quote:
Geplaatst door Biert op woensdag 2 juli 2003 15:48Ik bezoek Cheronissos begin oktober, ik wou even weten of de temperaturen nog te pruimen zijn in die tijd van het jaar daar (niet te koud om te zwemmen?) Volgens het reisbureau vormt dit geen probleem. Hebben ze mij liggen of niet...
Is er ook nog enig toerisme en zijn er nog genoeg dingen te doen daar?
thx
[Dit bericht is gewijzigd door Slasher op 02-07-2003 16:00]
Wat me verder aan mijn oktoberreis is bijgebleven was de absolute afgeleefdheid van het personeel: ze liepen op hun laatste benen en hadden hun interesse een beetje erg verloren in het werk. De jonge actieve obers en koks enzo waren zelf al lang binnen en lieten hun oudooms, opa en neefjes de job afmaken. Dat was overal uren wachten op mn bestellingen. Hoedt je voor de 'herfst-ober'.
Ik weet niet of dat in Chersonissos ook zo is.
Hier in AmsterdamCentrum, ook een vakantieoord kunnen we al die toeristen die ons voor de voeten lopen wel schieten aan het eind van het seizoen. na 1000x het AnneFrank of Remrandt huis te hebben gewezen en al die huurfietsjes midden op de weg wil je de stad wel weer eens terug om tegen Pasen het jaar daarop weer allerhartelijkst de nieuwe lichting toeries te verwelkomen en uiterst vriendelijk de weg te wijzen naar... Anne en Rembrandt. Oh ja en 'Ven Koogh' *zucht*.
Zo ongeveer zal Kreta ook wel door het frisser worden van het weer, het sluiten van de luiken voor de grootste tenten en de afbraak van het strandgedoe hang hebben naar de intimiteit van Kretenzers onder elkaar: de winterploeg is aangetreden en het jonge volkje is weg. Er zijn beslist in Iraklion en Rethmion, de Kretenzer jongerensteden, veel disco's want het leven gaat door maar de universiteiten zijn weer begonnen en doordeweek is de schwung op een laag pitje lijkt me.
Dit vermoed ik dus... misschien weet iemand het beter. Ik denk dat je in oktober toch echt al naar Egypte of Tunesie moet voor de laatste Mediterane zon. Ik suggereer zelfs voor disco-zon&zee meteen door te gaan naar Gambia. Daar is het 's winters lekker heet.
edit typo's
[Dit bericht is gewijzigd door Lurky op 04-07-2003 13:04]
Eergisteravond zijn mijn dochter en ik geheel uitgerust teruggekomen van een heerlijke vakantie in Kreta, Koutouloufari. Om omstreeks 21.00 uur Griekse tijd arriveerden wij op 18 juni jl. in ons appartement in Koutouloufari, een klein dorpje ongeveer 1,5 km van Chersonnisos vandaan. In 10 minuten naar beneden lopen naar Chersonissos en naar boven iets langer omdat het dan bergopwaarts is. Ik heb daarom ook niet getwijfeld een scooter te huren aangezien ik een vreselijk lui wijf ben geworden Ook al zou dat alleen maar zijn om geld te pinnen want in Koutouloufari en Piskopiano zijn geen pinautomaten of banken.
Appartement Villa Dyctyna was heel goed vertoeven. De entree zag er al heel gezellig uit:
ENTRÉE
ONS BALKONNETJE
ONS UITZICHT
HET BALKON VAN DE BUREN
ZWEMBAD VILLA DYCTYNA BY NIGHT
De bedienende jongens (Herakli en de naam van de andere jongen ben ik vergeten ) aan de bar bij het zwembad waren zeer vriendelijk en behulpzaam. Omstreeks 23.30 uur hadden we vaak "Raki-time" (Raki* is de locale drank) wat voor meniggeen vaak uitmondde in een stevige kater de volgende dag. Eén keer in de week wordt er een barbecue gehouden aan het mooie maar kleine zwembad waarbij ook Griekse dansers zijn.
*Raki is naast Ouzo de nationale drank en is een lokaal geproduceerde, kleurloze drank. Het is een destilaat van droesem. De een is nog sterker dan de ander en de smaken verschillen heel erg. Je moet er dus echt van houden en als je niet oppast ben je zo teut.
Het vakantiegenietende volk in Villa Dyctyna varieert van jong tot oud. De jongeren die deze accommodatie boeken zijn niet zo van die dagelijkse feestende stappers, en is Koutouloufari een goede uitkomst voor de af-en-toe borrelende jongeren en ouderen. Het voordeel dat wij hadden is dat er tijdens onze vakantie allemaal leuke mensen zaten. Iedereen trok ook een beetje met elkaar op. Het enige nadeel wat ik heb ondervonden in deze accommodatie is dat er geen airconditioning aanwezig is, alleen een plafondventilator. De nachten waren vooral in de laatste week van onze vakantie erg warm. 's-Nachts om 2.00 uur was het nog 35 graden....(!) Voor het overige was deze accommodatie heel gemütlich en zeker de moeite waard voor een volgend bezoek.
Aanvankelijk zouden we eerst naar Stalis gaan en in Appartementen Stelios verblijven en als je omringt wil worden door kleine krijsende peuters moet je dat zeker doen. Niettemin, het is een uitstekende supernieuwe accommodatie voor mensen met kleine kinderen maar omdat mijn kind onder de categorie "puberteit" valt, was het achteraf gezien niet echt "our cup of tea" en waren wij dan ook dolgelukkig dat we hadden omgeboekt naar Koutouloufari.
EEN STEEG IN KOUTOULOUFARI
Koutouloufari is een heel leuk dorp om te verblijven. Net weg uit de drukte van Chersonnisos en waar je goed geprijsd en lekker kunt eten. De straatjes zijn smal en stijl en ondanks dat er steeds meer bijgebouwd wordt is Koutouloufari nog erg authentiek vergeleken bij het drukke Chersonnisos, Stalis of Malia.
Het dichtstbijzijnde mooie, brede, schone strand is in Stalis te vinden. Een bedje kost 2 euro met parasol. In Chersonnisos is het strand vrij smal en erg druk. In Malia wel weer een breed, mooi strand maar ook erg druk (veel Engelsen) en ging mijn voorkeur dus uit naar het strand van Stalis. Vooral na 17.00 uur kun je vanaf dit strand naar de rotspartijtjes lopen in superhelder water. De zee, indien niet te ruw, is heerlijk om in te dobberen. De temperatuur van het water is momenteel ongeveer 37 tot 38 graden.
In Piskopiano, een dorpje verder (je rijdt/loopt gewoon de weg in Koutouloufari af en komt meteen Piskopiano binnenrijden/lopen) kun je mezedes (soort tapas) eten in een ouzeri* waarvan de eigenaar David heet. Zalig gewoon en zeker de moeite waard om te proberen. De stoelen zijn niet erg comfortabel, maar dat mag de eetlust niet drukken. Na de mezedes hebben wij een heerlijk glaasje Ouzo* genuttigd.
*Een ouzeri is een klein, apart Grieks restaurantje. Wat een ouzeri onderscheidt van een gewoon restaurant is de grote keuze aan verschillende hapjes. De hapjes (die in het Grieks mezedes genoemd worden), zijn kleine Griekse specialiteiten waarmee u uw eigen authentieke Griekse tafel bij elkaar kunt combineren.
*Ouzo is de nationale gedistilleerde drank van Griekenland wordt verkregen door alcohol te aromatiseren met natuurlijke extracten van anijs. De naam ouzo mag alleen gebruikt worden wanneer de drank ook echt bereid is in Griekenland. Ouzo is kleurloos en heeft een suikergehalte van maximaal 50 gram per liter. Ouzo wordt meestal gedronken met water, waardoor het net als het Franse product Pastis een melkachtige kleur krijgt. Het alcoholpercentage bedraagt tenminste 37,5.
BIJ DAVID
Rij je verder de weg af Piskopiano uit en dan rechts aanhoudt, kom je vanzelf in Oud Chersonissos.
Elke maandag is er in Oud Chersonissos een avond met Griekse dansen. Wel vermakelijk maar erg toeristisch. In Oud Chersonnisos bevindt zich een klein pleintje waar allemaal restaurantjes zijn. Om dat plein wordt dan gedanst en wordt je door de Griekse dansers en danseressen uit het etende publiek getrokken om dan hand in hand de Sirtaki te dansen.
Enig toch?
Daarna wordt deze Griekse dans een beetje verbasterd met een polonaise, ook heel erg apart Dan krijgen je nog de Griekse dans van het vaste land en wat kunstjes: op een glas staan op een tafeltje, tafel tillen met de tanden en wordt de avond afgesloten met het deuntje van Who Pays the Ferryman (klik op de link voor de theme) gevolgd door een aardig deuntje op de synthesizer van Perry Como, of als je geluk hebt Que Sera Sera van Doris Day. Mijn mening? Leuk om één keertje mee te maken.
Het eten bij de restaurantjes is overigens op maandag vaak minder dan op de andere dagen van de week. Sommige restauranthouders kunnen de drukte gewoonweg niet aan. Er wordt dan veelal vooraf gekookt en heb je de kans een uitgedroogd stuk lamsvlees te krijgen. Probeer tijdens de maaltijd eens een glaasje Retsina* te drinken. Niet een van mijn favoriete wijnen, maar goed, je moet alles eens geprobeerd hebben, nietwaar? Bij het afrekenen krijgt men altijd een bordje watermeloen gepresenteerd en niet te vergeten een glaasje Raki.
*Retsina is de bekendste Griekse wijn, meestal witte wijn, met een laag alcoholgehalte (ca. 9%), waaraan tijdens de gisting hars wordt toegevoegd, oorspronkelijk om de wijn beter houdbaar te maken, maar later ook om de typische smaak.
De eerste week was het echt heerlijk, niet al te warm maar wel ontzettend veel Nederlanders, je ontkomt er niet bijna niet aan. De dag na aankomst hebben mijn dochter en ik een scooter gehuurd om een beetje in de omgeving rond te rijden. Voor de scooter heb ik 180 euro betaald voor 2 weken.
Een knappe scooter die ons tezamen toch nog met 35 à 40 km de berg op trok. Benzine kost minder dan in Nederland en met een volle tank kun je al zo gauw een 100 km (als niet meer) rondcrossen. Sigaretten zijn overigens ook heel goedkoop in Nederland. Een pakje sigaretten kost 2,50 euro.
Ik was in 1999 al eerder in Kreta geweest en kende de omgeving dus al een beetje. Omdat mijn dochter toentertijd het waterpark Aqua Splash heeft gespot en ik niet ontkwam aan een bezoek dit keer, zijn wij de dag erna erheen gereden. Entree voor het waterpark is 12 euro voor een halve dag en 15 euro voor een hele dag, althans voor volwassenen. Ik meen dat kinderen onder de 12 jaar de helft van de prijs betalen. Als je dan denkt dat de kosten dan wel gedekt zijn, kom je van een koude kermis thuis: het eten en drinken is niet goedkoop (een kopje koffie is 2,50 euro) en ik raad dus aan dit zelf mee te nemen, ligbedjes kosten 2 euro per stuk en er zijn kluisjes te huur voor 2,00 euro. Bij de ingang krijg je een bandje om je pols waarmee je in het waterpark je drank en eten kunt betalen. De eindafrekening krijg de dan bij het verlaten van het waterpark.
Het waterpark heeft 7 glijbanen waarvan er eigenlijk maar één leuk is, een baan waar je in een grote band rond kunt dobberen en een groot zwembad (1.65 m niet duiken dus). Eerlijk gezegd vond ik het er best duur, maar goed, in een vakantie mag geld rollen. Mijn dochter had in ieder geval fun.
Als je vanuit Appartement Villa Dyctyna naar beneden loopt/rijdt, recht voor de grote supermarkt (waar je echt alles kunt krijgen en een heerlijke airconditioning heeft, dus altijd even lekker voor een afkoeling na een dagje strand ), bevindt zich Star Beach. Daar is eveneens het een en ander te doen: een waterpark met glijbanen, bungee-jumpen, voetballen, tennissen, alsook allerlei watersporten. Er zijn twee grote zwembaden (waarvan één diep) en een grote ronde bar. Overdag is de entree gratis (op de bedjes na) maar bereidt je voor, de muziek is erg luid, erg leuk voor de wat jongere mensen dus. Op woensdag is er een foamparty wat 20 euro kost en wat doorgaat tot alle mensen weggaan. Op vrijdag is er een beachparty, eveneens 20 euro. Op de foamparty zijn wij dus geweest maar die duurde niet echt lang aangezien wij nog niet in het hoofdseizoen zaten. Biertje kost 3 euro en wat sterkers 5 euro. Overigens is het Griekse Myrthos bier heel erg lekker en uiteraard ook goedkoper dan Heineken en Amstel.
Er rijdt trouwens een open treintje op wielen waar je 7 euro p/p voor betaalt die je door de omgeving heen rijdt. Leuk voor een attractiepark zou ik zeggen, dus ikzelf loop dan nog liever naar beneden! Bovendien slingert het treintje aardig heen en weer en heb ik de laatste wagons van het treintje een enkele keer zelfs zien slippen op de stijle wegen naar Koutouloufari en Piskopiano toe. Moeders, laat uw jonge kinderen dus aan de binnenkant zitten!
De volgende dag zijn wij met een wat ouder lief echtpaar die wij in ons appartement hadden ontmoet naar Spinalonga, het lepra eiland, gereden met de auto. Deze rit is niet te doen met de scooter, want dan ben je een dag onderweg én je moet via de snelweg. Wij hebben niet de excursie geboekt via de touroperator naar Spinalonga omdat wij hoorden dat de barbecue slecht verzorgd was en de rit er naar toe lang want de bus moest overal stoppen om mensen op te halen. Kosten van deze excursie was 38 euro via de touroperator.
Wij zijn eerst naar Agios Nikolaos gereden, een levendige havenplaats aan de noord-oost kant van Kreta. Midden in het centrum ligt een klein zoetwatermeer, Voulismeni-meer, van 67 meter diep. Ik sprak hiervoor al over "Who Pays the Ferryman". Nu, die is daar dus niet opgenomen! In Agios Nikolaos zijn verschillende stranden, een klein zandsrand (Kitroplatia) wat vaak vol is, en Ammoudara Beach wat vrij groot en levendig is. Vanuit Agios Nikolaos zijn wij naar Elounda gereden. Dit is de plaats waar "Who Pays the Ferryman" dus is opgenomen. Deze badplaats is de meest luxueuze kustplaats van Kreta. Veel villa's.
Vanuit Elounda zijn we naar een klein dorpje gereden, Plaka. Plaka is een een traditioneel Grieks dorp met smalle pittoreske steegjes en heeft een rotsachtige kustlijn waar zich zo'n 215 prachtige zeegrotten bevinden. Daar hebben we een bootje hebben gepakt naar het eiland Spinalonga. Kosten hiervoor waren 6 euro p/p en de vaartocht duurt ongeveer een kwartiertje.
Het eiland is wel interessant om te bezoeken. Hoewel ik in Turkije alsook in Egypte veel ruines (deze zijn uiteraard veel ouder dan Spinalonga) heb gezien, dus: seen one ruin, seen them all, geeft elke ruine een beetje hetzelfde aanblik want een ruine is een ruine, maar bij elke ruine zit een ander verhaaltje.
Tussen deze ruines in ieder geval een kleurrijk straatje. We zijn maar meegelopen met een groep zodat we het een en ander konden horen over Spinalonga, maar ben je van plan hier naar toe te gaan, dan staat er uiteraard genoeg over Spinalonga op het internet. Hier wat indrukken van het eiland:
Na de wandeling op het bloedhete eiland en na de boottrip werden wij tijdens het drinken van een frappé* op een terrasje in Plaka "aangenaam" verrast door Stavros (dat is zijn naam) die op zijn outi (of tsimbizi, een instrument dat op een banjo lijkt) een deuntje speelde en zong. Dat, terwijl ik hier in Amsterdam graag 5 euro neergooi en de muziekkanten dan vriendelijk vraag een eindje verder te spelen. Erg leuk inderdaad voor als je op vakantie bent. Bovendien was het niet een oude tandeloze Griek maar een aangename jongen om naar te kijken. De muziek en zang heb ik daarom voor lief genomen
*Frappé is dé koffie in Griekenland. Deze heeft de plaats ingenomen van de authentieke Griekse koffie en wordt vooral door de jongere generatie gedronken. De koffie wordt met koud water en suiker gemengd en daarna geshaked, waardoor er een schuimlaag ontstaat. Hierin wordt een ijsklontje en een bolletje vanille ijs gedaan, waarna het verder gevuld wordt met ijskoud water. U heeft nu een koude koffie met een romige cappuccino smaak, die met een rietje wordt geserveerd.
Voor zover onze rit naar Spinalonga.
Ook hebben wij nog het Lassithi Plateau helemaal rondgereden.
De rit er naar toe is wel een klim met de scooter maar het is zeker te doen. Natuurlijk moet je niet te hard rijden. Probeer zoveel mogelijk rechts te houden zodat je de voorbij razen Grieken (die overigens hun richtingaanwijzer niet of nauwelijks gebruiken) en andere auto's kunt laten passeren. Soms zie je langs de kant kleine kapelletjes staan waar mensen bloemen, eten en drinken neerzetten. Op deze plekken zijn mensen verongelukt. Grieken zijn, hoe vriendelijk ze ook zijn, vaak overmoedig en zeer roekeloze rijders. Op sommige stijle stukken van de wegen zie je wel eens water naar beneden stromen. Rem niet op die stukken, je gaat gegarandeerd onderuit! Op de terugweg voorbij Krassi (een dorp waar de oudste olijfboom van Kreta staat) zijn wij rechtsaf, richting Malia, de berg weer af gegaan. Een goed geasfalteerde weg met vele leuke haarspeldbochten.
DE WEG NAAR HET LASSITI PLATEAU
ENKELE MOLENS
De trip naar het Lassithi Plateau raad ik aan te doen met de scooter aangezien je met de scooter makkelijker kunt stoppen dan met de auto. Vooral als je het plateau helemaal rondrijdt, kom je door veel leuke dorpjes met gezellige smalle straatjes. Ik geloof dat je wel om de kilometer door een dorpje heenrijdt.
Tijdens deze rit hebben we nog de Dikteon grot bezocht waar, zoals de mythe zegt, de Griekse oppergod Zeus is geboren maar dat was nogal een aardige klim voor mij en dat op mijn gele Etos-slippers! Nu hadden ze wel ezeltjes beneden die je dan naar boven brengen voor 10 euro maar ook was dat 1 euro, ik vond dat zo zielig voor die beestjes dat ik het avontuur maar bedwong op mijn gele slippertjes. Je ziet overigens bijna niemand dat doen. Tijdens die wandeling waren mijn gele slippertjes met recht "slippertjes"! Ik was blij dat mijn dochter betere schoenen had aangetrokken zodat ze mij kon ondersteunen. Ja, ja, mam wordt een ouwe muts!
Enfin, eenmaal boven aangekomen (plusminus 20 min. klimmen over gladde keien in de hitte, dus voor mij zeg maar 3 kwartier) kostte de entree 4 euro. Niet dat mij dat uitmaakte maar de man bij het loket raadde mij af de klim naar beneden in de grot niet te maken met slippers, omdat de grot vochtig was en ik onderuit kon gaan. Bummer dus! Voorbereiding en info op het internet op zo'n tripje is dus wel een pré. Trek in ieder geval goede wandelschoenen aan. Door mijn slechte voorbereiding heb ik dus alleen de ingang mogen bewonderen en het fraaie uitzicht op het Lassithi Plateau vanaf dat punt, dit jaar echter zonder witte molens.
In de maanden hiervoor was er namelijk veel regen gevallen en had men alle doeken waren van de molens afgehaald op een enkele na. Overigens waren de uitzichten naar het plateau toe prachtig.
Na een paar dagen rusten bij het zwembad zijn wij naar Knossos gegaan. Deze rit is eveneens niet te doen met de scooter. De weg daar naar toe is de snelweg waar je met je scooter op de vluchtstrook moet rijden. Werkverkeer gaat er vrij rap en ook vrachtauto's rijden met 70 km per uur op de vluchtstrook terwijl de scooter (die van ons dus) maar 50 km per uur kon rijden. Dussss.... Bloody dangerous! Mits je een 125 cc huurt, niet doen.
Vanuit Chersonnisos gaan er om het half uur bussen naar Heraklion (2 euro, ik meen blauwe bus) en vanuit daar gaat er een bus naar Knossos (2 euro, ik meen groene bus, anders is het andersom) die precies voor de opgravingsite stopt. Mijn dochter en ik hadden wederom het geluk mee te mogen rijden met lieve mensen die wij hadden ontmoet in ons appartement zodat wij met de auto deze rit hebben gedaan.
Knossos is te warm voor de middag, dus raad ik aan dit in de ochtenduren te doen. Entree is 6 euro p/p en een gids is 7,50 p/p, die wij dus maar lekker bij de ingang hebben laten staan. Als je meeloopt met een groep dan hoor je meer dan genoeg en bovendien staan er overal borden met informatie op staat over de opgravingsite. Een voorbeeld:
Knossos wilde ik graag als fervent liefhebber van oude beschavingen deze vakantie in Kreta niet missen. De opgravingen geven een indicatie van de Minoïsche beschaving die zo'n 4000 jaar geleden hebben geleefd die wij dankzij Sir Evans heden ten dage mogen bewonderen. Uiteraard heb ik daar ook enkele foto's gekiekt:
GEWOON SHOTJE ONDER WEG NAAR DE OPGRAVINGSITE
Vanuit Knossos zijn wij in een baai vóór Agia Pelagia (ben de naam van de baai helaas vergeten) de kustweg afgereden om daar heerlijk verkoeling te zoeken in de blauwheldere zee.
In deze baai bevond zich tevens een duikschool. Een introductieduik kost ongeveer 50 euro maar ik kan je verzekeren dat er onder water niet veel te zien is. Ondanks dat de Middellandse zee mooi helder en blauw is, is er vrij weinig flora en fauna te zien. Snorkelen is daarom een betere en goedkopere optie om een glimp op te vangen van visjes die zich in de rotspartijen verschuilen.
De laatste week in Kreta was én is nog steeds zeer warm. Je kunt wel zeggen: een hittegolf. De dag van vertrek was het maar liefst 48 graden !! en met zulk warm weer kan ik persoonlijk weinig meer ondernemen. Just too damned hot! Wij vonden het dan ook niet erg om weer naar het koele Nederland te gaan. Voor ons was twee weken genoeg, althans voor het noorden van Kreta in deze moordende hitte!
De laatste 3 avonden, eerst samen met mijn zus en daarna met mijn dochter en wat andere jongeren uit ons appartement, ben ik op stap gegaan in Chersonissos. Ik vernam dat er op Malia nogal veel vechtpartijen tussen de Engelsen en Ieren waren dus heb ik niet eens de moeite genomen het uitgaansleven van Malia te bezoeken.
Twee heel aardige Griekse jongens brachten mij en mijn zus in Bar New York die een buitenterras heeft die uitkijkt op het strand. Ze draaien daar verschillende soorten muziek dus vonden wij de atmosfeer wel gezellig. In de vooravond wordt er prachtig vuurwerk afgestoken.
Echter, hoe later op de avond, hoe gekker het publiek. Toen ik de avonden erna kwam met mijn dochter en de andere jongeren werd ik al zittend op het buitenterras, verrast door Engelse jongelui die allerlei maffe rituelen op het strand uithaalden. Van de sophisticated English people is in Kreta niets te merken.
In een tijdsbestek van een half uur zag ik een Engelse jongen out gaan van de drank, een andere jongen die toekeek werd tot bloedens toe voor pampus geslagen en nog geen 10 meter verderop zag ik een heftige wippartij in de branding van de zee. No scrupules, gewoon keihard wippen! De onderkaak van mijn 14-jarige dochter, die net terugkwam van het dansen, viel tussen haar beide voeten op de grond van verbazing, naast die van mij. Kortom, we hebben ons werkelijk doodgelachen daar. Wat een video film!
Voor het overige ben ik nog in Bar Camelot geweest, wat wel so-so was, alsook nog een bezoekje aan discotheek Amnesia gebracht waar menig housefreak zich wel zal kunnen uitleven.
Al met al, hebben wij een hele leuke vakantie gehad waarvan ik nog zo'n 287 foto's heb geschoten. Wij hebben erg genoten van de Griekse keuken, de vriendelijke gastvrije Grieken, voor 2 weekjes redelijk wat gezien, zalig gezwommen in de glasheldere blauwe Middellandse zee en ten slotte de laatste avonden nog plezier gehad in het nachtleven van Chersonissos. Kreta blijft één van mijn favoriete vakantiebestemmingen en wellicht dat ik in september, wanneer het iets minder warm is, eens het zuiden ga proberen. Of misschien toch nog een keer het noorden? Dat is, als mijn bankrekening het toelaat
[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren op 04-07-2003 20:26]
quote:Dank je! En alvast een fijne vakantie toegewenst! Dat zal vast wel lukken ondanks de heat.... Veel blijven drinken!
Op vrijdag 4 juli 2003 01:13 schreef Shirley het volgende:
BwennieBren, wat een leuk stuk om te lezen en mooie foto's! Ik vertrek zaterdagochtend half 6 naar Chersonissos en heb er onwijs veel zin in, alleen jammer omte lezen van de vechtpartijen en de enorme hitte. 48 graden,mijn god, das gewoon niet lekker meer. Nou ja..ik zie het allemaal wel en als ik terugkom zal ik hier mijn ervaringen neerzetten.
[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren op 04-07-2003 01:39]
quote:Nou, voor mij geldt precies hetzelfde. Ben erg benieuwd hoe het wordt! Woensdagochtend 10:50 vertrekken wij... en ik zet hier ook wel neer hoe het was
Op vrijdag 4 juli 2003 01:13 schreef Shirley het volgende:
BwennieBren, wat een leuk stuk om te lezen en mooie foto's! Ik vertrek zaterdagochtend half 6 naar Chersonissos en heb er onwijs veel zin in, alleen jammer omte lezen van de vechtpartijen en de enorme hitte. 48 graden,mijn god, das gewoon niet lekker meer. Nou ja..ik zie het allemaal wel en als ik terugkom zal ik hier mijn ervaringen neerzetten.
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 08:06 schreef YPPY het volgende:
Leuk reisverslag! En de foto's zijn ook mooi.
quote:Ik heb het verslag wat uitgebreid met informatie en nog wat foto's bij gedaan. Alle mensen die nog op vakantie gaan naar Kreta, wens ik iig een fijne vakantie toe!
Op vrijdag 4 juli 2003 18:37 schreef Jape het volgende:[..]
Nou, voor mij geldt precies hetzelfde. Ben erg benieuwd hoe het wordt! Woensdagochtend 10:50 vertrekken wij... en ik zet hier ook wel neer hoe het was
Welkom thuis op Fok!
quote:Hey Kozz
Op vrijdag 4 juli 2003 22:33 schreef Kozzmic het volgende:
Eeeh, BwennieBren, geweldig verslag, maar de volgende keer moet je toch echt naar Plakias!Welkom thuis op Fok!
quote:Dat staat in het vorige deeltje van dit topic: hier dus.
Op zaterdag 5 juli 2003 08:41 schreef BwennieBren het volgende:[..]
Krijgen we ook nog een verslag hier van je van jouw vakantie daar?
Misschien dat ik nog wat foto's plaats, maar ik moet m'n rolletje nog laten ontwikkelen. Jaja, één rolletje maar, ik heb niet 287 foto's zoals jij!
quote:Leuk verslag Kozz, en ja he die foto's.... go digital Kozz!
Op zaterdag 5 juli 2003 09:30 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Dat staat in het vorige deeltje van dit topic: hier dus.
Misschien dat ik nog wat foto's plaats, maar ik moet m'n rolletje nog laten ontwikkelen. Jaja, één rolletje maar, ik heb niet 287 foto's zoals jij!
quote:Die kreeg ik niet mee van mijn vriendin...
Op zaterdag 5 juli 2003 17:03 schreef BwennieBren het volgende:[..]
en ja he die foto's.... go digital Kozz!
![]()
TERUG NAAR CHERSONISSOS
damm, het was zo ontzettend leuk, 42 graden ofzo (beetje warm) en 's avonds het stappen was echt super, omdat wij weer te aardig waren kenden we op het laatst de meeste proppers, en sommige barmannen, waardoor we overal naar binnen moesten, en steeds weer die gratis shot op moesten drinken
het enige domme wat ik heb gedaan is in een zee-egel vallen, waardoor ik 2 uur lang bij de dokter op een bed heb gelegen terwijl hij in mijn voet zat te pielen (en JA, dat doet ZEER)
miskien dat ik hier zometeen wel ff een langer verhaal ga tikken, met wat foto's (300 gemaakt )
SORRY MAAR DAT KAN IK ME NIET VOORSTELLEN ..VECHTPARTIJEN ZIJN ER OVERAL WAAR JE OOK HEEN GAAT.. MIJN VRIENDINNEN ZIJN NET TERUGGEKOMEN UIT MALIA EN ZIJ WAREN ER ELKE AVOND 12 DAGEN EN 1 VECHTPARTIJ.. TUSSEN LONDONERS EN NORTHENERS..
n een tijdsbestek van een half uur zag ik een Engelse jongen out gaan van de drank, een andere jongen die toekeek werd tot bloedens toe voor pampus geslagen en nog geen 10 meter verderop zag ik een heftige wippartij in de branding van de zee. No scrupules, gewoon keihard wippen! De onderkaak van mijn 14-jarige dochter, die net terugkwam van het dansen, viel tussen haar beide voeten op de grond van verbazing, naast die van mij. Kortom, we hebben ons werkelijk doodgelachen daar. Wat een video film!
JA DAT GELOOF IK WEL ..MAAR DAT MAAKT JE VAKANTIE ZO LEUK.. DIE BRITSE WIJVEN ZIJN CHEAP EN DIE JONGENS HORNY.. NOU 1+1
enne waren die frieten een beetje te eten.. heeeeel belangrijk aangezien dat mijn nacht maaltijd wordt
[Dit bericht is gewijzigd door kyra1974 op 08-07-2003 19:32]
quote:Het zal best dat overal vechtpartijen zijn, ik heb echter geen behoefte om het op te zoeken en wellicht dat het die vechtpartij zal wel zijn geweest waarover ik hoorde. Bovendien was Malia voor mij verder dan Chersonissos (ik hoefde hiervoor alleen maar de berg af te
Op dinsdag 8 juli 2003 19:26 schreef kyra1974 het volgende:SORRY MAAR DAT KAN IK ME NIET VOORSTELLEN ..VECHTPARTIJEN ZIJN ER OVERAL WAAR JE OOK HEEN GAAT.. MIJN VRIENDINNEN ZIJN NET TERUGGEKOMEN UIT MALIA EN ZIJ WAREN ER ELKE AVOND 12 DAGEN EN 1 VECHTPARTIJ.. TUSSEN LONDONERS EN NORTHENERS..
quote:Ach ja, goedkope wijven heb je overal toch? En daarbij maakt drank meer kapot dan je denkt...
JA DAT GELOOF IK WEL ..MAAR DAT MAAKT JE VAKANTIE ZO LEUK.. DIE BRITSE WIJVEN ZIJN CHEAP EN DIE JONGENS HORNY.. NOU 1+1
quote:Niks mis mee, op een enkele keer na heb ik over het algemeen heerlijk gegeten in Kreta.
enne waren die frieten een beetje te eten.. heeeeel belangrijk aangezien dat mijn nacht maaltijd wordt
Overigens, je caps lock stond weer aan, was je weer geïrriteerd?
[Dit bericht is gewijzigd door BwennieBren op 09-07-2003 03:21]
Ik zit te twijfelen of ik daar naartoe zal gaan begin volgende maand. Ik wil namelijk 'n zon-strand-vakantie (liefst drukke, populaire en mooie stranden) , maar tegelijkertijd in 'n druk toeristisch centrum, en er moeten ook heel erg veel dingen te zien zijn! En dan heb ik 't over cultuur, ehmm.. Kastelen, indrukwekkende overblijfselen van weet-ik-het-wat, opgravingen, musea, mooie natuur, als er maar 'n verhaal achter zit/ de moeite waard is. Is hiervan genoeg te bezichtigen op Kreta? En waar moet je precies zitten voor de dingen die ik hierboven heb opgenoemd?
Ohja, het laatste wat ik wil is in dat gedeelte terechtkomen wat het bekende lloret-del-mar-gehalte heeft. Ik ga met mijn vriendin namelijk, en heb dus niet echt behoefte aan hele nachten doorgaan en overdag slapen. Kan iemand mij duidelijk maken hoe het eiland Kreta zowieso in mekaar steekt? (Aan welke kant ik dus moet wezen etc.)
Ik heb veel gezocht en gevonden op internet, maar bijna nooit iemands persoonlijke mening over de Griekse eilanden, welke nou echt het meeste de moeite waard is etc.
Ohja, hoe zit het met zo'n scooter huren? Hoeveel kost dat, doe je dat per dag en waar kan dat?
quote:Veel van je vragen worden al beantwoord in het vorige deel van dit topic; Kreta 2003. Lees dat eens rustig door, daar staan ook wel links naar nog oudere Kreta-topics en andere sites over Kreta.
Op woensdag 9 juli 2003 14:32 schreef Ventje83 het volgende:
Jeej 'n kreta topicIk zit te twijfelen of ik daar naartoe zal gaan begin volgende maand. Ik wil namelijk 'n zon-strand-vakantie (liefst drukke, populaire en mooie stranden) , maar tegelijkertijd in 'n druk toeristisch centrum, en er moeten ook heel erg veel dingen te zien zijn! En dan heb ik 't over cultuur, ehmm.. Kastelen, indrukwekkende overblijfselen van weet-ik-het-wat, opgravingen, musea, mooie natuur, als er maar 'n verhaal achter zit/ de moeite waard is. Is hiervan genoeg te bezichtigen op Kreta? En waar moet je precies zitten voor de dingen die ik hierboven heb opgenoemd?
Ohja, het laatste wat ik wil is in dat gedeelte terechtkomen wat het bekende lloret-del-mar-gehalte heeft. Ik ga met mijn vriendin namelijk, en heb dus niet echt behoefte aan hele nachten doorgaan en overdag slapen. Kan iemand mij duidelijk maken hoe het eiland Kreta zowieso in mekaar steekt? (Aan welke kant ik dus moet wezen etc.)
Ik heb veel gezocht en gevonden op internet, maar bijna nooit iemands persoonlijke mening over de Griekse eilanden, welke nou echt het meeste de moeite waard is etc.
Ohja, hoe zit het met zo'n scooter huren? Hoeveel kost dat, doe je dat per dag en waar kan dat?
Kreta is groot en biedt echt voor "elk wat wils". Of je nu van natuur, strand, cultuur, oudheid en/of sportieve activiteiten houdt tijdens je vakantie. Andere Griekse eilanden zijn een stuk kleiner, hoewel dat niet wil zeggen dat ze minder interessant zijn. Kos, Rhodos en Paros zijn populaire zonbestemmingen, Ios en Mykonos feesteilanden, Santorini een toeristische topattractie, Samos, Lesbos en Naxos wat rustigere bestemmingen en Corfu biedt een mix van dat alles. Uit eigen ervaring kan ik behalve Kreta overigens alleen over Corfu spreken.
Maar lees het vorige topic eens door, lees het uitvoerige verslag van BwennieBren in dit topic (nog eens) door, en stel dan de vragen die je nog hebt.
http://62.250.9.118/load/crete/index.htm
wat je ziet is onder andere het stappen, santorini, mijn voet na het stappen in een zee-egel , het palmstrand van vai.
het meisje waar wij meerdere keren mee op de foto staan, is April, dat is de propper van TNT, mocht iemand er nog heen gaan dan moet die ff de groeten doen van Sander en Bart.
owja, en natuurlijk niet gaan vertellen dat het gelul is dat we hier als gewoonte te hebben de laatste kus vol op de mond te geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |