quote:Daar komt die nog wel achter met een Roma wat zwaar verouderd is en al helemaal geen geld heeft, maarja nu maar hopen dat die rotzak van een de Boer niet terugkomt.
Op dinsdag 8 juli 2003 17:22 schreef mat_herben het volgende:
Verkeerde keuze van Chivu
En salaristechnisch gesproken zal hij er ook niet op achteruit gaan, we zitten economisch tenslotte in een dalletje
We zullen je missen
Bah, ben hier gelijk een beetje chagarijnig aan het worden...
quote:en terecht.
Op dinsdag 8 juli 2003 17:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Kiwoe... [afbeelding]Bah, ben hier gelijk een beetje chagarijnig aan het worden...
is er al een Chivu uitzwaai-topic
quote:Nee maar AS Roma.... Bah...
Op dinsdag 8 juli 2003 18:17 schreef olavski het volgende:
as romaGelukkig geen Inter tenminste.
quote:2-1, 1-1
Op dinsdag 8 juli 2003 18:57 schreef Da_Sandman het volgende:[..]
Nee maar AS Roma.... Bah...
Ieder geval, 't is een verlies maar zeker niet onoverkomelijk.
quote:Das waar, maar het is en blijft zo'n smerige Italiaanse club (sorry voor de genomineerden uit het Italië front
Op dinsdag 8 juli 2003 19:43 schreef olavski het volgende:[..]
2-1, 1-1
![]()
Ieder geval, 't is een verlies maar zeker niet onoverkomelijk.
quote:Ze zijn gewoon gefrustreerd dat 1 van hun "betere" spelers weg gaat.
Op dinsdag 8 juli 2003 20:12 schreef Dylan Dog het volgende:
Het is ongelooflijk hoe velen van jullie neerkijken op AS Roma. Een club die kampioen van Italië wordt en spelers in de selectie heeft die in hun linkerteen meer talent, uitstraling en klasse hebben dan de halve Ajax-selectie en jullie vinden het een matig ploegje? Ja daag... Goed, het is geen Real Madrid of Manchester, maar AS Roma behoort structureel bij de Top 6 in Italië en dat is iets dat ik toch beduidend hoge inschat dan Top 3 van Nederland of een enkele keer de kwartfinale CL.
Was ie bv naar Celtic gegaan was het ook niet goed geweest
quote:En daarom deden ze het zo goed in de CL......................
Het is ongelooflijk hoe velen van jullie neerkijken op AS Roma. Een club die kampioen van Italië wordt en spelers in de selectie heeft die in hun linkerteen meer talent, uitstraling en klasse hebben dan de halve Ajax-selectie en jullie vinden het een matig ploegje? Ja daag... Goed, het is geen Real Madrid of Manchester, maar AS Roma behoort structureel bij de Top 6 in Italië en dat is iets dat ik toch beduidend hoge inschat dan Top 3 van Nederland of een enkele keer de kwartfinale CL.
quote:wat wil dat zeggen.
Op dinsdag 8 juli 2003 20:16 schreef aldostuta het volgende:[..]
En daarom deden ze het zo goed in de CL......................
Denk dat de NL top 3 blij mag zijn als ze in de Italiaanse competitie op een 8e plek zouden kunnen eindigen
quote:Achtste finale, winst tegen Valencia en Real Madrid, 12 wedstrijden tegen Ajax 14 en de afgelopen vijf seizoenen meer punten behaalt in Europa. Lijkt me niet zo slecht. Verder zal Chivu iedere week tegen veel en veel betere aanvallers spelen, in mooie stadions mogen aantreden, onder hogere druk spelen en een netto salaris vangen waar hij bij Ajax bruto van kon dromen. Als jij dan liever bij Ajax speelt...
Op dinsdag 8 juli 2003 20:16 schreef aldostuta het volgende:[..]
En daarom deden ze het zo goed in de CL......................
quote:2 jaar geleden waren ze nog de besten van Italie nu allang niet meer ze hebben een zeer oude ploeg gekregen.
quote:Dat willen ze dus blijkbaar veranderen en Chivu kopen is een eerste aanzet daartoe.
Op dinsdag 8 juli 2003 20:29 schreef The_Coach het volgende:2 jaar geleden waren ze nog de besten van Italie nu allang niet meer ze hebben een zeer oude ploeg gekregen.
quote:Toch lijkt me ook wel tof om met een speler als Totti te mogen spelen. Ik verwacht ook dat AS volgend jaar weer hoger eindigt dan 8e
Daarnaast is hun ploeg heel erg afhankelijk van Totti als die niet speelt dan is het 30 % minder, en dat ze 8ste geindigd zijn is niet zo raar aangezien er maar hoogstens 8 "topploegen" in Italie zijn. (de rest heeft veel kleinere begrotingen.)
quote:Potentie zeker wel, maar de realiteit is ook, dat zodra iemand zich bij Ajax (of welke andere ploeg in NL) ook maar een beetje ontwikkelt, ze worden weggekocht. Ook vd Vaart, Pienaar, De Jong etc. blijven niet hun hele leven bij Ajax en dan heb je aan die potentie ook vrij weinig.
En de realiteit blijft gewoon dat Ajax momenteel veel meer potentie heeft, maarja daar komt Chivu nog wel achter.
Maar goed, als we het daarover gaan hebben, dan krijgen we een hele andere discussie.
Heeft iemand misschien nog ergens wat info kunnen vinden over hoever Ajax al is met een vervanger voor Chivu? Ik heb gelezen dat ze niet op een luie reet hebben gezeten in de vakantie omdat ze druk bezig waren mogelijke vervangers te vinden en deze zo mogelijk met een afspraak "vast te leggen", mocht er iemand (Chivu) vertrekken...
quote:Je zou de moeite even kunnen nemen dit topic door te lezen.
Op dinsdag 8 juli 2003 21:01 schreef Mr.Markuz het volgende:Heeft iemand misschien nog ergens wat info kunnen vinden over hoever Ajax al is met een vervanger voor Chivu? Ik heb gelezen dat ze niet op een luie reet hebben gezeten in de vakantie omdat ze druk bezig waren mogelijke vervangers te vinden en deze zo mogelijk met een afspraak "vast te leggen", mocht er iemand (Chivu) vertrekken...
quote:Ik heb het hele topic door gelezen... en heb geen jampotglazen in me kop
Op dinsdag 8 juli 2003 21:04 schreef golfer het volgende:[..]
Je zou de moeite even kunnen nemen dit topic door te lezen.
Het antwoord op jouw vraag staat hier namelijk al lang gepost.
Ik bedoel officiële info, info die werkelijk waar is. En niet "keeper" (toch?) die zegt dat Julien Escudé vast wel een voorcontractje heeft getekend.
quote:Officiële info van Ajax komt er altijd pas als een deal rond is.
Op dinsdag 8 juli 2003 21:12 schreef Mr.Markuz het volgende:Ik bedoel officiële info, info die werkelijk waar is. En niet "keeper" (toch?) die zegt dat Julien Escudé vast wel een voorcontractje heeft getekend.
Julien Escudé wordt genoemd, maar het is slechts een gerucht evenals dat Frank de Boer komt of dat Koeman niets ziet in een terugkeer van Frank de Boer...
Maar de vraag is of Escudé als buitenlander inderdaad de defensie kan leiden. Taal is zeker in de defensie belangrijk. Frank de Boer zou dan wel een optie zijn, ondanks zijn leeftijd. Het is nog wel iemand die een bepaald niveau kan halen en dus waarde zal hebben.
Misschien moet Ajax toch proberen beiden te halen, Frank is immers gratis.
Dan Chivu.. Dat ie een keer zou vertrekken zat er in, had het alleen nu niet meer verwacht. AS Roma is dan inderdaad niet de ploeg die je verwacht. Dat is sportief qua club geen vooruitgang. Roma is ongeveer gelijk aan Ajax. Financieel zal hij er dik op vooruitgaan en de Serie A is hoe je het wendt of keert toch een competitie met veel meer grandeur dan de HCE.
AS Roma hoort zoals Dylan Dog zegt bij de beste 6 van Italië, maar is dan in mijn ogen wel meer de nummer 6 dan de nummer 2 of 3. Maar het is natuurlijk zo dat je, eenmaal in de Serie A, snel een transfer kunt bewerkstelligen en dat Chivu misschien na een jaartje of twee wennen opeens bij Milan of Juve terechtkomt....
Chivu is wel te missen, ondanks zijn enorme potentie. Hij was namelijk nog niet uitgeleerd, dus nog niet een echte Europese topspeler. Hij maakte zijn foutjes. Daarom zal hij toch wel even moeten wennen straks. Hij zal er ontegenzeglijk beter van worden, want wedstrijden tegen Crespo, Trezeguet, Vieri, Shevchenko en noem ze maar op zijn natuurlijk geschikter qua leermoment dan duels met Drent, Hristov en van der Haar. Chivu komt er vast wel en Ajax komt er ook wel over heen. Zo is het immers altijd gegaan...
Dus eigenlijk kan je slechts zeggen dat ajx 6 miljoen voor Chivu heeft gekregen. De rest van het geld is nog afwachten of ze die ooit krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |