Ervaringen, do's and dont's, tips etc.
Natuurlijk zit er ook een vraagje aan dit topic vast. Ik ben ook van plan later dit jaar een DTS setje te kopen maar ik wil er 1 ZONDER dvd-speler (die heb ik al in de vorm van een X-box). Alleen een versterker/subwoofer/boxen dus.
Zijn deze ook te krijgen en heeft iemand wat tips?
[Dit bericht is gewijzigd door Doopy-X- op 27-06-2003 11:29]
Zelf heb ik een jvc setje en tijdens het kijken van een dvd valt soms het geluid heel even weg...
Hoe kan dat?
quote:Philips heeft een setje, zonder dvd speler.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:23 schreef Doopy-X- het volgende:
heel veel topics over Home Cinema's, misschien es handig als we het gaan centraliseren.Ervaringen, do's and dont's, tips etc.
Natuurlijk zit er ook een vraagje aan dit topic vast. Ik ben ook van plan later dit jaar een DTS setje te kopen maar ik wil er 1 ZONDER dvd-speler (die heb ik al in de vorm van een X-box). Alleen een versterker/subwoofer/boxen dus.
quote:Dan moet je een a/v receiver kopen, en maar hopen dat je het geluid digitaal uit je xbox kan persen (anders moet je boxen gaan aansluiten op je xbox en werkelijk, niet doen).
heel veel topics over Home Cinema's, misschien es handig als we het gaan centraliseren.Ervaringen, do's and dont's, tips etc.
quote:Vraagjes mogen ook?
Weet iemand misschien een winkel waar ze goedkoper te krijgen zijn?
quote:zelf maken
Op vrijdag 27 juni 2003 15:06 schreef FAQ het volgende:[..]
Vraagjes mogen ook?
[afbeelding]
Mooi: ik ben op zoek naar een set Canton LS 90 speakerstands.Alleen blijken die dingen hardstikke duur te zijn: ¤ 111 (per paar) bij pick2payWeet iemand misschien een winkel waar ze goedkoper te krijgen zijn?
quote:Ja, da's natuurlijk ook een optie maar als ik ze voor een beetje redelijk bedrag origineel kan krijgen vind ik dat wel erg leuk...
Op vrijdag 27 juni 2003 15:09 schreef Steve-O het volgende:[..]
zelf maken
quote:Hoeveel geld heb je eigenlijk te besteden?
quote:Canton's zijn in Nederland relatief duur, je kunt beter uitwijken naar Duitsland. In Duitland heb je ook veel webwinkels die vaak erg goedkoop zijn.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:06 schreef FAQ het volgende:[..]
Vraagjes mogen ook?
[afbeelding]
Mooi: ik ben op zoek naar een set Canton LS 90 speakerstands.Alleen blijken die dingen hardstikke duur te zijn: ¤ 111 (per paar) bij pick2payWeet iemand misschien een winkel waar ze goedkoper te krijgen zijn?
Wat betreft die speakerstands van Canton, die zijn inderdaad achterlijk duur. Ik heb zelf Canton PlusXL speakers en de speakerstands van de IKEA gebruikt.
quote:Deze?
Op vrijdag 27 juni 2003 15:27 schreef pdiscs het volgende:[..]
Canton's zijn in Nederland relatief duur, je kunt beter uitwijken naar Duitsland. In Duitland heb je ook veel webwinkels die vaak erg goedkoop zijn.
Wat betreft die speakerstands van Canton, die zijn inderdaad achterlijk duur. Ik heb zelf Canton PlusXL speakers en de speakerstands van de IKEA gebruikt.
Die had ik zelf ook op mijn lijstje met alternatieven staan, voor dat geld (ze kosten dus ¤ 19) kun je ze niet zelf maken...
[Dit bericht is gewijzigd door FAQ op 27-06-2003 15:37]
quote:Zoals gezegd kan je het beste een losse receiver (tuner + versterker in 1) kopen.
Natuurlijk zit er ook een vraagje aan dit topic vast. Ik ben ook van plan later dit jaar een DTS setje te kopen maar ik wil er 1 ZONDER dvd-speler (die heb ik al in de vorm van een X-box). Alleen een versterker/subwoofer/boxen dus.Zijn deze ook te krijgen en heeft iemand wat tips?
Voor je XBox moet je dan een Advanced Scart kabel hebben. Deze bevat een optische uitgang welke je kan aansluiten op de AV-receiver.
Wat voor receiver je koopt moet je zelf bepalen, tegenwoordig kan je ze in alle soorten en maten krijgen: een eenvoudige Sony heb je voor zo'n 250 euro, maar een nulletje erachter is geen enkel probleem.
Let er in ieder geval op dat de receiver beschikt over een digitale optische ingang (waarom, dat lijkt me wel duidelijk) en beschikt over decoders voor Dolby Digital en DTS. Als je naast je XBox ook een Gamecube hebt (of plant te gaan kopen) zou ik er ook op letten dat de receiver een Dolby Pro Logic II decoder aan boord heeft.
Staar je verder niet blind op dingen als aantal Watts enzo, met zo'n beetje iedere versterker icm met wat leuke speakers kan je al een aardige burenruzie opwekken
quote:Yep, die zijn het. Ik heb de Canton PlusXL in de kleur zilver, persoonlijk vind ik heb een mooie combinatie. Eerlijk gezegd vind ik deze stands "mooier" dan de Canton's, die zijn nogal lomp. De voet is veeeeel te groot. En wat natuurlijk ook mooi is, de IKEA's zijn veeeeeel goedkoper.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:29 schreef FAQ het volgende:[..]
Deze?
[afbeelding]Die had ik zelf ook op mijn lijstje met alternatieven staan, voor dat geld (ze kosten dus ¤ 19) kun je ze niet zelf maken...
quote:Verschil is dat jij de LS 80 moest hebben en ik de LS 90. De LS 80 is een wat zwaardere uitvoering. IKEA is inderdaad veeeel goedkoper maar in zilverkleur (en ik heb zwarte speakertjes) dus dat wordt dan wat spuitwerk.
Op vrijdag 27 juni 2003 15:39 schreef pdiscs het volgende:[..]
Yep, die zijn het. Ik heb de Canton PlusXL in de kleur zilver, persoonlijk vind ik heb een mooie combinatie. Eerlijk gezegd vind ik deze stands "mooier" dan de Canton's, die zijn nogal lomp. De voet is veeeeel te groot. En wat natuurlijk ook mooi is, de IKEA's zijn veeeeeel goedkoper.
quote:Klopt de LS80 is groter dan de LS90 (logisch he, kwa benaming en zo).
Op vrijdag 27 juni 2003 15:47 schreef FAQ het volgende:[..]
Verschil is dat jij de LS 80 moest hebben en ik de LS 90. De LS 80 is een wat zwaardere uitvoering. IKEA is inderdaad veeeel goedkoper maar in zilverkleur (en ik heb zwarte speakertjes) dus dat wordt dan wat spuitwerk.
Een vriend van me heeft zwarte PlusXL's en ook die IKEA stands, dat zier er ook goed uit hoor. Een andere vriend van me heeft ook die IKEA dingen en hele kleine zwarte speakers van JVC (bij zo'n all-in-one set van JVC). Ziet er ook goed uit, alleen heeft hij de steun waarop je de speaker schroeft kleiner gemaakt, anders was de steun groter dan de speaker.
quote:damn, klinkt ingewikkeld
Op vrijdag 27 juni 2003 15:33 schreef MrTinux het volgende:[..]
Zoals gezegd kan je het beste een losse receiver (tuner + versterker in 1) kopen.
Voor je XBox moet je dan een Advanced Scart kabel hebben. Deze bevat een optische uitgang welke je kan aansluiten op de AV-receiver.
Wat voor receiver je koopt moet je zelf bepalen, tegenwoordig kan je ze in alle soorten en maten krijgen: een eenvoudige Sony heb je voor zo'n 250 euro, maar een nulletje erachter is geen enkel probleem.
Let er in ieder geval op dat de receiver beschikt over een digitale optische ingang (waarom, dat lijkt me wel duidelijk) en beschikt over decoders voor Dolby Digital en DTS. Als je naast je XBox ook een Gamecube hebt (of plant te gaan kopen) zou ik er ook op letten dat de receiver een Dolby Pro Logic II decoder aan boord heeft.
Staar je verder niet blind op dingen als aantal Watts enzo, met zo'n beetje iedere versterker icm met wat leuke speakers kan je al een aardige burenruzie opwekken
Maybe koop ik wel zo'n setje en gebruik ik die dvd-speler voor boven
Gaat bij er gewoon om dat ik m'n geluid digitaal uit m'n x-doos kan persen.......zal wel met zo'n scartding moeten ofzo....
Heb hier echt geen kaas van gegeten.......
Nou, wil absoluut niet meer als 1000 euo uitgeven (vind ik eigenlijk al veel te veel)
ik heb nog ff de tijd (wil het pas in december ofzo gaan kopen) maar ik begin er al iets meer van te snappen........
Wil max 1000 euo uitgeven, zie nu wel in dat je dat voor een beetje versterker+boxen wel kwijt bent
quote:beetje reciever 350 euro.
Op vrijdag 27 juni 2003 16:52 schreef Doopy-X- het volgende:
heb een beetje zitten speuren op Kieskeurig.nl (coole site)
ik heb nog ff de tijd (wil het pas in december ofzo gaan kopen) maar ik begin er al iets meer van te snappen........
Wil max 1000 euo uitgeven, zie nu wel in dat je dat voor een beetje versterker+boxen wel kwijt bent
En dan nog een sub
quote:Met 1000 euro kan je best een eind komen hoor.
Op vrijdag 27 juni 2003 16:52 schreef Doopy-X- het volgende:
Je kan doen wat Ultrawuft zegt: allemaal losse speakers kopen. Voordeel is dan dat je precies kan combineren tot je hebt wat jou bevalt. NAdeel is dat je dan doorgaans wel meer geld kwijt bent. Ik heb zelf gekozen voor een satellietsysteem (JBL SCS-178), dan ben je voor wat minder geld ook klaar. Misschien kwalitatief iets minder, maar het klinkt ZEKER niet verkeerd.
Ik zou alleen wel de aanschaf van een losse dvd-speler overwegen. Ik meen dat de XBox ook actief gekoeld is en dus een zoemende fan heeft. Ik keek tot voor kort ook altijd dvd's op mijn PS2 maar ben wel blij dat ik voor een losse dvd-speler gekozen heb.
Neem in ieder geval de tijd met uitzoeken, en laat je anders een keer informeren bij de betere audiozaak (dwz niet de Mediamarkt of de Megapool, maar de wat kleinere zaakjes of zaken als de Correct (R'dam), Raf (A'dam) of Staffhorst (Utrecht)), daar kan je meestal ook luisteren naar wat er staat. Maak bijvoorbeeld op basis van kieskeurig.nl een lijstje met apparaten die interessant zijn, vervolgens ga je in een winkel kijken/luisteren wat de beste keus is.
Mijn X-doos speelt namelijk geen gebrande cd's
Toch maar een heel compleet setje aanschaffen.
quote:Setjes krijg je echt spijt van hoor.
Op vrijdag 27 juni 2003 20:47 schreef Doopy-X- het volgende:
ik zat nog es te denken in de bus en ben erachter gekomen dat ik toch een andere DVD speler erbij moet kopen [afbeelding]Mijn X-doos speelt namelijk geen gebrande cd's
Toch maar een heel compleet setje aanschaffen.
Muziek klinkt daar gewoon niet uit.
De prijs zit ook ergens rond de 900-1000 ¤ ....
Precies goed voor mij thuis.. Daarnaast zou ik mijn omgebouwde xbox ook nog eens kunnen gebruiken, maar ik hou het lekker op mijn dvd speler....
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf/search1/Pioneer%20DV%20444SYS.htm
quote:Ik heb wel gehoord (niet met eigen oren maar via, via) dat de speakerset van Pioneer nogal tegenvalt, zelfs voor dat geld. Vind jij hem wel goed klinken?
Op maandag 30 juni 2003 12:51 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik heb zelf van Pioneer de DV-444-sys.
quote:speakers van pioneer zijn altijd slecht.
Op maandag 30 juni 2003 22:12 schreef FAQ het volgende:[..]
Ik heb wel gehoord (niet met eigen oren maar via, via) dat de speakerset van Pioneer nogal tegenvalt, zelfs voor dat geld. Vind jij hem wel goed klinken?
Hardware is vaak nog wel goed te doen.
quote:beoordeling door gebruikers (66 reviews):
Op maandag 30 juni 2003 22:12 schreef FAQ het volgende:[..]
Ik heb wel gehoord (niet met eigen oren maar via, via) dat de speakerset van Pioneer nogal tegenvalt, zelfs voor dat geld. Vind jij hem wel goed klinken?
Ik houd me meer bezig met componenten en stel zelfs altijd mijn eigen set samen, is meestal wel iets duurder dan een kant en klaar setje.
Uit ervaring kan ik je vertellen dat de amps van Yamaha heel goed zijn (heb er al twee gehad) en qua prijs / kwaliteit heel goed uit de bus komen (Denon kwaliteit tegen een aanzienlijk lagere prijs).
Een ander merk dat heel goed is, maar bijna niemand weet dat, is Onkyo.
In de low budget klasse zou ik gaan voor Philips of Sony i.p.v. JVC.
Qua luidsprekers moet je zelf even gaan luisteren, niet iedereen heeft dezelfde smaak wat betreft het geluid.
Ik ben persoonlijk heel positief te spreken over B&W en Tannoy.
Vooral de kleine M10 sub van Tannoy is heel erg goed in zijn prijsklasse.
Let op met het aansluiten van de sub.
De meeste mensen zetten deze te hard waardoor de midden en hoge tonen verdrongen worden en de bass gaat overheersen.
De truuk is om 'em zo stil te zetten dat je 'em zo goed als niet hoort.
Als je de sub dan uitzet dan valt meteen op dat de sub weldegelijk werkte, maar heel discreet.
Wanneer er heel lage bass opnames zijn zal deze natuurlijk wel knallen, onder alle andere omstandigheden moet het een discreet geluid zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |