nee hoor je bent precies in de juiste richting. Autofocus gaat in het algemaan op zoek naar contrasten en die komen beter uit als je veel licht op je focus-sensor hebt. Dus hoe lager het getal hoe makkelijker de focus. Daarom hebben camera's vaak ook een low-light-autofocus-assist-lampje (wat een woord).quote:Op woensdag 25 februari 2004 15:48 schreef Lionheaad het volgende:
ok....topic doorgelezen.....toch nog niet helemaal helder
vraagje:
kan een lens met een lager f-getal (bv. f2.8) makkelijker scherpstellen met weinig licht dan één met een hoger f-getal (bv. f5.6)???
of ben ik uit de richting???
scherpstellen hangt veel meer af van het AF mechanisme wat er gebruikt wordt...quote:Op woensdag 25 februari 2004 15:48 schreef Lionheaad het volgende:
ok....topic doorgelezen.....toch nog niet helemaal helder
vraagje:
kan een lens met een lager f-getal (bv. f2.8) makkelijker scherpstellen met weinig licht dan één met een hoger f-getal (bv. f5.6)???
of ben ik uit de richting???
de 22-55 is optisch een van de slechte Canon lenzen ooit gemaakt....daarom wordt hij bij heel veel winkels niet eens meer verkocht.quote:Op maandag 23 februari 2004 11:28 schreef jan_onbekend het volgende:
Ik heb bij kamera-express een canon ef 22-55/4,0-5.6 usm gekocht voor mijn 300D wat vind men van die lens en heeft iemand ook foto's gemaakt met z'n lens en weet een site met voorbeeld foto's ?
Tip voor iedereen kost op het moment maar 150 euro ex verzend kosten 5 euro totaal 155 inc btw
Een hogere lichtsterkte heeft in de eerste plaats als voordeel dat je een helderder beeld krijgt om scherp te stellen. Voor zowel MF als AF heeft dat voordelen.quote:Op woensdag 25 februari 2004 19:26 schreef metallicattim het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer te maken heeft met de hoeveelheid licht die binnenvalt door de lens
Hoe hoger het getal ( hoe kleiner de opening ) dus hoe minder licht er door de lens valt, dus hoe langer de sluitertijd moet zijn
Als het donker(der) is kan het dan idd een voordeel zijn als je lens lichtgevoeliger is.
iemand die er meer van af weet mag dit eff bevestigen of corrigeren
Even van achter naar voren.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:30 schreef dawg het volgende:
Even toch een paar vraagjes van mijn kant:
Ik weet dat primes van betere kwaliteit zijn dan zooms. Hoe komt dat nou precies? Is dat omdat er geen lensdelen bewegen omdat er niet gezoomed kan worden?
En wat is het grote voordeel van IF-lenzen? Internal focus dus. Dat heeft toch niets te maken met de focussnelheid, want daar zorgt een SWM/USM/HSM toch voor?
Iemand?
Je timmert niet naast de plank, je slaat de spijker zelfs behoorlijk op de kop (of hebt de keutel bij het schone end, net wat je wilt)quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:26 schreef Armalite het volgende:
Vraagje, lensen hebben verschillende diameters. Waarom is dat precies. Voor de lichtsterkte??? of timmer ik nu een beetje naast de plank???
Handig vind ik het in ieder geval niet want zo blijf je filters kopen...
... die helaas niet bestaat. Voor spiegelreflexen kun je alleen een converter kopen die je lenzen langer maakt.quote:Op zondag 29 februari 2004 12:14 schreef metallicattim het volgende:
Als je met een converter je brandpuntsafstand wil verlengen dan moet je de "2x" pakken
Wil je hem verkorten moet je de "0,6x" o.i.d. pakken
jij moet dus de laatste hebben
quote:Op zondag 29 februari 2004 12:39 schreef luap het volgende:
Die tokina past prima op je canon, moet je er wel een kopen met canon-mount en niet eentje voor nikon of zo.
Das inderdaad een oplossing. Alleen vrees ik dat dat zonnekap er dan niet meer oppast.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 22:33 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Voor je filters is het eigenlijk vrij eenvoudig, koop alleen voor de grootste diameter die je in je tas hebt en koop voor de kleiner geschapen lenzen een verloopdingetje naar die grotere maat. Dan kun je je hele lenzenreeks met één filtermaat bedienen
Kijk ik op http://www.photographyreview.com/ dan staan daar bij de reviews de volgende drie objectieven genoemd:quote:Ultra compact dimensions, length: 83.7mm (3.3"), maximum diameter: 74mm (2.9"), Filter Size: 62mm.
Two Special Low Dispersion (SLD) glass elements and four Aspherical Lenses, produce a high optical performance.
1:3 Macro Photography
The inner focus system.
The "Zoom Lock" device
Wat bedoelt hij met soft soft soft focus? Is de scherpte van de lens niet okee? En zo ja, wanneer merk je daar wel of niet iets van?quote:SOFT focus soft soft soft ! very very very unexceptable ... unless you are taking snapshots that you don't care about the quality. The lens was returned and I don't miss it !
800?? 1000 toch...quote:Op dinsdag 2 maart 2004 10:08 schreef Marc H het volgende:
Natuurlijk presteert mijn sigma 70-200 EX f/2.8 beter, maar die is ook zo'n 800 euro.
bij konijnenberg of burg wat het ook is..quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:01 schreef NiXz het volgende:
[..]
800?? 1000 toch...
Sigma EX 2.8/70-200 APO HSM C/EF ¤ 795.00quote:Op donderdag 4 maart 2004 11:01 schreef NiXz het volgende:
[..]
800?? 1000 toch...
loop eens een goede fotozaak in en laat je eens voorlichten. Niet om meteen te kopen, maar puur voor info.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:34 schreef Quinazoline het volgende:
Ik weet zelf helemaal niks van lenzen maar heb een canon spiegelreflex camera. Nu wil ik daar misschien lenzen bij kopen om veel verder weg en veel dichter bij te fotograferen. Kan het zijn dat er nu een 28-80 lens op zit? Wat voor lenzen zouden op mijn toestel passen (welke merken?) en wat voor lenzen zouden geschikt zijn voor dat doel. Ik zag bijv. een canon lensje van 1.5-6 ofzo, kan ik daar dan hele gedetaileerde foto's mee maken?
hier kan ik geen touw aan vast knopen. ten eerste 28-80 dat kan maar er kan ook een 600 op zitten. Dat staat gewoon op de lens en dat kun je van daar makkelijker zien dan ik van hier. En wat is in hemelsnaam een canon lensje van 1.5-6 ofzo ???quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:34 schreef Quinazoline het volgende:
Ik weet zelf helemaal niks van lenzen maar heb een canon spiegelreflex camera. Nu wil ik daar misschien lenzen bij kopen om veel verder weg en veel dichter bij te fotograferen. Kan het zijn dat er nu een 28-80 lens op zit? Wat voor lenzen zouden op mijn toestel passen (welke merken?) en wat voor lenzen zouden geschikt zijn voor dat doel. Ik zag bijv. een canon lensje van 1.5-6 ofzo, kan ik daar dan hele gedetaileerde foto's mee maken?
De kans dat er een 28-80 objectief op zit is vrij groot, die worden standaard in SLRkits van Canon geleverd.quote:Op donderdag 4 maart 2004 10:34 schreef Quinazoline het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |