschillende adviezen.'
Wie is deze econoom?
quote:Ligt inderdaad te zeer voor de hand, meneer is recenter, leeft zelfs nog.
Op vrijdag 4 juli 2003 10:01 schreef pyl het volgende:
En een goedemorgen Parabola. Ik begin met een gokje (dat wel heel erg voor de hand ligt): Keynes?
quote:Hoe komt u erbij, heer pyl
Op vrijdag 4 juli 2003 11:10 schreef pyl het volgende:
Hij heeft wel iets van Franco Modigliani.
quote:Canadees, grootste deel van zijn leven werkzaam in de VS
Op vrijdag 4 juli 2003 11:12 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Amerikaan?
quote:Campbell ?
Op vrijdag 4 juli 2003 11:14 schreef Parabola het volgende:[..]
Canadees, grootste deel van zijn leven werkzaam in de VS
De nachtploeg heeft er wel weer een zooitje van gemaakt vanacht .
quote:Niet Campbell
Op vrijdag 4 juli 2003 11:18 schreef du_ke het volgende:[..]
Campbell ?
De nachtploeg heeft er wel weer een zooitje van gemaakt vanacht
.
het is inderdaad een grof schandaal, om niet zeggen, een affront.
quote:Dat zal ook niet lukken, het is meneer niet. Meneer heeft geen Nobel prijs.
Op vrijdag 4 juli 2003 11:20 schreef pyl het volgende:
Robert A. Mundell (Nobelprijswinnaar voor economie, 1999, uit Canada, werkzaam in de VS, maar ik kan geen gelijkend fotootje vinden)?
hintje: overvloed
quote:Ik zat ook aan hem te denken, deze jeugdfoto lijkt er wel een beetje op
Op vrijdag 4 juli 2003 11:20 schreef pyl het volgende:
Robert A. Mundell (Nobelprijswinnaar voor economie, 1999, uit Canada, werkzaam in de VS, maar ik kan geen gelijkend fotootje vinden)?
maar hij is het dus niet.
quote:Doe geen moeite
Op vrijdag 4 juli 2003 11:31 schreef du_ke het volgende:
Ross Dobson misschien (ik kan geen plaatje van hem vinden)
Nog een hintje: een slecht verstaander zou kunnen denken dat meneer een slechte adem heeft
quote:Is het Pat Preist?
Op vrijdag 4 juli 2003 11:32 schreef Parabola het volgende:[..]
Doe geen moeite
Nog een hintje: een slecht verstaander zou kunnen denken dat meneer een slechte adem heeft
quote:John Kenneth Galbraith was born in Ontario, Canada and studied at the University of Toronto, the University of California and Cambridge University.
Op vrijdag 4 juli 2003 11:40 schreef pyl het volgende:
John Kenneth Galbraith
Galbraith has written many books in economics, and has also published works of fiction and non-fiction in other fields. His best known works are American Capitalism (1952), The Affluent Society (1958) and The New Industrial State (1967). A Keynesian by training, Galbraith held that free enterprise has its limits, and that political decisions are very important in shaping an economic system. In addition, he believed that the US government should take care of housing, heath care, and other areas of the economy which are not effective in providing basic services for many Americans.
quote:Hollandse deerne, mid 20e eeuw?
Op vrijdag 4 juli 2003 11:48 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
quote:Geen Hollandse en ze heeft het midden van de eeuw niet gehaald (kwam tijdens de oorlog tragisch aan haar einde).
Op vrijdag 4 juli 2003 11:49 schreef Parabola het volgende:[..]
Hollandse deerne, mid 20e eeuw?
quote:Ik zeg Russisch jaren '30.
Op vrijdag 4 juli 2003 11:49 schreef Parabola het volgende:[..]
Hollandse deerne, mid 20e eeuw?
quote:Dat komt al in de buurt. Mevrouw werd in Moskou geboren uit een Engelse moeder en een Tsjechische vader.
Op vrijdag 4 juli 2003 11:52 schreef Quasar_de_Duif het volgende:[..]
Ik zeg Russisch jaren '30.
quote:Streed zij verzet?
Op vrijdag 4 juli 2003 11:52 schreef pyl het volgende:[..]
Geen Hollandse en ze heeft het midden van de eeuw niet gehaald (kwam tijdens de oorlog tragisch aan haar einde).
quote:Natuurlijk verzette zij zich tegen aanvallen, maar niet tijdens de oorlog. Een bom op haar huis in Kent in 1944 deed haar de das om.
Op vrijdag 4 juli 2003 12:05 schreef Parabola het volgende:[..]
Streed zij verzet?
quote:Loogde mevrouw ornitho?
Op vrijdag 4 juli 2003 12:08 schreef pyl het volgende:[..]
Natuurlijk verzette zij zich tegen aanvallen, maar niet tijdens de oorlog. Een bom op haar huis in Kent in 1944 deed haar de das om.
quote:Was zij spionne in duitse dienst? die per ongeluk het leven liet bij een bombardement?
Natuurlijk verzette zij zich tegen aanvallen, maar niet tijdens de oorlog. Een bom op haar huis in Kent in 1944 deed haar de das om.
Zij creëerde een naar haar genoemde club van beroemde mannen die in de loop der jaren steeds uitgroeide. Aan het einde telde die club 19 leden.
quote:Een V1?
quote:Er viel in 1944 een V1 (van die raketten die ze vanuit bezet Den Haag afschoten) op Kent. Dat kan een aanwijzing zijn
Op vrijdag 4 juli 2003 13:03 schreef pyl het volgende:
Een V-1. Hoezo?
quote:Hmmm..nou, dat kan 'm geweest zijn dan. (triviaaltje: heb je een datum, dan kan ik checken of het echt dezelfde was?)
Op vrijdag 4 juli 2003 13:05 schreef Parabola het volgende:[..]
Er viel in 1944 een V1 (van die raketten die ze vanuit bezet Den Haag afschoten) op Kent. Dat kan een aanwijzing zijn
quote:'
Op vrijdag 4 juli 2003 13:19 schreef pyl het volgende:[..]
Hmmm..nou, dat kan 'm geweest zijn dan. (triviaaltje: heb je een datum, dan kan ik checken of het echt dezelfde was?)
drie stuks, de enige waar doden bij vielen was op 6 augustus.
quote:Dan moet-ie ergens anders vandaan zijn gekomen. Mijn mevrouw overleed in juni 1944. Affijn, terug naar mijn mevrouw....
Op vrijdag 4 juli 2003 13:20 schreef Parabola het volgende:drie stuks, de enige waar doden bij vielen was op 6 augustus.
quote:Jij snapt ook echt niks he.
Op vrijdag 4 juli 2003 08:32 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
No Sigar, doen we wel even gewoon in dit topic? Beatrix kun je kwijt in RJPvD en opmerkingen als 'baggertopic' mag je in ONZin parkeren.
quote:Was zij alleen beroemd om de club of presteerde ze zelf ook dingen. Een kunstvorm bijvoorbeeld?
Op vrijdag 4 juli 2003 13:26 schreef pyl het volgende:[..]
Dan moet-ie ergens anders vandaan zijn gekomen. Mijn mevrouw overleed in juni 1944. Affijn, terug naar mijn mevrouw....
quote:Zij was beroemd dankzij haar prestaties. Tot haar prestaties behoorde zeker ook het doen groeien van de club.
Op vrijdag 4 juli 2003 13:35 schreef Parabola het volgende:[..]
Was zij alleen beroemd om de club of presteerde ze zelf ook dingen. Een kunstvorm bijvoorbeeld?
quote:Had zij 19 zonen?
Op vrijdag 4 juli 2003 13:37 schreef pyl het volgende:[..]
Zij was beroemd dankzij haar prestaties. Tot haar prestaties behoorde zeker ook het doen groeien van de club.
quote:Nu zijn we aan het praten, speelde zij schaak?
Op vrijdag 4 juli 2003 13:52 schreef pyl het volgende:
Neen, ze heeft geen 19 beroemde mannen gebaard, maar verslagen.
quote:Voortreffelijk.
Op vrijdag 4 juli 2003 13:53 schreef Parabola het volgende:[..]
Nu zijn we aan het praten, speelde zij schaak?
quote:Juist!
Op vrijdag 4 juli 2003 13:56 schreef Parabola het volgende:
Vera Menchik-Stevenson
Vera Francevna Menchik (Mencikova) was born in Moscow, Russia on Feb 16, 1906. Her father was Czech and her mother was British. Her sister, Olga, was born in 1908 and also a chess player.
Vera learned chess in 1915 when she was 9, taught to her by her father.
The family moved to England in 1921, when Vera was 15. In that year she won the British girls' championship. Her chess coach was Geza Maroczy, who started coaching her in 1922. Maroczy also coached another world champion, Max Euwe.
In 1923 Vera Menchik began participating in men's international tournaments.
In January, 1926 Vera won the First British Girls' Open Championship.
In January, 1927 Vera won the London ladies championship with a pefect 5-0 score. Her sister Olga took 2nd place.
FIDE established the 1st world championship for women in July, 1927, which Vera won at the age of 21 in London (with 10 wins and 1 draw in the last round). The first world championship for women was held at the same time and place as the first FIDE Olympiad.
She won every Women's World Championship after that: Hamburg 1930 (6 wins, 1 loss, 1 draw), Prague 1931 (8 wins), Folkestone 1933 (14 wins), Warsaw 1935 (9 wins), Stockholm 1937 (14 wins), and Buenos Aires 1939 (17 wins, 2 draws). She only lost one game (to Henschel at Hamburg in 1930) in 83 world championship games. She won 78 games, drew 4 games, and lost only one game in 8 world championship events.
In 1929 she participated an an international tournament in Carlsbad. The Viennese master Albert Becker, who played in this event, said that anyone who lost to Menchik would have to be put into a Vera Menchik Club. He wanted to ridicule any master who lost to this woman. Becker was the first victim. Vera was the only woman to play in men's tournaments is the first half of the 20th century.
In 1929 she took 2nd place, behind Capablanca, at Ramsgate.
In 1934 she played an informal match with the 2nd best woman chess player in the world, Sonja Graf (1914-1965), and won with 3 wins and 1 loss. The match was held in Rotterdam.
In 1934 she took 3rd place, behind Pirc and L. Steiner, at Maribor.
In 1937 she married Rufus Henry Streatfeild Stevenson (1878-1943), the secretary of the British Chess Federation.
In 1937 she played a title-match for the world's women championship at Semmering and won with 9 wins, 5 draws, and 2 losses against Sonja Graf.
In 1939 she was the manager of the British National Chess Centre. A year later, it was destroyed in an air raid.
In 1942 she played a match with Jacques Mieses and won, with 4 wins, 5 draws, and 1 loss.
She was killed, along with her sister Olga and mother, in a bombing raid in Kent, England on June 26, 1944, at the age of 38. A V-1 buzz bomb hit her home. At the time of her death, she was the games editor of Chess magazine.
She played and beat Euwe (1930), Reshevsky (1935), Alexander (1932), Yates (1928), Colle, Opocensky, Thomas (1932), Becker (1929), Mieses (1928), L. Steiner (1936), Saemisch (1929), Milner-Barry (1934), Golombek, William Winter (1932), Tylor (1933), Book (1938), Sergeant (1938), and Sultan Khan. All are now members of the Menchik Club.
She was World's Women Champion from 1927 until her death on June 26, 1944. She has been the longest reigning Women's World Chess Champion (17 years). There was no world's women champion from 1944 until 1950 when Ludmilla Rudenko of the Soviet Union won the world's women championship in Moscow.
Her peak historical rating would be around 2390 in 1931.
When the Women's Olympiads began in 1957, a trophy, called the Vera Menchik Cup, was created for the winning team.
quote:Popmuziek?
Op vrijdag 4 juli 2003 14:04 schreef Beetle het volgende:
En ook geen sporter. Het is wel vrij moeilijk te raden maar het is een wereldster.
quote:Klassieke muziek?
[b]Op vrijdag 4 juli 2003 14:09 schreef Beetle het volgende:
Pyl komt in de buurt.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 02:25 schreef NoSigar het volgende:
Vast een belangrijke natuurkundige.
quote:Gary Sinise.
Op vrijdag 4 juli 2003 13:59 schreef Beetle het volgende:
[afbeelding]Ook een leuke. Wie is dit?
quote:BINGO!!
Op vrijdag 4 juli 2003 14:31 schreef pyl het volgende:
Eminem
Inderdaad is dit Marshall Mathers III op een foto die hij waarschijnlijk liever niet meer wil zien.
Ahum, wat heeft deze gezonde meneer, met zijn bolle wangen, in zijn hand? Toch geen penseel, dunkt me. Is het een opgerolde plattegrond, en kan daaruit worden afgeleid dat meneer militair was? Engeland, 18e eeuw?
quote:Marine?
Op vrijdag 4 juli 2003 15:07 schreef SportsIllustrated het volgende:
Al uw gissingen moet ik met ''ja'' beantwoorden, heer pyl. Een 18e-eeuwse Engelse bevelhebber.
quote:Erwin!
Op vrijdag 4 juli 2003 02:22 schreef Bazyx het volgende:
Beatrix.Okay, en nu even een makkelijke:
(Schrödinger, voor outsiders.)
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 00:35 schreef Koekepan het volgende:
Erwin!(Schrödinger, voor outsiders.)
De man achter de bekende Schrödinger vergelijking: .
quote:
He attended the University of Vienna where he was inspired by a brilliant young physicist, Friedrich Hasenhörl. Schrödinger obtained his PhD in physics and took a position with the university, where he remained until World War I. He served as an artillery officer on the Italian front. During the war Hasenhörl was killed; in his acceptance speech for the Nobel Prize in 1933, Schrödinger remarked that without the war, it would have been his teacher Hasenhörl receiving the honor. As the war neared its end and he dared think ahead, Schrödinger looked forward to a post as a professor at the University of Czernowitz, but as war ended so did the Austro-Hungarian Empire, along with Schrödinger's opportunity at Czernowitz. He went back to his somewhat secondary post in Vienna, got married, and soon was offered a new position. He changed jobs several times before being offered the chair in theoretical physics at the University of Zurich in Switzerland in 1921.His six years in Zurich were among the most productive in his career, though he didn't begin the work for which he was best known -- wave mechanics -- until 1925. His interest was sparked by a footnote in a paper by Albert Einstein.
Schrödinger began to think about explaining the movement of an electron in an atom as a wave. By 1926 he published his work, providing a theoretical basis for the atomic model that Niels Bohr had proposed based on laboratory evidence. The equation at the heart of his publication became known as Schrödinger's wave equation. This was the second theoretical explanation of electrons in an atom, following Werner Heisenberg's matrix mechanics. Many scientists preferred Schrödinger's theory since it could be visualized, while Heisenberg's was strictly mathematical. A split threatened among physicists, but Schrödinger soon showed that the two theories were identical, only expessed differently.
Vocht meneer tegen de Fransoos, tegen de Kaaskop, of (geen van) beiden?
quote:Neen, heer Gellius, meneer is zijn land niet uit geweest en vocht slechts tegen wat nu zijn landgenoten zouden zijn.
Op maandag 7 juli 2003 10:27 schreef Gellius het volgende:
Tègen de Spanjool?
quote:Dat is uw goed recht, heer pyl, maar u zit in de verkeerde hoek
Op maandag 7 juli 2003 10:28 schreef pyl het volgende:
Mmmm...doet mij aan Requenses denken.
quote:Die vocht tegen de Spanjool, dus die zal het niet geweest zijn. We zijn hier niet bij het gelijknamige topic voor dummies
Op maandag 7 juli 2003 10:31 schreef Wutangtony het volgende:
Volgens mij is dat Willem van Oranje.Meende ik
quote:Nou, dan zal het wel iemand van het laarsvormige schiereiland zijn.
Op maandag 7 juli 2003 10:30 schreef Parabola het volgende:[..]
Neen, heer Gellius, meneer is zijn land niet uit geweest en vocht slechts tegen wat nu zijn landgenoten zouden zijn.
quote:Een Schot hij was, hoewel hij later ten onrechte in Denemarken geplaatst werd.
Op maandag 7 juli 2003 10:35 schreef du_ke het volgende:
Woonde meneer in wat nu Groot Brittanie wordt genoemd? Ofwel was meneer een vrijheidslustige Schot?
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:36 schreef Parabola het volgende:[..]
Een Schot hij was, hoewel hij later ten onrechte in Denemarken geplaatst werd.
quote:Ten onrechte dus. Het is een hint, als ik hem uitleg, kan ik net zo goed meneer's naam opschrijven.
Op maandag 7 juli 2003 10:39 schreef du_ke het volgende:[..]
van viking origine ofzo?
Niets met Vikingen van doen, hij had.
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:36 schreef Parabola het volgende:[..]
Een Schot hij was, hoewel hij later ten onrechte in Denemarken geplaatst werd.
Meneer is nooit in Denemarken geplaatst geworden geweest. Meneer heeft wel iets gemeen met een Deense prins.
quote:'t Was vast meneer William Wallace, met z'n brave hart.
Op maandag 7 juli 2003 10:49 schreef Parabola het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
* Parabola heeft behoorlijk misgehint
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Meneer is nooit in Denemarken geplaatst geworden geweest. Meneer heeft wel iets gemeen met een Deense prins.
quote:
Op maandag 7 juli 2003 10:53 schreef DennisMoore het volgende:[..]
't Was vast meneer William Wallace, met z'n brave hart.
de uitleg over de mishint zou voor de literairen onder u een a-ha erlebnis moeten veroorzaken.
quote:Of moet ik zeggen, onder de toneelliefhebbers?
Op maandag 7 juli 2003 10:55 schreef Parabola het volgende:[..]
de uitleg over de mishint zou voor de literairen onder u een a-ha erlebnis moeten veroorzaken.
quote:Wat is er mis met de 11e eeuw? Je denkt wel degelijk in juiste richting, maar je stopt voor een verkeersbord dat er niet staat.
Op maandag 7 juli 2003 11:22 schreef pyl het volgende:
Goed, Parabola. Hamlet ("There's something rotten in the state of Denmark") is het niet; kan ook niet, want is fictie. Is het dan een historische figuur uit een ander stuk van Shakespeare? Macbeth speelt in Schotland en is 'gebaseerd' op feiten, maar die feiten dateren uit de 11e eeuw, meen ik, dus da's ook niet goed. Ook de koningsdrama's spelen in tijden waaruit meneer niet stamt (bovendien spelen die niet in Schotland). Kortom, I haven't got a clue - maar denk ik in de juiste richting?
quote:Okay, dan luidt mijn antwoord: Macbeth.
Op maandag 7 juli 2003 11:24 schreef Parabola het volgende:[..]
Wat is er mis met de 11e eeuw? Je denkt wel degelijk in juiste richting, maar je stopt voor een verkeersbord dat er niet staat.
quote:Macbeth was King of Scotland from 1040 until his death in 1057. Macbeth's story was fictitiously told by William Shakespeare in his play 'Macbeth'. In fact, Macbeth came to power after killing his cousin, Duncan I, in battle near Elgin on August the 14th 1040. He was killed in a battle against Malcolm, the eldest son of Duncan I, who was assisted by the English.
Op maandag 7 juli 2003 11:32 schreef pyl het volgende:[..]
Okay, dan luidt mijn antwoord: Macbeth.
Plaat! (of is Sports weer in het land der levenden?)
quote:Geen anarchist; meneer deed iets wat nog nooit iemand had gedaan.
Op maandag 7 juli 2003 11:54 schreef Gellius het volgende:
Ha, zo'n romantische anarchist-van-de-daad!.
quote:Hij vloog?
Op maandag 7 juli 2003 11:56 schreef pyl het volgende:[..]
Geen anarchist; meneer deed iets wat nog nooit iemand had gedaan.
quote:Figuurlijk.
Op maandag 7 juli 2003 11:58 schreef Parabola het volgende:[..]
Hij vloog?
quote:Verdovende middelen?
Op maandag 7 juli 2003 12:00 schreef pyl het volgende:[..]
Figuurlijk.
of wielrenner .
quote:wat is het verschil?
Op maandag 7 juli 2003 12:02 schreef du_ke het volgende:[..]
Verdovende middelen?
of wielrenner
.
quote:Duke is snel.
Op maandag 7 juli 2003 12:02 schreef du_ke het volgende:[..]
Verdovende middelen?
of wielrenner
.
quote:De eerste dopingzondaar in de tour, of een van die eikels die de trein nam omdat ze te lui waren om 400 km te fietsen
Op maandag 7 juli 2003 12:04 schreef pyl het volgende:[..]
Duke is snel.
quote:Geen slikker, maar van het tweede werd hij wel ooit beschuldigd, met als consequentie dat hij in de stand terug werd gezet. Hij is echter om iets anders beroemd.
Op maandag 7 juli 2003 12:11 schreef du_ke het volgende:[..]
De eerste dopingzondaar in de tour, of een van die eikels die de trein nam omdat ze te lui waren om 400 km te fietsen
.
quote:Juist; Maurice Garin, winnaar van de eerste Tour de France (1903).
Op maandag 7 juli 2003 12:24 schreef du_ke het volgende:
Is het Maurice Garin ?
Op 21-jarige leeftijd begon Garin aan zijn wielerloopbaan. Ondanks zijn kleine gestalte, 1 meter 65 bij een gewicht van 61 kilo, behoorde hij spoedig tot de grote uitblinkers in de zware wegwedstrijden. Hij kon onmenselijk lijden en beschikte over een buitengewoon herstellingsvermogen.
In 1893 maakte Garin faam door in het Terkamerenbos de '800 kilometer van Brussel' met gangmaking te winnen. Hij zegevierde in zowat alle klassiekers in zijn tijd. Parijs Roubaix in 1897 en 1898, Bordeaux-Parijs in 1902 en Parijs-Brest in 1901 over een afstand van maar liefst 1208 kilometer. Deze moordende rit legde Garin af in het voor die dagen zeer hoge gemiddelde van 33 kilometer en 239 meter per uur.
In de eerste Tour in 1903 was Garin oppermachtig. Hij bereikte Parijs met bijna drie uur voorsprong op zijn rivalen. Een jaar nadien won hij nogmaals de Tour, maar werd gediskwalificeerd omdat hij een deel van het parcours met de trein had afgelegd.
Garin heeft altijd ontkend. Hij kwam een tijdlang niet meer in wedstrijden uit. Hij weigerde immers een verzoek om gratie in te dienen. Op 40-jarige leeftijd nam Garin in 1911 nog eens deel aan de marathonrit Parijs-Brest-Parijs, waarin hij toch knap als tiende eindigde.
Na zijn carrière exploiteerde Garin in Lens een garage. Het rijwielmerk dat zijn naam droeg, maakte een hoge vlucht. Tot op hoge leeftijd, hij was de tachtig al ruim gepasserd, maakte Garin nog dagelijks uitstapjes met zijn racefiets. Maurcie Garin overleed op 19 februari 1957, hij was toen 85 jaar.
quote:Dat zou je wel zeggen, inderdaad. In zeker opzicht is dat ook zo, maar in zeer vele opzichten geenszins.
Op maandag 7 juli 2003 12:57 schreef Gellius het volgende:
Een nerd, dat staat wel vast.
quote:New Yorker.
Brits?
quote:M'neer doet iets met compjoeters?
Op maandag 7 juli 2003 12:48 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]
quote:Mwah, dat doen we allemaal... Affijn, meneer is in ieder geval een fanatiek webmaster - maar hij is evengoed taxichauffeur, effectenhandelaar en voorzitter van een organisatie voor seksuele bevrijding.
Op maandag 7 juli 2003 13:03 schreef Parabola het volgende:[..]
M'neer doet iets met compjoeters?
quote:
Op maandag 7 juli 2003 13:10 schreef Parabola het volgende:
Eden Sarfaty van de NCSF ?
quote:Zijn voorganger, Leigha Fleming, of is NCSF sowieso fout?
Op maandag 7 juli 2003 13:14 schreef pyl het volgende:[..]
quote:Sowieso.
Op maandag 7 juli 2003 13:15 schreef Parabola het volgende:[..]
of is NCSF sowieso fout?
quote:de NCAC dan? Of zit m'neer meer in de homo-hoek?
Op maandag 7 juli 2003 13:17 schreef pyl het volgende:[..]
Sowieso.
quote:Ha, goed, natuurlijk. Was met google niet moeilijk meer, neem ik aan (ik had mijn info overigens van de website van Tim Krabbé).
Op dinsdag 8 juli 2003 09:14 schreef Parabola het volgende:
Samuel Sloan?
Plaatje, Parabola!
Deze zal ook niet al te makkelijk zijn.
quote:Nou ja, het begin ligt voor de hand: een crimineel. Een killer zelfs, dunkt me. Mmmmm...Verenigde Staten? Midden 20e eeuw?
Op dinsdag 8 juli 2003 09:42 schreef Parabola het volgende:
Deze zal ook niet al te makkelijk zijn.
quote:Met de ogen open bent u in de instinkerd getrapt, heer -->. Geen van uw schoten voor de boeg trof doel.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:46 schreef pyl het volgende:[..]
Nou ja, het begin ligt voor de hand: een crimineel. Een killer zelfs, dunkt me. Mmmmm...Verenigde Staten? Midden 20e eeuw?
daar zijn het dan ook schoten vóór de boeg voor
quote:U ook een goedemorgen heer Gellius. U ook schiet mijlenver voor de boeg. Meneer kan immers geen Tom Selleck zijn als meneer geen Amerikaan is, is het wel?
Op dinsdag 8 juli 2003 09:51 schreef Gellius het volgende:
Dit is Tom Selleck in één van zijn minder bekende rollen van plattelandsonderwijzer in de Midwest.
quote:Dat lijkt me niet de oorzaak, het zal aan u liggen.
Op dinsdag 8 juli 2003 09:58 schreef Henk_Glimlach het volgende:
Ik vind hem er ontzettend Duits uitzien. Komt dat wellicht doordat meneer een Duitser is?
quote:Ach, langs de lijnen der eliminatie kan men ook ver komen. Uhmm... is het wellicht een verknipte popartiest, uit het Verenigd Koninkrijk?
Op dinsdag 8 juli 2003 09:49 schreef Parabola het volgende:
Geen van uw schoten voor de boeg trof doel.
quote:Meneer is weliswaar apart, maar zeker niet verknipt. Geen popartiest hij was en bovendien dient u meneer ergens op het Europeesche vastenland te zoeken.
Op dinsdag 8 juli 2003 10:06 schreef pyl het volgende:[..]
Ach, langs de lijnen der eliminatie kan men ook ver komen. Uhmm... is het wellicht een verknipte popartiest, uit het Verenigd Koninkrijk?
Meneer was zijn tijd ver vooruit en dat straalt af op zijn foto, die ouder is dan u denkelijk denkt.
quote:Houdt u mij nu voor het lapje, of herkent u echt de Viking-snor niet?
Op dinsdag 8 juli 2003 10:20 schreef pyl het volgende:
Was meneer dan een uitvinder, uit, zeg, Frankrijk?
meneer was geen uitvinder en kwam ook niet uit Frankrijk.
quote:Is uw sigaren-rokende icoon dan ook militair, heer du_ke?
Op dinsdag 8 juli 2003 10:28 schreef du_ke het volgende:
Meneer is ongeschoren dus Italiaan of spanjaard. En hij heeft een snor dus hij is militair.
Meneer was natuurlijk geen van de dingen die u noemde. Zoals ik zei is dit geen gemakkelijke meneer om te raden.
quote:Maar natuurlijk heer Parabola! en nog revolutionair ook!
Op dinsdag 8 juli 2003 10:31 schreef Parabola het volgende:[..]
Is uw sigaren-rokende icoon dan ook militair, heer du_ke?
quote:Grmbl
Meneer was natuurlijk geen van de dingen die u noemde. Zoals ik zei is dit geen gemakkelijke meneer om te raden.
Of is het toch een Mexicaan?
quote:Meneer is een heuse Viking, en voorzover bekend geen bovenmatig drankgebruiker. Meneer gaf ook geen blijk van afgestorven hersencellen.
Op dinsdag 8 juli 2003 10:34 schreef du_ke het volgende:[..]
Maar natuurlijk heer Parabola! en nog revolutionair ook!
[..]Grmbl
, is hij dan echt scandinavisch? of zelfs Rus? Dan moet hij alcoholist geweest zijn, dat kan haast niet anders met zo'n onverzorgd uiterlijk.
Of is het toch een Mexicaan?
quote:Was meneer toevallig een econoom uit het begin van de 20e eeuw?
Op dinsdag 8 juli 2003 10:37 schreef Parabola het volgende:[..]
Meneer is een heuse Viking, en voorzover bekend geen bovenmatig drankgebruiker. Meneer gaf ook geen blijk van afgestorven hersencellen.
quote:U bent warm, heer du_ke. Het zou mij niets verbazen als u meneer's naam al in uw hoofd heeft. Gooi het eruit, zou ik zeggen.
Op dinsdag 8 juli 2003 10:39 schreef du_ke het volgende:[..]
Was meneer toevallig een econoom uit het begin van de 20e eeuw?
Meneer is zweed?
quote:Noor hij was.
Op dinsdag 8 juli 2003 10:42 schreef du_ke het volgende:
Ehm dan zal ik toch eerst even Google moeten raadplegen tot dusver was het puur gokwerk.Meneer is zweed?
quote:En zeker geen Ragnar Frisch?
Op dinsdag 8 juli 2003 10:43 schreef Parabola het volgende:[..]
Noor hij was.
quote:Die was het inderdaad niet.
Op dinsdag 8 juli 2003 10:54 schreef du_ke het volgende:[..]
En zeker geen Ragnar Frisch?
quote:Die is het ook al niet.
Op dinsdag 8 juli 2003 11:06 schreef pyl het volgende:
Trygve Haavelmo?
Meneer werd ook wel aangeduid als de Jonathan Swift onder de economen, vanwege zijn satirische schrijfstijl.
(Ik lees overigens dat-ie in Wisconsin werd geboren; was het wel een Noor?)
[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 08-07-2003 11:20]
quote:Dat is de man:
Op dinsdag 8 juli 2003 11:17 schreef pyl het volgende:
Thorstein Veblen.
Thorstein Bunde Veblen (1857-1929) is to economics what Jonathan Swift is to English literature: a master of the art of satire. Is is essential to effective satire that its message be ambiguous: the reader should never be sure whether the author is absolutely serious or just pulling his or her leg That quality is certainly present in Swift's Gulliver's Travels and it is also present in Veblen's Theory of the Leisure Class (1899), The Instinct of Workmanship (1914), Imperial Germany and the Industrial Revolution (1915), The Higher Learning in America (1918), Absentee Ownership (1923), and his many essays. In fact, it is there in everything he wrote except The Theory of Business Enterprise (1904), Which is as near as he ever came to writing a conventional academic book.
Verre voorouder van een ex-vriendin van heer Pyl.... (geen hint, maar te saillant om het onvermeld te laten).
quote:U begeeft zich nogal eens in adelijke kringen begrijp ik? Dit is niet de eerste keer dat u een nazaat kent.
Op dinsdag 8 juli 2003 11:52 schreef pyl het volgende:
[afbeelding]Verre voorouder van een ex-vriendin van heer Pyl.... (geen hint, maar te saillant om het onvermeld te laten).
Deze dame is van Britse adel, tenzij ze Italiaans is natuurlijk.
quote:Het betreft dan ook dezelfde nazaat....
Op dinsdag 8 juli 2003 11:55 schreef Parabola het volgende:
U begeeft zich nogal eens in adelijke kringen begrijp ik? Dit is niet de eerste keer dat u een nazaat kent.
quote:En dat laatste is ze.
Deze dame is van Britse adel, tenzij ze Italiaans is natuurlijk.
quote:Geparenteerd, ja.
Op dinsdag 8 juli 2003 12:01 schreef Parabola het volgende:
familie van Lucretia Borgia?
quote:Een paar eeuwtjes eerder, Du-ke!
Op dinsdag 8 juli 2003 12:02 schreef du_ke het volgende:
18e eeuws?
quote:Ah genoaans 15e eeuw?
Op dinsdag 8 juli 2003 12:11 schreef pyl het volgende:[..]
Een paar eeuwtjes eerder, Du-ke!
quote:Niet uit Genua (meer naar het midden). Tijd: voor de helft goed (net als wij overschreed mevrouw gedurende haar leven de grens tussen twee eeuwen).
Op dinsdag 8 juli 2003 12:19 schreef du_ke het volgende:[..]
Ah genoaans 15e eeuw?
quote:Neen, de andere kant op, heer Parabola!
Op dinsdag 8 juli 2003 13:42 schreef Parabola het volgende:
Vannozza de Cattanei
quote:Damnit, zij heeft 7 koters gehad, waarvan ik er maar drie kan achterhalen. Twee ervan waren mannen en de derde heeft haar/zijn 1e verjaardag niet gehaald.
Op dinsdag 8 juli 2003 13:51 schreef pyl het volgende:[..]
Neen, de andere kant op, heer Parabola!
quote:U bent hardleers, heer Parabola - wat overigens ook een goede eigenschap kan zijn. U MOET DE ANDERE KANT OP!
Op dinsdag 8 juli 2003 13:53 schreef Parabola het volgende:[..]
Damnit, zij heeft 7 koters gehad, waarvan ik er maar drie kan achterhalen. Twee ervan waren mannen en de derde heeft haar/zijn 1e verjaardag niet gehaald.
quote:Ben ik nou zo dom of bent u nou zo intelligent heer pyl?
Op dinsdag 8 juli 2003 13:55 schreef pyl het volgende:[..]
U bent hardleers, heer Parabola - wat overigens ook een goede eigenschap kan zijn. U MOET DE ANDERE KANT OP!
Is mevrouw een dochter van Lucretia?
quote:De vraag stellen, is hem beantwoorden...
Op dinsdag 8 juli 2003 13:57 schreef Parabola het volgende:[..]
Ben ik nou zo dom of bent u nou zo intelligent heer pyl?
![]()
quote:Neen, u moet de andere kant op, heer Parabola!
Is mevrouw een dochter van Lucretia?
Hint: zij was de "koningin" van een van de meest fascinerende tijdperken uit de geschiedenis.
Welke andere kanten zijn er nog meer?
quote:Haar echtgenoot, wellicht?
Op dinsdag 8 juli 2003 14:03 schreef Parabola het volgende:
Lucrezia was the daughter of Cardinal Rodrigo Borgia and his mistress, Vannozza de Cattanei.Welke andere kanten zijn er nog meer?
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 15:07 schreef BTM het volgende:
Isabella d'Este?
Isabella d'Este (1474-1539), daughter of the Duke of Ferrara, was known in her own time as "First Lady of the World." She was particularly skillful in using her patronage of the arts to project an image of glamour, sophistication, liberality, and magnanimity. In 1490 she married the military hero, Francesco Gonzaga (1466-1519). The Gonzagas of Mantua also were brilliant in their use of the arts for political advantage. This program traces their patronage through two generations: those of Francesco and Isabella, and of their sons Federico (1500-1540), who became the first Duke of Mantua, and Cardinal Ercole (1505-1563), who almost became Pope.
quote:Gelukkig...ik dacht nog even Vittoria Colonna, maar die zag er toch echt anders uit, als we Michelangelo kunnen vertrouwen...
Op dinsdag 8 juli 2003 15:12 schreef pyl het volgende:[..]
Isabella d'Este (1474-1539), daughter of the Duke of Ferrara, was known in her own time as "First Lady of the World." She was particularly skillful in using her patronage of the arts to project an image of glamour, sophistication, liberality, and magnanimity. In 1490 she married the military hero, Francesco Gonzaga (1466-1519). The Gonzagas of Mantua also were brilliant in their use of the arts for political advantage. This program traces their patronage through two generations: those of Francesco and Isabella, and of their sons Federico (1500-1540), who became the first Duke of Mantua, and Cardinal Ercole (1505-1563), who almost became Pope.
quote:Grmbl, stel je niet zo aan
Op dinsdag 8 juli 2003 15:12 schreef pyl het volgende:[..]
quote:Deze is, dacht ik, van Titiaan. Ook Leonardo da Vinci heeft een portret van haar gemaakt. Dat is iets bekender:
Op dinsdag 8 juli 2003 15:15 schreef BTM het volgende:[..]
Kun je me ook vertellen wie dit portret heeft geschilderd?
quote:Voor sommigen, zoals BTM, niet, nee.
Op dinsdag 8 juli 2003 15:16 schreef Parabola het volgende:
Grmbl, stel je niet zo aanZo moeilijk was het nou ook weer niet
quote:Grappig, dan heeft Titiaan dat portret toch een beetje uit zijn duim gezogen...
Op dinsdag 8 juli 2003 15:36 schreef pyl het volgende:[..]
Deze is, dacht ik, van Titiaan. Ook Leonardo da Vinci heeft een portret van haar gemaakt. Dat is iets bekender:
quote:Klopt tot op zekere hoogte. Hij heeft, toen zij 60 was, twee portretten van haar gemaakt, een actueel en 'jeugdportret'. Met dat laatste was Isabella naar verluidt zeer ingenomen; het eerste bestaat niet meer.
Op dinsdag 8 juli 2003 15:55 schreef BTM het volgende:[..]
Grappig, dan heeft Titiaan dat portret toch een beetje uit zijn duim gezogen...
Maar ik ben er morgen pas weer om hints/applaus te geven...
quote:
Op dinsdag 8 juli 2003 16:56 schreef freako het volgende:
Is het een sporter?
quote:Dit topic is dood voor de rest van de dag. Natuurlijk komt strakjes nog wel dat stelletje amateurs van de nachtploeg de zaak verstjeren met hun dronken gebral. Dat is ook wel enigszins onderhoudend, voor wie er op wachten wil.
Maar ik ben er morgen pas weer om hints/applaus te geven...
quote:Tja de nachtploeg, best vermakelijk maar erg onregelmatig en niet te vertrouwen. Plus dat ze de neiging hebben er een verschrikkelijk zooitje van te maken.
Op dinsdag 8 juli 2003 16:59 schreef Gellius het volgende:[..]
[..]Dit topic is dood voor de rest van de dag. Natuurlijk komt strakjes nog wel dat stelletje amateurs van de nachtploeg de zaak verstjeren met hun dronken gebral. Dat is ook wel enigszins onderhoudend, voor wie er op wachten wil.
quote:Pfff...
Op dinsdag 8 juli 2003 16:26 schreef BTM het volgende:Maar ik ben er morgen pas weer om hints/applaus te geven...
quote:Maar zelfs daar kunnen we geen gif op innemen. Onvoorspelbare sujetten
Op dinsdag 8 juli 2003 17:03 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja de nachtploeg, best vermakelijk maar erg onregelmatig en niet te vertrouwen. Plus dat ze de neiging hebben er een verschrikkelijk zooitje van te maken.
quote:Ja, laten we plaatjeplaatsers zonder manieren eigenlijk ook maar negeren.
Op dinsdag 8 juli 2003 17:04 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Pfff...
Plaat!
Ik zal mijn escapistische tendensen bedwingen. .
.
Plaatje! Nu eens een buiger graag.
Oh ja, en niet naar de eigenschappen kijken. . Grmbl. Enz.
Mja, en dat van die eigenschappen vind ik wat flauw.
quote:Het nachtvolk heeft zijn schadelijke reputatie weer eens waargemaakt
Op dinsdag 8 juli 2003 17:03 schreef du_ke het volgende:[..]
Tja de nachtploeg, best vermakelijk maar erg onregelmatig en niet te vertrouwen. Plus dat ze de neiging hebben er een verschrikkelijk zooitje van te maken.
De man op de schouders. Is hij coach van een sportteam?
quote:Tja, tis een schande.
Op woensdag 9 juli 2003 08:09 schreef Parabola het volgende:
Het nachtvolk heeft zijn schadelijke reputatie weer eens waargemaakt. Plaatjes zonder gezicht doet u maar in B&H, heren
En zelfs daar zie ik ze liever met
Hier in ieder geval niet: een frenoloog kan er toch niks mee.
Affijn, die mevrouw zonder hoofd hierboven is natuurlijk Kyli Minogue (een kenner ziet dat zo). En die meneer daarboven is Casimir Pulaski, father of the American Cavalry.
Goed, zijn we weer enigszins op orde. Die meneer op de schouders dan maar. Hij lijkt me eerder een politicus dan een sportcoach. Vraag is natuurlijk of, dan wel wanneer, BTM onze vragen komt beantwoorden.
[Dit bericht is gewijzigd door pyl op 09-07-2003 09:24]
Die stoffige Pruisen en aamborstige ornithologen zitten me zo langzamerhand tot hier, om over het gegriep van een enkele dagploeger maar te zwijgen, die gelijk in een zurige reflex schiet als er eens een welgevormd vrouwenlichaam langszwiert. .
, nachtploeg!
quote:U ook een goedemorgen, heer Gellius. Begrijpelijk dat voor iemand die alleen C&H en LIT frequenteert, welgeteld één langszwierend vrouwenlichaam al tot blijdschap leidt. Zelf zie ik ook graag vrouwenlichamen langs zwieren, maar ik prefereer ze met hoofd.
Op woensdag 9 juli 2003 09:27 schreef Gellius het volgende:
Mag ik van mijn zijde dan de heren en dames van de nachtploeg van harte bedanken voor hun sprankelende inbreng van gisterenavond?Die stoffige Pruisen en aamborstige ornithologen zitten me zo langzamerhand tot hier, om over het gegriep van een enkele dagploeger maar te zwijgen, die gelijk in een zurige reflex schiet als er eens een welgevormd vrouwenlichaam langszwiert.
.
[afbeelding][afbeelding], nachtploeg!
De coach of politiker
lijkt pijn in de nek te hebben. Slachtoffer van zinloos geweld?
quote:Huh?
Op woensdag 9 juli 2003 09:38 schreef Parabola het volgende:[..]
U ook een goedemorgen, heer Gellius. Begrijpelijk dat voor iemand die alleen C&H en LIT frequenteert, welgeteld één langszwierend vrouwenlichaam al tot blijdschap leidt.
zoals: wie mag plaatjes posten etc
quote:Iedereen mag posten, maar het is wel zo beleefd om een raad-sessie die aan de gang is, af te wachten. Op dit moment is er wel een raad-sessie aan de gang, maar de poster van het plaatje geeft al tijden geen antwoord. In zo'n geval kun je een tussendoortje posten.
Op woensdag 9 juli 2003 09:55 schreef Hole het volgende:
Zijn er ergens raad-je-plaatje FAQ?zoals: wie mag plaatjes posten etc
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 09:58 schreef Parabola het volgende:In zo'n geval kun je een tussendoortje posten.
quote:Aanvulling op de regels voor dit soort plaatjes bestaat het RJP voor dummies topic of evt het RJP voor wereldvreemde genieen topic.
Op woensdag 9 juli 2003 10:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
quote:En bij mijn uitleg was ik vergeten te melden dat er een zuster-topic is voor te makkelijke plaatjes. Het heet RJP-voor-dummies en staat ook ergens in C&H.
Op woensdag 9 juli 2003 10:06 schreef DennisMoore het volgende:[..]
En de op schouders gedragene zal wel een sportman zijn... witte broek enzo.
quote:Oja, een andere ongeschreven regel: het gaat bij een plaat altijd om een persoon, vreemd genoeg.
Op woensdag 9 juli 2003 10:20 schreef Hole het volgende:Da's een Mars
quote:Ook ik maak wel eens een grapje op de vroege morgen
Op woensdag 9 juli 2003 10:21 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Oja, een andere ongeschreven regel: het gaat bij een plaat altijd om een persoon, vreemd genoeg.
Geen GetThePicture dus.
quote:Ramses Shaffy?
Op woensdag 9 juli 2003 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
Even een eitje tussendoor dan:
quote:Thé Lau
Op woensdag 9 juli 2003 10:25 schreef DennisMoore het volgende:
Even een eitje tussendoor dan:
quote:Mais oui!
Op woensdag 9 juli 2003 10:33 schreef Parabola het volgende:meneer is wel enter-tainer?
quote:Dat wel volgens mij maar geen hollander maar een pruis?
Op woensdag 9 juli 2003 10:33 schreef Parabola het volgende:
meneer is wel enter-tainer?
of desnoods een fransman?
quote:None of the above.
Op woensdag 9 juli 2003 10:33 schreef du_ke het volgende:Dat wel volgens mij maar geen hollander maar een pruis?
of desnoods een fransman?
quote:Welja...gaat dat tegenwoordig zo in welgemanierde kringen? Bah. Maar ik zal hier wel boven moeten kunnen staan of zo.
Op dinsdag 8 juli 2003 17:18 schreef Gellius het volgende:[..]
Ja, laten we plaatjeplaatsers zonder manieren eigenlijk ook maar negeren.
Plaat!
Dus: ja, het is een sporter, meneer Freako!
quote:Iemand die zo lang afwezig was, mag wel even wachten tot het tussendoortje af is, heer BTM.
Op woensdag 9 juli 2003 10:35 schreef BTM het volgende:[..]
Welja...gaat dat tegenwoordig zo in welgemanierde kringen? Bah. Maar ik zal hier wel boven moeten kunnen staan of zo.
Dus: ja, het is een sporter, meneer Freako!
Een Amerikaans enter-tainer?
quote:He ís a Yank!
Op woensdag 9 juli 2003 10:36 schreef Parabola het volgende:Een Amerikaans enter-tainer?
quote:Geen probleem.
Op woensdag 9 juli 2003 10:36 schreef Parabola het volgende:[..]
Iemand die zo lang afwezig was, mag wel even wachten tot het tussendoortje af is, heer BTM.
Een Amerikaans enter-tainer?
Een gitarist?
quote:Meneer zingt? In zijn moerstaal ongetwijfeld
Op woensdag 9 juli 2003 10:38 schreef DennisMoore het volgende:[..]
He ís a Yank!
quote:Ach... wat deed hij niet?
Op woensdag 9 juli 2003 10:40 schreef Parabola het volgende:Meneer zingt? In zijn moerstaal ongetwijfeld
quote:Heel Amerika zit er vol mee: meneer is een talksjo-host
Op woensdag 9 juli 2003 10:41 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ach... wat deed hij niet?
.
Hij is echter zanger, noch musicus.
quote:Dat komt al wat meer in de richting. Meneer is zeker grappig!
Op woensdag 9 juli 2003 10:42 schreef BTM het volgende:Een grappenmaker dan?
quote:En dat is hij volgens mij weer niet.
Op woensdag 9 juli 2003 10:43 schreef Parabola het volgende:Heel Amerika zit er vol mee: meneer is een talksjo-host
quote:Johnny Carsons?
Op woensdag 9 juli 2003 10:43 schreef Parabola het volgende:[..]
Heel Amerika zit er vol mee: meneer is een talksjo-host
quote:Nee dus.
Op woensdag 9 juli 2003 10:45 schreef Hole het volgende:Johnny Carsons?
Met een weinig moeite vond ik nóg een plaat waar meneer vrij onherkenbaar op staat.
Bijna iedereen kent meneer.
quote:ooh...
Op woensdag 9 juli 2003 10:44 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Dat komt al wat meer in de richting. Meneer is zeker grappig!
[..]En dat is hij volgens mij weer niet.
Edit: nieuwe plaatje helpt wel...regisseur?
[Dit bericht is gewijzigd door BTM op 09-07-2003 10:49]
quote:Hoera! Vooral wat betreft dat eerste. Meneer is geen side-kick.
Op woensdag 9 juli 2003 10:48 schreef BTM het volgende:Hmmm...iemand uit de filmindustrie...geen romantic lead, maar een komische sidekick?
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 09-07-2003 10:54]
quote:Chewbacca vóór zijn haar problemen?
Op woensdag 9 juli 2003 10:47 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Nee dus.
Met een weinig moeite vond ik nóg een plaat waar meneer vrij onherkenbaar op staat.
Bijna iedereen kent meneer.
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 10:54 schreef BTM het volgende:Terry Gilliam.
Monty Python-lid, animator, acteur, en vooral schrijver/regisseur (Jabberwocky, Time Bandits, Brazil, The Adventures of Baron Munchhausen, The Fisher King, 12 Monkeys, Fear and Loathing in Las Vegas...)
quote:Wiel-renner?
Op woensdag 9 juli 2003 11:01 schreef BTM het volgende:
Hoera!
[afbeelding]Ik sta geheel tot uw beschikking...
quote:Is het een Italiaanse sportman?
Op woensdag 9 juli 2003 11:01 schreef BTM het volgende:
Hoera!
[afbeelding]Ik sta geheel tot uw beschikking...
quote:Die zijn niet zó populair waar hij vandaan komt. Meneer was een
Op woensdag 9 juli 2003 11:04 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wiel-renner?
quote:Ik moet hier geen 'ja' op zeggen, dat is misleidend...maar het klopt wel enigszins.
Op woensdag 9 juli 2003 11:04 schreef Hole het volgende:
Is het een Italiaanse sportman?
[Dit bericht is gewijzigd door BTM op 09-07-2003 11:12]
quote:Toch geen... v'baller?
Op woensdag 9 juli 2003 11:10 schreef BTM het volgende:Die zijn niet zó populair waar hij vandaan komt. Meneer was een grootheid...
quote:Nee, wees gerust.
Op woensdag 9 juli 2003 11:11 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Toch geen... v'baller?
quote:Amerikaanse baseballer?
Op woensdag 9 juli 2003 11:10 schreef BTM het volgende:[..]
Die zijn niet zó populair waar hij vandaan komt. Meneer was een
grootheid...
[..]Ik moet hier geen 'ja' op zeggen, dat is misleidend...maar het klopt wel enigszins.
babe ruth?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |