abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 juni 2003 @ 11:23:01 #1
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11409010
heel veel topics over Home Cinema's, misschien es handig als we het gaan centraliseren.

Ervaringen, do's and dont's, tips etc.

Natuurlijk zit er ook een vraagje aan dit topic vast. Ik ben ook van plan later dit jaar een DTS setje te kopen maar ik wil er 1 ZONDER dvd-speler (die heb ik al in de vorm van een X-box). Alleen een versterker/subwoofer/boxen dus.

Zijn deze ook te krijgen en heeft iemand wat tips?

[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 27-06-2003 11:29]

pi_11409075
geen idee....

Zelf heb ik een jvc setje en tijdens het kijken van een dvd valt soms het geluid heel even weg...

Hoe kan dat?

vrijdag 27 juni 2003 @ 11:58:04 #3
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_11409808
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:23 schreef Doopy-X- het volgende:
heel veel topics over Home Cinema's, misschien es handig als we het gaan centraliseren.

Natuurlijk zit er ook een vraagje aan dit topic vast. Ik ben ook van plan later dit jaar een DTS setje te kopen maar ik wil er 1 ZONDER dvd-speler (die heb ik al in de vorm van een X-box). Alleen een versterker/subwoofer/boxen dus.

Philips heeft een setje, zonder dvd speler.
Maar ik zou toch helemaal voor de losse componenten gaan, ben je wel een hel stuk duurder uit, maar dan heb je tenminste ook wat.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 15:03:00 #4
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_11413407
quote:

Dan moet je een a/v receiver kopen, en maar hopen dat je het geluid digitaal uit je xbox kan persen (anders moet je boxen gaan aansluiten op je xbox en werkelijk, niet doen).
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_11413490
quote:

Vraagjes mogen ook?

Mooi: ik ben op zoek naar een set Canton LS 90 speakerstands.Alleen blijken die dingen hardstikke duur te zijn: ¤ 111 (per paar) bij pick2pay

Weet iemand misschien een winkel waar ze goedkoper te krijgen zijn?

.::.
pi_11413538
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:06 schreef FAQ het volgende:

[..]

Vraagjes mogen ook?
[afbeelding]
Mooi: ik ben op zoek naar een set Canton LS 90 speakerstands.Alleen blijken die dingen hardstikke duur te zijn: ¤ 111 (per paar) bij pick2pay

zelf maken
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_11413628
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:09 schreef Steve-O het volgende:

[..]

zelf maken

Ja, da's natuurlijk ook een optie maar als ik ze voor een beetje redelijk bedrag origineel kan krijgen vind ik dat wel erg leuk...
pi_11413804
quote:

Hoeveel geld heb je eigenlijk te besteden?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 15:27:39 #9
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11413905
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:06 schreef FAQ het volgende:

[..]

Vraagjes mogen ook?
[afbeelding]

Canton's zijn in Nederland relatief duur, je kunt beter uitwijken naar Duitsland. In Duitland heb je ook veel webwinkels die vaak erg goedkoop zijn.

Wat betreft die speakerstands van Canton, die zijn inderdaad achterlijk duur. Ik heb zelf Canton PlusXL speakers en de speakerstands van de IKEA gebruikt.

pi_11413942
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:27 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Canton's zijn in Nederland relatief duur, je kunt beter uitwijken naar Duitsland. In Duitland heb je ook veel webwinkels die vaak erg goedkoop zijn.

Wat betreft die speakerstands van Canton, die zijn inderdaad achterlijk duur. Ik heb zelf Canton PlusXL speakers en de speakerstands van de IKEA gebruikt.

Deze?

Die had ik zelf ook op mijn lijstje met alternatieven staan, voor dat geld (ze kosten dus ¤ 19) kun je ze niet zelf maken...

[Dit bericht is gewijzigd door FAQ op 27-06-2003 15:37]

pi_11414013
quote:

Zoals gezegd kan je het beste een losse receiver (tuner + versterker in 1) kopen.

Voor je XBox moet je dan een Advanced Scart kabel hebben. Deze bevat een optische uitgang welke je kan aansluiten op de AV-receiver.

Wat voor receiver je koopt moet je zelf bepalen, tegenwoordig kan je ze in alle soorten en maten krijgen: een eenvoudige Sony heb je voor zo'n 250 euro, maar een nulletje erachter is geen enkel probleem.

Let er in ieder geval op dat de receiver beschikt over een digitale optische ingang (waarom, dat lijkt me wel duidelijk) en beschikt over decoders voor Dolby Digital en DTS. Als je naast je XBox ook een Gamecube hebt (of plant te gaan kopen) zou ik er ook op letten dat de receiver een Dolby Pro Logic II decoder aan boord heeft.

Staar je verder niet blind op dingen als aantal Watts enzo, met zo'n beetje iedere versterker icm met wat leuke speakers kan je al een aardige burenruzie opwekken

Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 15:39:19 #12
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11414144
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:29 schreef FAQ het volgende:

[..]

Deze?
[afbeelding]

Die had ik zelf ook op mijn lijstje met alternatieven staan, voor dat geld (ze kosten dus ¤ 19) kun je ze niet zelf maken...

Yep, die zijn het. Ik heb de Canton PlusXL in de kleur zilver, persoonlijk vind ik heb een mooie combinatie. Eerlijk gezegd vind ik deze stands "mooier" dan de Canton's, die zijn nogal lomp. De voet is veeeeel te groot. En wat natuurlijk ook mooi is, de IKEA's zijn veeeeeel goedkoper.
pi_11414335
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:39 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Yep, die zijn het. Ik heb de Canton PlusXL in de kleur zilver, persoonlijk vind ik heb een mooie combinatie. Eerlijk gezegd vind ik deze stands "mooier" dan de Canton's, die zijn nogal lomp. De voet is veeeeel te groot. En wat natuurlijk ook mooi is, de IKEA's zijn veeeeeel goedkoper.

Verschil is dat jij de LS 80 moest hebben en ik de LS 90. De LS 80 is een wat zwaardere uitvoering. IKEA is inderdaad veeeel goedkoper maar in zilverkleur (en ik heb zwarte speakertjes) dus dat wordt dan wat spuitwerk.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 15:57:06 #14
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11414625
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:47 schreef FAQ het volgende:

[..]

Verschil is dat jij de LS 80 moest hebben en ik de LS 90. De LS 80 is een wat zwaardere uitvoering. IKEA is inderdaad veeeel goedkoper maar in zilverkleur (en ik heb zwarte speakertjes) dus dat wordt dan wat spuitwerk.

Klopt de LS80 is groter dan de LS90 (logisch he, kwa benaming en zo).

Een vriend van me heeft zwarte PlusXL's en ook die IKEA stands, dat zier er ook goed uit hoor. Een andere vriend van me heeft ook die IKEA dingen en hele kleine zwarte speakers van JVC (bij zo'n all-in-one set van JVC). Ziet er ook goed uit, alleen heeft hij de steun waarop je de speaker schroeft kleiner gemaakt, anders was de steun groter dan de speaker.

vrijdag 27 juni 2003 @ 16:17:28 #15
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11415045
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 15:33 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Zoals gezegd kan je het beste een losse receiver (tuner + versterker in 1) kopen.

Voor je XBox moet je dan een Advanced Scart kabel hebben. Deze bevat een optische uitgang welke je kan aansluiten op de AV-receiver.

Wat voor receiver je koopt moet je zelf bepalen, tegenwoordig kan je ze in alle soorten en maten krijgen: een eenvoudige Sony heb je voor zo'n 250 euro, maar een nulletje erachter is geen enkel probleem.

Let er in ieder geval op dat de receiver beschikt over een digitale optische ingang (waarom, dat lijkt me wel duidelijk) en beschikt over decoders voor Dolby Digital en DTS. Als je naast je XBox ook een Gamecube hebt (of plant te gaan kopen) zou ik er ook op letten dat de receiver een Dolby Pro Logic II decoder aan boord heeft.

Staar je verder niet blind op dingen als aantal Watts enzo, met zo'n beetje iedere versterker icm met wat leuke speakers kan je al een aardige burenruzie opwekken

damn, klinkt ingewikkeld

Maybe koop ik wel zo'n setje en gebruik ik die dvd-speler voor boven
Gaat bij er gewoon om dat ik m'n geluid digitaal uit m'n x-doos kan persen.......zal wel met zo'n scartding moeten ofzo....

Heb hier echt geen kaas van gegeten.......

Nou, wil absoluut niet meer als 1000 euo uitgeven (vind ik eigenlijk al veel te veel)

vrijdag 27 juni 2003 @ 16:52:56 #16
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11415858
heb een beetje zitten speuren op Kieskeurig.nl (coole site )

ik heb nog ff de tijd (wil het pas in december ofzo gaan kopen) maar ik begin er al iets meer van te snappen........

Wil max 1000 euo uitgeven, zie nu wel in dat je dat voor een beetje versterker+boxen wel kwijt bent

vrijdag 27 juni 2003 @ 17:03:02 #17
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_11416101
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 16:52 schreef Doopy-X- het volgende:
heb een beetje zitten speuren op Kieskeurig.nl (coole site )

ik heb nog ff de tijd (wil het pas in december ofzo gaan kopen) maar ik begin er al iets meer van te snappen........

Wil max 1000 euo uitgeven, zie nu wel in dat je dat voor een beetje versterker+boxen wel kwijt bent

beetje reciever 350 euro.
2 wharfedale diamond 8.1 rears 219 euro
2 wharfedale diamond 8.3 fronts 378 euro
1 whardeale diamond 8 center 199 euro

En dan nog een sub

pi_11416371
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 16:52 schreef Doopy-X- het volgende:
Met 1000 euro kan je best een eind komen hoor.

Je kan doen wat Ultrawuft zegt: allemaal losse speakers kopen. Voordeel is dan dat je precies kan combineren tot je hebt wat jou bevalt. NAdeel is dat je dan doorgaans wel meer geld kwijt bent. Ik heb zelf gekozen voor een satellietsysteem (JBL SCS-178), dan ben je voor wat minder geld ook klaar. Misschien kwalitatief iets minder, maar het klinkt ZEKER niet verkeerd.

Ik zou alleen wel de aanschaf van een losse dvd-speler overwegen. Ik meen dat de XBox ook actief gekoeld is en dus een zoemende fan heeft. Ik keek tot voor kort ook altijd dvd's op mijn PS2 maar ben wel blij dat ik voor een losse dvd-speler gekozen heb.

Neem in ieder geval de tijd met uitzoeken, en laat je anders een keer informeren bij de betere audiozaak (dwz niet de Mediamarkt of de Megapool, maar de wat kleinere zaakjes of zaken als de Correct (R'dam), Raf (A'dam) of Staffhorst (Utrecht)), daar kan je meestal ook luisteren naar wat er staat. Maak bijvoorbeeld op basis van kieskeurig.nl een lijstje met apparaten die interessant zijn, vervolgens ga je in een winkel kijken/luisteren wat de beste keus is.

Eens een Tinus, altijd een Tinus.(Frollo, 5-2-04)
Je moet de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 20:47:58 #19
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11419622
ik zat nog es te denken in de bus en ben erachter gekomen dat ik toch een andere DVD speler erbij moet kopen

Mijn X-doos speelt namelijk geen gebrande cd's

Toch maar een heel compleet setje aanschaffen.

maandag 30 juni 2003 @ 12:14:13 #20
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_11460861
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 20:47 schreef Doopy-X- het volgende:
ik zat nog es te denken in de bus en ben erachter gekomen dat ik toch een andere DVD speler erbij moet kopen [afbeelding]

Mijn X-doos speelt namelijk geen gebrande cd's

Toch maar een heel compleet setje aanschaffen.

Setjes krijg je echt spijt van hoor.

Muziek klinkt daar gewoon niet uit.

maandag 30 juni 2003 @ 12:51:05 #21
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_11461587
Ik heb zelf van Pioneer de DV-444-sys. Setje van een losse versterker en DVD-speler (DV-444) en ik moet zeggen dat ik er erg blij mee ben. Als het goed is, is er ook al een opvolger van deze, maar hij blaast behoorlijk...

De prijs zit ook ergens rond de 900-1000 ¤ ....

Precies goed voor mij thuis.. Daarnaast zou ik mijn omgebouwde xbox ook nog eens kunnen gebruiken, maar ik hou het lekker op mijn dvd speler....

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Pioneer%20DV%20444SYS.htm

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_11474296
quote:
Op maandag 30 juni 2003 12:51 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik heb zelf van Pioneer de DV-444-sys.
Ik heb wel gehoord (niet met eigen oren maar via, via) dat de speakerset van Pioneer nogal tegenvalt, zelfs voor dat geld. Vind jij hem wel goed klinken?
  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:20:44 #23
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_11482866
quote:
Op maandag 30 juni 2003 22:12 schreef FAQ het volgende:

[..]

Ik heb wel gehoord (niet met eigen oren maar via, via) dat de speakerset van Pioneer nogal tegenvalt, zelfs voor dat geld. Vind jij hem wel goed klinken?

speakers van pioneer zijn altijd slecht.

Hardware is vaak nog wel goed te doen.

dinsdag 1 juli 2003 @ 11:27:26 #24
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11483028
quote:
Op maandag 30 juni 2003 22:12 schreef FAQ het volgende:

[..]

beoordeling door gebruikers (66 reviews):
totaal 9,4
geluidskwaliteit 9,5
mogelijkheden 9,6
gebruiksgemak 9
vormgeving 9,6
duurzaamheid 9,2
pi_11483208
Hoeveel geld wil je uitgeven?

Ik houd me meer bezig met componenten en stel zelfs altijd mijn eigen set samen, is meestal wel iets duurder dan een kant en klaar setje.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de amps van Yamaha heel goed zijn (heb er al twee gehad) en qua prijs / kwaliteit heel goed uit de bus komen (Denon kwaliteit tegen een aanzienlijk lagere prijs).
Een ander merk dat heel goed is, maar bijna niemand weet dat, is Onkyo.
In de low budget klasse zou ik gaan voor Philips of Sony i.p.v. JVC.

Qua luidsprekers moet je zelf even gaan luisteren, niet iedereen heeft dezelfde smaak wat betreft het geluid.
Ik ben persoonlijk heel positief te spreken over B&W en Tannoy.
Vooral de kleine M10 sub van Tannoy is heel erg goed in zijn prijsklasse.

Let op met het aansluiten van de sub.
De meeste mensen zetten deze te hard waardoor de midden en hoge tonen verdrongen worden en de bass gaat overheersen.
De truuk is om 'em zo stil te zetten dat je 'em zo goed als niet hoort.
Als je de sub dan uitzet dan valt meteen op dat de sub weldegelijk werkte, maar heel discreet.
Wanneer er heel lage bass opnames zijn zal deze natuurlijk wel knallen, onder alle andere omstandigheden moet het een discreet geluid zijn.

We're just gonna have to make it up along the way, pure gonzo journalism
  dinsdag 1 juli 2003 @ 11:44:11 #26
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_11483361
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:36 schreef Dr_Gonzo het volgende:
Hoeveel geld wil je uitgeven?

Ik houd me meer bezig met componenten en stel zelfs altijd mijn eigen set samen, is meestal wel iets duurder dan een kant en klaar setje.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de amps van Yamaha heel goed zijn (heb er al twee gehad) en qua prijs / kwaliteit heel goed uit de bus komen (Denon kwaliteit tegen een aanzienlijk lagere prijs).
Een ander merk dat heel goed is, maar bijna niemand weet dat, is Onkyo.
In de low budget klasse zou ik gaan voor Philips of Sony i.p.v. JVC.

Qua luidsprekers moet je zelf even gaan luisteren, niet iedereen heeft dezelfde smaak wat betreft het geluid.
Ik ben persoonlijk heel positief te spreken over B&W en Tannoy.
Vooral de kleine M10 sub van Tannoy is heel erg goed in zijn prijsklasse.

Let op met het aansluiten van de sub.
De meeste mensen zetten deze te hard waardoor de midden en hoge tonen verdrongen worden en de bass gaat overheersen.
De truuk is om 'em zo stil te zetten dat je 'em zo goed als niet hoort.
Als je de sub dan uitzet dan valt meteen op dat de sub weldegelijk werkte, maar heel discreet.
Wanneer er heel lage bass opnames zijn zal deze natuurlijk wel knallen, onder alle andere omstandigheden moet het een discreet geluid zijn.

sony zou ik ook niet echt aanbevelen. Gaat toch erg vervormen bij 80% van het vermogen.

* Ultrawuft heeft ook uit budgetoverwegingen voor sony gekozen

dinsdag 1 juli 2003 @ 12:42:22 #27
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_11484547
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:20 schreef Ultrawuft het volgende:

[..]

speakers van pioneer zijn altijd slecht.

Hardware is vaak nog wel goed te doen.

Ben het niet eens met je.. Speakers die erbij zitten zijn zeker niet slecht voor het bedrag wat je ervoor betaalt.. Maar de speakers kan je in sommige gevallen ook ruilen voor andere als je dat wilt.

Ik heb de set zelf draaien in mijn woonkamer van ongeveer 30 m2 en ik heb helemaal nergens problemen mee...

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_11484818
Hier staan heel veel hele mooie HT's:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=35

zullen ook wel wat fokkers tussen zitten

Ikzelf heb helaas geen digitale camera maar ik heb een;

Marantz SR4300:

Maar dan in het zwart

2x B&W DM601:

Die Marantz is echt beste wat je kan krijgen voor 300 euro. Is nu overal in nederland in de uitverkoop en zelfs engeland en duitsland hebben de marantz niet voor die prijs.

En de 600 serie van B&W is erg goed voor een mooie 5.1/6.1/7.1 set. Weet alleen je budget enzo niet

pi_11485038
Neem alsjeblieft geen sony ofzo als receiver..

Die marantz is echt 100000% zeker beste wat je kan krijgen

Soortgelijke receivers kostten zo 500 euro
De marantz kost eigenlijk ook 550 euro maar is nu dus overal in de uitverkoop voor 299

Hij heeft 6x80 watt, DTS, DD, DD-EX, Circle Surround, DTS-ES, DPLII etc etc

dan hou je dus nog 700 euro over.
Als je kleine speakers wil kan je voor de KEF 2005 eitjes gaan. Zijn de beste sattelietspeakers

Je kan ook 5xDM601 doen en dan geen sub. Of de LCR60, 2xDM601 en 2x DM600

Kijk maar ff op de B&W site. www.bwspeakers.com

Maar als je een av receiver wil en toch al over de 200 euro gaat dan moet je echt de marantz nemen

Denk trouwens niet dat sony enzo topmerken zijn.. het zijn grote merken maar meer ook niet.

Grote merken voor jouw prijsklasse zijn: Marantz, Onkyo, Denon, Harman kardon, NAD

Je bent slimmer af door iets als dit te vragen op www.htforum.nl

Hier zal je eerder van die slechte computersetjes voor je neus gegooid krijgen

pi_11485141
* Hertog_Martin dacht trouwens eerst dat dit een 'post hier je HT' topic was vandaar mn eerste reaktie
pi_11485158
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 11:27 schreef Doopy-X- het volgende:

[..]

beoordeling door gebruikers (66 reviews):
totaal 9,4
geluidskwaliteit 9,5
mogelijkheden 9,6
gebruiksgemak 9
vormgeving 9,6
duurzaamheid 9,2

Dat lijkt sterk op de kieskeurig poll. En daar heb ik helemaal geen vertrouwen in... Iedereen beoordeelt zijn eigen apparatuur daar altijd met de punten 8, 9 of 10. Altijd, alles, wil je een product zien dat onder de 8 uitkomt dan moet je echt gaan zoeken...
pi_11485270
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:07 schreef Hertog_Martin het volgende:
Als je kleine speakers wil kan je voor de KEF 2005 eitjes gaan. Zijn de beste sattelietspeakers
Ik heb ook naar de KEF eitjes geluisterd (de oude, sinds een paar maanden zijn ze ge-update) en vond een (overigens goedkopere) Canton sattelietspeaker-set mooier klinken. Uiteindelijk heb ik daar dus voor gekozen. Luister dus eerst voordat je iets gaat kopen (liefst met je eigen versterker / reciever in je eigen woonkamer of een ruimte die er op lijkt)!
  woensdag 2 juli 2003 @ 12:00:59 #33
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11506368
quote:
Op dinsdag 1 juli 2003 13:17 schreef FAQ het volgende:

[..]

Ik heb ook naar de KEF eitjes geluisterd (de oude, sinds een paar maanden zijn ze ge-update) en vond een (overigens goedkopere) Canton sattelietspeaker-set mooier klinken. Uiteindelijk heb ik daar dus voor gekozen. Luister dus eerst voordat je iets gaat kopen (liefst met je eigen versterker / reciever in je eigen woonkamer of een ruimte die er op lijkt)!

Ik ben ook voor de KEF's naar de winkel gegaan. Uiteindelijk na een uur of twee luisteren was het voor mij duidelijk. De Canton's klinken veeeeeel beter. Maar OK, de KEF's zien er "hipper" uit.

Luisteren is heeeeel belangrijk.

pi_11506621
Een beamer, en je ben al een heel eind opweg.
Lambo of Rekt
pi_11526877
quote:
Op woensdag 2 juli 2003 12:00 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Ik ben ook voor de KEF's naar de winkel gegaan. Uiteindelijk na een uur of twee luisteren was het voor mij duidelijk. De Canton's klinken veeeeeel beter. Maar OK, de KEF's zien er "hipper" uit.

Luisteren is heeeeel belangrijk.

Welke Canton's als ik vragen mag?
  donderdag 3 juli 2003 @ 11:25:10 #36
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_11531021
quote:
Op donderdag 3 juli 2003 01:12 schreef FAQ het volgende:

[..]

Welke Canton's als ik vragen mag?

Ik heb (zilveren) PlusXL's:
pi_11733669
"k zou eigenlijk een aankoop adviesje willen:

Ik wil binnenkort ook zo'n thuisbioscoopje aanschaffen.

Nu zat ik zelf te denken aan de Sony STRDB-780 of de RX-V640 van Yamaha.

Ik wil dit combineren met een Bose Acoustimass 10 II.
Is dit een goede koop of zijn er nog betere suggesties?

DVD speler heb ik al in bezit (Thomson DTH211).

pi_11734567
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:25 schreef blablable het volgende:
geen idee....

Zelf heb ik een jvc setje en tijdens het kijken van een dvd valt soms het geluid heel even weg...

Hoe kan dat?

Is dat 1 keer per film en niet bij alle films?
Sommige DVD's zijn namelijk multilayered en bij het overspringen van de ene naar de andere layer wil het beeld wel eens haperen en als een slecht punt is uitgekozen het geluid ook.
pi_12423606
quote:
Op zaterdag 12 juli 2003 21:54 schreef Reda het volgende:
"k zou eigenlijk een aankoop adviesje willen:

Ik wil binnenkort ook zo'n thuisbioscoopje aanschaffen.

Nu zat ik zelf te denken aan de Sony STRDB-780 of de RX-V640 van Yamaha.

Ik wil dit combineren met een Bose Acoustimass 10 II.
Is dit een goede koop of zijn er nog betere suggesties?

DVD speler heb ik al in bezit (Thomson DTH211).

-> Versterker Yamaha. Ik hou zelf absoluut niet van Sony audio, maar anderen zweren erbij
-> Bose moet je laten voor wat het is. Vraag me niet het hele verhaal, gewoon doen Neem gewoon of een kant-en-klaar 5.1 set van Pioneer, Sony ( ) of een ander merk, maar neem die Bose niet

Wat het meest ideaal is: 4 pilaarspeakertjes (hoeft niet gelijk, voor groot en achter kleiner ofzo), een center en een subje.. das meestal het mooiste.. als je zo'n 5.1 set koopt heb je wel voor weinig geld de grootste kans op een succesvolle bios ervaring, alleen is het muziek-geluid meestal een beetje minder. Verder scheelt het ruimte (vrouw-vriendelijk) en kun je ze bijna altijd wel goed positioneren.
Toch gaat er niets boven echte, houten, meestal duure speakers.

donderdag 14 augustus 2003 @ 10:53:54 #40
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_12423964
Ik ben op zoek naar een leuke vervangende versterker (in plaats van mijn huidige Sony S-300) en speakers voor aan mijn Xbox (als DVD speler in de toekomst, misschien dat ik er nog een losse speler later aan koppel)

Tot nu toe heb ik op het oog:

De Panasonic HE-90 Home Cinema Set (minus de DVD spelert)

OF

Losse componenten met een 5x100Watt versterker, JBL/magnat/Infinity speakers (2xZuil, 2x kleiner formaat voor rear, 1x centre en 1x Sub (actief natuurlijk)

I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_12424448
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Ik ben op zoek naar een leuke vervangende versterker (in plaats van mijn huidige Sony S-300) en speakers voor aan mijn Xbox (als DVD speler in de toekomst, misschien dat ik er nog een losse speler later aan koppel)

OF

Losse componenten met een 5x100Watt versterker, JBL/magnat/Infinity speakers (2xZuil, 2x kleiner formaat voor rear, 1x centre en 1x Sub (actief natuurlijk)

Je noemt 2 werelden van verschil imho
Eerst een kant-en-klaar setje en daarna een 'hifi-oplossing'.
Ik ben toevallig helemaal Infinity geil maarja, is ws wel duurder dan de Panasonic. Die ik overigens (mijn mening) niet echt geweldig vind, de meeste sets van Pioneer en/of Sony vond ik toch wat beter klinken. JVC is ook een aardige 5.1settenbouwer
  donderdag 14 augustus 2003 @ 11:29:50 #42
12888 Skull-splitter
pi_12424696
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:17 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Je noemt 2 werelden van verschil imho
Eerst een kant-en-klaar setje en daarna een 'hifi-oplossing'.
Ik ben toevallig helemaal Infinity geil maarja, is ws wel duurder dan de Panasonic. Die ik overigens (mijn mening) niet echt geweldig vind, de meeste sets van Pioneer en/of Sony vond ik toch wat beter klinken. JVC is ook een aardige 5.1settenbouwer

Heb een panasonic TV en vind het heerlijk klinken, de HE-90 hebben ze NERGENS in een winkel staan, dus tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen testen.

Met die Panasonic kwam ik inc. DVD speler op de 900 euro ongeveer, met de losse versterker, speakers en sub kwam ik op 1200 als ik me niet vergis... Afhankelijk of ik daar ook mijn CD's beter op kan luisteren lijkt me dat wel een goede investering aangezien ie dan toch een x-aantal jaren meegaat.

De Panasonic leek me echter een goede oplossing, en kwa geluid zat het denk ik ook wel ok (houten speakers, 2weg per satelietje).

pi_12424852
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Heb een panasonic TV en vind het heerlijk klinken, de HE-90 hebben ze NERGENS in een winkel staan, dus tot nu toe heb ik dat nog niet kunnen testen.

Met die Panasonic kwam ik inc. DVD speler op de 900 euro ongeveer, met de losse versterker, speakers en sub kwam ik op 1200 als ik me niet vergis... Afhankelijk of ik daar ook mijn CD's beter op kan luisteren lijkt me dat wel een goede investering aangezien ie dan toch een x-aantal jaren meegaat.

De Panasonic leek me echter een goede oplossing, en kwa geluid zat het denk ik ook wel ok (houten speakers, 2weg per satelietje).

Ah oke.. maar je kan een tv niet vergelijken met hifi dingkies natuurlijk.
Ik denk idd dat de investering het wel waard is, bovendien heb je als het goed is meer mogelijkheden. Al hebben sommige panasonic sets er gewoon een 5.1 versterker bij weet ik me nog voor de geest te halen.
Het blijft btw een kwestie van smaak, bovendien heb ik jouw set niet gehoord, alleen andere van Panasonic

Welke set voor 1200 had je samengesteld?

donderdag 14 augustus 2003 @ 14:24:45 #44
12888 Skull-splitter
pi_12429021
Weet ik zo 1-2-3 effe niet meer, maar de prijs viel me allerbest mee

Ik zal dit weekend even kijken welke versterker etc.

pi_12436775
Ah oke
Nah, vaak kun je voor knappe prijs wel leuke dingen kopen.

Voor veel mensen is 1200 euro niet wat je zegt een knappe prijs.. bij 500 euro houd het al snel op.

donderdag 14 augustus 2003 @ 20:11:32 #46
12888 Skull-splitter
pi_12437472
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 19:43 schreef NiGeLaToR het volgende:
Ah oke
Nah, vaak kun je voor knappe prijs wel leuke dingen kopen.

Voor veel mensen is 1200 euro niet wat je zegt een knappe prijs.. bij 500 euro houd het al snel op.

1200-1500 is ook echt DE MAX, mijn ouders zien me al aankomen... :x

Punt is, eenmaal geinvesteerd dan gaat dat ding jaren mee

zondag 17 augustus 2003 @ 14:00:18 #47
12888 Skull-splitter
pi_12498623
Darn

Blijkt dat ik verkeerd heb gekeken, waren Magnat speakers...

Ik zat te denken aan de Magnat Motion-reeks, 2x de 144(299,-), 2x de 11(139,-), center(79,-) en sub(199,-)

Totaal dus zon 716 euro...

(JBL stond voor dezelfde prijs trouwens )

en Kwa versterker weet ik het zo niet, maar zat te denken aan een JVC of een Marantz oid...

pi_12580041
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 14:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Darn

Blijkt dat ik verkeerd heb gekeken, waren Magnat speakers...

Ik zat te denken aan de Magnat Motion-reeks, 2x de 144(299,-), 2x de 11(139,-), center(79,-) en sub(199,-)

Totaal dus zon 716 euro...

(JBL stond voor dezelfde prijs trouwens )

en Kwa versterker weet ik het zo niet, maar zat te denken aan een JVC of een Marantz oid...

Heb je JBL en Magnat al met elkaar vergeleken qua luisteren? Wat vond je beter klinken?

Verder als versterker kan ik Harman Kardon (vrij duur op zich, maar nu wat goedkoper net geworden), Pioneer en misschien Marantz aanraden. Zelf ben ik Pioneer gek, omdat dat een beetje no-nonsense versterkers zijn. Sony, JVC en anderen vind ik persoonlijk nix.

Magoed, dan kun je het beste ff gaan luisteren, er zit een wezenlijk verschil tussen het geluid, de kwaliteit en de prijs van versterkers van deze merken. voor 400~500 euro heb je een aardige Pioneer, maar een instap HK.. dus dan kun je je afvragen wat beter is.. een aardige Pioneer of een instap HK

woensdag 20 augustus 2003 @ 19:42:07 #49
12888 Skull-splitter
pi_12584464
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 16:40 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Heb je JBL en Magnat al met elkaar vergeleken qua luisteren? Wat vond je beter klinken?

Verder als versterker kan ik Harman Kardon (vrij duur op zich, maar nu wat goedkoper net geworden), Pioneer en misschien Marantz aanraden. Zelf ben ik Pioneer gek, omdat dat een beetje no-nonsense versterkers zijn. Sony, JVC en anderen vind ik persoonlijk nix.

Magoed, dan kun je het beste ff gaan luisteren, er zit een wezenlijk verschil tussen het geluid, de kwaliteit en de prijs van versterkers van deze merken. voor 400~500 euro heb je een aardige Pioneer, maar een instap HK.. dus dan kun je je afvragen wat beter is.. een aardige Pioneer of een instap HK

JBL schijnt minder te klinken dan Magnat, maar ik heb zelf nog niet geluisterd...

Zat zelf aan de Marantz SR4300 te denken, of een Yamaha RX-V540RDS...

Voor de aanschaf zowieso even luisteren natuurlijk, kan immers altijd nog ergens anders aanschaffen...

pi_12592222
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 19:42 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

JBL schijnt minder te klinken dan Magnat, maar ik heb zelf nog niet geluisterd...

Zat zelf aan de Marantz SR4300 te denken, of een Yamaha RX-V540RDS...

Voor de aanschaf zowieso even luisteren natuurlijk, kan immers altijd nog ergens anders aanschaffen...

Die 4300 wordt niet overal goed beoordeelt, al heb ik hem nog niet horen spelen. Yamaha is idd ook een goeie optie

JBL noemen ze ook vaak Just Bloody Loud, dus dat zegt wel al eea
Magoed.. of Magnat nou zulke lieve rustige speakertjes zijn

donderdag 21 augustus 2003 @ 00:46:28 #51
12888 Skull-splitter
pi_12593875
quote:
Op woensdag 20 augustus 2003 23:43 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Die 4300 wordt niet overal goed beoordeelt, al heb ik hem nog niet horen spelen. Yamaha is idd ook een goeie optie

Marantz vind ik zelf heerlijk klinken, schijnt alleen een beetje gedempt te moeten worden in het laag in combi met Magnats... Yamaha schijnt ook een ruimtelijker surround te geven en heeft wel een gunstige prijs
quote:
JBL noemen ze ook vaak Just Bloody Loud, dus dat zegt wel al eea
Magoed.. of Magnat nou zulke lieve rustige speakertjes zijn
JBL ken ik alleen van de PC speakers, en die zijn opzich wel ok maar vind hun design echt butt... Of die Magnats lieverdjes zijn? Hangt ervan wat je erin stopt...

Ik ben hiermee begonnen toen ik LOTR onlangs weer eens opzette in DTS, en ik miste de warmte en volheid van het intro muziekje gewoon... En niet alleen bij LOTR, plus dat ik ook graag wat muziek luister, en dat is nagenoeg niet te doen met die Sony....

pi_12594811
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 00:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Marantz vind ik zelf heerlijk klinken, schijnt alleen een beetje gedempt te moeten worden in het laag in combi met Magnats... Yamaha schijnt ook een ruimtelijker surround te geven en heeft wel een gunstige prijs
[..]

JBL ken ik alleen van de PC speakers, en die zijn opzich wel ok maar vind hun design echt butt... Of die Magnats lieverdjes zijn? Hangt ervan wat je erin stopt...

Ik ben hiermee begonnen toen ik LOTR onlangs weer eens opzette in DTS, en ik miste de warmte en volheid van het intro muziekje gewoon... En niet alleen bij LOTR, plus dat ik ook graag wat muziek luister, en dat is nagenoeg niet te doen met die Sony....

Die warmte en laag in films haal ik er echt uit door een sub erbij te zetten. Ook als je grote fronts heb, een sub rammelt alles nog ff extra lekker aan Ik vind het heerlijk als je echt het gevoel hebt dat er trommels in je versterker zitten

Magnat zijn redelijk ruwe speakers zover ik ze beluisterd heb. Ze zijn er gelukkig in allerlei kleuren en maten. Ik val op de een of andere manier op 'analytische' speakers. Zit met een studio headphone van Sennheiser achter de pc en heb Infinity speakers (die met die piezotweeter die zoveel heldere hoge tonen kan geven). Verder als sub had ik dus geen muziek sub meer nodig, maar een gewone rechtoe-rechtaan film-sub en dat is een Pioneer geworden (groot ding).

Qua versterker ga ik echt voor het strakke diepe HK geluid, al moeten je speakers daar bij passen natuurlijk. JBL vind ik gewoon saai, maar zouden dus ideaal zijn als achtergrond speakertjes voor mij (lekker rustig). Pioneer versterker was uit geldnood, maar laatst heb ik een 2dehands Pioneer met DTS en DD gekocht (had alleen DD) en die bevalt bovenverwachtingen goed Ooit koop ik een mooie HK, tenzij ik tegen die tijd een andere mooie kan vinden die bij m'n smaak past (want eerlijk is eerlijk, design telt ook mee.. Pioneer vind ik mooi, HK ook, maar Marantz vinnik weer net nix ).

Over smaak valt nou eenmaal niet te twisten

donderdag 21 augustus 2003 @ 09:25:43 #53
12888 Skull-splitter
pi_12597241
Sub is ook een apart aangestuurd kanaal Het vlakste en gebrek aan klankkleur zit hem in de minimale sattelietjes (voor recht-toe-recht aan werk wel genoeg, maar veel meer moet je er niet van verwachten)

Sterker nog, vind bijna dat mijn PC speakers (Logitech Z640, niets meer niets minder) beter gebalanceerd klinken...

pi_12597548
quote:
geen idee....

Hoe kan dat?

Bij mij was het een verrotte digitale coax. Had al bijna dvd speler bij het grofvuil gezet
pi_12597973
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 09:25 schreef Skull-splitter het volgende:
Sub is ook een apart aangestuurd kanaal Het vlakste en gebrek aan klankkleur zit hem in de minimale sattelietjes (voor recht-toe-recht aan werk wel genoeg, maar veel meer moet je er niet van verwachten)

Sterker nog, vind bijna dat mijn PC speakers (Logitech Z640, niets meer niets minder) beter gebalanceerd klinken...

Sommige van die pc speakers zijn zelfs THX gecertificeerd. Ik weet dat dat niet alles betekend, maar toch wel een beetje Meestal haal je met een std setje van Sony of JVC direct een leuk resultaat, het geluid 'is overal' en er bonkt wat in de hoek. Ja, in de hoek, want door de (te) kleine surround speakers moet de sub eigenlijk te veel doen waardoor je hem wel kan positioneren (wat niet moet, waardoor je hem dus ook overal zou kunnen moeten plaatsen).

Het eigen sub kanaal is inderdaad relaxed, al kan m'n versterker dat kanaal ook in de stereo front kanaal mixen volgens de handleiding. Dan kom ik weer terug op het feit dat ik 2 x 80watt Infinity speakers als front heb en 1 110watt pioneer sub voor de boemels Met radio/muziek gaat ie over het algemeen uit, tenzij ik de Sensation black CD op zet ofzo, dan kan het nog wel

Infinity Delta 30 (heb ze in beuken, met zwart front):

Center een Infinity Reference MKII en surround ouwe 3-weg Jamo's (oud = 20 jaar en/of ouder ). Die Jamo's moeten er ooit uit, maar wat ik wilde is 2dehands niet/nauwelijks te vinden <300~500euro dus dat wacht wel

quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 09:47 schreef DTM het volgende:

[..]

Bij mij was het een verrotte digitale coax. Had al bijna dvd speler bij het grofvuil gezet

Bij mij is m'n DVD speler idd niet goed, omdat ik het zowel met optisch als coax heb en niet met coax in vanuit m'n pc dus dies naar de fabriek nu
pi_12598026
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 10:53 schreef Skull-splitter het volgende:

OF

Je zou ook de Denon 1803 misschien kunnen overwegen. Daar zit alles op en er komt zo rond september weer een nieuw model de 1804.
Dus de 1803 wordt dan weer goedkoper. Vooral in Duitsland kun je dan nogal eens een mooie prijs tegenkomen.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 15:55:09 #57
12888 Skull-splitter
pi_12633399
quote:
Op donderdag 21 augustus 2003 10:18 schreef Bloemkool het volgende:

[..]

Je zou ook de Denon 1803 misschien kunnen overwegen. Daar zit alles op en er komt zo rond september weer een nieuw model de 1804.
Dus de 1803 wordt dan weer goedkoper. Vooral in Duitsland kun je dan nogal eens een mooie prijs tegenkomen.

quanta costa?
pi_13312192
Zoals jullie in Welke reciever in prijsklasse 300-500 euro? hebben kunnen lezen ben ik op zoek naar een receiver + speaker. Ik zal het vooral gebruiken bij films en om af en toe een cd te luisteren.

Nu ben ik vandaag eens gaan rondneuzen, en mijn keus wat de A/V Receiver betreft is gevallen op de NAD T-752, klonk erg goed en het design spreekt me erg aan (heb al een DVD-speler van NAD).

Maar nu de speakers, ik tijfel tussen losse speakers en een satellite set. Wat satellites betreft twijfel ik tussen de:

KEF KHT 2005

of de

Infinity Oreus

Klonken allebei erg goed, en vooral het Design van de KEF sprak me erg aan.

Nu heb ik nog niet geluisterd naar losse speakers als Mission, Infinity, enz. Maar ik vond ze allemaal erg groot en lomp.

Wat denken jullie? Verstandige keus of heb je op de lange termijn toch meer profijt van losse speakers?

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_13335053
Ik zou voor echte speakers gaan, en niet voor van die sattelieten, die zijn zowieso niet full range, en dus ontstaat er een gat in het frequentie bereik.

Ikzelf heb mijn T752 aangesloten op een paar driades, dat klinkt lekker:

Let niet op de zooi

pi_13335107
Koop een Dolby digital/dts reciever en sluit daar je xbox op aan als het kan (koop anders een verloop stekkertje!)
Veel suc6
  zondag 21 september 2003 @ 15:32:42 #61
12888 Skull-splitter
pi_13335515
quote:
Op zaterdag 20 september 2003 13:51 schreef Strolie75 het volgende:
Zoals jullie in Welke reciever in prijsklasse 300-500 euro? hebben kunnen lezen ben ik op zoek naar een receiver + speaker. Ik zal het vooral gebruiken bij films en om af en toe een cd te luisteren.

Nu ben ik vandaag eens gaan rondneuzen, en mijn keus wat de A/V Receiver betreft is gevallen op de NAD T-752, klonk erg goed en het design spreekt me erg aan (heb al een DVD-speler van NAD).

[afbeelding]

Maar nu de speakers, ik tijfel tussen losse speakers en een satellite set. Wat satellites betreft twijfel ik tussen de:

KEF KHT 2005

[afbeelding]

of de

Infinity Oreus

[afbeelding]

Klonken allebei erg goed, en vooral het Design van de KEF sprak me erg aan.

Nu heb ik nog niet geluisterd naar losse speakers als Mission, Infinity, enz. Maar ik vond ze allemaal erg groot en lomp.

Wat denken jullie? Verstandige keus of heb je op de lange termijn toch meer profijt van losse speakers?

Losse speakers! Er gaat niets boven een 2 of 3 weg PER speaker ipv 2 weg in het totale systeem!

Lomp en groot maakt mij niet uit, ze klinken ook vele malen lekkerder... Laat het idee design even los en haal een wattenstaafje door je oren en ga luisteren bij alle zaken in de buurt (alleen luisteren en je budget bespreken)

zondag 21 september 2003 @ 15:36:07 #62
12888 Skull-splitter
pi_13335618
quote:
Op zondag 21 september 2003 15:13 schreef rankie het volgende:
Koop een Dolby digital/dts reciever en sluit daar je xbox op aan als het kan (koop anders een verloop stekkertje!)
Veel suc6
Thanks voor de nuttige info, ik heb al een aantal keer aangegeven dat ik dat van plan was

Meneer Strolie heeft alleen nog steeds geen Xbox..

zondag 21 september 2003 @ 15:39:22 #63
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_13335703
Infinity's zijn toch vooral 'herrie' speakers ? (als in: leuk voor stamp-muziek maar daar houdt het ook op)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_13338718
De alpha serie is zeker niet voor stampmuziek.
Het is een speaker die in engeland ontworpen is. De delta serie weet ik niet.
Ik heb ze overigens allebei niet gehoord, maar de alpha serie schijnt goed te zijn.
Engelse speakers klinken meestal donker.
pi_13338882
ik werk zelf bij een bedrijf welke ook een showroom heeft voor de luxere merken HiFi zoals bose en b&o. Voor die merken betaal je gewoon gruwelijk veel geld, maar setjes van Harman Kardon, Marantz en speaker van Mordan Short (ofzo) en Infinity zijn toch best betaalbaar.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken bij het aanschaffen van een set, maar zeker ook naar de geluidskwaliteit.

Een all in one set is leuk, maar is altijd net iets minder goed dan alleen losse componenten. Vooral proberen iets te luisteren (neem je eigen CD's mee) trekt je vaak over de streep. Alleen jammer dat je dan al snel 2000 euro kwijt bent.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet.
pi_13353212
quote:
Op zondag 21 september 2003 17:47 schreef bassiebas het volgende:
ik werk zelf bij een bedrijf welke ook een showroom heeft voor de luxere merken HiFi zoals bose en b&o. Voor die merken betaal je gewoon gruwelijk veel geld, maar setjes van Harman Kardon, Marantz en speaker van Mordan Short (ofzo) en Infinity zijn toch best betaalbaar.

Je moet niet alleen naar de prijs kijken bij het aanschaffen van een set, maar zeker ook naar de geluidskwaliteit.

Een all in one set is leuk, maar is altijd net iets minder goed dan alleen losse componenten. Vooral proberen iets te luisteren (neem je eigen CD's mee) trekt je vaak over de streep. Alleen jammer dat je dan al snel 2000 euro kwijt bent.

Mordaunt-Short speakers kan ik idd aanraden. de 900 serie is niet duur en klinkt fantastisch. Zeker met Harman Kardon of Marantz.

De 2550 en 3550 receivers van HK klinken erg goed. Ook de Marantz 4300 en 5300 klinken geweldig met de MS speakers. Als je 4x de 902 boekenplank heb en een 905 center en een sub heb je een hele leuke set voor "relatief" weinig.

Persoonlijk vind ik de HK DVD21 en 25 heel goed voor muziekcd's en DVD's en ze zijn makkelijk regiovrij te maken. Hij is alleen wat traag met inlezen van de disc. Marantz DVD spelers ken ik niet, maar de goedkopere schijnen niet zo goed te zijn als die van HK.

pi_13354700
hmm eindelijk een topic, waar er een beetje over home cinema lawaai geklept kan worden gevonden

heb nu een Yamaha 540 en wil mischien een Mordaunt short set gaan kopen, maar ben dr nog niet helemaal uit..

2825cc Single Turbo Beast
  maandag 22 september 2003 @ 13:56:50 #68
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_13357959
Ik overweeg ook om een nieuwe receiver, dvd speler en boxen aan te schaffen. Ik twijfel tussen de Marantz 4300 en de Denon 1803 qua receiver. Vind sowieso het design van Denon mooier.. Die Denon heb ik in Duitsland gezien (www.areadvd.de) voor slechts 390 euro..
Welke raden jullie aan?
Ik ga er voornamelijk muziek mee luisteren, en hoe minder boxen in de kamer hoe beter.. Doe ik er verstandig aan twee goede zuilen te kopen in plaats van 5 boxen voor een surround ervaring????
Overal verstand van.
  maandag 22 september 2003 @ 14:08:03 #69
12888 Skull-splitter
pi_13358250
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:56 schreef macondo het volgende:
Ik overweeg ook om een nieuwe receiver, dvd speler en boxen aan te schaffen. Ik twijfel tussen de Marantz 4300 en de Denon 1803 qua receiver. Vind sowieso het design van Denon mooier.. Die Denon heb ik in Duitsland gezien (www.areadvd.de) voor slechts 390 euro..
Welke raden jullie aan?
Ik ga er voornamelijk muziek mee luisteren, en hoe minder boxen in de kamer hoe beter.. Doe ik er verstandig aan twee goede zuilen te kopen in plaats van 5 boxen voor een surround ervaring????
2 zuilen EN de rest hoort erbij, sorry. Anders blijf je gewoon steken op 2.0 stereo...
  maandag 22 september 2003 @ 14:09:44 #70
53747 GTD
http://www.deduppies.nl
pi_13358289
quote:
geen idee....

Hoe kan dat?

Dan is het soldeer losgelaten en maakt hij geen goed conact meer met de printplaat
dit komt door het warm en kou worden van je apparaat
Er zijn geen problemen alleen maar uitdagingen
pi_13364365
quote:
Op maandag 22 september 2003 13:56 schreef macondo het volgende:
Welke raden jullie aan?
als je alleen muziek luistert en af en toe een filpie kijkt, zal ik echt voor een gewone 2 kanaals versterker gaan. serieus. er is in de hifi wereld een regel, dat je 3x zoveel geld uit moet geven voor een leuke reciever die een net zo`n mooi klankbeeld geeft als een reciever met een net zo goede kwaliteit geluid. verder kan je beter naar gewicht als naar Watts ed kijken, hoe zwaarder hoe beter.
pi_13365087
Panasonic SCHT 850

maandag 22 september 2003 @ 18:31:32 #73
12888 Skull-splitter
pi_13365186
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:26 schreef Roellio het volgende:
Panasonic SCHT 850

[afbeelding]

Design van die totaalsetjes is schitterend, maar de prestaties zijn om te janken als je langer dan een jaar ernaar moet luisteren...
pi_13365271
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:31 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Design van die totaalsetjes is schitterend, maar de prestaties zijn om te janken als je langer dan een jaar ernaar moet luisteren...

Nou, de geluidskwaliteit van ons setje is perfect en dat ding kan ook nog eens t*ringhard.
  maandag 22 september 2003 @ 19:12:39 #75
12888 Skull-splitter
pi_13366072
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:35 schreef Roellio het volgende:

[..]

Nou, de geluidskwaliteit van ons setje is perfect en dat ding kan ook nog eens t*ringhard.

Dat kan mijn huidige Sony ook, maar perfect is het geluid niet, verre van zelfs... Je standaard ligt alleen niet zo hoog
  dinsdag 23 september 2003 @ 12:56:30 #76
57047 macondo
pi_13381807
Mijn huidige stereo is nu ruimschoots afgeschreven en ben op zoek naar wat nieuws. Ik zat te denken aan de Denon 1803 receiver, maar op een duitse website (www.areadvd.de) kwam ik de aanbieding tegen van de Marantz 4300 receiver & dvd speler samen met de Mordaunt short premiere speakers. Dat alles samen voor 1000 euro.

Ik ben van plan voornamelijk muziek te luisteren, en af en toe een filmpje te kijken. Is dit dan een goede koop? Of moet ik toch voor de Denon gaan en los op zoek naar bijpassende boxen?
Bij voorbaat dank voor advies!

(ps luisteren in de winkel wordt aanbevolen - ik weet het)

Overal verstand van.
  dinsdag 23 september 2003 @ 13:33:40 #77
12888 Skull-splitter
pi_13382703
Ik ken de speakers niet, de reciever wel, en die is toppie
pi_13382704
Die mordaunt-short premiere is een leuke set. Volgens testen komt ie goed uit de bus (op homecinemachoice in de UK) Kijk ook maar eens op Mordaunt-short.com daar staan links naar testen.

Voor muziek zijn ze ook aardig, maar je kan het beste eerst luisteren, want ze zullen niet zo "vol" klinken als boekenplank of zuilenspeakers, maar ze zijn absoluut niet slecht!

Ik heb deze speakerset het goedkoopst voor 599 Eurootjes. De Marantz zie ik voor zo'n 350 euro staan en dat is afgezien van het uiterlijk een toppertje, zeker voor muziek.
Kun je net als ik nog aan 4x de MS 902 (test op hifi.nl) en een MS 905 komen voor zo'n 500/600 euro, zou ik daarvoor gaan en wellicht later ooit eens voor een sub gaan kijken, je vind zelf muziek toch belangrijker dus staar je niet blind op een sub.

O ja,

Ga zelf luisteren, want wat ik mooi vind kun jij als een draak vinden klinken!

dinsdag 23 september 2003 @ 13:36:09 #79
12888 Skull-splitter
pi_13382757
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:33 schreef basset het volgende:
Die mordaunt-short premiere is een leuke set. Volgens testen komt ie goed uit de bus (op homecinemachoice in de UK) Kijk ook maar eens op Mordaunt-short.com daar staan links naar testen.

Voor muziek zijn ze ook aardig, maar je kan het beste eerst luisteren, want ze zullen niet zo "vol" klinken als boekenplank of zuilenspeakers, maar ze zijn absoluut niet slecht!

Ik heb deze speakerset het goedkoopst voor 599 Eurootjes. De Marantz zie ik voor zo'n 350 euro staan en dat is afgezien van het uiterlijk een toppertje, zeker voor muziek.
Kun je net als ik nog aan 4x de MS 902 (test op hifi.nl) en een MS 905 komen voor zo'n 500/600 euro, zou ik daarvoor gaan en wellicht later ooit eens voor een sub gaan kijken, je vind zelf muziek toch belangrijker dus staar je niet blind op een sub.

O ja,

Ga zelf luisteren, want wat ik mooi vind kun jij als een draak vinden klinken!

Waarom heeft iedereen iets tegen het design van Marantz? Wat is er mis met een strak, zakelijk uiterlijk?
pi_13382869
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Waarom heeft iedereen iets tegen het design van Marantz? Wat is er mis met een strak, zakelijk uiterlijk?

Omdat ie gewoon lelijk is!
Het geluid maakt gelukkig een hoop goed. O ja, en dat plastiek frontje!
De 5300 is net ff wat mooier heeft een metalen front en heeft frontaansluitingen

Maar is 150 euro duurder en dat is het prijsvershil ook weer niet waard!

dinsdag 23 september 2003 @ 13:44:47 #81
12888 Skull-splitter
pi_13382964
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:41 schreef basset het volgende:

[..]

Omdat ie gewoon lelijk is!
Het geluid maakt gelukkig een hoop goed. O ja, en dat plastiek frontje!
De 5300 is net ff wat mooier heeft een metalen front en heeft frontaansluitingen

Maar is 150 euro duurder en dat is het prijsvershil ook weer niet waard!

Ik ken legio lelijkere merken, magoed... Plastic frontje? Naar mijn weten niet, is zo moeilijk in metaalkleur immers...
pi_13382993
quote:
Op maandag 22 september 2003 18:26 schreef Roellio het volgende:
Panasonic SCHT 850

[afbeelding]

Die heb ik ook . Ik ben geen audio/video-fiel. Ik vind deze toch wel beter klinken dan een (qua prijs vergelijkbare) sony set.
pi_13383022
Moet je maar eens kijken in de winkel en dan met je nagel tikken. Absoluut echt geborsteld plastiek! (vrijdag nog getest)

Metalen front vanaf de 5300!

pi_13383129
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:46 schreef sop het volgende:

[..]

Die heb ik ook . Ik ben geen audio/video-fiel. Ik vind deze toch wel beter klinken dan een (qua prijs vergelijkbare) sony set.

Tja, men kan een hoop zeggen van Panasonic, maar een goed CD/DVD loopwerk heb je ieder geval. Maar wat koste deze set dan?

1000 euro vind ik nl best veel voor zo'n all-in-one set

dinsdag 23 september 2003 @ 13:52:31 #85
12888 Skull-splitter
pi_13383160
Maakt mij, persoonlijk, weinig uit omdat ik echt niet ga zitten patsen met een metalen frontje.. magoed... leuk om te weten...
pi_13383342
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:52 schreef Skull-splitter het volgende:
Maakt mij, persoonlijk, weinig uit omdat ik echt niet ga zitten patsen met een metalen frontje.. magoed... leuk om te weten...
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Pioneer 809 ook een plastik frontje heeft en Harman-Kardon (welke ik er wel mooi uit vind zien) hebben geloof ik ook plastik frontjes.

Het is alleen jammer dat de 4300 geen front aansluitingen heeft.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de HK-3550/2550 en de Marantz 4300. ALs ik ze allebei voor een gelijke prijs kon vinden zou ik denk ik voor de HK-3550 gaan omdat ik al een HK DVD21 speler heb. (maar ja, deze heeft geloof ik ook geen front (en de Marantz is weer wel 6.1 (maar ook daar moet ik weer bij zeggen dat ik er niet de plek voor heb voor een extra rear) )

Tis gewoon heel lastig om een keus te maken hoor! Maar tot nu toe is de Marantz vanwege de prijs in het voordeel. Of ik moet mn Pio voor 125 euro kwijt kunnen

pi_13383458
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:51 schreef basset het volgende:

[..]

Tja, men kan een hoop zeggen van Panasonic, maar een goed CD/DVD loopwerk heb je ieder geval. Maar wat koste deze set dan?

1000 euro vind ik nl best veel voor zo'n all-in-one set

499 EUR
  dinsdag 23 september 2003 @ 14:05:42 #88
12888 Skull-splitter
pi_13383518
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 13:58 schreef basset het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn Pioneer 809 ook een plastik frontje heeft en Harman-Kardon (welke ik er wel mooi uit vind zien) hebben geloof ik ook plastik frontjes.

Het is alleen jammer dat de 4300 geen front aansluitingen heeft.
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de HK-3550/2550 en de Marantz 4300. ALs ik ze allebei voor een gelijke prijs kon vinden zou ik denk ik voor de HK-3550 gaan omdat ik al een HK DVD21 speler heb. (maar ja, deze heeft geloof ik ook geen front (en de Marantz is weer wel 6.1 (maar ook daar moet ik weer bij zeggen dat ik er niet de plek voor heb voor een extra rear) )

Tis gewoon heel lastig om een keus te maken hoor! Maar tot nu toe is de Marantz vanwege de prijs in het voordeel. Of ik moet mn Pio voor 125 euro kwijt kunnen

Ik wil geen front aansluitingen, gewoon alles 1x goed erin prikken en klaar...
  dinsdag 23 september 2003 @ 14:27:58 #89
57047 macondo
pi_13384120
Dat is voor mij ook een groot probleem met die Marantz, ik hou van strak en zakelijk maar dit is ronduit lelijk. Misschien toch gewoon meer betalen voor een Denon. Maar dan heb je weer het gezeik welke boxen je moet nemen - die mordaunt short premiere leken me mooi passen bij Marantz..
Overal verstand van.
  dinsdag 23 september 2003 @ 14:31:31 #90
57047 macondo
pi_13384212
Maar Basset.. Wat vind je dan van de Denon 1803 (die heeft trouwens toch wel een metalen frontje??)
Overal verstand van.
pi_13385021
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 14:31 schreef macondo het volgende:
Maar Basset.. Wat vind je dan van de Denon 1803 (die heeft trouwens toch wel een metalen frontje??)
Hahaha weet ik niet. Zelf zou ik uiteindelijk toch de Marantz kiezen ben ik bang. Denon ken ik verder niet bijzonder goed kwa klank. In testen (die eigenlijk ook wel subjectief zijn) hoor ik meer mensen in deze prijsklasse over de Marantz en Harman Kardon dan over de Denon, maar ook hier hoor ik goede dingen over.

Kijk voor reviews maar eens hier: www.ecoustics.com
hoop links naar reviews

Ik hoor wel steeds verhalen van de 4300 over het niet goed kunnen home cinemaen zonder sub, maar dat weet ik niet precies en dat kan ok totale nonsens zijn

En luister zeker even naar de MS-902's ipv de premiere, voor muziek zijn die vind ik mooier.

Luister, luister en luister, maar als ik heel eerlijk ben zul je met alledrie de merken een goed geluid hebben. En met speakers kun je nog een hoop nuances aanbrengen aan het complete geluid.

pi_13385076
de logitech Z-680 owns wel

ik heb hem 2 weken en heb er geen spijt, super helder en scherp geluid + een super goeie bas..

voor 400 euro staat er 1 bij je thuis..
en totaal 505 watt RMS

SUPER SETJE

Sj0erd666 :(
pi_13385201
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:04 schreef sj0erd666 het volgende:

ik heb hem 2 weken en heb er geen spijt, super helder en scherp geluid + een super goeie bas..

en totaal 505 watt RMS

SUPER SETJE

Idd een leuk setje voor half-life op je PC ja!

Voor een goede muzikale bevrediging Ik weet het niet hoor, doe mij maar gewone speakers in dat geval

dinsdag 23 september 2003 @ 15:15:26 #94
57047 macondo
pi_13385386
Die Mordaunt 902 vind ik er in ieder geval wel oke uit zien, heb er ook goede verhalen over gelezen.. Die boxen zijn in Duitsland niet bijzonder veel goedkoper dan hier in Nederland, is het niet?
Overal verstand van.
pi_13385483
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:15 schreef macondo het volgende:
Die Mordaunt 902 vind ik er in ieder geval wel oke uit zien, heb er ook goede verhalen over gelezen.. Die boxen zijn in Duitsland niet bijzonder veel goedkoper dan hier in Nederland, is het niet?
Ik heb voor mijn eerste set (bij Multifoon) 270 euro betaald
Voor de 2e set 180 euro Correct
En voor mijn center heb ik 89 euro (bij polectro) betaald

Nu nog 2 elipsons staan die binnenkort stof gaan staan happen

dinsdag 23 september 2003 @ 15:28:22 #96
57047 macondo
pi_13385744
Moet je nou voor je home-cinema ervaring vier van die Mordaunt 902's kopen en een center?
Overal verstand van.
  dinsdag 23 september 2003 @ 15:29:06 #97
57047 macondo
pi_13385765
180 euro voor twee van die m 902 boxen????
Overal verstand van.
pi_13385939
Ja, ze waren in de aanbieding bij Correct, je moet ze voor 100 euro per stuk kunnen vinden.

Tja, de een vind een center belangrijk de ander wat minder. Je kunt gewoon beginnen met 4 speakers en later beslissen of je er een center bijneemt, zoals je al zei, ging het jou voornamelijk om muziek. Ik heb ook een tijd zonder center gedaan en dat ging best goed hoor, als je maar goed voor de fronts zit dan kan de versterker het beeld prima mixen.

Koop ze overigens niet blind op wat ik zeg!!!!!

Ik vond de MS een hoge prijs/kwaliteit verhouding hebben, misschien vind jij ze als een dweil klinken.

pi_13390338
Die 4300 en die 1802 zijn wel heel erg licht voor 6.1 recievertjes. Ze wegen allebei rond de 11 kilo ofzo. Ik zou toch eerder voor een 5.1 versterker gaan die zwaarder is, want die kan meer stroom leveren.
Je kan ook kiezen voor recievers met 5 eindversterkers aan boord en voor de andere kanalen pre-outs, waar je eindversterkers later bij kan kopen, dat is een veel betere optie.
Een 7300 of 2803 zal al een heel stuk beter zijn, hoewel die 2803 ook aan de lichte kant is met 7 eindversterkers aan boord.
pi_13391618
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 18:05 schreef Fisherman het volgende:
Die 4300 en die 1802 zijn wel heel erg licht voor 6.1 recievertjes. Ze wegen allebei rond de 11 kilo ofzo. Ik zou toch eerder voor een 5.1 versterker gaan die zwaarder is, want die kan meer stroom leveren.
Je kan ook kiezen voor recievers met 5 eindversterkers aan boord en voor de andere kanalen pre-outs, waar je eindversterkers later bij kan kopen, dat is een veel betere optie.
Een 7300 of 2803 zal al een heel stuk beter zijn, hoewel die 2803 ook aan de lichte kant is met 7 eindversterkers aan boord.
Kijk even naar zijn budget,

Bovendien zijn de 4300 en de Denon naar verluid gewoon goede versterkers. Waarschijnlijk hoort men met de "goedkopere" speakers het verschil niet eens tussen de 4300 van 300 euro en de 7300 die minimaal 2x zoveel kost.

Het gewicht van een versterker bepaald niet per definitie de kwaliteit. Hooguit de kwaliteit van het koelblok. Het is geen buizenversterker waar per kanaal een joekel van een trafo inzit.

Luisteren is het belangrijkste, klinkt ie voor hem goed, dan is ie goed.

pi_13391907
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:02 schreef basset het volgende:

[..]

Het gewicht van een versterker bepaald niet per definitie de kwaliteit.

Nee klopt, maar de voeding wel, die bepaalt hoeveel stroom een versterker kan leveren.
Maar idd als hij er goedkopere speakers aanhangt (waarschijnlijk 8 ohm) en een hoge (90+ db) gevoeligheid/rendement, dan moet het niet veel uitmaken.
  dinsdag 23 september 2003 @ 19:39:39 #102
12888 Skull-splitter
pi_13392588
Mailtje terug van Stassen:
quote:
De Marantz SR 4300 (Black) kost incl. transportkosten
E399,-
de verwijderingsbijdrage is niet meer van toe passing.
Dahaag, dan haal ik hem wel voor 379 in Tilburg...
pi_13393220
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 19:39 schreef Skull-splitter het volgende:
Mailtje terug van Stassen:
[..]

Dahaag, dan haal ik hem wel voor 379 in Tilburg...

Zo dan! 100 euro verzendkosten!!!!!!! Daarvoor rij je Venlo 2x op en neer
  dinsdag 23 september 2003 @ 20:15:10 #104
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_13393594
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 15:04 schreef sj0erd666 het volgende:

en totaal 505 watt RMS

SUPER SETJE

Stond op de vorige pagina en wat hij zegt vind ik helemaal waar.
Ik heb het setje een week of 6 en dvd's klinken geweldig en met wat gepriegel aan de settings kan je er ook zeer goed muziek op draaien.
En die woofer Die kan hhhaaaaaaarrrddd!!! (bus scheerschuim en flessen meur vielen naar beneden van planchet in de wasbak....lovely! )
Alwayz expect the unexpected
  dinsdag 23 september 2003 @ 20:53:11 #105
12888 Skull-splitter
pi_13394919
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 20:03 schreef basset het volgende:

[..]

Juist... Dan maar 80 euro duurder lokaal, maar dan kan ik desnoods op de fiets mijn spul terugbrengen...
pi_13396202
Das ook weer waar, maar voor dat verschil zou ik wellicht kijken of er een korting af te dingen valt
pi_13397347
Weet iemand eigenlijk het adres van een goede audio-zaak in Limbrug, Eindhoven, Tilburg of omgeving Den Haag?

Ik krijg een beetje de poep van die prutsers bij de Media-markt en dergelijke.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 23-09-2003 22:05]

dinsdag 23 september 2003 @ 22:06:05 #108
12888 Skull-splitter
pi_13397581
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 21:59 schreef Strolie75 het volgende:
Weet iemand eigenlijk het adres van een goede audio-zaak in Limbrug of omgevind Den Haag?

Ik krijg een beetje de poep van die prutsers bij de Media-markt en dergelijke.

Goed zoeken

En idd Basset: gewoon proberen wat los te peuteren... (al is dat ding zijn geld wel waard)

pi_13403832
Heeft iemand ervaringen met Thuisbios.TQS in Tilburg?

http://thuisbios.tqs.nl

woensdag 24 september 2003 @ 09:55:53 #110
57047 macondo
pi_13404224
De kogel is door de kerk, heb mijn eurotjes richting Duitsland gestuurd naar www.hifi-edition.de: Koop nu de Denon 1803 receiver samen met de 1600 dvd speler voor een bedrag van 777 euro. Lijkt me een koopje waar geen Stassen, Correct of Mediamarkt tegen op kan!

(wel hopen dat de postbode / UPS een beetje voorzichtig is)

Overal verstand van.
pi_13404506
Hier staat een mooi overzicht van winkels: http://www.hifi.nl

Ik ga me eens laten voorlichten bij een fatsoenlijke audiozaak. Ik krijg een beetje de poep van die "autoverkopers" in electronicawinkels.

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 24-09-2003 10:18]

pi_13404508
quote:
Op woensdag 24 september 2003 09:55 schreef macondo het volgende:
De kogel is door de kerk, heb mijn eurotjes richting Duitsland gestuurd naar www.hifi-edition.de: Koop nu de Denon 1803 receiver samen met de 1600 dvd speler voor een bedrag van 777 euro. Lijkt me een koopje waar geen Stassen, Correct of Mediamarkt tegen op kan!

(wel hopen dat de postbode / UPS een beetje voorzichtig is)

Gefeliciteerd! Wat zijn daar de verzendkosten dan?
  woensdag 24 september 2003 @ 10:31:47 #113
57047 macondo
pi_13404830
Die verzendkosten vallen reuze mee.. Ongeveer 20 a 30 euro afhankelijk van het gewicht; dat kan dus makkelijk uit. Wel irritant dat je naar het postkantoor moet om die zooi op te halen. Maar goed, dat neem ik graag voor lief.
Overal verstand van.
  woensdag 24 september 2003 @ 10:35:53 #114
12888 Skull-splitter
pi_13404905
quote:
Op woensdag 24 september 2003 09:33 schreef Strolie75 het volgende:
Heeft iemand ervaringen met Thuisbios.TQS in Tilburg?

http://thuisbios.tqs.nl

Die is zelfs voor mij nieuw...
pi_13405032
Ik ga zaterdag eens hier kijken, ziet er wel betrouwbaar uit.

http://www.robgoossens.nl/

pi_13405213
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:35 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Die is zelfs voor mij nieuw...

Ik denk dat Macondo daar ook wel kan kijken als ik die prijzen zo zie.
pi_13405281
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:12 schreef Strolie75 het volgende:
Hier staat een mooi overzicht van winkels: http://www.hifi.nl

Ik ga me eens laten voorlichten bij een fatsoenlijke audiozaak. Ik krijg een beetje de poep van die "autoverkopers" in electronicawinkels.

Je moet ook gewoon naar ons luisteren
pi_13405323
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:31 schreef macondo het volgende:
Die verzendkosten vallen reuze mee.. Ongeveer 20 a 30 euro afhankelijk van het gewicht; dat kan dus makkelijk uit. Wel irritant dat je naar het postkantoor moet om die zooi op te halen. Maar goed, dat neem ik graag voor lief.
O,ja ik zie dat je in Amsterdam woont. Waarom kijk je niet gewoon even bij Polectro, moet bij jouw in de buurt zitten, die hebben geloof ik altijd wel aanbiedingen, of had je dat al gedaan?
  woensdag 24 september 2003 @ 11:00:32 #119
57047 macondo
pi_13405366
Inderdaad scherpe prijzen daar.. In vergelijking met de Denon combinatie aanbieding heb ik dan wel de goud-versie en een betere dvd speler (de 1600 ipv de 700)..
Overal verstand van.
pi_13405411
quote:
Op dinsdag 23 september 2003 20:03 schreef basset het volgende:

[..]

Mail of beter bel Stassen maar even. Ik weet zeker dat je hem, als je vertelt dat je hem ergens ander voor minder op kunt komen halen, voor dezelfde prijs of minder krijgt. Vraag anders even naar Marcel, vertel waar jij hem hebt gezien en voor welke prijs en post het resultaat even hier...
  woensdag 24 september 2003 @ 11:03:32 #121
12888 Skull-splitter
pi_13405421
Er zitten in A'dam meer zaakjes met ERG scherpe prijzen hoor
pi_13405494
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:00 schreef macondo het volgende:
Inderdaad scherpe prijzen daar.. In vergelijking met de Denon combinatie aanbieding heb ik dan wel de goud-versie en een betere dvd speler (de 1600 ipv de 700)..
Ah, ik denk ook niet dat het nieuwere model (1804 tov de 1803) veel toe te voegen heeft, dus is die Duitse deal idd wel beter denk ik.

Maar wat ik al zei, ben je bij Polectro wezen kijken of ze niet iets hadden, is toch dicht bij jou, of zwolsman

woensdag 24 september 2003 @ 11:41:40 #123
12888 Skull-splitter
pi_13406124
Mijn luidsprekers binnenkort op te halen in Best a 542,- euro...
  woensdag 24 september 2003 @ 13:54:31 #124
57047 macondo
pi_13409231
Luidsprekers in Best... Beetje algemeen - over wat voor boxen hebben we het hier?
Overal verstand van.
  woensdag 24 september 2003 @ 14:22:45 #125
12888 Skull-splitter
pi_13410105
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:54 schreef macondo het volgende:
Luidsprekers in Best... Beetje algemeen - over wat voor boxen hebben we het hier?
Nothing TOO fancy, Magnat Motion 88 (2x) Magnat Motion 11(2x) Magnat Motion C1 Centre, Magnat Motion A125 Sub.
pi_13410740
Das nie duur als de sub erbij zit...toch?
  woensdag 24 september 2003 @ 14:52:10 #127
12888 Skull-splitter
pi_13410922
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:45 schreef basset het volgende:
Das nie duur als de sub erbij zit...toch?
Das zeker niet duur...
Prijs kwaliteit verhouding vind ik top bij Magnat, kwa prestaties en openheid zat hij maar IETS onder de Monitor Audio Bronze reeks, en die is toch zeker duurder (999,- zonder sub)
pi_13410988
Wat kost die sub en waar? Als ik vragen mag
  woensdag 24 september 2003 @ 15:30:46 #129
57047 macondo
pi_13411887
Wordt Magnat overigens hoger aangeslagen dan Mordaunt Short? (in het algemeen dan)
Overal verstand van.
pi_13411917
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:41 schreef Skull-splitter het volgende:
Mijn luidsprekers binnenkort op te halen in Best a 542,- euro...
Hoe heet die zaak? Ik ben regelmatig in Eindhoven vandaar.
  woensdag 24 september 2003 @ 15:55:37 #131
12888 Skull-splitter
pi_13412523
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:54 schreef basset het volgende:
Sub is het middelste model en kost 181 euro, de zaak/internetshop heet bestekeus.nl
  woensdag 24 september 2003 @ 15:56:53 #132
12888 Skull-splitter
pi_13412562
quote:
Op woensdag 24 september 2003 15:30 schreef macondo het volgende:
Wordt Magnat overigens hoger aangeslagen dan Mordaunt Short? (in het algemeen dan)
Nope, eerder andersom... Maar dat heeft weinig met persoonlijke voorkeuren te maken...
  donderdag 25 september 2003 @ 12:39:33 #133
12888 Skull-splitter
pi_13431528
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:54 schreef basset het volgende:
Laat me (waarschijnlijk) volgende week trouwens eerst een review posten, inc foto's
pi_13431968
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:39 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Laat me (waarschijnlijk) volgende week trouwens eerst een review posten, inc foto's

Das nie duur zeg. Ik heb me gisteren ook laten overtuigen om een sub te kopen, die van 141 klinkt ook goed (ik denk dat 50W ook wel voldoende is) Alleen zit er wel iets voor die speaker? Want met katten lijkt die woofer zo mij niet het beste model wat je kunt nemen.

edit- laat maar ik zie het al, zit er gewoon bij, maar ik denk toch dat ik voor zoeen met hard gat aan de voorkant ga.

donderdag 25 september 2003 @ 13:04:37 #135
57047 macondo
pi_13432156
Waar laat je zo'n center eigenlijk? Ik bedoel, als je een klein appartement hebt dan is dat eigenlijk best lastig om dat ding dan in de buurt van de tv te krijgen. Ook groot en lomp apparaat trouwens..
Overal verstand van.
pi_13432211
op of onder de tv liefst ter hoogte van de fronts
  donderdag 25 september 2003 @ 13:31:53 #137
57047 macondo
pi_13432761
Ik ga nu maar alvast beginnen dan met het veel bloemen geven aan mijn vriendin..
Overal verstand van.
  donderdag 25 september 2003 @ 13:54:40 #138
12888 Skull-splitter
pi_13433348
quote:
Op donderdag 25 september 2003 12:57 schreef basset het volgende:

[..]

Das nie duur zeg. Ik heb me gisteren ook laten overtuigen om een sub te kopen, die van 141 klinkt ook goed (ik denk dat 50W ook wel voldoende is) Alleen zit er wel iets voor die speaker? Want met katten lijkt die woofer zo mij niet het beste model wat je kunt nemen.

edit- laat maar ik zie het al, zit er gewoon bij, maar ik denk toch dat ik voor zoeen met hard gat aan de voorkant ga.

We hebben thuis wel katten, maar de enige die ooit graag op mijn kamer lag is er ook al 3 jaar niet meer geweest... Dus dat betreft valt het wel mee. Echt duur zijn ze niet, ben zeer benieuwd naar de prestaties Volgende week, LOTR: FOTR en SW Episode II zullen wel de benchmarks worden...
pi_13433386
ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen, en daar komt een 7.1 geluidskaart (terratec) nou had ik het idee om een dvd set met speakers te kopen (alles in 1 set) voor een euro of 200 (of 300...)
maar probeleem is dat er digitaal geluid IN moet kunnen, alleen de meeste kunnen dit niet imand een idee?
dit is niet zomaar een Signature, dit is een nutteloze signature :-)
  donderdag 25 september 2003 @ 13:57:33 #140
12888 Skull-splitter
pi_13433407
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:31 schreef macondo het volgende:
Ik ga nu maar alvast beginnen dan met het veel bloemen geven aan mijn vriendin..
Lijkt me heel verstandig, mijn moeder verklaart me ook voor gek dat ik nu WEER (na anderhalf jaar geleden een Sony totaalsetje aangeschaft te hebben) speakers en een versterker ga kopen voor een krappe 1000 euro...

Maar hou wel genoeg over voor je set

donderdag 25 september 2003 @ 14:00:39 #141
12888 Skull-splitter
pi_13433476
quote:
Op donderdag 25 september 2003 13:56 schreef murphy22 het volgende:
ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen, en daar komt een 7.1 geluidskaart (terratec) nou had ik het idee om een dvd set met speakers te kopen (alles in 1 set) voor een euro of 200 (of 300...)
maar probeleem is dat er digitaal geluid IN moet kunnen, alleen de meeste kunnen dit niet imand een idee?
Geluidskaart moet je zelf weten, maar 5.1 is prima, begin niet aan 7.1 oid als je er niet de ideale opstelling voor kunt maken...

Verder kan dat prima analoog, of heb je de beschrijvingen van diverse speakersetjes nog niet bekeken?

Als je trouwens een 5.1 totaalset (DVD-speler, reciever en speakers ineen) dan heb je voor 200-300 geen top spul, en dan kan ik je aanraden om als je toch alleen puur voor de PC iets zoekt een goede logitech/creative set te zoeken...

pi_13433902
7.1 en zelfs 6.1 opstelling is idd alleen maar nuttig als je achter je zitvlak nog minimaal 1 meter over hebt waar je nog 1 of 2 rears kwijt kan.

Met de gemiddelde huiskamer kun je dat vergeten en is het alleen interessant als je een grote en lege rechthoekige kamer kan inrichten als homecinema waarbij je zelf ongeveer in het midden van de kamer zit.
In mijn situatie, als ik een rear zou kopen dan heb ik die letterlijk in mn nek liggen.

Of je moet alleen wonen, ik kan nog zoveel bloemen kopen als ik wil, maar alleen het idee al opperen weet ik al meteen het antwoord op voor ik mn zin afgemaakt heb

donderdag 25 september 2003 @ 14:40:54 #143
12888 Skull-splitter
pi_13434386
Ik heb een rechthoekige kamer, ik ben gek, maar ook weer niet ZO gek... 6.1 zou bij mijn opstelling (1 uiteinde van mijn kamer van 2 breed en 3,5 diep) ook in mijn nek liggen, en daar heb ik echt geen zin in...
pi_13434754

haha

Dus je hebt ook deze 5.1 opstelling

Moet je maar eens op die site van hun kijken. Echt bizar!

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 25-09-2003 14:55]

donderdag 25 september 2003 @ 16:06:30 #145
12888 Skull-splitter
pi_13436805
quote:
Op donderdag 25 september 2003 14:54 schreef basset het volgende:

haha

Dus je hebt ook deze 5.1 opstelling
[afbeelding]

Moet je maar eens op die site van hun kijken. Echt bizar!

Was het maar waar, maar ik ben ook maar 20 jaar met een redelijk laag inkomen hoor...

Pics en review komt dus binnenkort als het meezit..

vrijdag 26 september 2003 @ 20:57:52 #146
12888 Skull-splitter
pi_13468018
*kuch* Stassen gooit de prijs omhoog naar 399 voor de SR-4300
pi_13468128
quote:
Op vrijdag 26 september 2003 20:57 schreef Skull-splitter het volgende:
*kuch* Stassen gooit de prijs omhoog naar 399 voor de SR-4300
Haha ik had 'm nog voor 289.-
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  vrijdag 26 september 2003 @ 22:24:53 #148
12888 Skull-splitter
pi_13469459
Mazzelaar

Ik gooi gewoon die prijs op tafel bij een lokale dealer en begin dan te zeuren...

vrijdag 26 september 2003 @ 23:37:44 #149
12888 Skull-splitter
pi_13471057
Speakers net bestelt
Nu kabels en reciever nog *sniff*
pi_13474147
Tja, das lullig die prijs verhogen

Ik weet nog niet of ik voor de Marantz 4300 of de HK3550 ga. Ik ga maar eens goed luisteren. Liefst koop ik eigenlijk ook wel bij een winkel bij mij in de stad.

Omdat ik al een DVD21 heb neig ik wel meer naar de HK trouwens.
Of misschien gewoon de 2550 aangezien ik geen echtte "grote" verschillen gezien heb tussen deze 2.

zaterdag 27 september 2003 @ 19:06:47 #151
12888 Skull-splitter
pi_13483332
Lokale retailer is van 379 naar de 349 gezakt in een paar weken tijd, dus komende week maar even ophalen (en het trucje van 299 ook even proberen natuurlijk...
pi_13494685
Hai,

Ik heb wat problemen met het aansluiten van mn Home Cinema set, Pioneer HC 51. Ik krijg wel het geluid van de DVD-speler op de receiver, maar ik krijg geen goed beeld op mn tv. Op de tv zit geen scart-ingang, mn video recorder heeft die wel, maar als ik de DVD via de scart op de video aansluit en dan via coax op mn tv, lijkt de tv geen grip te kunnen krijgen op het beeld. De film speelt wel af, maar het beeld veranderd steeds van licht naar donker of wordt helemaal blauw.

Als ik vanaf de receiver via de monitor out (coax) naar de video in ga op mn tv krijg ik ook geen signaal (de tv vindt geen signaal). Ditzelfde geldt als ik recht vanaf mn dvd-speler van de video uit naar de video in op mn tv ga.

What to do?

pi_13513911
quote:
Op zondag 28 september 2003 12:33 schreef LeisureSuitLarry het volgende:
Hai,

Ik heb wat problemen met het aansluiten van mn Home Cinema set, Pioneer HC 51. Ik krijg wel het geluid van de DVD-speler op de receiver, maar ik krijg geen goed beeld op mn tv. Op de tv zit geen scart-ingang, mn video recorder heeft die wel, maar als ik de DVD via de scart op de video aansluit en dan via coax op mn tv, lijkt de tv geen grip te kunnen krijgen op het beeld. De film speelt wel af, maar het beeld veranderd steeds van licht naar donker of wordt helemaal blauw.

Als ik vanaf de receiver via de monitor out (coax) naar de video in ga op mn tv krijg ik ook geen signaal (de tv vindt geen signaal). Ditzelfde geldt als ik recht vanaf mn dvd-speler van de video uit naar de video in op mn tv ga.

What to do?

Helaas kun je daar weinig aan doen. Dat is de macrovision kopierbeveiliging. Je moet direct op je tv aansluiten. Heb je geen S-video aansluiting op je TV of gewoon tulp?

Of je moet hem laten chippen als dat kan, maar das weer een beetje duur.

pi_13513963
Grrrrrr

Ik zit nu wel heel erg met een Dilemma,

Ik kan een Marantz 5300 kopen voor 399 euro,

Maar omdat ik de Hk DVD21 heb wil ik eigenlijk een HK3550 kopen omdat dat er samen mooi uitziet (tja, het ook wil ook wat).
Maar die is momenteel nog erg duur (verhoudingsgewijs)

zucht..........Ga maar weer eens specs verglijken

Baal ik van.

maandag 29 september 2003 @ 10:09:00 #155
57047 macondo
pi_13514368
Heb je al rondgeshopt voor een Hk versterker in Duitsland dan?
Overal verstand van.
pi_13514470
Ik wil gewoon in Nederland blijven. Ik wil nl als er wat is gewoon naar de winkel toe kunnen en ik woon nou niet in de buurt van Duitsland.

Ik denk dat het de Marantz 5300 voor 399 wordt. Of ik wacht gewoon nog even.

maandag 29 september 2003 @ 13:39:30 #157
12888 Skull-splitter
pi_13519084
ik kan woensdag mijn reciever woensdag ophalen en mijn speakers waarschijnlijk op vrijdag
pi_13519468
quote:
Op maandag 29 september 2003 13:39 schreef Skull-splitter het volgende:
ik kan woensdag mijn reciever woensdag ophalen en mijn speakers waarschijnlijk op vrijdag
Welke receiver heb je nou uiteindelijk waar besteld?
  maandag 29 september 2003 @ 14:05:53 #159
12888 Skull-splitter
pi_13519700
Nergens bestelt, gewoon bij de lokale audioshop in Tilburg, zwart en voor 349 (wat ik persoonlijk redelijk vind, al probeer ik wel het 299 prijsje aan te kaarten...)
pi_13519807
Ah ok,

Ik heb overigens maar besloten om de 5300 te gaan halen in Rottedam.

Hij stond daar voor 399 (zwart helaas), leek me ook wel een aardige koop.
Tenzij er voor Do of Vr goedkoper een Harman/Kardon AVR3550 of hoger te vinden is.

En mocht de Marantz tegenvallen kan ik hem ook altijd nog terugbrengen

pi_13519826
quote:
Op maandag 29 september 2003 09:41 schreef basset het volgende:

[..]

Helaas kun je daar weinig aan doen. Dat is de macrovision kopierbeveiliging. Je moet direct op je tv aansluiten. Heb je geen S-video aansluiting op je TV of gewoon tulp?

Of je moet hem laten chippen als dat kan, maar das weer een beetje duur.

Het probleem is al opgelost. Ik had niet in de gaten dat als je de monitor uit met de video in van de tv verbindt, dat het beeld dan via AV te zien is.
pi_13519894
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:11 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Het probleem is al opgelost. Ik had niet in de gaten dat als je de monitor uit met de video in van de tv verbindt, dat het beeld dan via AV te zien is.

Errrr zit ie nu via de video? Dat snap ik niet helemaal uit je verhaal. O wacht! Ik heb hem al, je hebt wel tulp op je TV.

Maar goed! Mooi dat het is opgelost!

maandag 29 september 2003 @ 14:16:39 #163
12888 Skull-splitter
pi_13519965
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:10 schreef basset het volgende:
Ah ok,

Ik heb overigens maar besloten om de 5300 te gaan halen in Rottedam.

Hij stond daar voor 399 (zwart helaas), leek me ook wel een aardige koop.
Tenzij er voor Do of Vr goedkoper een Harman/Kardon AVR3550 of hoger te vinden is.

En mocht de Marantz tegenvallen kan ik hem ook altijd nog terugbrengen

Mjah, 80 watt per kanaal lijkt me voorlopig wel genoeg En idd, mocht er iets mis gaan dan wil je gewoon terug kunnen met je spul, en zeker met een reciever (speakers zijn wat meer hufter-proof )
pi_13519990
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:13 schreef basset het volgende:

[..]

Errrr zit ie nu via de video? Dat snap ik niet helemaal uit je verhaal. O wacht! Ik heb hem al, je hebt wel tulp op je TV.

Maar goed! Mooi dat het is opgelost!

Nee, vanuit de receiver direct naar de tv. Via coax.
pi_13520002
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mjah, 80 watt per kanaal lijkt me voorlopig wel genoeg En idd, mocht er iets mis gaan dan wil je gewoon terug kunnen met je spul, en zeker met een reciever (speakers zijn wat meer hufter-proof )

Dat vind ik dus ook! Winkel is maar 15 minuten bij me vandaan dus als er wat mis is kun je makkelijker terug.
pi_13520039
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:17 schreef LeisureSuitLarry het volgende:

[..]

Nee, vanuit de receiver direct naar de tv. Via coax.

OK dat kan ook, dus gaat je Video ook naar de receiver neem ik aan?

Das het lullige van macrovision en een TV zonder scart. Dan is het lastig aan te sluiten door die stomme copierbeveiliging

maandag 29 september 2003 @ 16:56:05 #167
12888 Skull-splitter
pi_13524269
quote:
Op maandag 29 september 2003 14:18 schreef basset het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook! Winkel is maar 15 minuten bij me vandaan dus als er wat mis is kun je makkelijker terug.

Juist
  dinsdag 30 september 2003 @ 11:11:11 #168
57047 macondo
pi_13540249
Dan kun je inderdaad makkelijker terug... Maar alles heeft zijn prijs, en zo lang het onder de 100 euro zit maakt het mij ook niet echt uit. Koop hier in Amsterdam ook alles bij de winkel waar ik boven woon (tevens huisbaas). Bij 200 euro krijg ik al een beetje jeuk en bij 400 euro ga ik toch echt unsere freunde bezoeken in Duitsland...
Overal verstand van.
  dinsdag 30 september 2003 @ 20:21:24 #169
12888 Skull-splitter
pi_13553607
Nou, ik ben vandaag iig al 450 euro lichter...

349 voor de Marantz (staat nog ingepakt naast me) en 100 euro voor diverse kabeltjes...

Edit:
Uitgepakt inmiddels, alle kabels aangedraait (kutwerk, maar tis toch behelpen op zijn klein oppervlak) en zo even testen

[Dit bericht is gewijzigd door Skull-splitter op 30-09-2003 23:12]

pi_13570614
GRRRR Bij Richersounds staat de Mordaunt-Short 307 subwoofer voor 100 pond (ong 150 Euro)

Das de helft van wat ie hier kost! Maar ja, ik ga niet binnen nu en een week die kant op

Hoe kan het nou daar zoveel goedkoper zijn is mij een raadsel Ik begrijp dat Marantz daar ook al zoveel goedkoper is.

donderdag 2 oktober 2003 @ 13:08:14 #171
12888 Skull-splitter
pi_13594765
Mjah, zo snap ik wel meer dingen binnen de EU niet... Zo kun je lekker concureren...

Even een kleine update: met mijn oude antieke amateur zelfbouw speakers geeft de reciever pas een beetje lekker geluid (normaal luister niveau, wat je savonds even opzet, niets bijzonders) op minimaal 50% van het volume, terwijl dat op de marantz hierboven toch echt op 10% al is... Ik hoop dat dat beter wordt met de nieuwe speakers, ik wil niet mijn speakers/reciever frituren omdat een van beiden niet goed klopt

Maar tis wel GEIL hoor, eindelijk fatsoenlijke stereo (forget your TV, ik hoorde voor het eerst een guard met VOETSTAPPEN in Splinter Cell) en film klinkt ook erg lekker

pi_13595182
Vanavond misschien de Marantz 5300 halen voor 399. Zit nog een beetje te twijfelen, tenzij ze een 4300 hebben voor 299 of minder.

Ik ga denk ik maar gewoon luisteren bij correct naar verschillende receivers.

Het is me wel opgevallen dat met de nieuwe center MS905, het geluid van een CD in prologic vnl uit mn center komt en beter/sprankelender klinkt dan als ik direct gebruik over de elipsons op mn Pioneer 808.
Ik moet hem 2 keer zo ver draaien als met films wil ik een lekker geluid hebben. De 808 mist gewoon power denk ik, terwijl ie toch 2 x 100 wat moet zijn.

Moet ook nog een sub dus, maar ik heb er nu een beetje moeite mee om er meer dan 200 euro voor te betalen

donderdag 2 oktober 2003 @ 13:43:38 #173
12888 Skull-splitter
pi_13595598
Mjah, na veel n00b gezeur van me op GoT kwamen ze met de verklaring waarom ik hem zo hoog moet opdraaien, en eigenlijk was het wel logisch, maar je moet het net even weten

Marantz bevalt me tot nu toe uitstekend, alleen de tuner nog even zien te instellen, gezien ik zelfs geen ruis uit het apparaat krijg...

pi_13596230
Geen ruis is goed!

toch

donderdag 2 oktober 2003 @ 14:46:03 #175
12888 Skull-splitter
pi_13597366
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 14:07 schreef basset het volgende:
Geen ruis is goed!

toch

Niet bij een tuner

Maar verder kan ik de rest zo hard zetten als ik wil, maar geen ruis

vrijdag 3 oktober 2003 @ 10:43:42 #176
57047 macondo
pi_13616925
Vandaag komt mijn Denon versterker en DVD speler, en nu moet ik de boxen er nog bij zien te kopen ergens. Ik vind de Mordaunt 902 er in ieder geval strak uitzien - waar zou je die in Amsterdam het beste kunnen kopen??
Overal verstand van.
pi_13675508
Polectro in amsterdam.

De 902's kosten bij correct in Rotterdam ieder geval 79 euro per stuk!

De 905 heb ik voor 89 bij POlectro gekocht, die hadden ze niet bij correct.

Ik heb gisteren ook de 308 sub gekocht Nu nog de brom oplossen. Ik moet de tv kabel eruit trekken om een aardlus te doorbreken
Moet ik een mantelfilter of zoiets voor halen om de aarde galvanisch van de TV-kabel te scheiden

Afgezien daarvan klinkt ie lekker en ziet er ook al mooi uit

maandag 6 oktober 2003 @ 08:47:49 #178
57047 macondo
pi_13681597
Heb de 902's gekocht voor 79 euro bij Zwolsman in Amsterdam, klinken in ieder geval prima!
Overal verstand van.
pi_13682065
Mooie keus! Wist je trouwens dat ze behoorlijk laag kunnen klinken?

Ik zit alleen nog te zoeken naar een mantelstroomfilter
Maandagochtend en zo een midweek weg. Tot 1 uur de winkels dicht

maandag 6 oktober 2003 @ 10:35:34 #180
12888 Skull-splitter
pi_13683132
10/05/2003 Verplaatsing levering naar wk 41
09/29/2003 Niet op Voorraad-levering wk: 40
09/26/2003 Order ontvangen

maandag 6 oktober 2003 @ 11:18:12 #181
57047 macondo
pi_13684172
Mijn levering vanuit Duitsland heeft er 5 dagen over gedaan na overmaken geld (inclusief weekend!) - supersnel dus. Heb alleen nog een vraagje over. Volgens de handleiding moet er 10 cm ruimte zijn bij de versterker naar alle kanten, en mag de dvd speler er niet boven op staan. Ik heb dus een halve cm ruimte naar links en rechts en 5 cm naar achter, en de dvd wel gewoon op de versterker gezet. Magdat?
Overal verstand van.
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:11:31 #182
12888 Skull-splitter
pi_13685457
nope... 5 CM erboven is wel de minimum, eromheen is een CM of 5 ook genoeg (al geeft men in de handleiding 20CM aan)
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:30:11 #183
57047 macondo
pi_13685853
In plaats van "het past precies" dus maar op zoek naar een nieuw meubelstuk. Lekkerrrr....
Overal verstand van.
  maandag 6 oktober 2003 @ 12:39:04 #184
12888 Skull-splitter
pi_13685999
Ik heb mijn Xbox, TV, Centre, Reciever en DVD's en Alien/Predator poppetje in een metalen verstelbare stellingkast geflikkerd, werkt perfect
  maandag 6 oktober 2003 @ 13:17:07 #185
57047 macondo
pi_13686794
Jij hebt blijkbaar geen vriendin bij je in huis wonen dan..
Overal verstand van.
pi_13687524
wow wat lees ik hier... een sr5300 voor 399.

Dat ding heeft namelijk wel wat meer voordelen op de sr4300 dan alleen meet watt..

achja, heb mn sr4300 voor 299 gekocht in Mei. Dus het is niet alsof ik vorige week de sr4300 heb gekocht.. dan was het lulliger geweest.

maandag 6 oktober 2003 @ 15:06:36 #187
12888 Skull-splitter
pi_13689577
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 13:17 schreef macondo het volgende:
Jij hebt blijkbaar geen vriendin bij je in huis wonen dan..
Niet meer, maar de dame in mijn fotoboek vond het allemaal niet erg hoor

Kans bestaat dat dezelfde dame en ik nu alleen een break hebben

De kunst is het goed wegwerken van die spullen en het als 1 interieur te laten overkomen IPV losstaande delen

donderdag 9 oktober 2003 @ 00:38:31 #188
12888 Skull-splitter
pi_13755850
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 10:35 schreef Skull-splitter het volgende:
10/05/2003 Verplaatsing levering naar wk 41
09/29/2003 Niet op Voorraad-levering wk: 40
09/26/2003 Order ontvangen

Geachte Nol,

We wachten op dit moment nog op de ad on 300. Magnat heeft aangegeven dat ze
die begin volgende week uit gaan leveren.
--
Met vriendelijke groet,

BesteKeus.nl

Mailtje om half zes verzonden, om 10:00 bericht

pi_13762608
Hoe stellen jullie eigenlijk alles in? Puur op gehoor?

Ik lees net over Digital Video Essentials, schijnt dé tool te zijn voor het callibreren van een Home Cinema installatie.

http://www.play.com/play247.asp?page=search&adudisc=y

Krijgt ook hoge cijfers in reviews, o.a. IGN:

http://dvd.ign.com/articles/453/453816p1.html

donderdag 9 oktober 2003 @ 13:39:18 #190
12888 Skull-splitter
pi_13762934
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 13:25 schreef Strolie75 het volgende:
Hoe stellen jullie eigenlijk alles in? Puur op gehoor?

Ik lees net over Digital Video Essentials, schijnt dé tool te zijn voor het callibreren van een Home Cinema installatie.

http://www.play.com/play247.asp?page=search&adudisc=y

Krijgt ook hoge cijfers in reviews, o.a. IGN:

http://dvd.ign.com/articles/453/453816p1.html

Puur op het gehoor voorlopig, het is mijn set en ik zal er dus ook het meeste naar moeten luisteren.

Dat boek is leuk als je HEEL veel geld kwijt bent aan top-knotch versterkers, speakers en kabels, en daarnaast een goede CRT projector (waar ik stiekem voor aan het sparen ben, lijkt me echt geweldig, maar das iets voor later als ik ergens een eigen huisje heb )

Verder kun je een hoop op het gehoor afstellen met de THX testen die op elke THX certified DVD zit (T2, StarWars etc), maar wil je het iets beter doen dan ga je afstellen met een geluidsdrukmeter (zie www.htforum.nl voor meer audiofiele gekken, al loopt het volk daar uiteen van zielig tot professioneel tot halfbakken)

donderdag 9 oktober 2003 @ 18:43:03 #191
10785 Smots
The Angriest Dog In The World
pi_13771046
Mijn geliefde heeft deze:

De TH-A75R van JVC

Het is een erg lekker 6.1 setje, met de volgende specs:

• Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), Digitale foto
  • s (JPEG op CD-R/RW)
  • Voor/Surround/Midden/Achter: 6 x 30 W, 4 ohm bij 1 kHz en 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz en 10% THD
  • Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd
  • DAP: THEATER/HALL/LIVE CLUB/PAVILION/DANCE CLUB/ALL CH STEREO
  • Compacte centrale eenheid (70 mm hoog) met 7 ingebouwde versterkers
  • Ultra-high-performance 1-chips AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
  • 10-bits/54 MHz video D/A converter
  • 20 cm basreflex subwoofer
  • Afstandsbediening voor diverse TV-merken en JVC videorecorders
  • The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
    pi_13771227
    Wat was ook alweer de url van die site waar je Dolby en DTS schilden kon kopen?

Edit: ik heb hem al: http://www.homecinema-store.de

[Dit bericht is gewijzigd door Strolie75 op 09-10-2003 19:25]

vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:36:14 #193
    12888 Skull-splitter
    pi_13780730
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2003 18:43 schreef Smots het volgende:
    Mijn geliefde heeft deze:
    [afbeelding]
    De TH-A75R van JVC

Het is een erg lekker 6.1 setje, met de volgende specs:

• Ondersteunde systemen: DVD-Video, DVD-R, CD, SVCD/VCD, CD-R/RW, MP3 (CD-R/RW), Digitale foto
  • s (JPEG op CD-R/RW)
  • Voor/Surround/Midden/Achter: 6 x 30 W, 4 ohm bij 1 kHz en 10% THD; Subwoofer: 140 W, 4 ohm bij 100 Hz en 10% THD
  • Dolby Digital Surround EX/DTS-ES Extended Surround/Dolby Pro Logic II decoder ingebouwd
  • DAP: THEATER/HALL/LIVE CLUB/PAVILION/DANCE CLUB/ALL CH STEREO
  • Compacte centrale eenheid (70 mm hoog) met 7 ingebouwde versterkers
  • Ultra-high-performance 1-chips AV decoder met Adaptive Geometrical Chroma Mapping
  • 10-bits/54 MHz video D/A converter
  • 20 cm basreflex subwoofer
  • Afstandsbediening voor diverse TV-merken en JVC videorecorders

• En heeft dezelfde lieve schat toestemming gegeven om/zelf er een Xbox/PS2 aan te koppelen?
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 00:42:54 #194
    12888 Skull-splitter
    pi_13780819
    quote:
    Op donderdag 9 oktober 2003 18:51 schreef Strolie75 het volgende:
    Wat was ook alweer de url van die site waar je Dolby en DTS schilden kon kopen?

Edit: ik heb hem al: http://www.homecinema-store.de

Ik ga zelf wel iets maken, plaatje staal, dremel, zaagjes, wat plexiglas, schuurpapier en een zooi ledjes en ik denk dat ik iets leuks heb
    pi_13782637
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 00:42 schreef Skull-splitter het volgende:
    Ik ga zelf wel iets maken, plaatje staal, dremel, zaagjes, wat plexiglas, schuurpapier en een zooi ledjes en ik denk dat ik iets leuks heb
    Ik heb twee linkerhanden.
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 09:26:13 #196
    12888 Skull-splitter
    pi_13783028
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 08:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik heb twee linkerhanden.

Ik in principe ook, maar hiervoor maak ik wel een uitzondering
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:09:30 #197
    10785 Smots
    pi_13783658
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 00:36 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

En heeft dezelfde lieve schat toestemming gegeven om/zelf er een Xbox/PS2 aan te koppelen?

ja natuuurlijk! Wat dacht jij dan?

Alleen jammer is wel dat er maar één optische digitale ingang in zit, dus ik moet switchen tussen de PS2 en de Xbox.
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:26:50 #198
    12888 Skull-splitter
    pi_13783970
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 10:09 schreef Smots het volgende:

[..]

ja natuuurlijk! Wat dacht jij dan?

Alleen jammer is wel dat er maar één optische digitale ingang in zit, dus ik moet switchen tussen de PS2 en de Xbox.

Tis allang goed dat het kan Mjah, switchen is dan weer minder, 1-0 voor de losse reciever Eerste keer dat ik trouwens een optische kabel gebruikte onlangs tussen Xbox en reciever plaatste, vergat meteen de beschermkapjes (jah, weet IK veel, zou er toch bij kunnen horen?)
    pi_13783994
    Kan iemand me eens duidelijk het verschil tussen de verschillende kabels uitleggen? En wat is het belang van apparte (dure) kabels bij een Home Cinema Set? Worden er geen goede kabels bijgeleverd?
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:31:22 #200
    12888 Skull-splitter
    pi_13784061
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 10:28 schreef Strolie75 het volgende:
    Kan iemand me eens duidelijk het verschil tussen de verschillende kabels uitleggen? En wat is het belang van apparte (dure) kabels bij een Home Cinema Set? Worden er geen goede kabels bijgeleverd?
    Als je een all-in setje hebt: niets aan veranderen, kan verkeerd gaan klinken.

Als je losse componenten hebt: gewoon degelijke standaard kabels zijn meer dan goed voor de kwaliteit, plus dat het net iets steviger in elkaar zit als het niet te goedkoop wordt

vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:40:56 #201
    10785 Smots
    pi_13784230
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 10:26 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Tis allang goed dat het kan Mjah, switchen is dan weer minder, 1-0 voor de losse reciever Eerste keer dat ik trouwens een optische kabel gebruikte onlangs tussen Xbox en reciever plaatste, vergat meteen de beschermkapjes (jah, weet IK veel, zou er toch bij kunnen horen?)

ja, maar ik weet niet of er uberhaupt wel losse recievers zijn die over twee van dat soort optische digitale ingangen beschikken.
    En zo erg is het nou ook weer niet, ik moet gewoon het kabeltje OF in mijn Xbox OF in mijn PS2 ploppen
    The dog who is so angry he cannot move. He cannot eat. He cannot sleep. He can just barely growl. ...Bound so tightly with tension and anger, he approaches the state of rigor mortis.
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 10:46:13 #202
    12888 Skull-splitter
    pi_13784320
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 10:40 schreef Smots het volgende:

[..]

ja, maar ik weet niet of er uberhaupt wel losse recievers zijn die over twee van dat soort optische digitale ingangen beschikken.
    En zo erg is het nou ook weer niet, ik moet gewoon het kabeltje OF in mijn Xbox OF in mijn PS2 ploppen

Ik heb er op de mijne iig minstens 2 optische ingangen, en gezien alles in een stellingkast staat waar het net in past heb ik geen zin om steeds eronder te kruipen (niet dat ik een PS2 heb, magoed..)
      vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:11:02 #203
    10785 Smots
    pi_13786082
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2003 10:46 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik heb er op de mijne iig minstens 2 optische ingangen, en gezien alles in een stellingkast staat waar het net in past heb ik geen zin om steeds eronder te kruipen (niet dat ik een PS2 heb, magoed..)

oh, dus ze zijn er wel..
    OK!
    pi_13903645
    okay .. heb me dvd speler.. heb vandaag van creative een setje gekocht (5.1 dolby .. ) naja ... en nu .. verplicht receiver kopen ? want krijg geen fokking geluid uit da ding
    Spuit je anus schoon met een tuinslang.
      woensdag 15 oktober 2003 @ 21:16:20 #205
    12888 Skull-splitter
    pi_13905437
    Jij neemt je stappen iig verkeerd...

1-DVD Speler kopen
    2-Losse set kopen (geen idee welke, lekker concreet "Creative")
    3-Huiswerk doen....

Over het algemeen doet men het toch zo:

1-Huiswerk doen
    2- DVD Speler kopen
    3- Geluid aanschaffen

2&3 kunnen hierbij gecombineerd worden.

donderdag 23 oktober 2003 @ 12:25:21 #206
    12888 Skull-splitter
    pi_14076432
    * Skull-splitter is dolgelukkig met de nieuwe speakers

Ze zijn binnen, binnekort maar eens fotos maken

donderdag 23 oktober 2003 @ 16:52:10 #207
    57047 macondo
    pi_14083293
    Heb nu mijn Denon apparaatjes een tijdje staan en bevallen prima.. Maar weet iemand hoe ik mijn dvd speler regiovrij kan maken??
    Overal verstand van.
      donderdag 23 oktober 2003 @ 23:50:01 #208
    12888 Skull-splitter
    pi_14094396
    quote:
    Op donderdag 23 oktober 2003 16:52 schreef macondo het volgende:
    Heb nu mijn Denon apparaatjes een tijdje staan en bevallen prima.. Maar weet iemand hoe ik mijn dvd speler regiovrij kan maken??
    Hamer

Neej, ff serieus: gewoon lokaal rondvragen bij kleine electro zaken...
    Ik zal er mijn xbox voor moeten modden...

maandag 27 oktober 2003 @ 12:04:50 #209
    57047 macondo
    pi_14169005
    En zoeken naar die regiovrije codes... hele internet afgestruind.. blijk ik net die ene dvd speler van Denon gekocht te hebben die helemaal regiovrij is.. lekker op tijd achter gekomen dus!
    Overal verstand van.
    pi_14196866
    zo ik kwam ook maar weer eens langs om te lurken... ondertussen een speakerset rijker.. k heb nu een Yamaha 530 reciever en een Mordaunt-Short Premiere speakerset met extra rear centre 302 voor het centre achter geluid. alles zwart, dus de reciever en de speakers. ik heb op de campus in enschede 4mm2 speaker kabels besteld voor 80 eurocent de meter. ik ben alleen nog op zoek naar een Yamaha DVD speler. weet iemand waar ik die kan kopen want ik ben nog geen enkele winkel tegen gekomen die ze in het assortiment heeft. en zodoende weet ik dus ook geen prijzen

overigens kostte de reciever 400 euro en de speakers 600, volgens mij wel een goede deal gedaan tot nu toe

vrijdag 31 oktober 2003 @ 13:04:50 #211
    51684 The_Tankgirl
    Kate Bush is the best
    pi_14273474
    Hallo allemaal, ik heb een vraagje voor jullie...
    Ik heb nu een leuk pioneer setje, maar ik wil graag een andere receiver/versterker met in ieder geval pro logic erop (ik heb niet veel verstand van dat soort dingen)...

Verder zou het handig zijn als ik mijn cassette-speler,cd-speler,dvd-speler, TV en platenspeler erop aan kan sluiten. Vooral omdat ik een platenspeler erop aan wilt sluiten is het voor mij moeilijk om een versterker/receiver te vinden...
    Het hoeft geen pioneer te zijn, maar ik wil het liefst niet veel duurder uit zijn dan 350 euro.. En ik kan ook niet naar duitsland rijden

Ja das pas een uitdaging lol
    alvast bedankt!

Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
      zaterdag 1 november 2003 @ 20:43:07 #212
    51684 The_Tankgirl
    Kate Bush is the best
    pi_14305951
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2003 13:04 schreef The_Tankgirl het volgende:
    Ik heb nu een leuk pioneer setje, maar ik wil graag een andere receiver/versterker met in ieder geval pro logic erop (ik heb niet veel verstand van dat soort dingen)...

Verder zou het handig zijn als ik mijn cassette-speler,cd-speler,dvd-speler, TV en platenspeler erop aan kan sluiten. Vooral omdat ik een platenspeler erop aan wilt sluiten is het voor mij moeilijk om een versterker/receiver te vinden...
    Het hoeft geen pioneer te zijn, maar ik wil het liefst niet veel duurder uit zijn dan 350 euro.. En ik kan ook niet naar duitsland rijden

alvast bedankt!

niemand????
    Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
    pi_14307328
    quote:
    Op vrijdag 31 oktober 2003 13:04 schreef The_Tankgirl het volgende:

alvast bedankt!

surround versterkertje? pioneer 511 of de 512, alleen voor de platenspeler zul je een extra voor-versterkertje nodig zijn, maar zon dingetje kost 2 á 3 tientjes
    Scheren is voor schapen!
      zaterdag 1 november 2003 @ 21:50:11 #214
    12888 Skull-splitter
    pi_14307692
    Snel naar de lokale audioboer rennen voor een Marantz SR-4300, en anders idd een pioneertje oppikken
    pi_14307875
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2003 21:50 schreef Skull-splitter het volgende:
    Snel naar de lokale audioboer rennen voor een Marantz SR-4300, en anders idd een pioneertje oppikken
    idd, zo'n marantz moet ook lukken voor dat geld!
    Scheren is voor schapen!
      zondag 2 november 2003 @ 11:41:37 #216
    12888 Skull-splitter
    pi_14316140
    quote:
    Op zaterdag 1 november 2003 21:56 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

idd, zo'n marantz moet ook lukken voor dat geld!

Let wel dat de SR-4300 er TERINGhard doorheen gaat, ik heb de mijne 4 weken terug gehaald... Toen voor 350, maar wees snel...
      zondag 2 november 2003 @ 16:25:37 #217
    51684 The_Tankgirl
    Kate Bush is the best
    pi_14322340
    quote:
    Op zondag 2 november 2003 11:41 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Let wel dat de SR-4300 er TERINGhard doorheen gaat, ik heb de mijne 4 weken terug gehaald... Toen voor 350, maar wees snel...

Waar gehaald????
      zondag 2 november 2003 @ 17:21:12 #218
    12888 Skull-splitter
    pi_14323606
    quote:
    Op zondag 2 november 2003 16:25 schreef The_Tankgirl het volgende:

[..]

Waar gehaald????

Tilburg, Audio Bartels.

Lokale zaken checken is geen slecht idee hoor

pi_14434353
    snel vraagje... vandaag DVD speler besteld, maar bedenk me ineens of dat kreng wel alle kanalen aan kan sturen ik heb dus 6.1 en ook alle bijbehorende speakers. maar kan een Yamaha DVD S540 dat weergeven?
    specs:
    Dolby digital & DTS

PAL progressive scan DVD Player for Those Who Want High Quality Plus Convenience, with the Ability to Play Many Different Types of Discs.

PAL/NTSC Progressive Scanning
    PAL/NTSC Conversion
    YUV component output terminal
    DVD-Video, SVCD, VCD, JPEG, Audio CD and MP3 (multisession) playback
    DVD+RW/+R, DVD-R/-RW and CD-R/RW playback
    54MHz/12-bit video D/A conversion for high picture quality
    Picture CD playback with display
    MP3 navigation display
    MP3 fast forward/rewind/special playback
    Playback of discs with both JPEG and MP3 tracks.

ik heb em besteld, maar kan eigenlijk nergens iets vinden hier over.

pi_14434488
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 16:41 schreef Ultimora het volgende:
    snel vraagje... vandaag DVD speler besteld, maar bedenk me ineens of dat kreng wel alle kanalen aan kan sturen ik heb dus 6.1 en ook alle bijbehorende speakers. maar kan een Yamaha DVD S540 dat weergeven?
    specs:
    Dolby digital & DTS

PAL progressive scan DVD Player for Those Who Want High Quality Plus Convenience, with the Ability to Play Many Different Types of Discs.

PAL/NTSC Progressive Scanning
    PAL/NTSC Conversion
    YUV component output terminal
    DVD-Video, SVCD, VCD, JPEG, Audio CD and MP3 (multisession) playback
    DVD+RW/+R, DVD-R/-RW and CD-R/RW playback
    54MHz/12-bit video D/A conversion for high picture quality
    Picture CD playback with display
    MP3 navigation display
    MP3 fast forward/rewind/special playback
    Playback of discs with both JPEG and MP3 tracks.

ik heb em besteld, maar kan eigenlijk nergens iets vinden hier over.

Decoderen van de audiostream wordt door je receiver gedaan als je hem digitaal aansluit. Elke DVD speler (zelfs de goedkope) kan dat signaal doorgeven als het meegemixed is (of de versterker simuleert het)

Dus daar hoef je je niet druk om te maken. Zorg wel dat je die extra speaker hebt En je moet dus een versterker hebben die 6.1 aankan!

pi_14436233
    quote:
    Op donderdag 6 november 2003 16:46 schreef basset het volgende:

[..]

Decoderen van de audiostream wordt door je receiver gedaan als je hem digitaal aansluit. Elke DVD speler (zelfs de goedkope) kan dat signaal doorgeven als het meegemixed is (of de versterker simuleert het)

Dus daar hoef je je niet druk om te maken. Zorg wel dat je die extra speaker hebt En je moet dus een versterker hebben die 6.1 aankan!

ok tnx dat wou ik ff weten, (en ja ik heb 6.1 speakers en reciever) dat scheelt weer
    pi_14468853
    Deskundigen ?!

Ik wil aanschaffen een:
    FINLUX Home Cinema System HCS-3015

Bij webwinkel:
    www.bestekeus.nl

Voor EUR 183 (excl. bez.kst)

Okee...what's your oppinion?!

pi_14483343
    Tja,

Het hangt er vanaf wat je zoekt. Voor films klinkt het prima, muziek hankt van jezelf af. Gewoon luisteren en vind je hem goed klinken moet je het doen.

Meningen op dit gebied zijnaltijd lastig omdat iedereen gauw roept dat het niks kan zijn, maar je moet het echt zelf beluisteren

pi_14485720
    volgens mij leest ie geen zelf opgenomen dvd schijfjes en kan ie geen mp3tjes random afspelen.verder speelt ie geen VCD (maarja wie koopt dat nou nog) kwaliteit van zulke setjes is vaak matig tot acceptabel. als je 100,- eur meer kan missen staat er op die site ook de ;

Philips LX3600D

een leuke starter setje met

pi_14540188
    hallo,

ik wil een home cinema systeem kopen met dvd speler die DivX / XviD
    afspeeld en cd-rw's kan lezen (voor mp3's) en dvd's natuurlijk

ik heb 350 euro te besteden.

alvast bedankt
    greetz.

pi_14544417
    quote:
    Op maandag 10 november 2003 23:15 schreef Hellrazor het volgende:
    hallo,

ik wil een home cinema systeem kopen met dvd speler die DivX / XviD
    afspeeld en cd-rw's kan lezen (voor mp3's) en dvd's natuurlijk

ik heb 350 euro te besteden.

alvast bedankt
    greetz.

hmmm heeft niet mn voorkeur om mensen goedkope setjes aan te raden, maar goed niet iedereen heeft er 1500,- euro voor over om een degelijk hifi set aan te schaffen, want dat is wat je volgens mij mening echt minimaal moet neertellen om het echte cinema gevoel te krijgen. (en je buren zo nu endan boos.. uit te dagen )

maar kijk hier eens;
    http://www.xoro.nl/dvdspelers.htm
    http://www.pcu.nl/N_frame.html

wellicht is ook philips firmware "up-te-daten" via
    https://www.club.philips.com

pi_14549109
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2003 18:20 schreef bbstreams het volgende:
    volgens mij leest ie geen zelf opgenomen dvd schijfjes en kan ie geen mp3tjes random afspelen.verder speelt ie geen VCD (maarja wie koopt dat nou nog) kwaliteit van zulke setjes is vaak matig tot acceptabel. als je 100,- eur meer kan missen staat er op die site ook de ;

Philips LX3600D

een leuke starter setje met

en ik was vergeten de zin af te maken.....

- 6 kanaals klasse d versterker
    - Dolby prologic 2
    - ondersteuning voor Super Audio CD
    - volle 320kbps ondersteuning voor mp3
    - en meer lees je maar in de PDF Folder :)

.

pi_14552866
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2003 08:24 schreef bbstreams het volgende:

[..]

hmmm heeft niet mn voorkeur om mensen goedkope setjes aan te raden, maar goed niet iedereen heeft er 1500,- euro voor over om een degelijk hifi set aan te schaffen, want dat is wat je volgens mij mening echt minimaal moet neertellen om het echte cinema gevoel te krijgen. (en je buren zo nu endan boos.. uit te dagen )

maar kijk hier eens;
    http://www.xoro.nl/dvdspelers.htm
    http://www.pcu.nl/N_frame.html

wellicht is ook philips firmware "up-te-daten" via
    https://www.club.philips.com

Dat is waar ja ik heb niet zo ff 1500 euro over ik ben pas 14 jaar weet je.
    maar ik dacht dat dit wel een goed idee zou zijn
    zo's Kiss DP-450 kopen en dan gewoon zelf boxen erbij kopen.
    wat zij dan goede boxen om erbij te kopen?
    pi_14561244
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2003 12:16 schreef bbstreams het volgende:

[..]

- Dolby prologic 2

.

Well, thnx voor de reactie(s)! Ik ga nog eens even rondkijken!
    pi_14563979
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2003 14:19 schreef Hellrazor het volgende:

[..]

Dat is waar ja ik heb niet zo ff 1500 euro over ik ben pas 14 jaar weet je.
    maar ik dacht dat dit wel een goed idee zou zijn
    zo's Kiss DP-450 kopen en dan gewoon zelf boxen erbij kopen.
    wat zij dan goede boxen om erbij te kopen?

Je zou zo'n creative speakersetje kunnen kopen met 6.1 of 5.1 decoder (maar ja, dan kun je net zoi goed een simpel HT setje kopen. Voor films is dat echt meer dan genoeg als je het geld niet hebt.

Ik ken genoeg mensen die zijn blij met een LG home cinema setje van 250 euro! Laat je niet gek maken door "deskundigen" Persoonlijk zou ik ook meer geld uitgeven, maar wat je niet hebt kun je niet uitgeven en als je iets leuk vind klinken dan moet je het kopen en laat je niet door verkopers gek maken die met volumes lopen te spelen en zo.

Gewoon zelf luisteren in de prijsklasse waarin jij wil kopen en niet iets duurders laten horen door die verkopers. Dan koop je echt wel een leuk setje hoor. Iemand zei hier ook een Philips set, die klinken idd best goed, of gewoon een ander minder groot merk als dat goed klinkt.

Het zal idd geen wereldset zijn voor muziek, maar de meesten luisteren toch alleen naar boemboem muziek, of gebruiken het meer als achtergrondmuziek ipv er echt voor te gaan zitten met de ogen dicht en de muziek "op te nemen" in hun hoofd.

dinsdag 11 november 2003 @ 21:39:49 #231
    14547 SleaZy-E
    Its good to be the king
    pi_14565037
    Over een tijdje koop ik waarschijnlijk een andere DTS/Digital receiver en verkoop m,n huidige instap receiver.
    Erg interessant voor beginners.

Waarschijnlijk doe ik hem weg voor 150 Euri te zijner tijd.....rond januari.

Ik laat nog van me horen.

ALarm generale!!
    pi_14710061
    Ok vraagje namens iemand die ik ken over de Magnat Omega 300 12" sub.

Ik ben op zoek naar antwoord op de volgende vraag voor iemand;
    "Zit er verschil tussen het model uit 1999 en uit 2002 van de Magnat Omega 300 "

FF een picje van het nieuwe model;

Alle info is welkom alsmede pics van het oude model ( mocht dit anders zijn )
    Waarom deze vraag; hij kan aan de subw. van het 99 model komen. Maar we kunnen beiden weinig info vinden over het ouwe model meeste links zijn dood..

maandag 17 november 2003 @ 21:05:00 #233
    14547 SleaZy-E
    Its good to be the king
    pi_14712346
    quote:
    Op maandag 17 november 2003 20:06 schreef Klaasklapschaats het volgende:
    Ok vraagje namens iemand die ik ken over de Magnat Omega 300 12" sub.

Ik ben op zoek naar antwoord op de volgende vraag voor iemand;
    "Zit er verschil tussen het model uit 1999 en uit 2002 van de Magnat Omega 300 "

FF een picje van het nieuwe model;
    [afbeelding]

Alle info is welkom alsmede pics van het oude model ( mocht dit anders zijn )
    Waarom deze vraag; hij kan aan de subw. van het 99 model komen. Maar we kunnen beiden weinig info vinden over het ouwe model meeste links zijn dood..

Kan goed zijn dat ik het 99 model heb, alleen heb ik m,n magnat sub zonder boekje en doos gekocht en op het kreng zelf staat geen type aanduiding.

Mijne is 120 Watt frontfire met crossfade en volumeregeling iig en het is gewoon een vierkante kast met knoppen aan de achterkant.

ALarm generale!!
    pi_14846881
    Ik ben op zoek naar een home-cinema setje, maar ik heb een probleempje: ik kan aan een leuke Philips tv komen, maar deze tv heeft al een ingebouwde dvd-speler.

Ik wil graag een leuk boxensetje en een receiver erbij kopen, maar complete home cinemasetjes (dvd-speler, receiver en boxen) zijn goedkoper dan alleen de receiver en het boxensetje. Ik zat al te denken om een compleet setje te kopen en dan de dvd-speler door te verkopen.

Weet iemand een leuk setje in de categorie tussen de 400 en 500 euro? Alvast bedankt!

pi_14858251
    quote:
    Op maandag 17 november 2003 21:05 schreef SleaZy-E het volgende:

[..]

Kan goed zijn dat ik het 99 model heb, alleen heb ik m,n magnat sub zonder boekje en doos gekocht en op het kreng zelf staat geen type aanduiding.

Mijne is 120 Watt frontfire met crossfade en volumeregeling iig en het is gewoon een vierkante kast met knoppen aan de achterkant.

Bedankt voor je reactie maar dit moet een downfire zijn dus zal niet dezelfde zijn..

Hij heeft m inmiddels en de voegen gaan bijna uit de muren dus was geen miskoop Ik denk dat ik zelf ook maar zoiets moet hebben..

zondag 23 november 2003 @ 10:34:25 #236
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_14858312
    Ik heb nu een losse dvd speler een een los 5.1 setje erop maar dit wil ik nu allemaal (dus samen met consoles/tv/video) op 1 aparaat (receiver toch?) aansluiten. Van de informatie die op veel site's wordt aangeboden snap ik geen reet dus dan vraag ik het hier maar... Wat voo receiver is goed (dus met 5.1 en een boel ingangen)
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_14858380
    quote:
    Op zondag 23 november 2003 10:34 schreef mordradead het volgende:
    Ik heb nu een losse dvd speler een een los 5.1 setje erop maar dit wil ik nu allemaal (dus samen met consoles/tv/video) op 1 aparaat (receiver toch?) aansluiten. Van de informatie die op veel site's wordt aangeboden snap ik geen reet dus dan vraag ik het hier maar... Wat voo receiver is goed (dus met 5.1 en een boel ingangen)
    Hangt er vanaf wat je te besteden hebt.. Je wilt denk ik de beste keus binnen een bepaalde prijs klasse ?
      zondag 23 november 2003 @ 11:18:47 #238
    16803 AntiChrist
    Primitive Screwheads!!
    pi_14858661
    quote:
    Op zondag 23 november 2003 10:34 schreef mordradead het volgende:
    Ik heb zelf een een nad T 752 kan je een hoop op aansluiten (kost tegenwoordig rond de 900 euri) en werelds geluid, of je kan voor zn grotere broertje gaan die is 1500 euro en schijnbaar nog beter
    pi_14859726
    quote:
    Op zondag 23 november 2003 11:18 schreef AntiChrist het volgende:

[..]

Ik heb zelf een een nad T 752 kan je een hoop op aansluiten (kost tegenwoordig rond de 900 euri) en werelds geluid, of je kan voor zn grotere broertje gaan die is 1500 euro en schijnbaar nog beter

Hangt er helemaal vanaf wat je uit wilt geven. Gewoon een goede 5.1 versterker voor niet al teveel geld zou je voor een pioneer kunnen gaan. Klinken goed en hebben over het algemeen veel aansluitingen. Kwaliteit is ook niks mee.

De 512 bijvoorbeeld kun je rond de 250 euro vinden en doet zijn werk gewoon goed. Voor puur stereo staat Marantz goed bekent, maar ik ben nu een posje aan het luisteren geslagen en als je versterkers direct naast elkaar hoort is er wel verschil, maar als je ze apart hoort en er zit tijd tussen, dan is dat verschil niet zo heel groot meer. Als je nu een oud minisetje hebt bijvoorbeeld, dan klinkt de pioneer gewoon goed en de marantz en de yamaha en de Onkyo en de panasonic en de........ nou ja, noem maar op.

Een hoop mensen horen nauwelijks verschil tussen de een en de ander. Speakers hebben daar ook nog eens heel veel invloed op. Als je verschillende versterkers beluisterd op verschillende speakers heb je al een slechte referentie en al helemaal als het niet in dezelfde winkel is (Ik weet dan niet eens meer of het nou beter of slechter klinkt)

zondag 23 november 2003 @ 13:03:09 #240
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_14860419
    quote:
    Op zondag 23 november 2003 12:28 schreef basset het volgende:

[..]

Hangt er helemaal vanaf wat je uit wilt geven. Gewoon een goede 5.1 versterker voor niet al teveel geld zou je voor een pioneer kunnen gaan. Klinken goed en hebben over het algemeen veel aansluitingen. Kwaliteit is ook niks mee.

De 512 bijvoorbeeld kun je rond de 250 euro vinden en doet zijn werk gewoon goed. Voor puur stereo staat Marantz goed bekent, maar ik ben nu een posje aan het luisteren geslagen en als je versterkers direct naast elkaar hoort is er wel verschil, maar als je ze apart hoort en er zit tijd tussen, dan is dat verschil niet zo heel groot meer. Als je nu een oud minisetje hebt bijvoorbeeld, dan klinkt de pioneer gewoon goed en de marantz en de yamaha en de Onkyo en de panasonic en de........ nou ja, noem maar op.

Een hoop mensen horen nauwelijks verschil tussen de een en de ander. Speakers hebben daar ook nog eens heel veel invloed op. Als je verschillende versterkers beluisterd op verschillende speakers heb je al een slechte referentie en al helemaal als het niet in dezelfde winkel is (Ik weet dan niet eens meer of het nou beter of slechter klinkt)

kijk eens even aan, 250 dat is voor mij betaalbaar het moet namelijk wel kunnen van mijn krantenwijkje hmm ik zal binnenkort maar eventjes bij wat zaakjes langswippen om te kijken
    Bernie en ik zijn tof.
      zondag 23 november 2003 @ 13:37:32 #241
    38856 Willaaam
    De enige echte!
    pi_14861132
    Zijn er hier mensen (bij voorkeur echte audiofielen) die even de nadelen van de Z-680 set kunnen opnoemen

Het budget gaat tot 500 euro, en daarvoor wil ik een set die minimaal 4 kanaals is en zeer geschikt voor actiefilms (lees: er hoeft niet constant een gigantische bass uit te komen, dat vind ik zelfs lelijk, maar er moet wel ineens BAM uit kunnen komen). Ook moet er muziek goed op te luisteren zijn.

De Z-680 zien eruit als ongeveer wat ik zoek voor een erg nette prijs

Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
    pi_14868444
    quote:
    Op zondag 23 november 2003 13:37 schreef Willaaam het volgende:
    Zijn er hier mensen (bij voorkeur echte audiofielen) die even de nadelen van de Z-680 set kunnen opnoemen

Het budget gaat tot 500 euro, en daarvoor wil ik een set die minimaal 4 kanaals is en zeer geschikt voor actiefilms (lees: er hoeft niet constant een gigantische bass uit te komen, dat vind ik zelfs lelijk, maar er moet wel ineens BAM uit kunnen komen). Ook moet er muziek goed op te luisteren zijn.

De Z-680 zien eruit als ongeveer wat ik zoek voor een erg nette prijs

Zijn dat niet die speakers van logitech?

Dan moet je dus niet bij echte audiofielen zijn hoor! Maar wat ik van deze speakertjes begrepen heb is dat ze leuk klinken. Ik denk dat ze minimaal zo goed klinken als zo'n alles in een audio dvd setje en waarschijnlijk beter dan de budget all-in-one setjes..

Het probleem met speakers is dat je zelf moet luisteren. Iedereen ervaard geluid anders

En voor films zou ik toch minimaal voor 5 kanalen plus een subwoofer gaan hoor! (wat dit setje geloof ik ook doet, dus das meegenomen)

[Dit bericht is gewijzigd door basset op 24-11-2003 09:11]

pi_14868504
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2003 12:16 schreef bbstreams het volgende:

[..]

- Dolby prologic 2

.

gaat over Philips LX3600 en die heb ik op mn kamer
    Ben er dik tevreden over !!!
    Life is life
    pi_14885369
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2003 19:34 schreef BigBear het volgende:
    Ik ben op zoek naar een home-cinema setje, maar ik heb een probleempje: ik kan aan een leuke Philips tv komen, maar deze tv heeft al een ingebouwde dvd-speler.

Ik wil graag een leuk boxensetje en een receiver erbij kopen, maar complete home cinemasetjes (dvd-speler, receiver en boxen) zijn goedkoper dan alleen de receiver en het boxensetje. Ik zat al te denken om een compleet setje te kopen en dan de dvd-speler door te verkopen.

Weet iemand een leuk setje in de categorie tussen de 400 en 500 euro? Alvast bedankt!

Kan niemand mij helpen?
      maandag 24 november 2003 @ 13:05:50 #245
    60852 beschuit
    wil weer verkiezingen
    pi_14885421
    quote:
    Op maandag 24 november 2003 13:03 schreef BigBear het volgende:

[..]

Kan niemand mij helpen?

heeft die tv digital-out voor t geluid?
    zo nee->laat die dvd-speler maar hangen die ingebakken zit en ga voor een all-in-one set als je goedkoop uit wilt zijn.

als ie digital-out heeft zou ik voor een losse receiver gaan omdat mijn ervaring is dat er gewoon een beter geluid uit komt.

Succes ermee...

moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
    www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
    pi_14885524
    quote:
    Op maandag 24 november 2003 13:05 schreef beschuit het volgende:

[..]

heeft die tv digital-out voor t geluid?
    zo nee->laat die dvd-speler maar hangen die ingebakken zit en ga voor een all-in-one set als je goedkoop uit wilt zijn.

als ie digital-out heeft zou ik voor een losse receiver gaan omdat mijn ervaring is dat er gewoon een beter geluid uit komt.

Succes ermee...

Oke tnx! De tv heeft idd een digital-out, dus dan kan ik het beste een receiver met boxen kopen. Iemand nog een goede tip tussen de 400 en 500 euro?
      maandag 24 november 2003 @ 13:49:38 #247
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_14886526
    ik was vandaag ff bij de media markt om bij de receivers te kijken, bij alle die ik zag moest je je speakers en subwoofer met 2 van die gestripte kabeltjes aansluiten, heb je ze niet met 3 tulpstekkers??, bij mij komen mijn speakers namelijk binnen in mijn (actieve) subwoofer.... weet iemand een receiver voor een zachte prijs die ik kan gebruiken??
    Bernie en ik zijn tof.
      maandag 24 november 2003 @ 14:16:14 #248
    60852 beschuit
    wil weer verkiezingen
    pi_14887214
    quote:
    Op maandag 24 november 2003 13:11 schreef BigBear het volgende:

[..]

Oke tnx! De tv heeft idd een digital-out, dus dan kan ik het beste een receiver met boxen kopen. Iemand nog een goede tip tussen de 400 en 500 euro?

Als dat je budget is; laat de losse componenten liggen en ga alsnog voor een all-in-one set...
    voor 400-500 euro heb je géén fatsoenlijke reciever+5.1 speakers <punt>
      maandag 24 november 2003 @ 20:24:13 #249
    38856 Willaaam
    De enige echte!
    pi_14897480
    quote:
    Op zondag 23 november 2003 18:59 schreef basset het volgende:

[..]

Zijn dat niet die speakers van logitech?

Dan moet je dus niet bij echte audiofielen zijn hoor! Maar wat ik van deze speakertjes begrepen heb is dat ze leuk klinken. Ik denk dat ze minimaal zo goed klinken als zo'n alles in een audio dvd setje en waarschijnlijk beter dan de budget all-in-one setjes..

Het probleem met speakers is dat je zelf moet luisteren. Iedereen ervaard geluid anders

En voor films zou ik toch minimaal voor 5 kanalen plus een subwoofer gaan hoor! (wat dit setje geloof ik ook doet, dus das meegenomen)

Snap ik, maar ik wou juist wel de mening van de audiofiel, die kan even alles afkraken, en dan kan ik daarop een mening baseren of het loont nog een paar maanden te sparen voor 5 monitors (bijvoorbeeld)

Maar de logitech klinken als vrij volledige speakers, en uit een one-way speaker hoeft geen slecht geluid te komen, heb nu een paar speakertjes van harman/kardon en die klinken ook verdomd goed voor het formaat.
    (niks bijzonders natuurlijk in vergelijking met, maar toch)

iig bedankt

maandag 24 november 2003 @ 20:42:12 #250
    38856 Willaaam
    De enige echte!
    pi_14898181
    quote:
    Op maandag 24 november 2003 13:11 schreef BigBear het volgende:

[..]

Misschien is/zijn de Logitech Z-680 ook wel iets voor jou
      dinsdag 25 november 2003 @ 12:30:17 #251
    60852 beschuit
    wil weer verkiezingen
    pi_14913077
    quote:
    Op maandag 24 november 2003 20:42 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Misschien is/zijn de Logitech Z-680 ook wel iets voor jou

klopt; heb ik nog niet aan gedacht... heeft die een ingebouwde dts decoder?
    pi_14924374
    ik heb toch maar besloten om een home cinemasetje te kopen, en nu is mijn oog gevallen op de volgende setjes:
    - JVC TH-A25
    - Sony DAV-EA20
    - Philips LX3700D
    - Pioneer DCS-313

Heeft iemand ervaring met een van deze setjes? Op kieskeurig.nl heb ik al gelezen dat de Sony en de Philips iets minder zijn, en dat de Pioneer verreweg het beste is. Maar deze is ook gelijk het duurste.

Iemand tips? wederom bedankt!

[Dit bericht is gewijzigd door BigBear op 25-11-2003 19:22]

pi_14941045
    Nog een maand, dan ga ik mijn set halen!
    pi_14941159
    Iemand trouwens bekend met de Denon AVR-1804? Ik was van plan een NAD 752 te kopen, maar die Denon heeft meer mogelijkheden voor de helft van de prijs...toch nog eens even gaan luisteren.

http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Denon%20AVR%201804.htm

pi_14941335
    pi_14941342
    dicht hoer
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')