abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 juni 2003 @ 21:50:18 #1
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_11473505
Wat vinden jullie het handigst om mee op reis te nemen? Mijn voorkeur tot nu toe ging uit naar zo'n koffer met harde buitenkant (samsonite), maar voor mijn komende reis raden ze een grote (backpack)rugzak aan. Een rugzak draagt tijdens het reizen wel makkelijk, maar raak je daar niet al je zooi in kwijt? Ik ben altijd vrij chaotisch en ben bang dat het een grote rommel wordt waarin ik niets kan terugvinden.

Heeft iemand nog tips en dingen waar ik op moet letten als ik toch een rugzak ga kopen?

pi_11473548
Sporttas
Skeft Hem Nu !!!
  maandag 30 juni 2003 @ 21:51:58 #3
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_11473578
bjoetikees
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_11473656
Als je met het vliegtuig gaat zou ik zeker een goede stevige koffer aanraden. Je wilt niet weten hoe ze met je spullen omgaan op het vliegveld. Voor op de bestemming zelf zou je rugzak kunnen gebruiken.
pi_11473679
Als je hotel/openbaar vervoer in en uit gaat dan is een rugzak veel handiger. Ik lag me eigen altijd een deuk om die mensen die hun koffer ook 100 m door rul zand moeten slepen op verre bestemmingen. Een koffer is heel erg fijn voor het opbergen van spullen en als je hem zelf niet hoeft te dragen. Ook ideaal op Schiphol. Maar ver weg niet dus.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  Trouwste user 2022 maandag 30 juni 2003 @ 21:55:07 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_11473715
Een pukkel.

Maar dat woord schijnt uit de mode te zijn.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 30 juni 2003 @ 21:56:02 #7
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_11473742
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:55 schreef tong80 het volgende:
Een pukkel.

Maar dat woord schijnt uit de mode te zijn.

een pukkel???
  maandag 30 juni 2003 @ 21:56:04 #8
2753 olavski
Fetchez la vache
pi_11473743

had ik ook

You must be out of your brilliant mind.
  maandag 30 juni 2003 @ 21:57:17 #9
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11473790
Als je een rugzak meeneemt:
Wat ik altijd doe, alles sorteren en ik plastic tassen doen.
Als je dan ff een paar sokken nodig hebt hoef je niet alles er uit te trekken. En een rugzak die onder ook open kan is natuurlijk helemaal ideaal dan.
Waar ga je heen?
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
  maandag 30 juni 2003 @ 21:57:54 #10
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_11473809
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:57 schreef Anja het volgende:
Als je een rugzak meeneemt:
Als je dan ff een paar sokken nodig hebt hoef je niet alles er uit te trekken. En een rugzak die onder ook open kan is natuurlijk helemaal ideaal dan.
Waar ga je heen?
Ik ga 4 weken naar India en Nepal...
pi_11473842
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:57 schreef Anja het volgende:
Stuff sacks. Een nog beter alternatief.
  maandag 30 juni 2003 @ 21:59:04 #12
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11473850
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:57 schreef Ruud1976 het volgende:

[..]

Ik ga 4 weken naar India en Nepal...

Wat is je vervoer?
En ga je met een groep?
Ik ga uit mijn dak, ga je mee?------------------------------------------------------------Lingerficking good!!
pi_11473902
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:51 schreef Skefthem het volgende:
Sporttas
ja een sporttas, zo'n mooie grote waar je alle kleding e.d. in kan vrotten, daarna alles flink aanstampen en nog meer erin vrotten.
pi_11473976
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:56 schreef Ruud1976 het volgende:

[..]

een pukkel???

ja, vooral je kickers niet vergeten.

Maar, koop gewoon een goede rugzak, heb je meer aan en komen meestal als eerste van de bagageband.

maandag 30 juni 2003 @ 22:02:49 #15
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_11473993
Ik zou een zgn. duffel nemen. Zoiets als dit: http://www.thenorthface.com/code/products/product_pages/14100_standard.html

Kan als tas en als rugzak worden gedragen, is oersterk en waterdicht.
Alleen die prijs...

Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  maandag 30 juni 2003 @ 22:03:05 #16
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_11474004
quote:
Op maandag 30 juni 2003 21:59 schreef Anja het volgende:

[..]

Wat is je vervoer?
En ga je met een groep?

Ik ga met een groepsreis mee van Shoestring. Het vervoer tijdens deze reis is voornamelijk een bus speciaal voor de groep, maar een gedeelte zitten we ook in het openbaar vervoer. Er zit ook nog een binnenlandse vlucht bij.
pi_11474065
quote:
Op maandag 30 juni 2003 22:02 schreef Grobbenkuiken het volgende:

[..]

ja, vooral je kickers niet vergeten.

Maar, koop gewoon een goede rugzak, heb je meer aan en komen meestal als eerste van de bagageband.

Of als laatste als ze met de spanbamden zijn blijven haken achter iets. Koop dus ook gelijk een transporthoes. Scheelt een hoop ellende ivm eventueel doorgesneden banden en tevens geeft het gewoon een goede bescherming. Daar gaat je rugzak jaren langer van mee.
  maandag 30 juni 2003 @ 22:07:04 #18
344 Anja
Neil B. Formy
pi_11474143
quote:
Op maandag 30 juni 2003 22:03 schreef Ruud1976 het volgende:

[..]

Ik ga met een groepsreis mee van Shoestring. Het vervoer tijdens deze reis is voornamelijk een bus speciaal voor de groep, maar een gedeelte zitten we ook in het openbaar vervoer. Er zit ook nog een binnenlandse vlucht bij.

Stel dat de hele groep zon harde koffer bij zou hebben....
Wat net al gezegd werd, alles wordt flink aangestampt. Ruimte is schaars.
Ik zelf zorg altijd dat ik niet boven de 10-12 kg uit kom.
Alleen maar makkelijk!
  maandag 30 juni 2003 @ 22:58:18 #19
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_11475407
Koffer meenemen naar zo'n bestemming is echt NIET handig!
  • Al genoemd: de ruimte als je met een groep reist. Rugzakken kunnen gepropt worden, samsonites niet.
  • Je kunt erop rekenen dat er flink gesmeten gaat worden met je bagage door lokale bagage-handlers. Daar is de behandeling op een vliegveld niets bij.
  • Koffers zijn niet te verslepen daar. Op straten in Nederland kun je rollen. Straten in ontwikkelingslanden zitten vol kuilen, bedelaars, zwerfhonden, handelswaar, kippen, koeien en offers... geen plek voor een koffer op wielen en tillen wil je in die hitte ook niet.
  • Vraag je af: Hoe zie ik eruit? Niet belangrijk? Ik dacht het wel! Met een koffer zie je er uit als een Spanje-ganger ( ) die voor het eerst naar een "ver land" gaat... Perfecte prooi voor bedelaars, zakkenrollers, bagsnatchers en trouts!
  • Tips voor je rugzak: alle kleine dingen in plastic zakken, alle shirts en broeken oprollen (ivm kreuken), zware zaken onderin, eerste behoeften in een apart dagrugzakje op je buik...

Veel plezier!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 30 juni 2003 @ 23:11:01 #20
    43466 Z.v.C
    MG ZR160
    pi_11475729
    Ik zou je in de winkel waar je van plan bent om een goede rugzak te gaan kopen gewoon goed laten adviseren. Het beste kun je gaan naar zo'n outdoor winkel. Die gasten hebben er meestal wel verstand van.
    Toen ik een rugzak ging kopen had ik er ook de ballen verstand van. Ze vroegen waarvoor ik hem nodig had en voor hoelang en verder van dat soort vragen.

Als de reisorganisatie het aanraad dan zou ik zeker voor de rugzak gaan. Ze raden het niet voor niets aan. Bij mijn vorige reis werd het ook geadviseerd en was blij dat ik hun advies had opgevolgd. We moesten regelmatig bij grensovergangen een paar honderd meter lopen bij een temperatuur van 40 graden. Met een rugzak was al erg, laat staan met een koffer.

Zelf geef ik ook liever de voorkeur aan koffer, omdat ik met een rugzak bijna nergens bij kwam en het bij mij een chaotisch zooitje werd. En zoals iemand anders hier al aangaf. Neem wat plastic tassen mee om de vuile kleding in te doen en om alle vloeibare goedjes in te stoppen. Bij mij ging me flesje zonnebrand kapot met als resultaat dat al m'n schone kleding onder die zooi zat.

pi_11475875
    Sporttas voldoet tot nu toe prima bij mij. Een rugzak lijkt me alleen echt handiger als je over grotere afstanden met je bagage moet lopen en dat is bij die groepsreizen niet vaak het geval (omdat er altijd wel een of andere mafkees is die toch een knoert van een Samsonite meezeult).
      dinsdag 1 juli 2003 @ 06:43:29 #22
    1762 YPPY
    Yppiaans
    pi_11479817
    Een rugzak vind ik een stuk fijner, loopt makkelijker. In Tunesië hadden we samen één koffer, maar dat is toch niet zo fijn. Met een rugzak ben je veel wendbaarder en het is niet erg als je wat verder moet lopen. Dat in- en uitpakken valt ook wel mee als je het handig doe en idd van die zakjes meeneemt.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
      dinsdag 1 juli 2003 @ 07:00:57 #23
    23170 WebForce
    Kijk mij nou!
    pi_11479836
    Rugzak! Kan meer in, draagt makkelijker en heeft meer vakken/zakjes zodat je alles een eigen plek kan geven, zodat je niks kwijtraakt
      dinsdag 1 juli 2003 @ 12:23:01 #24
    22598 SurfDude
    Wat denk je zelf?!
    pi_11484172
    Dan zijn "we" eruit!
    * Rugzak
    * Plastic zakken/zakjes voor "aparte categorieën"/vuile kleren/vloeibare zooi die kan lekken
    * Kleren oprollen ter voorkoming van vouwen
    * Transporthoes
    * Eerste behoeften bovenin en/of in aparte tas
    * Bij voorkeur een rugzak met ook onderin/halverwege een rits

Tip die ik er nog aan kan toevoegen uit eigen ervaring: wanneer je een rugzak wilt hebben, en ze hebben een exemplaar waar een lelijke veeg of zo op zit: neem die, en beding een korting. Die rugzak wordt toch vanzelf wel smerig.

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:37:53 #25
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_11484464
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2003 12:23 schreef SurfDude het volgende:
    Tip die ik er nog aan kan toevoegen uit eigen ervaring: wanneer je een rugzak wilt hebben, en ze hebben een exemplaar waar een lelijke veeg of zo op zit: neem die, en beding een korting. Die rugzak wordt toch vanzelf wel smerig.
    Plus dat het sowieso een veel beter idee is op stap te gaan met zaken die er een beetje gebruikt uitzien en niet blinkend nieuw en duur!
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')