abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11339374
Verdomme!Ik woon dus ook in Wormerveer.
Laats had ik een keer een huurachterstand van 2 maanden.
Nou je wilt niet weten wat voor brieven ik kreeg! Niks geen coulance! Een keiharde datum, voor welke het bedrag betaald moest zijn.
Zoniet, dan zou ik een dagvaarding ontvangen om voor de rechter te verschijnen en zou uitzetting volgen!

Ik heb maar snel betaald natuurlijk, maar als ik dit eerder had geweten had ik in plaats daarvan met een knuppel richting woningbouwvereniging gegaan! Even een paar keer zwaaien en voila, de komende 10 jaar hoef ik geen huur meer te betalen!

dinsdag 24 juni 2003 @ 12:13:37 #52
42369 Rivoche
jeetje.....
pi_11339568
Everntjes pauze...
Het gaat hier om iets heel anders,
Molukkers zijn vrioeger flink genaaid door de Nederlanders, en dachtenhier maar maximaal een jaar te zijn...
En nu zijn ze er nog...

Het gaat veel dieper alleen weten jullie er nix van...

Er zijn veel dingen beloof, ook dingen zoals gratis huisvesting
en ze hebben daarbij ook nog eens jaren maar dan ook jaren in voormalig concentratie kampen gezeten...
waarna ze ene huur huis kregen!!
Mensen oordeel pas als je meer weet....

[b][u]If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing[/u][/b]
pi_11339635
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:13 schreef Rivoche het volgende:
Everntjes pauze...
Molukkers zijn vrioeger flink genaaid door de Nederlanders, en dachtenhier maar maximaal een jaar te zijn...
En nu zijn ze er nog...

en ze hebben daarbij ook nog eens jaren maar dan ook jaren in voormalig concentratie kampen gezeten...

Niemand houdt ze tegen hoor..ze konden toch uit vrije wil terug naar huis gaan.
pi_11339792
quote:
Everntjes pauze...
En nu zijn ze er nog...

oh ja nee logisch.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  dinsdag 24 juni 2003 @ 12:24:11 #55
42369 Rivoche
jeetje.....
pi_11339862
Uit vrije wil naar Indonesie?? en dan gelijk vermoord worden??

en hoe terug?? te voet??

[b][u]If fifty million people say a foolish thing, it is still a foolish thing[/u][/b]
pi_11339931
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:24 schreef Rivoche het volgende:
Uit vrije wil naar Indonesie?? en dan gelijk vermoord worden??

en hoe terug?? te voet??

neuh vliegtuig, als je al tien jaar geen huur betaald, heb je aardig kunnen sparen
  dinsdag 24 juni 2003 @ 12:29:49 #57
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_11340030
Maar ReteLepra heeft zich hier nog niet laten zien?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_11340051
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:26 schreef milagro het volgende:

[..]

neuh vliegtuig, als je al tien jaar geen huur betaald, heb je aardig kunnen sparen

Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 12:31:02 #59
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11340065
quote:
Everntjes pauze...
En nu zijn ze er nog...

misschien zelf is wat beter informeren

De mollukers zijn door de VN genaait, niet door Nederland
Als het aan ons had gelegen was er nu naast Indonesië een onafhankelijke Mollukse republiek en een onafhankelijk Guinnea.

Sukarno was in de pan gehakt en gearresteerd na de actie's in 1947 en we hadden het gebied weer onder controle, daarna moesten we weg van de VN en de VS omdat het Nederlandse materieel nodig was in Europa (koude oorlog enzo).

nogmaals als we ze daar hadden gelaten waren ze nu allemaal dood, ik noem dat een leugentje om bestwil

Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 12:31:21 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11340081
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:26 schreef milagro het volgende:

[..]

hahaha
pi_11340125
quote:
Everntjes pauze...
En nu zijn ze er nog...

Misschien even ter verduidelijking. De in Nederland wonende Molukkers hebben in ruil voor een eigen staat, onafhankelijk van Indonesië, aan de kant van de Nederlanders gevochten tijdens de politionele acties. Na de capitulatie moesten ze mee naar Nederland, en gelovend in de beloftes van de nederlandse regering dachten ze inderdaad dat ze maar eventjes in Nederland zouden zijn. Op eigen initiatief teruggaan, zoals hier ook al geopperd werd, was geen optie aangezien ze in Indonesië als landveraders beschouwd werden/worden. De Molukkers zijn door de nederlandse regering slecht behandeld, al was het maar omdat er na de capitulatie helemaal geen sprake meer van kon zijn dat Nederland even een republiek voor hen regelen kon.
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 12:36:42 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11340232
daar zit hem nu juist het knelpunt

Nederland heeft nooit gecapituleerd simpelweg omdat er geen vijand meer was om je aan over te geven, het land is onder druk van de VN aan Sukarno (die toen in een militaire gevangenis zat) overgedragen.

Guinnea was toen nog wel in Nederlandse handen en de gedachte dat de Mollukken in verloop van tijd herovert zouden kunnen worden is dus in principe nog niet zo ver gezocht

pi_11340337
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:36 schreef sp3c het volgende:
daar zit hem nu juist het knelpunt

Nederland heeft nooit gecapituleerd simpelweg omdat er geen vijand meer was om je aan over te geven, het land is onder druk van de VN aan Sukarno (die toen in een militaire gevangenis zat) overgedragen.

Guinnea was toen nog wel in Nederlandse handen en de gedachte dat de Mollukken in verloop van tijd herovert zouden kunnen worden is dus in principe nog niet zo ver gezocht

Nee dit was idd niet geheel ver gezocht, maar Nederland had op zich wel beter moeten weten.......

Wat ik niet snap is dat de 2e en 3e generatie nog steeds zo ongelooflijk zich aan elkaar hechten.. dat de 1e generatie leeft/leefde met de gedachte dat ze terug zouden gaan en daarom de Molukse cultuur compleet behouden snap ik, die mensen zijn daar geboren.... Maar kom op, de 2e en 3e, en de eersten van de 4e generatie zijn HIER geboren!

Ik ben zelf trouwens een 3e generatie molukker

pi_11340380
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:36 schreef sp3c het volgende:
Toch wel, in dat geval zou je de souvereiniteit schenden van de nieuwe republiek, toch? Dat zou zo vlak na WO2 toch ondenkbaar geweest zijn. Ben ook geen expert hoor.
pi_11340463
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:40 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Nee dit was idd niet geheel ver gezocht, maar Nederland had op zich wel beter moeten weten.......

Wat ik niet snap is dat de 2e en 3e generatie nog steeds zo ongelooflijk zich aan elkaar hechten.. dat de 1e generatie leeft/leefde met de gedachte dat ze terug zouden gaan en daarom de Molukse cultuur compleet behouden snap ik, die mensen zijn daar geboren.... Maar kom op, de 2e en 3e, en de eersten van de 4e generatie zijn HIER geboren!

Ik ben zelf trouwens een 3e generatie molukker

je bent een bounty dan, volgens je strijdlustige broeders

zelfs Giovanni van Bronckhorst betaalt geen huur

Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 12:48:00 #66
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11340506
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:42 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Toch wel, in dat geval zou je de souvereiniteit schenden van de nieuwe republiek, toch? Dat zou zo vlak na WO2 toch ondenkbaar geweest zijn. Ben ook geen expert hoor.

Indonesië viel Guinnea juist herhaaldelijk in de jaren '50 en '60.
Nederland had als reactie hierop volledig in zijn recht gestaan als ze weer hordes parachutisten op sukarno zijn huis hadden neergelaten.

En dan onderhandelen over welke delen wel (sumatra, atjeh) en welke delen niet (ambon etc.) teruggegeven zouden worden.

ik ben er van overtuigd dat dit ook gebeurt zou zijn als de korea kwestie en de koude oorlog niet waren uitgebruiken, daarom hebben de Amerikanen ook zoveel druk gezet op Nederland voor een militaire bijdrage aan de korea kwestie (aandacht afleiden)

pi_11340547
quote:
En nu zijn ze er nog...

Genaaid door de Nederlanders ? Genaaid door de Internationale gemeenschap zul je bedoelen.
De VN en met name ook Amerika hebben hun zich er behoorlijk mee bemoeid, en Nederland gedwongen zich uit Indonesie terug te trekken.
Waardoor ook de hoop op oa een eigen Molukse staat vervloog
En een huurhuis krijgen, ik sta nog wel een paar jaar op de wachtlijst om een eventueel een huurflatje te kunnen krijgen en zal er ook gewoon huur voor moeten betalen.
Voor niets gaat de zon.
doe waar je angst voor hebt en de angst sterft een zekere dood
  dinsdag 24 juni 2003 @ 12:51:59 #68
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_11340581
ik zal mijn hypotheekverstrekker es aanschrijven dat ik wil stoppen met betalen van mijn hypotheek elke maand omdat mijn opa in het verzet heeft gezeten!!!

betalen of moven: klaar

pi_11340582
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:48 schreef sp3c het volgende:

ik ben er van overtuigd dat dit ook gebeurt zou zijn als de korea kwestie en de koude oorlog niet waren uitgebruiken, daarom hebben de Amerikanen ook zoveel druk gezet op Nederland voor een militaire bijdrage aan de korea kwestie (aandacht afleiden)

Als als als. Helaas, en zeker helaas voor de betrokken Molukkers, zullen we het nooit weten.
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 12:54:50 #70
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11340639
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:52 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Als als als. Helaas, en zeker helaas voor de betrokken Molukkers, zullen we het nooit weten.

jij begint erover hoor

of Nederland wel of niet in staat was om even een republiek voor ze te regelen doet er niet meer toe, het is niet gebeurt klaar punt uit doorleven nu

pi_11340710
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:54 schreef sp3c het volgende:

doorleven nu

Goed plan
pi_11340778
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:46 schreef milagro het volgende:

[..]

je bent een bounty dan, volgens je strijdlustige broeders

zelfs Giovanni van Bronckhorst betaalt geen huur

Ach, ik doe nog wel mee met de feesten ed, spreek ook wel maleis..

zijn outcast ben ik neit hoor

dinsdag 24 juni 2003 @ 13:34:14 #73
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_11341683
ik vind dan ook dat de nederlandse staat met terugwerkend kracht nog huur moet betalen voor hun verblijf in Indonesië en de Molukken..
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:34:34 #74
43959 MetalMessiah
Messiahs die young
pi_11341693
Laten we nou maar gewoon blij zijn dat de molukkers het deze keer houden bij het niet betalen van huur.

Molukkers hebben in het verleden aangetoond niet terug te schrikken voor executies van willekeurige burgers. Geen wonder dat die woningbouwcorporatie zich bijzonder 'flexibel' opstelde...

Je kunt niet alles hebben, maar wel niets...
  Moderator dinsdag 24 juni 2003 @ 13:36:43 #75
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_11341752
dat was 30 jaar geleden

Een Duitser is toch ook geen mof meer (stiekem nog wel )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')