abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11385370
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:47 schreef akkien het volgende:
In tsjechie verstaan ze serieus niemand, en hier zijn hun ouders...
Ja en? Wat is dit nu weer voor een non-argument.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:54:58 #52
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_11385371
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:45 schreef akkien het volgende:

[..]

dus nu geef jij die ouders de schuld?

Neeeeeeeeeeeeeeee, die jongens hebben die vrouw overvallen.

Maar blijkbaar hebben de heren een empathy bypass, want anders doe je zoiets niet.

Ik hang de filosofie aan dat er in Nederland teveel gediscussieerd wordt met kinderen, en te weinig wordt opgevoed.

Liefde, gein EN duidelijkheid over grenzen en fatsoen. Zo hoort het.

V.

[Dit bericht is gewijzigd door Verbal op 26-06-2003 09:56]

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11385386
Hoe zou Bubba met het zeepje heten in Tjechie?
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:56:07 #54
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11385389
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:52 schreef Lucille het volgende:

[..]

Laten meesleuren met de ander? We hebben het hier over een beroving van een vrouwtje. Tijdens een schoolreis. Denk ff na wat je zegt. Wie laat zich meesleuren in zoiets?

Ja ehhh voordat ik het wist stond hij een vrouwtje te beroven en ik stond daar gewoon bij weet je. Ik werd gewoon meegesleurd. Kon er echt niks aan doen.

Wat een kul zeg. Laat ze maar fijn hun straf uitzitten.

tuurlijk moeten ze hun straf uitzitten, dat lijtk me niet meer dan logisch. Maar t gaat mij erom dat er hier gezegd wordt dat dat in praag moet, terwijl dat in Nederland net zogoed zou kunnen.

Ze gaan hun hoger beroep misschien ook intrekken omdat ze dan sneller uitgeleverd wordn aan Nederland. Afwachting van het hogerberoep betekent nl. dat ze in Tsjechie in de cel moeten wachten.

imagination is more important than knowledge
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:56:28 #55
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_11385392
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:55 schreef Lucille het volgende:
Proeiem-stopper
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:57:27 #56
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11385405
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:54 schreef Lucille het volgende:

[..]

Ja en? Wat is dit nu weer voor een non-argument.

ten eerste heeft een straf geen nut als je alleen maar in een cel zit...
ten tweede zijn de 16 en 17 en hebben allebei ouders die er neit om gevraagd hebben dat hun kidn zoiets doet. In nederland kunnen hun ouders ze veel makkelijker bezoeken dan daar.
  Moderator donderdag 26 juni 2003 @ 09:58:11 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11385416
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:55 schreef Lucille het volgende:
crazy Ivan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:58:15 #58
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11385417
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:47 schreef akkien het volgende:

dat zou jij niet zeggen als t jouw kinderen waren...

Als het mijn kinderen waren geweest dan zou ik niet met de schande kunnen leven die de twee blagen met zich meebrengen. Denk maar niet dat mijn kinderen nog welkom zijn in mijn huis als ze dit flikken.

Een enkeltje naar Praag zal ik boeken, om ze te vertellen dat ze geen steun van mij hoeven te verwachten, en dat ze over een jaar echt niet meer bij mij hoeven aan te kloppen, want in mijn huis zijn ze niet welkom. Ik voed mijn kinderen niet op om te zien hoe ze een weerloze oude vrouw afrossen.
Met hun actie zetten ze mij als ouder te kakken, en je kunt er donder op zeggen dat ik mijn kind lekker weg laat kwijnen in een Praagse cel na wat ze geflikt hebben in Praag.

Dat is overigens ook iets dat mijn ouders zouden doen. Al denk ik dat mijn moeder nog een keertje naar Praag zou komen, om het verstand in m'n kop te rammen met haar vuist. Mijn ouders zouden dat echt niet pikken. Mijn ouders zijn die van die softies die me alles vergeven omdat ik hun zoon ben. Mijn ouders zien dat wat ik ze zou hebben geflikt een verschrikkelijk daad was, en als het aan hen lag dan zou het een jaar extra zijn, want mijn god als ik dat zou flikken in Praag dan zou ik niet eens meer terug naar Nederland durven te komen...

quote:
En nee ik keur t dus niet goed, en ze verdienen idd straf, maar ik vidn het niet redelijk als ze die niet in Nederland mogen uitzitten.
In tsjechie verstaan ze serieus niemand, en hier zijn hun ouders...
Daar hadden ze maar aan moeten denken toen ze in Praag een oude vrouw beroofden en aanvielen. Ik heb geen medelijden voor die gozers, echt niet, ze weten verdomd goed het verschil tussen goed en kwaad, dit is zinloos geweld van de bovenste plank.

Ze verdienen de straf die de Praagse rechtbank hun geeft dubbel en dwars.

There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11385426
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:56 schreef akkien het volgende:

[..]

tuurlijk moeten ze hun straf uitzitten, dat lijtk me niet meer dan logisch. Maar t gaat mij erom dat er hier gezegd wordt dat dat in praag moet, terwijl dat in Nederland net zogoed zou kunnen.

Ze gaan hun hoger beroep misschien ook intrekken omdat ze dan sneller uitgeleverd wordn aan Nederland. Afwachting van het hogerberoep betekent nl. dat ze in Tsjechie in de cel moeten wachten.

Waarom zouden ze hier hun straf moeten uitzitten? Omdat het zo zielig is als ze daar in de cel zitten. Jezus, we hebben het hier over 2 gasten die een vrouwtje hebben overvallen. Das wat anders dan 3 lollies en een pakje kauwgom meejatten uit de supermarkt.
  donderdag 26 juni 2003 @ 09:58:51 #60
16625 robh
pi_11385430
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:57 schreef akkien het volgende:

ten eerste heeft een straf geen nut als je alleen maar in een cel zit...

Wedden van wel?

Die jongens doen het nooit weer als ze uit die cel komen.

En ze zijn geen maagd meer uiteraard

quote:
ten tweede zijn de 16 en 17 en hebben allebei ouders die er neit om gevraagd hebben dat hun kidn zoiets doet. In nederland kunnen hun ouders ze veel makkelijker bezoeken dan daar.
Ja shit voor die ouders. Bezoek is een gunst, geen recht.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 26 juni 2003 @ 10:01:10 #61
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11385461
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:58 schreef sp3c het volgende:

crazy Ivan

Bubbashka Aarschhardvulski
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  donderdag 26 juni 2003 @ 10:01:59 #62
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11385475
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:58 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Als het mijn kinderen waren geweest dan zou ik niet met de schande kunnen leven die de twee blagen met zich meebrengen. Denk maar niet dat mijn kinderen nog welkom zijn in mijn huis als ze dit flikken.

Een enkeltje naar Praag zal ik boeken, om ze te vertellen dat ze geen steun van mij hoeven te verwachten, en dat ze over een jaar echt niet meer bij mij hoeven aan te kloppen, want in mijn huis zijn ze niet welkom. Ik voed mijn kinderen niet op om te zien hoe ze een weerloze oude vrouw afrossen.
Met hun actie zetten ze mij als ouder te kakken, en je kunt er donder op zeggen dat ik mijn kind lekker weg laat kwijnen in een Praagse cel na wat ze geflikt hebben in Praag.

Dat is overigens ook iets dat mijn ouders zouden doen. Al denk ik dat mijn moeder nog een keertje naar Praag zou komen, om het verstand in m'n kop te rammen met haar vuist. Mijn ouders zouden dat echt niet pikken. Mijn ouders zijn die van die softies die me alles vergeven omdat ik hun zoon ben. Mijn ouders zien dat wat ik ze zou hebben geflikt een verschrikkelijk daad was, en als het aan hen lag dan zou het een jaar extra zijn, want mijn god als ik dat zou flikken in Praag dan zou ik niet eens meer terug naar Nederland durven te komen...
[..]

Daar hadden ze maar aan moeten denken toen ze in Praag een oude vrouw beroofden en aanvielen. Ik heb geen medelijden voor die gozers, echt niet, ze weten verdomd goed het verschil tussen goed en kwaad, dit is zinloos geweld van de bovenste plank.

Ze verdienen de straf die de Praagse rechtbank hun geeft dubbel en dwars.

denk jij niet dat die ouders zich verschrikkelijk schamen om wat hun kinderen gedaan hebben???
Maar toch blijven het hun kinderen. wezentjes die je zelf gemaakt hebt, en hebt zien opgroeien, die laat je niet zomaar in de steek zodra ze een oude vrouw beroven.

En nee ik heb absoluut geen medelijden met die jongens, maar wel met hun ouders. En bovendien lijtk het me gewoon beter als ze in een jeugdgevangenis in nederland komen ipv in een gewone gevangenis in praag.

mn rector kan niet bij mn diplomauitreiking zijn omdat ie in praag zit

donderdag 26 juni 2003 @ 10:02:50 #63
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11385488
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:58 schreef robh het volgende:

[..]

Wedden van wel?

Die jongens doen het nooit weer als ze uit die cel komen.

En ze zijn geen maagd meer uiteraard
[..]

Ja shit voor die ouders. Bezoek is een gunst, geen recht.

volgens mij is het wel een recht als de kinderen minder jarig zijn...
pi_11385500
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 09:57 schreef akkien het volgende:

[..]

ten eerste heeft een straf geen nut als je alleen maar in een cel zit... nee das waar, we moeten ze gewoon meer knuffelen want dat helpt wel ....

ten tweede zijn de 16 en 17 ja en? we hebben het hier wel over een overval en niet over een winkeldiefstal of een ander minder ergstig vergrijp

en hebben allebei ouders die er neit om gevraagd hebben dat hun kidn zoiets doet. geen een ouder heeft er om gevraagd dat hun kind het slechte pad op gaat, moeten alle gevangenissen dan maar verdwijnen, wederom een kul argument

In nederland kunnen hun ouders ze veel makkelijker bezoeken dan daar. so what, wat mij betreft worden ze gewoon voor een jaar in de kerker gegooid en wordt de sleutel weggegooid

donderdag 26 juni 2003 @ 10:03:50 #65
16625 robh
pi_11385508
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:02 schreef akkien het volgende:

volgens mij is het wel een recht als de kinderen minder jarig zijn...

Praag is prima te doen met de auto
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 26 juni 2003 @ 10:06:41 #66
136 V.
pi_11385559
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:01 schreef akkien het volgende:
En nee ik heb absoluut geen medelijden met die jongens, maar wel met hun ouders.
En dat mag. Heb ik ook wel.

Het is natuurlijk best een harde tik die je krijgt, maar je krijgt hem van je kinderen, en niet van het rechtssysteem in Praag.

En nogmaals, duidelijkheid, grenzen en fatsoen bijbrengen scheelt echt een hoop.

Dat softe gedoe altijd...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_11385622
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:03 schreef robh het volgende:

[..]

Praag is prima te doen met de auto

Of met de trein.

In Travel staan er genoeg tips om op een makkelijke en goedkope manier naar Praag te gaan. Compleet met leuke bezienswaardigheden.

Hoe kom ik het goedkoopst van Praag naar Nederland
Praag!!
Kun je in Praag ook met Euro´s betalen...
De mooie stad Praag gevangen met mijn fotocamera (leuke dubbelzinnige titel)
Reisverslagje Praag
Naar Praag met de trein
Deze fok!kers doen de groeten uit PRAAG!!!
Praag

pi_11385634
"Ik zie dat je een jaar te lang over de middelbare school hebt gedaan"
"Jaaah, ik heb een jaartje in het buitenland gezeten"

Overigens vind ik het niet meer dan terecht deze straf. Of het nou nut heeft of niet. Je gaat niet eerst een gaspistool kopen om daarmee vervolgens een oud vel af te rossen. Hoe dronken je ook bent.

donderdag 26 juni 2003 @ 10:11:28 #69
16625 robh
pi_11385636
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:10 schreef Lucille het volgende:
Of met de trein.

In Travel staan er genoeg tips om op een makkelijke en goedkope manier naar Praag te gaan. Compleet met leuke bezienswaardigheden.

Praag mooie stad.

Even bij de kids langs en dan de stad in

Goed idee!

Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  donderdag 26 juni 2003 @ 10:11:38 #70
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_11385638
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:01 schreef akkien het volgende:
denk jij niet dat die ouders zich verschrikkelijk schamen om wat hun kinderen gedaan hebben???
Maar toch blijven het hun kinderen. wezentjes die je zelf gemaakt hebt, en hebt zien opgroeien, die laat je niet zomaar in de steek zodra ze een oude vrouw beroven.
Hitler had ook ouders, Charles Manson ook en Jack the Ripper had ook ouders, En als ik me niet vergis Stalin had ze vast ook wel.
quote:
En nee ik heb absoluut geen medelijden met die jongens, maar wel met hun ouders. En bovendien lijtk het me gewoon beter als ze in een jeugdgevangenis in nederland komen ipv in een gewone gevangenis in praag.
Wat een bullshit-argumenten breng jij aan... ik vraag me af op wat voor school jij werkelijk zit. Die gozers zaten op HAVO VWO niveau en flikken een daad die te mongool is om waar te zijn, en jij komt hier met het argument aan dat de arme jongens maar eens wat strafvermindering moeten krijgen omdat het godverdomme zielig is voor de ouders dat ze in Praag hun tijd moeten uitzitten.

Fuck, ongelofelijk, wat leren ze jullie daar op school zeg!

Ik wil jou trouwens wel eens horen als het jouw moeder was die door deze twee heren beroofd was...

quote:
mn rector kan niet bij mn diplomauitreiking zijn omdat ie in praag zit
dat heb jij dus aan die gasten te danken, aan hun achterlijke, vuile daad die ze daar hebben geflikt.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
pi_11385713
Trouwens: ik ben ook een keer goed zat geweest tijdens een schoolreisje naar Praag.
Ik was zo dronken dat ik enorm misselijk werd door die oostbloklift.
Heb ik over de ballustrade in het trappenhuis gehangen en 10 verdiepingen naar beneden gekotst. Alle trapleuningen geraakt en het grootste gedeelte lag in het restaurant in de kelder.

Maar ik heb geen bejaarden geslagen!

donderdag 26 juni 2003 @ 10:25:18 #72
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11385878
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:11 schreef Kugari-Ken het volgende:

Wat een bullshit-argumenten breng jij aan... ik vraag me af op wat voor school jij werkelijk zit. Die gozers zaten op HAVO VWO niveau en flikken een daad die te mongool is om waar te zijn, en jij komt hier met het argument aan dat de arme jongens maar eens wat strafvermindering moeten krijgen omdat het godverdomme zielig is voor de ouders dat ze in Praag hun tijd moeten uitzitten.

Fuck, ongelofelijk, wat leren ze jullie daar op school zeg!

ik heb net mn VWO diploma gehaald...

en de beide jongens zaten in 4 HAVO

En idd...ik zou dr vast anders over denken als t mn eigen moeder was, lijkt me niet meer dan logisch. Maar ik probeer hier dus het eenzijdig redeneren wat iedereen hier doet even tegen te gaan en wat argumenten te geven waarom ze hun straf beter in NEderland kunnen uitzitten.

En dat jullie vinden dat ik kutargumenten heb...ga je gang, ik zal dr niet mee zitten. Maar ga voor de grap je eens verdiepen in de tsjechische gevangenissen...

pi_11385886
quote:
Op het schoolplein van het Erasmus College reageren zeer leerlingen verbaasd op de arrestatie van Aad en Bas.
Volgens hen zijn het jongens die graag een beetje stoer doen en een joint roken, maar zijn het beslist geen relschoppers, en zijn ze niet eerder met de politie in aanraking geweest.
Bron: NRC

Aad en Bas zijn nou niet echt buitenlandse namen, dus het lijken mij geen allochtonen, zoals gesuggereerd werd.

Met 1 jaar zijn ze er trouwens nog licht van af gekomen.

In Tsjechie kun je voor zoiets normaal 2 tot 10 jaar krijgen.
Bij minderjarigen wordt uitgegaan van 50% hiervan.

Dus ze hadden 1 tot 5 jaar cel kunnen krijgen.

donderdag 26 juni 2003 @ 10:27:19 #74
136 V.
pi_11385903
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:25 schreef akkien het volgende:
Maar ga voor de grap je eens verdiepen in de tsjechische gevangenissen...
Dat hadden die jongens beter kunnen doen.

Als ze het fatsoen niet van zichzelf hebben, dan had een kostsn/baten-analyse ze misschien weerhouden...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 26 juni 2003 @ 10:27:56 #75
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_11385918
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:26 schreef Swolly het volgende:

[..]

Bron: NRC

Aad en Bas zijn nou niet echt buitenlandse namen, dus het lijken mij geen allochtonen, zoals gesuggereerd werd.

Met 1 jaar zijn ze er trouwens nog licht van af gekomen.

In Tsjechie kun je voor zoiets normaal 2 tot 10 jaar krijgen.
Bij minderjarigen wordt uitgegaan van 50% hiervan.

Dus ze hadden 1 tot 5 jaar cel kunnen krijgen.

wie hebben ze op t schoolplein geintervieuwd dan...t is vakantie

OWja en we mochten niet eens met de pers praten, dus die leerlingen op een schoolplein vind ik nogal ongeloofwaardig klinken...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')