Ik zit op het moment in Singapore en mijn (Singaporese) collega's hebben een nieuwe uitdaging: namelijk Libris Fish Head Curry laten eten.
Wie van jullie heeft er ervaring mee?
Even ter illustratie:
Gewoon proberen, je zal er zeker niet dood van gaan en misschien vind je he wel lekker.
En je wint de weddenschap
quote:Nee, de wangetjes zijn het aller-aller-lekkerste
Op donderdag 26 juni 2003 08:26 schreef KlaasWinters het volgende:
Ik zou met het oog beginnen, dat ziet er lekker sappig uit
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:18 schreef Libris het volgende:
Met stokjes
Jamaar, ik bedoel, je eet toch niet die hele kop op? .
quote:Eeeeeeeeeeeeeeeeh, okay. Sterkte!
Op donderdag 26 juni 2003 09:27 schreef Libris het volgende:
Het schijnt van wel, op de botjes na....
Heb zelf een tijd in Thailand gewoond, en mijn "inburgeringsmenu" bestond daar uit:
- Vis, veel soorten vis en schelpdieren, maar geen koppen enzo
- Spicyyyyy chili's en curry's (wat heb ik vaak in brand gestaan...)
- Een keer insecten (gefrituurd) en gedroogde inktvis (yekkk)
Je doet ze er volgens mij altijd wel een groot plezier mee om hun locale spijzen te eten..... Als tegenprestatie heb ik ze er toenertijd meegenomen naar "The Old Dutch", een nederlands restaurant daar en ze boerenkool, hutspot en zuurkool laten eten . Konden ze ook wel waarderen.
Succes met die vissekop iig
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 08:30 schreef Pikkebaas het volgende:[..]
Nee, de wangetjes zijn het aller-aller-lekkerste
Bij dit soort vissen zit er altijd nog zoveel vlees aan de kop. Hier in Nederland gooien ze die gewoon weg...zonde!
Btw, ze verkopen hier ook levende kikkers op de markt...
quote:Je overleeft het wel...eten in Singapore is erg veilig. De eisen in de staat zijn er streng en als je voedselvergiftiging krijgt, dan kunnen ze het wel schudden.
Op donderdag 26 juni 2003 11:09 schreef Libris het volgende:
Ik heb het nog niet op en moet er even nog niet echt aan denken, maar als ik het op heb, dan horen jullie het (Ik ga ervan uit dat ik het overleef).Btw, ze verkopen hier ook levende kikkers op de markt...
Levende kikkers
- kun je als huisdier houden
- kun je als speelgoed beschouwen. Kikkerraces etc...Real-life Frogger
- eten
Echter hebben de meeste mensen geen zin om die beesten in hun eigen keuken levend door midden te hakken, dus dan maar daar laten "schoonmaken".
Meestal is dat het beestje over een tafel halen met in het midden een uitstekend mes...1 bak met billetjes, de andere bak met doodbloedende kikkerrompjes...geen smakelijk zicht, zonder knoflook en boter.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |