abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11533024
Hallo, in het kader van 'nieuwe' opvattingen mijnerzijde en het gedwongen zijn tijdens mijn studie veel te doen aan zelfreflectie en het invullen van vragenlijsten over persoonlijke doorgroeimogelijkheden en meer van dat soort dingen. Is mij het idee opgedaan, omdat ik hier een substantieel deel van mijn vrij tijd doorbreng in een vrijwilligersfunctie, jullie om jullie mening te vragen over mijn functioneren als moderator.

Hieronder heb ik een aantal categorieën geselecteerd om feedback over te geven, die praktisch het grootste gedeelte van moderatie wel moeten vangen. Indien iemand hier nog een aanvulling voor heeft, is deze van harte welkom.

1. Persoonlijke interactie met anderen: Hieronder versta ik de communicatie als moderator, begrijpelijkheid naar mensen toe en het sociale karakter van het modereren.

Bijvoorbeeld: seborik, je bent een botte lul, omdat ... (die omdat is het belangrijkste).

2. Leidinggeven/begeleiden: De begeleidende rol van het moderator zijn, maar ook op je strepen staan indien nodig.

Bijvoorbeeld: Je bent te streng, omdat... Je moet harder optreden in bepaalde situaties, omdat...

3. Overige: Al het andere dat je erover kwijt zou willen.

De redenen waarom zijn het belangrijkste.

Bedankt alvast iedereen die hieraan wil meewerken.

pi_11533053
. *Mond houdt*.
pi_11533070
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 12:46 schreef Loek-B het volgende:
. *Mond houdt*.
Je houdt je mond, omdat?
  donderdag 3 juli 2003 @ 12:47:52 #4
54409 anti-virus
Morgen gratis bier!
pi_11533083
* virus mond houdt ook

[Dit bericht is gewijzigd door anti-virus op 03-07-2003 12:48]

Voulez-vous faire du chill avec moi?
pi_11533089
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 12:47 schreef Seborik het volgende:

[..]

Je houdt je mond, omdat?

Omdat ik geen kritiek mag hebben omdat ik LoekB ben?

-edit-

Sorry, nu zit ik je topic te verpesten, dat is niet m'n bedoeling. Ik zal een inhoudelijke reactie plaatsen. Verdwijder m'n posts maar als je wilt. .

pi_11533496
1.Communicatie vind ik goed, je wijst b.v. newbies er altijd duidelijk op waarom ze een slotje krijgen, of wat ze fout doen. En ook de 'bekendere' users krijgen altijd duidelijk hun 'fouten' te horen.

2.Dit is dus een punt waarop ik je als mod minder goed vind. Een mod mag best een mening hebben, maar jij hebt wel een 'voorbeeldfunctie'. Als zelfs jij een bep. artiest 'slecht' noemt, durven mensen die die artiest wél goed vinden dat echt niet meer te zeggen... Je maakt dus soms een sfeertje waardoor niet alle users zich thuisvoelen. (Ik ga er dan gewoon tegenin, maar niet iedereen doet dat).

3.Je staat open voor alle soorten muziek, en dat vind ik goed. Je hebt geen mening over een artiest voordat je de muziek echt gehoord hebt. (In tegenstelling tot andere users).

Nou, Ik hoop dat je hier wat aan hebt. .

pi_11533562
Vond de uitleg bij slotjes wel goed, hmm ben verder newb hier dus kan er vrij weinig over zeggen verder.

Alleen het slotje was nog steeds onterecht. Concurrentie

[url=http://rockandroll.community.nl/weblog/pages.php?page=Downloads]Lots of punk/garage/rock Downloads[/url]
  donderdag 3 juli 2003 @ 13:12:21 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_11533616
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:09 schreef RockandRoll.nl het volgende:
Vond de uitleg bij slotjes wel goed, hmm ben verder newb hier dus kan er vrij weinig over zeggen verder.

Alleen het slotje was nog steeds onterecht. Concurrentie

Volgens mij had je je er anders wel bij neergelegd .

Maargoed: Mijn mening.

Ik vind dat je de users (en vooral newbies) erg goed voorlicht. Als ergens een slotje opmoet leg je duidelijk uit waarom en een discussie erover is nooit weg. Je bent aardig vrij betreffende slowchat e.d. (wat misschien iets minder zou mogen.. *denkt aan 'hoi, seb'*

Maarja, zo afgrijselijk vaak kom ik niet in Muziek .

pi_11533731
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:05 schreef Loek-B het volgende:
1.Communicatie vind ik goed, je wijst b.v. newbies er altijd duidelijk op waarom ze een slotje krijgen, of wat ze fout doen. En ook de 'bekendere' users krijgen altijd duidelijk hun 'fouten' te horen.

2.Dit is dus een punt waarop ik je als mod minder goed vind. Een mod mag best een mening hebben, maar jij hebt wel een 'voorbeeldfunctie'. Als zelfs jij een bep. artiest 'slecht' noemt, durven mensen die die artiest wél goed vinden dat echt niet meer te zeggen... Je maakt dus soms een sfeertje waardoor niet alle users zich thuisvoelen. (Ik ga er dan gewoon tegenin, maar niet iedereen doet dat).

3.Je staat open voor alle soorten muziek, en dat vind ik goed. Je hebt geen mening over een artiest voordat je de muziek echt gehoord hebt. (In tegenstelling tot andere users).

Nou, Ik hoop dat je hier wat aan hebt. .

Afgezien van punt 2 heb ik hier eigenlijk weinig aan toe te voegen. Ik weet niet of die discussie hier thuishoort, maar bij de voorbeeldfunctie van een mod denk ik toch eerder aan andere zaken. Het is mijns inziens bezopen dat je als mod niet meer zou mogen zeggen dat je een bepaalde artiest niet goed vindt (het liefst wel een beetje onderbouwd, dat wel).

Mike mag toch ook zeggen dat een bepaalde film slecht is, Kreator mag zeggen dat een bepaald type auto maar een lelijk koekblik is. Ik zou niet weten waarom dat voor het Muziekforum anders zou moeten zijn. Het wordt een andere zaak als je users zelf zou afkraken omdat ze fan zijn van een bepaalde artiest, maar dat heb ik Seborik nog nooit zien doen.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_11533828
Je gaat ook naar graspop.. dus ben je een super mod
pi_11533837
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:16 schreef Zander het volgende:
Mike mag toch ook zeggen dat een bepaalde film slecht is, Kreator mag zeggen dat een bepaald type auto maar een lelijk koekblik is. Ik zou niet weten waarom dat voor het Muziekforum anders zou moeten zijn. Het wordt een andere zaak als je users zelf zou afkraken omdat ze fan zijn van een bepaalde artiest, maar dat heb ik Seborik nog nooit zien doen.
Alleen mogen Miss_bleu, DrCrouton en Roel_Jewel niet zeggen als ze iemand lelijk vinden .

Ik ben het ook met LoekB eens eigenlijk, je bent een goeie mod Seborik! En als het een mod opvalt als ik wat minder post, dan is dat natuurlijk helemaal een oplettende lezende mod. Dus.

pi_11533858
1. De persoonlijke interactie met anderen:
Uitstekend... Je laat niet merken dat jij hier 'de grote baas' bent!
Je stelt je op als een user, en je staat met beide benen op de grond.
Dus wat communicatie betreft: Doe je prima

2. Leidinggeven/begeleiden:
Ook hier niets negatiefs.. Je bent zeker niet al te streng, vrij soepeltjes.. En zolang een streng beleid niet nodig is, werkt dat uitstekend zo

3. Overige blabla:
Je staat midden tussen de mensen.. Je probeert niet boven iemand anders te staan, je mengt je gewoon in discussies, je geeft gewoon je mening!

Kortom: Keep up the good work

pi_11533942
mijn favo mod
Metal Up Your Ass!! Bouque de Pheauteau
pi_11534098
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:25 schreef Fixxxer het volgende:
mijn favo mod
Damn right!!!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
pi_11534222
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:16 schreef Zander het volgende:

[..]

Afgezien van punt 2 heb ik hier eigenlijk weinig aan toe te voegen. Ik weet niet of die discussie hier thuishoort, maar bij de voorbeeldfunctie van een mod denk ik toch eerder aan andere zaken. Het is mijns inziens bezopen dat je als mod niet meer zou mogen zeggen dat je een bepaalde artiest niet goed vindt (het liefst wel een beetje onderbouwd, dat wel).

Dit is ff m'n laatste post hier, anders krijg je weer een discussie-topic.

Zoals Tom_Tom al zegt, in de forums die jij noemt kan dat idd, maar niet overal. Maar een muzieksmaak en smaak qua uiterlijk van mensen ligt toch iets gevoeliger dan een film of een auto. Uiterlijk en muziek zijn een heel groot deel van je leven.Als je een auto niet mooi vind, neem je een andere. Als je een film niet leuk vind, kijk je hem niet meer. Maar dat kun je niet doen met je uiterlijk of muzieksmaak. .
Seborik valt idd geen users aan, nee.

Maar om er even een licht voorbeeldje bij te zoeken : Seborik maakte een grapje over Jamai. 'Is hij een mens? Daar kom ik nog even op terug'. Niks mis mee, een grapje moet kunnen, en ik vind Jamai's muziek ook vreselijk. Maar stel je voor dat je helemaal fan bent van Jamai. En omdat die jongen hier toch al zo erg afgekraakt word, en zelfs de moderator doet mee, komt zo'n opmerking dus extra lullig aan voor eventuele fans. Durf dit is over een artiest te zeggen die hier wél populair is. Dat bedoel ik. .

Maar dit was even een licht voorbeeldje, niet denken dat ik dat grapje zo vreselijk vond ofzo.

[Dit bericht is gewijzigd door Loek-B op 03-07-2003 13:45]

pi_11534263
Ik voel nu wel de haast onbedwingbare neiging om hier even gal te spuwen over Seborik, maar zoveel is er eigenlijk niet te spuwen. Afgezien van een persoonlijke afkeer van het soort humor dat je hebt (en waar ik je niet op kan aanspreken), vind ik dat je het prima doet.
pi_11534456
Ik sluit me aan bij 't voorgaande. Het valt me op dat Seborik juist wel goed 'begeleidt' (met posts als 'mag het nu weer even ontopic?' ipv zomaar reacties weghalen) en hij is een van de weinige mods die uit zichzelf spelfoutjes verbetert en op duidelijke topictitels let. En dat je een topic als dit opent is helemaal klasse. Zouden meer mods moeten doen! (maar niet allemaal tegelijk, please )
pi_11534505
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:21 schreef webfreak het volgende:
1. De persoonlijke interactie met anderen:
Uitstekend... Je laat niet merken dat jij hier 'de grote baas' bent!
Je stelt je op als een user, en je staat met beide benen op de grond.
Dus wat communicatie betreft: Doe je prima

2. Leidinggeven/begeleiden:
Ook hier niets negatiefs.. Je bent zeker niet al te streng, vrij soepeltjes.. En zolang een streng beleid niet nodig is, werkt dat uitstekend zo

3. Overige blabla:
Je staat midden tussen de mensen.. Je probeert niet boven iemand anders te staan, je mengt je gewoon in discussies, je geeft gewoon je mening!

Kortom: Keep up the good work

niks aan toevoegen dit is goed, alleen bij punt 3 af en toe wat beinvloed door iron maiden
bovendien open je ook zelf vaak topic`s wat ik ook goed vind!
pi_11534658
Ohja, even een negatief puntje: je edit bootleglinks te snel weg Soms zou ik willen dat je hiervoor een kladblaadje met topics en tijden bijhield, zodat echt goede links pas na ongeveer een dag worden weggehaald. Maarja, policy.
  donderdag 3 juli 2003 @ 14:14:23 #20
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11535095
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:35 schreef Loek-B het volgende:

[..]

Dit is ff m'n laatste post hier, anders krijg je weer een discussie-topic.

Zoals Tom_Tom al zegt, in de forums die jij noemt kan dat idd, maar niet overal. Maar een muzieksmaak en smaak qua uiterlijk van mensen ligt toch iets gevoeliger dan een film of een auto.

Het werkt volgens mij vrij veel hetzelfde, mensen die helemaal lyrisch zijn over een film, ligt die kritiek op een film ook wat zwaarder...

Het is erg persoonsgebonden.

pi_11535971
1. Interactie met anderen

Goed. Je bent meestal wel duidelijk met soms een ietwat cynische ondertoon die ik wel kan waarderen.

2. Leiding gevende kwaliteiten

Goed. Er mag een hoop en het is duidelijk wanneer de regels overtreden worden. Soms ontspoort een topic wel wat (de recentelijke stijl bah topics bijvoorbeeld), maar daar waren redenen voor

3. Overige dingen

Over het algemeen dus weinig klachten en met Vork vorm je een goed duo. Vooral de losse manier van modereren is prettig. In tegenstelling tot enkele anderen is het juist goed dat je je mening ventilleert over bepaalde zaken.

Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:14:22 #22
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11542597
Hey, bedankt allemaal tot nu toe, hier kan ik wel wat mee.
pi_11542932
Weinig reacties, vind ik.
  donderdag 3 juli 2003 @ 20:32:28 #24
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11542999
Wel veel lurkers.
pi_11543128
Mag ik even wat anders vragen? Op zich niet veel hier mee te maken en als het je niet zint, verwijder je het maar...

Vraag me af of moderator bij Fok! een baan is waar je voor betaald krijgt? Dus jij of andere mods of admins...

donderdag 3 juli 2003 @ 20:38:03 #26
9613 Seborik
I, Voyager
pi_11543142
Nee, je krijgt er niet voor betaald... het is vrijwilligerswerk.
pi_11543231
Voor iedereen? Zijn er geen admins ofzo die er wel voor betaald krijgen?

Ik zoek namelijk studenten met leuke/opvallende bijbaantjes...

pi_11543384
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 20:32 schreef Seborik het volgende:
Wel veel lurkers.
. Idd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')