quote:Het was minder dan 20 jaar geleden toen ze stopten met huur te betalen...
Op dinsdag 24 juni 2003 13:36 schreef sp3c het volgende:
dat was 30 jaar geleden
Maar je punt is duidelijk (en niet geheel onterecht
)
quote:Dat was een compleet andere tijd.. Dat zou nu echt niet meer voorkomen.. Die brandstichting in de trein een tijdje geleden was ook het werk van een groepje rellers die "de Molukse strijd" alleen maar als excuus gebruikten....
Op dinsdag 24 juni 2003 13:34 schreef MetalMessiah het volgende:
Laten we nou maar gewoon blij zijn dat de molukkers het deze keer houden bij het niet betalen van huur.Molukkers hebben in het verleden aangetoond niet terug te schrikken voor executies van willekeurige burgers. Geen wonder dat die woningbouwcorporatie zich bijzonder 'flexibel' opstelde...
Lekker hoor, een complete bevolkingsgroep beoordelen op een klein deel rotte appels
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 13:55 schreef MetalMessiah het volgende:[..]
Het was minder dan 20 jaar geleden toen ze stopten met huur te betalen...
Maar je punt is duidelijk (en niet geheel onterecht
)
Meeste zijn allemaal sorry dat ik het zeg maar profiteurs, je zal dr wel geoeie bij hebben...maar niet betalen is oprotten. En dat geld voor iedereen die daar woont, ongeacht afkomst.
quote:ff offtopic dan maar: coole sport hé
Op dinsdag 24 juni 2003 14:05 schreef sp3c het volgende:
kanopolo ... bwahahaha cool
dagelijks trainen, erg leuk om te doen, we zijn nu 2e in de competitie
quote:ik zie het nu voor het eerst maar idd lachuh hoor ik ga is kijken of ik dat hier in de buurt is kan proberen
Op dinsdag 24 juni 2003 14:06 schreef Enemyforce het volgende:[..]
ff offtopic dan maar: coole sport hé
dagelijks trainen, erg leuk om te doen, we zijn nu 2e in de competitie
ontopic:
butt-plug ... zeg dan gewoon nix nogmaals die kaping is 30 jaar geleden, post je ook in dat 'duitsland hekelt ons drugsbeleid' in pol iets van 'ik voel een invasie aankomen'
niet hé?
quote:Precies, ze mochten daar toen gratis wonen. Omdat ze voor Nederland hadden gevochten voor in een oorlog.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:13 schreef Rivoche het volgende:
Everntjes pauze...
Het gaat hier om iets heel anders,
Molukkers zijn vrioeger flink genaaid door de Nederlanders, en dachtenhier maar maximaal een jaar te zijn...
En nu zijn ze er nog...Het gaat veel dieper alleen weten jullie er nix van...
Er zijn veel dingen beloof, ook dingen zoals gratis huisvesting
en ze hebben daarbij ook nog eens jaren maar dan ook jaren in voormalig concentratie kampen gezeten...
waarna ze ene huur huis kregen!!
Mensen oordeel pas als je meer weet....
Nu opeens wil de woningbouw geld vangen. Alles is weer rustig en geregeld.
Maar goed, de hele sfeer in dit topic zegt genoeg over de beeldvorming/vooroordelen.
quote:Hmmm, ik zal het doorgeven aan mijn opa. Die heeft ook gevochten voor nederland en hij betaald gewoon huur! Er zijn meerdere bevolkingsgroepen flink genaaid door de overheid, maar is dat een reden om je asociaal te gedragen? Als die mensen een contract hebben waarin staat dat ze niets hoeven te betalen, dan staan ze in hun recht. Anders is er geen enkele reden waarom ze er gratis mogen wonen en hebben ze zich aan de wet te houden.
Op dinsdag 24 juni 2003 23:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
Precies, ze mochten daar toen gratis wonen. Omdat ze voor Nederland hadden gevochten voor in een oorlog.
Maar goed, de hele sfeer in dit topic zegt genoeg over de beeldvorming/vooroordelen.
Je kan nou wel zeggen dat er zo negatief gekeken wordt naar de situatie, maar de molukkers doen er zelf ook bijster weinig aan om een ander beeld te geven. Als ze het uitvochten volgens de juridische weg, kalm en redelijk, ok. Maar ze gaan gelijk agressief tekeer en vinden het niet meer dan hun recht om geweld te gebruiken. Het is misschien niet eens in ze opgekomen om te praten. Kortom, wie er ook fout is, het feit dat ze op deze manier optreden maakt ze in mijn ogen al verdacht.
quote:nee ze mochten gratis in die opgeknapte concentratiekampen wonen voor normale huisvesting zullen ze net als iedereen gewoon voor moeten betalen.
Op dinsdag 24 juni 2003 23:42 schreef Nyrem het volgende:[..]
Precies, ze mochten daar toen gratis wonen. Omdat ze voor Nederland hadden gevochten voor in een oorlog.
bovendien zijn er organen waar je dit aan kunt kaarten, je gaat niet politieagenten met knuppels uit je wijk slaan
quote:Ach je kletst maar wat, maar dat wisten we al. Er zijn geen knuppels aan te pas gekomen.
Op woensdag 25 juni 2003 10:15 schreef sp3c het volgende:[..]
nee ze mochten gratis in die opgeknapte concentratiekampen wonen voor normale huisvesting zullen ze net als iedereen gewoon voor moeten betalen.
bovendien zijn er organen waar je dit aan kunt kaarten, je gaat niet politieagenten met knuppels uit je wijk slaan
Ik woon in de buurt en heb er iets meer zicht op.
quote:(nhd.nl)
. Dat waren eerst de gemeenten Wormerveer en Zaanstad, later de huidige eigenaar woningcorporatie Saenwonen. De Molukkers zijn in 1962 in Wormerveer gekomen in huizen van de rijksdienst Domeinen. In 1973 werd de toenmalige gemeente Wormerveer eigenaar van de woningen, maar de voormalige KNIL-militairen hebben dat nooit geaccepteerd. Zij vinden dat de Domeinen verantwoordelijk blijven voor hun huisvesting.
quote:
,,Als de burgemeester inhoudelijk goed op de hoogte was geweest, had hij begrepen dat onze intentie niet een harde confrontatie was'', reageerde Pesulima van de Molukse Raad op de woorden van Vreeman. ,,We zijn op zoek naar een redelijke oplossing.''
quote:
WORMERVEER-De enorme inzet aan politie, brandweer, gemeentepersoneel, ambulances en vrachtwagens voor de eventuele ontruiming van veertien woningen in de Molukse wijk in Wormerveer heeft de gemeente Zaanstad een geweldige som geld gekost.
quote:(nhd.nl)
,,Die maatregelen tonen aan dat de gemeente nog steeds een verkeerd beeld heeft van ons'', zei Suitela.
quote:was dan ook niet letterlijk bedoelt ...
Op woensdag 25 juni 2003 12:44 schreef Nyrem het volgende:[..]
Ach je kletst maar wat, maar dat wisten we al. Er zijn geen knuppels aan te pas gekomen.
Ik woon in de buurt en heb er iets meer zicht op.
quote:point being?
[..](nhd.nl)
[..]
[..]
[..](nhd.nl)
dat het voormalige knil soldaten zijn was me bekend dat de mollukse gemeenschap over het algemeen verkeerd begrepen word ook ... als je mijn posts had doorgelezen dan had je dat geweten.
feit blijft dat ze 10 jaar niet of nauwelijks huur hebben betaald en vervolgens huurwaarders (die komen pas na schriftelijke aanmaningen) en politie agenten weg zijn gejaagd
quote:Boeiend! Als ik een boete krijg, en het niet accepteer moet ik het toch betalen. Nee, als het zo zit hebben de molukkers echt geen poot om op te staan. Janken dat ze moeten betalen net als andere mensen... Ze mogen blij zijn dat ze zo lang gratis mochten wonen!! Dus betalen of weer terug
Op woensdag 25 juni 2003 12:44 schreef Nyrem het volgende:
In 1973 werd de toenmalige gemeente Wormerveer eigenaar van de woningen, maar de voormalige KNIL-militairen hebben dat nooit geaccepteerd. Zij vinden dat de Domeinen verantwoordelijk blijven voor hun huisvesting.
quote:Juist, me oom is ook Moluks en die vent is
Op dinsdag 24 juni 2003 11:44 schreef sp3c het volgende:[..]
Voor de Mollukse gemeenschap is hun verblijf in Nederland nog steeds een tijdelijke affaire, de bedoeling is nog altijd dat er een onafhankelijke mollukse republiek komt en dat ze daar gaan wonen met zijn allen.
het is een verouderde gedachte, die republiek komt er voorlopig niet en ik betwijfel of er een meerderheid van Nederlandse Mollukers die kant op zal gaan als die republiek er eenmaal is.
Gelukkig hebben de meeste mollukkers zich inmiddels goed aangepast alleen zijn de uitwassen zo extreem het zijn eigenlijk hele aardige warme en vriendelijke mensen
Je wil geen problemen met hem, want dan ben je de l*l, maar dat is in die hele gemeenschap. Hij betaalt gewoon z'n huur en houd hij zich gewoon aan de regeltjes. Je moet ze alleen beter kennen en ze echt willen kennen, voor ze warm en vriendelijk overkomen. Dat is tenminste mijn ervaring.
quote:Eigenlijk wel en vergeet niet dat wij Nederlanders het hele zooitje hebben kaal geplukt. Volgens mij heeft het koningshuis nog een hoop geld opgebracht.
ik vind dan ook dat de nederlandse staat met terugwerkend kracht nog huur moet betalen voor hun verblijf in Indonesië en de Molukken..
quote:Deze quote lijkt me typisch weer discriminerend geleuter.
Op dinsdag 24 juni 2003 14:04 schreef Enemyforce het volgende:
Eej ik kom dagelijks door die buurt...Meeste zijn allemaal sorry dat ik het zeg maar profiteurs, je zal dr wel geoeie bij hebben...maar niet betalen is oprotten. En dat geld voor iedereen die daar woont, ongeacht afkomst.
Het ging die weigeraars niet om het geld, maar ze voelen zich verraden door Nederland en dit is hun vorm van protest.
Ik vind ook dat de weigeraars net als iedereen huur moeten betalen,
en ik vind ook dat hun wrok naar Nederland niet of niet meer terecht is.
Maar ik word erg triest van een aantal reakties in dit topic.
Zo ongenuanceerd......
Gemeent had misschien ook eerst kunnen praten ipv meteen alles uit de kast te halen.. ![]()
Gemeente zaanstad sux..
quote:Wie is 'ze' ??
Op maandag 11 augustus 2003 01:24 schreef Vodka het volgende:
Hier in Assen is het nog rustig, terwijl je in hun verleden wel kan zien waar ze toe in staat waren.
(treinkapingen, gijzelingen, allebij met aardig wat doden)
Alle Marokkanen zijn crimineel en fundamentalisten ?
Nog eentje:
Alle nederlanders zijn racistische xenofoben..
Kijk toch uit........
quote:De organisatie rond een treinkaping vergt ook wel wat mankracht.
Op maandag 11 augustus 2003 01:29 schreef Waringin het volgende:[..]
Wie is 'ze' ??
Alle molukkers?
50.000 Molukkers zijn mogelijke treinkapers ?
quote:Als we weer problemen krijgen denk je niet dat er weer zoiets kan gebeuren?
Kijk toch uit met die generalisaties.
quote:Je begint het al te leren, alleen die laatste is nog niet helemaal goed.
Alle Marokkanen zijn crimineel en fundamentalisten ?
Nog eentje:
Kijk toch uit........
quote:Ik heb problemen met mensen die niet kritisch (durven te) zijn tov de groep waarmee zij zich verbonden voelen.
Op maandag 11 augustus 2003 01:29 schreef Waringin het volgende:[..]
Wie is 'ze' ??
Alle molukkers?
50.000 Molukkers zijn mogelijke treinkapers ?
Kijk toch uit met die generalisaties.Alle Marokkanen zijn crimineel en fundamentalisten ?
Nog eentje:
Kijk toch uit........
quote:Ik geloof niet dat de Nederlandse regering erg veel dingen meer heeft betreurd dan de keuze van het Goevernement in Batavia om deze mongolen in dienst te nemen.
Op dinsdag 24 juni 2003 11:06 schreef BobRooney het volgende:[..]
Dat stond dus in het 2de gedeelte van me copy paste, maar sorry mensen, die krijg ik er niet meer op....
Als reden hadden ze dat er rekening gehouden moet worden met hun achtergrond, en dat ze uit Indonesie waren gehaald door de Nederlandse regering ofzo....ze noemden het rijksverantwoordelijkheid,
Deze groep verdient in z'n geheel in aanmerking te komen voor de Darwin Award.
Alsof Nederlandse SS-ers de Bondsrepubliek willen verplichten hun te blijven onderhouden tot het Derde Rijk weer herrijst.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |