quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 23:49 schreef ZimZ het volgende:
Vandaag 1 punt aftrek gekregen omdat ik een taalpurist zou zijn. Als iemand een domme opmerking maakt en die nog dommer maakt door in een zin van 6 woorden 4 taalfouten te maken heeft dat niets meet taalpurisme te maken; dat is zoals een ieder weet iets heel anders. Ik wil verdomme 1 punt aftrek omdat het 'off topic' was. Niet omdat ik subtiel laat blijken dat ik iemand dom vind.
En kan FP-geneuzel niet in 'n apart topic?
in Feedback bijvoorbeeld?
quote:te laat sorry
Vandaag 1 punt aftrek gekregen omdat ik een taalpurist zou zijn. Als iemand een domme opmerking maakt en die nog dommer maakt door in een zin van 6 woorden 4 taalfouten te maken heeft dat niets meet taalpurisme te maken; dat is zoals een ieder weet iets heel anders. Ik wil verdomme 1 punt aftrek omdat het 'off topic' was. Niet omdat ik subtiel laat blijken dat ik iemand dom vind.
[Dit bericht is gewijzigd door legacythe2nd op 27-06-2003 23:50]
quote:Ik vind dat je beter je best moet doen op school...
Op vrijdag 27 juni 2003 23:49 schreef Phenomenom het volgende:
Ik vind dat je -10 verdiend.
quote:En ik vind een +10 op zijn plaats.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:49 schreef Phenomenom het volgende:
Ik vind dat je -10 verdiend.
Ware het niet dat wij er niets over te zeggen hebben, en dat dit zeiktopic overbodig is EN in het verkeerde forum.
V.
quote:
En ze zijn niet eens consequent met die "taalpurist"-beoordeling: ik kan me herinneren dat ik een reactie op een frontpage-post gaf die uitsluitend een taalverbetering betrof en die werd gewoon als "+1 normaal" gemodereerd.
Maar Jordy-B heeft wel gelijk: dit topic hoort in Feedback thuis. Mods, kunnen jullie deze daar even heen verplaatsen, AUB? Alvast bedankt.
quote:Ze zijn überhaupt niet consequent.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:51 schreef motown het volgende:
En ze zijn niet eens consequent met die "taalpurist"-beoordeling: ik kan me herinneren dat ik een reactie op een frontpage-post gaf die uitsluitend een taalverbetering betrof en die werd gewoon als "+1 normaal" gemodereerd.
Heel dat beoordelingssysteem zuigt, imo. Véél te veel werk, weinig effect (Naja... op het gezeik na, dan).
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 23:50 schreef Jordy-B het volgende:
hui-lieEn kan FP-geneuzel niet in 'n apart topic?
in Feedback bijvoorbeeld?
Opzouten met je gehuil hier. GC is geen kliko
quote:Dat komt omdat de meeste FP-posters helaas te onvolwassen zijn om hen een moderatie-systeem toe te vertrouwen waarin iedereen mag modereren, zoals op Tweakers, Slashdot of Kuro5hin.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:53 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Ze zijn überhaupt niet consequent.
Heel dat beoordelingssysteem zuigt, imo. Véél te veel werk, weinig effect (Naja... op het gezeik na, dan).
quote:Zo subtiel vind ik het niet
Door ZimZ - vrijdag 27 juni 2003 @ 19:31 (-1 - Taalpurist)quote:
hoe kan je dan ingodsnaam comminuseren..Ik denk dat hij de spellingsregels kent en zal opschrijven: "Hoe kun je dan in Godsnaam communiceren?"
quote:tja... maar zoals 't nu is, werkt 't ook niet, imo.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:55 schreef motown het volgende:[..]
Dat komt omdat de meeste FP-posters helaas te onvolwassen zijn om hen een moderatie-systeem toe te vertrouwen waarin iedereen mag modereren, zoals op Tweakers, Slashdot of Kuro5hin.
quote:Het gebruik van het woord "purisme" hoeft niet per sé met taal te maken te hebben. Dus "taalpurisme" is niet dubbelop.
Op vrijdag 27 juni 2003 23:59 schreef OAWVGPM het volgende:
Taalpurisme is dubbelop. Jammer hoor, tsk.
quote:Er is trouwens een woord voor, hoor: "pleonasme".
Op zaterdag 28 juni 2003 00:03 schreef Jordy-B het volgende:[..]
Het gebruik van het woord "purisme" hoeft niet per sé met taal te maken te hebben. Dus "taalpurisme" is niet dubbelop.
Lees hier meer over tautologieën en pleonasmen.
[Dit bericht is gewijzigd door motown op 28-06-2003 00:07]
quote:Ik vindt jouw dom.
Niet omdat ik subtiel laat blijken dat ik iemand dom vind.
Subtiel genoeg ?
quote:snel reageren is niet goed. Krijg je FiPo-shite van en stomme ondoordachte reacties.
Op zaterdag 28 juni 2003 00:05 schreef ArmaniMania het volgende:
Taalpurisme is een onderdeel van bagger. iedereen maakt tiep fouten doordat ie snel wil reageren of tiepen. En meestal die taalpuristen bakken er zelf soms ook niks van als het hard op hard komt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |