abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 juni 2003 @ 20:39:31 #1
54031 Levensgenieter
De Grijzen komen eraan!!!!!!!!
pi_11376115
pffff als er ook maar iets is waar ik een hekel aan heb dan is dat wanneer mensen elkaar geld uitlenen en dan bij mij komen zeiken dat ze het geld niet terug krijgen.

LEEN DAN GVD niets uit

Zelf ben ik zo dat ik geen geld meer uitleen. Al zit iemand in erge financiele nood. Dan gaan ze maar naar de ouders toe.

Mijn ervaring is dat er alleen maar gezeik van komt.

Toen de gulden nog bestond heb ik een keer geld uit geleend. Ik moest toen verdomme zoveel moeite doen om mijn geld terug te zien. Belachelijk.

Je leent uit en vervolgens moet je gaan bedelen om het terug te krijgen.

Geld kwesties zijn er voor de bank. Of voor de ouders die toch zwemmen in het geld.

Wat vinden jullie ervan

Ps. Mijn vrienden weten dat ik geen geld uitleen. Omdat ik gezegd heb dat je er alleen maar problemen mee krijgt.

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11376154
Edit: doe ff normaal!

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:44]

pi_11376159
ik leen ook niks meer uit.
ik moet er veelste hard voor werken en zei krijgen alles van hun mammie en pappie (ben de enigste die fulltime werkt)
he buur!
pi_11376192
Je moet gewoon geen geld uitlenen aan je vrienden, krijg je altijd wel ruzie mee want dan denken ze dat ze een afbetaal termijn niet zo serieus hoeven nemen etc.

Ik leen zelf ook hoogstens een paar euro uit.

woensdag 25 juni 2003 @ 20:43:36 #5
54031 Levensgenieter
pi_11376196
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:41 schreef Stranger het volgende:
Edit: doe ff normaal
Edit: reactie op edit

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:44]

ADOS: soms zeg je dat gewoon. En soms geloof je niets dan duisternis. En hoe moet je dan verder?
pi_11376220
[quote]
Op woensdag 25 juni 2003 20:43 schreef Levensgenieter het volgende:

Edit: nou ff ophouden!!!!

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:46]

pi_11376266
ligt er een beetje aan...

Hoe close ben je met degene die geld vraagt en om hoeveel gaat het....

pi_11376268
Lekkere vriend ben jij dan, als een vriend van mij het geld nodig heeft, staat het de volgende morgen op hun rekening.

Als ik het trouwens goed begrijp dan is het zo dat als jij geld van iemand moet krijgen je daar "verdomme zoveel moeite" voor moet doen, maar als je hen geld schuldt dat ze dan bij jou "komen zeiken dat ze het geld niet terug krijgen"?

Hoe dom kan je zijn.. Dat je niet eens ziet dat dat hypocriet is?

[Dit bericht is gewijzigd door ZeroVince op 25-06-2003 20:47]

pi_11376295
Ligt eraan aan wie en waarvoor ik/hun het nodig heb(ben)....
Maar om mijn beste vrienden wat te lenen, of zelf aan ze vragen als het echt nodig is,.. geen probleem.
pi_11376340
Bij mij en vrienden is het ook altijd goed gegaan. Het grootste bedrag wat ik heb uigeleend was 1000 gulden. Ik had het vrij snel terug...
  woensdag 25 juni 2003 @ 20:49:39 #11
54031 Levensgenieter
pi_11376354
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:44 schreef Stranger het volgende:

[..]

Edit

Edit

Alleen vraag ik me af waarom vrienden elkaar geld lenen. En dan komen zeiken BIJ MIJ dat ze na 3 maanden nog steeds niets gezien hebben.

En dat is niet de eerste keer dat het gebeurt.

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:54]

pi_11376372
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:46 schreef ZeroVince het volgende:
Lekkere vriend ben jij dan, als een vriend van mij het geld nodig heeft, staat het de volgende morgen op hun rekening.

Als ik het trouwens goed begrijp dan is het zo dat als jij geld van iemand moet krijgen je daar "verdomme zoveel moeite" voor moet doen, maar als je hen geld schuldt dat ze dan bij jou "komen zeiken dat ze het geld niet terug krijgen"?

Hoe dom kan je zijn.. Dat je niet eens ziet dat dat hypocriet is?

Hoe dom kan je zijn... Dat je niet eens goed kan lezen? Hij heeft het over vrienden van hem die aan derden uitlenen en dan bij hem gaan jammeren dat hun ook zo veel problemen hebben om hun geld terug te krijgen...

Ik tuin er ook niet meer in, iemand is mij nog 500 euro schuldig, en zodra ik er achter kom waar hij nu leeft doet hij dat niet zo lang meer.

woensdag 25 juni 2003 @ 20:51:25 #13
54031 Levensgenieter
pi_11376407
Ik zorg zelf wel dat ik genoeg geld heb

Zelf lenen bij vrienden doe ik dus ook niet graag. Dan ga ik liever naar de postbank en sluit ik daar een lening af.

Of een credit card.

Geld kwesties moet je niet onder vrienden regelen.

pi_11376411
Kleine bedragen lenen is geen probleem. Bijvoorbeeld voorschieten in de kroeg o.i.d. Ik heb dan nooit moeite om terug te krijgen. M'n vrienden etc. zijn hier strict in. Ikzelf ook.

Enorme bedragen zou ik eigenlijk niet uitlenen.

pi_11376433
Edit: hou nu op!!!! Doe eens ff mailen of zo

[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:55]

pi_11376477
Als je niks uitleent ben je echt een WAARDELOZE vriend.
ik leen regelmatig honderden euros bij vrienden. het duurt soms lang dat ze het terug krijgen maar ze krijgen het altijd terug. Mijn vrienden zitten niet te springen om 200 euro tjes gelukkig. Ik zelf leen vanalles uit. Dvds geld cds etc.
Nothing to see here, carry on
pi_11376502
Vriendschap lijkt me belangrijker dan geld. Toen ik op vakantie was in Zuid Afrika en ik graag daarna nog een weekendje Parijs met mijn vriendin eraan vast wou plakken heeft een goede vriend dat voor mij voorgeschoten & geboekt. Binnen een maand terug betaald. Hij even geen geld voor wintersport, toch samen gegaan en ook dat had ik al snel weer terug.
  woensdag 25 juni 2003 @ 20:58:52 #18
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_11376605
Ontopic: Ik leen vaak geld uit aan mijn vrienden omdat ik toch weet dat ze te vertrouwen zijn en dat het wel goed komt
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_11376632
Ik leen heel vaak geld uit aan me vrienden, omdat ik weet dat ik het zo snel mogelijk terug krijg. En andersom is het precies hetzelfde, ik heb nog nooit problemen gehad dat ik geleend geld niet terugkreeg.
  woensdag 25 juni 2003 @ 21:05:31 #20
54031 Levensgenieter
pi_11376769
Dan zal het wel liggen aan de mensen die ik ken.

Als iemand geld heeft geleend en vervolgens salaris heeft en dan nog niet terug betaald. Dan zijn ze erg laks te noemen.

En dan zeiken ze bij mij. Dan krijg ik 2 uur gezeik aan me kop over geld. Waar ik zelf niets mee te maken heb.

Ken ook iemand die 3 duizend gulden heeft geleend en nog nooit heeft terug betaald. Degeen die heeft uitgeleend heeft wel een goede baan nu. Dus hem boeit het niet meer.

Offtopic:

Stranger....ben benieuwd wat je te zeggen had Heb alleen de edit van zwaaibaai gezien.

pi_11377319
Ik doe dat dus ook niet. Hoeveel gesodemieter komt er wel niet voor binnen familie en vrienden waar het allemaal draait om geld?! Dat komt zoooo vaak voor.
Nee hoor, ze zoeken maar een officiële credietverstrekker.

Het gaat hier natuurlijk niet om een paar euro's, of als een vriend vergeten is de portomonnee mee te nemen waardoor je ff voorschiet, want dat doe ik wel.

pi_11377620
Ik hou ook niet van lenen, maar als heel goede vrienden er echt om verlegen zaten zou ik misschien wel een leenovereenkomst met ze overeenkomen (zwart op wit dus). Mits ik het zelf kan missen overigens.
#geen
  woensdag 25 juni 2003 @ 22:15:44 #23
55900 GM
vind ik dan toch
pi_11378591
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:54 schreef RijstNatie het volgende:
ik leen regelmatig honderden euros bij vrienden.
Dit is dus gelul in de ruimte, vriendschap en geld gaan in heel veel gevallen niet samen. Ik vind deze conclusie nogal kort door de bocht. In principe leen ik geen geld aan vrienden (iemand die zich een vriend noemde vroeg aan mij of ik op mijn naam voor haar ¤ 10.000 wilde lenen....).
Ik maak wel de kanttekening dat het er sterk vanaf hangt wie die vriend is en waarvoor dat geld nodig is...
"IK HEB GEMERKT DAT JE HET LEVEN HET BEST KUNT NEMEN ZOALS HET OP JE AF KOMT
Dat lijkt me hoogst onverantwoordelijk.....
MIJ IS HET ALTIJD GOED BEVALLEN"
  woensdag 25 juni 2003 @ 23:14:43 #24
14837 Metamorphozis
Voor de duidelijkheid
pi_11380271
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 20:54 schreef RijstNatie het volgende:
ik leen regelmatig honderden euros bij vrienden. het duurt soms lang dat ze het terug krijgen maar ze krijgen het altijd terug. Mijn vrienden zitten niet te springen om 200 euro tjes gelukkig. Ik zelf leen vanalles uit. Dvds geld cds etc.
bullshit.

als blijkt dat je "vrienden" het niet terug betalen als je hun niet achter hun reet aan zit, dan hebben zij het er toch naar gemaakt dat je niks meer wilt uitlenen?

als je geld uitleent terwijl je weet dat je het niet terug krijgt, hou je jezelf toch alleen maar voor de gek?

[url=http://edrumpicsite.flappie.nl]http://edrumpicsite.flappie.nl[/url] Voor foto's + commentaar van/over electronische drumstellen!
  woensdag 25 juni 2003 @ 23:24:06 #25
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_11380495
Ik ben er ook van genezen.
Moet nog steeds 400 gulden, jaja GULDEN terugkrijgen. Maarja, ik heb zelf besloten dat ik er niet om ga zeiken en dat ik haar voor de rest te graag mag om het onze vriendschap te laten verkloten.

Als ze geen geld heeft, betaal ik wel gewoon haar drankjes oid, dat hoef ik dan ook niet terug, maar grote bedragen lenen, doe ik niet meer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')