quote:Wat zullen er veel mensen met een tuintje blij zijn met deze maatregel.
Groningse jagers krijgen toestemming voor jacht op katten en muskusrattenJagers in de provincie Groningen mogen voortaan op verwilderde katten jagen. Dat heeft het college van Gedeputeerde Staten (GS) van Groningen dinsdag besloten. In Groningen gaat het om enkele honderden katten die grote schade toebrengen aan nesten van weidevogels en bovendien veel jonge dieren doden.
De jagers hebben eveneens toestemming gekregen om muskusratten te doden. Bestrijding van deze beesten, die grote schade aanbrengen aan oevers en watergangen, was eerder alleen mogelijk door provinciale muskusrattenbestrijders. Ook andere uitheemse diersoorten, waaronder de beverrat, de nijlgans, verwilderde duiven en de soepgans, mogen nu bestreden worden door jagers. Hiermee moet schade aan natuur en landbouw voorkomen worden. Volgens de provincie Groningen gaat het om onbeschermde diersoorten.
quote:GC>>>FF ?
Op donderdag 3 juli 2003 00:10 schreef robh het volgende:
OOG >> GC
quote:Als de kattenliefhebbers hun huisdieren buiten laten rondlopen is dat idd mogelijk.
Op donderdag 3 juli 2003 00:12 schreef CasB het volgende:
Hmmz dan worden er dus loslopende katten neergeschoten onder het motto: "Ik dacht dat hij verwilderd was"
quote:hmm, dat zou niet echt mooi zijn
Op donderdag 3 juli 2003 02:08 schreef Loedertje het volgende:[..]
Als de kattenliefhebbers hun huisdieren buiten laten rondlopen is dat idd mogelijk.
Ik heb niks tegen katten. Maar wel als die kut beesten s,nachts voor het raam gaan zitten zo dat onze hond bijna het raam er uit loopt. Of als die kut beesten de vuilniszak kapot maken. Onze hond heeft er al een keer een kat van de schutting afgetrokken. Heeft die kat geweten ook zeg
Weg ermee.
Als je je beestje niet binnen houdt in de regio Groningen, kan het slachtoffer worden van de plezierjacht. U bent gewaarschuwd
quote:Oh, ben je er zo een! Als je niet "van nature" in NL thuishoort, moet je maar afgeknald worden?
Op donderdag 3 juli 2003 10:02 schreef noutie het volgende:Afknallen die beesten. Katten horen van nature niet thuis in NL.
quote:Gewoon kat binnen houden en je hoefd nergens bang voor te zijn
Op donderdag 3 juli 2003 09:52 schreef Smurfer het volgende:
Katten afschieten? Laat iemand hun afschieten dan!
Zo wie zo is het raar. Katten op straat is normaal. Maar een hond alleen op straat weer niet. Een kat is een HUISdier. Wat valt je op aan dat woord huisdier. Precies het woordje HUIS. Zegt genoeg lijkt me.
quote:Kon nog wel eens leuk worden dan hier in den haag. Bijna de hele schilderswijk kapot geschoten
Op donderdag 3 juli 2003 10:06 schreef Castor het volgende:[..]
Oh, ben je er zo een! Als je niet "van nature" in NL thuishoort, moet je maar afgeknald worden?
![]()
Katten gewoon binnen houden is er ook geen reden tot paniek.
quote:Uhm, katten zijn in tegenstelling tot honden erg op zichzelf.
Op donderdag 3 juli 2003 10:07 schreef ook_gek het volgende:[..]
Kon nog wel eens leuk worden dan hier in den haag. Bijna de hele schilderswijk kapot geschoten
Katten gewoon binnen houden is er ook geen reden tot paniek.
oh ja, een kat zal zich nooit door een hond laten pakken. Ik heb het nog nooit gezien, wel vaak dat de honden met de staart tussen de benen wegrennen als ze een klauwtje in het gezicht hebben gekregen.
[Dit bericht is gewijzigd door David Letterman op 03-07-2003 10:20]
quote:Onze hond heeft een kat van de schutting gepakt kan ik je vertellen. Is een leuk gevecht geweest. Die kat is nooit meer terug gekomen. De moeder van onze hond is ook helemaal lijp van katten. Die heeft er ook 1 te pakken gehad. Maar die is nogal hard in haar poot gebeten.
Op donderdag 3 juli 2003 10:17 schreef ramsesii het volgende:[..]
Uhm, katten zijn in tegenstelling tot honden erg op zichzelf.
Ze hebben niet zoveel aandacht en verzorging nodig, en ja katten kan je alleen buiten laten, omdat ze weten hoe ze terug moeten lopen en niet meteen gaan janken als het baasje 500 meter verderop is.oh ja, een kat zal zich nooit door een hond laten pakken. Ik heb het nog nooit gezien, wel vaak dat de honden met de staart tussen de benen wegrennen als ze een klauwtje in het gezicht hebben gekregen.
Onze hond probeerd elke kat te pakken van de schutting. En als er bij ons in de straat een kat loopt gaat hij er ook achter aan. Komen we een kat tegen in een straat die niet bekend is bij onze hond doet hij niets.
Zelfde als meeuwen. Daar gaat hij ook achter aan. En die pakt ie ook gewoon als hij de kans krijgt. Is hem tot nu toe nog niet gelukt.
quote:Aanlijnen van de hond is wellicht een goed idee. Beetje a-sociaal om je hond, katten te laten aanvallen.
Op donderdag 3 juli 2003 10:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
Onze hond probeerd elke kat te pakken van de schutting. En als er bij ons in de straat een kat loopt gaat hij er ook achter aan. Komen we een kat tegen in een straat die niet bekend is bij onze hond doet hij niets.
quote:Hoezo onze hond luistert perfect. Dus op het moment dat hij er achter aan wil gaan word hij terug geroepen. Maar hoezo is het niet normaal om een hond los te laten lopen en een kat wel? Als die kat niet op straat loopt heeft onze hond geen reden om er achter aan te gaan
Op donderdag 3 juli 2003 10:30 schreef Castor het volgende:[..]
Aanlijnen van de hond is wellicht een goed idee. Beetje a-sociaal om je hond, katten te laten aanvallen.
quote:Beetje a-sociaal om je kat los te laten lopen en daarmee de honden te provoceren.
Op donderdag 3 juli 2003 10:30 schreef Castor het volgende:[..]
Aanlijnen van de hond is wellicht een goed idee. Beetje a-sociaal om je hond, katten te laten aanvallen.
quote:Omdat een kat (stukken)minder gevaarlijk is voor medemens/dier dan een hond. Ik lees vaak genoeg over honden die mens/dier aanvallen. Dit soort berichten lees ik eigenlijk nooit over een kat.
Op donderdag 3 juli 2003 10:31 schreef ook_gek het volgende:[..]
Hoezo onze hond luistert perfect. Dus op het moment dat hij er achter aan wil gaan word hij terug geroepen. Maar hoezo is het niet normaal om een hond los te laten lopen en een kat wel? Als die kat niet op straat loopt heeft onze hond geen reden om er achter aan te gaan
quote:Wie zegt dat ik mijn kat los laat lopen?
Op donderdag 3 juli 2003 10:33 schreef DrMarten het volgende:[..]
Beetje a-sociaal om je kat los te laten lopen en daarmee de honden te provoceren.
quote:Maar een ongeluk door een kat dan
Op donderdag 3 juli 2003 10:38 schreef Castor het volgende:[..]
Omdat een kat (stukken)minder gevaarlijk is voor medemens/dier dan een hond. Ik lees vaak genoeg over honden die mens/dier aanvallen. Dit soort berichten lees ik eigenlijk nooit over een kat.
quote:Moet je die kat maar binnen laten zitten en niet op straat laten lopen. Is er ook geen probleem.
Op donderdag 3 juli 2003 10:50 schreef Butt_Plugg het volgende:
Als ik hier in groningen iemand een kat zie afschieten, sla ik hem hardstikke dood![]()
quote:bron ?? als er een ongeluk door een kat veroorzaakt word is deze meestal dood en is er bij extreme gevallen alleen blikschade
Op donderdag 3 juli 2003 10:46 schreef ook_gek het volgende:[..]
Maar een ongeluk door een kat dan
Hoe vaak gebeurd dat niet dan? Vaak genoeg.
quote:Ik heb geen kat, maar ik ben geen dierenbeul, ik blijf erbij, ik moet het niet zien, want dan ga ik denk ik door het lint
Op donderdag 3 juli 2003 10:55 schreef ook_gek het volgende:[..]
Moet je die kat maar binnen laten zitten en niet op straat laten lopen. Is er ook geen probleem.
quote:Ja de kat is dood. En ja er is alleen blik schade. Maar vind je dat niet genoeg dan?
Op donderdag 3 juli 2003 10:56 schreef ramsesii het volgende:[..]
bron ?? als er een ongeluk door een kat veroorzaakt word is deze meestal dood en is er bij extreme gevallen alleen blikschade
quote:Wat heeft een kat afschieten te maken met een dierenbeul
Op donderdag 3 juli 2003 10:56 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
Ik heb geen kat, maar ik ben geen dierenbeul, ik blijf erbij, ik moet het niet zien, want dan ga ik denk ik door het lint
quote:O nee??
Op donderdag 3 juli 2003 10:57 schreef ook_gek het volgende:[..]
Wat heeft een kat afschieten te maken met een dierenbeul
quote:Dat kan je dan beter zeggen. Een dieren beul is iemand die dieren mishandelt.
Op donderdag 3 juli 2003 10:58 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
O nee??
O nee dat heet DIERENMOORDENAAR
Maar ik blijf er bij. Laat je kat binnen en er is geen reden tot een jager kapot slaan. En heeft de jager niks te schieten. Probleem opgelost.
quote:Nee man dan houden we helemaal geen dieren meer over. Welk dier komt nu echt uit nederland dan
Op donderdag 3 juli 2003 11:06 schreef the_predator het volgende:
alles wat niet aan flora en fauna in nederland thuishoort en aantoonbaar door ons er in is geplaatst moet worden uitgeroeid!
faunavervalsing moet worden voorkomen, om zo onze eigen inheemse dieren en planten soorten te kunnen behouden!
klaar einde discussie....
toch?
Afschieten die klote beesten, ophangen aan de hoogste boom!
quote:Nee jo ik vind dat het verpligt moet worden om dat soort troep zelf op te ruimen
Op donderdag 3 juli 2003 11:14 schreef Bastard het volgende:
Laten ze dit nou ook eens met honden doen.. Tenslotte heb ik meer last van honden schijt overal in het gras buiten, en het ruikt ook zo goor zomers.Afschieten die klote beesten, ophangen aan de hoogste boom!
quote:die kat heeft even veel recht rond te lopen als jij
Op donderdag 3 juli 2003 11:02 schreef ook_gek het volgende:[..]
Dat kan je dan beter zeggen. Een dieren beul is iemand die dieren mishandelt.
Maar ik blijf er bij. Laat je kat binnen en er is geen reden tot een jager kapot slaan. En heeft de jager niks te schieten. Probleem opgelost.
quote:Heb ik dan ook evenveel recht om in de tuin van de buren te gaan zitten schijten als die kat
Op donderdag 3 juli 2003 11:25 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
die kat heeft even veel recht rond te lopen als jij
quote:Ja
Op donderdag 3 juli 2003 11:30 schreef DrMarten het volgende:[..]
Heb ik dan ook evenveel recht om in de tuin van de buren te gaan zitten schijten als die kat
quote:Mooi kom ik van de week even tegen je voor deur aan zeiken.
Op donderdag 3 juli 2003 11:25 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
die kat heeft even veel recht rond te lopen als jij
Kom op zeg wat is dat nou weer voor een domme uitspraak.
quote:dit doet me denken aan bepaalde topics
Op woensdag 2 juli 2003 23:06 schreef Loedertje het volgende:[..]
Wat zullen er veel mensen met een tuintje blij zijn met deze maatregel.
Katten hou je nu eenmaal niet vast in je tuin, tenzij ze een jaar of 17 zijn, zoals die van ons. Een kat die losloopt in een woonwijk is niet verwilderd en ik mag aannemen dat een beetje jager het verschil wel ziet tussen een tamme kat en een verwilderde kat.
quote:maar... willen ze het verschil zien?
Op donderdag 3 juli 2003 11:39 schreef Gia het volgende:
Uit het bericht van TS maak ik op dat het vooral gaat om verwilderde katten, die broedsels vernielen. Neem dus niet aan dat ze met een geweer de woonwijken in zullen trekken om iedere loslopende kat neer te knallen.Katten hou je nu eenmaal niet vast in je tuin, tenzij ze een jaar of 17 zijn, zoals die van ons. Een kat die losloopt in een woonwijk is niet verwilderd en ik mag aannemen dat een beetje jager het verschil wel ziet tussen een tamme kat en een verwilderde kat.
en katten in woonwijken vernietigen ook broedsels
quote:omdat daar nauwelijks verwilderde exemplaren van rondlopen?
Op donderdag 3 juli 2003 11:41 schreef dax het volgende:
Waarom doen ze dit niet bij honden?
quote:Zoiets als met je moeder.
Op donderdag 3 juli 2003 11:36 schreef MikeyMo het volgende:
veel mensjes hier geven meer om de poesies dan dat de poesies om hen geven...
quote:Oh jammer. Maar: honden die één keer iemand bijten zijn wat mij betreft verwilderd en mogen meteen worden afgeknald.
Op donderdag 3 juli 2003 11:43 schreef MikeyMo het volgende:[..]
omdat daar nauwelijks verwilderde exemplaren van rondlopen?
quote:
Katten seriemoordenaar actief in Denver
Gepost door Gerson (M4stermind) - donderdag 3 juli 2003 @ 10:47 - Bron: CNN
NLBADBOY had ons via de newssubmit het volgende vertaald te melden:In Denver, Colorado, en omstreken zijn het afgelopen jaar al meer dan 40 vermoorde katten gevonden. Afgelopen week zijn hier weer vier nieuwe katten bijgekomen. De eigenaren van katten zijn bang dat er sprake is van een katten seriemoordenaar.
Christy Hughes was al gestopt met het lezen van de berichten over de aanvallen op katten, totdat twee weken geleden haar man het ontzielde lichaam van hun 15-jaar oude kat, Bugsy, buiten op de stoep voor de voordeur vond.
"Ik geef mijzelf de schuld, omdat als ik erover had gelezen, ik mijn kat nooit naar buiten had laten gaan", zei ze maandag. "Ik kan mijzelf dat maar moeilijk vergeven".
De autoriteiten zijn bezorgd dat ondanks de aanvallen, huisdier eigenaren, nog steeds hun katten buiten vrij laten rondlopen.
In verschillende gevallen lijkt het erop dat de aanvaller de kat vermoordt, om vervolgens de eigenaar te bespotten door de resten terug te brengen. Sommige katten zijn opengesneden met de precisie van een chirurg. Anderen zouden vermoord kunnen zijn door een ander dier.
De maximum straf voor dierenmishandeling in Colorado is 18 maanden cel en een boete van 100.000 dollar.
Bron: Frontpage
quote:Mee eens.
Op donderdag 3 juli 2003 11:49 schreef dax het volgende:[..]
Oh jammer. Maar: honden die één keer iemand bijten zijn wat mij betreft verwilderd en mogen meteen worden afgeknald.
quote:Zal wel gaaf zijn. Loop je door een straat schiet er opeens een jager uit een schutters putje omhoog en knalt vlak voor je een kat dood. Dan schik je denk ik best wel
Neem dus niet aan dat ze met een geweer de woonwijken in zullen trekken om iedere loslopende kat neer te knallen.
Maar is er een nieuwsbericht dat ze 'verwilderde' katten gaan afschieten dan "krijgen diegene die een kat afschiet zelf ook een kogel"
quote:dat gebeurt toch meestal ook?
Oh jammer. Maar: honden die één keer iemand bijten zijn wat mij betreft verwilderd en mogen meteen worden afgeknald.
quote:In dat geval mogen katten die één keer iemand bijten dus ook de kogel krijgen.
quote:Prima.
Op donderdag 3 juli 2003 12:00 schreef DrMarten het volgende:[..]
In dat geval mogen katten die één keer iemand bijten dus ook de kogel krijgen.
Edit: tenzij uit zelfverdediging (tegen al die kattenmoordenaars enzo).
quote:aangezien ze meestal uithalen met die nagels mogen ze het dan daarvoor ook krijgen?
quote:*zucht*
Op donderdag 3 juli 2003 12:07 schreef MikeyMo het volgende:[..]
aangezien ze meestal uithalen met die nagels mogen ze het dan daarvoor ook krijgen?
Als een kat, zonder (afdoende)aanleiding, een mens aanvalt mogen ze wmb die kat inslapen.
quote:Op zich wel, maar een pak slaag lijkt me dan ook nog wel voldoende
Op donderdag 3 juli 2003 12:07 schreef MikeyMo het volgende:[..]
aangezien ze meestal uithalen met die nagels mogen ze het dan daarvoor ook krijgen?
quote:Afdoende?
Op donderdag 3 juli 2003 12:11 schreef Castor het volgende:[..]
*zucht*
Als een kat, zonder (afdoende)aanleiding, een mens aanvalt mogen ze wmb die kat inslapen.
Maar goed, ben tegen als kattenliefhebber.
quote:hé ik sta aan jouw kant hoor
Op donderdag 3 juli 2003 12:11 schreef Castor het volgende:[..]
*zucht*
quote:'t is eerder andersom, ben ik bang... Een beetje muskusrat heeft zo'n kat als ontbijt.
Op donderdag 3 juli 2003 06:53 schreef BAZZA het volgende:
Als die katten nou gewoon die ratten opeten dus het allemaal geen probleem meer
quote:Tja, als een moordadige kat de straten afsluipt en dan iemand aanvalt. (very unlikely), dan mogen ze zo'n kat wmb inslapen. Gewoon zoals je ook een hond inslaapt als het een gevaar voor de samenleving is.
Op donderdag 3 juli 2003 12:18 schreef GeorgeKloony het volgende:[..]
Afdoende?
Maar goed, ben tegen als kattenliefhebber.
quote:Volgens mij heb jij nog nooit een muskusrat gezien
Op donderdag 3 juli 2003 06:53 schreef BAZZA het volgende:
Als die katten nou gewoon die ratten opeten dus het allemaal geen probleem meer
quote:Volgens mij mogen jagers NOOIT schieten in bewoond gebied... Zou ook niet best zijn...
Op donderdag 3 juli 2003 02:08 schreef Loedertje het volgende:[..]
Als de kattenliefhebbers hun huisdieren buiten laten rondlopen is dat idd mogelijk.
Korte samenvatting, jongen wordt gekrabt door kat en ligt nu al maanden in het ziekenhuis vanwege een gezwel in zijn hersenen door die kutkat...
Dus in principe zouden die katten ook wel de eeuwige jachtvelden mogen opzoeken na een keer krabben....
quote:Denken mensen nou echt dat die jagers de woonwijken ingaan? Ik mag hopen van niet...
Op donderdag 3 juli 2003 11:52 schreef ook_gek het volgende:[..]
Zal wel gaaf zijn. Loop je door een straat schiet er opeens een jager uit een schutters putje omhoog en knalt vlak voor je een kat dood. Dan schik je denk ik best wel
Hoeveel mensen lopen er niet en kinderen etc.... Ze kunnen het risico toch niet nemen dat ze iets zien en ze schieten en het is een kind achter een bosje of achter een auto.... lekker onverantwoord en gevaarlijk...
Dat jagen op verwilderde katten gebeurt buiten de steden, in de bosrijke gebieden....
quote:precies, met katten zal het zo nooit gebeuren. ten ereste bijten ze normaal gesproken niet eerst. en als ze bijten of krabben zal je er nooit meer aan over houden dan een paar kleine sneetjes (zelf als je het wel heel erg bont hebt gemaakt).
En een kat zal nooit iemand aanvallen die em niks heeft gedaan.
quote:Lees mijn post eens
Op donderdag 3 juli 2003 12:30 schreef ramsesii het volgende:[..]
precies, met katten zal het zo nooit gebeuren. ten ereste bijten ze normaal gesproken niet eerst. en als ze bijten of krabben zal je er nooit meer aan over houden dan een paar kleine sneetjes (zelf als je het wel heel erg bont hebt gemaakt).
quote:en wat staat er 2 posts terug:
Op donderdag 3 juli 2003 12:30 schreef ramsesii het volgende:[..]
precies, met katten zal het zo nooit gebeuren. ten ereste bijten ze normaal gesproken niet eerst. en als ze bijten of krabben zal je er nooit meer aan over houden dan een paar kleine sneetjes (zelf als je het wel heel erg bont hebt gemaakt).
quote:Overigens ken ik ook iemand die weken in het zeikenhuis gelegen heeft na aanvaring met een vreemde kat in huis.
Op donderdag 3 juli 2003 12:28 schreef Fliepke het volgende:
Mag ik even alle kattenliefhebbers, die graag zien dat een hond die een keer bijt afgemaakt moet worden, verwijzen naar dit topic:
ZiekenhuisKorte samenvatting, jongen wordt gekrabt door kat en ligt nu al maanden in het ziekenhuis vanwege een gezwel in zijn hersenen door die kutkat...
Dus in principe zouden die katten ook wel de eeuwige jachtvelden mogen opzoeken na een keer krabben....
quote:Is door een kut-bacterie, niet de kat. Kat kan er ook niets aan doen dat die bacterie bij hem meelift!
Op donderdag 3 juli 2003 12:28 schreef Fliepke het volgende:
Mag ik even alle kattenliefhebbers, die graag zien dat een hond die een keer bijt afgemaakt moet worden, verwijzen naar dit topic:
ZiekenhuisKorte samenvatting, jongen wordt gekrabt door kat en ligt nu al maanden in het ziekenhuis vanwege een gezwel in zijn hersenen door die kutkat...
quote:Huiskatten horen niet in het bos/weiland.
Op donderdag 3 juli 2003 12:41 schreef RemCow het volgende:
Opzich vind ik het een goede maatregel dat ze op verwilderde katten mogen jagen. Maar hoe zien ze het verschil tussen een normale huiskat en een verwilderde kat...
quote:Nee, maar het risico is er dus altijd. Dus we kunnen maar beter het zekere voor het onzekere nemen, niet?
Op donderdag 3 juli 2003 12:43 schreef Castor het volgende:[..]
Is door een kut-bacterie, niet de kat. Kat kan er ook niets aan doen dat die bacterie bij hem meelift!
Bij een hond is dit risico er eigenlijk niet... een vleeswond komen de meeste mensen makkelijk bovenop.
quote:Een verwilderde kat is mensenschuw en ziet er vaak gehavend en ondervoed uit.
Op donderdag 3 juli 2003 12:41 schreef RemCow het volgende:
Opzich vind ik het een goede maatregel dat ze op verwilderde katten mogen jagen. Maar hoe zien ze het verschil tussen een normale huiskat en een verwilderde kat...
Uiteraard zijn er katten, die gewoon bij mensen wonen, maar die verder aan hun lot worden overgelaten en daardoor mogelijk ook mensenschuw. Die komen thuis om te eten en leven verder op straat.
Die zijn naar mijn mening verwilderd genoeg, dat zo'n vergissing niet zoveel meer uitmaakt.
En wil je een vergissing voorkomen, doe je kat dan een felgekleurde halsband om.
quote:in dat geval moeten alle katten maar preventief van straat gehaald worden, gifslangen vangen we immers ook als ze vrij rond kruipen
Op donderdag 3 juli 2003 12:43 schreef Castor het volgende:[..]
Is door een kut-bacterie, niet de kat. Kat kan er ook niets aan doen dat die bacterie bij hem meelift!
quote:Tuurlijk, de bek van een hond is het toonbeeld van hygiene
Op donderdag 3 juli 2003 12:46 schreef Fliepke het volgende:[..]
Nee, maar het risico is er dus altijd. Dus we kunnen maar beter het zekere voor het onzekere nemen, niet?
Afmaken die hap...Bij een hond is dit risico er eigenlijk niet... een vleeswond komen de meeste mensen makkelijk bovenop.
Weet je wat, laat iedereen ook maar preventief lopen. Andere manieren van vervoer zijn veeel gevaarlijker. Het zekere voor het onzekere.
quote:Noem mij eens 3 ziektes die de honden van tegenwoordig bij zich dragen?
Op donderdag 3 juli 2003 12:59 schreef Castor het volgende:[..]
Tuurlijk, de bek van een hond is het toonbeeld van hygiene
Komt geen bacterie in voorWeet je wat, laat iedereen ook maar preventief lopen. Andere manieren van vervoer zijn veeel gevaarlijker. Het zekere voor het onzekere.
Ik vermoed trouwens dat katten meer krabben dan dat honden bijten (en dan ook echt doorbijten tot bloedens toe), dus de kans dat je een kattenkrabziekte krijgt, is hoger dan dat je iets van een hond krijgt...
quote:Uhm even voor de goede oorden. Een beet van een mens is 3X erger dan een beet van een hond. Is maar even dat je het weet. Dus zo vies is een bek niet
Op donderdag 3 juli 2003 12:59 schreef Castor het volgende:[..]
Tuurlijk, de bek van een hond is het toonbeeld van hygiene
Komt geen bacterie in voor
quote:Ik ben geen jager maar ook *huis*dieren rennen veelvuldig door openstaande ramen van huizen waar zij niet wonen, beschadigen vitrages , vegen spullen van je dressoir en piesen op je nieuwe vloerbedekking..
Uit het bericht van TS maak ik op dat het vooral gaat om verwilderde katten, die broedsels vernielen. Neem dus niet aan dat ze met een geweer de woonwijken in zullen trekken om iedere loslopende kat neer te knallen.
De schade verhalen op de eigenaar van de kat kun je vergeten, die weet van nix want *zijn kat doet dat niet*
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 12:44 schreef ook_gek het volgende:
Gewoon kapot schieten die katten ergens in een bos waar geen huizen in de buurd staan. Geen probleem. Niemand die zo een kat zal missen. En van de vacht kan je leuke dingen maken
quote:Wat is dat voor een bullshit. Mijn ouders die wonen in een klein dorpje met veel bos en weilanden en daar lopen onze katten ook rond en ook van de buren enzo. Wil je die allemaal neerschieten? Leuk ...
Op donderdag 3 juli 2003 12:44 schreef Fliepke het volgende:[..]
Huiskatten horen niet in het bos/weiland.
Dus die worden onmiddelijk geclassificeerd tot verwilderde katten, pang!
quote:Misschien wel, mischien niet. Ik heb geen zin om veel tijd te verdoen met het opzoeken hoe groot de kans is van dit en hoe groot de kans is van dat. Er is een kans. En aangezien je zelf aangeeft: "Het zekere voor het onzekere". Dus laten we ook alle loslopende honden maar afschieten
Op donderdag 3 juli 2003 13:04 schreef Fliepke het volgende:[..]
Noem mij eens 3 ziektes die de honden van tegenwoordig bij zich dragen?
ik kom op hondsdolheid, maar dat is praktisch uitgeroeid en kom je niet zoveel meer tegen. De meeste infecties zijn wel te voorkomen met een goede tetanus prik... dus...Ik vermoed trouwens dat katten meer krabben dan dat honden bijten (en dan ook echt doorbijten tot bloedens toe), dus de kans dat je een kattenkrabziekte krijgt, is hoger dan dat je iets van een hond krijgt...
* Castor out.
quote:Hoezo kat binnen houden kan hij ook niet getroffen worden door een kogel. Weg met die katten. Het is een huisdier. Het woord zegt het al. HUIS
Op donderdag 3 juli 2003 13:09 schreef RemCow het volgende:
![]()
stfu gewoon wil je?
quote:Prima... Er lopen bijna geen loslopende honden rond in Nederland, althans niet verder dan 30 meter van hun baasje.
Op donderdag 3 juli 2003 13:10 schreef Castor het volgende:[..]
Misschien wel, mischien niet. Ik heb geen zin om veel tijd te verdoen met het opzoeken hoe groot de kans is van dit en hoe groot de kans is van dat. Er is een kans. En aangezien je zelf aangeeft: "Het zekere voor het onzekere". Dus laten we ook alle loslopende honden maar afschieten
* Castor out.
quote:En loslopende kinderen dan? Die ook maar meteen. als dat zo is word ik ook jager
Op donderdag 3 juli 2003 13:10 schreef Castor het volgende:[..]
Dus laten we ook alle loslopende honden maar afschieten
quote:Hoe wil je het anders doen?
Op donderdag 3 juli 2003 13:09 schreef RemCow het volgende:Wat is dat voor een bullshit. Mijn ouders die wonen in een klein dorpje met veel bos en weilanden en daar lopen onze katten ook rond en ook van de buren enzo. Wil je die allemaal neerschieten? Leuk ...
Daarnaast kan onze grote kater geen halsband om omdat ie daar niet tegen kan...
quote:Doe maar, zolang je maar van dieren afblijft
Op donderdag 3 juli 2003 11:31 schreef ook_gek het volgende:[..]
Mooi kom ik van de week even tegen je voor deur aan zeiken.
En met een beetje geluk maak ik ook nog even wat krassen op je deur met m,n nagels.Kom op zeg wat is dat nou weer voor een domme uitspraak.
quote:En graag ZEER hoge straffen op een jager die een kat met een felgekleurde halsband toch doodschiet...
Op donderdag 3 juli 2003 12:50 schreef Gia het volgende:[..]
Een verwilderde kat is mensenschuw en ziet er vaak gehavend en ondervoed uit.
Een normale huiskat ziet er verzorgd uit, heeft soms een halsbandje om en gaat meestal niet op de vlucht voor mensen.Uiteraard zijn er katten, die gewoon bij mensen wonen, maar die verder aan hun lot worden overgelaten en daardoor mogelijk ook mensenschuw. Die komen thuis om te eten en leven verder op straat.
Die zijn naar mijn mening verwilderd genoeg, dat zo'n vergissing niet zoveel meer uitmaakt.En wil je een vergissing voorkomen, doe je kat dan een felgekleurde halsband om.
quote:
ToxoplasmoseToxoplasmose (ook wel eens de katteziekte genoemd) wordt veroorzaakt door een parasiet, toxoplasma gondii genoemd. De voornaamste besmettingsbronnen zijn : eten van rauwe groenten en rauw vlees, contact met besmette aarde en uitwerpselen van de kat.Besmetting van mens op mens is niet beschreven.
Via een bloedafname wordt de antistoftiter van de zwangere gecontroleerd bij het begin van elke zwangerschap (liefst echter reeds bekend voor de zwangerschap). 5O % van de zwangeren zijn immuun en hebben dus geen enkel gevaar te vrezen. De overigen zullen extra voorzorgsmaatregelen moeten nemen.De ziekte verloopt meestal zonder duidelijke symptomen en wordt soms als een lichte griep ervaren (lichte temperatuursstijging en lymfeklierzwellingen in de hals).
Het foetale risico voor congenitale(dwz aangeboren) toxoplasmose is afhankelijk van de zwangerschapsduur ; het risico stijgt van 25 % in het eerste trimester tot zeker 60 % in het derde trimester.Vaak ontstaat er een abortus bij zeer vroegtijdige besmetting.
De grootte van de groep echter die in de neonatale periode symptomen zal vertonen is 0 tot 10 per duizend. Slechts 1 op 3 van de pasgeborenen met bewezen infectie vertonen symptomen, wat dus een heel kleine groep betekent.De letsels die kunnen optreden ten gevolge van neonatale toxoplasmose zijn onder andere hydrocephalie (waterhoofd), microcephalie (abnormaal klein hoofd), mentale achterstand, zekere graad van blindheid, pneumonie (longontsteking), hepatitis.
Indien een zwangere niet immuun is voor toxoplasmose is het dus heel belangrijk om extra voorzorgsmaatregelen te nemen : vlees goed bakken of koken ( meer dan 66 °), de groenten en fruit zeer goed wassen, handen onmiddellijk wassen na contact met rauw vlees of aarde of groenten die met aarde bevuild zijn, handschoenen dragen als men in de tuin werkt, de kattebak laten verschonen door derden of indien dit niet mogelijk is zeker handschoenen dragen.
quote:Kan.
Op donderdag 3 juli 2003 13:12 schreef Fliepke het volgende:[..]
Hoe wil je het anders doen?
Eerst het beest vangen, checken op een chip of iets dergelijks, dan 10 seconden de tijd geven om weg te rennen en dan een keertje knallen?
quote:Weet je wat dat kost?
Op donderdag 3 juli 2003 13:17 schreef RemCow het volgende:
In laten slapen...
quote:Volgens mij kun je met een verdovingspijltje niet een dergelijke grote afstand overbruggen met genoeg precisie. Dus dit wordt erg lastig.
Op donderdag 3 juli 2003 13:17 schreef RemCow het volgende:[..]
Kan.
Misschien verplicht instellen dat katten een soort 'id' moeten wat duidelijk is te zien. Jagers kunnen ze daar neerschieten met een verdovingspijl. Huiskat? Laten gaan. Zwerfkat? In laten slapen...
quote:Ja dat dacht ik ook toen ik jou post las
Op donderdag 3 juli 2003 13:20 schreef ook_gek het volgende:[..]
Weet je wat dat kost?
Kogel is goedkoper.
Dat kogels goedkoop zijn he
quote:Dat is zo.
Op donderdag 3 juli 2003 13:21 schreef Fliepke het volgende:[..]
Volgens mij kun je met een verdovingspijltje niet een dergelijke grote afstand overbruggen met genoeg precisie. Dus dit wordt erg lastig.
Probleem is natuurlijk ook dat een huiskat kan verwilderen, en dat ID nog steeds draagt, dus laat men de kat weer onterecht los.
quote:Och
Op donderdag 3 juli 2003 13:26 schreef RemCow het volgende:[..]
Dat is zo.
Maar op de gok een beetje katten neerschieten vind ik ook niet echt een goed idee.
quote:Ik ben geen kattenhater overigens, ik vind het wel leuke beesten. Alleen moeten ze gewoon binnen blijven
Op donderdag 3 juli 2003 13:30 schreef RemCow het volgende:
Leuk dat de kattenhaters met goede constructieve antwoorden komen.
Of in de eigen tuin.
quote:Dat kan, maar als ze nu (voor jou misschien niet zichtbare) schade toebrengen aan de rondom liggende natuur, is dat toch een slechte zaak?
Op donderdag 3 juli 2003 13:33 schreef RemCow het volgende:
In de stad ben ik het wel mee eens, maar zoals bij mijn ouders in noord-drenthe vind ik het een ander verhaal...
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 13:30 schreef RemCow het volgende:
Leuk dat de kattenhaters met goede constructieve antwoorden komen.
quote:ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je zegt dat het zo is geloof ik het gelijk. Maar een kat valt niet zomaar iemand aan.
Op donderdag 3 juli 2003 12:36 schreef Fliepke het volgende:[..]
Lees mijn post eens
![]()
Ziekenhuis
quote:nee idd, ze moeten zich bedreigd voelen alleen voelen sommige katten zich dat nogal erg snel...
Op donderdag 3 juli 2003 13:48 schreef ramsesii het volgende:[..]
ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je zegt dat het zo is geloof ik het gelijk. Maar een kat valt niet zomaar iemand aan.
quote:M,n oma had vroeger een kat die alleen maar onder de bank lach. En als je maar even je voet of hand er onder deed had je er een kat in hangen
Op donderdag 3 juli 2003 13:48 schreef ramsesii het volgende:[..]
ik heb er nog nooit van gehoord, maar als je zegt dat het zo is geloof ik het gelijk. Maar een kat valt niet zomaar iemand aan.
quote:Neen?
Op donderdag 3 juli 2003 13:48 schreef ramsesii het volgende:Maar een kat valt niet zomaar iemand aan.
quote:Oeeh
Op donderdag 3 juli 2003 13:35 schreef Loedertje het volgende:[..]
Als jij op mijn dekbed piest of in de gordijnen gaat hangen krijg je ook een schop onder je hol hoor
quote:Hier zat eergisteren zo'n lieve vreedzame kat van 1 of andere vage veganist heerlijk te spelen met een net gevangen molletje...het molletje heeft (half uitelkaar gerukt) nog een tijdje liggen stuiptrekken alvorens hij dood ging.
Op donderdag 3 juli 2003 14:09 schreef RemCow het volgende:[..]
Oeeh
Hier hebben we trouwens nauwelijks last van katten.
Ook mijn vogeltjes zijn diverse malen overleden door een kat van een buur.
Ook mijn ratjes vielen ten prooi aan een leuke lieve *huis*kat...
Ook mijn vloerbedekking is tweemaal totaal verzeken door 1 of andere stinkende ongecastreerde kater (aaww.zo zielig om 'n te castreren, kreeg wel de neiging om de kat een handje te helpen btw..)
Ect ect.
Loslopende katten mogen wat mij betreft best een tijdje ondergebracht worden in een asiel o.i.d alwaar de eigenaar (indien ie 'm mist...)'m op kan halen tegen een leuke onkostenvergoeding
quote:uhm... waarom laat jij je deuren openstaan als ik vragen mag ?? Of woon je ergens op het platte land ofzo??
Op donderdag 3 juli 2003 14:15 schreef Loedertje het volgende:[..]
knip...
quote:Als ze daar te lang zitten en niet geplaats kunnen worden is het
Op donderdag 3 juli 2003 14:15 schreef Loedertje het volgende:
Loslopende katten mogen wat mij betreft best een tijdje ondergebracht worden in een asiel o.i.d alwaar de eigenaar (indien ie 'm mist...)'m op kan halen tegen een leuke onkostenvergoeding
quote:en al stond de deur open, wat deed die kat uberhaupt in haar tuin...
Op donderdag 3 juli 2003 14:47 schreef ramsesii het volgende:[..]
uhm... waarom laat jij je deuren openstaan als ik vragen mag ?? Of woon je ergens op het platte land ofzo??
quote:Soms moet er wel gejaagt worden. Je moet soms de natuur een handje helpen met over bevolking qua dieren
Op donderdag 3 juli 2003 15:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Als het huisdieren zijn, kan dat echt niet. Maar zelfs wilde katten gaat te ver, jagen is sowiesotenzij iemand het doet om te overleven.
quote:Beetje jammer dat je niet in holland woont ergens, want dan was je blij met de jacht op bv. muskusratten. Het zou een mooie grap zijn om die beesten 5 jaar hun gang te laten gaan. Dan zijn de dijkrampen waarschijnlijk niet meer te overzien
Op donderdag 3 juli 2003 15:00 schreef Evil_Jur het volgende:
Als het huisdieren zijn, kan dat echt niet. Maar zelfs wilde katten gaat te ver, jagen is sowiesotenzij iemand het doet om te overleven.
Als een diersoort niet in bepaalde gebied thuishoort en wij zijn daar als mensen verantwoordelijk voor, dan moeten wij ook de verantwoordelijkheid nemen om ze daar weer weg te halen.
quote:Dat begrijp ik allemaal wel, als er een ernstige onballans is in de natuur moet er idd ingegrepen worden. Maar jacht als sport vind ik gewoon laf. Schiet dan op karton, net als ik...
Op donderdag 3 juli 2003 15:20 schreef Fliepke het volgende:[..]
Beetje jammer dat je niet in holland woont ergens, want dan was je blij met de jacht op bv. muskusratten. Het zou een mooie grap zijn om die beesten 5 jaar hun gang te laten gaan. Dan zijn de dijkrampen waarschijnlijk niet meer te overzien
Als een diersoort niet in bepaalde gebied thuishoort en wij zijn daar als mensen verantwoordelijk voor, dan moeten wij ook de verantwoordelijkheid nemen om ze daar weer weg te halen.
Edit: En hier is het probleem dat er makkelijk huisdieren tussen kunnen zitten.
quote:er wordt nergens gezegd dat het een sport is maar dat het uit natuurbehoudoverwegingen wordt toegestaan
Op donderdag 3 juli 2003 15:36 schreef Evil_Jur het volgende:[..]
Dat begrijp ik allemaal wel, als er een ernstige onballans is in de natuur moet er idd ingegrepen worden. Maar jacht als sport vind ik gewoon laf. Schiet dan op karton, net als ik...
Edit: En hier is het probleem dat er makkelijk huisdieren tussen kunnen zitten.
quote:Van mij wel ja.
quote:Ze klimmen ook door bovenraampjes, daarbij zou het van de zotte zijn als ik mijn ramen en deuren potdicht moet houden omdat er iemand niet voor zijn huisdier wil zorgen.
Op donderdag 3 juli 2003 14:47 schreef ramsesii het volgende:[..]
uhm... waarom laat jij je deuren openstaan als ik vragen mag ?? Of woon je ergens op het platte land ofzo??
quote:Keurige oplossing.
Op donderdag 3 juli 2003 14:49 schreef ook_gek het volgende:[..]
Als ze daar te lang zitten en niet geplaats kunnen worden is het
en komt er een spuitje in die beesten.
quote:Ik wil de natuur ook wel een handje helpen
Op donderdag 3 juli 2003 15:15 schreef ook_gek het volgende:[..]
Soms moet er wel gejaagt worden. Je moet soms de natuur een handje helpen met over bevolking qua dieren
quote:Zullen we dan, als het toch prima is om levende wezens om te brengen deze maatregel dan ook invoeren voor uitgeprocedeerde asielzoekers ?
Op donderdag 3 juli 2003 17:58 schreef Loedertje het volgende:
Keurige oplossing.
quote:Of van die vervelende kinderen die een voetbal door je ruit schoppen, ook afknallen.
Op donderdag 3 juli 2003 18:01 schreef Midioot het volgende:[..]
Zullen we dan, als het toch prima is om levende wezens om te brengen deze maatregel dan ook invoeren voor uitgeprocedeerde asielzoekers ?
quote:Maar ze gaan echt niet in de stad jagen hoor
Op donderdag 3 juli 2003 17:56 schreef Loedertje het volgende:[..]
Ze klimmen ook door bovenraampjes, daarbij zou het van de zotte zijn als ik mijn ramen en deuren potdicht moet houden omdat er iemand niet voor zijn huisdier wil zorgen.
Nou?
NOU?
Mensen noemen ze het.
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 18:26 schreef Brennie het volgende:
Ik weet ook nog wel wat bepaald wild wat afgeschoten mag worden.Mensen noemen ze het.
quote:Ga maar vast tegen de muur staan dan
Op donderdag 3 juli 2003 18:26 schreef Brennie het volgende:
Ik weet ook nog wel wat bepaald wild wat afgeschoten mag worden.Mensen noemen ze het.
en verwilderde katten mogen niet worden afgeschoten, het kan ook een kat van iemand zijn die in het bos woont en dat die kat veel buiten is.
mijn vorige kat was iig halfwild.
quote:Wie is hier nu een dierenmoordenaar als die wilde katten gewoon z'n gang laten gaan?! Die beesten zijn ontieglijk schadelijk voor de natuur. Overigens zijn dat heel andere beesten dan die lieve huiskat, al ben ik er ook niet weg van als die snachts gewoon buiten worden gelaten.
Op donderdag 3 juli 2003 10:58 schreef Butt_Plugg het volgende:[..]
O nee??
O nee dat heet DIERENMOORDENAAR
quote:Inderdaad.
Op donderdag 3 juli 2003 18:59 schreef Wolter het volgende:
E) De jager kent vaak zn jachtterein op en top.. Weet daardoor ook wat voor katten de boer rond heeft lopen..Een verwilderde kat herken je meteen.. Ik en vele andere denk ik ook, durft niet samen met zo+n kat te zijn in 1 ruimte.. Serieus! Monsters zijn t.. Niet te vergelijken met gewone katten..
mooi dat ik eindelijk geslaagd ben voor m`n diploma wildbeheer
Nu nog even een mooie remington aanschaffen en daar gaat jullie loslopend huisvee.
tis wel jammer dat je katten niet kan eten btw, de eenden die ik af mag gaan schieten kun je tenminste nog voor een leuk zakcentje verkopen aan de poelier
quote:Ik. En daar heb ik een heleboel studie voor moeten doen, en een examen.
Op donderdag 3 juli 2003 18:25 schreef Brennie het volgende:
En wie bepaalt wanneer een kat verwildert is????Nou?
NOU?
![]()
![]()
quote:ook_gek !
Op donderdag 3 juli 2003 14:01 schreef ook_gek het volgende:[..]
M,n oma had vroeger een kat die alleen maar onder de bank lach. En als je maar even je voet of hand er onder deed had je er een kat in hangen
Onze gebeden zijn verhoord!
quote:Stoerrrrrrrrrr
Op donderdag 3 juli 2003 10:50 schreef Butt_Plugg het volgende:
Als ik hier in groningen iemand een kat zie afschieten, sla ik hem hardstikke dood![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |