abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 3 juli 2003 @ 10:58:59 #26
18921 freud
Who's John Galt?
pi_11530468
Ik snap niet dat mensen zeuren over woonwagenkampen. Het is toch makkelijk dat criminelen en asocialen besluiten in een duidelijk identificeerbaar terrein te gaan wonen? De politie hoeft dan ook geen invalklen te doen in verschillende buurten, maar ze kunnen mooi een kamp afsluiten en schoonvegen. Het enige jammere is, is dat er niet veel straffen worden uitgedeeld. Ik zou als energieleveraar ter plekke beslag leggen op wat auto's om de achterstallige betalingen alvast te dekken.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_11530515
http://domino.sbsnet.nl/planet/show/id=62967/contentid=387670/sc=dcc69c

Politie begeleidt veiligheidsinspectie Vinkenslag
Gepubliceerd op donderdag 03 juli 2003
MAASTRICHT (ANP) - De veiligheidsinspecties in het Maastrichtse woonwagencentrum Vinkenslag zijn donderdag onder politiebegeleiding hervat. Maandag moest de inspectie worden stopgezet omdat bewoners de inspecteurs de toegang weigerden.

De inspectie die maandag begon zou drie dagen gaan duren. Inspecteurs van brandweer, gemeente, politie en energiebedrijf Essent kregen toen geen toegang tot de bouwsels en onderkomens van de kampbewoners. Met de bewoners was afgesproken, dat als er ook maar iemand dwars lag, de inspectie in zijn totaliteit zou worden afgebroken.

De bewoners verhinderden eerder al, op 13 juni, een routinecontrole, uit woede om de massale inval door de mobiele eenheid in mei. De politie heeft het woonwagenkamp donderdag afgegrendeld volgens een speciale noodverordening.

donderdag 3 juli 2003 @ 11:03:19 #28
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11530558
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:58 schreef freud het volgende:
Ik snap niet dat mensen zeuren over woonwagenkampen. Het is toch makkelijk dat criminelen en asocialen besluiten in een duidelijk identificeerbaar terrein te gaan wonen? De politie hoeft dan ook geen invalklen te doen in verschillende buurten, maar ze kunnen mooi een kamp afsluiten en schoonvegen. Het enige jammere is, is dat er niet veel straffen worden uitgedeeld. Ik zou als energieleveraar ter plekke beslag leggen op wat auto's om de achterstallige betalingen alvast te dekken.
Klopt, je kan het beter concentreren, kijk naar zigeuners die door Nederland zwerven en overal oprotpremies krijgen. Maar ik vind wel dat iedereen voor de wet gelijk moet zijn. dus electriciteit eerlijk betalen, geen gestolen auto's verkopen en geen wietplantages hebben (ben ik nou bevooroordeeld?)
  donderdag 3 juli 2003 @ 11:05:01 #29
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11530597
quote:
de bouwsels en onderkomens van de kampbewoners
Haha, bouwsels! Leers is goed bezig, dat er maar meer burgemeesters mogen volgen.
pi_11530671
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:40 schreef lammegiraf het volgende:

[..]

kun jij vertellen wat die gasten de hele dag uitspoken dan???

quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:57 schreef JochemKnoops het volgende:

[..]

[serieus antwoord]
in het kort zijn me-ers gewonen agenten die ook andere functies hebben. ME-er ben je dus NAAST je andere functie.

Idd... Ze werken ook wel op oproepbasis naast hun gewone werk...

pi_11530750
quote:
Ik zou als energieleveraar ter plekke beslag leggen op wat auto's om de achterstallige betalingen alvast te dekken.
Ja dat klinkt leuk maar dat kan natuurlijk niet.

Moeten ze eerst weten wie er stroom aftapt, ze kunnen niet lukraak wat auto's in beslag nemen.

pi_11531614
van www.nhd.nl

MAASTRICHT-De inspectie van woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht is wel uitgesteld, maar niet afgesteld. Dat zei burgemeester G. Leers van de gemeente maandagmiddag, nadat de inspectie al na enkele uren moest worden afgebroken.

,,Vrijstaat Vinkenslag moet een gewone volkswijk worden'', aldus Leers. De inspectie zou drie dagen gaan duren en werd uitgevoerd door zeventig medewerkers van politie, gemeente, energiebedrijf Essent en brandweer. Nadat dertig bewoners van het kamp zich tegen de inspecteurs keerden, besloot de gemeente de inspectie stop te zetten.

Volgens politiecommandant D. Van Rossum zal een grote politiemacht de inspectie binnen enkele maanden afdwingen. ,,Het is jammer dat een meerderheid van welwillende mensen dan moet lijden onder een stel raddraaiers'', aldus Leers. Met de bewoners was eerder afgesproken dat de veiligheidsinspectie zou plaatsvinden.

De bewoners verhinderden eerder al, op 13 juni, een routinecontrole, uit woede over de massale inval door de mobiele eenheid in mei. Daarbij werd veel wiet in beslag genomen en gingen drie loodsen tegen de vlakte.
--------------
nieuws van 30 juni 2003

donderdag 3 juli 2003 @ 11:53:47 #34
19840 Libris
Live from Singapore
pi_11531680
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 11:51 schreef JochemKnoops het volgende:
van www.nhd.nl

Volgens politiecommandant D. Van Rossum zal een grote politiemacht de inspectie binnen enkele maanden afdwingen. ,,Het is jammer dat een meerderheid van welwillende mensen dan moet lijden onder een stel raddraaiers'', aldus Leers. Met de bewoners was eerder afgesproken dat de veiligheidsinspectie zou plaatsvinden.

nieuws van 30 juni 2003

Ze zijn er iig wel lekker snel bij
  Moderator donderdag 3 juli 2003 @ 16:16:14 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11537720
quote:
Marechaussee helpt in Maastricht

03-07-2003

De Koninklijke Marechaussee heeft donderdag (3 juli) assistentie verleend bij een veiligheidsinspectie in het Maastrichtse woonwagencentrum Vinkenslag. Een peloton Mobiele Eenheid en een YPR pantserrupsvoertuig bewaakten de rijksweg A2. Het vermoeden bestond dat de bewoners van Vinkenslag uit protest de snelweg zouden blokkeren.

Maandag nog mislukte een inspectie, waarbij zeventig man van diverse gemeentelijke instanties en het energiebedrijf waren betrokken. Gisteren werd een nieuwe poging gewaagd, nu gesteund door onder meer zes pelotons mobiele eenheid. Er zijn 24 arrestaties verricht. De meeste arrestanten worden verdacht van hennepteelt. De politie rekende ook twee journalisten in, omdat ze met kampbewoners hadden gesproken, wat in strijd is met de noodverordening. Een groep journalisten moest overigens door de politie worden ontzet, omdat de bewoners zich tegen hen keerde.
http://www.mindef.nl/nieuws/persberichten/content/030703_kmar_woonwagenkamp.html

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_11540137
Staat er net zo'n kampvrouwtje te gillen over die pantserwagens. "het is 1940 niet hoor"

nee in 1940 mocht je eerst op de koffie in de prinz Albrechtstrasse (gestapohoofdkwartier) en wat info te vertellen en daarna kreeg je waarschijnlijk een enkeltje Ravensbruck

ze moeten wel met pantsrwagens aan de gaan dat soort tuig is op de normale manier niet voor rede vatbaar.

Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  donderdag 3 juli 2003 @ 19:02:54 #37
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_11541260
L1.nl:
quote:
Inspecties op woonwagenkamp Vinkenslag beëindigd

Op woonwagenkamp Vinkenslag in Maastricht zijn vandaag 170 veiligheidsinspecties uitgevoerd.

Dat gebeurde onder begeleiding van zo'n 400 politiemensen en ME'ers. Op last van gemeente en brandweer werd een aantal containers en gebouwtjes verplaatst, die op onveilig plekken stonden. Ook werd een aantal lekke gasflessen gevonden. Een derde van het aantal brandkranen op Vinkenslag is defect en wordt vervangen. Volgens burgemeester Gerd Leers van Maastricht verliepen de controles ongestoord. Hij kondigde aan door te gaan met controles, zonodig mét grootscheepse politiebegeleiding.

pi_11541767
Lekker effectief, 600 man optrommelen voor een paar lege gasflessen.

Die Leers is gewoon een enge CDA-er, de kinderen werden nb met een ME bus van school gehaald

pi_11542002
De enge van Leers kan beter de nieuwbouwwijken in Maasticht gaan inspecteren. Checken op gammele balkons bv.
pi_11542073
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:29 schreef deNederlander het volgende:

Die Leers is gewoon een enge CDA-er, de kinderen werden nb met een ME bus van school gehaald

Dat vond ik ook minder maar verder prima zaak hoor, moet maar eens afgelopen zijn met het gedogen.
  vrijdag 4 juli 2003 @ 21:33:05 #41
9566 Midioot
Gecertificeerd verslaafd
pi_11569641
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:23 schreef nikk het volgende:
Het begint er op te lijken dat dat tuig eindelijk word aangepakt. Na kampers weet ik ook wel andere groepen die hardhandig aangepakt mogen worden...
O ja ?
Hevig kunne kwatsu is een gave
  vrijdag 4 juli 2003 @ 23:46:09 #42
50671 Strijder
In Extremis
pi_11572599
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 19:29 schreef deNederlander het volgende:
Lekker effectief, 600 man optrommelen voor een paar lege gasflessen.

De geschiedenis van dat kamp leert ons ( jou geloof ik niet ) dat je daar pas met een overmacht wat normale dingen kan bereiken ( bijvoorbeeld de bereikbaarheid voor de brandweer en ambulances ).
De vorige inval is blijkbaar voor een grote groep mensen voldoende geweest om alles nog eens na te kijken, op te ruimen en/of te verbeteren. Er was echter een kleine groep die dit bewust tegenwerkte.
Daarop heeft Leers weer ingegrepen. Terecht.

Die kinderen werden zelfs thuisgebracht door de ME. Da's wat anders dan : sorry, maar je mag er niet op, het kamp is afgesloten, niet ?

Untill I awake - / - Elu Elensar
  zaterdag 5 juli 2003 @ 00:30:58 #43
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_11573238
quote:
Het enige jammere is, is dat er niet veel straffen worden uitgedeeld. Ik zou als energieleveraar ter plekke beslag leggen op wat auto's om de achterstallige betalingen alvast te dekken.
Die auto's zijn of gejat en of ze staan toch niet op eigen naam, als het al Nederlandse auto's zijn.
Tsja .....
  zaterdag 5 juli 2003 @ 10:45:29 #44
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11576427
700 man en pantser voertuigen voor wat kampers.... kom op zeg de IDF valt kampen met barbaarse volksstammen binnen met minder mannen
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:10:18 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576630
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 10:45 schreef BAZZA het volgende:
700 man en pantser voertuigen voor wat kampers.... kom op zeg de IDF valt kampen met barbaarse volksstammen binnen met minder mannen
logisch ... de IDF mag schieten

als je die pantservoertuigen en marechaussees toestemming had gegeven om het vuur te openen dan waren die 700 man ME niet nodig ... maja das misschien nog wat te robuust voor Nederlandse politie

zaterdag 5 juli 2003 @ 11:17:43 #46
52513 whosvegas
The Trickster
pi_11576715
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:13 schreef JochemKnoops het volgende:
Weer grote inval op woonwagenkamp De Vinkenslag

De politie is rond half tien weer begonnen aan een massale inval op woonwagenkamp De Vinkenslag in Maastricht.

Met deze actie wil de gemeente bewoners dwingen om mee te werken aan veiligheids-inspecties. Maandag waren die ambtelijke inspecties onmogelijk, waarna burgemeester Gerd Leers meteen een nieuwe grote actie aankondigde. Er zijn honderden ME'ers ingezet. Ook enkele pantserwagens van de marechaussee zijn de wijk ingereden. De media worden tot nu toe geweerd en kunnen geen verslag doen vanaf het woonwagenkamp. Enkele weken geleden werden 700 ME'ers en agenten ingezet op De Vinkenslag. Toen ging het om een actie tegen de hennep-teelt op het woonwagenkamp.

Goeie zaak, iedereen hoort zich aan de wet te houden, dus ook bewoners van een woonwagen kamp! Wat ik er van begrepen heb, hebben ze het er zelf naar gemaakt. Een tijdje terug durfte de politie zich daar niet te laten zien. Hoog tijd dat die lui hard aangepakt worden!!
Are you nuts??
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 juli 2003 @ 11:20:09 #47
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_11576729
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

als je die pantservoertuigen en marechaussees toestemming had gegeven om het vuur te openen dan waren die 700 man ME niet nodig

DAT zou leuke televisie opleveren!
  Moderator zaterdag 5 juli 2003 @ 11:22:12 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11576748
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

DAT zou leuke televisie opleveren!

hehehe big brother, Idols en al dat andere live gepruttel kunnen dan wel inpakken

en dan liefst 1 aflevering per week (steeds een nieuw kamp) en een grote internationale finale met proeven enzo die de rampokkers af moeten leggen (schiet er zoveel mogelijk neer met 1 salvo, schiet er 10 zo snel mogenlijk neer ... de mogelijkheden zijn legio )

zaterdag 5 juli 2003 @ 13:53:46 #49
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_11578634
quote:
Op zaterdag 5 juli 2003 11:10 schreef sp3c het volgende:

Nou dat mag de ME van mij ook
quote:
als je die pantservoertuigen en marechaussees toestemming had gegeven om het vuur te openen dan waren die 700 man ME niet nodig ... maja das misschien nog wat te robuust voor Nederlandse politie
Waarom laten we dit niet over aan de Mariniers? die gasten vervelen zich suf tijdens het kaarten en bier drinken in de kazernes...
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_11578690
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 10:20 schreef KimSilver het volgende:
Terecht.... K*t kampers
K*t turken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')