abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 16:05:31 #126
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11392882
laat ze gewoon die taakstraf en die heropvoeding TIJDENS de celstraf doen, dan hoef je ze ook niet zo lang vast te houden, kost het niet zoveel geld en zijn ze eeeecht wel goed gestraft... win/win situation
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 juni 2003 @ 16:31:14 #127
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11393514
ik vind een taakstraf veel te licht voor t beroven van een vrouw, ik vind dat ze zeker celstraf verdiend hebben. Maar wel gewoon in Nederland.
imagination is more important than knowledge
  donderdag 26 juni 2003 @ 16:59:22 #128
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_11394148
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 16:31 schreef akkien het volgende:
Maar wel gewoon in Nederland.
Waarom nou 'gewoon' in Nederland?

Als ze 'gewoon' in een Nederlandse cel hadden willen zitten, hadden ze 'gewoon' hier iemand de hersens in moeten slaan.

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-06-2003 17:06]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11394474
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 16:31 schreef akkien het volgende:
ik vind een taakstraf veel te licht voor t beroven van een vrouw, ik vind dat ze zeker celstraf verdiend hebben. Maar wel gewoon in Nederland.
ja en in Nederland staan ze dan zo weer op straat of komen er vanaf met een taakstraf.
Laat ze maar lekker daar zitten een maand of wat en dan het restant hier eventueel.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_11394487
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 16:05 schreef sp3c het volgende:
laat ze gewoon die taakstraf en die heropvoeding TIJDENS de celstraf doen, dan hoef je ze ook niet zo lang vast te houden, kost het niet zoveel geld en zijn ze eeeecht wel goed gestraft... win/win situation
Ja maar dat gebeurt dus niet, dat zeg ik nou steeds - dat is het grote gevaar.
pi_11395012
Bron: minvj.
Eén jaar na beëindiging van de maatregel bedraagt het percentage recidivisten voor elk type maatregel om en nabij 26%. Na 2 jaar is dit percentage opgelopen naar 51%. Drie jaar na opheffing van de maatregel heeft 65% één of meer nieuwe justitiecontacten opgebouwd. Driekwart van de totale groep kwam vóór de veroordeling tot de strafrechtelijke maatregel al in de justitiële documentatie voor.

Dit gaat over de straffen voor de jeugd in Nederland. Ik durf het risico wel te nemen dat ze in Praag niks leren en er niet beter van worden.

donderdag 26 juni 2003 @ 17:51:08 #132
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11395236
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 16:59 schreef Verbal het volgende:

[..]

Waarom nou 'gewoon' in Nederland?

Als ze 'gewoon' in een Nederlandse cel hadden willen zitten, hadden ze 'gewoon' hier iemand de hersens in moeten slaan.

V.

Maar waarom kunnen wij de Tjechische overheid niet vragen of ze dat hier mogen?

En natuurlijk kan dat geweigerd worden, maar die jongens moeten na hun straf in onze samenleving weer verder, en waarom kunnen wij dan niet de straf - die natuurlijk wel gewoon door een Tjechische rechter wordt opgelegd naar Tjechisch recht - op een manier ten uitvoer brengen die wij het beste en het rechtvaardigst achten?

Want nogmaals, de "wens" dat die jongens daar hun straf moeten uitzitten, lijkt me op deze manier meer uitdrukking van de individuele voorkeur voor hardere (Tjechische) gevangenissen....

En, nog even afdwalend: Het feit dat de gevangenissen in Tjechië harder zijn, de straffen hoger, en het feit dat die jongens zo'n idiote daad toch daar plegen in plaats van hier, impliceert ook dat potentiele raddraaiers niet echt zo rationeel/berekenend te werk gaan als we soms willen geloven, of in ieder geval niet deze twee....

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
pi_11395434
Het gaat mij er niet om of de gevangenissen in Praag harder zijn of niet, al zou dat wel mooi meegenomen zijn, maar om het feit dat die 2 jongens het komende jaar een lastige tijd tegemoed gaan. Ze verstaan de eerste paar weken/maanden niemand en zullen dus op hun tenen moeten lopen. Iets wat de vrouw die ze in elkaar geslagen hebben haar leven lang waarschijnlijk zal moeten.
Het gaat ook niet zozeer om het rechtssysteem maar om de uitvoering daarvan in Nederland, want daar schort het een en ander aan. Dat is niet populistisch bedoeld al is het wel politiek incorrect.
pi_11395784
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 17:51 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

En natuurlijk kan dat geweigerd worden, maar die jongens moeten na hun straf in onze samenleving weer verder, en waarom kunnen wij dan niet de straf - die natuurlijk wel gewoon door een Tjechische rechter wordt opgelegd naar Tjechisch recht - op een manier ten uitvoer brengen die wij het beste en het rechtvaardigst achten?

..die wij het beste en rechtvaardigste achten ? de arrogantie alleen al... laat ze gewoon daar hun straf uitzitten en hopen dat ze als beter mens wederkeren.
pi_11396738
Ben ik nou de enige die dit eigenlijk een knap zware straf vindt?
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2003 @ 19:35:58 #136
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_11397049
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:26 schreef Swolly het volgende:

Aad en Bas zijn nou niet echt buitenlandse namen

waren ze toevallig ook nog verkleed als acrobaat en clown?
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 19:38:47 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11397108
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 19:18 schreef dax het volgende:
Ben ik nou de enige die dit eigenlijk een knap zware straf vindt?
moet je is een jointje roken op de champs d'elysses (of hoe je dat ook schrijft) zul je zien wat een knap zware straf nu eigenlijk inhoud

andere landen andere strafmaten, daar worden die gasten van te voren voor gewaarschuwd dus eigen schuld = dikke bult in dit geval

donderdag 26 juni 2003 @ 19:39:46 #138
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_11397129
Ach, je moet geen oude omaatjes overvallen, zeker niet in een streng land. Stom. Pech. Punt. Klaar. Slotje. .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 19:40:16 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11397137
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 17:16 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja maar dat gebeurt dus niet, dat zeg ik nou steeds - dat is het grote gevaar.

dat snap ik, maar als ik in charge zou zijn dan zou ik dat doen ... was geen serieus advies voor die 2 praagse relschoppers
  donderdag 26 juni 2003 @ 19:40:56 #140
16715 Mylene
*schatje*
pi_11397149
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 19:39 schreef tvlxd het volgende:
Ach, je moet geen oude omaatjes overvallen, zeker niet in een streng land. Stom. Pech. Punt. Klaar. Slotje. .
Idd, totaal geen medelijden met die jongens.
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 19:50:58 #141
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11397365
je moet het zelfs in nederland niet doen ook al krijg je dr maar een half uur taakstraf voor

als een vriend van mij in mijn aanwezigheid een vrouwtje probeert te beroven en in elkaar te slaan dan schop ik hem hoogstpersoonlijk in elkaar en geef ik zijn geld aan de gedupeerde

iemand die zulkje grapjes uithaalt is echt geen vriend van mij

donderdag 26 juni 2003 @ 20:05:58 #142
19242 yavanna
Results may vary.
pi_11397762
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 14:17 schreef sp3c het volgende:
ik vind het zo simpel om het gelijk maar weer op de opvoeding te gooien en daarmee dus de ouders de schuld te geven.

Laat dat tuig maar gewoon verantwoordelijkheid nemen voor hun actie's, ze zijn dronken geworden en hebben domme dingen gedaan.
Doet iedereen wel is en daar kan ik absoluut niet aan afleiden dat ze geen zelfrespect hebben of heropgevoed moeten worden.

Ze zijn te ver gegaan, ze hebben strafbare feiten gepleegd en de Poolse regering zet daar 1 jaar celstraf op gewoon de bak in smijten en over een jaar weer eruitlaten.
Het moest maar is afgelopen zijn met dat wangedrag van Nederlandse jongeren in het buitenland

Amen

Overigens geloof ik dat deze jongens wel degelijk hun 'lesje' zullen leren, op deze manier, met deze strafmaat.
Aangezien ze nog niet eerder de wet overtreden hebben ( of althans niet gepakt zijn in het verleden) zullen ze zich behoorlijk rot geschrokken zijn, van deze straf, voor hun eerste vergrijp.

Criminelen worden gemaakt in de gevangenis, maar de meeste personen voor wie dat opgaat waren al 'meer dan' crimineel voor ze erin gingen.

Anywayz, laat ze maar lekker zitten daar!

~Cheer up, the worst is yet to come.~
pi_11398111
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 19:38 schreef sp3c het volgende:
andere landen andere strafmaten, daar worden die gasten van te voren voor gewaarschuwd dus eigen schuld = dikke bult in dit geval
Inderdaad, andere strafmaten. Maar betekent dat dat je geen kritiek meer mag hebben op het rechtssysteem van andere landen? In dat geval kan Amnesty International zich wel opheffen...
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 20:24:58 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11398252
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:19 schreef dax het volgende:

[..]

Inderdaad, andere strafmaten. Maar betekent dat dat je geen kritiek meer mag hebben op het rechtssysteem van andere landen? In dat geval kan Amnesty International zich wel opheffen...

kritiek mag je best hebben dat hebben hun ongetwijfeld ook maar je zult je je er toch echt bij neer moeten leggen.

Amnestie kan ook alleen maar wat doen als er echt onmenselijke situatie's ontstaan ik weet verder niet hoe het er in Tschechische cellen aan toegaat maar zo erg zal het niet zijn.

die gasten wisten waar ze waren ...

donderdag 26 juni 2003 @ 20:57:22 #145
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_11399202
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 18:26 schreef Koos Voos het volgende:

[..]

..die wij het beste en rechtvaardigste achten ? de arrogantie alleen al...

Je leest niet helemaal goed - of helemaal niet goed.

Ik stel feitelijk dat elk democratisch land zijn eigen systeem beter vindt dan dat van een ander land, anders zou het zich dat andere systeem wel aanmeten. Nederland lijkt me daarop geen uitzondering.

Maar jij stelt in feite dat elk land het systeem van een ander land beter moet vinden dat dat van zichzelf, anders zou het arrogant van dat land zijn? Lijkt me eerlijk gezegd moeilijk logisch te verdedigen...

quote:
laat ze gewoon daar hun straf uitzitten en hopen dat ze als beter mens wederkeren.
Ik hoop het ook, maar nogmaals, wij hebben in Nederland democratisch besloten dat wij vinden dat onze manier dat het beste waarborgt. En daarom is het niet meer dan logisch om te vragen of die jongens, die straks in Nederland terug zullen keren in de samenleving, die straf ook hier mogen uitzitten.

Natuurlijk hebben wij niets te eisen, want die Tjechen hebben het volste recht die jongens te straffen op de manier die zij wenselijk achten (natuurlijk binnen de grenzen van de wet). Maar die wens hebben lijkt me gewoon normaal, en niemand hier heeft m.i. succesvol het tegendeel betoogd.

"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 21:07:31 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11399450
ben ik het wel mee eens zolang de strafmaat maar niet naar nederlands vertaald wordt (10 minuten vegen en sorry zeggen) ... die jongens hebben in het buitenland een misdaad gepleegd en dan moeten ze ook volgens hun wetten bestraft worden
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:00:06 #147
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11400638
ignorance of the law does not mean exclusion from it
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11400751
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 21:07 schreef sp3c het volgende:
ben ik het wel mee eens zolang de strafmaat maar niet naar nederlands vertaald wordt (10 minuten vegen en sorry zeggen) ... die jongens hebben in het buitenland een misdaad gepleegd en dan moeten ze ook volgens hun wetten bestraft worden
Dat stomme gelul wat je hier nou weer uitkraamt over de Nederlandse strafmaat maakt toch wel dat ik je echt niet serieus meer neem. Tien minuten vegen en sorry zeggen is ontzettend slap geouwehoer - voor dit soort dom geweld krijg je hier ook wel degelijk een straf. Het is zo populair om ons strafsysteem in een kwaad daglicht te stellen terwijl die hele hypothese op niets is gebaseerd.
  donderdag 26 juni 2003 @ 22:31:28 #149
52589 sjun
uit solidariteit
pi_11401309
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 22:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Wat vind je daar zo grappig aan?
Ik vind het nogal een hoge straf - als er tenminste geen toegevoegde waarde bij zit. Als je jongens van die leeftijd zo'n tijd opsluit, weet je bijna zeker dat ze definitief op het slechte pad belanden.

Ik ben meer voor een keiharde werkstraf en strakke begeleiding.

Maar dan wel in Tsjechië opdat de jongens hun cultureel verrijkende leerschool niet mislopen en er meteen een helder voorbeeld uitgaat naar andere Nederlandse jongeren die als gevolg van onze fluwelen gehandschoende vrouwe justitia mogelijk de voeling met gangbare normen en waarden wat waren kwijtgeraakt.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_11401937
Overigens is Tsjechië niet zo'n streng land hoor.
Ze hebben wat rare regeltjes (zoals dat je niet met twee personen op een fiets mag zitten), maar ze lopen weer voor op het alcoholgebruik in het verkeer, je mag daar 0,0 promille hebben. Heb je een uitslag wordt je opgepakt, en terecht.
Maar een politie bureau ziet er daar hetzelfde uit als hier. Ik kan het weten, heb er een dagje in de cel gezeten. Hadden een per ongeluk een 'boompje' omgekapt op vakantie, bleek niet te mogen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')