abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_773245
Ben een beetje aan het smurfen geweest voor een MP3 speler, wie heeft daar ervaringen mee? Ben tot nu toe terecht gekomen bij de Yepp van Samsung, de nieuwe van Sony en de Rio 600 van Diamond, alleen de laatste heeft maar 32 Mb geheugen.

Mijn eisen:

- 64 Mb minimaal
- Klein en licht
- Degelijk
- Makkelijk en snel herrie op te zetten, USB dus, met goede software.

Heeft de Sony nog die irritante copieer beveiliging?

maandag 26 februari 2001 @ 13:46:39 #2
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_773363
Ik wou al een topic hierover openen, maar je was me voor

Extra vraag:
Een collega van mij wil zo'n ding aanschaffen maar werkt met Linux, is dat een probleem als je mp3 bestanden naar zo'n speler kopieert? De bijgeleverde software is nl. vrijwel altijd voor Windows en MacOS... Of zijn er op het net programma's te vinden geschreven door Linux-die-hards?

The Internets, I needs it..
pi_773625
Er kan er maar een de 1e zijn , vandaag in ieder geval...
pi_773660
Persoonlijk zou ik kiezen voor iets als de Philips Expanium (); op een cd past tenminste 10 uur aan mp3tjes... 64MB schiet echt niet op (of je moet heel lage sampling-rates gebruiken). Ook is het erg irritant om telkens alles neer te laden van je PC naar je mp3 speler. Een cdtje branden en in je mp3 speler stoppen gaat heel wat vlotter

Dr Crouton: Ja, er is ook Linux/Unix software, kijk maar even op http://freshmeat.net

[Dit bericht is gewijzigd door Techno op 26-02-2001 15:02]

pi_773782
quote:
Persoonlijk zou ik kiezen voor iets als de Philips Expanium (); op een cd past tenminste 10 uur aan mp3tjes... 64MB schiet echt niet op (of je moet heel lage sampling-rates gebruiken). Ook is het erg irritant om telkens alles neer te laden van je PC naar je mp3 speler. Een cdtje branden en in je mp3 speler stoppen gaat heel wat vlotter
Ik vindt de Philips lelijk (), en ik hoef geen MP3 cd's, en hij is te groot, ik zoek een klein licht spelertje, en die 64 Mb vindt ik genoeg, dat is goed voor een uur, meer hoef ik niet bij me.
pi_774010
quote:
Op 26 februari 2001 15:31 schreef Fieldy het volgende:
Ik vindt de Philips lelijk (), en ik hoef geen MP3 cd's, en hij is te groot, ik zoek een klein licht spelertje, en die 64 Mb vindt ik genoeg, dat is goed voor een uur, meer hoef ik niet bij me.
Er zijn nog tig andere soortgelijke.
Die Philips (hij is idd best lelijk) was maar een voorbeeld

[Dit bericht is gewijzigd door Techno op 26-02-2001 16:35]

pi_774187
Ok, maar ik wil een klein, duur en simpel spelertje met 64 meg, geen groot zwaar bakbeest waar meer op kan.

Dus wie heeft er ervaringen met de Yepp, Sony of Diamond?

pi_774257
Iomega Hipzip
www.iomega.com/hipzip/index.html
werkt met 40mb clickdisc, die heel wat goedkoper zijn.
pi_774660
Dat is maar 40 meg dus nog niet eens een uur, plus dat er bewegende onderdelen inzitten dus kan gauw stuk en is zwaarder... De prijs van geheugenkaarten maakt me niks uit, er zit immers al 1 bij.
pi_774825
Ik heb al heel lang die allereerste Diamond Rio 300. Nog steeds veel plezier van, alleen het batterijen klepje brak snel af.

Maar nu is dat ding niet meer te koop en er zijn nu ook veel kleinere/ mooiere/ betere.

Op de site van Amazon.com staat een hele lijst spelers en als je op een speler klikt staan er ook recencies van mensen die dat ding hebben gekocht. Misschien heb je er wat aan
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/browse/-/516878/102-6453686-0731308

pi_777197
Ik heb zelf de rio500 maar die is nogal kwetsbaar verder is ie ok
Je kan er nog 64 bijprikken en je hebt een usb aansluiting dus lekker snel
verder heb je upgradeble firmware dus..
  dinsdag 27 februari 2001 @ 15:32:37 #12
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_777232
Geld maakt niets uit? Creative Jukebox

Maargoed, ik zou ook voor de Iomega gaan, kan je al die Click!-discs zó verwisselen, die zijn zo vreselijk klein en wegen geen drol. Heb je 4 van die diskjes, kan je 160 Mb aan MP3s met je meenemen...

pi_778776
Momenteel staan de Yepp en de Rio bovenaan, allebij klein en licht, nadeeltje is dat er AAA batterijen ingaan , maar die zijn er ook wel oplaadbaar dacht ik... De HipZip is leuk, maar als je die al spelend laat donderen... ik weet het nog zo niet...

Is er al iets bekend over de verkrijgbaarheid van meer geheugen voor de Rio 600?

pi_826876
Iemand nou al zo'n ding gekocht?
Ik wil er ook eentje kopen maar ze zijn best prijzig dus wil ik er zeker van zijn dat ze in de praktijk ook handig zijn...
evaringen?
So pardon me while I burn and rise above the flame.
pi_827061
In de OOR stond een stukje over een nieuwe mp3 speler van Intel. Deze had 128MB standaard(!) aan boord, usb, en zag er op het plaatje best klein uit. Op zich best het uitchecken waard dacht ik.
Unox, the worst operating system.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')