abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 januari 2004 @ 21:00:44 #51
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_16470462
quote:
Op dinsdag 20 januari 2004 17:48 schreef ragnar het volgende:
Volvo Ocean Race... nog 655 nachtjes slapen.
Maar inderdaad, er doen 2 nederlandse teams mee (van de 31).

Opmerkelijke veranderingen zijn: Langere Boot nu 70,5 ft (21.5m) 2 meter langer dan de oude V60,een zwenk-kiel ipv waterballast en toch zullen de boten 1000 kg lichter zijn, nog maar 24 ipv 38 zeilen toegestaan maar het zeiloppervalk neemt met 40% toe.
Waarom?!

Die zwenkkiel i.p.v. het water in de tanks pompen, zal een hoop herrie schelen. de zeilers zullen in ieder geval blij mee zijn!

[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 21-01-2004 21:01]

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
  donderdag 22 januari 2004 @ 16:54:23 #52
74637 ragnar
KoopEenBoot.com
pi_16491635
Het is trouwens nog niet zeker of al die 31 teams ook daadwerkelijk mee zullen gaan doen.
Er zijn er inmiddels 6 van die hun sponsors hebben. Bij die 6 zaten geen nederlanders. Volgensmij mag je pas in het nieuws gaan treden als je je sponsors in orde hebt...
www.koopeenboot.com
  vrijdag 23 januari 2004 @ 09:19:37 #53
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_16509044
quote:
Op donderdag 22 januari 2004 16:54 schreef ragnar het volgende:
Het is trouwens nog niet zeker of al die 31 teams ook daadwerkelijk mee zullen gaan doen.
Er zijn er inmiddels 6 van die hun sponsors hebben. Bij die 6 zaten geen nederlanders. Volgensmij mag je pas in het nieuws gaan treden als je je sponsors in orde hebt...
Inderdaad; zo is Nederland veel te klein om zich twee teams in de Volvo te kunnen veroorloven.
'Nuff said
  vrijdag 23 januari 2004 @ 13:41:21 #54
74637 ragnar
KoopEenBoot.com
pi_16515639
pessimist in een optimist
www.koopeenboot.com
pi_16846708
quote:
Joyon als snelste solozeiler rond
3 februari, 2004

Francis Joyon volbracht vanochtend om 07:54 zijn rondje om de wereld in een verbluffende 72 dagen, 22 uur, 54 minuten en 22 seconden. Hij is daarmee niet alleen de snelste solozeiler rond de aarde, maar ook nog eens de eerste die de magische grens van 80 dagen doorbreekt

Zoals gebruikelijk wordt er de laatste nacht niet geslapen en deze reis zal daar geen uitzondering op zijn, liet de 47-jarige Joyon gisteravond van boord van zijn 90-voets trimaran IDEC (ex-Sport Elec) weten. De Fransman had zijn handen dan ook vol gedurende de nacht. 35 knopen wind en flinke zeeën lieten Joyon niet toe te ontspannen. Hij sprak zelfs van vaart minderen om onnodige risicos te mijden en niet in een pikdonkere nacht over de lijn te suizen en Brest aan te lopen. Bovendien komen er vrienden van me langs en het zou niet aardig zijn die midden in de nacht van bed te moeten lichten.

Ik ben erg blij om weer aan land te gaan, naar familie en vrienden en de mensen van wie ik houd. We konden prima opschieten, de boot en ik. Ik ben tevreden dat ik mijn taak tot een goed einde heb volbracht.

Zijn recordtijd zet een nieuwe standaard. Joyon is maar liefst 21 dagen sneller dan het oude record van Michel Desjoyeaux. Het zal niet gemakkelijk zijn Joyons prestatie in de nabije toekomst te evenaren.

Ter vergelijking, de allereerste mens die zonder stops rond de aarde zeilde is Sir Robin Knox-Johnston. Op 14 juni 1968 vertrok hij uit Falmouth op zijn 32-voets tweemaster Suhaili om in 313 lange dagen rond de wereld te zeilen. Na 72 dagen (de tijd van Joyon) bevond hij zich in de Zuidelijke Atlantische Oceaan in het midden van de denkbeeldige lijn Rio de Janeiro Kaapstad, op nog geen kwart van de reis. In zijn logboek schrijft hij omstreeks die 72-ste dag: Ik moet daggemiddelden zeilen van omstreeks 100 mijl om uitzicht te houden op de overwinning

Bron

Topprestatie

donderdag 5 februari 2004 @ 07:16:52 #56
74637 ragnar
KoopEenBoot.com
pi_16902965
Puik staaltje werk!
Weet iemand inmiddels al meer over de Volvo O....?
www.koopeenboot.com
  donderdag 5 februari 2004 @ 21:12:49 #57
84014 geuzen
Wie niet vechten wil VERLIEST!
pi_16924303
zeilen = GOED
pi_16954041
Jaja, na het solorecord van Joyon is nu Steve Fosset op weg gegaan om met bemanning zo snel mogelijk de wereld rond te gaan:
quote:
Groen licht voor Fosset: We gaan!
Eindelijk is het zo ver. Steve Fossets maxi-catamaran Cheyenne (ex-PlayStation) zal vanmiddag losgooien in Plymouth en naar de denkbeeldige startlijn varen tussen het Britse Lizard Point en het Franse Ile dOuessant. Zaterdagmorgen zal de 125-voets cat dan aan het 22.000 mijl lange recordtraject beginnen en proberen als snelste volledig bemande boot rond de wereld te zeilen. Kijk voor meer info op: http://www.fossettchallenge.com
Bron.

Hou 'm in de gaten!

pi_17081457
En weer een poging het zeilen topic weer wat leven in te blazen. Er gebeurt ´s winters niet veel hier....
* -Carioca- gaat het weekeind weer zeilen

Het is druk aan het worden op de Atlantische Oceaan, want er is weer een uitdager op weg gegaan om het Jules Verne record aan te vallen, en een derde ligt nog klaar en wacht op goede wind:

quote:
Zelden stond het Jules Verne record zo in de belangstelling als deze winter. Steve Fosset en zijn bemanning begonnen op 7 februari met Cheyenne (ex-PlayStation) aan een poging als snelste non-stop rond de wereld te zeilen. Een dag later startte Olivier de Kersauson en consorten aan boord van Geronimo. Bruno Peyron wacht een geschikt moment af om met zijn nieuw gebouwde Orange 2 zijn geldende record van ruim 64 dagen te verdedigen.

Behalve antwoord op de vraag welke van deze bemanningen eeuwige roem ten deel valt, kan deze onbedoelde achtervolging rond de aarde ook duidelijkheid scheppen in het voortdurende cat versus tri dilemma. Cheyenne en Orange 2 zijn beide 125-voets catamarans, maar verschillen wat ontwerp en constructie betreft een generatie. De twee laten zich moeilijk vergelijken met de 15 voet kortere trimaran Geronimo. Naar verwachting zeilt De Kersausons tri aan de wind sneller en hoger, terwijl er in de voornamelijk ruimewindse Zuidelijke Oceaan meer te verwachten valt van de cats.

In 1993, het eerste Jules Verne-seizoen, startten er ook drie boten min of meer tegelijk, Peyron en De Kersauson waren er toen ook al bij. De Kersauson voer op een ijsberg en moest opgeven. Ook Peter Blake en Robin Knox-Johnston kwamen op ENZA niet verder dan de Zuidelijke Oceaan. Peyron had meer geluk en zeilde met Commodore Explorer in 79 dagen rond.

Bron
  woensdag 11 februari 2004 @ 16:34:00 #60
74637 ragnar
KoopEenBoot.com
pi_17091583
Beste zeil-liefhebbers,
op dit forum word niet echt veek gepraat. Misschien is een nieuwe start wel goed?! Word dus lid van http://forum.koopeenboot.com.
Dit forum bestaat sinds vandaag, en de bedoeling is om er een groot forum van te maken over zeilsport (maar ook motorbotensport en de boten op KoopEenBoot.com worden er behandeld!)

[Dit bericht is gewijzigd door ragnar op 11-02-2004 16:35]

www.koopeenboot.com
pi_17093833
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 16:34 schreef ragnar het volgende:
Beste zeil-liefhebbers,
op dit forum word niet echt veek gepraat. Misschien is een nieuwe start wel goed?! Word dus lid van http://forum.koopeenboot.com.
Dit forum bestaat sinds vandaag, en de bedoeling is om er een groot forum van te maken over zeilsport (maar ook motorbotensport en de boten op KoopEenBoot.com worden er behandeld!)
Je bent wel erg gevaarlijk bezig, zo te spammen, maar ik vergeef je, als zeilers onder elkaar

Want je kon al heel lang terecht op het forum van oa. http://www.clubracer.be/forums of http://www.watersport.net/forum/default.asp

pi_17165585
Ha! toch nog zeilers hier op fok
"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
Tomorrow I'll change and today won't mean a thing
  zaterdag 14 februari 2004 @ 17:14:55 #63
74637 ragnar
KoopEenBoot.com
pi_17174221
Zijn er nog mensen die vandaag gezeild hebben?
Ik wel, maar niet zo lang...
www.koopeenboot.com
pi_17243041
quote:
Op zaterdag 14 februari 2004 17:14 schreef ragnar het volgende:
Zijn er nog mensen die vandaag gezeild hebben?
Ik wel, maar niet zo lang...
Nah... Zondag wel (Althans: Poging gedaan.)
Wedstrijd afgelast
Geen wind.
Nou ja, toch naar buiten, zeilen erop, beetje kruisen, maar na een uur een nog steeds TWS 0,0 en alleen AWS door de stroom... Dus maar weer naar binnen en aan het bier
pi_17245095
Onze boot is lek. Van het weekend ben ik met mijn vader even wezen kijken, hoewel de boot op wal stond, was het duidelijk te zien dat de boot lek is bij een van zijn kimkielen.

Deze kimkielen zijn gevuld met ijzeren ponsdoppen en deze zijn gaan roesten. Roest zet uit en het gevolg daarvan is dat een deel van polyester van de kimkiel is gaan barsten. Dus hij moet weer een nieuw laagje polyester hebben en er moet een nieuw stuk gelcoat op. Kortom een hoop werk deze lente.

En dat terwijl we hem vorig jaar lente en zomer al in topconditie hebben gebracht. Hopelijk kunnen we deze zomer wel gaan zeilen.

pi_17260353
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 01:42 schreef Steijn het volgende:
Onze boot is lek. Van het weekend ben ik met mijn vader even wezen kijken, hoewel de boot op wal stond, was het duidelijk te zien dat de boot lek is bij een van zijn kimkielen.

Deze kimkielen zijn gevuld met ijzeren ponsdoppen en deze zijn gaan roesten. Roest zet uit en het gevolg daarvan is dat een deel van polyester van de kimkiel is gaan barsten.

Op het gevaar af hier een onderhoudsdiscussie te starten
Maar moet die ballast (Ik neem aan dat die ponsdoppen in het beton zitten) er maar niet beter helemaal uit? (Wel erg veel werk, ik weet het )Anders blijft dat roesten, want er zal wel wat water in de kiel achterblijven denk ik. Je hebt dan kans dat het polyester buitenwerk weer barst. Bovendien weet je niet hoe het polyesterwerk aan de binnenkant eraan toe is na jarenlang (?) onder water te hebben gestaan. ´n Paar jaar geleden heb ik ons roer gerepareerd wat vol water bleek te staan. De lucht van het water dat daaruit kwam, rotte eieren. Daar moeten dus allerlei osmoseverschijnseltjes aan het werk zijn geweest daarbinnen. (Het polyesterwerk bleek overigens nog dik en sterk genoeg (gaten boren) en is nu volgeschuimd, en werkt nog altijd goed).

[Dit bericht is gewijzigd door -Carioca- op 17-02-2004 17:39]

pi_17260833
K moet een zeilbootje schoonmaken, pokkewerk is dat... al die ranzige aangroei

Vorige keer had ik iets gebruikt wat strepen achterliet (bootje was ooit wit), iemand tips om die strepen te voorkomen?

"Zeilen is de duurste manier om zo langzaam mogelijk nergens naartoe te gaan..."
pi_17273760
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:52 schreef m0nica het volgende:
K moet een zeilbootje schoonmaken, pokkewerk is dat... al die ranzige aangroei

Vorige keer had ik iets gebruikt wat strepen achterliet (bootje was ooit wit), iemand tips om die strepen te voorkomen?

Is het gewoon polyester (kunststof), dan eerst maar het groffe werk schoonmaken met bijv glassex oid, dan cleaneren met een goede cleaner, in de was zetten en vervolgens goed uitwrijven tot hoogglans. Goede polyestercleaners en waxen zijn in een botenzaak te koop. Cleaneren kan ook wel met bijv. Commandant, maar de wax moet je echt even in een botenzaak kopen, autowax voldoet niet.
  woensdag 18 februari 2004 @ 00:15:43 #69
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_17273835
Morgen lekker bootjes kijken op de hiswa
Ik had van mijn stagebedrijf 2 uitnodigingen gekregen dus entree gratis Wel zin in...
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_17326607
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 00:11 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

Is het gewoon polyester (kunststof), dan eerst maar het groffe werk schoonmaken met bijv glassex oid, dan cleaneren met een goede cleaner, in de was zetten en vervolgens goed uitwrijven tot hoogglans. Goede polyestercleaners en waxen zijn in een botenzaak te koop. Cleaneren kan ook wel met bijv. Commandant, maar de wax moet je echt even in een botenzaak kopen, autowax voldoet niet.

Hartstikke bedankt
pi_17335279
De geruchten gingen al rond, maar het lijkt nu zeker: Vrijdag stond het al Hier, en vanmorgen op de sportpagina van de Telegraaf: ABN AMRO gaat een Nederlandse deelnemer aan de Volvo Ocean race sponseren. Er gaan ook geruchten dat dat eventueel samen met Philips gaat gebeuren. Voor de bank natuurlijk ideaal voor wereldwijde naamsbekendheid, de race doet ook een Braziliaanse haven aan waar de bank grote belangen heeft.
En met een Nederlandse boot bestaat ook de mogelijkheid voor een Nederlandse etappeplaats. Amsterdam, Rotterdam of Scheveningen zijn al genoemd.
Wordt vervolgd!

edit: even een typvautje weggewerkt

[ Bericht 3% gewijzigd door -Carioca- op 23-02-2004 23:56:39 ]
pi_17335357
Driedubbelpost...
Alles was zo traag vanmiddag...
Beetje opstartproblemen met de nieuwe software...

[ Bericht 46% gewijzigd door -Carioca- op 23-02-2004 17:47:57 ]
pi_17335419
Driedubbelpost...
Alles was wel zo traag vanmiddag en ik kreeg mijn geplaatse posts niet te zien, vandaar...

[ Bericht 70% gewijzigd door -Carioca- op 23-02-2004 17:45:09 ]
pi_17335556
Zeiler hier, ben zeilinstructeur op Zeilschool Aalsmeer. Heb afgelopen jaar opleiding gedaan tot Zeilinstructeur-A kielboot, en met succes afgemaakt. En dit jaar begin ik met de opleiding tot Zeilinstructeur Jeugdzeilen Eenmans, mag ik les gaan geven aan optimistjes. Dit lijkt me erg leuk, en zorgt voor wat afwisseling in het lesgeven.

Overigens instructeur zijn op een zeilschool heeft een aantal heel grote voordelen. Je kan als instructeur na de lessen met medeinstructeurs zelf zeilen in de boten die er zijn. Zoals een 29er, laser, laser2000, Flytour, Randmeer, Valk, Ludic. Dit is uitermate goed voor je zeilervaring, en er zijn ook regelmatig onderlinge competities. En het lesgeven, is ook goed voor je zeilervaring, je staat er echt bij stil, hoe bepaalde manouvres uitgevoerd moeten worden, inplaats van het gedachtenloos uit te voeren.
Verder hoef je de boten niet te onderhouden, daar is iemand voor, en we hebben een eigen zeilenmaker.
Het zeilen zeilen is leuk, en ook om het mensen te leren. En je krijgt er nog geld voor ook.
Dus ik raad het in ieder geval veel mensen aan om zeilinstructeur te worden bij een zeilschool.
pi_17351021
quote:
Op maandag 23 februari 2004 12:32 schreef SpongeDion het volgende:
Zeiler hier, ben zeilinstructeur op Zeilschool Aalsmeer. Heb afgelopen jaar opleiding gedaan tot Zeilinstructeur-A kielboot, en met succes afgemaakt. En dit jaar begin ik met de opleiding tot Zeilinstructeur Jeugdzeilen Eenmans, mag ik les gaan geven aan optimistjes. Dit lijkt me erg leuk, en zorgt voor wat afwisseling in het lesgeven.

Overigens instructeur zijn op een zeilschool heeft een aantal heel grote voordelen. Je kan als instructeur na de lessen met medeinstructeurs zelf zeilen in de boten die er zijn. Zoals een 29er, laser, laser2000, Flytour, Randmeer, Valk, Ludic. Dit is uitermate goed voor je zeilervaring, en er zijn ook regelmatig onderlinge competities. En het lesgeven, is ook goed voor je zeilervaring, je staat er echt bij stil, hoe bepaalde manouvres uitgevoerd moeten worden, inplaats van het gedachtenloos uit te voeren.
Verder hoef je de boten niet te onderhouden, daar is iemand voor, en we hebben een eigen zeilenmaker.
Het zeilen zeilen is leuk, en ook om het mensen te leren. En je krijgt er nog geld voor ook.
Dus ik raad het in ieder geval veel mensen aan om zeilinstructeur te worden bij een zeilschool.

Maarreh, is t zo dat je persé je cwo 3 moet hebben om instructeur te worden...?!
  zondag 29 februari 2004 @ 00:43:09 #76
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_17418601
quote:
Op woensdag 25 februari 2004 11:31 schreef m0nica het volgende:

[..]

Maarreh, is t zo dat je persé je cwo 3 moet hebben om instructeur te worden...?!
Bij ons iig wel op de zeilschool. Ik krijg pas mijn ZiA voor lesgeven aan optimisten en pico's als ik CWO3 zwaardboot heb gehaald. * hornage is er nu dan ook hard mee bezig.
Ik heb laatst mijn zwaardboot 2 gehaald en nu hard bezig voor 3. + nog een stageweek en dan heb ik hem ook
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
pi_17471782
quote:
Op zondag 29 februari 2004 00:43 schreef hornage het volgende:

[..]

Bij ons iig wel op de zeilschool. Ik krijg pas mijn ZiA voor lesgeven aan optimisten en pico's als ik CWO3 zwaardboot heb gehaald. * hornage is er nu dan ook hard mee bezig.
Ik heb laatst mijn zwaardboot 2 gehaald en nu hard bezig voor 3. + nog een stageweek en dan heb ik hem ook
Om als beginner les te geven heb je inderdaad je CWO3 nodig voor het desbetreffende boottype. Waar je deze haalt is verder niet van belang, ik zelf heb mijn CWO3 gehaald op de waterscoutinggroep waar ik lid van ben.
  donderdag 11 maart 2004 @ 14:16:00 #78
27698 Doffy
pi_17643921
Zeilen: Nederlandse teams in Volvo Ocean Race

AMSTERDAM (ANP) - Aan de negende editie van de zeilrace om de wereld, ook wel de Volvo Ocean Race genoemd, doen volgend jaar in elk geval twee Nederlandse teams mee. ABN Amro maakte donderdag bekend dat het twee boten plus bemanning financieel gaat ondersteunen.

Met het sponsorproject van drie jaar is een bedrag gemoeid van ongeveer 20 miljoen euro. De overeenkomst is het hoogste eenmalige contract dat ooit in de Nederlandse sportwereld is afgesloten. Dat zegt sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake.

Profzeiler Roy Heiner, die zelf deelnam aan de vorige twee edities van de vierjaarlijkse wedstrijd, is aangesteld als technisch directeur van de ambitieuze campagne. Hij is onder meer verantwoordelijk voor de samenstelling van de twee bemanningen en de benoeming van de schippers.

Heiner zei donderdag in Amsterdam dat het winnen van de Ocean Volvo Race, die op 5 november 2005 in Spanje van start gaat, het enige doel is van het ABN Amro-project. ,,Ik zal zelf niet gaan meevaren'', legde de ervaren zeezeiler uit.

,,Ik moet een klimaat scheppen om de snelste boten met de beste teams op het water te krijgen. Succes is geen toeval, zeker niet in deze race over negen maanden. Het is een kwestie van tijd, geld en kwaliteit. Deze basisprincipes zijn bij dit project gegarandeerd.''

De twee nieuwe boten, in de nieuwe Volvo Open 70-klasse, worden in Nederland gemaakt. De Argentijn Juan Kouyoumdjian is de ontwerper, de Ier Killian Bushe is de bouwer. De laatste bouwde vier jaar geleden de Illbruck, die de vorige editie van de voormalige Whitbread Around the World race won.

Volkskrant website, 11 maart 2004 13.00u
'Nuff said
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:21:22 #79
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17646651
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 14:16 schreef Doffy het volgende:
Zeilen: Nederlandse teams in Volvo Ocean Race

AMSTERDAM (ANP) - Aan de negende editie van de zeilrace om de wereld, ook wel de Volvo Ocean Race genoemd, doen volgend jaar in elk geval twee Nederlandse teams mee. ABN Amro maakte donderdag bekend dat het twee boten plus bemanning financieel gaat ondersteunen.
Goed nieuws! Jammer dat Heiner zelf niet mee vaart. Vraag me trouwens af of dit bedrag genoeg is voor 2 (competetieve) boten
Ben zeer benieuwd wie de (nederlandse) schippers worden!
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:28:17 #80
27698 Doffy
pi_17646818
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:21 schreef Litman het volgende:
Goed nieuws! Jammer dat Heiner zelf niet mee vaart. Vraag me trouwens af of dit bedrag genoeg is voor 2 (competetieve) boten
In-side info: ja
quote:
Ben zeer benieuwd wie de (nederlandse) schippers worden!
Ik betwijfel of het nederlandse schippers zullen worden. Misschien wel op één boot, de andere zal voor de 100% overwinning gaan. Denk aan Grant Dalton, of iets van dat kaliber. Die hebben we niet in Nederland.
'Nuff said
  donderdag 11 maart 2004 @ 16:49:27 #81
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_17647329
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 16:28 schreef Doffy het volgende:

Denk aan Grant Dalton, of iets van dat kaliber. Die hebben we niet in Nederland.
Dalts! yes, dat zou mooi zijn. Enne nu je toch insider schijnt te zijn: Hoe zit het met Nieuwenhuizen en de Ridder en dat soort jongens, krijgen die vrijaf van hun resp. America's cup campagnes?
  donderdag 11 maart 2004 @ 17:05:10 #82
27698 Doffy
pi_17647725
Daar wordt nog druk over onderhandeld... maarreh, , ik heb alweer teveel gezegd
'Nuff said
pi_18001695
Nog meer mensen hier die in Port Zélande liggen??
pi_18009687
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 17:38 schreef -Carioca- het volgende:
Maar moet die ballast (Ik neem aan dat die ponsdoppen in het beton zitten) er maar niet beter helemaal uit? (Wel erg veel werk, ik weet het )Anders blijft dat roesten, want er zal wel wat water in de kiel achterblijven denk ik. Je hebt dan kans dat het polyester buitenwerk weer barst. Bovendien weet je niet hoe het polyesterwerk aan de binnenkant eraan toe is na jarenlang (?) onder water te hebben gestaan. ´n Paar jaar geleden heb ik ons roer gerepareerd wat vol water bleek te staan. De lucht van het water dat daaruit kwam, rotte eieren. Daar moeten dus allerlei osmoseverschijnseltjes aan het werk zijn geweest daarbinnen. (Het polyesterwerk bleek overigens nog dik en sterk genoeg (gaten boren) en is nu volgeschuimd, en werkt nog altijd goed).
Ik ben nu dus daadwerkelijk met het onderhoud bezig. Aangezien we deze zomer nog willen gaan zeilen leek het ons niet verstandig het echt groots aan te pakken. We hebben ervoor gekozen de kimkielen deels open te slijpen met de haakse slijper en vervolgens zoveel mogelijk ponsdoppen te verwijderen (met hamer en tegelbeitel). De resten die vastblijven zitten, en dat zijn er een hoop, hebben we geimpregneerd met loodmenie in de hoop verdere roestontwikkeling te stoppen. De ruimte onstaan door het weghalen van de ponsdoppen is opgevuld met PUR-schuim.

Inmiddels zijn we aan het lamineren met epoxyhars en 250 grams glasmatten (maar gelijk een rol van 10 m2 gekocht). Dat loopt prima en het wordt alweer een stevig geheel. Dan nog even de gelcoat herstellen met een 2 componentensyteem. Volgende week gaat de anti-fouling erop zodat het er op lijkt dat de boot begin april weer het water in kan.

Maar kijken hoe de oplossing zich houdt. Mocht het van de winter weer scheuren vertonen dan wordt het groots aangepakt met echte nieuwe kimkielen.
pi_18009733
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 13:59 schreef m0nica het volgende:
Nog meer mensen hier die in Port Zélande liggen??
Is dat die haven vlakbij de Grevelingendam (Bruinisse)? Overigens lig ik daar niet.
pi_18083243
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 21:35 schreef Steijn het volgende:

[..]

Is dat die haven vlakbij de Grevelingendam (Bruinisse)? Overigens lig ik daar niet.
De haven die jij bedoelt is Aquadelta Bruinisse.
Port Zelande is aan de zeekant zeg maar, helemaal iin het westen van het meer aan de zeedam. (en overigens lig ik daar ook niet * -Carioca- zeilt voornamelijk op het IJsselmeer )

[ Bericht 0% gewijzigd door -Carioca- op 31-03-2004 14:05:21 (Zpelvaudtje weggewerkt) ]
pi_18083306
De bouw van de Nederlandse Volvo Ocean Race boten gaat beginnen!

Amsterdam, 31 maart 2004
ABN AMRO bouwt boten voor Volvo Ocean Race in Lelystad

De Ier Killian Bushe begint volgende week met de bouw van de eerste van de twee zeilboten waarmee ABN AMRO aan de Volvo Ocean Race gaat deelnemen.
Vanaf maandag zal één van de loodsen van Schaap Shipcare in Lelystad volledig in het teken staan van deze werkzaamheden.
Bushe, verantwoordelijk voor de bouw van de winnaar van de laatste editie van de wedstrijd – de Illbruck, haalt een internationaal gezelschap specialisten naar Nederland.
Zij worden bijgestaan door een aantal Nederlanders, waaronder vijf medewerkers van Schaap Shipcare.
In totaal zullen rond de twintig personen bij de bouw betrokken zijn.

De faciliteiten van Schaap Shipcare bieden Bushe goede omstandigheden om de twee boten te bouwen.
De grote lichte hal met een afmeting van 60 bij 35 meter wordt volledig aangepast voor het bouwen en afwerken/spuiten van composietjachten.
Er komt een speciale oven met een afmeting van 30 bij 7,5 bij 6,5 meter die tot honderd graden verhit kan worden.
Dat is noodzakelijk voor het afbakken van de te gebruiken harsen.

ABN AMRO maakte 11 maart bekend met twee boten aan de komende editie van de Volvo Ocean Race deel te nemen.
De race rond de wereld start in november 2005 in Spanje om in de zomer van 2006 in noordwest Europa te eindigen.
De zeiltechnische leiding van het project is in handen van de Nederlander Roy Heiner.
De Argentijn Juan Kouyoumdjian is verantwoordelijk voor het ontwerp van de boten.
pi_18164872
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 14:00 schreef -Carioca- het volgende:

[..]

De haven die jij bedoelt is Aquadelta Bruinisse.
Port Zelande is aan de zeekant zeg maar, helemaal iin het westen van het meer aan de zeedam. (en overigens lig ik daar ook niet * m0nica zeilt voornamelijk op het IJsselmeer )
You're right Me zeilt vooral op de Grevelingen.. Vaak rond onze haven, maar ook in de richting van bru
  woensdag 7 april 2004 @ 11:45:13 #89
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_18242376
Ik heb afgelopen zomer een week getraind op het grevelingenmeer. Mooi meer, weinig golven, veel wind (cker 'smiddags). en port zelande is wel luxe en vlak bij het strand . maar nix overtreft natuurlijk het regattacenter in medemblik of monnickendam .
pi_18242503
heineken regatta op sint maarten is ook mooi
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_18282258
quote:
Op woensdag 7 april 2004 11:45 schreef Farr40 het volgende:
Ik heb afgelopen zomer een week getraind op het grevelingenmeer. Mooi meer, weinig golven, veel wind (cker 'smiddags). en port zelande is wel luxe en vlak bij het strand . maar nix overtreft natuurlijk het regattacenter in medemblik of monnickendam .
Grevelingen Port Zélande
  zaterdag 10 april 2004 @ 22:30:48 #92
82603 Olivier_B_Bommel
Als je begrijpt wat ik bedoel.
pi_18332540
quote:
Op donderdag 8 april 2004 19:33 schreef m0nica het volgende:

[..]

Grevelingen Port Zélande
heeeeeeeeeee, jij weer

kijk ook eens op www.zeilschool-eendracht.nl en/of opt forum.

Zeilen is de leukste sport, waar niemand ooit te oud voor wordt !!!
Overvaller: "Geef me je geld !"
Pompbediende: "Ik dacht het niet!"
Overvaller: "Oh, nou, doe me dan maar een pakje kauwgum."
pi_18378792
quote:
Op zaterdag 10 april 2004 22:30 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:

[..]

heeeeeeeeeee, jij weer

kijk ook eens op www.zeilschool-eendracht.nl en/of opt forum.

Zeilen is de leukste sport, waar niemand ooit te oud voor wordt !!!
joh, jij ook weer

Ja joh, we weten nou wel dat jouw zeilschool leukerder is dan de mijne.. de site dan
  maandag 12 april 2004 @ 22:05:42 #94
82603 Olivier_B_Bommel
pi_18378937
de rest is OOK leuker..
pi_18379202
quote:
Op maandag 12 april 2004 22:05 schreef Olivier_B_Bommel het volgende:
de rest is OOK leuker..

Nietus.

Jullie hebben geen zout water en catamarans
  maandag 3 mei 2004 @ 12:59:19 #96
91380 Farr40
Wheels are for whimps!
pi_18854347
Deze zomer zijn de olymische spelen er weer. En natuurlijk is Nederland in de meeste klassen vertegenwoordigt. De olympische kernploeg ziet er op dit moment als volgt uit:

Kalle Coster - 470 heren
Sven Coster - 470 heren
Mitch Booth - Tornado
Herbert Dercksen - Tornado
Joeri van Dijk - Mistral heren
Margriet Matthijsse - 470 dames
Lisa Westerhof - 470 dames
Mark Neeleman - Star
Peter van Niekerk - Star
Carlijn Brouwer(Europe) en het Ynglingteam van Annelies Thies kunnen zich nog kwalificeren.

De gebroeders Coster zijn onlangs nog amerikaans kampioen geworden. En Neeleman en v Niekerk zijn 4e geworden op de star worlds. Verder verwacht ik dat Mitch Booth en Herbert Dercksen ook wel in de subtop kunnen varen. Maar toch schat ik de medaille kansen van de Nederlanders laag in omdat het niveau hoger is dan ooit en de omstandigheden in athene zeer licht... ik weet niet wat jullie daar van denken??

[ Bericht 1% gewijzigd door Farr40 op 03-05-2004 13:02:10 (beetje boel spelfouten) ]
  zaterdag 8 mei 2004 @ 19:47:19 #97
82603 Olivier_B_Bommel
pi_18981871
Wie helpt me een naam te verzinnen voor ons nieuwe 'hokje' (om het zo ff te noemen ) ????

Het zit zo; wij op de zeilvereniging hebben een nieuw lokaal gekregen waar wij aan kinderen tussen de 7 en 14 jaar, zeilles geven. Daar staan tafels, stoelen, en de hele rattaplan. Maar we mogen een nieuwe naam verzinnen voor het lokaal.

Nu ben ik niet een ster in verzinnen, en wil jullie vragen of jullie nog leuke namen weten?? Wel een beetje serieus houden, en het moet iets met zeilen/watersport te maken hebben.
Ik d8 zelf aan dingen als: 'Het Vooronder', of 'De Kajuit', maar das beetje oubollig..

Ga je gang !!
pi_18985656
Sorry, inspiratie is even afwezig..
  zaterdag 8 mei 2004 @ 23:12:59 #99
27698 Doffy
pi_18985673
Cafe De lage wal?

'Nuff said
pi_18985789
Ik weet dr een! *trots op zichzelf is*

komtie heh..

Het Kraaiennest (of is dat weer beledigend naar de leiding toe )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')