abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2003 @ 19:31:54 #1
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11493133
Alweer het tiende deel! Meteen maar wat informatie over EP4!
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 09:46 schreef PBateman1978 het volgende:
De nieuwe patch :

http://gamefiles.blueyonder.co.uk/blueyondergames/championshipmanager4/patches/407_enhance_nodata.exe

Wel savegame-compatible, maar het wordt aangeraden overnieuw te beginnen.

quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 16:52 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Een hoop (voor lijst, zie community.sigames.com)

Beste verbeteringen IMO :

- Spel moet nu stuk sneller zijn
- Transfermarkt nog levendiger geworden (Dus makkelijker om spelers te verkopen)
- Meer media interactie
- Scout searches verbeterd
- Je kan nu makkelijker een nieuwe job krijgen als manager, dat scheen in EP3 onmogelijk te zijn

Moderator dinsdag 1 juli 2003 @ 19:45:26 #2
42184 crew  DaMart
pi_11493444
Ik heb vandaag EP4 geinstalleerd, nieuw spel gestart en vreemde dingen gebeurden mbt transfer biedingen:

1. Spaanse clubs schijnen immuun te zijn voor de internationale transferperiode. Zelfs daarbuiten kunnen ze nog gewoon spelers (internationaal) aankopen...

2. Onredelijke aanbiedingen. Speler is ¤ 5.000.000 waard, hoogste bod is ¤ 750.000 ... niet erg realistisch want elke zichzelf respecterende club zal begrijpen dat zo'n bod niet geaccepteerd zal worden.

3. Ik krijg een aanbieding voor een speler, accepteer het en een maand later nog steeds niets meer vernomen... hoewel het icoontje naast de speler zijn naam 'bid' aangeeft,

pi_11493578
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:45 schreef DaMart het volgende:
2. Onredelijke aanbiedingen. Speler is ¤ 5.000.000 waard, hoogste bod is ¤ 750.000 ... niet erg realistisch want elke zichzelf respecterende club zal begrijpen dat zo'n bod niet geaccepteerd zal worden.

3. Ik krijg een aanbieding voor een speler, accepteer het en een maand later nog steeds niets meer vernomen... hoewel het icoontje naast de speler zijn naam 'bid' aangeeft,

Deze laatste twee heb ik ook al geconstateerd met eerdere EP's.
Ook een leuke, bij mij is in seizoen 2 (einde van het seizoen) Van Gaal aangesteld als Coach van Ajax, terwijl hij met Chelsea 2e stond en in de halve finale uefa-cup stond, is ook niet erg realistisch.
Mark Rutte for President!
  Moderator dinsdag 1 juli 2003 @ 20:01:28 #4
42184 crew  DaMart
pi_11493861
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 19:51 schreef Martin_Jager het volgende:

[..]

Deze laatste twee heb ik ook al geconstateerd met eerdere EP's.
Ook een leuke, bij mij is in seizoen 2 (einde van het seizoen) Van Gaal aangesteld als Coach van Ajax, terwijl hij met Chelsea 2e stond en in de halve finale uefa-cup stond, is ook niet erg realistisch.

Ik heb ze maar weer even op het SI forum gemeld (is het enige dat ik daar nog doe de laatste 6 maanden), maar ik heb me er al bij neergelegd dat mijn goedbedoelde bug reports, bedoeld om SI te helpen het spel te verbeteren genegeerd worden en ik er nooit een antwoord op zal krijgen...

Ligt het trouwens aan mij, of wordt het ook steeds moeilijker om een beetje goede tactiek te maken ? De tactiek die ik in het begin gebruikte in CM4 lijkt niet echt goed meer te werken

[Dit bericht is gewijzigd door DaMart op 01-07-2003 20:17]

dinsdag 1 juli 2003 @ 22:28:33 #5
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_11497859
ben blij dat ik nu wel een speler met een prijskaartje van ¤0 kan kopen

In eerdere EP's kon dit dus nog niet.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_11498353
iemand nog tips voor goede goedkope verdedigers?
pi_11499140
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 22:28 schreef Reddiablo het volgende:
ben blij dat ik nu wel een speler met een prijskaartje van ¤0 kan kopen

In eerdere EP's kon dit dus nog niet.

Hoe bedoel je? Kon je geen gratis spelers oppikken?
  dinsdag 1 juli 2003 @ 23:25:10 #8
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_11499357
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 23:17 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Kon je geen gratis spelers oppikken?

nee, spelers met een waarde van ¤0 bij een club, bijvoorbeeld amateur clubs.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_11502834
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 20:01 schreef DaMart het volgende:

[..]

Ik heb ze maar weer even op het SI forum gemeld (is het enige dat ik daar nog doe de laatste 6 maanden), maar ik heb me er al bij neergelegd dat mijn goedbedoelde bug reports, bedoeld om SI te helpen het spel te verbeteren genegeerd worden en ik er nooit een antwoord op zal krijgen...

Ligt het trouwens aan mij, of wordt het ook steeds moeilijker om een beetje goede tactiek te maken ? De tactiek die ik in het begin gebruikte in CM4 lijkt niet echt goed meer te werken

Nee, ligt niet aan jou. Ze hebben het echt een stukkie moeilijker gemaakt. Heb hetzelfde probleem. Thuiswedstrijden win je meestal wel, maar uitwedstrijden is echt om te janken zo vaak gaan die verloren.
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_11503504
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 08:35 schreef Werik het volgende:

[..]

Nee, ligt niet aan jou. Ze hebben het echt een stukkie moeilijker gemaakt. Heb hetzelfde probleem. Thuiswedstrijden win je meestal wel, maar uitwedstrijden is echt om te janken zo vaak gaan die verloren.

Maar het is wel een stuk realistischer. In het vorige spel werd ik nog wel eens kampioen van de Serie A met alle wedstrijden gewonnen, op 1 of 2 gelijke spelen na. Dat is met dit spel onmogelijk geworden. IK had vorig seizoen 9 gelijke spelen en 1 verloren, en toch kampioen.
pi_11503969
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 09:35 schreef Martin_Jager het volgende:

[..]

Maar het is wel een stuk realistischer. In het vorige spel werd ik nog wel eens kampioen van de Serie A met alle wedstrijden gewonnen, op 1 of 2 gelijke spelen na. Dat is met dit spel onmogelijk geworden. IK had vorig seizoen 9 gelijke spelen en 1 verloren, en toch kampioen.

Ja, dat wel. Aan de andere kant is er volgens mij niet echt meer een opstelling waarbij je van je eigen kracht kunt uitgaan. Dat is wel jammer, want je moet nu voor elke wedstrijd wijzigingen aanbrengen.
I don't need a bath. I just bathed a year ago (Battlerager Phewt in The Legacy of the drow van R.A. Salvatore)[br][url]http://www.fantasycave.nl[/url]
pi_11504086
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:13 schreef Werik het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Aan de andere kant is er volgens mij niet echt meer een opstelling waarbij je van je eigen kracht kunt uitgaan. Dat is wel jammer, want je moet nu voor elke wedstrijd wijzigingen aanbrengen.

Ik pas mijn opstelling zelden aan, en ja, soms ga je dan wel eens op je bek. Gelukkig ga ik dit seizoen goed in de beker en champions leage. Beker halve finale en Championsleage ook halve finale (al beter dan kwart finale vorig jaar). In de competitie sta ik 3 punten voor, 22 gespeeld en 5 gelijk, 3 verloren, 68 doelpunten voor en 17 tegen.
  woensdag 2 juli 2003 @ 10:26:19 #14
27459 MiepMuts
Gek??? Prettig gestoord!!
pi_11504193
Ik vind CM4 over het algemeen een stuk realistischer dan vorige versies. Ook de mogelijkheid tot het grafisch bekijken van een wedstrijd vind ik een verbetering.

Ik heb alleen een probleem met het instaleren van EP's, en moet nog even wachten, totdat iemand bij SI Games mij daar iets over vertelt.
Misschien weet iemand hier wel wat ik moet doen. Ik krijg de volgende foutmeldeing bij uitpakken/installeren EP3 en EP4:

Unable to read current instalation folder.
Error 0x00000002 - Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

Nu heb ik als tip van iemand gekregen om de temp map in windows leeg te gooien. Daar staan inderdaad bestanden van CM in een bestand wat zelfs 190 Meg groot is, maar dat kan ik niet verwijderen.

Weet iemand een oplossing, zodat ik toch de EP's kan installeren??

[url]http://www.cmcm.tk[/url]
pi_11504201
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:19 schreef Martin_Jager het volgende:

[..]

Ik pas mijn opstelling zelden aan, en ja, soms ga je dan wel eens op je bek. Gelukkig ga ik dit seizoen goed in de beker en champions leage. Beker halve finale en Championsleage ook halve finale (al beter dan kwart finale vorig jaar). In de competitie sta ik 3 punten voor, 22 gespeeld en 5 gelijk, 3 verloren, 68 doelpunten voor en 17 tegen.

Heb al een weekje niet meer gespeeld, gisteren EP4 gedowned en ik denk dat ik maar eens opnieuw begin. Weer met Ajax denk ik.
pi_11504281
Ik wijzig mijn opstelling en tactiek eigenlijk nooit, en ik heb toch al aardig wat succes gehad.

Ben gister overnieuw begonnen met de nieuwe patch, en heb wederom aardig wat leuke spelers gekocht voor FC Utrecht :

- Sandro Calabro
- Alexander Farnerud
- Roberto Abbondanzieri
- Matias Lequi
- Nicolas Vigneri
- Mike Zonneveld
- Koen van der Laak

Ben nog op zoek naar een rechtsback, maar die zijn er genoeg heb ik al gezien.

Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Moderator woensdag 2 juli 2003 @ 10:44:56 #17
42184 crew  DaMart
pi_11504559
Ik probeer ook altijd dezelfde tactiek te gebruiken, maar wel met zulke spelers dat het eenvoudig is om tijdens een wedstrijd wijzigingen aan te brengen (meer druk naar voren, meer verdedigend of zo).

Wat is eigenlijk de favoriete tactiek van de Fokkers ? Ik zelf gebruik vaak een tactiek met 4 verdedigers, 3 middenvelders, waarvan de middelste een DMC, die als het nodig is tussen verdediging en middenveld kan spelen, een AMC en twee spitsen. (4-3-1-2 dus)

pi_11504635
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:44 schreef DaMart het volgende:
Ik probeer ook altijd dezelfde tactiek te gebruiken, maar wel met zulke spelers dat het eenvoudig is om tijdens een wedstrijd wijzigingen aan te brengen (meer druk naar voren, meer verdedigend of zo).

Wat is eigenlijk de favoriete tactiek van de Fokkers ? Ik zelf gebruik vaak een tactiek met 4 verdedigers, 3 middenvelders, waarvan de middelste een DMC, die als het nodig is tussen verdediging en middenveld kan spelen, een AMC en twee spitsen. (4-3-1-2 dus)

Ik gebruik een 4-1-3-2 tactiek en soms een 4-3-1-2 tactiek. Ik speel altijd met 4 verdedigers, 1 verdedigende middenvelder, 3 aanvallende middenvelders en 2 aanvallers.
pi_11504786
Ik speel 4-4-2 diamond

Dus met een ruit op het middenveld

Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_11504903
Heb op het moment geen favo opstelling. Als ik drie wedstrijden in dezelfde opstelling speel, verlies ik gegarandeerd de daaropvolgende wedstrijd.

In mijn eerdere Ajax-game heb 4-5-1, 4-4-2 diamond en 4-1-3-2 gespeeld

woensdag 2 juli 2003 @ 11:05:15 #21
48241 Mindlight
O+ Jaimie O+
pi_11505008
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 10:44 schreef DaMart het volgende:

Jah ik gebruik deze tactiek ook, maar die middelste middelvelder hoeft niet perse defensive te zijn.

Ik ga nog steeds goed met Telstar, na 2 seizoenen geleden als derde te zijn geëindigd, heb ik die prestatie vorig seizoen geëvenaard. Eerste wedstrijd in de cl gewonnen en na 5 wedstrijden eerste in de HCE.

Mijn schulden lopen wel hard op, zit nu rond de 11 miljoen euro

Oud-Beijerland/Hilversum dus!
pi_11505374
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:05 schreef Mindlight het volgende:

[..]

Jah ik gebruik deze tactiek ook, maar die middelste middelvelder hoeft niet perse defensive te zijn.

Ik ga nog steeds goed met Telstar, na 2 seizoenen geleden als derde te zijn geëindigd, heb ik die prestatie vorig seizoen geëvenaard. Eerste wedstrijd in de cl gewonnen en na 5 wedstrijden eerste in de HCE.

Mijn schulden lopen wel hard op, zit nu rond de 11 miljoen euro

Championsleage met Telstar??? Het moet niet gekker worden....
pi_11505492
Ik zit er trouwens eventjes over te denken om met NEC te starten. Iemand al ervaringen mee? Met wat voor beginkapitaal start je?

In principe heb je daar natuurlijk een aantal aardige talenten rondlopen.

Zonneveld en Demouge. Hersi nog in het eerste jaar.

pi_11505592
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:24 schreef Werik het volgende:
Ik zit er trouwens eventjes over te denken om met NEC te starten. Iemand al ervaringen mee? Met wat voor beginkapitaal start je?

In principe heb je daar natuurlijk een aantal aardige talenten rondlopen.

Zonneveld en Demouge. Hersi nog in het eerste jaar.

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar inderdaad wel een goede selectie. Anders zijn misschien Heerenveen en Vitesse nog goede opties, leuk stadion en een leuke selectie.
pi_11505858
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 11:28 schreef Martin_Jager het volgende:

[..]

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar inderdaad wel een goede selectie. Anders zijn misschien Heerenveen en Vitesse nog goede opties, leuk stadion en een leuke selectie.

Ja, maar dat is juist de uitdaging. Die hebben al redelijke selecties. Met NEC begin je echt met alleen maar talenten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')