quote:Voetbalgeweld is alles wat er om het voetbal heen zit. Geschreven door 2 personen. Beide vertellen hun verhaal vanaf het begin en vertellen allerlei verhalen over ontmoetingen met andere clubs. Meer eigenlijk niet.
Op donderdag 14 augustus 2003 20:49 schreef Eilanden het volgende:[..]
Ik ben voornamelijk geinteresseerd in voetbal en alles er om heen. Is het dan nog steeds een goed boek?
quote:DD, check ff je mail mbt boventaande, ik heb hem namelijk uit, dus als je hem lenen wil...
Op donderdag 14 augustus 2003 17:21 schreef DIGGER het volgende:Geen idee, maar ik wil hem gerust een keertje aan je uitlenen hoor.
quote:Hey, zag je mail zojuist. Ik loop dadelijk effe de boekwinkel binnen. Als ze em niet meer hebben, laat ik van me horen. Thanx anyway...
Op maandag 18 augustus 2003 13:40 schreef DIGGER het volgende:[..]
DD, check ff je mail mbt boventaande, ik heb hem namelijk uit, dus als je hem lenen wil...
quote:U got mail...
Op maandag 18 augustus 2003 13:40 schreef DIGGER het volgende:[..]
DD, check ff je mail mbt boventaande, ik heb hem namelijk uit, dus als je hem lenen wil...
Het boek is momenteel alleen in het Engels verkrijgbaar, maar zal zeer binnenkort ook in het Spaans vertaald worden. Er wordt geschat dat er zo'n 700.000 exemplaren zullen verkocht worden, maar de uitgever hoopt op meer dan één miljoen nadat het ook vertaald is naar andere talen zoals Italiaans, Frans, Chinees en Japans.
Bron:Voetbalzone.nl
hij heeft een interland gespeeld in de kuip tegen de suriprofs. de eerste editie vlak na de SLM ramp.quote:Op zondag 29 juni 2003 12:05 schreef Da_Sandman het volgende:
Heb het boek over Hellas Verona bestelt... ben benieuwd of het wat is.quote:Op zaterdag 28 juni 2003 16:50 schreef Cruoninga het volgende:
ik heb het boek zojuist besteld bij http://www.proxis.nl/quote:Op vrijdag 30 april 2004 15:26 schreef Afunados het volgende:
*schop*
Stuitte op het volgende berichtje:
"Het boek: X-Side, heersers na de wedstrijd van Jan van Cauwenbergh en journalist Peter Luysterborg ligt sinds gisteren in de winkel.
Is geschreven door een Antwerphooligan van de X-side. Is al in sommige winkels na 1 dag volledig uitverkocht.
Je moet zelfs niet van dit onderwerp houden, het moet gewoon gelezen worden. Bangelijk geschreven.
Ook de vele battles tussen ACC VS Brugge, Anderlecht, ajax, newcastle, Gb* worden er allemaal in vermeld. Het ontstaan van de X-side en de ACC... en ga zo maar door."
Iemand die dit boek al heeft, of al wat over gehoord heeft?
Die moet ik nog kopen. Zag ze bij Holland sport. Leek me een zeer lezenswaardig boek.quote:Op donderdag 6 mei 2004 09:29 schreef Dylan Dog het volgende:
Onlangs In den beginne was de bal over het Argentijse voetbal uitgelezen. Mooi boek!
Moet je amongs the thugs van Bill Bufford even lenen uit de Bieb.quote:Op donderdag 6 mei 2004 21:57 schreef Eilanden het volgende:
Ga binnenkort op vakantie en ga eens tijd nemen om een paar boeken die ik al wel gekocht had, maar nog geen tijd voor had gehad te lezen:
Broken Dreams
Manchester United ruined my life
Left Foot In The Grave
Die van van Basten ben ik erg benieuwd naar.quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:00 schreef SCH het volgende:
Er zijn deze week ieg 2 voetbalboeken verschenen: een boek van Henri van der Steen over de penalty en een uitgebreide biografie van Marco van Basten.
quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:13 schreef tong80 het volgende:
Weet je niet wie de schrijver is. Dat maat vaak veel duidelijk.
het mysterie marco van jaap faber?quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:00 schreef SCH het volgende:
Er zijn deze week ieg 2 voetbalboeken verschenen: een boek van Henri van der Steen over de penalty en een uitgebreide biografie van Marco van Basten.
Heb ik hier nou ander half uur op moeten wachten?quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:00 schreef Yeahinho het volgende:
De boeken die ik in mijn bezit heb op een rijtje:
Voetbaltempels van de Lage Landen - Stefan van Loock
Erg mooi boek over de historie van de stadions van de 55 bekendste clubs in Nederland en België. In 1999 verschenen n.a.v. het destijds naderende EK in de lage landen, waarmee vele oude stadions het moesten ontgelden. Aan hen een ode d.m.v. statistieken, anekdotes en vele hoogte- en dieptepunten, gecompleteerd door fraaie foto's van Filip van Loock en (zwart-wit) plaatjes uit de oude doos. Een aanrader voor een stadionfanaat als ik!
Een mooi huis in een grote tuin - Marcel van Hoof
Een in 1996 uitgebracht boek over het oude Ajax-stadion "De Meer". Aan de hand van een dertiental onderwerpen beschrijft de schrijver met opnieuw veel (gedetailleerde) anekdotes en andere leuke weetjes - in samenwerking met veel oude foto's - de historie van het stadion aan de Watergraafsmeer. Erg leuk boek voor de heb, en in de loop der jaren zal het waarschijnlijk alleen maar interessanter worden.
Vak-P, wij tegen iedereen - Supportersvereniging Vak-P
In 2001 uitgekomen boek voor en door FC Twente-supporters. Voornamelijk gevuld door erg veel foto's en krantenartikelen, aangevuld met opnieuw de bekende anekdotes. Veel verschillende fans geven kort weer wat het begrip "Vak-P" voor hen betekent, maar helaas is het boek door het ontbreken van een rode draad wat warrig. Toch zeker aardig om eens door te nemen.
F-Side is niet makkelijk! - Pieloor, Van de Meer & Bakker
Schitterende uitgave waarin zoals de titel al doet vermoeden 255 pagina's lang wordt stilgestaan bij de F-Side. Een erg overzichtelijk geheel, aangezien er in hoofdstukken van een bepaalde tijdsperiode de hele historie van 1976 tot 2002 (jaar van eerste druk) wordt verteld. Fraaie foto's en leuke verhalen completeren het geheel. Echt een topboek mijns inziens!
Verder heb ik een paar jaar terug ook eens wat van de bovengenoemde boeken bij de bieb geleend. Welke precies weet ik niet meer, maar in ieder geval een uit het Engels vertaald boek (de verslaggever liep een seizoen met een harde kern mee) en de Van Gageldonkjes zaten er bij. Kan me herinneren dat ik het niet allemaal even interessant vond, want met die trein(sloop)reizen naar Duitsland van de SCF had ik het op een gegeven moment wel gehad...
Ik wil ook graag (als het nog te krijgen is) "Vergeten Voetbalarena's" van Stefan van Loock gaan kopen, maar ik kom het echt nergens tegen helaas....
Ken ik niet ... maar help me .. waar gaat het over?quote:Op donderdag 6 mei 2004 22:01 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet je amongs the thugs van Bill Bufford even lenen uit de Bieb.
Adembenemend leesvoer.
Yeahinho kijk even op www.proxis.nl en zoek dan op stefan van loock. je kunt hem dan zo bestellen.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:00 schreef Yeahinho het volgende:
Ik wil ook graag (als het nog te krijgen is) "Vergeten Voetbalarena's" van Stefan van Loock gaan kopen, maar ik kom het echt nergens tegen helaas....
30 Euro voor een paperback boek?quote:Op zaterdag 8 mei 2004 13:02 schreef superjoden het volgende:
[..]
Yeahinho kijk even op www.proxis.nl en zoek dan op stefan van loock. je kunt hem dan zo bestellen.
Tja ook hier is het guldenteken gewoon vervangen door het euroteken.Het boek F-side is niet makkelijk is ook al zo'n 35 eurootjes.quote:Op zaterdag 8 mei 2004 21:19 schreef Eilanden het volgende:
[..]
30 Euro voor een paperback boek?Er is echt een groot verschil in boekprijzen tussen Nederland en een land zoals Engeland..... *zucht*
Mocht je een boek gaan lezen over supporters geweld, dan zou ik zeker deze niet kiezen. Is een en al fictie. Net zoals de boeken van de Brimsons. Zijn verhalen ingestuurd door ooggetuigen van supportersgeweld. Niet altijd even juist.quote:Op donderdag 6 mei 2004 23:09 schreef tong80 het volgende:
Over suporters geweld. Bufford mengt zich een jaar lang tussen de hooligans van Man. United.
Het gaat zelfs zo ver dat deze intelectueel mee gaat doen met het rellen.
De Prive ookquote:Op maandag 10 mei 2004 18:44 schreef tong80 het volgende:
Het boek van Bufford werd toch echt gespresenteerd als de waarheid.
Wat is het voor soort boek ?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:16 schreef superjoden het volgende:
boek van x-side gisteren in huis gekregen... ben benieuwd of het wat is.
ben zelf niet gek van supportersgeweld maar dit gaat over een (ex)antwerpse hooligan die 25 jaar bij de harde kern van antwerp fc heeft gezeten en waar verhalen in staan die hij heeft meegemaakt met de x-side met andere supportersgroepen.volgens afunados schijnt het een zeer indrukwekkend boek te zijn dus heb het aangeschaft. boek van beckham heb ik inmiddels uit en na deze ga ik beginnen aan een seizoen met hellas verona.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 12:18 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat is het voor soort boek ?
Dat siert dan wel weerquote:Op maandag 7 juni 2004 20:53 schreef tong80 het volgende:
Als Ajacied heb ik zelfs dat boek. Paar jaar terug deed een collega z'n boeken weg wegens gebrek aan ruimte. Zodoende bezit ik ook Feijenoord literatuur, zoals de biografie van Willem van Hanegem.
Reactie is wat laat maar toch, heb het boek gelezen. Fascinerend, Auke Kok beschrijft het boek vanuit vele ooghoeken en laat vrijwel geen enkel detail onbeschreven. Als je alles wilt weten over het WK, de mythe onderscheiden van de waarheid, dan raad ik dit boek je zeer zeker aan. Eerlijk gezegd raad ik iedereen met een hart voor voetbal en nostalgie dit boek aan.quote:Op maandag 10 mei 2004 08:56 schreef Sloggi het volgende:
Hier verder. Iemand 'Wij waren de besten' in zijn bezit en ook daadwerkelijk gelezen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |