Ik heb al ik weet niet hoeveel van die pakkied Fermox op. Dan gaat het even weg. Uiteraard zeer goede hygiene. Nagels kort, alles schoonmaken, schone kleren beddegoed ect. Laatste keer was ik toch een goede 4/5 weken van de infectie af. Komt ook echter steeds weer terug. Maakt niet uit hoe goed in schoonmaak. Ontsmet zelf mijn toetsenbord.
Probleem is, ik woon in een studentencomplex En ik douchen, koken enzo voor algemeen gebruik. En dus *no way* dat ik een notitie ophang 'Ik heb een wormeninfectie. Allemaal ook Fermox slikken stelletje vieze infectiehaarden!!' Tenzij ik mijzelf er supersnel uit wil laten werken.
Enne, 1 microscopies (technisch gezien 2 misschien) eitje naar binnen en het feest begint weer Moet ik die pilletjes nou blijven slikken tot het einde van mijn studieperiode? Erger nog, moet ik de komende 2 jaar non-stop met gif en halfdooie wormen in mijn lijf blijven doorlopen?
Of kan een andere infectie zijn, en ligt het echt aan mij (Ik zorg er zorgvuldig voor andere niet te besmette). Ik heb nog nooit eitjes of wormen in mijn ontlasting gezien. 1 keer (de eerste) een worm gevonden tijdens wassen. Wit wormpje 1 a 2 centimeter. (Zou ook een stukje worm geweest kunnen zijn) en soms voel ik de worm daarwerkelijk naar buiten komen. Krijg hem echter nooit te pakken. Kan het onderhuids zitten misschien? Of heb ik geen aarsmade of andere 'standaard' worm. Iet's zeldzaams ofzo? Het leek helemaal niet op een lint of spoelworm ofzo.
Help
maarre op vakantie geweest naar de amazone toevallig?????
-edit-onzinreakties verwijderd.
[Dit bericht is gewijzigd door Bluezz op 24-06-2003 21:16]
Ik bak mijn vlees goed door. Ik denk dat ik gewoon via een andere persoon besmet ben geraakt :/
Maar ontopic, ik zou toch echt naar de huisarts gaan. Die komen wel vreemdere dingen tegen. En zo kom je er tenminste achter wat het is.
Een oom van mij heeft 'n keer zijn poep moeten opsturen naar het lab, krijg je zo'n koker mee naar huis waar je het in moet doen.
En als ze dan weten wat het is kun je misschien beter maatregelen nemen. Misschien heb je wel een huisgenoot die het heeft en die van niks weet (of hoopt dat het vanzelf weer weg gaat).
Succes en sterkte !
Hoe weet je zo zeker dat je niet je huisgenoten "aansteekt".
quote:Serieus, dit klinkt chronisch.. Het lijkt iets te futuristisch als t onderhuis moet zitten. Ik denk dat je gewoon bang bent dat je t hebt.. Dus vandaar, praat met je huisarts, doe een test maar zorg iig dat je zekerheid hebt.
Op dinsdag 24 juni 2003 21:08 schreef Sandra374 het volgende:
-knip-
Ik heb nog nooit eitjes of wormen in mijn ontlasting gezien. 1 keer (de eerste) een worm gevonden tijdens wassen. Wit wormpje 1 a 2 centimeter. (Zou ook een stukje worm geweest kunnen zijn) en soms voel ik de worm daarwerkelijk naar buiten komen. Krijg hem echter nooit te pakken. Kan het onderhuids zitten misschien?
quote:Het komt echt vaker voor dan je denkt
Op dinsdag 24 juni 2003 21:22 schreef Sandra374 het volgende:
Volgens mij zijn wormeninfecties bij mensen vrij zeldzaam. Zo nu en dan hoor je toch wel eens dat er op schook X hoofdluis is aangetroffen ofzo? In no time verspreid dat zich. Maar dat houd niet in dat op iedere school zoiets wordt aangetroffen? Je raakt besmet door vlees of niet goed gewassen sla. Maar zie maar eens van de infectie af te komen :/
Ik zal wel ff wat zoeken
Anderen ervan op de hoogte stellen is geen optie. Het is gewoon *te goor*. Ik zou woest worden ini zo'n geval. Ook al kan die persoon er niks aan doen. Het zijn freaking wormen die in je darmen leven o.O;
quote:O MY GOD, dit WIL ik allemaal niet weten !! *weeeeh*
Op dinsdag 24 juni 2003 21:26 schreef Haanibal het volgende:
Heeft niet ieder mens (wat) wormen?? Net zoals 1/3 van de mensen hele kleine beestjes over de wimpers hebben lopen.Ik zal wel ff wat zoeken
Ik wou dat je bij mijn oude huisarts kon gaan. Die man was echt super. Hij zou meteen tegen je zeggen: "Meid, wat vreselijk vervelend voor je, we gaan er wat aan doen."
Dat hielp gewoon zo, dat ie begreep dat je niet voor de lol kwam. Helaas is ie met pensioen.
Nu zit er een kwallebak van een vent waar ik de volgende keer dat ik ga eerst es ff ruzie mee ga zoeken om duidelijk te maken dat ik echt niet voor de fun kom.
quote:Ik zou niet woest worden, je doet het toch niet met opzet?
Op dinsdag 24 juni 2003 21:29 schreef Sandra374 het volgende:
Oh nee ik weet zeker dat het zo nu en dan terugkomt. En na 5 weken verwacht je niet echt iets meer :/ En ik meen dat een levenssyclus 3 weken is, hoe zou ik dan mijzelf kunnen herbesmetten? Bovendien jeukt het ontzettend, en zo klein is een wormpje niet dat je je het kan inbeelden.Anderen ervan op de hoogte stellen is geen optie. Het is gewoon *te goor*. Ik zou woest worden ini zo'n geval. Ook al kan die persoon er niks aan doen. Het zijn freaking wormen die in je darmen leven o.O;
quote:Je kan die shit toch gewoon blijven slikken eens per twee weken? Kost bijna niks...
Op dinsdag 24 juni 2003 21:29 schreef Sandra374 het volgende:
Oh nee ik weet zeker dat het zo nu en dan terugkomt. En na 5 weken verwacht je niet echt iets meer :/ En ik meen dat een levenssyclus 3 weken is, hoe zou ik dan mijzelf kunnen herbesmetten? Bovendien jeukt het ontzettend, en zo klein is een wormpje niet dat je je het kan inbeelden.Anderen ervan op de hoogte stellen is geen optie. Het is gewoon *te goor*. Ik zou woest worden ini zo'n geval. Ook al kan die persoon er niks aan doen. Het zijn freaking wormen die in je darmen leven o.O;
quote:Heb je het al voor een langere periode achter elkaar geslikt dan? Eitjes moeten door iets worden gelegd/gemaakt. Op een gegeven moment moet je gewoon helemaal vrij zijn van al die shit.
Op dinsdag 24 juni 2003 21:36 schreef Sandra374 het volgende:
Daar gaat het niet om. Het is toch een gif. In zeer zeer kleine dosis natuurlijk, maar na 2 jaar slikken.... Bovendien kunnen al die eitjes in je lichaam nooit goed voor je zijn. Zelfs als ze naar uitkomen gedood worden.
Wat moet de apother assistente niet denken. En dat nog 2 jaar? Mag ze wel een vooraad aanleggen >:(
quote:
Als er geen klachten zijn hoeft er in principe geen behandeling plaats te vinden. De aarsmade is in principe onschuldig. Goede hygiënische maatregelen zijn belangrijk:-frequent handen wassen, in ieder geval na elk bezoek aan het toilet en vóór elke maaltijd
-nagels goed kort en schoon houden
-kleding en beddengoed vaak verschonen
-wc regelmatig schoonmaken, net als de vloeren en het speelgoed
quote:Probeer anders minderen (of geheel stoppen) van het consumeren van rund- of varkensvlees voor een tijdje 6-7 weken of zo.
Oorzaak
Lintwormbesmetting wordt meestal veroorzaakt door het eten van besmet rund- of varkensvlees, dat onvoldoende verhit is. Besmet vlees bevat kleine cysten waarin zich lintwormlarven bevinden. Een cyste hecht zich aan de darmwand en groeit in een paar weken tot maanden uit tot een lintworm. In tegenstelling tot de aarsmade is een lintworminfectie niet overdraagbaar op andere mensen.
*Besluit dan maar om de komende 2 maanden iedere week 1 tabletje te nemen*
Nog 1 vraagje. Hoelang duurt het voordat een worm zich gaat voortplanten? Als dat 3 dagen is zou 1 keer per week niet genoeg zijn (Stel dat ik mezelf dagelijks zou besmetten)
quote:Waarom niet? Het kan toch zo zijn dat jij er vatbaarder voor bent omdat je er langer last van hebt gehad???
Op dinsdag 24 juni 2003 21:55 schreef Sandra374 het volgende:
Dat vindt ik dus een onzin antwoord. Als de keuringsdienst van waren wormeitjes aantreft is het niet best. Maar het kan 1 keertje misgaan. En ben ik na 7 weken niet meer vatbaar voor eitjes in halfrauw vlees?
quote:Je kan nooit 100% zeker zijn als je niet naar de dokter gaat...
Op dinsdag 24 juni 2003 22:44 schreef Sandra374 het volgende:
Maar ik kan er dus 100% zeker van zijn dat het 'onschuldige' wormpjes zijn die niet stieken mijn nieren aan het opvreten zijn ofzo?
Ben bang dat je toch de rest moet inlichten. Hoe vervelend dat ook is.
quote:Hm ik zou hiervoor ook een kloon aanmaken. Het is een van de genanste medische problemen die je kunt hebben, denk ik. Ookal kun je er zelf niets aan doen. Ik moet zeggen ik ben wel gefascineerd! Hoe kan dat nou zomaar gebeuren. Het lijkt me een eng idee, parasieten in je lijf. Niet dat je die zonder wormen niet hebt hoor, maar ja wormen zijn zichtbaarder zeg maar. Ik hoop dat TS snel van haar infectie afkomt.
Op dinsdag 24 juni 2003 23:53 schreef Cola_Light het volgende:
Heb je je daarvoor helemaal geregistreerd?
quote:Ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is, maar hier overdrijf je toch echt. Je fantasie slaat op hol, ws door gebrek aan feitelijke kennis.
Oke. Maar ik kan er dus 100% zeker van zijn dat het 'onschuldige' wormpjes zijn die niet stieken mijn nieren aan het opvreten zijn ofzo? Of na nog een paar maanden door mijn hele lichaam zitten ofzo? Maakte ik me ook wel wat zorgen over.
quote:Ik weet niet of dat verstandig is. Mss raken die wormen dan wel immuun.
*Besluit dan maar om de komende 2 maanden iedere week 1 tabletje te nemen*
quote:In de bijsluiter van zo'n antiwormenmiddel staat heel duidelijk dat je na precies twee weken het tweede pilletje moet nemen. Dan zijn nl de eitjes uitgekomen (die door het eerste pilletje niet gedood worden).
Nog 1 vraagje. Hoelang duurt het voordat een worm zich gaat voortplanten? Als dat 3 dagen is zou 1 keer per week niet genoeg zijn (Stel dat ik mezelf dagelijks zou besmetten)
Overigens komen wormpjes best vaak voor. Maar ja, taboe he!
Ik heb ze ook wel eens (werk met kinderen).
En over die luizen, ook díe komen regelmatig voor hoor.
Maar juist door schaamte wordt eea niet op tijd of niet adequaat aangepakt en verspreiden ze zich snel.
Anyway, naar de dokter, ook al vind je het genant. Succes.
Ik kan er naast zitten en er over heen gelezen hebben
quote:'gewone' aarsmaden zou je toch wel in je ontlasting moeten zien, wellicht niet altijd, maar als je er al ff last van hebt toch wel.
Op dinsdag 24 juni 2003 21:08 schreef Sandra374 het volgende:
...
Ik heb nog nooit eitjes of wormen in mijn ontlasting gezien. 1 keer (de eerste) een worm gevonden tijdens wassen. Wit wormpje 1 a 2 centimeter.
quote:Dat klinkt wel vreemd; lijkt er meer op dat het een lintworm is (zoals al was aangegeven)
(Zou ook een stukje worm geweest kunnen zijn) en soms voel ik de worm daarwerkelijk naar buiten komen. Krijg hem echter nooit te pakken.
quote:Als het onderhuids zou zitten, dan krijg je ze niet in je ontlasting, maar komen ze (soms) uit je huid, met name als je in (redelijk) koud water gaat zitten/douchen. De wond die dan achterblijft is pijnlijk.
Kan het onderhuids zitten misschien? Of heb ik geen aarsmade of andere 'standaard' worm. Iet's zeldzaams ofzo? Het leek helemaal niet op een lint of spoelworm ofzo.
Wat al is gezegd: ga naar de dokter en schaam je maar niet; maden komen heel vaak voor en niet alleen bij kinderen!
ps: 'normale' infectie kan ook al door het aanraken van een deurknop komen. Bijt je ook nagels of zit je weleens in je neus of mond met je vingers? Zoja, direct mee ophouden!
Komend weekend moet mijn zoontje dus de tweede dosis, maar hij is er al wel vanaf.
Sterkte.
quote:Gia, die tweede dosis is niet zo zeer voor de zekerheid, maar om de intussen uitgekomen eitjes alsnog te doden. Dus ja, nú is je zoontje ervan af, want de wormpjes zijn dood en de eitjes nog niet uitgekomen.
Op woensdag 25 juni 2003 12:58 schreef Gia het volgende:
Eén of andere suspensie die je één keer in moet nemen en dan na twee weken nog één keer voor de zekerheid.Komend weekend moet mijn zoontje dus de tweede dosis, maar hij is er al wel vanaf.
quote:Maar na die tweede dosis is hij er toch wel vanaf? Neem ik aan.
Op woensdag 25 juni 2003 13:19 schreef Moonah het volgende:[..]
Gia, die tweede dosis is niet zo zeer voor de zekerheid, maar om de intussen uitgekomen eitjes alsnog te doden. Dus ja, nú is je zoontje ervan af, want de wormpjes zijn dood en de eitjes nog niet uitgekomen.
Misschien dat dit spul ook de TS kan helpen.
quote:Ik ben geen dokter
Op woensdag 25 juni 2003 14:30 schreef Gia het volgende:[..]
Maar na die tweede dosis is hij er toch wel vanaf? Neem ik aan.
quote:Kan ook terugkomen als je niet voorzichtig bent. Handen, speelgoed, deurknoppen, enz goed wassen. Anders heeft ie ze zo weer. Het zou trouwens beter zijn als het hele gezin aan die kuur meedoet, want jullie hebben ook veel kans om de wormen te krijgen.
Op woensdag 25 juni 2003 14:30 schreef Gia het volgende:[..]
Maar na die tweede dosis is hij er toch wel vanaf? Neem ik aan.
Misschien dat dit spul ook de TS kan helpen.
quote:GA NAAR DE DOKTER IPV HALFSLACHTIGE ADVIEZEN VAN USERS HIER!!
Oke. Maar ik kan er dus 100% zeker van zijn dat het 'onschuldige' wormpjes zijn die niet stieken mijn nieren aan het opvreten zijn ofzo? Of na nog een paar maanden door mijn hele lichaam zitten ofzo? Maakte ik me ook wel wat zorgen over.*Besluit dan maar om de komende 2 maanden iedere week 1 tabletje te nemen*
Zo, dat is eruit, maar dat is echt het beste advies.
Ik ben zelf ook niet zo hygienisch, bijt me nagels enzo. Dus daarom krijg ik het.
Dat van jou klinkt irritanter, want jij kunt er niet af komen, en je zit ook niet echt in een hygienische situatie.
Veel sterkte
Misschien is er ook een goede kuur voor mensen.
En je bent denk ik echt niet de enige.
Vroeger waarschuwde mijn dokter mij altijd dat ik mijn handen moest wassen na het naar de wc gaan en dergelijke. Sindsdien heb ik me daar strikt aan gehouden.
Een ander studentenhuis is misschien een optie
Een keer met je billen bloot bij de huisarts lijkt me een stuk minder onaangenaam dan maandenlang wormen hebben
-edit- foutje verbeterd, met dank aan Bright
[Dit bericht is gewijzigd door Rewimo op 26-06-2003 12:14]
quote:Je bedoelt dus het omgekeerde:
Op woensdag 25 juni 2003 19:18 schreef Rewimo het volgende:
Een keer met je billen bloot bij de huisarts lijkt me een stuk minder aangenaam dan maandenlang wormen hebben
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 08:15 schreef Bright het volgende:[..]
Je bedoelt dus het omgekeerde:
Maandenlang wormen hebben lijkt me een stuk minder aangenaam dan een keer met je billen bloot bij de huisarts
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 12:13 schreef Rewimo het volgende:[..]
Eh ja, inderdaad. Moet onaangenaam zijn natuurlijk
Ik vind het trouwens een hele leuke zin om 2x snel te zeggen en daarna 1x langzaam...
Ik kan het niet laten; het is het beste advies dat hier staat en het is een 'spannende' zin. Hier komt de stelling van vandaag nog een keer:
Maandenlang wormen hebben lijkt me een stuk minder aangenaam dan een keer met je billen bloot bij de huisarts.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |