Klopt dat nou dat die vrouwelijk moslims geen auto mogen rijden vanwege hun geloof?
vrouwen mogen geen voiture bedienen
quote:Ja ik zag het nèt iets te laat.
Op maandag 30 juni 2003 19:03 schreef FlyingFox het volgende:
Oslims..
[Dit bericht is gewijzigd door Rieuwert op 30-06-2003 19:05]
quote:Het zal er zo vast niet letterlijk staan, lolbroek, maar er zijn misschien wel regels waar het uit af te leiden is.
Op maandag 30 juni 2003 19:03 schreef Strolie75 het volgende:
Ja, staat in de Koran!vrouwen mogen geen voiture bedienen
quote:Whehehe.
Op maandag 30 juni 2003 19:04 schreef Bioslock het volgende:
Niks kleiner dan oslims?>oslims?
quote:Als je geen zinnige reactie hebt ga dan je moeder lastigvallen.
Op maandag 30 juni 2003 19:06 schreef superhombre het volgende:
wat een baggertopic
quote:Ga 5 min in almelo staan en je kunt er geen een meer zien
Op maandag 30 juni 2003 19:04 schreef AcidTrance het volgende:
Kansloos topic, nog nooit een Turkse vrouw auto zien rijden
Er staat overigens ook nergens in de Koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen, dat wordt alleen zo geïnterpreteerd.
quote:Wel "snor"fiets
Op maandag 30 juni 2003 19:04 schreef AcidTrance het volgende:
Kansloos topic, nog nooit een Turkse vrouw auto zien rijden
ontopic: Het is niet verboden om met een hoofddoekje of iets dergelijks op identiteitspapieren cq rijbewijs te staan.
quote:het is <oslims joh
Op maandag 30 juni 2003 19:12 schreef Revision het volgende:
volgens mij mogen vrouwelijke >oslims gewoon autorijen hoor
Ik kan me niet herinneren dat ik er 1 gezien heb mannen zie k iig vaak genoeg..
{edit}
Hee een BMW! Hee een <oslim!
Hee een cabrio! Hee een <oslim!
[Dit bericht is gewijzigd door Desdinova op 30-06-2003 19:14]
quote:wie zegt er dat ze een rijbewijs heeft
Op maandag 30 juni 2003 19:04 schreef Rieuwert het volgende:
Hoe kan ze dan 'r rijbewijs gehaald hebben?
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:12 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Wel "snor"fiets
quote:
Op maandag 30 juni 2003 19:17 schreef aakab het volgende:
Slotje...
Maar volgens mij mogen ze best auto rijden hoor.
Ik zie af en toe ook wel een hoofddoekje rijden.
Heb het idee dat het vaak van hun man/familie niet mag of zo.
Zelf heb ik er geen problemen mee, wat zijn zij anders dan anderen?
quote:Zal wel, van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte.
Op maandag 30 juni 2003 19:02 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb een tijdje geleden gelezen op Fok! dat er een vrouw was die haar hoofddoekje niet wilde afdoen, vanwege haar gelfoof, voor een foto die op haar rijbewijs zou komen. Iemand maakte toen de toespeling dat het helemaal stom was omdat ze volgens haar geloof sowieso geen auto mocht rijden.Klopt dat nou dat die vrouwelijk moslims geen auto mogen rijden vanwege hun geloof?
quote:autorijden is idd mannenwerk... in welke cultuur dan ook
Op maandag 30 juni 2003 19:41 schreef TrenTs het volgende:
Het zou kunnen dat ze geen mannenwerk mogen doen en dat ze dat zien in die cultuur als mannenwerk...
Of beledig ik dan?
*heeft zelf niet eens rijbewijs
Ze denken zeker nog steeds dat de auto een kameel is
quote:True, maar ik meende me ter herinneren dat het in zo'n zaak het geval was ooit.. hoeft ook niet eens deze zaak te zijn natuurlijk, maar er bestaat dus volgens mij tenminste 1 moslima met een rijbewijs
Op maandag 30 juni 2003 19:16 schreef okkie-man het volgende:[..]
wie zegt er dat ze een rijbewijs heeft
Waarom groeit de moslimbevolking zo veel harder dan de christelijke?
Nou, het gezegde "voor het zingen de kerk uit" is niet echt toepasbaar op moslims.
,
,
,
.
quote:
Op maandag 30 juni 2003 20:19 schreef tvlxd het volgende:
Zo heb ik er nog één!Waarom groeit de moslimbevolking zo veel harder dan de christelijke?
Nou, het gezegde "voor het zingen de kerk uit" is niet echt toepasbaar op moslims.
,
,
,
.
quote:Als je niks fatsoenlijke te zeggen heb hou je dan domme opmerkingen voor je ja, sukkel!
Op maandag 30 juni 2003 19:32 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Zal wel, van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte.
En JA, moslim vrouwen mogen gewoon autorijden en NEE daar staat niks over in de koran, en JA wat hier geroepen word is dus grote onzin.
quote:Dat zeg je maar tegen allah, met z'n dikke lul.
Op maandag 30 juni 2003 23:03 schreef Farao het volgende:[..]
sukkel!
quote:OK big leader.
Op maandag 30 juni 2003 23:03 schreef Farao het volgende:[..]
Als je niks fatsoenlijke te zeggen heb hou je dan domme opmerkingen voor je ja, sukkel!
En JA, moslim vrouwen mogen gewoon autorijden en NEE daar staat niks over in de koran, en JA wat hier geroepen word is dus grote onzin.
dat we hier normaal kunnen posten zonder vervelende moslimgrappen of beledigingen,
DAN blijft dit topic open.
Zo niet, dan niet.
quote:respect voor 'n ander geloof is bij jou ver te zoeken he.
Op maandag 30 juni 2003 23:03 schreef Jeukaanmenaat het volgende:Dat zeg je maar tegen allah, met z'n dikke lul.
Net als de manier om normaal te reageren blijkbaar.
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een vrouwelijke moslim heb zien autorijden. Mannen wel .
Of het van de Koran wel of niet mag zou ik niet weten, maar het lijkt me niet dat het er in staat .
quote:Het staat er ook niet in.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:07 schreef ZixS het volgende:
maar het lijkt me niet dat het er in staat.
Ik ben moslim, en heb jarenlang in Egypte gewoont en daar rijden de meeste vrouwen gewoon auto dus.
quote:...en het werd stil.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:03 schreef Breuls het volgende:
Stel nou he,dat we hier normaal kunnen posten zonder vervelende moslimgrappen of beledigingen
V.
quote:Mag ik weten wat er dom is aan die opmerking ? Het is gewoon een mening, en die mag je in dit vrije democratische land hebben. Tenminste, als ik me niet vergis.
Op maandag 30 juni 2003 23:03 schreef Farao het volgende:
Als je niks fatsoenlijke te zeggen heb hou je dan domme opmerkingen voor je ja, sukkel!
quote:Hoe weet je dat ze islamitisch zijn ?
Op dinsdag 1 juli 2003 00:07 schreef ZixS het volgende:
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit een vrouwelijke moslim heb zien autorijden. Mannen wel.
quote:nee :p
Op dinsdag 1 juli 2003 00:32 schreef schatje het volgende:[..]
Leuk
.
quote:Je weet zelf ook wel dat dit soort <grapjes> niet gewaardeerd worden ? Post ze dan ook niet.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:36 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
nee :p
quote:Houd je kop toch eens een keer drol.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:37 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Je weet zelf ook wel dat dit soort <grapjes> niet gewaardeerd worden ? Post ze dan ook niet.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 00:37 schreef gelly het volgende:
Houd je kop toch eens een keer drol.
quote:Ik verwijder je post niet voor niks. Consider this a warning.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:30 schreef smegmakrijger_3d het volgende:
crosslim
quote:"van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte"
Op dinsdag 1 juli 2003 00:29 schreef Gil-galad het volgende:Mag ik weten wat er dom is aan die opmerking ?
Waarom zou dat geloof suf zijn, en waar komt die onzin vandaan dat "je toch geen fuck mag vanuit dat geloof gezien"
Dit is gewoon ondergebouwde onzin.
Je mening geven mag inderdaad ja, "ik vind de islam suf" --> dat is een mening.
"van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte" --> dat is gewoon een respectloze opmerking van iemand die blijkbaar niks van de islam af weet.
en z'n commentaar word er niet beter op "Dat zeg je maar tegen allah, met z'n dikke lul" ,dit laat weer zien hoe ver het respect te zoeken is bij deze gast.
Vandaar mijn opmerking.
quote:oooh vandaar. sorry dudes, ik zal geen opmerkingen meer maken....... (sjeezus wordt dit ook al als "racistisch" gezien..... het is hier idd zieliger als dat ik had verwacht.... komop zeg)
Op dinsdag 1 juli 2003 00:53 schreef Breuls het volgende:[..]
Ik verwijder je post niet voor niks. Consider this a warning.
quote:Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan X-Ray. Het was immers zijn opmerking.
Op dinsdag 1 juli 2003 00:57 schreef Farao het volgende:
"van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte"Waarom zou dat geloof suf zijn,
quote:Van de islam mag je in ieder geval veel minder dan van bijvoorbeeld het christendom. Varkensvlees, alcohol en niet-islamitisch vlees is niet toegestaan, vrouwen moeten een hoofddoek dragen, etc.
en waar komt die onzin vandaan dat "je toch geen fuck mag vanuit dat geloof gezien"
Je weet zelf ook wel dat je zo'n opmerking niet letterlijk moet opvatten.
quote:Neen, ook als je zegt van dat suffe geloof mag je niets druk je je mening uit. Je hoeft er echt niet elke keer ik vind voor te zetten hoor. Dat doe je zelf ook niet. Je zegt bijvoorbeeld dat het een respectloze opmerking is, terwijl dat geen vaststaand feit is, maar gewoon jouw mening. Die je wat mij betreft gewoon mag hebben hoor.
Dit is gewoon ondergebouwde onzin.Je mening geven mag inderdaad ja, "ik vind de islam suf" --> dat is een mening.
"van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte" --> dat is gewoon een respectloze opmerking van iemand die blijkbaar niks van de islam af weet.
quote:Je noemde hem een sukkel. Ik vind die laatste opmerking ook niet erg verstandig, maar je kon het verwachten.
en z'n commentaar word er niet beter op "Dat zeg je maar tegen allah, met z'n dikke lul"
quote:Nee hoor, hij heeft alleen een hekel aan geloof.
,dit laat weer zien hoe ver het respect te zoeken is bij deze gast.
Ik weet er ook niet echt veel vanaf, maar de reden waarom moslim vrouwen meestal niet autorijden is omdat het als de taak van de man wordt gezien om de vrouw te beschermen. Vaak zitten de vrouwen dan ook achterin - alhoewel dat bij een ongeluk natuurlijk niet perse meer bescherming biedt. In de meeste Nederlandse gezinnen is het trouwens ook zo dat de man meer rijdt dan de vrouw als ze met het hele gezin op pad gaan. Ga maar eens op de snelweg tellen bij hoeveel gezinnen (dus man, vrouw en 1 of meer kinderen) de vrouw rijdt.....
Alhoewel moslim vrouwen over het algemeen veel minder mogen, is autorijden er niet 1 van trouwens. Een moslim vrouw mag gewoon autorijden. Sterker nog, in Nederland zijn er verschillende moslimvrouwen die een rijschool hebben geopend om andere moslimvrouwen te leren rijden. Dit omdat veel VADERS van moslimvrouwen liever niet hebben dat hun dochter bij een of andere Nederlandse man in de auto stapt
quote:Voornamelijk één geloof. Met veel enthousiasme.
Op dinsdag 1 juli 2003 01:04 schreef Gil-galad het volgende:
Nee hoor, hij heeft alleen een hekel aan geloof.
V.
quote:Iets minder denigrerend mag ook wel.
Op dinsdag 1 juli 2003 01:08 schreef Kaalhei het volgende:
zo'n hoofddoekje
quote:Je piept wel anders als je 20cm met je gezicht voor een bumper van een BMW-serie hangt......
Op dinsdag 1 juli 2003 01:40 schreef Breuls het volgende:
Iets minder denigrerend mag ook wel.
quote:dit slaat werkelijk nergens op, jullie geloven echt alles wat op tv voorbijkomt, maar meer dan 80 % van wat ze over de moslims vertellen is bullshit. Laat me alsjeblieft een vers uit de Koran zien waarin staat dat vrouwen geen auto mogen rijden, en ik schrij geen letter meer op Fok!
Op maandag 30 juni 2003 19:32 schreef Jeukaanmenaat het volgende:[..]
Zal wel, van dat suffe geloof mag geen fuck tenslotte.
quote:zoals???
Op dinsdag 1 juli 2003 01:53 schreef thabit het volgende:
Er zijn inderdaad islamitische landen waar vrouwen toch echt geen auto mogen rijden.
quote:Saudi-Arabie bijvoorbeeld, op basis van islamitische gronden:
Op dinsdag 1 juli 2003 07:16 schreef ConfuseD het volgende:[..]
zoals???
quote:http://www.amnesty.org/ailib/intcam/saudi/briefing/4.html
Women's freedom of movement is severely restricted. They may not travel abroad unless they have the written authorization of a male relative, usually their father or husband, and may have to be accompanied.Inside Saudi Arabia, they are forbidden to drive, a ban made official in 1990 by a Fatwa (edict) issued by the Council of Senior 'Ulama (religious scholars).
[Dit bericht is gewijzigd door Jeukaanmenaat op 01-07-2003 07:40]
quote:Zo hebben we allemaal wel wat he?
Op dinsdag 1 juli 2003 01:06 schreef Verbal het volgende:[..]
Voornamelijk één geloof. Met veel enthousiasme.
V.
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 02:16 schreef Verbal het volgende:
Laat die Moffen lekker beseffen dat ze hier al bijna 60 jaar niets meer te vertellen hebben...Ausradieren!!!
V.
Er staat nergens in de Koran dat een vrouw geen auto mag rijden en dat ze verplicht een hoofddoek moet dragen.
Ik ben een Turkse met rijbewijs en zonder een hoofddoek.
En dat bepaalde moslima's de tafel moeten dekken en het eten moeten serveren voor de vader en de broers en daarna de kruimels mogen vreten is OOK voor de eigen bescherming.
Godchristusmaria, ruil jij je verstofte hersens maar in voor een spons uit de Dode Zee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |