[Dit bericht is gewijzigd door Wezli op 05-04-2003 10:50]
Ken je trouwens Y & T nog uit de 80's. Ook lekkere pomprock. 'Summertime giiiiiirls' ....
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 10:42 schreef Wezli het volgende:
A.O.R. Staat voor Adult Oriented Rock, ook wel pomprock genoemd, vanwege het pompueuze karakter van de muziek, wat vaak komt doordat de keyboards een belangrijke rol spelen en ook vaak is er dus sprake van een symphonische inslag. Bekende namen in het genre zijn Toto en Foreigner. Verder is Yes's 'Owner Of The Lonely Heart' een A.O.R. nummer te noemen. Wat jammer toch dat er weinig aandacht voor deze soort muziek meer is. Er is geen plaats voor op MTV/TMF. Nou hoeft het van mij ook niet ieder uur voorbij te komen op TV, maar es een keer iets anders dan nu-metal of boys-bands (niks op tegen verder hoor) zou leuk zijn.
[afbeelding]
Harlan Cage is een nieuwere naam in dit pomprock genre, met een geluid dat afgezien van de zang, een beetje doet denken aan Survivor, maar dat tegelijk ook een stuk steviger is. Tevens klinkt Harlan Cage niet oubollig maar wel verassend fris, mede dankzij een superproduktie op hun platen, die toch wel omschreven kan worden als een jaren tachtig sound, maar vertaald naar nu, want dit zou 15 jaar geleden nooit zo geklonken hebben. Hun derde album 'Forbidden Colors' is de hardste A.O.R. plaat uit mijn Cd-collectie, bij momenten is dit echt vet. Ook goed zijn de teksten, die niet heel oppervlakkig zijn, zoals bij veel bands in dit genre het geval is. De zang is een verhaal apart, want L.A. Greene (in de jaren tachtig zanger van Fortune) heeft een heel eigen geluid. Mischien is zijn stem een beetje te vergelijken met die van Phil Collins soms, maar dan anders dus.Iemand bekend met deze band?
[afbeelding]
quote:Idd, beetje theedoek-achtig.
Op zondag 29 juni 2003 19:38 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind AOR nou typisch een geval van "te klein voor tafellaken, te groot voor servet"-muziek. Tis me meestal allemaal iets te gladjes.
quote:Wel lekkere muziek om bij af te wassen trouwens.
Op zondag 29 juni 2003 19:42 schreef Diverse_Reality het volgende:[..]
Idd, beetje theedoek-achtig.
quote:Ja Y&T ken ik, 'Earthshaker' 'Black Tiger' en 'Musically Incorrect' heb ik in de kast staan, die laatste heeft een erg gave hoes
Op zondag 29 juni 2003 17:41 schreef mcanic het volgende:
Hmmm. Vallen Deep Purple en Whitesnake ook onder A.O.R.? Denk het wel he?
Ik ken Harlan Cage niet maar ik zal eens wat muziek van hem opzoeken.Ken je trouwens Y & T nog uit de 80's. Ook lekkere pomprock. 'Summertime giiiiiirls' ....
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Wezli op 29-06-2003 20:04]
quote:'Summertime girls' heb ik gehoord en is inderdaad een A.O.R. nummer. Meer A.O.R. dan de band onder de naam Y&T maakte, op een plaat als 'Earthshaker', dat is namelijk meer richting melodieuze rock, het verschil zit em in dit geval denk ik in het gebruik van keyboards.
Op zondag 29 juni 2003 17:41 schreef mcanic het volgende:
Hmmm. Vallen Deep Purple en Whitesnake ook onder A.O.R.? Denk het wel he?
Ik ken Harlan Cage niet maar ik zal eens wat muziek van hem opzoeken.Ken je trouwens Y & T nog uit de 80's. Ook lekkere pomprock. 'Summertime giiiiiirls' ....
[..]
[Dit bericht is gewijzigd door Wezli op 21-08-2003 22:09]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |