abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fossiel woensdag 25 juni 2003 @ 21:12:35 #1
2628 Karin
pi_11376967
*topic een beetje verboden voor Lois*

Zoals jullie natuurlijk wel weten krijg ik over een paar maanden een nichtje of neefje bij
Alleen weten we nog steeds niets origineels om te geven.

Bij de geboorte van Eva hebben we een kraammand gemaakt met oa een zelf gemaakt t-shirt voor de baby met daarop "mijn eerste kermis" je moet denk Heemskerker zijn om hiervan de lol in te zien hoor

Bij de geboorte van Bram kregen wij van Lois en Jeroen een luiertaart maar allemaal schaapjesdingen (pantoffeltjes, knisperschaapje, schaapjesmobiel enz) en natuurlijk het prachtige bord in de tuin/

Dus nu denken Peet en ik al maanden over een leuk kado maar wij kunnen niet echt iets origineels meer verzinnen. Iets zelf maken vinden we erg leuk (maar we zijn niet supercrea). Ik hoop dat jullie nog wat leuke originele ideeen hebben.

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 25-06-2003 21:15]

pi_11377012
beschuit met muisjes
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_11377044
als het een jongen is geworden : een bierpakket

je kunt niet vroeg genoeg beginnen

pi_11377102
Kan je Lois dan niet 'bannen' in dit topic. . . .
pi_11377121
Een oude traditie: een enorm krentenbrood van ca. 1 meter.
C’est Davie :o)
pi_11377143
en voor een meisje: een string
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_11377145
Best moeilijk, ook omdat het je zus is en je er wat meer "moeite" voor wil doen...

Ehm...

* Teddybeer met naam erin geborduurd
* inderdaad zelf een bord maken voor in de tuin
* Een sprookjesboek helemaal met hun namen erin verwerkt (alsof het over hen gaat, via internet te bestellen) (heb ik ook erg leuk!)

ehm...ik denk nog ff verder...

pi_11377212
een enorme luier van papiermachee maken vol met cadeautjes
  woensdag 25 juni 2003 @ 21:43:27 #9
49425 ijsvries
Fokker-Parents
pi_11377756
een fop cadeau.
  FOK!fossiel woensdag 25 juni 2003 @ 21:44:21 #10
2628 Karin
pi_11377784
Zo'n sprookjesboek klinkt erg leuk Lily. En die luier van papier machee ook!

Helaas Berney kan ik niet bannen. Maar volgens mij kan dat ook niet per topic en het zou wel heel cru zijn om Lois uit haar eigen forum te bannen en dan kan ze het natuurlijk wel nog steeds lezen

woensdag 25 juni 2003 @ 21:48:46 #11
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_11377907
Op de site van Storm op zolder heb ik onlangs een paar prachtige katoenen luiers besteld. Gisteren ontvangen, echt heeeeel mooi! Maar je kunt er ook slabbetjes, omslagdoeken en dergelijke bestellen, en die een persoonlijk tintje geven door bijvoorbeeld het geboortekaartje (of een andere afbeelding) om te laten zetten in een borduurpatroontje. Zo maakt zij (degene van Stormopzolder) iets unieks!
  woensdag 25 juni 2003 @ 21:55:09 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_11378063
Ik heb bij de geboorte van Indy van mijn moeder en zusje een hele mooie geboortetegel (in dit geval een spiegel in de vorm van een beer met haar naam, geboortedatum, gewicht en lengte) gekregen. Dat is bij ons een beetje een traditie in de familie; elk kindje dat geboren wordt krijgt een geboortetegel cadeau
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_11378256
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 21:55 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb bij de geboorte van Indy van mijn moeder en zusje een hele mooie geboortetegel (in dit geval een spiegel in de vorm van een beer met haar naam, geboortedatum, gewicht en lengte) gekregen. Dat is bij ons een beetje een traditie in de familie; elk kindje dat geboren wordt krijgt een geboortetegel cadeau
Mijn tante heeft er ook 1 gemaakt. Die heeft een plaatje van een babietje geborduurd met daaronder mijn naam en geboortedatum. Mijn zusjes hebben er ook alletwee 1

Laatst bedacht ik me iets van een namenboek. Je moet er wel zelf een boek voor kunnen maken (weet niet in hoeverre dat mogelijk is, maar je moet een eind kunnen komen met een printer), waarin allerlei informatie over de naam van de baby staat. Beetje dun boekje met maar 1 naam, maar als het kindje een rits doopnamen heeft moet het lukken.
Dan over elke naam wat info over de betekenis, de oorsprong, bekende personen met die naam, teksten van liedjes, namen van planten, enz.

Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 juni 2003 @ 22:02:40 #14
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11378280
Misschien kun je hier iets leuks vinden: www.jerma.nl

Ik denk nog even verder

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 25 juni 2003 @ 22:05:06 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_11378337
Uhm, een stamboom? In de vorm van een boom dus, de namen van opa's en oma's erop, en jullie zelf natuurlijk, en Lois en Clark en Eva en Frutje De laatste naam moet je dan op het laatste moment erbij zetten natuurlijk
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_11378399
Als Lois een beetje een grote tuin heeft kan je haar ook een echte boom geven, zoals ze vroeger deden, en die in de tuin planten.
Andere ideeen, maar dat heeft weinig met babys te maken, een dure fles wijn die ze dan 21 jaar moet bewaren, en dan kijken wattie waard is
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  woensdag 25 juni 2003 @ 23:49:06 #17
29568 karinswets
mama van anouk
pi_11381066
[quote]Op woensdag 25 juni 2003 21:18 schreef lily het volgende:

* Een sprookjesboek helemaal met hun namen erin verwerkt (alsof het over hen gaat, via internet te bestellen) (heb ik ook erg leuk!)

dat sprookjes boek lijktmij ook wel leuk maar weet jij op welke site ik meer informatie kan vinden?? alvast bedankt

donderdag 26 juni 2003 @ 00:15:29 #18
1696 mimi
Miem voor intimie
pi_11381690
Op deze site http://www.belevingswereld.nl/Startpage/start_startpage.asp, heb ik al vaak een kadootje gekocht.
Niet alleen voor een geboorte maar ook voor een huwelijk of als iemand 30,40, of voor mijn part 65 wordt.
  donderdag 26 juni 2003 @ 00:16:44 #19
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_11381720
Ik heb voor mijn vriendin een beker laten maken met een foto van de echo van haar baby bij het Kruidvat
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_11381869
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 00:16 schreef defender het volgende:
Ik heb voor mijn vriendin een beker laten maken met een foto van de echo van haar baby bij het Kruidvat
Ik vind echo's er altijd wat vies uitzien...
pi_11384064
Van mijn ouders heb ik een heel erg lief beeldje kado gekregen van een vader, moeder en een kindje.

Verder hebben ze voor Jonas een boom laten planten in het Kinderwoud in Israel. Daar krijg je een heel mooi aandenken van wat ingelijst op zijn kamertje hangt.

Een vriend van mij had mooie foto's gemaakt van mijn buik. Hij heeft ze afgedrukt en ingelijst, dat kreeg ik toen ik bevallen was. Vond ik ook heel mooi. Alleen lastig als ze er niks vanaf mag weten!

FOK!fossiel donderdag 26 juni 2003 @ 22:20:37 #22
2628 Karin
pi_11401075
Leuke tips allemaal! Wat een leuke sites weten jullie zeg. Ik heb al een hoop ideetjes.
pi_11402618
Ook erg leuk en apart.. http://www.margootje.nl
  vrijdag 27 juni 2003 @ 10:54:45 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_11408427
Je kunt het geboortekaartje op een hoedendoos laten zetten en dit wordt dan gelakt. Geeft een heel leuk effect en een leuke bewaardoos. Je kunt 't kaartje ook op een kaars oid laten zetten.

Voor Anouk heb ik een gipsen beeld laten beschilderen met naam, geb.dat etc erop . Een maan met een slapend beertje erin, in de kleuren die jij wilt.

Ik ga 'ns kijken of ik er wat sites van kan vinden

I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 27 juni 2003 @ 13:54:21 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_11412101
Heb voor eerste kindje van mijn zus een speeldoosje zelf gemaakt!
In oud mini-koffertje, je kent ze vast wel.

Gat in koffertje maken, muziekdoosje erin (speelgoedwinkel), bekleden met stof en er kleine rubberen beestjes en houten lieve dingetjes in en op plakken!
Had in deksel een gedichtje op de stof geschreven, zodat je het muziekje hoort, gedichtje leest en tegelijkertijd kikkertjes, eendjes en lieveheersbeestjes op blaadjes ziet!

Kikkertje op pin van muziekdoosje gezet: dat draaide dus rond!

Is een werk, maar wel heel leuk en uniek!!!!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')