quote:Zeg, wel ontopic blijven ja!
Op woensdag 2 juli 2003 00:44 schreef Rancor het volgende:
he he dit is wel een lol topic DAG VORK!
quote:doei
Op woensdag 2 juli 2003 00:45 schreef =HellFire= het volgende:
Ik kap ermee.dag,
Truste Vork en Seb en iedereen en zo..
quote:Ik ben dus Tizmo niet Tiemo,
Op woensdag 2 juli 2003 00:51 schreef Perforatie het volgende:[..]
hoi tiemo
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 00:53 schreef Tizmo het volgende:
Zegge Perforatie.
[..]Ik ben dus Tizmo niet Tiemo,
tot zover deze mededeling.
quote:Als je het maar weet
Op woensdag 2 juli 2003 01:10 schreef Perforatie het volgende:[..]
quote:Dag vork
Op woensdag 2 juli 2003 01:13 schreef Tizmo het volgende:[..]
Als je het maar weet
.
quote:Wordt het een conceptalbum, Tijn?
Op woensdag 2 juli 2003 09:45 schreef Tijn het volgende:
Mn album vordert gestaag, ik zag tot mn verbazing gisterenavond dat ik al een stuk of 9 concept-nummers heb (!). En nog ideeën in mn hoofd die ik nog moet uitwerken/opnemen. Dus dat komt wel goed
Snel afmaken voor de grote conceptalbumwedstrijd dan
.
quote:Wat is de definitie van een conceptalbum eigenlijk?
Op woensdag 2 juli 2003 09:47 schreef Litpho het volgende:[..]
Wordt het een conceptalbum, Tijn?
Snel afmaken voor de grote conceptalbumwedstrijd dan
.
quote:Daar zijn we nog niet over uit. Zo ja, dan gaat Music inspired by the Snow Goose van Camel er zeker op (geen lyrics)
Op woensdag 2 juli 2003 09:49 schreef Tijn het volgende:[..]
Wat is de definitie van een conceptalbum eigenlijk?
Nou ja, tis iig wel de bedoeling dat er 'normale' liedjes op het album komen, compleet met lyrics, kop, staart, de hele handel, klaar. Maar een beetje een vaag tintje hier en daar kan geen kwaad ![]()
En ik zag gisteren nog een componist op NL3 zeggen dat naast harmonie en melodie ook klankkleur iets is wat niet herhaald zou moeten worden bij in verschillende stukken. Dus wat dat betreft zit ik wel goed, want elk nummer is tot nu toe redelijk anders
Hoewel het wel duidelijk is dat ik ze gemaakt heb, vind ik zelf. Er is wel iets wat ze aan elkaar lijmt bedoel ik. Voornamelijk powerchords
Beetje ouwehoeren over muziek maken is altijd leuk. Ik probeer ook zo veel mogelijk verschillende stijlen en dingen uit, maar op de een of andere manier is het altijd wel herkenbaar als een produkt van mezelf. Het enige waar ik altijd tegenaan loop is dat ik de composities meestal al weer helemaal zat ben als 't nog lang niet af is..
Op de een of andere manier vind ik het ook makkelijker om iets te maken wanneer ik helemaal geen vooropgezet idee in mijn hoofd heb hoe het moet worden en gewoon wat aankloot terwijl de recorder loopt. Als ik alles van te voren helemaal heb uitgedacht, dan komt het allemaal nooit af, zo lijkt het wel...
Mixen moet ik ook beter leren, nu ik mijn Cooledit-setup eindelijk goed heb, kan ik daar in de vakantie mooi wat mee gaan spelen.
Met het afmaken van nummers heb ik niet heel erg veel moeite, maar dat komt misschien omdat ik gewoon snel tevreden ben en nooit heel erg lang aan een en dezelfde compositie werk. Ideeën die ik krijg tijdens het maken van een nummer bewaar ik meestal gewoon voor het volgende nummer en ik heb nooit het idee dat het werk wat ik nu maak mn meesterwerk moet worden ofzo. Dat kan de volgende wel zijn, deze moet gewoon af. Op die manier komt er best wat uit je handen ![]()
Sowieso ben ik het ook niet gauw zat, want als ik met een nummer bezig ben luister ik 'em echt over and over again. Een ander zou er gek van worden, maar ik heb het nodig om het een beetje tot me door te laten dringen ofzo.
Verder heb ik meestal ook geen heel duidelijk uitgewerkt voor opgezet plan. Ik begin met een ideetje en de rest volgt 'logischerwijs'. Ik ben wel iemand die heel erg in structuren denkt en de individuele nootjes niet zoveel aandacht geeft, maar dat zorgt wel dat ik vlot kan blijven werken, dat is wel belangrijk. Als ik een week aan een nummer bezig zou zijn, zou het immers gauw vervelen en das alles behalve de bedoeling ![]()
Tis jammer dat ik de laatste tijd weinig lange tijd aan een stuk heb om bezig te zijn met muziek, want dan doe ik het meest. Op een vrije zaterdag bijvoorbeeld van 's ochtends tot 's avonds, in dat soort tijdsbestek kan ik een nummer maken, maar als ik 4x 2 uur eraan werk wordt het niks, terwijl het per saldo evenveel uren zijn.
Overigens vind ik het praten over het maken van je eigen muziek vele malen interessanter dan praten over bestaande artiesten en bestaande muziek. Jammer dat er relatief weinig topics over zijn, maar goed, misschien kan er ook minder over gezegd worden omdat je vooral je eigen weg erin moet vinden
quote:Valt daar veel aan te leren? Ik wil het niet onderschatten ofzo, maar ik zorg meestal bij het spelen al dat de volumes ongeveer goed zijn en dan stel ik vervolgens in CoolEdit de boel een beetje bij tot ik denk "ja, zo klinkt het wel redelijk lekker door elkaar" en that's it
Op woensdag 2 juli 2003 09:59 schreef Zander het volgende:Mixen moet ik ook beter leren, nu ik mijn Cooledit-setup eindelijk goed heb, kan ik daar in de vakantie mooi wat mee gaan spelen.
Maar het duurt niet lang meer. Ik zet zo mijn eigen radio aan deze kant van de kamer aan op radio 2 en dan zullen we nog wel eens zien wie de sterkste is! ![]()
[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 02-07-2003 10:16]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |