letterlijk of figuurlijk, mag je zelf weten.
* heijx is eigenlijk al tien jaar niet zieker geweest dan af en toe een keelpijntje.
Is dat uitzonderlijk of zijn er meer met een dergelijk vooroorlogsch gestel?
[Dit bericht is gewijzigd door heijx op 27-06-2003 11:12]
EDIT: zag dat de openingspost al aangepast is
quote:Lieve avatar he?
Op vrijdag 27 juni 2003 11:04 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Ha ha, ik zie nu dat ik paar keer op jou gereageerd heb terwijl ik dacht dat je Loesje29 was. Komt door je avatar.
.
En ik maar denken dat ik een fotomuddèl was...
quote:Sterkte Loesje, ik weet hoe vervelend het is om te moeten werken als je je niet lekker voelt!!!
Op vrijdag 27 juni 2003 11:13 schreef Loesje29 het volgende:Anyway, je vroeg of ik niet naar huis moest gaan maar ik zit hier alleen met de baas en de rest is allemaal weg, vrij of naar afspraken. Naar huis gaat niet dus
Enne, je gaat toch niet 1 dag vantevoren ziek worden mag ik hopen?
Vandaar dat het vandaag even tegenvalt
Wat kan je eigenlijk het beste doen als je heel erg misselijk bent (vinger in keel steken is geen optie want dat durf ik niet). Iets van een maagtabletje vragen ofzo????
quote:Da's balen dan...
Op vrijdag 27 juni 2003 11:13 schreef Loesje29 het volgende:
Heijx je vroeg of ik niet naar huis moest gaan maar ik zit hier alleen met de baas en de rest is allemaal weg, vrij of naar afspraken. Naar huis gaat niet dusEDIT: zag dat de openingspost al aangepast is
Deze spuit elf is soms sneller dan je denkt hoor.
quote:Ik ga morgen sowieso mee, al moet ik kruipend
Op vrijdag 27 juni 2003 11:16 schreef Shinadul het volgende:
Sterkte Loesje, ik weet hoe vervelend het is om te moeten werken als je je niet lekker voelt!!!Enne, je gaat toch niet 1 dag vantevoren ziek worden mag ik hopen?
quote:Jeutje.. heftig. Hoe kwam dat dan? Ongeluk gehad?
Op vrijdag 27 juni 2003 11:17 schreef Ryan3 het volgende:
In 1999 heb ik bijna m'n nek gebroken, heb zeker ruim 2 jaar (en nu nog af en toe) last gehad van mijn pectoralis minor (kleine borstspier). Werd eerst gediagnotiseerd als RSI-related. 12 keer fysio gehad, maar het kwam weer terug. Toen ben ik zelf in de boeken gedoken en kwam dus op de kleine borstspier. Toen die eenmaal behandeld werd (ook weer 12 keer fysio) namen de klachten eindelijk af.
quote:Verwarrend though.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:15 schreef heijx het volgende:[..]
Lieve avatar he?
quote:Eh ja, eh, wel ehm... Jeez...
En ik maar denken dat ik een fotomuddèl was...
quote:Van www.mijnapotheek.nl :
Op vrijdag 27 juni 2003 11:16 schreef Loesje29 het volgende:
Qua verdere kwaaltjes heb ik eigenlijk nooit iets. Mag niet klagenVandaar dat het vandaag even tegenvalt
![]()
Wat kan je eigenlijk het beste doen als je heel erg misselijk bent (vinger in keel steken is geen optie want dat durf ik niet). Iets van een maagtabletje vragen ofzo????
Een natuurlijk middel tegen misselijkheid is gemberextract.
quote:
Algemene maatregelen:Bied bijvoorbeeld slokjes frisdrank (koud), een ijsklontje of droge crackers aan, indien de patiënt daar behoefte aan heeft.
Adviseer regelmatig kleine beetjes te eten en te drinken.
Verwijder zoveel mogelijk prikkelende (licht, geuren e.d.) factoren, zorg voor een rustige omgeving en frisse lucht.
Maak het de patiënt zo aangenaam mogelijk, in bed of in een stoel, of breng de patiënt ergens anders heen als dat nodig is.
quote:Aangezien je op je werk zit, kan je ws. niet zo heel veel doen, probeer aan geraspte appel te komen (met een rasp dus in hele kleine stukjes raspen), verder vette producten (zoals kaas, melk, etc.) te vermijden!
Op vrijdag 27 juni 2003 11:16 schreef Loesje29 het volgende:
Qua verdere kwaaltjes heb ik eigenlijk nooit iets. Mag niet klagenVandaar dat het vandaag even tegenvalt
![]()
quote:Sjah. Ik denk zelf soms al dat het mijn eigen posts zijn ...
Op vrijdag 27 juni 2003 11:19 schreef Ryan3 het volgende:
Verwarrend though..
quote:
Eh ja, eh, wel ehm... Jeez...
quote:Ik ben al sinds mijn 12'de niet echt ziek meer geweest. Hier en daar een griepje over de jaren, maar zelfs die zijn nog op 1 hand te tellen.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:11 schreef heijx het volgende:
Gooi er lekker uit wat je dwars zit.letterlijk of figuurlijk, mag je zelf weten.
* heijx is eigenlijk al tien jaar niet zieker geweest dan af en toe een keelpijntje.
Is dat uitzonderlijk of zijn er meer met een dergelijk vooroorlogsch gestel?
Wel mis ik op het moment een teennagel, maar dat was mijn eigen stomme schuld ... tja... Gelukkig komt het weer helemaal goed volgens de doctor omdat het nagelbed niet beschadigd was
quote:Nou, het was zo dat ik zonder autosleutels en huissleutels de deur uitloop. Even ladder gevraagd aan overbuurman en openstaand raam ingeklommen. Wil ik daar steunen op een tafel, glij ik weg en kukel met m'n kop vooruit de kamer in. Eerst veel nek- en schouderpijn gehad. Zelf met tijgerbalsem verholpen. Echter daarna steeds meer pijn in schouders en armen. Halve dooie handen. En op den duur, half jaar later, duizeligheid. Ziek gemeld, naar fysio en die komt er achter dat mijn pectoralis keihard is. Vraagt of ik een ongeluk had gehad of zo. Nee, zeg ik, niet dat ik weet. Pas paar weken later herinner ik me die val weer. En volgens fysio kon dat idd de oorzaak zijn.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:19 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Jeutje.. heftig. Hoe kwam dat dan? Ongeluk gehad?
quote:
Op vrijdag 27 juni 2003 11:21 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Sjah. Ik denk zelf soms al dat het mijn eigen posts zijn ...
Heijx, kan je hem niet zo aanpassen dat je meer tijger en minder Loesje ziet? Dat ik er niet zo herkenbaar op sta? Wat uitvergroten en dan alleen mond en tijger ofzo?
Maar ik kijk het even aan met deze nieuwe en intussen bastel ik nog effe verder.
En heel lief de adviezen van jou en Shin over het misselijk zijn, maar ik moet niet aan eten DENKEN nu...
Maar genoeg over mij, het gaat wel weer over strakjes
Verder nog incontinent voor ontlasting, dankzij een fout van een gynaecoloog bij de bevalling van de eerste. Nu al weer bijna 11 jaar geleden. (Gynaecoloog is trouwens ontslagen)
voor de rest gaat het eigenlijk wel.
quote:Loesje, ik ben 5 weken achtereen misselijk geweest met een opgeblazen gevoel, en bij mij hielp geraspte appel dus fantastisch.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:31 schreef Loesje29 het volgende:En heel lief de adviezen van jou en Shin over het misselijk zijn, maar ik moet niet aan eten DENKEN nu...
quote:Maar hoe kom je aan geraspte appel op je werk
Op vrijdag 27 juni 2003 11:37 schreef Shinadul het volgende:
Loesje, ik ben 5 weken achtereen misselijk geweest met een opgeblazen gevoel, en bij mij hielp geraspte appel dus fantastisch.
Het is echter een symptoom bestrijdend middel dus na die appel niet overmoedig worden en gewoon lunchen, geef je maag minstens 8 uur rust.
quote:Sodeju, dat is niet niks
Op vrijdag 27 juni 2003 11:35 schreef Gia het volgende:
Hartkwaal, krijg in december of zo een nepklep.Verder nog incontinent voor ontlasting, dankzij een fout van een gynaecoloog bij de bevalling van de eerste. Nu al weer bijna 11 jaar geleden. (Gynaecoloog is trouwens ontslagen)
voor de rest gaat het eigenlijk wel.
quote:Had ik gelezen in een van de zwangerschapstopicjes. Dat hele verhaal was niet fijn zeeeeer zachtjes uitgedrukt
Op vrijdag 27 juni 2003 11:35 schreef Gia het volgende:
Verder nog incontinent voor ontlasting, dankzij een fout van een gynaecoloog bij de bevalling van de eerste. Nu al weer bijna 11 jaar geleden. (Gynaecoloog is trouwens ontslagen)
quote:Niet lunchen dus.. Alleen 1 geraspte appel (rasp + appel zijn in een supermarkt te koop) en dan voor 9 uur vanavond niets eten behalve misschien nog 1 geraspte appel. Frisdrank (cola bijv., geen cola light .. )in zeer kleine hoeveelheden werkt inderdaad ook uitstekend (zie heijx post)
Op vrijdag 27 juni 2003 11:39 schreef Loesje29 het volgende:[..]
Maar hoe kom je aan geraspte appel op je werk
En bedoel je nou WEL gewoon lunchen of niet? Omdat je het hebt over je maag minstens 8 uur rust gunnen?
quote:Hmm, koolzuur is niet prettig lijkt me.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:42 schreef Shinadul het volgende:[..]
Frisdrank (cola bijv., geen cola light .. )in zeer kleine hoeveelheden werkt inderdaad ook uitstekend (zie heijx post)
Water water water water water water water water water water water water water water water water en eventueel zlappe thee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |