Ik heb maar snel betaald natuurlijk, maar als ik dit eerder had geweten had ik in plaats daarvan met een knuppel richting woningbouwvereniging gegaan! Even een paar keer zwaaien en voila, de komende 10 jaar hoef ik geen huur meer te betalen!
Het gaat veel dieper alleen weten jullie er nix van...
Er zijn veel dingen beloof, ook dingen zoals gratis huisvesting
en ze hebben daarbij ook nog eens jaren maar dan ook jaren in voormalig concentratie kampen gezeten...
waarna ze ene huur huis kregen!!
Mensen oordeel pas als je meer weet....
quote:Niemand houdt ze tegen hoor..ze konden toch uit vrije wil terug naar huis gaan.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:13 schreef Rivoche het volgende:
Everntjes pauze...
Het gaat hier om iets heel anders,
Molukkers zijn vrioeger flink genaaid door de Nederlanders, en dachtenhier maar maximaal een jaar te zijn...
En nu zijn ze er nog...Het gaat veel dieper alleen weten jullie er nix van...
en ze hebben daarbij ook nog eens jaren maar dan ook jaren in voormalig concentratie kampen gezeten...
quote:oh ja nee logisch.
Everntjes pauze...
Molukkers zijn vrioeger flink genaaid door de Nederlanders, en dachtenhier maar maximaal een jaar te zijn...
en hoe terug?? te voet??
quote:neuh vliegtuig, als je al tien jaar geen huur betaald, heb je aardig kunnen sparen
Op dinsdag 24 juni 2003 12:24 schreef Rivoche het volgende:
Uit vrije wil naar Indonesie?? en dan gelijk vermoord worden??en hoe terug?? te voet??
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:26 schreef milagro het volgende:[..]
neuh vliegtuig, als je al tien jaar geen huur betaald, heb je aardig kunnen sparen
quote:misschien zelf is wat beter informeren
Everntjes pauze...
De mollukers zijn door de VN genaait, niet door Nederland
Als het aan ons had gelegen was er nu naast Indonesië een onafhankelijke Mollukse republiek en een onafhankelijk Guinnea.
Sukarno was in de pan gehakt en gearresteerd na de actie's in 1947 en we hadden het gebied weer onder controle, daarna moesten we weg van de VN en de VS omdat het Nederlandse materieel nodig was in Europa (koude oorlog enzo).
nogmaals als we ze daar hadden gelaten waren ze nu allemaal dood, ik noem dat een leugentje om bestwil
quote:hahaha
Op dinsdag 24 juni 2003 12:26 schreef milagro het volgende:[..]
neuh vliegtuig, als je al tien jaar geen huur betaald, heb je aardig kunnen sparen
quote:Misschien even ter verduidelijking. De in Nederland wonende Molukkers hebben in ruil voor een eigen staat, onafhankelijk van Indonesië, aan de kant van de Nederlanders gevochten tijdens de politionele acties. Na de capitulatie moesten ze mee naar Nederland, en gelovend in de beloftes van de nederlandse regering dachten ze inderdaad dat ze maar eventjes in Nederland zouden zijn. Op eigen initiatief teruggaan, zoals hier ook al geopperd werd, was geen optie aangezien ze in Indonesië als landveraders beschouwd werden/worden. De Molukkers zijn door de nederlandse regering slecht behandeld, al was het maar omdat er na de capitulatie helemaal geen sprake meer van kon zijn dat Nederland even een republiek voor hen regelen kon.
Everntjes pauze...
Nederland heeft nooit gecapituleerd simpelweg omdat er geen vijand meer was om je aan over te geven, het land is onder druk van de VN aan Sukarno (die toen in een militaire gevangenis zat) overgedragen.
Guinnea was toen nog wel in Nederlandse handen en de gedachte dat de Mollukken in verloop van tijd herovert zouden kunnen worden is dus in principe nog niet zo ver gezocht
quote:Nee dit was idd niet geheel ver gezocht, maar Nederland had op zich wel beter moeten weten.......
Op dinsdag 24 juni 2003 12:36 schreef sp3c het volgende:
daar zit hem nu juist het knelpuntNederland heeft nooit gecapituleerd simpelweg omdat er geen vijand meer was om je aan over te geven, het land is onder druk van de VN aan Sukarno (die toen in een militaire gevangenis zat) overgedragen.
Guinnea was toen nog wel in Nederlandse handen en de gedachte dat de Mollukken in verloop van tijd herovert zouden kunnen worden is dus in principe nog niet zo ver gezocht
Wat ik niet snap is dat de 2e en 3e generatie nog steeds zo ongelooflijk zich aan elkaar hechten.. dat de 1e generatie leeft/leefde met de gedachte dat ze terug zouden gaan en daarom de Molukse cultuur compleet behouden snap ik, die mensen zijn daar geboren.... Maar kom op, de 2e en 3e, en de eersten van de 4e generatie zijn HIER geboren!
Ik ben zelf trouwens een 3e generatie molukker
quote:Toch wel, in dat geval zou je de souvereiniteit schenden van de nieuwe republiek, toch? Dat zou zo vlak na WO2 toch ondenkbaar geweest zijn. Ben ook geen expert hoor.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:36 schreef sp3c het volgende:
quote:je bent een bounty dan, volgens je strijdlustige broeders
Op dinsdag 24 juni 2003 12:40 schreef E_Motion het volgende:[..]
Nee dit was idd niet geheel ver gezocht, maar Nederland had op zich wel beter moeten weten.......
Wat ik niet snap is dat de 2e en 3e generatie nog steeds zo ongelooflijk zich aan elkaar hechten.. dat de 1e generatie leeft/leefde met de gedachte dat ze terug zouden gaan en daarom de Molukse cultuur compleet behouden snap ik, die mensen zijn daar geboren.... Maar kom op, de 2e en 3e, en de eersten van de 4e generatie zijn HIER geboren!
Ik ben zelf trouwens een 3e generatie molukker
zelfs
Giovanni van Bronckhorst
betaalt geen huur
quote:Indonesië viel Guinnea juist herhaaldelijk in de jaren '50 en '60.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:42 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Toch wel, in dat geval zou je de souvereiniteit schenden van de nieuwe republiek, toch? Dat zou zo vlak na WO2 toch ondenkbaar geweest zijn. Ben ook geen expert hoor.
En dan onderhandelen over welke delen wel (sumatra, atjeh) en welke delen niet (ambon etc.) teruggegeven zouden worden.
ik ben er van overtuigd dat dit ook gebeurt zou zijn als de korea kwestie en de koude oorlog niet waren uitgebruiken, daarom hebben de Amerikanen ook zoveel druk gezet op Nederland voor een militaire bijdrage aan de korea kwestie (aandacht afleiden)
quote:Genaaid door de Nederlanders ? Genaaid door de Internationale gemeenschap zul je bedoelen.
En nu zijn ze er nog...Er zijn veel dingen beloof, ook dingen zoals gratis huisvesting
![]()
betalen of moven: klaar
quote:Als als als. Helaas, en zeker helaas voor de betrokken Molukkers, zullen we het nooit weten.
Op dinsdag 24 juni 2003 12:48 schreef sp3c het volgende:
ik ben er van overtuigd dat dit ook gebeurt zou zijn als de korea kwestie en de koude oorlog niet waren uitgebruiken, daarom hebben de Amerikanen ook zoveel druk gezet op Nederland voor een militaire bijdrage aan de korea kwestie (aandacht afleiden)
quote:jij begint erover hoor
Op dinsdag 24 juni 2003 12:52 schreef Scrutinizer het volgende:[..]
Als als als. Helaas, en zeker helaas voor de betrokken Molukkers, zullen we het nooit weten.
of Nederland wel of niet in staat was om even een republiek voor ze te regelen doet er niet meer toe, het is niet gebeurt klaar punt uit doorleven nu
quote:Ach, ik doe nog wel mee met de feesten ed, spreek ook wel maleis..
Op dinsdag 24 juni 2003 12:46 schreef milagro het volgende:[..]
je bent een bounty dan, volgens je strijdlustige broeders
zelfs
Giovanni van Bronckhorst
betaalt geen huur
zijn outcast ben ik neit hoor
Molukkers hebben in het verleden aangetoond niet terug te schrikken voor executies van willekeurige burgers. Geen wonder dat die woningbouwcorporatie zich bijzonder 'flexibel' opstelde...
Een Duitser is toch ook geen mof meer (stiekem nog wel
)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |