abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15172802
quote:
Op vrijdag 28 november 2003 20:59 schreef popje het volgende:
ik heb er een schijthekel aan, ik werd aangenomen om in tignes te gaan werken voor husk studentenreizen, ben op training geweest, en was gegarandeerd van een plaats als reisleiding, en heb andere selectiedagen afgezegd, en word nu ineens vanmorgen gebeld dat het niet doorgaat en dat er te weinig boekingen waren!! ze gaan nog kijken wat ze voor me kunnen doen, maar ik baal er wel flink van, ik was er helemaal vanuitgegaan dat ik zou gaan, nu gaat het ineens niet meer door! GVD!!!
Ga gewoon op de bonnefooi , al is het er wat te laat voor, er is best wel werk te vinden, of bel sportura, die hebben vaak midden in het seizoen nog mensen nodig.
pi_15174542
Galzig, St Anton am Arlberg, live bild.

pi_15186469
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 09:32 schreef UberPhreak het volgende:

[..]

das wel een tegenvaller voor je hoe komt het?

trouwens 10cm sneeuw op de berg... isda genoeg?

10 cm sneeuw is zeker niet genoeg. Dan schuur je gewoon over de stenen heen. Minstens 50 cm heb je nodig.
pi_15191739
quote:
Op donderdag 4 december 2003 23:26 schreef danerit het volgende:
Ik ga dit jaar voor het eerst op wintersport, snowboarden. Ik heb in Nederland al wel 2 weekjes in een hal doorgebracht met les dus ik kan het wel een beetje.

Ik vroeg me af wat het huren van een board en schoenen voor een week eigenlijk kost?

Ik kwam op marktplaats namelijk een aanbieding tegen waar snowboards met bindingen werden aangeboden. De prijs was wel aardig. Dit is de link: http://marktplaats.nl/markt/sport/snowboarden/8958.htm?ret=%2Fmarkt%2Fsport%2Fsnowboarden.htm%3Fzoek%3D%26av%3Da%26pv%3D%26fo%3D1%26rv%3D999

Ik weet niet of hetgene dat aangeboden is goed is of niet. Ik hoef zelf geen topspul, ben nog maar een beginner natuurlijk. Misschien dat jullie enig idee hebben of dit goed is?

De types die hij noemt zijn vrouwen/kinder boardjes, maar de maten die hij erbij noemt kloppen daar niet mee, die lopen maar tot 148, verder ken ik het merk niet, maar ik zou het niet doen als ik jou was.

Huren koste vroeger +/- 200 gulden per week, maar dat zou ik als ik jou was eerst doen voordat je een board gaat kopen!

pi_15207895
Ik heb vandaag een reis geboekt voor begin januari naar Solden.
We zitten in hotel Tyrol (is dat wat?)

Er ligt al 170 cm dus met de sneeuw komt het wel goed dacht ik zo.

Nu wil ik daar snowboard lessen gaan nemen, heeft iemand nog goede ervaring met een snowboardschool daar
Ik ben vorig jaar ook geweest en heb dus al wat ervaring

En die boardercross is dat te doen voor een beginer.
Ik kan in ieder geval niet meer wachten en wil eik morgen al weg

As far back as I can remember, I always wanted to be a gangster.
  zaterdag 6 december 2003 @ 23:59:49 #181
71937 Schupi
Leven en laten leven
pi_15212704
Ik ben in Sölden nog nooit een slecht pension/appartement/hotel tegengekomen. Is altijd goed. In Soelden zitten drie skischolen. Ken ze niet van eigen ervaring. Zet een berichtje op het forum van www.soelden.com zou ik zeggen.
pi_15227496
Ik ga van 19 t/m 29 december naar La Plagne, iemand daar al eens geweest? Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat de pistes dik in orde zijn, maar dat het qua aprés-ski niet zo geweldig is. Iemand ervaringen?

MIsschien ga ik in februari nog een lang weekend of een midweekje, als we ergens een last-minute lowbudget reisje kunnen prikken

* Tr0ublegum heeft er al zin in!

watch like nobody's dancing
pi_15227657
quote:
Op woensdag 3 december 2003 15:54 schreef Frenkie het volgende:

Daar ga ik volgende week vrijdag ook heen.. een weekie Kitzen

Oeeeeeeeeeeeeh, *jaloers is
  zondag 7 december 2003 @ 18:40:06 #184
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_15227740
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 09:32 schreef UberPhreak het volgende:
das wel een tegenvaller voor je hoe komt het?
Teveel afzeggingen, met name mensen die van mij per sé mee moesten.
quote:
trouwens 10cm sneeuw op de berg... isda genoeg?
Yep en het wordt nog meer, Sölden komt zo goed als altijd wel goed.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_15240845
quote:
Op zondag 7 december 2003 18:40 schreef elcastel het volgende:

[..]

Teveel afzeggingen, met name mensen die van mij per sé mee moesten.
[..]

10 cm is niet genoeg hoor maar er komt idd altijd wel een hoop bij daar
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 8 december 2003 @ 16:29:05 #186
71937 Schupi
Leven en laten leven
pi_15250326
quote:
Op zondag 7 december 2003 18:40 schreef elcastel het volgende:

Vanaf middelstation is de sneeuw altijd goed en vaak super. Als er één maal een keer goed sneeuw gevallen is in het dorp dan blijft de dalafdaling meestal ook wel verzekerd. Laat je dan niet misleiden door een sneeuwhoogte van 10cm (of zelfs 0 cm) in het dal. Ze blijven de dalafdaling dan prepareren (met sneeuwkanonnen desnoods) en deze valt dan gewoon te skieën. Als het echter heel erg warm is, is het in de middag en zeker aan het eind van de dag een bugelpiste vanaf middelstation (gigijoch) tot aan het dal. Comedy-capers en zweet in de bilnaad van het klunen als je het skiën niet op jonge leeftijd geleerd hebt.
pi_15262115
Hee Frenkie, ga jij de skileraar uithangen?? Waaro?
  maandag 8 december 2003 @ 22:57:59 #188
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15262672
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:42 schreef ChrisJX het volgende:
Hee Frenkie, ga jij de skileraar uithangen?? Waaro?
Flachau.
Hermann Maier is mijn baas
Ow en 20 cm is genoeg in Oostenrijk. Daar is de ondergrond veelal gras. In Frankrijk heb je vaak meer nodig.

Maar wees gerust. komend weekend gaat het sneeuwen in Oostenrijk. En er valt nog wel meer!

maandag 8 december 2003 @ 22:59:34 #189
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15262734
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:38 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Nou dat valt toch tegen.
In Australie, Nieuw Zeeland en Chili wel. Dat is namelijk op het zuidelijke halfrond

Bovenaan de Rockey Mouintains .

* WattaFakka gaat dit jaar ook op wintersport .

... hier geweest te zijn!!!!
pi_15262741
Maar gaat het ook in Wenen sneeuwen? Hermann Maier als baas doet het em wel hoor

En dan ook nog eerst ff Kitzen, ik vind het niet kunnen

(als je nou skileraar in Kaprun was geworden, had ik met de carnaval les van je kunnen hebben )

maandag 8 december 2003 @ 23:00:16 #191
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15262756
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:29 schreef Schupi het volgende:
zweet in de bilnaad van het klunen als je het skiën niet op jonge leeftijd geleerd hebt.
Gelul, je kan skieen het beste de afgelopen vijf/zes jaar geleerd hebben. Dan ben je namelijk opgegroeid met de Carveski en die techniek is behoorlijk anders.

Ik heb tijdens mijn opleiding meer af moeten leren dan aan!

pi_15262830
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:00 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Gelul, je kan skieen het beste de afgelopen vijf/zes jaar geleerd hebben. Dan ben je namelijk opgegroeid met de Carveski en die techniek is behoorlijk anders.

Volkomen mee eens
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  maandag 8 december 2003 @ 23:03:01 #193
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15262841
quote:
Op maandag 8 december 2003 22:59 schreef ChrisJX het volgende:
Maar gaat het ook in Wenen sneeuwen?
Weet ik niet, in de bergen wel!
quote:
Hermann Maier als baas doet het em wel hoor
quote:
En dan ook nog eerst ff Kitzen, ik vind het niet kunnen

(als je nou skileraar in Kaprun was geworden, had ik met de carnaval les van je kunnen hebben )

Dat was lachen geweest.. ik ben wel streng hoor, maar wel erg goed met kinderen
  maandag 8 december 2003 @ 23:04:01 #194
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15262877
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:02 schreef Dezz het volgende:
Volkomen mee eens
Toch heeft skieen leren als kind ook voordelen. Met name ervaring, geen angst en begeisterung!
  maandag 8 december 2003 @ 23:04:30 #195
57724 WattaFakka
Het was fijn...
pi_15262900
Kent iemand Serre Chevalier ??

Daar ga ik naartoe half januari

... hier geweest te zijn!!!!
  dinsdag 9 december 2003 @ 10:51:58 #196
71937 Schupi
Leven en laten leven
pi_15269276
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:00 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik heb skieën op mijn 23ste geleerd en op geprepareerde pistes ziet het er bij mij technisch prima uit met de carveski's die ik ook heb. Maakt niet uit hoe stijl het is als het maar redelijk egale pistes zijn. Echter de bugelpiste van een kilometertje of vier-vijf die in Sölden bij warm weer op de dalafdaling ontstaat, is een ander verhaal. Ik kom gewoon naar beneden, vaak ook zonder te vallen, maar een filmploeg die toevallig net opnamen aan het maken is voor een instructievideo over de nieuwste (carve)technieken zal echt niet op mij inzoomen. Of het moet een video worden in de trant van "zo moet t niet- zo moet t wel". En dit wijt ik bij mij en bij de meesten toch echt aan het op latere leeftijd leren skieën. Maar er zijn uiteraard uitzonderingen die de regel bevestigen.
pi_15270676
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:04 schreef WattaFakka het volgende:
Kent iemand Serre Chevalier ??

Daar ga ik naartoe half januari

Ik ben vorig jaar in Briançon geweest, dat ligt ook in de Serre Chevalier als ik 't me goed herinner.
De pistes zijn daar in ieder geval best mooi, de wachtrijen vallen best mee.
Ik weet niet hoe 't met de andere dorpjes is, maar Briançon was vrij duf, weinig te doen voor jeugd. In ons gebouw zat een aprés-ski bar, stelde niet veel voor, maar we hebben 't er toch wel gezelig gemaakt
watch like nobody's dancing
pi_15270818
Ik denk dat je als kind het voordeel hebt dat je meer durft en uitprobeert. Maar als je pas ergens tussen je 15e en 25e leert skiën mis je daar niet heel veel aan. Pas na je 30 gaat het problematisch worden, al zijn er natuurlijk bij elke groep uitzonderingen.
  dinsdag 9 december 2003 @ 11:52:48 #199
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_15270820
quote:
Op dinsdag 9 december 2003 10:51 schreef Schupi het volgende:
En dit wijt ik bij mij en bij de meesten toch echt aan het op latere leeftijd leren skieën. Maar er zijn uiteraard uitzonderingen die de regel bevestigen.
Kwestie van meer les nemen.
Ik ski sinds mijn derde en kom op elke piste heel netjes naar beneden. Alleen voor skileraar zijn was dat wel een nadeel omdat ik een oude techniek had en die eerst moest afleren voordat ik me de nieuwe eigen kon maken.
pi_15270893
quote:
Op maandag 8 december 2003 23:03 schreef Frenkie het volgende:

Dat was lachen geweest.. ik ben wel streng hoor, maar wel erg goed met kinderen

Word je kinderskileraar? Grappig

Ik had vanzelfsprekend over de hoogste volwassenengroep, dat begrijp je

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')