Hier mijn eerste expirimentje van vannacht met mijn ixus400 van mijn uitzicht over Enschede.. Sluitertijd 10 seconde, isowaarde 50. (iets bewogen, want zonder statief) maar toch leuk!) Ga snel 1 dezer dagen een statiefje kopen, is leuk fotograferen!
quote:dan wordt het licht extra geaccentueerd omdat er een paar seconde lang meer licht wordt opgevangen, dit kan zorgen voor leuke effecten op je foto's
Op vrijdag 27 juni 2003 10:01 schreef dexter12win het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan een foto met +1 seconden sluitings tijd ??
Zelfde camera, dit jaar in Turkije; terwijl de zon net onder is, met lange sluitertijd vanaf het strand, richting de zee. Erg apart.
quote:met een korte sluitertijd had je niks gezien op bovenstaande foto (of heel korrelig met heel hoge iso waarde) je kan leuke lichteffecten maken zo, of bij donkere omgeving mooie foto's zonder flits.
Op vrijdag 27 juni 2003 10:01 schreef dexter12win het volgende:
kan iemand mij uitleggen wat er zo leuk is aan een foto met +1 seconden sluitings tijd ??
quote:daar dacht ik ook al aan
Op vrijdag 27 juni 2003 10:02 schreef Kreator het volgende:
Is het niet leuker om een lange sluitertijd te gebruiken als je iets bewegends (zoals 's avonds een autosnelweg) wil fotograferen?
plaats: Venlo - Nijmegenseweg
tijd: 23:15
Toestel: Sony DSC-P50 (2.1Mpix)
ook geplaatst in: Zonsondergang
quote:ej daar ben ik ook geweest in Gran Canaria!
Op vrijdag 27 juni 2003 10:03 schreef oCe het volgende:
Canon Digital Ixus 330, gemaakt op Gran Canaria; vorig jaar. Let vooral op de gloei-effectenZelfde camera, dit jaar in Turkije; terwijl de zon net onder is, met lange sluitertijd vanaf het strand, richting de zee. Erg apart.
vooral die eerste. uiterst scherp!
quote:Het is dat jij het zegt, zelf had ik een andere mening
Op vrijdag 27 juni 2003 10:10 schreef oCe het volgende:
...ik vond deze nog;
Nu erg mooie foto geworden, al zeg ik het zelf:
quote:Geile camera heb je, die wil ik ook
Op vrijdag 27 juni 2003 10:03 schreef oCe het volgende:
Canon Digital Ixus 330, gemaakt op Gran Canaria; vorig jaar. Let vooral op de gloei-effectenZelfde camera, dit jaar in Turkije; terwijl de zon net onder is, met lange sluitertijd vanaf het strand, richting de zee. Erg apart.
[Dit bericht is gewijzigd door ArmaniMania op 27-06-2003 10:42]
quote:Die heb ik ook... Ken je daar de sluitertijd van instellen?
Op vrijdag 27 juni 2003 10:08 schreef Peewee het volgende:
De kortste nacht:plaats: Venlo - Nijmegenseweg
tijd: 23:15
Toestel: Sony DSC-P50 (2.1Mpix)ook geplaatst in: Zonsondergang
quote:Dat mag
Op vrijdag 27 juni 2003 10:21 schreef miss_girl het volgende:[..]
Het is dat jij het zegt, zelf had ik een andere mening
Ergens in Belgie onderweg met een bestelauto. ISO 100, F2.9, 1.3sec.
1.
2.
3.
4.
De sluitertijden variëren van 5 tot 15 seconden. Het gebruikte diafragma is F/11, klein dus. (En uiteraard wel een statief gebruikt)
iets meer ingezooned dan foto van de startpost en op 15 sec sluitertijd.. (leuk dat de lucht dan blauw wordt!)
uitzicht wat meer naar het westen gedraaid... nu .... (fotos wel flink kleiner gemaakt op verzoek, je ziet de artifacts )
In het midden de Grolsch
fabriek...^O^
van mijn west balkon nu net gemaakt!... neigen naar wat overbelichtheid door al die straatlantarens.... (ook 15 secs)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |