Dreumesjes:
19 augustus 2001: Nick, zoon van SmilingPeter
* 29 september 2001: Duco Yannik, zoon van No Nick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie
24 december 2001: Jack, zoon van Jacksmama
12 februari 2002: Iris Lani Patricia, dochter van Gaoxing
1 maart 2002: Suzanne, dochter van SignOTheTimes
28 Maart 2002 - Xanne, dochter van TheGhost en vriendin
* 3 mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny
24 mei 2002: Freek, zoon van Leah
28 mei 2002: Zoë, dochter van Moralia
1 juli 2002: Melanie, dochter van otisclub
29 juli 2002: Tomas, zoon van Logician
Peutertjes & Kleutertjes & Kindertjes:
14 april 1996: Chaves, zoon van Logican
28 juni 1996: Chelsea, dochter van Angelic1
9 maart 1998: Isabel, dochter van Rosie
17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
28 september 1998: Justine, dochter van Summertime
20 maart 1999: Britt en Romée, dochters van CarOnline
13 mei 1999: René, dochter van moussy
16 september 1999: Caitlin, dochter van Angelic1
13 oktober 1999: Merijn, zoon van Stout
26 november 1999: Anouk, dochter van berney
30 december 1999: Sabine, dochter van Summertime
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
30 juli 2000: Damien, zoon van Angel22
13 augustus 2000: Jim Remo, zoon van Knuffie
22 augustus 2000: Rutger, zoon van Rosie
2 september 2000: Jasper, zoon van coolbabe
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 december 2000: Storm, zoon van Genuivere & Bastardhost
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 maart 2001 : Sven, zoon van beertje_
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 29-07-2003 12:27]
Ander goed nieuws heb ik overigens niet te melden meer gegadigden voor een topic alweer geen tweede streep? Maar ik vind dat de uitdeler van goed nieuws ons eigenlijk ook wel heel goed gezind is geweest.
quote:Nogmaals onwijs gefeliciteerd met dit goede nieuws!!
Op vrijdag 27 juni 2003 20:44 schreef Nausicaa het volgende:
Zal ik dan maar even beginnen met - volslagen off topic - goed nieuws dat Marco' s scan van afgelopen week hersentumor begin 2000 volstrekt gelijk was aan die van november 2000? Daar zijn we heel blij mee natuurlijk![]()
Heel wonderlijk: de mondelinge uitslag was afgelopen woensdag (zo op het eerste oog beschouwd was het goed), maar de definitieve uitslag werd per e-mail doorgegeven!
quote:Gewoon openen! Gegadigden komen vanzelf.
meer gegadigden voor een topic alweer geen tweede streep?![]()
Ik ben in de mineur heel m'n verjaardag naar de kl*te want ik moet een herretje doen voor Engels. Mijn brieven waren niet helemaal goed. lees super slecht. Dit vond zij zeer vreemd want andere brieven van mij waren altijd wel goed maar ja niets aan te doen he. Heb teveel de I vorm gebruikt en dat mag niet met Engelse brieven.(bij nederlandse mag dat wel daarmee was ik in de war geweest).
Maar goed ik ben ook goed gezakt op correspondentie met een 4,2 .
.
Kan je beter mee zakken dan een 5.5 toch?? Je moet een 5.7 hebben om te slagen nl bij deze opleiding.
Hm kan net zo goed vertellen wat ik voor opleiding doe geheel offtopic maar oke
Ik heb van Cadans de kans gekregen voor om te scholen voor receptioniste/telefoniste. Om weer terug te keren in arbeidsproces zeg maar na jaren ziektewet (met mijn rug).
Een heeeeeeeeele leuke opleiding zitten nog meer 'kneusjes' als mij. .
Alles ging dus verder prima tot Engels correspondentie dan, helaas.
Nu dinsdag Nederlands nog.
brrrrrrrrrrrr, .
Vergeet ik helemaal te vertellen dat ik voor m'n mondeling een 7 had gemiddeld. .
[Dit bericht is gewijzigd door berney op 27-06-2003 22:11]
quote:succes metje her !!!
Op vrijdag 27 juni 2003 22:03 schreef berney het volgende:
Goed heej Nausicaa..
Ik ben in de mineur heel m'n verjaardag naar de kl*te want ik moet een herretje doen voor Engels. Mijn brieven waren niet helemaal goed. lees super slecht. Dit vond zij zeer vreemd want andere brieven van mij waren altijd wel goed maar ja niets aan te doen he. Heb teveel de I vorm gebruikt en dat mag niet met Engelse brieven.(bij nederlandse mag dat wel daarmee was ik in de war geweest).Maar goed ik ben ook goed gezakt op correspondentie met een 4,2
.
.
Kan je beter mee zakken dan een 5.5 toch?? Je moet een 5.7 hebben om te slagen nl bij deze opleiding.
Hm kan net zo goed vertellen wat ik voor opleiding doe geheel offtopic maar okeIk heb van Cadans de kans gekregen voor om te scholen voor receptioniste/telefoniste. Om weer terug te keren in arbeidsproces zeg maar na jaren ziektewet (met mijn rug).
Een heeeeeeeeele leuke opleiding zitten nog meer 'kneusjes' als mij.
.
Alles ging dus verder prima tot Engels correspondentie dan, helaas.
Nu dinsdag Nederlands nog.
brrrrrrrrrrrr,.
Vergeet ik helemaal te vertellen dat ik voor m'n mondeling een 7 had gemiddeld..
Goed oefenen helpt misschien !
We duimen voor je !
Stout
Het is wel vermoeiend hoor!
Nausicaa, dat duurt nog wel een tijdje hoor, dat gedrag Christan begint nu zelf het woord 'samen' te gebruiken in de zin van samen iets doen, of samen spelen. Maar alles is nog steeds 'van mij' of 'van Christan'.
quote:Daar sluit ik me helemaal bij aan hoor Berney! Volgende keer gaat het vast beter!
Op zaterdag 28 juni 2003 21:11 schreef Rewimo het volgende:
Berney, wat jammer van die her. Maar de rest van je cijfers is prima toch?
Eva geeft tegenwoordig kusjes. Naja kusjes, soms zijn het ook gewoon likken op je wang maar lief is het wel.
Nu is ze de hele week al aardig van streek als Jeroen naar zijn werk gaat, ze loopt hem dan uren te zoeken in huis en in de tuin. Echt heel zielig want ze loopt opgewekt en vragend "papa" te brabbelen naar alle deuren en is dan superteleurgesteld als hij er niet achter staat.
Meestal bel ik hem dan even op zijn werk zodat ze de telefoon een kusje kan geven en even zijn stem kan horen en dan gaat het wel weer.
Gisteren was dat echter niet genoeg. Ik heb toen mijn portemonnee gepakt, met foto van Jeroen, en dat was het helemaal.
Ze bleef hem opendoen, naar de foto kijken, "papa!!!" roepen en dan maar kusjes geven op de foto. Zo lief
Lichamelijk knapt ze wel goed op maar geestelijk heeft ze echt een behoorlijke knauw opgelopen. Verlatingsangst is enorm aanwezig weer en ze is gauw overstuur. Alleen slapen geeft nog altijd problemen hoewel we nu langzaam weer wat strenger gaan worden. Het is moeilijk maar ze moet het ook weer leren om in haar eigen bedje te slapen.
quote:Zelfs dat had ik fout.
Op zaterdag 28 juni 2003 21:49 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Daar sluit ik me helemaal bij aan hoor Berney! Volgende keer gaat het vast beter!
Yours sincerely,
N.
quote:awwwwwwwwwwww.....Bernietjuh!!!
Op zondag 29 juni 2003 15:33 schreef berney het volgende:[..]
Zelfs dat had ik fout.
.
quote:Erg he!
Op zondag 29 juni 2003 15:36 schreef Catootje het volgende:[..]
awwwwwwwwwwww.....Bernietjuh!!!
quote:V.w.b. dat tweede: ik zit hier nog steeds zwaar pms te hebben
Op zondag 29 juni 2003 13:27 schreef Catootje het volgende:
jeetje.....sterkte iedereen met herren, ontbrekende streepjes, verlatingsangst en bezittingsdrang.....
quote:Kay heeft een eigen fotoboekje met wat (mislukte) fotos van ons er in. Hij kan uren zoet zijn met het doorbladeren van dat boekje en aanwijzen en zeggen wie hij ziet ...
Op zaterdag 28 juni 2003 22:00 schreef Lois het volgende:
...Knip
Nu is ze de hele week al aardig van streek als Jeroen naar zijn werk gaat, ze loopt hem dan uren te zoeken in huis en in de tuin. Echt heel zielig want ze loopt opgewekt en vragend "papa" te brabbelen naar alle deuren en is dan superteleurgesteld als hij er niet achter staat.
Meestal bel ik hem dan even op zijn werk zodat ze de telefoon een kusje kan geven en even zijn stem kan horen en dan gaat het wel weer.
Gisteren was dat echter niet genoeg. Ik heb toen mijn portemonnee gepakt, met foto van Jeroen, en dat was het helemaal.
Ze bleef hem opendoen, naar de foto kijken, "papa!!!" roepen en dan maar kusjes geven op de foto. Zo lief [afbeelding]... knipperdeknip
Wel fijn dat het nu weer wat beter met haar gaat
gewicht en blebgte komen overeen met elkaar maar wijken nog steeds af van het "normale". Volgende week naar de huisarts om verwijzing te krijgen voor botfoto (groei neemt nu wel ergere afwijkingen aan tov het "normale" verwachte lengte staat nu op 1.55-1.58 als ze het positief houden) Dus ben benieuwd wat daarweer uit gaat rollen.
voor de stats:
73.5 cm
9080 kg
Ach arme Alicia, heeft ze de BMR gehad Knor?
Eva hoest zich een slag in de rondte sinds vanmiddag en ik vind het doodeng. We waren al begonnen met het opvoeren van de medicijnen omdat ze vannacht ook al zo benauwd was maar het schijnt nog niet echt te helpen.
Nou weet ik wel dat hoesten enzo allemaal kan voorkomen maar ik vind het echt geweldig eng. Straks gaat het weer zo mis.....
Voor de rest heeft ze het loslopen weer definitief laten varen, ze doet nog wel enkele stapjes los maar verder loopt ze alleen maar langs de kantjes en aan handen. Eerst was dat alleen als haar oog afgeplakt was, 2 uur per dag dus, maar nu is dat de hele dag door. We zien wel dat ze beide ogen nu veel meer gebruikt dus we hopen maar dat het een tijdelijk iets is, gewoon een verstoring omdat ze nu weer af en toe met 2 ogen kijkt.
Zonde he, waren we net een stapje verder....
Ik hoop voor je dat het hoesten bijtrekt, kan me voorstellen dat je dat eng vindt.
quote:bmr en menC
Op maandag 30 juni 2003 21:06 schreef Lois het volgende:
Ach arme Alicia, heeft ze de BMR gehad Knor?
quote:vanaf vandaag is ze weer echt fulltime thuis (eerder was ze overdag bij oma en kregen we haar de ene nacht wel terug en de andere nacht niet) en dus ook in haar eigen bedje
Op maandag 30 juni 2003 12:41 schreef moralia het volgende:
Ze is idd dus nog steeds een mini-meisje. Slaapt ze al in haar nieuwe kamer? Of zijn jullie nog niet helemaal over?
quote:ach ik zie wel wat de botfoto uitwijst. Maak me er niet zo druk over. En of we er iets aan kunnen doen/veranderen etc merken we wel en of we dat willen bepalen we dan wel.
Op maandag 30 juni 2003 19:09 schreef livelink het volgende:
Knorretje, ik ben nooit langer geworden dan 1.56. In mijn ogen is dat dus een hele normale lengte, maar vroeger was dat natuurlijk een normalere lengte dan nu.
Bij mijn broer hebben ze ook botonderzoek gedaan en hij heeft uiteindelijk ook hormonen gekregen en is uitgekomen op 1.65. Het schijnt dat ze het maar een paar centimeter kunnen rekken. Zonder hormonen zou hij op zo'n 1.60 zijn uitgekomen en dat was voor een jongen toendertijd ook al te klein.
Knor, ik ben wel benieuwd wat er uit die foto komt van Alicia, maar maak je inderdaad maar niet te druk. Wie weet valt het allemaal wel mee, en ze ontwikkelt zich prima toch? Dat is het belangrijkste
Bedankt voor de felicitaties !
De oogst : (in Timo Taal)
* een ( 12") tiets
* een graafnanine
* een mopile tetetoon
* een puzzel
* een (kwuere ) of wel magnetisch tekenbord
* een pring pring (sprintouw)
* een ba bak met zand
* een paar leesboeken
* een zonneklep van sesamstraat
En van ons krijgt ie nog iets maar wat weet ik nog niet
Verder zijn we op het bureau geweest, Timo is maar 94 cm en 15.4 kg (dat is 6 cm meer en 6 ons meer dan in januari) Vergeleken met Merijn is hij maar " een kleintje " (die was 97 cm met 2 jaar)
Merijn is nu 112 cm, 21 kg en doet alles prima, ook motorisch ! (we dachten dat ie flink achter liep maar dat valt dus heel erg mee !) Hij is trouwens een stoere kerel, hij moest twee prikken en zei niet eens AU !!!!
Dus geen mini mensjes hier maar een reus en een iets kleiner reusje !
Die grote reus heeft ons nog vreselijk laten schrikken (en zich zelf ook ..) hij stikte gisteren zowat ineen knikker...meneer was aan het spelen met een knikkerbaan en hoe is het is gelukt weet ik niet maar hij zatwel in zijn keel..............na een paar flinke meppen (mijn hand stond op zijn schouder) schoot ie er god zij dank uit
Wat ben ik blij dat ik ehbo heb gehad !!
Vandaag hebben we de "echte" oogpleisters opgehaald. Veel kleinere pleisters, die ook iets minder goed plakken maar wel met geweldig leuke wrijfplaatjes erbij. We gaan het morgen gelijk proberen met deze want van die andere, stevig plakkende, heeft ze een mooie bloeduitstorting onder haar ogen. Ze trekt ze nl. toch wel los, ze heeft gewoon maling aan de pijn.
Ze ziet er nu uit als een bokser die een flinke dreun op zijn oog heeft gehad.
Vanmiddag heb ik nog even gebeld met de kinderarts omdat ze toch wel zo enorm hoest dat het slapen er behoorlijk door belemmerd wordt. Ze reageert gelukkig wel goed op de verhoging van de medicijnen en ze heeft geen koorts. Ook eet en drinkt ze nog goed, meer dan goed zelfs maar ik maakte me toch zorgen.
Na mijn verhaal denkt hij aan een infectie van de bovenste luchtwegen, iets wat nogal heerst in deze tijd van het jaar. Hij dacht niet dat het een opspelend residu van de vorige keer was en hij dacht ook niet dat het echt te maken had met de verbouwing hier, dat zou toch allemaal andere klachten moeten geven.
Omdat ze geen koorts heeft kunnen we het af met de al aanwezige medicijnen, alleen dan in een nog hogere dosering en hij heeft een hoestdrankje voorgeschreven. Normaliter doet hij dat niet zo makkelijk, kindjes worden er nl. erg suf van maar bij Eva wilde hij dat wel proberen. Hij wil niet haar weerstand nog verder verzwakken door slaapgebrek.
Als er iets veranderd mogen we hem bellen, dag en nacht.
Heerlijk hoor zo'n betrokken arts. (dat heb ik al vaker gezegd maar we blijven er blij mee)
quote:Ongelofelijk zeg! Justin is haar al voorbij gespurd dus...
Op maandag 30 juni 2003 12:36 schreef Knorretje het volgende:voor de stats:
73.5 cm
9080 kg
quote:Hier nog zo'n baby...
Op dinsdag 1 juli 2003 21:40 schreef Angelic1 het volgende:[..]
Ongelofelijk zeg! Justin is haar al voorbij gespurd dus...
Ik heb hier een omgekeerd geval... Chelsea wordt door haar botfoto geschat op een lengte tussen de 1.85 en 1.95. Ze is nu al 1.34 en heeft schoenmaat 35. Pas als ze 9 is kunnen ze door een tweede botfoto bepalen of ze in moeten grijpen... (als ik dat wil natuurlijk)
Ooh, wat eng Stout, zo'n knikker!!! Geweldig dat je 'm eruit kon slaan .
Lois, ik kan me voorstellen dat je erg blij bent met zo'n fijne arts. Ik hoop dat Evaatje gauw weer opknapt. Merkte je overigens al dat ze suffig van het drankje werd, of is dat niet altijd zo?
quote:Ik ben zelf maar 1.70, dus niet erg lang. De vader van Chelsea is 1.85, dus ook niet extreem voor een man. Maar het ziet er dus naar uit dat ze flink boven me uit zal groeien
Op dinsdag 1 juli 2003 22:01 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
Hier nog zo'n baby...
Gelukkig heb ik een heel lange man gevonden
, maar samen zorgt dat dus weer voor groooooote kindjes.
*terug vind post*
René heeft vanmiddag eindelijk!! eens op de wc gepoept Zo maar, spontaan, helemaal uit zichzelf. Nou ja.. we hebben dr een beetje bang gemaakt. Dat alle kinderen uit haar klas dr uit zullen lachen als ze horen dat ze nog in haar luier poept. Het zal welniet de meest pedagogische oplossing zijn, maar het werd toch wel eens tijd. Als je kan vragen om een luier om te poepen, dan kan je ook op een wc poepen. Luiers zijn voor babies.
Ik ben trouwens maar 1.54 René werd tot voor kort op de 1.60 geschat, maar na wat groeispurtjes zal ze zelfs zoals het er nu uitziet boven de 1.70 komen. En dat terwijl René net zo'n mini-meisje is geweest als Alicia. Nu maar hopen dat de botfoto meer zal zeggen dan de lengte die ze nu heeft.
Mijn nichtje van 9 is al aan het puberen en is aan het rommelen met het ongesteld zijn. zij wordt rond de 1.65-1.68 geschat dmv botfoto's en nou vinden haar ouders dat niet lang genoeg dus moest er maar onderzocht worden wat er aan gedaan kon worden
quote:Pf...pedagogisch ! Ik vind het een goeie hoor. Ik zag laatst op TV bij dokter Phil een jochie roepen dat ie een scheet had gelaten (in keurig Engels) maar op de wc plassen....no way. Terwijl ik dus ook vind als je kind goed kan praten het ook kan leren om aan te geven dat ze naar de wc moeten. Ik was in 1 dag zindelijk.... hopelijk lijken mijn kindjes (alsikdiemagkrijgen) op mij en mijn zus
Op woensdag 2 juli 2003 21:42 schreef moussy het volgende:
Ik was het topic helemaal kwijt*terug vind post*
René heeft vanmiddag eindelijk!! eens op de wc gepoept
Zo maar, spontaan, helemaal uit zichzelf. Nou ja.. we hebben dr een beetje bang gemaakt. Dat alle kinderen uit haar klas dr uit zullen lachen als ze horen dat ze nog in haar luier poept. Het zal welniet de meest pedagogische oplossing zijn, maar het werd toch wel eens tijd. Als je kan vragen om een luier om te poepen, dan kan je ook op een wc poepen. Luiers zijn voor babies.
Ik heb zelf wel lang moeite met poepen gehad, omdat ik veel last had (en heb !!) van harde ontlasting en kloofjes. Heb ik nu nog, kloofjes, echt NIET fijn....auwauwwauwww.
Maar nog ff een voor René.
quote:Nou jaaaaah!!! Als je kind nou kleiner dan 1.50 of groter dan 1.85 wordt (bij meisjes dan), kan ik me er iets bij voorstellen, maar 1.65-1.68 is toch helemaal niet zo'n rare lengte?!
Op woensdag 2 juli 2003 21:42 schreef moussy het volgende:
Mijn nichtje van 9 is al aan het puberen en is aan het rommelen met het ongesteld zijn. zij wordt rond de 1.65-1.68 geschat dmv botfoto's en nou vinden haar ouders dat niet lang genoeg dus moest er maar onderzocht worden wat er aan gedaan kon worden
quote:normaal lurk ik hier welleens even mee, maar ik wil eventjes reageren...
Op vrijdag 4 juli 2003 09:47 schreef jessie het volgende:
Over lengte en gewicht gesproken.
Wij zijn gisteren met Bo naar het CB geweest en als ik het niet dacht....... we hadden de verpleegkundige meut weer (heeel zeiig typje) Bo was iets aan de zware kant. Echt mijn haren gaan er van overeind staan. Bij de lengte was ze ook bij de grotere maar haar gewicht was nog iets hoger. Ze is nu anderhalf en 85.5 cm en 13.8 kilo.
Vanaf de geboorte is ze al aan het gewicht en ik vind het prima zo. Wat me alleen maar duidelijker word is dat kinderen dus wel of geen aanleg hebben.
Bo drinkt ahar flesjes bv vanaf de geboorte net als een ander, ze word er alleen iets zwaarder van. Verder is ze megadruk dus aan te weinig beweging ligt het niet.
Nu vonden ze weer dat ze teveel dronk. Nou jammer dan. Als ik dorst heb drink ik ook. Bo ook en als ze genoeg heeft drinkt ze niet. Ze krijgt aanmaaklimo zonder suiker (karvan sevitan) en halfvolle melk. Nu moest ik maar water gaan geven en haar laatste flesje voor het naar bed gaan mocht geen melk meer zijn. Echt het is zo'n verveledn mens, nu ga ik echt alleen nog maar als we naar de arts moeten. Zo zag ze ook dat Bo echt alles met links deed. Dat gaf niet, maar we moesten rechts ook maar goed blijven stimuleren. Tjonge jonge. Beetje tegen de natuur in he. Als ze dalijk op meiden valt, moet ik zeker ook posters van jongens op gaan hangen ofzo. We zijn dan ook maar hel kort in het spreekkamertje geweest en het geicht van husb en mij sprak vast boekdelen.
Het is natuurlijk stom dat zo'n verpleegkundige jullie gaat vertellen hoe jullie je kind op moeten voeden enzo...En ik vidn dat je met dat drinken ook helemaal gelijk hebt, zeker met dit warmere weer.
Maar dat ze veel met links doet, dat had ik ook altijd. Ze adviseren je om rechts te stimuleren zodat als ze later gaat schrijven, ze met rechts kan schrijven en geen problemen krijgt met links.
Ze hebben mij ook altijd gecorrigeerd enzo, af en toe best vervelend. Maar het is helemaal vervelend dat als je leert schrijven dat je als je met links schrijft je daarna met je hand gaat over wat je net geschreven hebt. Nou is dat niet zo'n probleem als je met potlood of balpen schrijft, maar met vulpen is het wel erg vervelend. En bijna alle basisscholen stellen verplicht dat kinderen leren schrijven met vulpen (nadat ze het met potlood geleerd hebben).
Ik hoop niet dat je nu ook vind dat ik je vertel wat je met dr moet doen. HEt is goed bedoelt, zodat als ze gaat schrijven ze niet teveel moeite daar mee krijgt enzo...
Ik vind het juist helemaal neit vervelend dat je uit ervaring schrijft hoor.
Alleen is dat met vulpen schrijven dan weer nieuw? Want dat hoefde wij vroeger nooit.
En hoe gaat dat dan als bv een leraar links schrijft met vulpen. Snap je mijn punt. Ik denk dat overal wel een mouw aan te passen is. Dan schrijven de linkshandigen toch niet met vulpen.
Mijn schoonmoeder is dus links en die vertelde weer uit ervaring dat ze het echt vreselijk vond vroeger op school. Toen moest ze alles met rechts doen (schrijven enzo) en dat lukte gewoon niet. Die ging er zelfs van stotteren. Ik denk dus dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Zeker nu op de scholen. Die houden heus wel rekening met linkshandigen.
Als ik bo bv wat in haar rechterhand geeft, dan geeft ze het zelf al door naar links. dus ze pakt wel aan, om er links wat mee te doen. Nou dan vind ik het best hoor. ik heb het al 'druk' genoeg met haar driftbuien dan ga ik hier zeker geen energie in steken
quote:luca wilde ook heel lang niet op de wc poepen. plassen ging prima, maar poepen deed hij inderdaad ook alleen in een luier, al vroeg hij er niet zelf om.
Op woensdag 2 juli 2003 21:42 schreef moussy het volgende:René heeft vanmiddag eindelijk!! eens op de wc gepoept
Zo maar, spontaan, helemaal uit zichzelf. Nou ja.. we hebben dr een beetje bang gemaakt. Dat alle kinderen uit haar klas dr uit zullen lachen als ze horen dat ze nog in haar luier poept. Het zal welniet de meest pedagogische oplossing zijn, maar het werd toch wel eens tijd. Als je kan vragen om een luier om te poepen, dan kan je ook op een wc poepen. Luiers zijn voor babies.
knorretje, van luca is ook een foto van zijn handje gemaakt. hij was trouwens nog kleiner dan alicia op die leeftijd (net 68 cm).
bij hem kwam eruit dat hij later 1,76 m zou worden. is niet echt een spetterende lengte voor een man, maar als hij het al gaat halen, heb ik er geen problemen mee.
hoe is het met de peuterdiarree van alicia? helpt het dieet een beetje?
bij luca hebben we nooit een dieet voorgeschreven gekregen. volgens de kinderarts zou hij er wel overheen groeien. inderdaad werd het minder tegen de tijd dat hij 2,5 was (ietsje dan, een dag geen diarree vond ik al een luxe) en vanaf toen iedere keer een beetje beter.
hij is nu 4 en hij is er helemaal vanaf!
o ja, tussen 2 en 3 jaar heeft luca een redelijk groeispurtje gehad.
toen konden we nog wel geloven dat hij de 1,76 zou kunnen halen.
maar tussen 3 en 4 is er eigenlijk maar een cm of 5 bijgekomen en is hij nagenoeg niets (echt hooguit een halve kilo) aangekomen.
hij zit nu op ongeveer 98 cm en weegt bijna 15 kilo.
om zijn gewicht maak ik me geen zorgen, hij ziet er goed uit, is niet te mager, maar die groei..... t zal mij benieuwen hoe hij op deze manier die 1,76 moet halen......
Er zijn heel veel apparaten op de markt voor linkshandigen, de schaar is de bekenste, maar er zijn ook blikopeners, bestek, en andere zaken die handig kunnen zijn (al went een kind snel aan rechtshandige producten linkshandig te gebruiken) Mijn moeder schrijft trouwens gewoon met een vulpen, geen vlekken. Het is een handigheidje om je arm/hand anders neer te leggen/houden.
Met de diaree gaat het redelijk. Ben er nog niet helemaal tevreden over, maar ze valt niet af dus das wel gunstig. Alicia word extra in de gaten gehouden wat betreft ontlasting en darmen vanwege mijn gesschiedenis, vandaar ook zo vroeg al op dieet
Jessie: ik mail je vanavond, hopelijk heb ik dan eens een avondje rust
Succes ermee
groeten marjolein
quote:ok gelukkig, tsja ik weet eigenlijk niet of dat met vulpen schrijven nieuw is, maar mn broertje, zusje en ik hebben allemaal tot en met groep 8 met vulpen moeten schrijven. OP de school waar mijn moeder les geeft zijn die regels iets minder streng, daar moeten ze in de onderbouw (dus tot en met groep 4) met vulpen schrijven.
Op vrijdag 4 juli 2003 10:17 schreef jessie het volgende:
Akkien,Ik vind het juist helemaal neit vervelend dat je uit ervaring schrijft hoor.
Alleen is dat met vulpen schrijven dan weer nieuw? Want dat hoefde wij vroeger nooit.
En hoe gaat dat dan als bv een leraar links schrijft met vulpen. Snap je mijn punt. Ik denk dat overal wel een mouw aan te passen is. Dan schrijven de linkshandigen toch niet met vulpen.
Mijn schoonmoeder is dus links en die vertelde weer uit ervaring dat ze het echt vreselijk vond vroeger op school. Toen moest ze alles met rechts doen (schrijven enzo) en dat lukte gewoon niet. Die ging er zelfs van stotteren. Ik denk dus dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Zeker nu op de scholen. Die houden heus wel rekening met linkshandigen.
Als ik bo bv wat in haar rechterhand geeft, dan geeft ze het zelf al door naar links. dus ze pakt wel aan, om er links wat mee te doen. Nou dan vind ik het best hoor. ik heb het al 'druk' genoeg met haar driftbuien dan ga ik hier zeker geen energie in steken
Maar driftbuien zijn veel vervelender suc6 daarmee...
quote:de linkshandige kinderen bij mij in de klas hadden altijd een hele hand vol inktvlekken en allemaal uitgeveegde woorden
Op vrijdag 4 juli 2003 10:59 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik doe ook alles met links hoor en het gaat perfect. Zelf met de vulpen haha. Ik zou zeggen gewoon lekker met links laten schrijven etc. Je hebt zelfs scharen e.d. voor linkshandige dus zo lastig is het niet.Succes ermee
groeten marjolein
Nouja op eentje na, maar die schreef heel vreemd, met dr hand 180 graden gedraaid ofzo
Daarbij zijn we de tijd voorbij dat linkshandig zijn zwaar bestraft werd op school, dus ik zou me er niet al te druk om maken.
Jessie wat kunnen ze zeuren he bij het cb. Onze kinderarts zag ook dat Eva alles met links pakte en zei, met een grote glimlach, "ach, ze is links, wat lief" en maakte er verder geen probleem van.
Ik moest wel vreselijk lachen om je opmerking over die posters van jongens.
Ik wist trouwens niet dat kinderen teveel konden drinken, drinken is toch juist goed als het de eetlust tenminste niet bederft?
Met Eva's hoest gaat het stukken beter. Wat een wonderdrankje! De eerste nacht dat ze het kreeg heeft ze voor het eerst, sinds ze uit het ziekenhuis is, de hele nacht doorgeslapen en ook nog in haar eigen bedje. Vannacht was ze iets onrustiger en is weer in ons bed beland maar ze had ook een hele drukke dag achter de rug. Eerst winkelen met Tante Karin en mij waarbij ze lekker de trappen van de V&D mocht op en af klimmen aan onze handen, 's avonds hebben we een rondje gewandeld met Eva tussen ons in aan de hand (een rondje van normaliter 10 minuten hebben we nu een uur over gedaan ) en daarna heeft ze nog een hele tijd door de kamer losgelopen.
Het loslopen is ze dus nog niet verleerd, het was even op de achtergrond geraakt. Vanmorgen was ze het prompt weer vergeten natuurlijk en kroop ze weer de kamer rond maar goed, dat geeft allemaal niks.
Voor de rest babbelt ze wat af. Zo lachwekkend, ze heeft hele gesprekken tegen haar speelgoed of tegen haar speelgoedtelefoon. Je verstaat er helemaal niks van en soms komen er ineens echte woordjes door. * brabbelbrabbel papa lalala mama brabbel brabbel*
Geweldig leuk om te horen en zo gezellig!
quote:Ze heeft de hele dag een beetje op de plee moeilijk lopen doen en lopen kreunen, maar het lukte niet meer. Bijna wilde ze een luier, maar ze bedacht zich toen ze er om vroeg. en vanavond toen Peet net thuis was kwam ze vol trots met nog een stuk plee-papier tussen dr billen de kamer in rennen. Het was wéér gelukt
Op vrijdag 4 juli 2003 15:03 schreef Lois het volgende:
René wat goed!! Houd ze het nog steeds vol mous, of was het eenmalig??
quote:
Op vrijdag 4 juli 2003 19:34 schreef moussy het volgende:[..]
Ze heeft de hele dag een beetje op de plee moeilijk lopen doen en lopen kreunen, maar het lukte niet meer. Bijna wilde ze een luier, maar ze bedacht zich toen ze er om vroeg. en vanavond toen Peet net thuis was kwam ze vol trots met nog een stuk plee-papier tussen dr billen de kamer in rennen. Het was wéér gelukt
Sinds een paar dagen heb ik een gamecube (ja, voor mezelf gekocht ). Wouter is helemaal wild van die spelletjes, maar na het avondeten mocht hij niet meer even spelen voor het slapengaan (ik vond dat ie maar even moest afkoelen, want hij had vanmiddag al meer dan een uur gespeeld), en hij werd echt erg boos. Toen hij na lang tegenstribbelen eindelijk met gepoetste tandjes in bed lag, zei hij: "Als je me morgen niet met de Gamecube laat, dan ga ik weg. Dan wil ik niet meer bij jullie wonen. Dan ga ik in Italie wonen! En dan stuur ik jou naar Friesland!" O, o, ik snap niet hoe hij erbij komt
Is het zo'n straf dan, Berney, om in Friesland te wonen?
quote:Valt best wel mee hoor,
Op vrijdag 4 juli 2003 22:03 schreef Spuuglokje het volgende:[..]
En dan stuur ik jou naar Friesland!" O, o, ik snap niet hoe hij erbij komt
Is het zo'n straf dan, Berney, om in Friesland te wonen?
quote:Komt misschien ook wel door jullie verhuizing knor dat je zo moe bent.
Op vrijdag 4 juli 2003 22:41 schreef Knorretje het volgende:
ff klagen hoor
Ik ben zoooo moe, heb beginnend griepje denk ik, m'n stem begint steeds meer wegtevallen, heb een overactief kind (wat nog steeds niet slaapt en waarschijnlijk het wederom niet op gaat geven voor het nachtelijk uur geslagen heeft) zit nog steeds in de dozen troep en het wil maar niet opschieten. En moet met de pil beginnen maar moet daarvoor m'n menstruatie afwachten maar weet bij god niet wanneer ik nou wel of niet ongesteld ben
Ikzelf ben ook kapot van alles, .
quote:En bedankt
Op zondag 6 juli 2003 13:44 schreef berney het volgende:[..]
. De Friezen zijn eenmaal een beetje stug en ze zijn niet zo ehhhh bijdehand,
.
[..]
Bijna vergeten: beterschap voor je mannetje
quote:Ach wat sneu nou toch! Hoe vaak puf je met ventolin? Ik heb een beetje het gevoel - maar Lois moet me maar verbeteren als het niet zo is - dat Lois en ik allebei opdracht van de arts hebben gekregen om bij flinke benauwdheid een keer of 6 tot 8 te puffen. Ook al fronste de apotheker hier zijn wenkbrauwen bij dat advies. Maar ja, misschien beter een stuiterend kind dan een benauwd kind.
Op maandag 7 juli 2003 21:46 schreef lady-wrb het volgende:
(...) ventolin (...)
Jorden ligt hier zó te snurken dat de babyfoon zojuist aansloeg!
Ga ik net Freek zijn fruit klaarmaken, zie ik zijn papfles schoon en wel in de vensterbank van de keuken staan.
Da's vreemd, ik vind altijd de fles ergens vies op tafel
Even bellen maar.
"Gut, nou je het zegt... dat ben ik dan vergeten..."
HEEFT DAT KIND DUS GEWOON GEEN ONTBIJT GEHAD!!!!
Jullie begrijpen dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is
Lady -wrb, beterschap met het jongetje hoor! Tijmsiroop kan volgens mij geen kwaad.
quote:Agossie!
Op dinsdag 8 juli 2003 10:13 schreef lady-wrb het volgende:
luca heeft heel de nacht liggen rochelen en hoesten, dus jullie kunnen je misschien wel voorstellen hoe wij ons voelen
had hij gisteren alleen 's avonds koorts, nu heeftie het ook overdag.
vanochtend kwam hij hoestend en wankelend uit bed.
meteen maar even laten puffen. we doen voorlopig 3 x per dag 3.
dan wil hij nog graag even een hoestdrankje (gewoon tijmsiroop)
weet iemand toevallig of dat kwaad kan in combinatie met ventolin?
eten doet hij nu helemaal niet meer, hij vraagt steeds om yogho, maar daar begin ik maar even niet aan. hij neemt nu ananassap met wat water erdoor en hangt op de bank in zijn ondergoed want aankleden wil hij ook niet.....
Leah.... !!
quote:ik denk dat ik weet wie er vanavond geen avondeten krijgt.....
Op dinsdag 8 juli 2003 10:21 schreef Leah het volgende:
HEEFT DAT KIND DUS GEWOON GEEN ONTBIJT GEHAD!!!!
.
met luca gaat het nog steeds niet zo lekker. hij ligt nu al uren op de bank te slapen. hij heeft nu 39.7
ik heb net de dokterspost gebeld en daar vinden ze dat de dokter er naar moet kijken. maar nu ligt hij net zo lekker te pitten en klinkt hij niet zo benauwd, dus we hebben het op een akkoordje gegooid.
ik heb morgen een afspraak en als het beter gaat, mag ik afbellen.
Lady, hopelijk knapt Luca weer een beetje op, zielig hè, zo'n ziek mannetje...
quote:*uit lurkstand schiet*
Op dinsdag 8 juli 2003 10:21 schreef Leah het volgende:
Heel regelmatig krijg ik van Hub het "verwijt" dat ik hem op zijn huid zit wb de verzorging van Freek, soms ook wel terecht, maar hij vergeet nog weleens iets...Ga ik net Freek zijn fruit klaarmaken, zie ik zijn papfles schoon en wel in de vensterbank van de keuken staan.
Da's vreemd, ik vind altijd de fles ergens vies op tafel
Even bellen maar.
"Gut, nou je het zegt... dat ben ik dan vergeten..."HEEFT DAT KIND DUS GEWOON GEEN ONTBIJT GEHAD!!!!
Jullie begrijpen dat hier het laatste woord nog niet over gesproken is
![]()
Lady -wrb, beterschap met het jongetje hoor! Tijmsiroop kan volgens mij geen kwaad.
Luca, succes he, benauwdheid is niks gedaan!
quote:Wacht maar tot je een kindje hebt: watjesmodus uit, tijgerinnenmodus aan
Op dinsdag 8 juli 2003 19:49 schreef Catootje dat ze een watje is
Leah: hoe kan 'ie z'n ontbijt nou toch vergeten? Oortjes schoonmaken, tanden poetsen, dat soort dingen....ok. Maar Freekjes ontbijt?
Bij ons heeft het trouwens best wel lang geduurd voordat er geen spanning meer was tussen hubby en mij wat betreft de verzorging van Iris. Het komt nog wel zo af en toe voor dat ik voorzichtig zeg dat ik iets echt een beetje anders wil, maar over het algemeen gaat het een stuk beter dan in het begin. Ik denk dat het een kwestie is van meer zelfvertrouwen bij ons allebei.
Lady: het klinkt helemaal niet lekker met Luca. Hoe gaat het nu?
Ik ervaar soms ook wel een beetje spanning wat betreft de verzorging van Jonas. Maar aan de andere kant is ook mijn vriend's onzekerheid. Als ik niet thuis ben gaat het meestal prima. Maar als ik er dan ben loopt hij met Jonas op zijn arm: 'wat zal ik met hem doen?'.
Ik: 'dat moet je zelf weten'.
Hij: 'ja eh...ik weet nie... moet ie in de box, op de grond, op schoot..'
Het lijkt wel of hij bang is dat ik er dan iets van zeg. Ik probeer echt zo makkelijk mogelijk te zijn en hem gewoon te laten (heel af en toe tenenkrommend )
Mannen vergeten gewoon vaak wat dus af en toe ontkom je er niet aan om iets een paar keer te zeggen. Een paar maanden geleden ging ik 's avonds sporten en mijn vriend zou Jonas naar bed brengen. Afgekolfd flesje melk in de koelkast. Vergeet hij dat gewoon te geven! 'Het ging niet zo soepel' zei hij. Zeg je een keer niks........
Hub had geen bloemen, en geen duur speelgoed, wel een levensgroot schuldgevoel dat ik nog even fiks aangewakkerd heb .
Ik ben ook wel een behoorlijk dominante moeder hoor, het moet echt op mijn manier, maar zoals Sweej ook al zegt, zeg ik een keer nix dan gaat het ook meteen mis.
Het ergste is dat Hub al twee kinderen heeft (Freek is de tweede leg) en ik neem toch aan dat ie die ook niet heeft laten verhongeren...
Ik vergeet nooit de eerste keer dat ie Freek, net geboren, in bad deed. Ik had niets gezegd want ik ging er gevoegelijk van uit dat ie wel wist hoe dat moest.
Totdat ik hem bezig zag.... Blijkt ie de oudste twee nooit in bad gedaan te hebben toen ze nog zo klein waren. Zucht.
quote:....net de hersenhelft die het denken aanstuurt zeker
Op woensdag 9 juli 2003 11:40 schreef Leah het volgende:
Volgens mij laat die van mij een hersenhelft achter op de zaak
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 11:13 schreef Catootje het volgende:
Een collega van mij verbaast zich altijd over het feit dat al die manenn wel een bedrijf menen te kunnen managen, maar zodra ze iets in en om huis moeten doen ze nooit planmatig te werk gaan, en geen kaas hebben gegeten van logicaGek hé!!
Ik heb ooit een keer een show van Oprah Winfrey (volgens mij met dr. Phil) gezien, waarbij een moeder ontzettende heisa kon maken omdat de vader de kinderen een verkeerde pyjama had aangedaan. Ze scheen altijd zo kritisch te zijn w.b. haar kinderen en die man was dat behoorlijk zat. Toen werd haar gevraagd wat ze nu belangrijker vond: haar man of welke pyjama's haar kinderen aanhadden?
Dit verhaal heb ik aan K3 verteld (en dat terwijl hij zo'n hekel aan dat Oprah-programma heeft) en hij mag mij daaraan herinneren als ik ook die kant op dreig te gaan .
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 12:38 schreef Grijs het volgende:
.....en hij mag mij daaraan herinneren als ik ook die kant op dreig te gaan.
Die van mij zegt "weet je op wie je lijkt?", en bedoelt daarmee mijn moeder. Komt altijd erg hard aan
Ik moet Peet alleen een beetje helpen met de kleding van René uitzoeken. Hij is namelijk kleurenblind en maakt de meest mooie clown-combinatie's
Eva is werkelijk helemaal verzot op mijn buik. Te pas en te onpas trekt ze mijn shirt omhoog om kusjes te geven op mijn buik en om de buik te aaien. We leggen haar steeds uit dat er een baby inzit waarop zij dan vervolgens "baba" zegt. Gisteren vroeg ik aan Eva, terwijl ze weer stond te kroelen met mijn navel "wat zit er in de buik?" "Poo!" was het antwoord.
Ik nog geprobeerd te overtuigen dat het echt een baby was maar nee het bleef Poo.
quote:Lief! Dus dat wordt de werktitel?
Op woensdag 9 juli 2003 15:54 schreef Lois het volgende:
Gisteren vroeg ik aan Eva, terwijl ze weer stond te kroelen met mijn navel "wat zit er in de buik?" "Poo!" was het antwoord.![]()
Ik nog geprobeerd te overtuigen dat het echt een baby was maar nee het bleef Poo.
quote:Waar leren ze het niet?
Op woensdag 9 juli 2003 20:20 schreef Angel22 het volgende:
Hoe komt ze toch aan dat taalgebruik mous? Ik kan af en toe aardig grof in de mond zijn maar bij mijn kinders (ok ik probeer het) hou ik het netjes.
Al zegt damey nu dus af en toe wel godverdomme als iets niet lukt
Dat komt vooornamelijk door mijn man als ie een spelletje zit te spelen...
Je loopt een rondje over de kermis en je merkt dat je moeder erg spastisch gaat doen als je kutwijf zegt. Het is natuurlijk 1 groot feest om vervolgens de hele dag kutwijf te gaan lopen roepen. Schoold oet ook een hoop. En als je dan even geen positieve aandacht krijgt, haal je als René zijnde gewoon alles uit de kast om dan maar negatieve aandacht te krijgen
quote:Anouk zegt altijd: Ik moet effe poepuh mama, en als ze klaar is: mammie, mammie kom es kijken dikke dol!!.
Op woensdag 9 juli 2003 19:33 schreef moussy het volgende:
René loopt naar de wc
Ik; Wat ga je doen?
René; Ik ga effe schijtuh.
Lady-wrb hoe gaat het met Luca?
quote:Wacht maar, tot je eens een keertje in de winkel bent met Eva, als ze praat en ze zegt midden in de rij : mama ik moet poepuh.
Op woensdag 9 juli 2003 21:51 schreef Lois het volgende:![]()
soms ben ik zo blij dat Eva nog niet kan praten![]()
quote:Eva slaat nu al die woordjes op, om ze later tegen je te gebruiken
Op woensdag 9 juli 2003 21:51 schreef Lois het volgende:![]()
soms ben ik zo blij dat Eva nog niet kan praten![]()
quote:Of als ze uitgebreid in dr onderbroek staat te graaien midden in het pad in een winkel. Ik keen; Mahaaaaaaammmmmmm!!!!! Niet kijkuh, ik heb jeuk aan mn poes !! Dan sta je niet echt meer op je gemak een stukje vloerbedeking uit te zoeken
Op woensdag 9 juli 2003 21:54 schreef berney het volgende:[..]
Wacht maar, tot je eens een keertje in de winkel bent met Eva, als ze praat en ze zegt midden in de rij : mama ik moet poepuh.
.
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 23:05 schreef moussy het volgende:[..]
Of als ze uitgebreid in dr onderbroek staat te graaien midden in het pad in een winkel. Ik keen; Mahaaaaaaammmmmmm!!!!! Niet kijkuh, ik heb jeuk aan mn poes !! Dan sta je niet echt meer op je gemak een stukje vloerbedeking uit te zoeken
quote:komt dat misschien doordat hij de vieze broek niet als onprettig ervaart ??
Op donderdag 10 juli 2003 11:04 schreef Rewimo het volgende:
Wauw, Gao, wat goed zegIk wou dat Christan ook eens wat meer pogingen deed...
Die loopt als het aan hem ligt rustig uren met een broek vol rond
Kindertjes zijn tegenwoordig steeds later zindelijk door al die nieuwe snufje aan luiers. Alicia draagt ook wegwerpluiers voor het gemak als we weg zijn, veel doen op een dag, ik minder tijd heb of minder mobiel ben, maar voor de rest alleen katoenen luiers. Kindlief voelt de viezigheid veel meer en heeft er last van. En geeft duidelijk aan een nieuwe luier te willen.
De associatie vieze broek - nieuwe luier heb je nodig voor de zindelijkheidstraining lijkt me.
O en om alicia er op te bliojven attenderen als ze wel een wegwerpluier aan heeft trek ik gewoon een onderbroekje aan onder de luier. onderbroekje wordt nat of vies, en ze voelen dat dan ook echt. En een onderbroekje is zo uitgeslagen met de hand en kost iets minder tijd dan de katoenen luiers wassen, drogen en vouwen.
www.jesseonline.tk
Zijn eigen homepage
Dat klinkt trouwens best gezellig Grijs, ook al ben ik niet zo'n groepsdier.
*voelt een idee opkomen voor een alleenstaande ouders-topic*
quote:Ja, vind het opvoeden erg zwaar, moet ik eerlijk bekennen.
Op donderdag 10 juli 2003 15:38 schreef Rewimo het volgende:
Wat een lekker mannetje, die JesseVind je het moeilijk om hem alleen op te voeden?
*voelt een idee opkomen voor een alleenstaande ouders-topic*
quote:Even de dokter bellen, Knor. Misschien een allergische reactie op een steek of beet? Je zegt dat ze er last van heeft, ik zou maar even bellen dus. Sterkte!
Op donderdag 10 juli 2003 15:46 schreef Knorretje het volgende:
oma komt net binnen stormen met alicia. Aan een kant van het gezichie is het vuuuuuuurrood. Ze heeft de hele tijd in de schaduw liggen slapen en spelen, dus verbrand is het niet. Ze huilt niet, maar grijpt wel steeds naar haar wang en oog, ze heeft er duidelijk last van. We kunnen zo op het oog geen steekplek vinden van een insect (maar wie weet zit ie er wel) Iemand enig idee wat het kan zijn, wat we kunnen doen ?
quote:Poe, dat lijkt me ook heel zwaar. Knap hoor
Op donderdag 10 juli 2003 15:47 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ja, vind het opvoeden erg zwaar, moet ik eerlijk bekennen.
Zijn vader is verslaafd aan drugs en alcohol, heeft korsakov, en ik heb borderline
Maar toch probeer ik de moed inerin te houden. Jesse gaat 3 dagen naar de creche, binnenkort naar een medisch kinderdagverblijf, zodat ik ontlast word psychisch en binnenkort zelf in therapie kan (zit nu slechts in een voortraject)
Bo heeft zich de hele dag vermaakt in het badje buiten (met uitzondering van haar middagslaapje) Heel de straat moest het horen. Die heeft echt uren gegilt en gespetterd van plezier. Mamma is nu moe maar voldaan. ( je bukt tilt enz dan toch weer meer als je denkt)
Husb is nu lekker tot en met zondag vrij dus kunnen we de taken weer lekker verdelen.
Had ik al gezegd dat Bo sinds kort bebe zegt (lees baby) Zo lief, overal waar ze kindjes ziet die kleiner zijn als haar is het baby. Ook tegen me buik, die kusjes op me buik zijn ook zo lief (dat doet ze ook bij pappa en jan en alleman maar dat zeggen we er maar even niet bij
)
quote:dat wist ik, maar oma is supervoorzichtig en smeert haar ieder half uur in.
Op donderdag 10 juli 2003 16:26 schreef jessie het volgende:
He getsie dat is schrikken knorretje
In de schaduw kan je overgens als je niet ingesmeeert ben ook verbranden. Voelt het aan als een verbrande huis?
Misschien even koelen met washandje. Ook als het een steek is, is dat goed en lekker.
quote:kom net bij de dokter vandaan. Alicia is net als mama allergies voor muggen
Op donderdag 10 juli 2003 15:49 schreef Rewimo het volgende:[..]
Even de dokter bellen, Knor. Misschien een allergische reactie op een steek of beet? Je zegt dat ze er last van heeft, ik zou maar even bellen dus. Sterkte!
(en we wilden nog wel naar de dierentuin zodadelijk )
wat betreft eten, Muggen komen af op jong zoet bloed. Vers fruit, verse groenten etc zoeten het bloed. Hoe meer dat gegeten wordt he hoger de prikkans, aldus de arts. Nadeel is dat het weer niet gezond is voor de voeding om dit buiten wege te laten Ze moet er gewoon mee leren leven en in het muggen seizoen (en die duurt lang) om de 2 uur ingesmeerd worden met azaron. (wat zullen wij veel smeren bij dat kind, *muggenshit, en zonnebrand handel opslagplaats gaat overvallen*
quote:zou kunnen maar ben wat dat betreft een muts. Ik geloof niet zo in die verhaaltjes "het is waterproof" of "werkt de hele dag" Laatst ook weer een heel artikel gelezen dat het sowieso verstandiger was om kleine kids toch weer in te smeren na in contact te zijn geweest met water. En dat je beter een paar keer te vaak kan smeren als een keer te weinig aangaande zonnebrandcremes, ondanks de hoge factors en leuke gebruiksaanwijzingen achterop de verpakkingen.
Op donderdag 10 juli 2003 17:19 schreef Rewimo het volgende:
Knor, wat het smeren betreft is P20of P30/Ultrasun misschien een handig middel. Dat hoef je alleen 's morgens te smeren, het beschermt de hele dag en is waterproof. Dan hoef je alleen nog maaranti-mug te smeren...
ik vind het insmeren niet erg om te doen, alicia heeft er inmiddels ook geen hekel meer aan en het is een routine na een peuk (ongeveer eens in het half uur) ff de meest gevaarlijke plekken langs en na een uurtje of zo het hele lijffie ff langs. ik gebruik gewoon zonnebrand van een goedkoop merk met factor 15 en gaat tot nu toe goed, ze heeft Danny's huid geerfd en bruint niet snel, maar het begin is er.
quote:biergisttabletten zijn niet al te goed voor je darmflora enzo. Nu heeft alicia al wat zwakkere darmen en gauw last ervan dus denk dat dat in dit geval helaas niet de oplossing is.
Op donderdag 10 juli 2003 17:50 schreef Marie79 het volgende:
Biergist tabletten schijnen je bloed ook anders van samenstelling te maken, zodat muggen je ook niet lekker meer vinden. Hopelijk zou Alicia dat wel mogen...
In België verkopen ze nog overal de antimugstekkers die wél werken. Wij hebben er een in huis voor het geval er een mug rondzoemt die we niet kunnen vinden. Stekker aan en geen last meer van de mug.
Tja, je zou kunnen zeggen: ze hebben ze niet voor niets in Nederland verboden, zou kunnen, maar ja, België is nou ook niet meteen een echte bananenrepubliek, dus misschien is het - met voorzichtig gebruik - toch wel te overwegen.
quote:Je bedoelt voor alleenstaande moeders.
Op donderdag 10 juli 2003 15:52 schreef Rewimo het volgende:[..]
een leuke mailinglist voor alleenstaande ouders bij Yahoogroups, waar ik ook bij zit (eh, ik ben er sinds kort zelfs moderator), hij heet MAMS.
Ik wordt altijd wat geïrriteerd als er direct vanuit wordt gegaan dat alleenstaande ouders altijd vrouw zijn.
quote:Niet boos worden
Op donderdag 10 juli 2003 19:40 schreef Mijnheer_Willem het volgende:[..]
Je bedoelt voor alleenstaande moeders.
Ik wordt altijd wat geïrriteerd als er direct vanuit wordt gegaan dat alleenstaande ouders altijd vrouw zijn.
![]()
quote:als dat zo'n stekker is op geluidsgolven dan hebben we die al in het bezit op de slaapkamers en daar doet ie prima zijn werk. In de woonkamer hebben we katten die de muggen vangen en opeten en dat werkt ook prima, alleen de open velden, vbalkons, speeltuinen, zwembaden blijven dus nu een probleem. Maar ach we overleven het wel.
Op donderdag 10 juli 2003 19:34 schreef Nausicaa het volgende:
Knor, een tip, zie maar wat je er mee doet.
Het is je ongetwijfeld opgevallen dat de anti-mugstekkers die in Nederland verkrijgbaar zijn, alleen nog 'op groene basis' werken, lees citronella, in de praktijk: stinkt wel, werkt niet.In België verkopen ze nog overal de antimugstekkers die wél werken. Wij hebben er een in huis voor het geval er een mug rondzoemt die we niet kunnen vinden. Stekker aan en geen last meer van de mug.
Tja, je zou kunnen zeggen: ze hebben ze niet voor niets in Nederland verboden, zou kunnen, maar ja, België is nou ook niet meteen een echte bananenrepubliek, dus misschien is het - met voorzichtig gebruik - toch wel te overwegen.
Mocht je toch een andere stekker bedoelen, moet je het ff zeggen want misschien is die wel handiger als die wij nu gebruiken.
quote:Ik bedoelde een andere stekker, namelijk zo'n ding waarin een reservoirtje vloeistof zit dat verdampt wordt. Maar dat is dus geen oplossing voor jullie, want dit werkt natuurlijk ook alleen maar in kamers. Ik dacht trouwens dat zo'n ding met geluidsgolven niet bij honden en katten gebruikt kon worden (vanwege hoge geluidstonen), maar dat zal ik verkeerd onthouden/begrepen hebben.
Op donderdag 10 juli 2003 20:02 schreef Knorretje het volgende:[..]
als dat zo'n stekker is op geluidsgolven dan hebben we die al in het bezit op de slaapkamers en daar doet ie prima zijn werk.
quote:klopt vandaar dat hij alleen in de slaapkamers hangt. Beneden (oe wat klinkt dat stoer zeg, moet er nog zo aan wennen dat we meerdere verdiepingen bewonen
Op donderdag 10 juli 2003 20:17 schreef Nausicaa het volgende:[..]
Ik bedoelde een andere stekker, namelijk zo'n ding waarin een reservoirtje vloeistof zit dat verdampt wordt. Maar dat is dus geen oplossing voor jullie, want dit werkt natuurlijk ook alleen maar in kamers. Ik dacht trouwens dat zo'n ding met geluidsgolven niet bij honden en katten gebruikt kon worden (vanwege hoge geluidstonen), maar dat zal ik verkeerd onthouden/begrepen hebben.
quote:die was de vorige keer toen we voor alicia (voor de allereerste keer) spul gingen halen uitverkocht
Op donderdag 10 juli 2003 22:13 schreef moussy het volgende:
Omdat ik azaron zo vind stinken gebruik ik Prikweg van VSM. Dat helpt ook erg goed als je per ongeluk wl bent gestoken. Ik ben ook zo'n miep die bulten zo groot als schoteltjes krijgt van een muggenrpik
Ben zelf een groot liefhebber van de vsm producten dus als deze bus leeg is zal het ook zeker weer vsm worden.
Wat helpt tegen een prikje is een beetje essentiele Tea tree olie erop smeren. Eventueel met een beetje creme of zalf. Werkt pijnstillend en haalt de jeuk weg.
quote:Kijk en dat lijkt me nou de uitkomst. een schoteltje en zo'n flesje meezeulen is te doen
Op donderdag 10 juli 2003 22:15 schreef Kleintje het volgende:
Iets wat gigantisch goed helpt tegen muggen... een flesje essentiele lavendelolie.
Een paar druppeltjes op een schoteltje met wat water. Wedden dat een hoop muggen weg blijven.
Knorretje, ik ben zelf allergies voor alle soorten insectensteken. Daarvoor heb ik een aspivenin, daarmee zuig je, gelijk nadat je gestoken/gebeten bent, het gif weer uit de beet. Daardoor heb ik echt ontzettend veel minder last van die beten.
Verder heb ik via doktersrecept ooit pilletjes gekregen die ontzettend goed hielpen (mn gezicht was zo gezwollen dat ik niet eens kon eten). Maar door die aspivenin heb ik die niet meer nodig.
Ik weet wel dat je daar nu niets meer aan hebt, en misschien heb je zo'n ding wel, maar ik wilde t voor een volgende keer toch even melden.
VErder heb je ook homeopatische middeltjes tegen insectenbeten. Ik weet niet precies hoe oud/zwaar ze daarvoor moet zijn, maar misschien is t iets om even naar te informeren.
Sterkte, insectenbeten zijn echt rot!
[Dit bericht is gewijzigd door akkien op 10-07-2003 22:23]
Hoe kom ik aan deze tip: paardje heeft erg veel last van dazen, horzels, vliegen... en sinds ik 3 druppels lavendelolie per dag door haar eten doe is het minder.
En heeft ze toch wat plekken dan sproei ik met de plantenspuit wat water met tea tree olie over haar heen.
Het verschil is echt te zien in het land. Sindsdien heb ik dus ook mijn raam 's nachts open en ben ik niet meer bang voor de muggen. Het werkt.
quote:Niet tegen muggen, wel tegen de bulten.
Op donderdag 10 juli 2003 22:22 schreef moussy het volgende:
Zou tea tree dagcreme preventief werken?
quote:jammer, het houdt ze dus niet buiten de deur.... het meurt wel gigantisch.
Op donderdag 10 juli 2003 22:23 schreef Kleintje het volgende:[..]
Niet tegen muggen, wel tegen de bulten.
quote:Misschien bij de Bodyshop? Dat lijkt me wel een adres voor zoiets
Op donderdag 10 juli 2003 22:25 schreef Kleintje het volgende:
Heb je niet ergens iets van lavendelbodylotion???
Lavendel
De geur van Lavendel houdt de meeste muggen en vliegen op afstand en heeft bovendien een positief effect op de mentale balans; de geur van Lavendel geeft rust en werkt ontspannend. Lavendel olie wordt daarnaast veel gebruikt voor verzachting van de gevoelige huid en na insectenbeten.
Toepassing als massage-olie
Maak een massage-olie van 50ml Jojoba olie en 2ml Lavendelolie en voeg eventueel nog 2 druppels Geraniumolie toe. Dit mengsel is zeer geschikt om de huid rond de staart en manen mee in te wrijven. Maar ook voor de gevoelige huid op de benen en kootholte (zie ook Silkoot).
Toepassing voor de afweer van insecten
Als massage-olie (zie hierboven) of als geurspray. Voor de geurspray vermengt u een aantal druppeltjes met 500ml lauwwarm water.
Algemeen
Essentiële olie is heel geconcentreerd zodat u er altijd maar een paar druppeltjes van nodig heeft. Essentiële olie lost niet op in water. U heeft dus een 'drager' nodig om de olie met water te vermengen. Meng het aantal benodigde druppeltjes eerst met een theelepeltje honing en wat water, melk of slagroom en doe dit door het warme water.
-----------------
Tea Tree
De geur van Tea Tree weert insecten af. Tea Tree wordt ook veel gebruikt op de huid ter ondersteuning van de afweer tegen een breed spectrum bacteriën, microben, virussen en schimmels.
Tea tree olie is één van de betere en meest gebruikte natuurproducten voor de huid. Tea tree olie wordt diep in de huid opgenomen en irriteert de huid niet. In tegenstelling tot veel andere (synthetische) producten, tast tea tree olie de gezonde cellen en de eigen lichamelijke afweerprocessen niet aan.
-------------
quote:Ja, maar das duur. Ik bedoelde voor nu, gewoon in huis.
Op donderdag 10 juli 2003 22:26 schreef Rewimo het volgende:[..]
Misschien bij de Bodyshop? Dat lijkt me wel een adres voor zoiets
Gewoon druppels halen, bij de tuinen ofzo... veel goedkoper!
quote:lavendelolie heb ik ook bij t kruidvat gezien....en dat zal dan ongetwijfeld net zo goed werken.
Op donderdag 10 juli 2003 22:26 schreef Rewimo het volgende:[..]
Misschien bij de Bodyshop? Dat lijkt me wel een adres voor zoiets
Ik wist niet dat lavendel ook werkt, cirtoen geur wel. Maar dat trekt dan weer wespen aan
Voordeel van lavendel is ook nog dat het rustgevend werkt!
quote:heb even gekeken naar dat aspivenin maar dat durf ik niet hoor
Op donderdag 10 juli 2003 22:18 schreef akkien het volgende:
* akkien sluipt stiekem even het grote dreumes, peuter en kleutertopic inKnorretje, ik ben zelf allergies voor alle soorten insectensteken. Daarvoor heb ik een aspivenin, daarmee zuig je, gelijk nadat je gestoken/gebeten bent, het gif weer uit de beet. Daardoor heb ik echt ontzettend veel minder last van die beten.
Verder heb ik via doktersrecept ooit pilletjes gekregen die ontzettend goed hielpen (mn gezicht was zo gezwollen dat ik niet eens kon eten). Maar door die aspivenin heb ik die niet meer nodig.
Ik weet wel dat je daar nu niets meer aan hebt, en misschien heb je zo'n ding wel, maar ik wilde t voor een volgende keer toch even melden.
VErder heb je ook homeopatische middeltjes tegen insectenbeten. Ik weet niet precies hoe oud/zwaar ze daarvoor moet zijn, maar misschien is t iets om even naar te informeren.
Sterkte, insectenbeten zijn echt rot!
(voor mij daarentegen lijkt het me wel makkelijk )
quote:de eerste keer lijkt t eng. Maar t zal vast niet alleen voorkomen op haar gezicht.
Op donderdag 10 juli 2003 22:29 schreef Knorretje het volgende:[..]
heb even gekeken naar dat aspivenin maar dat durf ik niet hoor
5 minuten lang in haar gezichie!!!! denk dat de hele straat als het al niet de wijk is denkt dat ik haar aan het mishandelen ben, denk dat dan in dit geval de kwaal iets minder erg is. Ze vindt het al vervelend als ik het nu afdep met een nat washandje of met wat azijn, laat staan dat ik er druk op moet uitoefenen.(voor mij daarentegen lijkt het me wel makkelijk
)
Maarja, t is natuurlijk jouw keuze
heb je zo'n ding welleens gezien? OF op je eigen arm geprobeerd?
ik had een beetje over t laatste zinnetje heen gelezen
ik verkoop ze niet ofzo hoor t lijkt nl wel alsof ik graag wil dat je er eentje koopt. Maar ik heb er zelf gewoon erg goede ervaringen mee.
[Dit bericht is gewijzigd door akkien op 10-07-2003 22:35]
quote:nope
Op donderdag 10 juli 2003 22:25 schreef Kleintje het volgende:
Heb je niet ergens iets van lavendelbodylotion???
quote:heb net plaatjes gezien en het "instrument" zelf vind ik niet schrikwekkend ofzo. Geloof ook niet dat het echt pijn zal doen, immers heb wel eens eerder te maken gehad met vacuum zuigen en dat was goed draagbaar. Alleen het idee om hem 5 minuten in dat gezichie te zetten vink wel eng klinken. Buiten het feit om dat zo ver ik begreep je het moet zetten op het punt waar ze geprikt is, de beet had binnen een kwartier / half uur een diameter van 15 cm, haar hele gezicht is aan een zijde vuurrood en opgezwolle, van neus, tot oor, tot oog tot onder de kin, het hart van de beet is niet eens zichtbaar.
Op donderdag 10 juli 2003 22:32 schreef akkien het volgende:[..]
de eerste keer lijkt t eng. Maar t zal vast niet alleen voorkomen op haar gezicht.
Bovendien vind ik een tijd van 5 minuten erg lang, ik doe meestal 1 a 2 minuten. Daarna zie je er helemaal niks van. Misschien moet je t dan nog wel iets korter doen, aangezien ze natuurlijk nog erg jong is.Maarja, t is natuurlijk jouw keuze
heb je zo'n ding welleens gezien? OF op je eigen arm geprobeerd?
quote:meestal als je de huid een beetje strak trekt zie je een wit puntje verschijnen, daar moet je m opzetteb.
Op donderdag 10 juli 2003 22:36 schreef Knorretje het volgende:[..]
heb net plaatjes gezien en het "instrument" zelf vind ik niet schrikwekkend ofzo. Geloof ook niet dat het echt pijn zal doen, immers heb wel eens eerder te maken gehad met vacuum zuigen en dat was goed draagbaar. Alleen het idee om hem 5 minuten in dat gezichie te zetten vink wel eng klinken. Buiten het feit om dat zo ver ik begreep je het moet zetten op het punt waar ze geprikt is, de beet had binnen een kwartier / half uur een diameter van 15 cm, haar hele gezicht is aan een zijde vuurrood en opgezwolle, van neus, tot oor, tot oog tot onder de kin, het hart van de beet is niet eens zichtbaar.
Maar bij die aspivenin zitten ook verschillende maten zuignapjes...
quote:ik denk er wel ffies over na (angsthaas die ik ben) mocht ik hem aanschaffen voor mezelf kan ik het altijd een keer uitproberen op een been, bil of armpje van d'r (dat klinkt al een stuk minder eng
Op donderdag 10 juli 2003 22:38 schreef akkien het volgende:[..]
meestal als je de huid een beetje strak trekt zie je een wit puntje verschijnen, daar moet je m opzetteb.
Maar bij die aspivenin zitten ook verschillende maten zuignapjes...
quote:
Op donderdag 10 juli 2003 22:41 schreef Knorretje het volgende:[..]
ik denk er wel ffies over na (angsthaas die ik ben) mocht ik hem aanschaffen voor mezelf kan ik het altijd een keer uitproberen op een been, bil of armpje van d'r (dat klinkt al een stuk minder eng
En ze al wel niet van de een op de andere dag van de allergie af zijn dus hoe groter ze wordt hoe gemakkelijker het is voor mamalief.
mijn moeder vond t echt super eng toen ze dat ding de eerste keer bij mij moest gebruiken (ik was toen 7 denk ik).
En doordat zij het zo eng vond zei ik dat t pijn deed (merkte dat er iets was wat welleens pijn zou kunnen doen. (t deed alleen absoluut geen pijn maarja...)
quote:Aha. Ik moet zeggen dat de introductiepagina op Yahoo het tegendeel deed vermoeden. Ik ben al weer getroost (en meld me aan). :-)
Op donderdag 10 juli 2003 19:53 schreef Rewimo het volgende:[..]
Niet boos worden
Er zitten tot nu toe alleen moeders op, maar dat betekent niet dat vaders niet welkom zijn.
hebben jullie nou ook dat als het misgaat in je huishouden dat dan ook werkelijk alles misgaat?
ik zat op die bewuste dinsdag met een kind met hoge koorts, kon niet boodschappen doen want oudste zoon vergat thuis te komen en de kat ( ja die dove invalide) was weggelopen.
komt er na een paar uur een vrouw aan de deur die vraagt of ik een kat kwijt ben. blijkt ze hem aan de dierenambulace meegegeven te hebben. die hebben hem vervolgens bij een dierenarts afgeleverd. die willen hem onderzoeken omdat hij raar loopt en raar reageert. ze vinden het raar dat ik daar geen toestemming voor geef (zo istie al 4 jaar na zijn hersenbloeding). maar goed, ik kan hem komen halen.
luca tochtvrij ingepakt, kattentas gepakt en dierenarts zoeken. mag ik daar belachelijk lang op mijn kat wachten om dat de assisstente het nodig vind ellenlange verhalen aan de telefoon op te hangen.
het enige dat meezat was dat ik niets hoefde te betalen.
wat was ik blij dat die dag erop zat.
gisteren ben ik met de kinderen naar de koopgoot geweest. mochten ze van mij lekker in de fonteinen daar spelen. ik zal er binnenkort wel wat foto's van plaatsen.
ik wordt trouwens doodmoe van die grote vakantie. de kinderen verwachten regelmatig ergens naar toe te gaan en het huishouden draait ook gewoon door.
hoe doen andere moeders met schoolgaande kinderen dat? iemand tips ?
quote:Die sturen de kinderen naar de buren om te spelen
Op vrijdag 11 juli 2003 12:51 schreef lady-wrb het volgende:
...knipperdeknip...
quote:Ik hoor mijn moeder nog zeggen; Het duurt maar een week hoor.....
Op vrijdag 11 juli 2003 12:51 schreef lady-wrb het volgende:
ik wordt trouwens doodmoe van die grote vakantie. de kinderen verwachten regelmatig ergens naar toe te gaan en het huishouden draait ook gewoon door.
Ik heb de hoop opgegeven. Rene en ik doen niks anders dan katten tegen elkaar. Als ik iets aan dr vraag krijg ik 7x geen antwoord en na een hoop gedreig, gechanteer en gezeur krijg ik dan bij gods gratie een half antwoord. Ze wil de hele dag voor de tv hangen. Dr zit gen beweging in. Ik had nog snel een grote doos kleurpotloden bijgehaald, nee hoor, is 1x leuk. en zo nog wat bezigheids-prul. Ze heeft potdomme troep zat, maar doet geen moer. Samen doen wil ze ook niet. Ergens naar toe gaan verpest ze door vreselijk moeilijk te gaan doen. Ik heb een zak piepers op de wereld gezet en dat ligt nu met de bank te vergroeien
quote:TV uitzetten en buiten laten spelen, veels te mooi weer
Op maandag 14 juli 2003 11:43 schreef moussy het volgende:[..]
Ik hoor mijn moeder nog zeggen; Het duurt maar een week hoor.....
Ik heb de hoop opgegeven. Rene en ik doen niks anders dan katten tegen elkaar. Als ik iets aan dr vraag krijg ik 7x geen antwoord en na een hoop gedreig, gechanteer en gezeur krijg ik dan bij gods gratie een half antwoord. Ze wil de hele dag voor de tv hangen. Dr zit gen beweging in. Ik had nog snel een grote doos kleurpotloden bijgehaald, nee hoor, is 1x leuk. en zo nog wat bezigheids-prul. Ze heeft potdomme troep zat, maar doet geen moer. Samen doen wil ze ook niet. Ergens naar toe gaan verpest ze door vreselijk moeilijk te gaan doen. Ik heb een zak piepers op de wereld gezet en dat ligt nu met de bank te vergroeien
quote:De tv gaat hier een paar uur per dag "stuk" Dan trek ik de stekker van de kabel er uit
Op maandag 14 juli 2003 13:00 schreef dice het volgende:[..]
TV uitzetten en buiten laten spelen, veels te mooi weer
Kay zit nu in een badje buiten er een zootje van te maken
quote:Misschien een idee om (goedkoop) iets aan te schaffen waar ze alleen buiten mee mag spelen; een flesje bellenblaas of zo ??
Op maandag 14 juli 2003 13:04 schreef moussy het volgende:[..]
De tv gaat hier een paar uur per dag "stuk" Dan trek ik de stekker van de kabel er uit
quote:Waarom krijg ik ineens het gevoel dat de kabelaansluiting defect gaat raken bij jullie? Stekkertje los ofzo in de meterkast...
Op maandag 14 juli 2003 11:43 schreef moussy het volgende:[..]
Ik heb een zak piepers op de wereld gezet en dat ligt nu met de bank te vergroeien
Gossie, Rene... de TV doet het niet meer. Ik vind het heeeeel vervelend voor je, maar ben bang dat je toch buiten zult moeten gaan spelen...
* bastardhost doet zijn naam weer eer aan
Overigens ben ik wel blij dat die van mij voor de deur staat te trappelen om buiten te komen en het allemaal niet snel genoeg kan gaan voordat de deur open is en de wervelwind naar buiten kan.
[Dit bericht is gewijzigd door bastardhost op 14-07-2003 14:55]
quote:Ow nee hoor, onze dreumes van 2,5 heeft zijn antwoord al klaar wanneer ik die smoes gebruik.
Op maandag 14 juli 2003 13:14 schreef dice het volgende:[..]
Misschien een idee om (goedkoop) iets aan te schaffen waar ze alleen buiten mee mag spelen; een flesje bellenblaas of zo ??
er zijn momenten dat ik me afvraag van wie hij dat bijdehandte heeft
quote:Euh, mag ik daar de vertaling van ? poetsepoets kan ik nog begrijpen, maar bannebaas ??
Op maandag 14 juli 2003 13:36 schreef bastardhost het volgende:[..]
Ow nee hoor, onze dreumes van 2,5 heeft zijn antwoord al klaar wanneer ik die smoes gebruik.
Papa: Nee Storm, de bellenblaas mag alleen buiten. Binnen wordt alles vies.
Storm: Papa met de bannebaas en dan die poetsepoets doen.er zijn momenten dat ik me afvraag van wie hij dat bijdehandte heeft
Hmmm, kun je het destructieve gen niet aanspreken ?? Alle onkruid tussen de tegels mag 'gesloopt' worden ??
quote:Noem het, ik heb het. Stoepkrijt, doet het ook leuk op de plavuizen. Bellenlaas, ook leuk om de hond achter aan te laten rennen... in de woonkamer... elastieken, hoelahoep, fietsies,loopautootje dr staat zelfs een kinderblokhut in de tuin, met daarin, poppenrotzooi een keuken, waterpistolen liggen in de tuin, er staat met mooi weer altijd een speciekuip met water maar madam is tijdens de vakantie gefixeerd op die kijkdoos. Zelfs als er kindertjes komen spelen wil ze maar 1 ding ..... Straks als de school weer is begonnen kan ik dr weer constant uit de tuin plukken
Op maandag 14 juli 2003 13:14 schreef dice het volgende:[..]
Misschien een idee om (goedkoop) iets aan te schaffen waar ze alleen buiten mee mag spelen; een flesje bellenblaas of zo ??
(lady wrb heeft haar eerste sollicitatiebrief sinds de wao geschreven!)
Lego gooit René alleen maar mee. Klei voert ze aan de hond, das toch zooooo leuk!! Ze is nu even bezig om de kippen te treiten, oke, ze is in de tuin en het belangrijkste, ze doet wat!!
Ze is gewoon aan het zeuren om het zeuren
Kay was ook zijn moeder al tot wanhoop aan het drijven
quote:Bannebaas hoort in het rijtje prietpraat thuis en staat voor belleblaas.
Op maandag 14 juli 2003 13:40 schreef dice het volgende:[..]
Euh, mag ik daar de vertaling van ? poetsepoets kan ik nog begrijpen, maar bannebaas ??
Die stukjes neem je aan, je loopt naar de luid-mekkerende kat, laat duidelijk zien en ruiken wat je in de hand hebt
en eet het dan lekker zelf op... en weer.... en weer.... en weer
Ze is gewoon aan het zeuren om het zeuren
[/quote
]
(zucht)
ja helaas wel.
af en toe zou ik met liefde een baan behang afstomen om dat kind er achter te kunnen plakken
Gelukkig was even daar voor Peter thuis gekomen en wist hij na 10 minuten al weer dat hij voor zijn rust naar zn werk ging. Ik stond er gelukkig niet alleen voor. Ik ben naar buiten gegaan en die 2 hebben een hartig woordje gewisseld. De rest van de avond hebben we een voorbeeldig kind gehad, dat twee keer warm heeft gegeten. Een keer soep dat zij graag wilde en later bedacht ze dat ze toch ook wel graag mosselen mee wilde eten. zonder gejank, gegil of getier is ze op een normale tijd naar bed gegaan en er niet tig keer uit gekomen. Ik mag hopen dat dat morgen nog zo is.
René vindt het zo verschrikkelijk om schoolvakantie te hebben, dit speelt al 2 weken, dat als ik dit had geweten, ze pas na de grote vakantie naar school was gegaan.
Moet ik wel zeggen dat Timo nu ook niet echt de gemakkelijkste is maar die doet af en toe nog eens een poging om te luisteren.
lang leve de speeltuin aan het eind van de straat, daar zit Merijn nu het liefst van 7.00 (kon m nog net tegenhouden vanmorgen) tot 19.00
Nu zit ie brood te eten (lees met brood te spelen)
Oke, ik ga eens verder lezen !
Dag
Stout
quote:Kay heeft er ook zo'n handje van om alles waar Demi mee wil spelen (dat zijn op dit moment dus 3 dingetjes) af te pakken
Op dinsdag 15 juli 2003 00:10 schreef moussy het volgende:
Vanavond bij de zoveelste nee en woede uitbarsting, omdat het niet ging zoals madam het wilde stond ik te huilen van narigheid. Ik had het helemaal gehad, was het hélémaal zat. Ik heb zelfs gedreigd dr een tik voor dr hol te geven![]()
Gelukkig was even daar voor Peter thuis gekomen en wist hij na 10 minuten al weer dat hij voor zijn rust naar zn werk ging. Ik stond er gelukkig niet alleen voor. Ik ben naar buiten gegaan en die 2 hebben een hartig woordje gewisseld. De rest van de avond hebben we een voorbeeldig kind gehad, dat twee keer warm heeft gegeten. Een keer soep dat zij graag wilde en later bedacht ze dat ze toch ook wel graag mosselen mee wilde eten. zonder gejank, gegil of getier is ze op een normale tijd naar bed gegaan en er niet tig keer uit gekomen. Ik mag hopen dat dat morgen nog zo is.
René vindt het zo verschrikkelijk om schoolvakantie te hebben, dit speelt al 2 weken, dat als ik dit had geweten, ze pas na de grote vakantie naar school was gegaan.
We waren het zat, Kay bleef jengelen en dreinen. Als er nee gezegd werd ging 'ie heel overdreven zitten janken : dus heb ik gisteren Kay meegenomen voor een rondje door het park. Dat is een rondje wat we gewoonlijk met zijn 4en maken en waarbij dek inderen in de wagen zitten, alleen nu heb ik Kay het hele eind laten lopen dik drie kwartier op die kleine pootjes proberen om pappa moe te krijgen en aan het eind van de rit kon hij de ene voet niet meer voor de andere zetten
zo moe, hij was gelijk mak
Geen kind meer aan hem gehad; behalve een uur niet willen slapen natuurlijk
Enige pluspuntje is dat hij nu min of meer doorslaapt s'nachts, ook al duurt het een uur om hem in slaap te krijgen
Was Pais zijn etiketje los gegaan!
Pais:
En Christan slaapt desnoods wel zonder Pais, maar niet zonder etiketje Dus ik gaf hem Nog-een-Pais (reserveknuffel)
Nog-een-Pais:
maar hij laat zich niet foppen (het beest heet niet voor niks Nog-een-Pais, het is niet de echte) en wilde hem niet. Alleen maar tot mama Pais heeft gemaakt zei ik, en toen nam hij Nog-een-Pais maar aan. Nog even snel gekeken waar het etiketje van Nog-een-Pais precies zat, en gauw naar beneden om Pais te repareren Na enig herstelwerk (Pais begint hevig te slijten, hellup!) was Pais weer toonbaar en voorzien van etiket. Snel weer naar boven waar Christan helemaal opfleurde, Nog-een-Pais aan de kant schoof en zich onder de dekbedhoes nestelde met Pais. Geen kik meer gehoord sindsdien
quote:Scherpzinnig opgemerkt
Op dinsdag 15 juli 2003 23:22 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik laat me niet foppen hoor, Rewimo, die 2 foto's zijn dezelfde, OF het is Pais, OF het is Nog-een-Pais![]()
quote:Rewimo... even een vraagje...
Op dinsdag 15 juli 2003 22:26 schreef Rewimo het volgende:
maar hij laat zich niet foppen (het beest heet niet voor niks Nog-een-Pais, het is niet de echte) en wilde hem niet. Alleen maar tot mama Pais heeft gemaakt zei ik, en toen nam hij Nog-een-Pais maar aan. Nog even snel gekeken waar het etiketje van Nog-een-Pais precies zat, en gauw naar beneden om Pais te reparerenNa enig herstelwerk (Pais begint hevig te slijten, hellup!) was Pais weer toonbaar en voorzien van etiket.
Want nu slijt alleen Pais heel erg en blijft het gewoon zichtbaar dat het een andere Pais is (want ook ik liet me niet foppen door die foto!). Want als hij echt altijd de enige echte Pais heeft, dan zal hij straks ontroostbaar zijn als die een keer echt kapot is.
Is maar een hersenspinsel van mij hoor, maar gewoon zeggen dat Pais gewoon op vakantie moet, wil slapen (zomerslaap) of misschien wel gewoon eerlijk zijn...
Haalt wel de nacht door nu overigens, is alleen om half 7 wakker .... en wij dus ook
Misschien is het een idee om de foto waarmee je Pais zoekt op Marktplaats.nl te zetten ?
dus mamma zoekt hydrofiele luiers met labels ...............
Duncan heeft een beanybaby peanut.
Das een klein blauw olifantje en die zijn heel moeilijk te krijgen. Ze zijn niet meer in de winkels te koop (tja dat heb je met collectors items...) maar ik heb een winkeltje op internet gevonden die ze nog heeft dus daar ga ik er maar twee bestellen want anders heb ik hier strax de poppen aan het dansen.
René heeft een gastendoekje dat groen wit gestreept is was. Handig dachten we, want mijn oma die dacht waarschijnlijk dat die dingen nooit meer gemaakt zouden worden, dus die had er toen meteen een stuk of 10 gekocht voor zichzelf. Daar komt het doekie ook vandaan trouwens, dat René hem zag was ze meteen verkocht. Na een paar dagen kreeg ik 3 reserve van mn oma en mooi dat ze die niet moest
Ik snap trouwens niet hoe mijn schoonzus dat doet. Voor de geboorte van haar kinderen kocht ze een knuffel en zij besloot dat dát een vaste knuffel werd. Dus kocht ze er meteen een stuk of vier. Alle 3 dr kinderen hebben ook écht dat knuffeltje als favorietje Ik zal dr eens bellen hoe ze dat gedaan heeft.
Kijk Eva, olifant! Oooofant
Blauw! aaauw
Banaan! nana
Koe! Mama! En bedankt!
Ik heb een knuffeldeken. Gekregen bij mijn geboorte van mijn oma, was een kraamcadeau dat zij had gekregen bij haar zoon. De deken is dus inmiddels al meer dan 40 (!!) jaar oud, en ligt nog steeds in mijn bed.
Ik kan inmiddels wel zonder slapen (godzijdank..) maar hij gaat nog lang niet de vuilnis in hoor. Hij laat alleen helemaal los, ik vind overal gele draden. En hij was eerst pluizig, nou, er zit nu geen pluisje meer op.
Ik duimde (nou ja, met mijn wijsvinger) en dan dus langs dat randje van die deken. Dat randje liet dus al snel los (nog lekkerder!) tot mijn oma een keer kwam oppassen en dat hele randje met de hand had vastgenaaid..... Drama !! En stinken dat dat ding na verloop van tijd deed, en dan onder groot protest in de wasmachine.
Mijn zus had het makkelijker, die duimde met een flanellen stofdoek !! En daar maakte mijn oma dan regelmatig nieuwe van (maar die met de gaten bleven uiteraard favoriet....)
Dat ging dus goed tot we bij school waren, toen wilde ze een ander puntje, en begon dus dat hele laken naar boven te halen *hahahahaaha*
We hebben daarna nooit meer een tekort aan rollies gehad (zo noemde ze die dingen).
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 11:14 schreef Lois het volgende:
Eva gaat steeds meer brabbelen en praat ons zelfs al een beetje na.
De gemiddelde conversatie gaat dus zo:Kijk Eva, olifant! Oooofant
Blauw! aaauw
Banaan! nana
Koe! Mama! En bedankt!![]()
Na de toestand van van de week is René weer gewoon zichzelf
Ze zit nu even ene band van K3 te kijken, aangezien we in de tuin wegsmelten.
"Sttt mama, ik zit K3 te kijken, kan nie horen als je praat"
Ik kreeg niet enes de kans om te vragen of ze ook een paar chippies wilde
quote:http://www.marktplaats.nl/index.php3?g=kinderen&u=knuffeldieren&ID=6428
Op woensdag 16 juli 2003 09:26 schreef dice het volgende:
Rewimo,
Misschien is het een idee om de foto waarmee je Pais zoekt op Marktplaats.nl te zetten ?
Staat er al maaaaaaaanden. Zo hebben we Nog-een-Pais gevonden, maar ik blijf hopen op meer Paisen
Hij kan trouwens bij Frank thuis prima zonder Pais. Zoals gezegd is het etiketje van doorslaggevende betekenis. Hij duimt desnoods met een theedoek als het ding maar een etiketje heeft. Maar ja, Pais is Pais en die duimt toch wel het allerlekkerste
Soms mag ik 'm: mama met Pais duimen! is dan het commando
quote:René vroeg vanavond ook of ze naar bed mocht..... tuuuurlijk mocht dat. Had ik nooit verwacht met dit weer.
Op dinsdag 15 juli 2003 22:26 schreef Rewimo het volgende:
Christan lag al een poosje in bed (hij wilde om half 7 zijn bed in - jaja, ouders met niet slapende kids: eat your heart out)
Raar hoor die koters af en toe.
Mw Dice kwam met onder andere deze sijt op de proppen :
http://www.knuffelkwijtsijt.nl/
Misschien een idee ?
Ik zag gisteren ook een site waar je alle knuffels uit de pakketten van de verzekeraars kunt bestellen ...
quote:Is heel simpel hoor
Op woensdag 16 juli 2003 09:26 schreef Stout het volgende:
hier hebben we woef, en een reserve woef maar beiden even geliefd !
en kwa knuffel : een hydrofiele luier, maar wel met labeltjedus mamma zoekt hydrofiele luiers met labels ...............
Ik doe dat ook, knip gewoon minder belangrijke labels af en zet ze aan Zeer Belangrijke Knuffels
quote:Staat ie ook al op
Op donderdag 17 juli 2003 08:39 schreef dice het volgende:
Rewimo,
Mw Dice kwam met onder andere deze sijt op de proppen :http://www.knuffelkwijtsijt.nl/
Misschien een idee ?
quote:Hmmm, dan weet ik zo snel ook niets meer ... Sowwy
Op donderdag 17 juli 2003 09:44 schreef Rewimo het volgende:[..]
Staat ie ook al op
quote:Is er ooit iets gebeurd met zo'n ding? Misschien toen jullie niet keken? Vingertje er te dicht bij ofzo?
Op woensdag 16 juli 2003 20:11 schreef berney het volgende:
Anouk heeft ook zo d'r kuren.. Ze is bang voor de staande ventilator.
. Da was ze voorgaande jaren ook al, maar ik hoopte dat, het dit jaar voorbij zou zijn.Niet dus.
.
Overigens is ze voor plafondventilators niet bang.Raar hoor die koters af en toe.
Ik zou het er gewoon met haar over hebben, oud genoeg. Vragen waarom ze het eng vindt, dan kan jij uitleggen dat het niet eng is en waarom dan wel niet.
Wij hebben afgelopen week zo'n aangangwagen gekocht voor achter de fiets, oftewel, Pappie mag weer zweten om zijn kroost voor te trekken
Anyweei, aangezien Demi nog eigenlijk iets te klein is om lekker overeind te zitten zoeken wij voor 2 à 3 maanden een zgn 'Schelp' om kleine kinderen in te plaatsen.
Heeft iemand hier zo'n ding ? Zo ja, zouden wij die kunnen lenen voor die 2 à 3 maanden ?
Damon is maandag van de trap gevallen en nu zagen we gisteren een hele duidelijke bobbel in zijn liesje. Mijn moeder is nu bij de huisarts met hem (ik kon helaas geen vrij krijgen).
Ik ben bang dat het een liesbreuk is...
het is een liesbreuk en hij moet geopereerd worden
volgens de huisarts had het niks te maken met een eventuele val van de trap trouwens maar dat maakt nu ook niks meer uit..
quote:Er is nooit wat mee gebeurt, was direct al zo. Heb wel vaak aan haar gevraagd waarom. Echt duidelijk is het niet echt. Ik denk dat ze denkt dat het iets levend is. het is ook een zwarte kleur misschien denkt ze een mens oid(bedoel ik verder niets mee) ,maar mijn ouders hebben ook een staande van de Aldi en daar is ze niet bang voor, maar daar zit geen ronde ventilator op dat is een andere soort ventilator.
Op donderdag 17 juli 2003 09:48 schreef Kleintje het volgende:[..]
Is er ooit iets gebeurd met zo'n ding? Misschien toen jullie niet keken? Vingertje er te dicht bij ofzo?
Ik zou het er gewoon met haar over hebben, oud genoeg. Vragen waarom ze het eng vindt, dan kan jij uitleggen dat het niet eng is en waarom dan wel niet.
pfff
Lily, sterkte met je kleine man!
quote:Zeg dan meteen dat je zo'n inboorling met een palmblad in zn hand in de woonkamer hebt staan
Op donderdag 17 juli 2003 17:27 schreef berney het volgende:[..]
Er is nooit wat mee gebeurt, was direct al zo. Heb wel vaak aan haar gevraagd waarom. Echt duidelijk is het niet echt. Ik denk dat ze denkt dat het iets levend is. het is ook een zwarte kleur misschien denkt ze een mens oid(bedoel ik verder niets mee) ,maar mijn ouders hebben ook een staande van de Aldi en daar is ze niet bang voor, maar daar zit geen ronde ventilator op dat is een andere soort ventilator.
pfff
René was ook nooit zo gecharmeerd van de staande ventilator, tot ik er allemaal gekleurde lintjes aanknoopte die zo konden dansen op de wind. Toen was het wel leuk.
quote:Da's hem inderdaad, maar om nou voor de 2 a 3 maanden dat we dat ding nodig hebben 70 pleuro uit te geven
Op donderdag 17 juli 2003 16:22 schreef lily het volgende:
Zoiets Rewimodeze kost 70 euro nieuw
Hebben hem nu puur toevallig bij babyrent in Utrecht gehuurd voor iets van 36 euro voor een half jaar of zo . ( en ik maar denken dat je daar babies kunt huren of zo )
Gaat 'ie eerder terug dan die 6 maanden wordt het gewoon verrekend .... dus dan is het iets van 12 - 15 euro of zo ...
quote:Dat heeft Wouter ook gehad
Op donderdag 17 juli 2003 16:47 schreef lily het volgende:
Mijn moeder belde net..het is een liesbreuk en hij moet geopereerd worden
volgens de huisarts had het niks te maken met een eventuele val van de trap trouwens maar dat maakt nu ook niks meer uit..
Heeft Wouter er erg veel last van gehad?
quote:Zie je wel, ze gaat met reuzesprongen vooruit! Jorden heeft een olifant een zeer lange tijd hardnekkig "Affoo" genoemd, dus dat doet Eva meteen beter!
Op woensdag 16 juli 2003 11:14 schreef Lois het volgende:
Kijk Eva, olifant! Oooofant (...)
-edit- net pas bijgelezen van de afgelopen week. Wat heerlijk om te ontdekken dat mijn zoon bepaald niet de enige is die strontvervelend en een krijg-ik-mijn-zin-niet-dan-zet-ik-het-op-een-blèren-houding heeft.
Vandaag ook weer: bij de buren, hij krijgt een minizakje gummibeertjes, onze buren vragen heel wijselijk of hij er één van aan hun kleindochter (8) geeft ik had hun namelijk verteld dat ik zelf kort geleden beslist niet één krentje uit een heel doosje mocht hebben, hij stond zelfs al klaar om zijn hand in mijn mond te stoppen om het krentje terug te halen.
Nou, dat wilde Jorden dus niet, één gummibeertje weggeven. Dra-ma's. Gillen, huilen, stampvoeten. En dus heb ik de rest van het zakje maar weggepakt, zo van: niet willen delen, dan helemaal niks dus. Daarmee hield het blèren niet op, maar ik hoop hem toch wel op te gaan voeden tot een delend iemand.
[Dit bericht is gewijzigd door Nausicaa op 18-07-2003 20:36]
Eva dacht natuurlijk "wat Bram kan, kan ik ook!"
Eigenwijs Bo...?
Ik word soms gek. Ze klimt en klautert de hele dag door alsof ze in Artis bij haar familie zit
Stoel op stoel af op de tafel enz. Veel vallen ook natuurlijk. Nee zeggen heeft geen effect. Even de box in wel. Maar een half uur later begint alles weer van voren af aan. En als je dan al zo'n pijn hebt met lopen en tillen is dat niet leuk en dat voelt ze erg goed aan grrrrr. En gillen en gooien met alles wat voor haar voeten komt........waar zijn de tijden van een een lief lachje na een fruithapje in het wippertje.....
Ze heeft allemaal gekke blaasjes op haar duim zag ik net. De duim waar ze op duimt. Meer mensen met duimers dit bij hun kroost gezien en wat is het en hoe komt ze er vanaf?
Ik ga nog even voor de ventilator hangen
En dan ook nog die hitte erbij. Ik vond het vandaag echt niet te harden, het lijkt wel alsof het elke dag erger wordt .
Zet je Bo alleen nog maar om te straffen in de box? En hoe reageert ze erop? Ik heb de box nog wel staan, maar Katja beschouwt het ook als een straf om er in te moeten zitten. Ik wil hem echter weer een beetje in ere herstellen. Ik las van Dinus (dacht ik) een stukje dat zij Esther in de box deed als Jennifer de borst kreeg en dat vond ik wel een heel goed idee. Maar dan moet Katja de box natuurlijk niet als straf zien. Heeft iemand tips hoe ik de box weer aantrekkelijk kan maken?
quote:ligt eraan hoe het verder zich ontwikkelt. Als het morgen nog zo veel is dan maar eens bellen.
Op maandag 21 juli 2003 20:39 schreef Lois het volgende:
Agossie arme Alicia!
Dat wordt weer een bezoekje huisarts zeker Knor?
quote:Nee hoor Bo gaat ook in de box als ik bv ga koken (open keuken) als ik naar boven ga enz enz. Maar ook wel eens als ik even rustig een boekje wil lezen. Ik merk dat Bo het vaak ook nodig heeft. Even afzonderen en geen prikkels doordat ze minder bewegingsvrijheid heeft. Vaak als ik haar erin zet als ze iets doet wat niet mag ziet ze het niet als straf, maar gaat gewoon rustig spelen. En dat vind ik ook prima het kringetje is dan even doorbroken. En soms zet het op een vreselijk gillen. Maar ook dat mag, dan laat ik haar maar even uitrazen. Ik ben dan ook blij dat ik het ding nog heb staan (en dalijk met de baby ook weer handig)
Op zondag 20 juli 2003 18:07 schreef livelink het volgende:
Zet je Bo alleen nog maar om te straffen in de box? En hoe reageert ze erop? Heeft iemand tips hoe ik de box weer aantrekkelijk kan maken?
Wel leuk om te horen dat ik niet de enige ben met zon'n aapje uit artis
Timo krijgt tegenwoordig homeopatische druppels en nu slaap meneer door van 7 tot 7...........wat een genot !!!
Oke, ik ga snel verder lezen !
Groetjes
Stout
quote:we zijn 2 kiesjes rijker hier
Op maandag 21 juli 2003 17:34 schreef Knorretje het volgende:
Nu denk ik zelf wel dat het ook te maken kan hebben met een nieuw tandje ofzo, ze kwijlt weer aardig wat af de laatste weken.
Huppa, effe wat strenger optreden hierzo.
Eva wilde ook al niet slapen, we zitten hier met kies nr 6 te klooien.
Daarnaast heeft ze wel erg veel indrukken opgedaan vandaag.
We zijn nl. naar mijn werk geweest, om afscheid te nemen van mijn collega's. Mijn verlof gaat officieel as. maandag in maar ik was natuurlijk al een tijdje thuis.
Amsterdam vond ze geweldig! Ik werk midden in het centrum en ze heeft haar ogen uitgekeken! Trams, scooters, brommers, auto's en bendes mensen, het was zowat nog mooier dan het sprookjesbos van de Efteling.
Daarnaast heb ik even flink gebruik gemaakt van de uitverkoop van de H&M want ik heb het idee dat Eva uit haar kleren schiet. Ongelooflijk wat groeit dat grietje ineens hard de hoogte in.
quote:Hihi, afgelopen woensdag heb ik hier voor 45 euro kinderkleding maat 98 gekocht, bij H&M (idd, al voor volgend jaar
Op donderdag 24 juli 2003 20:44 schreef Lois het volgende:
Daarnaast heb ik even flink gebruik gemaakt van de uitverkoop van de H&M want ik heb het idee dat Eva uit haar kleren schiet. Ongelooflijk wat groeit dat grietje ineens hard de hoogte in.
Eva is vandaag voor het eerst aan het slapen in haar nieuwe kamer. Vanmiddag was het geen probleem, vond ze het zelfs wel erg leuk maar toen ze vanavond weer moest trok ze even een bibberlipje.
Jeroen heeft even naast haar bed gezeten, op de handige Ikea krukjes, en toen ging het wel weer.
Ze is erg benauwd weer de laatste dagen met een dramatisch klinkende ademhaling maar ze reageert gelukkig erg goed op de medicijnen (die we verdubbeld hebben). Ze is inmiddels zelf zo slim om ze alvast te pakken en aan ons te geven wanneer ze het echt benauwd krijgt. Goed he? *trots*
Voor de rest heeft ze erg veel plezier in stukjes loslopen in de kamer, dat gaat steeds beter.
Vanmiddag was Alicia op bezoek en dat vond ze toch wel heel interessant. Het delen van het speelgoed was wel eventjes moeilijk, natuurlijk wilde ze net met die bal spelen die Alicia vast had enzo , maar ze vond het wel heel gezellig. Leuk om te zien hoor, die 2 meisjes zo verschillend en toch ook weer zo gelijk in hun doen en laten.
quote:Oversized staat inderdaad meestal heel leuk. Maar bij Jorden glijden de broekjes maat 92 nu al vaak van zijn billen: vandaag leek hij net een bouwvakker
Op zondag 27 juli 2003 21:38 schreef Lois het volgende:
Eva draagt inmiddels al maat 98 voor shirtjes enzo want anders past het niet over haar grote hoofd. Gelukkig hou ik wel van een beetje oversized.
quote:Volgens mij 10 dagen tot 2 weken, maar het is geloof ik voornamelijk besmettelijk voordat je erachter komt dat ze het hebben, dus voor de blaasjes opkomen.
Op zondag 27 juli 2003 21:56 schreef lady-wrb het volgende:
weet iemand toevallig wanneer waterpokken besmettelijk zijn?
luca heeft het nog niet gehad en we hadden van de week een meisje met waterpokken op visite. bij haar waren de blaasjes al aan het uitdrogen. en hoe lang duurt het van besmetting tot het eerste waterpokje?
quote:en ik heb jou zien lego-en
Op maandag 28 juli 2003 11:30 schreef Bolletje... het volgende:
Ik heb Alicia los zien lopen
Zal strakkies de foto's ff uppen
quote:Ik maak prachtige dierentuinen
Op maandag 28 juli 2003 12:12 schreef Knorretje het volgende:[..]
en ik heb jou zien lego-en
Zal strakkies de foto's ff uppen
quote:
Op maandag 28 juli 2003 12:19 schreef Bolletje... het volgende:[..]
Ik maak prachtige dierentuinen
leuk!
quote:ooeeh, spannend voor hem, is hij al zenuwachtig?
Op maandag 28 juli 2003 16:23 schreef Logician het volgende:
Nog 1 nachtje en dan behoort onze Tom ook tot de dreumesjes!!![]()
![]()
toen ik klein was was ik altijd hartstikke zenuwachtig om wat voor cadeautjes ik zou krijgen, kon de nacht ervoor amper slapen
quote:Ik heb stage gelopen op een kinderdagverblijf en daar moesten de kinderen ook wennen de eerste paar dagen in een nieuwe groep. Deden ze ook amper met de groep mee en keken ze echt de kat uit de boom. Maar na een paar dagen zijn ze wel redelijk gewend en doen ze gewoon gezellig mee
Op maandag 28 juli 2003 21:08 schreef livelink het volgende:
Katja heeft morgen haar afscheid van de babygroep en dan gaat ze naar de peuters. Vanavond moeten we nog even de afscheidtraktatie maken. Ik vind dit echt al een hele mijlpaal, hoor. Mijn kleine meisje bij de grote peuters. Ze mocht vandaag al even wennen, maar ze vond het toch maar eng. Ze bleef voornamelijk bij de deur staan. Ik hoop dat ze toch snel zal wennen.
Zoiets is idd wel een mijlpijl voor jou en Katja
Wat ga je maken als afscheidstraktatie btw?
Edit - Ik vind trakteren nu al zo moeilijk. Ik ben zelf echt absoluut niet creatief en erg onhandig. Ik heb heel dapper een boekje gekocht met peutertraktaties en het ziet er allemaal zo leuk uit, maar ik krijg het toch nooit voor elkaar. -
Iemand nog sugesties om daar wat leuks op te schilderen ?
quote:leen ergens een projector en schilder zijn favo tekenfilmfiguren er op, of haal stickers (maar die krijgt hij er vast ook af)
Op dinsdag 29 juli 2003 09:48 schreef dice het volgende:![]()
Zat ik van de week nog te gniffelen omdat iemand postte dat hun dreumes het behang te pakken had genomen ... heeft Kay dat ook gelezen
Alle behang die hij te pakken kon krijgen vanuit zijn bed is nu dus naar de eeuwige behangveldenOftewel; ik heb er op het laatste moment een dikke plaat MDF naast zijn bed geschroefd
Iemand nog sugesties om daar wat leuks op te schilderen ?
*weer in lurkstand gaat*
quote:Ik ben dan geen leidster (wel invalleidster geweest) en ik heb het afscheid eik nooit meegemaakt, maar bij ons was het zo dat met verjaardagen ed de leidsters gewoon lekker met de kinders mee snoepten en dat was het.
Op maandag 28 juli 2003 22:31 schreef livelink het volgende:
We hebben vanochtend even geinformeerd bij de leidsters en er waren morgen alleen maar wat grotere kinderen zonder voedselallergieen en dergelijke, dus we gaan voor onverantwoord snoep. Ik heb wat zandbakvormpjes gekocht en daar doen we wat spekjes in. Voor de leidsters heb ik maar een bos bloemen gekocht.
Kregen jullie vaak cadeautjes van de ouders? En zo ja, wat dan? Ik vind dat altijd zo moeilijk en ik twijfel ook heel erg of zo'n bos bloemen wel zo handig is. Misschien weten ze er wel helemaal geen raad mee.Edit - Ik vind trakteren nu al zo moeilijk. Ik ben zelf echt absoluut niet creatief en erg onhandig. Ik heb heel dapper een boekje gekocht met peutertraktaties en het ziet er allemaal zo leuk uit, maar ik krijg het toch nooit voor elkaar. -
Ik ben alleen nog aan het stoeien wat ze kan trakteren als Zo er straks is. Er zijn al wel eens wat iddeën naar voren gekomen, maar dat ben ik vergeten
quote:Had ik ook al aan gedacht, alleen krijg je dan het effect dat hij die krijtjes te pakken kan krijgen en gaat gebruiken door het hele huis ... en op de gescucte muren lijkt me dat niet zo'n success
Op dinsdag 29 juli 2003 10:06 schreef Knorretje het volgende:
zorgen dat de plaat dusdanig groot is en door loopt naast zijn bed en hem met schoolbordverf verven(plankie eronder en op momenten dat jullie het toestaan krijtjes erbij)
(krijtjes opbergen heeft geen zin, hij weet bijna overal bij te komen op dit moment, klautert overal op en in, zelfs in het bed van zijn zusje en dan op de commode)
Da's dus zowat het enige dat op zijn plaats ligt hier
quote:pas maar op dat hij het niet leest
Op dinsdag 29 juli 2003 17:38 schreef Rewimo het volgende:
Christan heeft een schoolbord en de krijtjes liggen keurig op het richeltje![]()
Da's dus zowat het enige dat op zijn plaats ligt hier
en wees maar niet bang, als hij wat ouder is dan is het veel minder leuk om alles te verplaatsen. Dat vinden ze een periode leuk en dan gaan ze wel weer op zoek naar wat anders ( iig zo ging het bij de meeste kinderen die ik ken)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |