quote:Ga gewoon op de bonnefooi , al is het er wat te laat voor, er is best wel werk te vinden, of bel sportura, die hebben vaak midden in het seizoen nog mensen nodig.
Op vrijdag 28 november 2003 20:59 schreef popje het volgende:
ik heb er een schijthekel aan, ik werd aangenomen om in tignes te gaan werken voor husk studentenreizen, ben op training geweest, en was gegarandeerd van een plaats als reisleiding, en heb andere selectiedagen afgezegd, en word nu ineens vanmorgen gebeld dat het niet doorgaat en dat er te weinig boekingen waren!! ze gaan nog kijken wat ze voor me kunnen doen, maar ik baal er wel flink van, ik was er helemaal vanuitgegaan dat ik zou gaan, nu gaat het ineens niet meer door! GVD!!!
quote:10 cm sneeuw is zeker niet genoeg. Dan schuur je gewoon over de stenen heen. Minstens 50 cm heb je nodig.
Op vrijdag 5 december 2003 09:32 schreef UberPhreak het volgende:[..]
das wel een tegenvaller voor je
hoe komt het?
trouwens 10cm sneeuw op de berg... isda genoeg?
quote:De types die hij noemt zijn vrouwen/kinder boardjes, maar de maten die hij erbij noemt kloppen daar niet mee, die lopen maar tot 148, verder ken ik het merk niet, maar ik zou het niet doen als ik jou was.
Op donderdag 4 december 2003 23:26 schreef danerit het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport, snowboarden. Ik heb in Nederland al wel 2 weekjes in een hal doorgebracht met les dus ik kan het wel een beetje.Ik vroeg me af wat het huren van een board en schoenen voor een week eigenlijk kost?
Ik kwam op marktplaats namelijk een aanbieding tegen waar snowboards met bindingen werden aangeboden. De prijs was wel aardig. Dit is de link: http://marktplaats.nl/markt/sport/snowboarden/8958.htm?ret=%2Fmarkt%2Fsport%2Fsnowboarden.htm%3Fzoek%3D%26av%3Da%26pv%3D%26fo%3D1%26rv%3D999
Ik weet niet of hetgene dat aangeboden is goed is of niet. Ik hoef zelf geen topspul, ben nog maar een beginner natuurlijk. Misschien dat jullie enig idee hebben of dit goed is?
Huren koste vroeger +/- 200 gulden per week, maar dat zou ik als ik jou was eerst doen voordat je een board gaat kopen!
Er ligt al 170 cm dus met de sneeuw komt het wel goed dacht ik zo.
Nu wil ik daar snowboard lessen gaan nemen, heeft iemand nog goede ervaring met een snowboardschool daar ![]()
Ik ben vorig jaar ook geweest en heb dus al wat ervaring ![]()
En die boardercross is dat te doen voor een beginer.
Ik kan in ieder geval niet meer wachten en wil eik morgen al weg
MIsschien ga ik in februari nog een lang weekend of een midweekje, als we ergens een last-minute lowbudget reisje kunnen prikken ![]()
* Tr0ublegum heeft er al zin in!
quote:Oeeeeeeeeeeeeh, *jaloers is
Op woensdag 3 december 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:Daar ga ik volgende week vrijdag ook heen.. een weekie Kitzen
quote:Teveel afzeggingen, met name mensen die van mij per sé mee moesten.
Op vrijdag 5 december 2003 09:32 schreef UberPhreak het volgende:
das wel een tegenvaller voor jehoe komt het?
quote:Yep en het wordt nog meer, Sölden komt zo goed als altijd wel goed.
trouwens 10cm sneeuw op de berg... isda genoeg?
quote:10 cm is niet genoeg hoor
Op zondag 7 december 2003 18:40 schreef elcastel het volgende:[..]
Teveel afzeggingen, met name mensen die van mij per sé mee moesten.
[..]Yep en het wordt nog meer, Sölden komt zo goed als altijd wel goed.
quote:Vanaf middelstation is de sneeuw altijd goed en vaak super. Als er één maal een keer goed sneeuw gevallen is in het dorp dan blijft de dalafdaling meestal ook wel verzekerd. Laat je dan niet misleiden door een sneeuwhoogte van 10cm (of zelfs 0 cm) in het dal. Ze blijven de dalafdaling dan prepareren (met sneeuwkanonnen desnoods) en deze valt dan gewoon te skieën. Als het echter heel erg warm is, is het in de middag en zeker aan het eind van de dag een bugelpiste vanaf middelstation (gigijoch) tot aan het dal. Comedy-capers en zweet in de bilnaad van het klunen als je het skiën niet op jonge leeftijd geleerd hebt.
Op zondag 7 december 2003 18:40 schreef elcastel het volgende:Yep en het wordt nog meer, Sölden komt zo goed als altijd wel goed.
quote:Flachau.
Op maandag 8 december 2003 22:42 schreef ChrisJX het volgende:
Hee Frenkie, ga jij de skileraar uithangen?? Waaro?
Maar wees gerust. komend weekend gaat het sneeuwen in Oostenrijk. En er valt nog wel meer!
quote:Bovenaan de Rockey Mouintains
Op dinsdag 24 juni 2003 20:38 schreef Frenkie het volgende:[..]
Nou dat valt toch tegen.
In Australie, Nieuw Zeeland en Chili wel. Dat is namelijk op het zuidelijke halfrond
* WattaFakka gaat dit jaar ook op wintersport
.
En dan ook nog eerst ff Kitzen, ik vind het niet kunnen ![]()
(als je nou skileraar in Kaprun was geworden, had ik met de carnaval les van je kunnen hebben
)
quote:Gelul, je kan skieen het beste de afgelopen vijf/zes jaar geleerd hebben. Dan ben je namelijk opgegroeid met de Carveski en die techniek is behoorlijk anders.
Op maandag 8 december 2003 16:29 schreef Schupi het volgende:
zweet in de bilnaad van het klunen als je het skiën niet op jonge leeftijd geleerd hebt.
Ik heb tijdens mijn opleiding meer af moeten leren dan aan!
quote:Volkomen mee eens
Op maandag 8 december 2003 23:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Gelul, je kan skieen het beste de afgelopen vijf/zes jaar geleerd hebben. Dan ben je namelijk opgegroeid met de Carveski en die techniek is behoorlijk anders.
quote:Weet ik niet, in de bergen wel!
Op maandag 8 december 2003 22:59 schreef ChrisJX het volgende:
Maar gaat het ook in Wenen sneeuwen?
quote:
Hermann Maier als baas doet het em wel hoor
quote:Dat was lachen geweest.. ik ben wel streng hoor, maar wel erg goed met kinderen
En dan ook nog eerst ff Kitzen, ik vind het niet kunnen(als je nou skileraar in Kaprun was geworden, had ik met de carnaval les van je kunnen hebben
)
quote:Toch heeft skieen leren als kind ook voordelen. Met name ervaring, geen angst en begeisterung!
Op maandag 8 december 2003 23:02 schreef Dezz het volgende:
Volkomen mee eens
quote:Ik heb skieën op mijn 23ste geleerd en op geprepareerde pistes ziet het er bij mij technisch prima uit met de carveski's die ik ook heb. Maakt niet uit hoe stijl het is als het maar redelijk egale pistes zijn. Echter de bugelpiste van een kilometertje of vier-vijf die in Sölden bij warm weer op de dalafdaling ontstaat, is een ander verhaal. Ik kom gewoon naar beneden, vaak ook zonder te vallen, maar een filmploeg die toevallig net opnamen aan het maken is voor een instructievideo over de nieuwste (carve)technieken zal echt niet op mij inzoomen. Of het moet een video worden in de trant van "zo moet t niet- zo moet t wel". En dit wijt ik bij mij en bij de meesten toch echt aan het op latere leeftijd leren skieën. Maar er zijn uiteraard uitzonderingen die de regel bevestigen.
Op maandag 8 december 2003 23:00 schreef Frenkie het volgende:[..]
Gelul, je kan skieen het beste de afgelopen vijf/zes jaar geleerd hebben. Dan ben je namelijk opgegroeid met de Carveski en die techniek is behoorlijk anders.
quote:Ik ben vorig jaar in Briançon geweest, dat ligt ook in de Serre Chevalier als ik 't me goed herinner.
Op maandag 8 december 2003 23:04 schreef WattaFakka het volgende:
Kent iemand Serre Chevalier ??Daar ga ik naartoe half januari
![]()
![]()
![]()
quote:Kwestie van meer les nemen.
Op dinsdag 9 december 2003 10:51 schreef Schupi het volgende:
En dit wijt ik bij mij en bij de meesten toch echt aan het op latere leeftijd leren skieën. Maar er zijn uiteraard uitzonderingen die de regel bevestigen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |