quote:Voor iemand van 19 is dat toch helemaal geen gek salaris
Op zondag 29 juni 2003 14:17 schreef quincy het volgende:
Wat verdienen jullie ongeveer? Ik heb bijvoorbeeld ¤ 1086 bruto per maand en ben 19 jaar, werk bij een advocatenkantoor als secretaresse. Is dit weinig? Ik vind namenlijk van wel. Wat hebben jullie?
quote:Als dit een gewone 38-urige werkweek is, zit je redelijk goed hoor. Zeker in deze tijd..
Wat verdienen jullie ongeveer? Ik heb bijvoorbeeld ¤ 1086 bruto per maand en ben 19 jaar, werk bij een advocatenkantoor als secretaresse. Is dit weinig? Ik vind namenlijk van wel. Wat hebben jullie?
Maar je salaris is wel afhankelijk van 100 factoren. Risico werk, hoelang je al bij je werkgever werkt, hoeveel uur per week (en fulltime is niet altijd hetzelfde) ik werk bv 45 uur), opleiding etc etc etc
quote:Waar werk je? * Tweak-Metallica is 16 en zit op 3,62 per uur parttime
Op zondag 29 juni 2003 14:27 schreef eMAeRCe het volgende:
Parttime 5,15 per uur17 jr.
quote:secretaresse en je schrijft nameNlijk?
quote:hangt er vanaf hoeveel uur, wat is uurloon enz..
Op zondag 29 juni 2003 14:28 schreef gelly het volgende:[..]
Voor iemand van 19 is dat toch helemaal geen gek salaris
quote:19 jaar en dan dit bedrag verdienen..? pff dat is veel!! maarja ik werk dan ook in de zorg he..
quote:Supermarkt
Op zondag 29 juni 2003 14:29 schreef Tweak-Metallica het volgende:[..]
Waar werk je? * Tweak-Metallica is 16 en zit op 3,62 per uur parttime
quote:Erm, waar, ik wil daar dan ook wel werken
Op zondag 29 juni 2003 14:33 schreef ffluppestijn01 het volgende:
19 jaar, 18 euro per uur netto, parrtime, 6 uur per week ...
quote:ik ook
Op zondag 29 juni 2003 14:35 schreef BlackSun het volgende:[..]
Erm, waar, ik wil daar dan ook wel werken
Ik ben trouwens 22.
[edit] Ik rekende mijzelf iets te rijk
quote:en wat moet je daar allemaal voor doen ??
Op zondag 29 juni 2003 14:33 schreef ffluppestijn01 het volgende:
19 jaar, 18 euro per uur netto, parrtime, 6 uur per week ...
dus nog niet eens zo'n heel vuil werk
quote:
Op zondag 29 juni 2003 14:44 schreef Nyame het volgende:
1401,60 bruto voor 28 uur per week.
3e dienstjaar in dit bedrijf, ben 25.
Komt nog onregelmatigheidstoeslag bovenop, en binnenkort een schaal omhoog (gevarentoeslag).
Blijft dus zwaar onderbetaald!
quote:Hallo, het is 28 uur zeg.
Komt nog onregelmatigheidstoeslag bovenop, en binnenkort een schaal omhoog (gevarentoeslag).
quote:40 uur per week, werk voor een advocaat dus en doe bijna alles.
Op zondag 29 juni 2003 14:27 schreef sampoo het volgende:
Hoeveel uur werkt je?
[Dit bericht is gewijzigd door quincy op 29-06-2003 14:51]
quote:idd, ik snap het probleem ook niet helemaal
Op zondag 29 juni 2003 14:47 schreef gelly het volgende:[..]
Hallo, het is 28 uur zeg.
quote:Ik vind het nogal een schamel loontje
Op zondag 29 juni 2003 14:48 schreef quincy het volgende:[..]
40 uur
quote:¤ 1086 / 160 uur per week (ongeveer) = 6,75 per uur
40 uur
niet heel veel, maar secretaressewerk vergt vaak niet erg veel scholing
quote:hang ervanaf welk secretaressewerk je doet. en waarvoor je hebt geleerd natuurlijk
Op zondag 29 juni 2003 14:51 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
maar secretaressewerk vergt vaak niet erg veel scholing
heb moeten inleveren voor nieuwe baan
wel 13e maand, zodat ik 2 weken op wintersport kan
quote:waarvoor maakt natuurlijk weinig uit, het gaat erom dat je betaald krijgt naar het werk dat je verricht
Op zondag 29 juni 2003 14:52 schreef nikky het volgende:[..]
hang ervanaf welk secretaressewerk je doet. en waarvoor je hebt geleerd natuurlijk
maar ok, mn moeder heeft een secretaressebureau...ff kijken wat ze die vrouwtjes per uur dokt
Hangt er vanaf wat je doet, maar als je het werk doet wat de meeste secretaresses op een (advocaten)kantoor doen: telefoon opnemen, cliėntenbestand invullen, wetboeken/tijdschriften *invoegen*, en (simpele ) briefjes typen, dan heb je een goed loon hoor.
Ik weet nog dat ik voor 5 hollandsche guldens per uur op een advocatenkantoor werkte en precies datzelfde werk deed.
Was ik wel 16 moet ik er bij vertellen.
[Dit bericht is gewijzigd door MarkzMan_X op 29-06-2003 14:59]
quote:
Op zondag 29 juni 2003 14:50 schreef WeirdMicky het volgende:
idd, ik snap het probleem ook niet helemaal
quote:Het is wel alleen staan op een groep met 9 ernstig gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten en een crisisplaats, het is bruto, dus er gaat een heleboel af voor het netto is, er zit een hoop zooi bij qua verantwoording voor medicatie ect (foutje maken heeft gewoon ernstige gevolgen) enzovoorts...
Op zondag 29 juni 2003 14:47 schreef gelly het volgende:
Hallo, het is 28 uur zeg.
Het is gewoon best weinig!
quote:wat wil je dan? 300 % op feestdagen?
Op zondag 29 juni 2003 14:57 schreef Nyame het volgende:[..]
[..]Het is wel alleen staan op een groep met 9 ernstig gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten en een crisisplaats, het is bruto, dus er gaat een heleboel af voor het netto is, er zit een hoop zooi bij qua verantwoording voor medicatie ect (foutje maken heeft gewoon ernstige gevolgen) enzovoorts...
de onregelmatigheidstoeslag is ook niet wat je zegt van "wow" (160 % op feestdagen, op zaterdagen en 's nachts maar 140%), overuren worden gewoon betaald, dus geen extra toeslag er op.Het is gewoon best weinig!
tuurlijk willen we allemaal meer, maar als je binnenkort een schaal omhooggaat, en je hoeft 'maar' 28 uur te werken...vind ik niet dat je echt hoeft te klagen
quote:En ik vind dat je niks te klagen zou moeten hebben. Het is gewoon een heel redelijk loon voor wat je doet, zeker met al die toeslagen die er nog bij komen.
[..]Het is wel alleen staan op een groep met 9 ernstig gedragsgestoorde verstandelijk gehandicapten en een crisisplaats, het is bruto, dus er gaat een heleboel af voor het netto is, er zit een hoop zooi bij qua verantwoording voor medicatie ect (foutje maken heeft gewoon ernstige gevolgen) enzovoorts...
de onregelmatigheidstoeslag is ook niet wat je zegt van "wow" (160 % op feestdagen, op zaterdagen en 's nachts maar 140%), overuren worden gewoon betaald, dus geen extra toeslag er op.Het is gewoon best weinig!
quote:dagje meelopen?
Op zondag 29 juni 2003 15:01 schreef gelly het volgende:[..]
En ik vind dat je niks te klagen zou moeten hebben. Het is gewoon een heel redelijk loon voor wat je doet, zeker met al die toeslagen die er nog bij komen.
quote:als je zo zeurt, heb je misschien een verkeerde baan gekozen
Op zondag 29 juni 2003 15:17 schreef Nyame het volgende:[..]
dagje meelopen?
quote:Inderdaad. Mijn broer doet hetzelfde soort werk, maar voor hem komt geld op de 2e plaats, en plezier in z'n werk op de 1e.
Op zondag 29 juni 2003 15:18 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
als je zo zeurt, heb je misschien een verkeerde baan gekozen
quote:als het zo erg isga je toch wat anders doen?
Op zondag 29 juni 2003 15:17 schreef Nyame het volgende:[..]
dagje meelopen?
quote:Nope, heb echt de perfecte baan, vind het helemaal geweldig. De onregelmatigheid sluit tenminste aan op mijn bio-klok, ik vind die gasten hardstikke leuk, het team is geweldig, geen enkele reden om te veranderen van werk!
Op zondag 29 juni 2003 15:18 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
als je zo zeurt, heb je misschien een verkeerde baan gekozen
Maar ja, om er maar weer eens een loesje-quote in te gooien:
Liefde is onbetaalbaar
daarom betalen ze dat in de zorg ook maar niet uit.
quote:een perfecte baan en dan nog redelijk verdienen...niet zo klagen dus voortaan
Op zondag 29 juni 2003 15:52 schreef Nyame het volgende:[..]
Nope, heb echt de perfecte baan, vind het helemaal geweldig. De onregelmatigheid sluit tenminste aan op mijn bio-klok, ik vind die gasten hardstikke leuk, het team is geweldig, geen enkele reden om te veranderen van werk!
Maar als ik dan weer hoor wat anderen verdienen; sja, dan ben ik gewoon snoeihard jaloers. Veel verantwoording is leuk, maar het doet ook goed als je dat terugziet in je salaris.Maar ja, om er maar weer eens een loesje-quote in te gooien:
Liefde is onbetaalbaar
daarom betalen ze dat in de zorg ook maar niet uit.
quote:Wat moet ik me hier bij voorstellen? Dit zegt nog steeds niet veel.
40 uur per week, werk voor een advocaat dus en doe bijna alles.
quote:ze zal zijn zaken wel voor hem voorbereiden ... bijna alles, lijkt me nog net niet voor de rechter staan
Op zondag 29 juni 2003 18:04 schreef Lucille het volgende:[..]
Wat moet ik me hier bij voorstellen? Dit zegt nog steeds niet veel.
quote:Lijkt mij stug dat je dat doet op 18 jarige leeftijd.
Op zondag 29 juni 2003 18:05 schreef _o_ het volgende:[..]
ze zal zijn zaken wel voor hem voorbereiden ... bijna alles, lijkt me nog net niet voor de rechter staan
quote:Even een vraagje, typ je dan die brieven in de zin van:
40 uur per week, werk voor een advocaat dus en doe bijna alles.
"Bijgaand treft u aan het vonnis, naar de inhoud ervan waarnaar ik u kortheidshalve verwijs.
In het vertrouwen u hiermee naar behoren te hebben geinformeerd verblijf ik,
(handtekening)
BLABLA Advocaten."
Of is dat gewoon even kwestie van adres copy-pasten?
Wordt die brief ook aan de klant doorberekend of is dat zeg maar service van het kantoor?
Als dat zo is dan ben je echt super onderbetaald...
quote:Wat heel normaal is bij een baantje als secretaresse.
Op zondag 29 juni 2003 14:51 schreef Conflict het volgende:[..]
Ik vind het nogal een schamel loontje
Hier kun je een idee krijgen wat je moet krijgen
quote:Als je rijk wilt worden moet je niet in de zorg gaan werken! Als je waardering zoekt moet je niet in een crisisopvang gaan werken..
Enne.. ja hoor ik wil best wel eens met jou ruilen voor een dagje, dat kan ik wel aan hoor. Lijkt me harstikke leuk
Krijg dan ¤ 2046 bruto per maand.
Ook nog een 13e maand en vakantiegeld over het hele jaar wat gelijk staat aan een 14e maand.
En een premievrij pensioen --> scheelt dat veel
Best wel aardig voor een bijna afgestudeerd bedrijfseconoom toch als startsalaris?
Ow, ben 24 en studeer in augustus af aan de EUR
quote:IDD, da's nog best veel.
Op zondag 29 juni 2003 14:28 schreef gelly het volgende:[..]
Voor iemand van 19 is dat toch helemaal geen gek salaris
quote:160 uur per week? Dat doe je knap
Op zondag 29 juni 2003 14:51 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
¤ 1086 / 160 uur per week (ongeveer) = 6,75 per uur
niet heel veel, maar secretaressewerk vergt vaak niet erg veel scholing
quote:Da's 2000 euri bruto bij een volledige werkweek (40 uur) en dat is niet echt extreem weinig... kortom: niet zo zeuren. Ik teken voor 2000 euro bruto per maand. Als startsalaris
quote:Dat ga ik morgen doen
Op maandag 30 juni 2003 16:03 schreef var.fok het volgende:[..]
kortom: niet zo zeuren. Ik teken voor 2000 euro bruto per maand. Als startsalaris
Maar wat ik even checken wil --> ik krijg ook een premie vrij pensioen.
Scheelt dit echt veel op je bruto naar netto berekening..... ?
Anders kan ik altijd nog andere zaken er extra bij halen tijdens mijn gesprek met een P&O man morgenochtend
quote:Er gaat geen premie van je Bruto-salaris af, dus hou je meer over, zowel Bruto, als Netto. Premievrij pensioen is erg fijn
Op maandag 30 juni 2003 16:07 schreef ErHa het volgende:
Maar wat ik even checken wil --> ik krijg ook een premie vrij pensioen.
Scheelt dit echt veel op je bruto naar netto berekening..... ?
Kortom: wat wordt je nieuwe baan, wat is je leeftijd en wat voor vooropleiding heb je? (jaja, we willen alles weten
)
quote:Zie paar posts hierboven ook, maar goed:
Op maandag 30 juni 2003 16:18 schreef var.fok het volgende:[..]
Er gaat geen premie van je Bruto-salaris af, dus hou je meer over, zowel Bruto, als Netto. Premievrij pensioen is erg fijn
Je gaat zeker bij een bank of verzekeraar werken? Zoveel branches bieden nml. niet (meer) premievrij pensioen... Zelfs bij de banken staat dit al op de tocht...
Kortom: wat wordt je nieuwe baan, wat is je leeftijd en wat voor vooropleiding heb je?
(jaja, we willen alles weten
)
Ik ga daar als soort adviseur optreden in opdracht van de districtmanager en regiodirecteur. Een functie verspreidt over 2 opdrachtgevers dus.
Continu in projectvorm, de exacte invulling bepaal ik grotendeels zelf, krijg alleen een raamwerk/opdracht mee om de overige managers te ondersteunen bij diverse veranderprocessen.
quote:Je kan er met je werkgever over praten en anders kan je ook wat anders gaan doen.
Op maandag 30 juni 2003 16:44 schreef WiZaRds het volgende:
Zijn de lonen voor bijbaantjes ook volgens een CAO geregeld? Ik werk in een rozenkwekerij en verdien 6 euro op zaterdag en 7,5 op zondag. Doordeweeks verdien ik maar 5,25... Ik ben 22 jaar.
Vorig jaar verdiende ik in de week ± 6,90 (15 gulden) maar door andere salarisschalen ben ik doordeweeks dus vies omlaag gegaan... Mag een werkgever dit zomaar doen???
Dan ook maar even pochen:
EUR 2745 per maand bruto
+ auto en GSM
+ bonus (10.000 EURO bruto)
+ onkostenvergoeding (EUR 75 netto in de maand)
Maar dan ben ik bijna 30 - werk als hoofd sales manager met uitzicht op hogere functie
quote:meeste (zoniet alle) pensioenverzekeringen gaan pas in vanaf je 25e...dus ik zou ff controleren of dat voor jou meteen ingaat of pas volgend jaar...!
Op maandag 30 juni 2003 16:29 schreef ErHa het volgende:[..]
ben 24,
quote:AAAAARGH, wat een grove fout
Op maandag 30 juni 2003 16:00 schreef EggsTC het volgende:[..]
160 uur per week? Dat doe je knap
wat is nu een redelijk goede branche om in te werken op dit moment?
quote:De zorg
Op dinsdag 1 juli 2003 08:26 schreef mesje het volgende:
wat is nu een redelijk goede branche om in te werken op dit moment?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |