Verbruikt 1700 liter benzine/diesel? per uur!
14,5 meter lang
8,7 meter breed
13 meter hoog (bij het uitladen)
3500 PK
hij weegt 197 ton
prijs 3 miljoen dollar
Voor de duidelijkheid dit betreft een kiepwagen, maar is met zijn top van 65 km/u best geschikt om even lekker mee te gaan toeren met de vrouw.
tenzij je het niet erg vind om andere auto's te rammen
quote:Eroverheen
Op woensdag 25 juni 2003 21:18 schreef r.o.b het volgende:
Wil zo'n ding wel een een huis-tuin-en-keuken rotonde zien nemen
Staan nog veel vettere in .
Wat een beest
quote:En een terras boven de radiator, kun je 's winters ook warm zitten
Op woensdag 25 juni 2003 21:18 schreef mcintosh het volgende:
Er zit gewoon een trap aangebouwd
quote:
The Caterpillar 797 mining truck was the largest of its kind in the world until 2001. Brought into operation in 2000, it has a payload capacity of 360 tons. The Cat 797 is powered by a 24 cylinder V24 quad-turbo diesel engine that produces an amazing 3,400 horsepower. The truck is 23 feet from the road to the top of truck bed, and almost 50 feet tall when the bed is raised for dumping. The total Length of the truck is 47.5 feet.
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:19 schreef Grayburn het volgende:
Is al een topic over.
Staan nog veel vettere in
.
quote:Jep, de 797, die bedoelde ik.
Op woensdag 25 juni 2003 21:20 schreef mcintosh het volgende:
Zul je em hebben[afbeelding]
[..]
quote:Nee, in Nederland rijden alleen van die Volvo BM's.
Op woensdag 25 juni 2003 21:21 schreef mcintosh het volgende:
Rijden die dingen ook in Nederland rond? Nog nooit zo'n ding gezein in het echt...
quote:
Specifications:Height: 6.9 m (22.5 ft) With Box Raised: 17.1 m (56 ft)
Length: 20.1 m (66 ft) Width: 7.6 m (25 ft)
Weight: 260 tons Payload: 350 tons
Max Weight: 610 tons Horse Power: 3300
[Dit bericht is gewijzigd door mcintosh op 25-06-2003 21:24]
quote:Wel hier net over de grens in de bruinkoolmijnen, ja ok slagje kleiner maar nog bizar groot
Op woensdag 25 juni 2003 21:21 schreef mcintosh het volgende:
Rijden die dingen ook in Nederland rond? Nog nooit zo'n ding gezein in het echt...
quote:Zie ik dat goed, die knipperlichten?? Die zitten er ook alleen maar omdat het moet...
Op woensdag 25 juni 2003 21:18 schreef mcintosh het volgende:
Er zit gewoon een trap aangebouwd
Dan bedoel ik niet de Shuttle, maar het ding waar ie op staat: Marion Crawler genaamd.
Verbruik: 1/371ste kilometer per liter
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:23 schreef mcintosh het volgende:
Dit is de grootste volgens deze site[afbeelding]
[..]
quote:Het is de grootste met dubbele achteras. die CAT en die Liebherr zijn allebei met enkele as.
The Terex Titan was manufactured by General Motors of Canada, and is to date the world's largest tandem axle truck ever built.
4 the record, dit ding "rijdt" tis geen vliegtuig....
Van 0 tot 1000 ( nee geen tiepfout ) in 17 seconden, verbruik: 19 liter per seconde
quote:ja had al ge-edit
Op woensdag 25 juni 2003 21:31 schreef Swolly het volgende:[..]
[..]Het is de grootste met dubbele achteras. die CAT en die Liebherr zijn allebei met enkele as.
[Dit bericht is gewijzigd door mcintosh op 25-06-2003 21:32]
Moet je met zo een wagen ergens langs de weg gaan staan en dan bellen met de wegenwacht betreft een lekke band
Wat zit er in die banden eigelijk. Zijn dat lucht banden?
quote:Vergeet je niet te tanken en de zegeltjes niet
Op woensdag 25 juni 2003 21:37 schreef ThaFreak het volgende:
zoow ik ga eve boodschappen doen hoor
wel machtig mooie machines
quote:deze?
Op woensdag 25 juni 2003 21:28 schreef mcintosh het volgende:
Over benzine monsters gesproken.....Dan bedoel ik niet de Shuttle, maar het ding waar ie op staat: Marion Crawler genaamd.
Verbruik: 1/371ste kilometer per liter
"euuh ja doe maar in bordeaux-rood metallic, en het extra optie pakket incl. airco en open dak"
quote:Ik ben bang dat een voertuig van z'n formaat niet op de openbare weg toegelaten wordt, dus je betaalt ook geen belasting
Op donderdag 26 juni 2003 21:48 schreef Metro2005 het volgende:
blijft de grote vraag wat je daar aan wegenbelasting en verzekering voor betaaldwel machtig mooie machines
quote:In Nederland betaal je overal belasting voor, dus ongetwijfeld ook hiervoor. Of denk je dat meneer Zalm een dergelijk snoepje aan zijn neus voorbij laat gaan?
Op vrijdag 27 juni 2003 11:30 schreef ACT-F het volgende:[..]
Ik ben bang dat een voertuig van z'n formaat niet op de openbare weg toegelaten wordt, dus je betaalt ook geen belasting
quote:Inderdaad, dit is toch wel het neusje van de zalm, als we het over belasting hebben.
Op vrijdag 27 juni 2003 11:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:[..]
In Nederland betaal je overal belasting voor, dus ongetwijfeld ook hiervoor. Of denk je dat meneer Zalm een dergelijk snoepje aan zijn neus voorbij laat gaan?
Maar die Liebherr is volgens mij de grootste, tenminste qua laadvermogen. 400 ton zie ik op het platje staan, en daar komt niks overheen.
Wat denken we dan dat zo'n apparaat verbruikt? Ik weet dat ze er tussen zitten die 50:1 rijden
overigens best cool met zo'n ding over e weg.
aleen jammer dat hij niet in d eparkeergarage past.
quote:Volgens een discovery programma wel, en kosten iets van een ton in dollars per stuk
Op woensdag 25 juni 2003 21:36 schreef ook_gek het volgende:
Wat zit er in die banden eigelijk. Zijn dat lucht banden?
quote:Hoe ga je in gods naam zo een band verwisselen
Op zondag 29 juni 2003 17:47 schreef Weurst het volgende:[..]
Volgens een discovery programma wel, en kosten iets van een ton in dollars per stuk
Ik denk alleen dat ze die bij de kwikfit wel ff moeten bestellen.
quote:He Sjaak.. help je ff met de krik, ik heb een lekke band
Op woensdag 25 juni 2003 21:23 schreef mcintosh het volgende:
quote:Is dat niet het grootste rijdende voertuig op aarde?
Op vrijdag 27 juni 2003 02:50 schreef Ener-G het volgende:[..]
deze?
"euuh ja doe maar in bordeaux-rood metallic, en het extra optie pakket incl. airco en open dak"
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Er was een bedrijf die uitbreidbare voertuigen maakte. Dat waren onderdelen met een aantal banden die 360 graden konden draaien. Als je die units aan elkaar vastmaakt kan je het zo groot maken als de beschikbare ruimte toelaatquote:Op dinsdag 1 juli 2003 12:23 schreef Danielson het volgende:
Is dat niet het grootste rijdende voertuig op aarde?
Zoiets:quote:Op zondag 2 mei 2004 12:35 schreef MercedesCL het volgende:
[..]
Er was een bedrijf die uitbreidbare voertuigen maakte. Dat waren onderdelen met een aantal banden die 360 graden konden draaien. Als je die units aan elkaar vastmaakt kan je het zo groot maken als de beschikbare ruimte toelaat
dit apparaat staat in Canada, heb 'm zelf in het echt gezien en als je er dan naast staat voel je je zooooo ontzettend kleinquote:Op dinsdag 1 juli 2003 11:25 schreef hoe-die-nie het volgende:
Daar hebben ze bij mammoet nog wel wat van staanquote:Op zondag 2 mei 2004 13:32 schreef Sander_Prinsen het volgende:
[..]
Zoiets:
[afbeelding]
Is best cool, dat hele ding kun je dus met 1 afstandsbediening besturenGaat alleen niet zo hard, meer dan een paar kilometer per uur haalt'ie niet en met zo'n lading niet meer dan een paar honderd meter per uur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |