LEEN DAN GVD niets uit
Zelf ben ik zo dat ik geen geld meer uitleen. Al zit iemand in erge financiele nood. Dan gaan ze maar naar de ouders toe.
Mijn ervaring is dat er alleen maar gezeik van komt.
Toen de gulden nog bestond heb ik een keer geld uit geleend. Ik moest toen verdomme zoveel moeite doen om mijn geld terug te zien. Belachelijk.
Je leent uit en vervolgens moet je gaan bedelen om het terug te krijgen.
Geld kwesties zijn er voor de bank. Of voor de ouders die toch zwemmen in het geld.
Wat vinden jullie ervan
Ps. Mijn vrienden weten dat ik geen geld uitleen. Omdat ik gezegd heb dat je er alleen maar problemen mee krijgt.
Ik leen zelf ook hoogstens een paar euro uit.
quote:Edit: reactie op edit
Op woensdag 25 juni 2003 20:41 schreef Stranger het volgende:
Edit: doe ff normaal
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:44]
Edit: nou ff ophouden!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:46]
Als ik het trouwens goed begrijp dan is het zo dat als jij geld van iemand moet krijgen je daar "verdomme zoveel moeite" voor moet doen, maar als je hen geld schuldt dat ze dan bij jou "komen zeiken dat ze het geld niet terug krijgen"?
Hoe dom kan je zijn.. Dat je niet eens ziet dat dat hypocriet is?
[Dit bericht is gewijzigd door ZeroVince op 25-06-2003 20:47]
quote:Edit
Op woensdag 25 juni 2003 20:44 schreef Stranger het volgende:[..]
Edit
Alleen vraag ik me af waarom vrienden elkaar geld lenen. En dan komen zeiken BIJ MIJ dat ze na 3 maanden nog steeds niets gezien hebben.
En dat is niet de eerste keer dat het gebeurt.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:54]
quote:Hoe dom kan je zijn... Dat je niet eens goed kan lezen? Hij heeft het over vrienden van hem die aan derden uitlenen en dan bij hem gaan jammeren dat hun ook zo veel problemen hebben om hun geld terug te krijgen...
Op woensdag 25 juni 2003 20:46 schreef ZeroVince het volgende:
Lekkere vriend ben jij dan, als een vriend van mij het geld nodig heeft, staat het de volgende morgen op hun rekening.Als ik het trouwens goed begrijp dan is het zo dat als jij geld van iemand moet krijgen je daar "verdomme zoveel moeite" voor moet doen, maar als je hen geld schuldt dat ze dan bij jou "komen zeiken dat ze het geld niet terug krijgen"?
Hoe dom kan je zijn.. Dat je niet eens ziet dat dat hypocriet is?
Ik tuin er ook niet meer in, iemand is mij nog 500 euro schuldig, en zodra ik er achter kom waar hij nu leeft doet hij dat niet zo lang meer.
Zelf lenen bij vrienden doe ik dus ook niet graag. Dan ga ik liever naar de postbank en sluit ik daar een lening af.
Of een credit card.
Geld kwesties moet je niet onder vrienden regelen.
Enorme bedragen zou ik eigenlijk niet uitlenen.
[Dit bericht is gewijzigd door zwaaibaai op 25-06-2003 20:55]
Als iemand geld heeft geleend en vervolgens salaris heeft en dan nog niet terug betaald. Dan zijn ze erg laks te noemen.
En dan zeiken ze bij mij. Dan krijg ik 2 uur gezeik aan me kop over geld. Waar ik zelf niets mee te maken heb.
Ken ook iemand die 3 duizend gulden heeft geleend en nog nooit heeft terug betaald. Degeen die heeft uitgeleend heeft wel een goede baan nu. Dus hem boeit het niet meer.
Offtopic:
Stranger....ben benieuwd wat je te zeggen had Heb alleen de edit van zwaaibaai gezien.
Het gaat hier natuurlijk niet om een paar euro's, of als een vriend vergeten is de portomonnee mee te nemen waardoor je ff voorschiet, want dat doe ik wel.
quote:Dit is dus gelul in de ruimte, vriendschap en geld gaan in heel veel gevallen niet samen. Ik vind deze conclusie nogal kort door de bocht. In principe leen ik geen geld aan vrienden (iemand die zich een vriend noemde vroeg aan mij of ik op mijn naam voor haar ¤ 10.000 wilde lenen....).
Op woensdag 25 juni 2003 20:54 schreef RijstNatie het volgende:
Als je niks uitleent ben je echt een WAARDELOZE vriend.
ik leen regelmatig honderden euros bij vrienden.
quote:bullshit.
Op woensdag 25 juni 2003 20:54 schreef RijstNatie het volgende:
Als je niks uitleent ben je echt een WAARDELOZE vriend.
ik leen regelmatig honderden euros bij vrienden. het duurt soms lang dat ze het terug krijgen maar ze krijgen het altijd terug. Mijn vrienden zitten niet te springen om 200 euro tjes gelukkig. Ik zelf leen vanalles uit. Dvds geld cds etc.
als blijkt dat je "vrienden" het niet terug betalen als je hun niet achter hun reet aan zit, dan hebben zij het er toch naar gemaakt dat je niks meer wilt uitlenen?
als je geld uitleent terwijl je weet dat je het niet terug krijgt, hou je jezelf toch alleen maar voor de gek?
Als ze geen geld heeft, betaal ik wel gewoon haar drankjes oid, dat hoef ik dan ook niet terug, maar grote bedragen lenen, doe ik niet meer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |