abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juni 2003 @ 17:32:57 #1
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11394839
BASE Jumping vind ik echt een stoere sport. Ik zoek eigenlijk mensen die dit doen maar die zijn best moeilijk te vinden.

Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie van deze sport vinden?

hier kan je echt een stoer filmpje downloaden.
(dit is geen reclame of site promotie.)

http://www.bengler.no/base.mpeg

The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
pi_11395270
lijkt me wel stoer om een keer te doen, maar laat ik dan eerst maar es een keer of 100 uit een vliegtuig springen
hoppa!
pi_11395317
kan best zijn dat base-jumpers moeilijk te vinden zijn, t is namelijk verboden

en je hebt er best hoge gebouwen voor nodig, die heb je in NL niet zoveel

maar het lijkt me best gaaf om eens te doen

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast.
pi_11395400
Wreed filmpje! Ik heb eens gebungeejumped, maar dat is daar nog niks bij! Lijkt me wel cool om eens gedaan te hebben...
Eerst maar ff een parachute-spring-cursusje doen op Texel.
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:35:22 #5
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_11397039
hmm absoluut boeiende sport..

ehmm volgens mij is er een deze weken een Xtreme sports weekend/week in denemarken of noorwegen en daar wordt ook volop gesprongen..

'k zal ff kijken voor info.. helaas kan ik nog niet eens parachute springen dus eerst dat maar ff gaan doen

he vertel anders ff wat van je zelf is wel zo leuk als je een topic start..
doe je zelf iets zo ja hoe vaak en waar een wanneer..
doe jut niet wil je het gaan doen enzo ja met welke regelmaat

:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
pi_11443704
ik had het er vanochtend nog over maar waar staat de afkorting ook alweer voor?

B bridge
A antenna
S sea ... ?
E earth

drink koffie van de vernieuwde [url]http://www.re-cycling.nl[/url] biking &more magazine
  zondag 29 juni 2003 @ 13:04:37 #7
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_11443723
quote:
Op zondag 29 juni 2003 13:03 schreef re-cycling het volgende:
ik had het er vanochtend nog over maar waar staat de afkorting ook alweer voor?

B bridge
A antenna
S sea ... ? structures
E earth

Dacht ik.
  zondag 29 juni 2003 @ 18:22:48 #8
59198 swenshady
Veritas - Aéquitas
pi_11448799
B = Building
A = Antenna
S = Span (Bridges)
E = Earth
The mother did drugs, hard liquor, cigarettes, and speed The baby came out - disfigured, ligaments indeed it was a seed who would grow up just as crazy as she Don't dare make fun of that baby cause that baby was me
pi_11466434
BASE jumpen is helemaal niet verboden in de nederlandse wetgeving.
Alleen inbreken (wat vaak nodig is om op/in een gebouw te komen) en bv. in een zendmast/antenne klimmen is verboden. Als je echter aangehouden wordt kan wel het in gevaar brengen van verkeer/andere mensen enz. tegen je worden gebruikt, en zul je dus in de praktijk altijd wel ergens op gepakt worden.

Als je wilt leren BASEjumpen. Er is geen officiele school (in .NL)
Er zijn slechts een stuk of 10 a 15 actieve springers in nederland.

Maar sowieso dien je voor je uberhaubt wilt denken aan zelf base-jumpen minimaal een stuk of 400 skydives te hebben gemaakt, wil je de ervaring hebben om een base-jump uberhaubt te willen overleven.
Gaat het bij een skydive fout, dan heb je afhankelijk van wat er aan de hand is een seconde of 10 a 20 om te reageren en evt. je reserve te trekken (en er zijn nog wat extra backups zoals een openings-automaat die je reserve opent als je ECHT veeel te laag zit).

Bij Base jumpen heb je maximaal een seconde om bijna puur op instinct te reageren, doe je dat niet dan lig je onderaan een flat of zit je over de gevel van een gebouw uitgesmeerd. Base-jumpen=geen reserve chute (je hebt er de tijd/hoogte niet voor)...elke sprong kan je laatste zijn..

Daarbij dien je een grote kennis en begrip van het materiaal en de werking ervan te hebben, en dien je met het materiaal (via skydiven) VEEL ervaring op te doen.

Het klinkt heel simpel allemaal, maar er komt meer bij kijken dan domweg van een gebouw afspringen en aan een touwtje trekken (het 'touwtje' bestaat zowel in skydiven als in base-jumpen niet..dus succes met zoeken:)

Als je echt serieus bent, kom een keer langs op een skydive club en leer skydiven. Vaak is dat namelijk al een stap die voor vele 'geintreseerden' al te groot blijkt als ze leren hoeveel er qua leren bij komt kijken (zowel vrijeval-skills als bv. het vouwen van een parachute)

www.paraclub.nl

"We put the FUN in dysFUNctional"
  dinsdag 8 juli 2003 @ 00:41:13 #10
50072 Zebigboss
Peace = Power
pi_11633221
owja nog ff ode voor je mpeg-je.. ik heb um wel 10x bekeken smaakvol I do like that
:: Koga World Traveller S :: Shimano XT, Magura Louise, Rockshox(voorvork) ::
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')