quote:Stond niet bij welk concert wanneer was
Op woensdag 10 oktober 2001 20:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:[..]
[..]Definieer 'volgende week'. Ik bedoel specificeer. Ik bedoel eigenlijk gewoon: Welke dag, hoe laat.
(Dino's kabeltjes zijn standaard op zijn CD-R aangesloten)
quote:ik zal een record maken en een muziek-mp3tje en video-MPEG online zetten voor de geinteresseerden (dan kunnen jullie ook zine wat ik in het dagelijks leven naast studeren doe - juist ja, software ontwikkelen voor video-capturing, eidting en MPEG-/divx-encoding
Op woensdag 10 oktober 2001 19:48 schreef FLIPNEUS het volgende:
Oh btw... Volgende week worden de concerten van de Five Night Stand uitgezonden op TMF MTV
Herriner me er tegen die tijd wel aan want ik ben uitermate vergeetachtig
quote:* Man_in_a_Shed is geinteresseerd! Je bent een held! En jij natuurlijk ook Dino!!
Op woensdag 10 oktober 2001 20:43 schreef beelzebubu het volgende:[..]
ik zal een record maken en een muziek-mp3tje en video-MPEG online zetten voor de geinteresseerden (dan kunnen jullie ook zine wat ik in het dagelijks leven naast studeren doe - juist ja, software ontwikkelen voor video-capturing, eidting en MPEG-/divx-encoding
)
Herriner me er tegen die tijd wel aan want ik ben uitermate vergeetachtig
Nog even mijn verslagje:
Echt alle stoplichten stonden op rood toen ik van Voorburg naar Leiden toe reed! Is dus echt mijn schuld niet! En ik was net wat zinnigs aan het doen op mn werk en dat wil je toch ook niet verstoren???
Maar toen de koffie in Leiden eenmaal op was zijn we weggegaan en we kwamen maar een kwartier later dan gepland aan bij de Arena Boulevard. Het klinkt zo mooi....
Wel heel snel iedereen gevonden (iedereen is in dit geval Beelzebubu, Menjo, Man in a Shed en MuadDib) en toen lekker in een onwijs gezellig cafeetje naast/onder station Bijlmer!
Maar mijn salade was best te eten, dus ik klaag niet! En het was echt heel gezellig!
Na het eten even het kaartje voor een vriend van me afgegeven bij de kassa, want hij was nog onderweg van Zutphen naar Amsterdam......
Zita Swoon was bij sommige nummer heel erg leuk, en soms wat minder leuk! Maar wel bijzonder en dat maakt het toch speciaal!
Muse was helemaal te gek! Wat maken die lui een mooie muziek! Heb ook onwijs mee staan springen (nee niet helemaal vooraan, daar was het vast nog warmer dan in het midden en ik heb weinig zin om flauw te vallen ofzo door zuurstoftekort!) en vond het echt super!
Volgende keer dat ze in Nederland spelen ga ik weer!!!
Het cafeetje aan de fantastische levendige Arena Boulevard waar we wat dronken na het concert (nadat we ook de Postbank lounge in de HMH tot not done hadden verklaard wegens echt veel te harde muziek!!!) draaide hele foute muziek!
Nog even wat feitjes:
- Het geluid was echt onwijs goed in de HMH
- De HMH is gezelliger dan Ahoy
- MuadDib, Man in a shed, Menjo, Beelzebubu en Anton waren echt super gezellig!
- Ik heb Flipneus nog gezoend!
- Man in a shed snurkt niet
- Ik ben de hele dag brak geweest
- Muse is echt supergaaf!!
- Ik wil weer naar Muse!!!!!!!!
Om ongeveer kwart over 3 kwam ik in amsterdam, waar ik met MuadDib (die overigens helemaal niet zo ontoegankelijk is ) en Man_in_a_shed had afgesproken bij de plaatselijke vrije platenwinkel. Hierna zijn we ff naar fame geweest, waar we ons vooral hebben verbaasd over de prijzen van de japanse import singles en de diverse vinyl uitgaven. Het was al gauw half 5, dus wij naar de zeer sfeervolle arena boulevard waar we een rendez-vous zouden houden met de anderen.
We waren natuurlijk weer veel te vroeg, dus we hebben daar ff rondgelopen. Net op het moment dat we langs de ingang van de HMH liepen ging de deur open, iedereen deed flink z'n best om als eerste binnen te zijn. Wij nog niet, aangezien we eerst nog wat zouden eten.
Op een gegeven moment belde Liejannuh dat ze er waren, wij dus met z'n allen naar het sfeervol roze geschildere spijs- en dranketablissement naast het station. Na allemaal genoten te hebben van een vullend en mischien ook nog wel gezond hapje en drankje gingen we op weg naar de hal, waar we eerst nog wat moesten regelen met het kaartje van een vriend van Liejannuh die nog het halve land door moest reizen.
Om een uur of 7 gingen we dan de zaal in, waar het nog helemaal niet zo druk was dus we zochten onszelf een mooi plekje ergens redelijk vooraan. Langzamerhand werd het wat voller, tot het voorprogramma begon. Zita Swoon zette een leuke show neer, muzikaal vond ik het niet allemaal even geweldig (Dat disco-gedoe wat ze tegenwoordig doen is niet helemaal mijn smaak) maar als opwarmer was het heel aardig. Ook kon je toen horen dat het geluid heel aardig was, mischien een beetje teveel bas maar niet schel en zeker niet te hard.
Om kwart over 9 begon dan eindelijk Muse, en ze waren erg in vorm moet ik zeggen, een stuk beter dan 2 jaar geleden op pinkpop. Ze speelden alle bekende nummers van allebei de cds. Wel had er wat meer contact met het publiek mogen zijn, en een toegift had ook wel gemogen. Ze speelden ook precies lang genoeg, ik hou niet zo van die concerten die eindeloos doorgaan. Wel een beetje vreemd dat na ongeveer elk nummer de zaalverlichting aanging..
Na afloop hebben we van het kleine fortuin aan muntjes wat we nog overhadden ons vochtpeil ff aangevuld, hiervoor moesten we wel een andere bar opzoeken omdat de bar in de zaal er net mee stopte toen wij aan de beurt waren.
Hierna zijn we nog naar een wannabe-hip orientaals eetcafe geweest op de arena boulevard waar ze hele vreemde begin-jaren-'90 muziek draaiden, waar we nog wat hebben gedronken. Daarna ging iedereen naar huis, voor mij was dat dus naar het CS en daar wachten op de nachttrein (die natuurlijk net geweest was)
Al met al was het allemaal erg geslaagd, gaaf concert en leuke mensen
En dan het concert! Het geluid was echt perfect en Zita Swoon was de perfecte opener. Een goed opgebouwde set met de lekkere "disco"stampers aan het einde (met een prijs voor de beste snor voor de bassist van ZS).
Muse maakte z'n verwachtingen helemaal waar. Matthew Bellamy zong, krijste, speelde alsof de duivel hem op de hielen zat maar wat is die gast goed. De rest van de band ook trouwens. Vooraan was het erg gezellig maar wel druk. Af en toe zag ik Anton voorbij flitsen, kwamen er wat benen voorbij en werd de temperatuur steeds hoger en de hoeveelheid zuurstof steeds minder. Na de reguliere set vond ik het wel genoeg en heb ik de toegiften lekker aan de zijkant van hal in de koelte bekeken.
Natuurlijk sloot de bar net toen wij nog wat drinken wilde bestellen, maar gelukkig was er nog een bar in de gezellige gang van de HMH waar ik volgens mij een liter Cola naar binnen heb gewerkt. Na te hebben ontdekt dat ze daar niet weten wat "loungen" is hebben we maar het gezelligste cafeetje van de Arnea-Boulevard opgezocht (dat was trouwens erg snel gevonden ), om nog even een afzakkertje te halen. En daarna afscheid en naar huis, waarna ik om half 2 zeer tevreden m'n bedje in kroop.
Conclusie: #muziek-fokkers zijn uitermate aardig en gezellig, de HMH is een goede hal, Amsterdam heeft er een bruisende uitgaans-spot bij en Muse weet hoe je een goed concert moet geven. Voor herhaling vatbaar!
Hoelaat/welkedag is de uitzending van het concert van Muse op MTV Dan kan ik die opnemen en als mp3 en video-mpeg aan de concert-gangers geven
woensdag 17 - zondag 21 oktober
· 17 oktober @21:00 - The Making of the MTV 5 Night Stand
· 18 oktober @21:00 - MTV 5 Night Stand: K's Choice Live
· 19 oktober @21:00 - MTV 5 Night Stand : Muse Live
· 20 oktober @21:00 - MTV 5 Night Stand : Faithless Live
· 21 oktober @21:00 - The best of the MTV 5 Night Stand
quote:Eik wil ik ze alledrie wel opnemen
Op maandag 15 oktober 2001 14:50 schreef Sjaakman het volgende:
MTV - Rocktober - 5 night standwoensdag 17 - zondag 21 oktober
· 17 oktober @21:00 - The Making of the MTV 5 Night Stand
· 18 oktober @21:00 - MTV 5 Night Stand: K's Choice Live
· 19 oktober @21:00 - MTV 5 Night Stand : Muse Live
· 20 oktober @21:00 - MTV 5 Night Stand : Faithless Live
· 21 oktober @21:00 - The best of the MTV 5 Night Stand
* beelzebubu gaat ff nieuwe HD kopen voor al die video
quote:* Sjaakman gaat ff pijpleiding aanleggen naar beelzebubu om al die video te leechen
Op maandag 15 oktober 2001 14:51 schreef beelzebubu het volgende:[..]
Eik wil ik ze alledrie wel opnemen
* beelzebubu gaat ff nieuwe HD kopen voor al die video
Ik hoop morgen mijn stufi of ouders' bijdrage binnen te hebben anders weet ik niet of ik op mijn HD de volledige show kan opnemen (of ik moet al mijn mp3s deleten )
Op dit moment worden de mannen tussen de videoclips door ge-interviewd.
quote:Sjaakman is aan het tapen.
Op vrijdag 19 oktober 2001 21:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
En wie taped?
Ga er wel een MP3 van fixen.
Zeg ff welke clips jullie het liefst willen dan maak ik die wel het eerst. Ik ga sowieso de clips plus live tracks van New Born en Plugin Baby opnemen en op de WWW gooien. Zita Swoon komt ook nog wel een nummertje van op de WWW (maar welke )
Grom......
Hopelijk binnenkort een herhaling.
Op staat Sunburn. Ik zal vanavond wederom enkele MPEGjes proberen te produceren. Alles gemaakt en opgenomen met (deels zelfgeschreven) opensource software onder linux
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 18-03-2002 21:28]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |