abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11417193
Deep Purple is natuurlijk heel goed, en het album 'In Rock' is ontzettend belangrijk geweest voor de rockmuziek. Ook vind ik dat de 'Mk3' line up met Glenn Hughes en David Coverdale het goed deed, vooral op het 'Burn' album. Toch vind ik de avontuurlijkere jaren '70 nummers van Rainbow beter en leuker om naar te luisteren. Voor degene die het niet weten, Rainbow is Ritchie Blackmore's eigen band, die hij oprichte na zijn vertrek bij Deep Purple in 1975. De albums 'Rising' (hoewel kort, door velen gezien als het ultieme Rainbow album), 'On Stage' (goed live album) en 'Long Live Rock 'N' Roll' (waarop de band comercieler klinkt en het gitaar werk heeft een soort Hendrix achtige sound) zijn gewoon heel goed, mede dankzij de zanger Ronnie James Dio, de stem van de zingende kikker uit de videoclip van de Roger Glover hit 'Love Is All'. Ook wil ik het debuut 'Ritchie Blackmore's Rainbow' vermelden, een album dat niet zo heel spectaculair, maar zeker het luisteren waard is, ik denk dat het net als met Deep Purple's 'Burn' een album is dat vooral door liefhebbers van Free/Bad Company gewaardeerd word. Ik als Rainbow fan heb twee albums niet, namelijk het comeback album uit 1995 'Stranger In Us All' en 'Down To Earth' uit 1979, het eerste Rainbow album met een andere zanger, en hoewel een goede zanger (Graham Bonnet), vind ik het album gewoon minder, typisch genoeg komen van dit soort albums een hitsingle, 'Since You've Been Gone', geschreven door Russ Ballard trouwens. De drie albums uit de jaren '80 met Joe Lynn Turner als zanger vind ik wel OK, meer de A.O.R. kant op, dat wel (maar Wezli luves nou eenmaal A.O.R., klik hier om te weten wat A.O.R. is). Dus, wie kent Rainbow (niet)?

Rainbow 1977, v.l.n.r. Ronnie James Dio, David Stone, Bob Daisley, Ritchie Blackmore, en Cozy Powell (R.I.P.)
Sib | Dab | Dua
pi_11417223
Ja, leuke band. Heb alleen de best of, geen losse albums. M'n favoriete is natuurlijk "Man on The Silver Mountain."

Rainbow zonder Dio vind ik niet echt leuk...

vrijdag 27 juni 2003 @ 18:34:07 #3
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_11417370
Weet eigenlijk maar 1 track te noemen van deze band: "Since You've Been Gone" ... met welke zanger? Geen idee... Vind het verder niet zo bijzonder, maar ik zal eens wat andere liedjes checken. Classic rock
yankee charlie dinges
pi_11420563
Cozy
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_11430507
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 18:34 schreef hyperfuzz het volgende:
Weet eigenlijk maar 1 track te noemen van deze band: "Since You've Been Gone" ... met welke zanger? Geen idee... Vind het verder niet zo bijzonder, maar ik zal eens wat andere liedjes checken. Classic rock
Tip; check 'Stargazer' en de 'On Stage' versie van 'Kill The King'. Dat laatste nummer was mijn kennismaking met Rainbow met Dio als zanger (en wat voor een zanger ). Voor die tijd kende ik ook alleen 'Since You've Been Gone' wat door een heel ander soort Rainbow gespeeld is, niet de Rainbow met de teksten over torens en tovenaars die het in de jaren '75 t/m '78 wel was.
Sib | Dab | Dua
pi_11430552
jaaaa, Stargazer, 8:31 min. GROTE klasse!

En nog meer nummers natuurlijk, maar dat is echt mijn super-favoriet

R.J. Dio --> de kleine grote man van 'de' Hard Rock

- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zaterdag 28 juni 2003 @ 15:45:06 #7
58939 Murgen
Drum Apprentice
pi_11431121
Mistreated, Man on a silver mountain, gelukkig ligt hier ergens de Cd 'Rainbow live on stage' nog ... live kwam het toch het best uit de verffff.
Hi! I'm a signature virus! copy me into your signature file to help me spread!
pi_11448305
Rainbow is cool. Jammer dat ze niet meer bestaan... en dat Cozy Powell is overleden... Ook jammer trouwens dat meneer Blackmore zich nu alleen nog maar met middeleeuwse muziek bezig houdt en tourt door das shone Deutschland waar hij kastelen aandoet en waar je als publiek bij voorkeur *middeleeuws gekleed* :N moet gaan...
  zondag 29 juni 2003 @ 20:12:59 #9
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_11450522
5 beste nummers zo uit me hoofd:
Lady Starstruck
Temple of the King
Stargazer
Lady of the Lake
Man on the Silver Mountain

Had de lp's allemaal, maar zonder Dio was het toch matig. Vroeger echt een van mijn favorieten.

pi_16013198
Zo mol je een gitaar *KLIK*
Sib | Dab | Dua
  woensdag 7 januari 2004 @ 17:06:47 #11
52589 sjun
uit solidariteit
pi_16042216
Uiteraard heb ik hier e.e.a. van RAINBOW staan. Wat een wereldband.
- Bent Out Of Shape
- Difficult to Cure
- Down To Earth
- Long Live Rock 'n' Roll
- Rising
- Ritchie Blackmore's Rainbow
- Straight Between the Eyes
- Stranger In Us All
- Finyl Vinyl
- On Stage
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_16043808
quote:
Op zondag 29 juni 2003 17:52 schreef mcanic het volgende:
Rainbow is cool. Jammer dat ze niet meer bestaan... en dat Cozy Powell is overleden... Ook jammer trouwens dat meneer Blackmore zich nu alleen nog maar met middeleeuwse muziek bezig houdt en tourt door das shone Deutschland waar hij kastelen aandoet en waar je als publiek bij voorkeur *middeleeuws gekleed* :N moet gaan...
Ze touren ook door Nederland, 31 oktbober 2003 waren ze in Pepsi Stage. Eerste deel, was niet erg bijzonder, naast het geniale en prachtige (nog steeds!) gitaarspel van Blackmore. Tweede deel was veel beter, en Blackmore speelde Deep Purple klassiekers zoals Smoke on the Water, Black Night als encore. Geweldig! Op z'n witte Strat nog steeds...
Van Rainbow speelde hij 16th Century Greensleeves.
pi_16043870
Voor de DIO-fans (incl. mij) ga is naar http://www.arrowclassicrockfestival.nl/
daar kun je op hem stemmen, komt ie hopelijk ook op Arrow...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')