abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 november 2003 @ 15:37:47 #51
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_14889630
Ik ga voor bush
En hoe voelt u zich nu?
pi_14889821
Hum ,
Is het mogenlijk dat een kop naar achteren slaat terwijl het schot ook daar vandaan kwam

Ik dacht het wel

Juist als of der hersenstam of het ruggemerg wordt getroffen , vind een spontane contractie van de nekspieren plaats , waardoor het hoofd naar achteren slaat.

maandag 24 november 2003 @ 16:40:26 #53
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_14891158
quote:
Op maandag 24 november 2003 15:45 schreef CANARIS het volgende:
Hum ,
Is het mogenlijk dat een kop naar achteren slaat terwijl het schot ook daar vandaan kwam

Ik dacht het wel

Juist als of der hersenstam of het ruggemerg wordt getroffen , vind een spontane contractie van de nekspieren plaats , waardoor het hoofd naar achteren slaat.

Is dat zo? Het blijft ook vreemd dat Oswald direct na de aanslag toen politieagenten de Depository binnen kwamen rennen, rustig in de kantine een glas water aan het drinken was, hij zweette niet, was niet gespannen etc. Had hij wel tijd genoeg om drie keer te schieten en daarna het wapen te verstoppen en van de 5e verdieping naar de 2e te gaan? Hij is daarna rustig naar huis gegaan en werd pas later in een bioscoop opgepakt.....
Feyenoord!!! * Barça
pi_14891772
quote:
Op maandag 24 november 2003 16:40 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Is dat zo? Het blijft ook vreemd dat Oswald direct na de aanslag toen politieagenten de Depository binnen kwamen rennen, rustig in de kantine een glas water aan het drinken was, hij zweette niet, was niet gespannen etc. Had hij wel tijd genoeg om drie keer te schieten en daarna het wapen te verstoppen en van de 5e verdieping naar de 2e te gaan? Hij is daarna rustig naar huis gegaan en werd pas later in een bioscoop opgepakt.....

Nee, hij heeft agent J.D. Tippit vermoord en is zonder kaartje de bioscoop binnengegaan, waar hij probeerde zijn derde moord van de dag te plegen.

http://www.jfk-online.com/jfk100theatre.html

Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  maandag 24 november 2003 @ 17:05:43 #55
74514 El_Fenomino
Onstuitbaar Supertalent
pi_14891827
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 16:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
ik ga voor het netwerk zoals in 'JFK' wordt verteld.
De FBI/CIA liggen te veel met elkaar in de clinch om zo iets ooit te kunnen organiseren.

En vroeg of laat moet er iemand gaan lekken.

[b][url=http://home.tiscali.nl/mytopia/vrouwen]Vrouwen fotoboek met 200 keer Anna Kournikova[/url][/b]
pi_14892064
Docu op BBC gezien gisteren, de zoveelste, maar wel de meest aannemelijke in mijn ogen.

Oswald zou puur op eigen houtje gehandeld hebben uit pure frustratie en defaitisme.
Hij mocht nergens 'meedoen', mocht nieteens terug naar de Sovjet Unie, had eigenlijk niet zoveel meer om voor te leven en wilde zichzelf nog eenmaal bewijzen, 'op de kaart zetten' danwel onsterfelijk maken.
Dat is 'm wel gelukt geloof ik, alleen op de verkeerde manier.

Maar zal het ooit allemaal aan het licht komen?

maandag 24 november 2003 @ 18:18:39 #57
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_14893890
quote:
Op maandag 24 november 2003 17:03 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Nee, hij heeft agent J.D. Tippit vermoord en is zonder kaartje de bioscoop binnengegaan, waar hij probeerde zijn derde moord van de dag te plegen.

http://www.jfk-online.com/jfk100theatre.html

Betwist ik ook niet. Ik zeg dat hij rustig naar huis is gegaan, een revolver heeft gepakt en daarna weer de straat op is gegaan. Daar heeft hij agent Tippit vermoord en is een bioscoop ingegaan waar hij is gearresteerd.
Feyenoord!!! * Barça
pi_14893923
quote:
Op maandag 24 november 2003 18:18 schreef Bonobo11 het volgende:

[..]

Betwist ik ook niet. Ik zeg dat hij rustig naar huis is gegaan, een revolver heeft gepakt en daarna weer de straat op is gegaan. Daar heeft hij agent Tippit vermoord en is een bioscoop ingegaan waar hij is gearresteerd.

Okay, verkeerd begrepen. Ik verstond al wat anders onder rustig naar huis gaan. .
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
pi_14911871
wat waren ook alweer de argumenten tegen een tweede schutter? Of is de bewering dat Oswald het niet zelf allemaal heeft kunnen doen nog niet onderuit gehaald?
pi_14912008
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:35 schreef Toffe_Ellende het volgende:
wat waren ook alweer de argumenten tegen een tweede schutter? Of is de bewering dat Oswald het niet zelf allemaal heeft kunnen doen nog niet onderuit gehaald?
Zie:
http://www.jfk-online.com/jfk100easy.html
pi_14912194
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 11:41 schreef SportsIllustrated het volgende:

[..]

Zie:
http://www.jfk-online.com/jfk100easy.html

Ik vind het een beetje vreemd dat elke docu, elke website en elke onderzoeker weer wat anders zegt.

En dan is er nog de vraag als Oswald de moordenaar is (gewoon gefrusteerd zoals iemand zei, wat me vrij onlogisch lijkt gezien het feit dat de weduwe van Oswald als een van de weinige wist hoe hij echt in elkaar zat) waarom wordt er dan 75 jaar gewacht met de hele shit openbaar te maken. Het zal wel wettelijk zo zijn, maar het komt bepaalde mensen volgens mij verdomd goed uit.

woensdag 26 november 2003 @ 18:48:59 #62
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_14950407
quote:
Op zaterdag 28 juni 2003 15:32 schreef snoodiakk het volgende:

[..]

Ga jij je nou eerst maar eens verdiepen in de meest recente wetenschappelijke literatuur. Daarna mag je een keer terugkomen, ventje.

.

Hey anders ga jij ff opzoek naar zo' n magic rifle

met je 'ventjuh', gadver wat een arrogantie als je dat in het echt tegen me zou zeggen ramde ik je kop door een muur prutser ....

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_14988107
quote:
Op woensdag 26 november 2003 18:48 schreef DAMH het volgende:
met je 'ventjuh', gadver wat een arrogantie als je dat in het echt tegen me zou zeggen ramde ik je kop door een muur prutser ....
Wacht maar tot je Lou Grant tegenkomt....
Helpt waar hij kan!
pi_15057502
Volkert van der Graaf!
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_21728054
Ik ben redelijk om nu. Zag paar dagen terug op BBC een docu waarin alle complotten en argumenten voor complotten uit de weg geruimd werden. Begin wel (redelijk laat) te geloven dat Oliver Stone een grote fout heeft gemaakt.
pi_21760498
quote:
Op vrijdag 3 september 2004 14:56 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik ben redelijk om nu. Zag paar dagen terug op BBC een docu waarin alle complotten en argumenten voor complotten uit de weg geruimd werden. Begin wel (redelijk laat) te geloven dat Oliver Stone een grote fout heeft gemaakt.
Neen!
Hoe kunt ge zo dwalen jongeling? Den duivel zit in den televisie, gewis.

Eerst waanzinnige complot-theorieen zitten te verdedigen en na een docutje omslaan. Lees jij eigenlijk wel eens een boek?
En ik geef toe- die biblioitheek op de FHJ stelt niet veel voor, maar toch...Er is een De Slechte in de Heuvelstraat.

Beschouw dit maar als een leermoment, en een mooi en gepast plaatje van Lou Grant zou nu toch gewist worden door een of andere incompetente mod.
Helpt waar hij kan!
pi_21762455
quote:
Op zondag 5 september 2004 05:08 schreef NoSigar het volgende:

[..]

Neen!
Hoe kunt ge zo dwalen jongeling? Den duivel zit in den televisie, gewis.

Eerst waanzinnige complot-theorieen zitten te verdedigen en na een docutje omslaan. Lees jij eigenlijk wel eens een boek?
En ik geef toe- die biblioitheek op de FHJ stelt niet veel voor, maar toch...Er is een De Slechte in de Heuvelstraat.

Beschouw dit maar als een leermoment, en een mooi en gepast plaatje van Lou Grant zou nu toch gewist worden door een of andere incompetente mod.
Nou ja, gezien de reputatie van de BBC (bij Discovery Channel zet ik wel vaker vraagtekens) en de mensen die er opgevoerd werden. En de overtuigende argumenten die werden geven natuurlijk.

De docu op zich was niet echt tof of zo. Droge theorieën onderuit halen. Het was leukere geweest als ze bijvoorbeeld Oliver Stone, Garrison (als ie nog leeft) of die maitresse van Oswald ook hadden ondervraagd. Of gevraagd hadden commentaar te geven.
pi_21762527
quote:
Op zondag 5 september 2004 05:08 schreef NoSigar het volgende:
Aanschouw 's mensens schoonheid: beschaving in intellectuele progressie.
pi_21762820
Nou ja, iemand zei ooit: wie in het leven niet van mening verandert of durft te veranderen, wordt eigenlijk nooit slimmer of boekt zoals jij het zegt nooit 'progressie'.
pi_21762847
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou ja, iemand zei ooit: wie in het leven niet van mening verandert of durft te veranderen, wordt eigenlijk nooit slimmer of boekt zoals jij het zegt nooit 'progressie'.
Dat zeg ik.
pi_21762944
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zeg ik.
Had gehoopt dat je wist wie die persoon was, die dat zei..
pi_21777541
quote:
Je hebt dus eindelijk de moeite genomen het ook eens van de andere kant te bekijken. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_21781627
quote:
Overigens, het belangrijkste dat aangetoond is, is dat de 'magic bullet'-theorie lang zo gek niet was, dat dit goed mogelijk is, alswel dat het zeer onwaarschijnlijk is dat schoten vanaf de 'Grassy Knoll' afkwamen.

Natuurlijk is een complot nog altijd mogelijk geweest, alswel blijven er vragen bestaan rondom de persoon van Oswald (zijn politieke stellingname, betreffende Cuba en de tijdelijke vlucht naar Rusland, de aanslag op de radicaal rechtse generaal Walker in april 1963, met hetzelfde geweer als waarmee later op Kennedy werd geschoten).

Wat mij betreft is het wel degelijk de vraag of Oswald niet een bewuste 'agent-provocateur' was.

De meest fascinerende theorie volgens mij, is het idee dat de moordaanslag in Dallas wel gepland zou zijn geweest, maar misschien bedoeld was als 'mislukte' aanslag:
Stel je voor dat er toen in die verhitte situatie van Dallas een aanslag op de president gepleegd zou zijn, door een verhitte linkse 'Fidel-liefhebber',
zou dat voor Kennedy niet misschien een grond zijn geweest juist zijn 'diplomatische' houding tov. Cuba te laten vallen?
En ja, er zijn inderdaad plannen ontwikkeld om een 'oorlog met Cuba' te initieren via het 'framen' van een politiek-diplomatisch incident, zie de Operation Northwoods-documenten, die een blauwdruk lijken te zijn ook voor het latere incident in Tongkin Bay (Vietnam).

Zou een mogelijke aanslag op de president niet een enorme versterking betekenen voor de 'John Birch Society' en de 'minutemen', die juist door de president langzaam uitgerangeerd werden, als restantenten van de communisten heksenjacht uit de 50'er jaren.

Juist binnen de Kennedy-regering en de democratische partij waren er veel mensen die Kennedy's te 'links' vonden, een harder beleid voorstonden (sterker nog, zijn bezoek aan Dallas was juist bedoeld om dat interne conflict tussen de noordelijke en zuidelijke Democraten op te lossen).
Een moord zal iedereen een verschrikkelijk idee hebben gevonden, maar een paar kogels afvuren boven zijn kop, kan wel eens opgevat zijn als een goede waarschuwing ...

Oswald was zeker geen 'innocent' en de verdenkingen dat hij een dubbelrol speelde betreffen niet enkel de moord op Kennedy, ook is er eerder op gewezen dat het neerhalen van de U2 met gary Powers mogelijk lukte doordat de russen hieromtrend inlichtingen hadden gekregen, misschien van Oswald die kort hiervoor naar Rusland was gevlucht, onder verder niet opgehelderde omstandigheden, alswel kort daarna terugkeerde, onder evenmin werkelijk duidelijk geworden omstandigheden.

Ook het neerhalen van de U2 was een situatie die de havikken in de Kennedy-regering niet ongelegen kwam.

Uiteindelijk is het hele plan misgelopen, toen door toeval de tweede kogel van Oswald niet net achter de auto insloeg, maar in de nek van de president belandde (misschien het inhouden van de chauffeur na het eerste schot, en niet zoals vooraf uitgedacht eerder het versnellen) en vervolgens de laatste kogel als in een reflex dan maar de hele schedel eraf sloeg.
Op dat moment was het voor Oswald gedaan, de mensen die hem tot dan toe ondersteunden wilden nu hem ook te pakken nemen (wat voor Oswald mogelijk reden was zijn contactpersoon, de politieman van Ierse afkomst Tippit neer te schieten en vervolgens zichzelf de 'zondebok' te noemen, die leek te weten dat hij niet meer veilig was).

Zulk een theorie zou verklaren waarom juist de eerste nadagen van de moord er een dusdanige 'paniek' leek te zijn uitgebroken, helemaal geen situatie die uitgedacht was, maar eerder uit de hand gelopen, Niet datgene meer wat gepland was door mogelijke politieke krachten, en zelfs een flinke positie-verzwakking voor bepaalde 'rechtse' krachten binnen de regering. (immers robbert Kennedy was als minister van Justitie verantwoordelijk voor de vervolging van eventuele daders, alswel Hoover, leider FBI, was een persoon die zelf geen politieke agenda had, maar wel graag mensen door zijn grip op informatie in zijn macht hield.

overigens is dit ook een vergezochte complot-gedachte, maar mijzelf bevalt hij enorm, omdat het niet gebaseerd is op het idee dat al die 'complotten' vervolgens ook exact verlopen zoals ze zijn uitgedacht; wat ik dood- en dood-saai vind.
Veel interessanter vind ik de werking van toeval, van zaken die niet gaan zoals ze misschien wel gepland zijn (die heerlijke 'Magic Bullet' die door etterige kleine details, de loop der geschiednis schijnbaar lijkt te veranderen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_21781674
Ik denk Chuck Norris
pi_21781707
quote:
Op maandag 6 september 2004 11:21 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Overigens, het belangrijkste dat aangetoond is, is dat de 'magic bullet'-theorie lang zo gek niet was, dat dit goed mogelijk is, alswel dat het zeer onwaarschijnlijk is dat schoten vanaf de 'Grassy Knoll' afkwamen.
...
Veel interessanter vind ik de werking van toeval, van zaken die niet gaan zoals ze misschien wel gepland zijn (die heerlijke 'Magic Bullet' die door etterige kleine details, de loop der geschiednis schijnbaar lijkt te veranderen)
Waar haal je deze info vandaan? Je gaat mij niet vertellen dat je dit allemaal zelf heb verzonnen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')