Ik vroeg me eigenlijk af wat jullie van deze sport vinden?
hier kan je echt een stoer filmpje downloaden.
(dit is geen reclame of site promotie.)
en je hebt er best hoge gebouwen voor nodig, die heb je in NL niet zoveel
maar het lijkt me best gaaf om eens te doen
ehmm volgens mij is er een deze weken een Xtreme sports weekend/week in denemarken of noorwegen en daar wordt ook volop gesprongen..
'k zal ff kijken voor info.. helaas kan ik nog niet eens parachute springen dus eerst dat maar ff gaan doen
he vertel anders ff wat van je zelf is wel zo leuk als je een topic start..
doe je zelf iets zo ja hoe vaak en waar een wanneer..
doe jut niet wil je het gaan doen enzo ja met welke regelmaat
B bridge
A antenna
S sea ... ?
E earth
quote:Dacht ik.
Op zondag 29 juni 2003 13:03 schreef re-cycling het volgende:
ik had het er vanochtend nog over maar waar staat de afkorting ook alweer voor?B bridge
A antenna
S sea ... ? structures
E earth
Als je wilt leren BASEjumpen. Er is geen officiele school (in .NL)
Er zijn slechts een stuk of 10 a 15 actieve springers in nederland.
Maar sowieso dien je voor je uberhaubt wilt denken aan zelf base-jumpen minimaal een stuk of 400 skydives te hebben gemaakt, wil je de ervaring hebben om een base-jump uberhaubt te willen overleven.
Gaat het bij een skydive fout, dan heb je afhankelijk van wat er aan de hand is een seconde of 10 a 20 om te reageren en evt. je reserve te trekken (en er zijn nog wat extra backups zoals een openings-automaat die je reserve opent als je ECHT veeel te laag zit).
Bij Base jumpen heb je maximaal een seconde om bijna puur op instinct te reageren, doe je dat niet dan lig je onderaan een flat of zit je over de gevel van een gebouw uitgesmeerd. Base-jumpen=geen reserve chute (je hebt er de tijd/hoogte niet voor)...elke sprong kan je laatste zijn..
Daarbij dien je een grote kennis en begrip van het materiaal en de werking ervan te hebben, en dien je met het materiaal (via skydiven) VEEL ervaring op te doen.
Het klinkt heel simpel allemaal, maar er komt meer bij kijken dan domweg van een gebouw afspringen en aan een touwtje trekken (het 'touwtje' bestaat zowel in skydiven als in base-jumpen niet..dus succes met zoeken:)
Als je echt serieus bent, kom een keer langs op een skydive club en leer skydiven. Vaak is dat namelijk al een stap die voor vele 'geintreseerden' al te groot blijkt als ze leren hoeveel er qua leren bij komt kijken (zowel vrijeval-skills als bv. het vouwen van een parachute)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |