abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2003 @ 06:05:57 #1
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_11334775
quote:
Del Bosque en Hierro weg bij Real Madrid

23/6/2003 22:02

Vicente Del Bosque zit volgend seizoen niet meer op de bank van Real Madrid. De coach die zondag zijn vierde titel in vier seizoen pakte met De Koninklijke, kreeg maandag tijdens een overleg met de clubleiding te horen dat hij niet verder mag gaan als trainer. Ook Fernando Hierro kreeg te horen dat hij geen nieuw contract krijgt aangeboden.
Het vertrek van Del Bosque komt zeer onverwacht. Alhoewel al jaren bekend is dat voorzitter Florentino Pérez het liefst een coach met een grote naam op de bank wil hebben, bewijst Del Bosque in de vier seizoenen dat hij de ploeg onder zijn hoede had, zeer effectief te zijn.

In zijn eerste seizoen (1999/2000) veroverde Real de Champions League, vervolgens voegde hij daar twee Spaanse kampioenschappen (2001 en 2003) en een tweede Champions League-titel (2002) aan toe. Bovendien hebben de spelers al meermaals geopperd dat zij zeer tevreden zijn over de aanpak van hun coach.

De succesvolle trainer stond de laatste maanden echter onder grote druk. Zo verwachte de gehele Spaanse voetbalwereld dat Del Bosque op straat zou komen te staan áls hij er afgelopen weekeinde niet in zou zijn geslaagd de Spaanse titel te winnen met Real. Andersom ging eenieder er vanuit dat het winnen van La Liga hem een nieuwe eenjarige verbintenis zou opleveren.

Maandag besprak Del Bosque zijn toekomst met de clubleiding. En tijdens dat gesprek werd besloten dat de 52-jarige ex-speler moet opstappen, na ruim 35 jaar in dienst van Real te zijn geweest. Sinds november 1999 werkte Del Bosque als hoofdcoach bij Real. Hij nam destijds de taken over van de ontslagen John Toshack.

Ook Hierro moet vertrekken
Niet alleen Del Bosque moet vertrekken. Ook Fernando Hierro kreeg te horen dat hij geen nieuw contract krijgt aangeboden. De aanvoerder van de Madrileense club had aanvankelijk nog gehoopt een nieuwe tweejarige verbintenis te kunnen tekenen. Maar ook de 35-jarige kreeg van de clubleiding te horen dat hij op zoek moet naar een nieuwe werkgever.

Hierro speelde sinds 1989 bij Real Madrid, dat hem overnam van Real Valladolid. Hij kwam meer dan vierhonderd duels in actie voor De Koninklijke. De laatste maanden nam de kritiek op Hierro echter flink toe, met name na de uitschakeling in de halve finale van de Champions League, door Juventus. De pers maakte Hierro met de grond gelijk na enkele grote fouten in het cruciale tweede duel.

'Het was geen gemakkelijke beslissing', bekende technisch directeur Jorge Valdano rond half elf maandagavond. 'We zijn vanaf 15.00 uur vanmiddag in vergadering geweest. De club verliest twee boegbeelden. Het is een einde van een tijdperk.'

bron: www.vi.nl

Lang verwacht en eindelijk waarheid geworden, Del Bosque moet weg bij Real. Ik ben benieuwd wat hiervan de achterliggende reden is, vanmorgen in de krant werd genoemd dat hij het niet eens is met het aankoopbeleid van het bestuur. En wat doe je dan als club? Je snoert iemand de mond door hem te ontslaan

er is een tijd van komen en gaan, en de tijd van gaan is nu gekomen :+
  dinsdag 24 juni 2003 @ 07:47:57 #2
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11335105
Louis van Gaal?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_11335258
johan cruijf ??
Borsato!! ♪♥
AC Sparta Praha!
pi_11335296
Koeman? (kapen ze weer iemand weg voor barca's neus )
  dinsdag 24 juni 2003 @ 08:35:04 #5
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11335372
Hierro
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
pi_11335426
de geruchten gaan al tijden dat ze Wenger willen hebben en sinds de komst van Perez worden alle geruchten werkelijkheid

* planethugo vindt die hele wenger maar nix

pi_11335480
Alex Fergusson en Stam
pi_11335561
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 08:49 schreef BobRooney het volgende:
Alex Fergusson en Stam
zal Beckham blij mee zijn
pi_11335583
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 08:59 schreef planethugo het volgende:

[..]

zal Beckham blij mee zijn

precies, dan begint alle gezeik weer van voren af aan
  dinsdag 24 juni 2003 @ 09:03:32 #10
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11335592
Victor Fernandez
L'Unic Equip Catala es El Barça! L'Espanyol a la merda ! No volem fatxas ,las volem lluny!El Barça Guanyará tot aquest any!
  dinsdag 24 juni 2003 @ 09:38:57 #11
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_11336036
Er worden 2 portugezen genoemd als belangrijkste kandidaten, nl de assistent van Fergusson en de trainer van Porto. Ook Wenger wordt genoemd.De suporters zijn hier helemaal niet blij mee willen gewoon dat del Bosque blijft of anders iemand met de spaanse nationaliteit.
............................................................Hasta La Victoria Para Siempre............................................................
pi_11339777
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 09:38 schreef Vikingo het volgende:
Er worden 2 portugezen genoemd als belangrijkste kandidaten, nl de assistent van Fergusson en de trainer van Porto. Ook Wenger wordt genoemd.De suporters zijn hier helemaal niet blij mee willen gewoon dat del Bosque blijft of anders iemand met de spaanse nationaliteit.
Welke Spanjaard zou het dan moeten worden.

Is Irrureta niks?

While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_11340297
Ik snap er echt niets van: 2x landskampioen en 2x Champions League
Elk andere club zou een stanbeeld voor de man oprichten maar bij Real Madrid?

Rare jongens daar in Madrid

pi_11340474
damn Hierro weg. ze gaan nu toch verstandig doen bij Real. Ik hoopte dat ie nog een jaartje achterin ging staan en Real zwaar op hun bek ging gaan !
MILAN CL WINNER 2002-2003 !!
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:07:47 #15
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11340957
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 12:21 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Welke Spanjaard zou het dan moeten worden.

Is Irrureta niks?

Wil niet
  dinsdag 24 juni 2003 @ 13:35:21 #16
30919 mitt
Michael Corleone
pi_11341711
Weer zo'n stomme beslissing van Real.

Van Hierro valt het nog best te begrijpen..maar om zo'n succesvolle onbekende trainer daar aan het werk te laten heeft juist goed uitgepakt.
Straks komt er weer zo'n zogenaamde toptrainer die er niks van bakt.

Al zou dat natuurlijk niet mogen, met al die sterren daar.

Op dinsdag 9 september 2003 13:57 schreef Dr.Daggla het volgende:
[13:57:43] <@Daggla> ik weet ei'k ook niet wie corleone is.. Uit ER ofzo?
pi_11346198
Sven-Göran Eriksson zou best wel eens de nieuwe Real-coach kunnen worden...
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2003 @ 16:14:57 #18
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11346243
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:13 schreef methodmich het volgende:
Sven-Göran Eriksson zou best wel eens de nieuwe Real-coach kunnen worden...
...maar wie wordt dan weer bondscoach van Ingerland?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:16:54 #19
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_11346299
Ik denk Wenger.. .
-
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:17:46 #20
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11346321
Ik denk Victor Fernandez.

En ik denk dat ze hun eigen valkuiltje aan het graven zijn....

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2003 @ 16:18:09 #21
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11346329
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik denk Wenger.. .
als coach van Ingerland?

Eerder als coach van Real...

FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2003 @ 16:18:44 #22
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11346345
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:17 schreef El_Catalan het volgende:
Ik denk Victor Fernandez.

En ik denk dat ze hun eigen valkuiltje aan het graven zijn....

Was die PSG?

Ik denk ook dat dat niet slim zou zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 24-06-2003 16:19]

dinsdag 24 juni 2003 @ 16:18:52 #23
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_11346346
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:18 schreef Doc het volgende:

[..]

als coach van Ingerland?

Eerder als coach van Real...

Dat bedoel ik ook.. .
Denk ook niet dat die Engelsen een Franse coach willen.. .
-
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:21:35 #24
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11346411
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:18 schreef Doc het volgende:

[..]

Was die PSG?

Ik denk ook dat dat niet slim zou zijn...

Hij is trainer van Betis toch?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2003 @ 16:24:22 #25
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11346478
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:21 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Hij is trainer van Betis toch?

Zou ook kunnen hoor. Hoe heet die gast van PSG dan ook al weer?
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:25:37 #26
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11346502
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:24 schreef Doc het volgende:

[..]

Geen idee,ik weet alleen dat ze niet erg blij meer met hem zijn
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:26:44 #27
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_11346534
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:24 schreef Doc het volgende:

[..]

Luis Fernandez geloof ik..
-
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:27:25 #28
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11346551
Luis Fernandez heet die
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2003 @ 16:28:49 #29
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11346588
Dan snap ik m'n vergissing wel
pi_11346697
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:14 schreef Doc het volgende:

[..]

...maar wie wordt dan weer bondscoach van Ingerland?

Terry Venables?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:34:04 #31
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11346729
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:32 schreef methodmich het volgende:

[..]

Terry Venables?

Martin O'Neill gaat het verrassend worden

NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11346820
Een Noord-Ier als Engels bondscoach?
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 juni 2003 @ 16:47:15 #33
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11347079
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
Een Noord-Ier als Engels bondscoach?
mwah,moet kunnen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11347828
Hmm, hoor en lees nu net dat Carlos Queiroz de grootste kandidaat is, nu Eriksson aan zijn contract gehouden zal worden.

Queiroz... Netjes.

www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 juni 2003 @ 17:22:32 #35
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11347914
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 17:17 schreef methodmich het volgende:
Hmm, hoor en lees nu net dat Carlos Queiroz de grootste kandidaat is, nu Eriksson aan zijn contract gehouden zal worden.

Queiroz... Netjes.

de assistent van Ferguson
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_11348004
Inderdaad. Vrij briljant trainer, maar niet zo bekend.
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 juni 2003 @ 17:29:35 #37
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_11348079
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 17:26 schreef methodmich het volgende:
maar niet zo bekend.
Uit de openingspost:
quote:
Alhoewel al jaren bekend is dat voorzitter Florentino Pérez het liefst een coach met een grote naam op de bank wil hebben
Dan hadden ze net zo goed Del Bosque kunnen laten zitten, denk ik dan..
-
  dinsdag 24 juni 2003 @ 17:30:21 #38
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_11348098
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 17:29 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Uit de openingspost:
[..]

Dan hadden ze net zo goed Del Bosque kunnen laten zitten, denk ik dan..

Del Bosque moet gewoon oprotten omdat hij die hielen van Perez niet wilde likken
pi_11348165
Toch moet je niet raar opkijken als Queiroz straks gewoon trainer is.. Del Bosque was toen hij het overnam ook niet echt een grote naam, trouwens. Als trainer dan, bedoel ik.

Er zijn ook niet echt veel logische alternatieven.

Eriksson krijgt dus geen vrij van de Engelse bond.
Lippi wil niet.
Wenger moet bij Arsenal blijven.
Capello zal geen optie zijn.
Van Gaal is vrij, maar ook geen optie.
Camacho zal niet willen.

www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 juni 2003 @ 17:36:44 #40
8369 speknek
Another day another slay
pi_11348216
Terecht hoor, die sukkel kon in vier jaar maar twee keer de champions league winnen, ver beneden stand. Iedereen zou die hans worst met snor meteen de deur uitgetrapt hebben.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 17:37:38 #41
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11348232
Ik heb ook gehoord dat Iñaki Saez kanditaad is niemand is tevreden met hem omdat Spanje vrij slechtpresteerd en dat Del Bosque dan coach word van selectie en Iñaki van Real (heb het ook maar gehoord)
pi_11348271
Da's leuk... Zo'n revolutionaire vernieuwer. Saez acht ik in staat om Ronaldo en Zidane te verkopen omdat ie in de Segunda Division een goed alternatief heeft gezien...

Zou wel leuk zijn voor Raúl Bravo, want Saez gelooft heilig in die jongen.

www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 24 juni 2003 @ 17:46:49 #43
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11348412
Gezien de aanstelling van Rijkaard bij VBarca is de beste kandidaat voor Real natuurlijk Voller

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 24-06-2003 17:58]

dinsdag 24 juni 2003 @ 17:49:23 #44
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11348473
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 17:46 schreef Frenkie het volgende:
Gezien de aanstelling van Rijkaard bij VBarca is de beste kandidaat voor Real natuurlijk Voller "+

[afbeelding]

pi_11349990
De echte reden dat Del Bosque en Hierro zijn vertrokken kun je lezen in onderstaande tekst. Ik weet niet of dit al is geplaatst op de 1e pagina, maar die kan ik niet openen

"The decision not to renew Del Bosques contract was taken during the Boardmeeting yesterday after a three hour discussion - the original plan was to offer him a year's extension on the same wage as before - 2 million Euros plus bonuses.

What effectively turned the Board against Del Bosque was the fact that he had hired an ex-vice president, Juan Onieva, as his lawyer to negotiate a pay rise. Onieva was ousted by Florentino at the time of the arrival of Figo. Onieva is one of the most hated enimies of Florentino. Del Bosque knew this and was playing with fire when he hired the lawyer.

The other reason not to continue with del Bosque mentioned in the Board meeting was that he had allowed the players too much leeway. This also ties in with the events post Athletico Bilbao and Hierro.

A couple of months ago Florentino and Hierro came to a
gentleman's agreement that gave the player a further two years at the club and
then a testimonial.

The celebration of the 29th Liga title cost Hierro his head. Instead of a big party it was a disaster. Long faces, dropped heads and insults were the norm during the after match dinner.

The news of Beckham's arrival in the week that the team had to play the decisive Liga game was the last straw for some of the players, lead
by Hierro. Hierro had turned Guti against the club and Beckham according to the insiders. Hierro had previously attempted a player's revolution just before the Supercup in Monaco in response to the director's treatment of Morientes. The situation between the players and the Board had also grown tense over the renewals of Guti and Solari, as well as Hierro's own renewal. Up until Sunday evening the relationship had been cold, but correct, on Sunday correctness went out of the window.

Everything started when the players refused to do a second lap of honour around the grass in the Bernabeau. The excuse given by the players was that there were too many press reporters and photographers on the pitch. But everything had been prepared beforehand. It was the players manner of protesting against the
club. Valdano went down to the dressing room to see what was going on. he asked the players to go back up onto the pitch. Hierro told him in blunt terms what he could do with his celebration. A Spanish newspaper had placed one of his reporters inside the dressing room with the permission of Florentino. The reporter was dressed as a waterboy/groundsman and was a first hand witness to what went on.

Valdano told Hierro to stop being an arsehole and the players then refused to go to the Cibeles fountain to do the traditional celebration and they also refused to go to the celebratory ceremonies held yesterday in the town hall and cathedral. Valdano phoned Florentino, who didn't want to answer the call, because he guessed what was happening in the dressing room. Eventually, he answered and told valdano to tell the players that they had to go to the Cibeles and the club dinner.

At the Cibeles fountain, the police refused to let the players "crown" the
statue of the Godess, but it seemed as if the players had calmed down by the time they got to the restaurant.

In the Mesón Txistu, (the restaurant where they always eat after winning
something), things started to go off the rails. At two in the morning the players started chanting "China, china, china" in reference to the planned pre-season tournament of China and Japan. Hierro as spokesman had voiced their refusal to start their pre-season
on the Far East on various occasions.

Valdano was forced to call the club capitans, Hierro, Figo and Raul away from the tables and he told them to put their house in order. Time and time again for an hour and a half Hierro and company were told to leave their tables and speak to Valdano, much to the surprise of their wives and girlfriends.

The result of these comings and goings was that the players refused point blank to celebrate the Liga title infront of their fans the following day. The motive - the growing distance and coolness in the relations between the president and the Board of directors and the players.

Raúl told the other players and Valdano told Florentino of the players
decision. Florentino was dumbstruck. It was four in the morning and he decided to take control of the situation. Standing up Florentino spoke to everyone in the restaurant:

Good evening, ladies, gentlemen and children (referring to the players). I ask that tomorrow, although many of you don't want to do it, because of what happened in the Cibeles, we put on your best suits and we go and do our duty with the Institutions, the people and the thousands and thousands of madrileños who will be waiting for us in La Almudena, in the Town Hall and in the Community. To turn this into a scandal between grown ups in the best club of the 20th century does not make any sense. And I also want, each time we win a title, to see happy faces because this is the second title that we have celebrated with expresions and moods that do not fit in with winning the Liga.
I ask that you show respect for the millions of our fans and that you act like grown ups once and for all. Finally remember this, take it as you like. In this club I'm the boss, not the players!"

At half past four Florentino, valdano and the directors left the restaurant. A little later they were followed by Ronaldo, then Mcmanaman with Robbie Fowler. The players had decided to go to the celebrations after an hour of debating.
Fowler was over as guest - McManaman was later to have a bust up
with his wife and miss the traditional celebrations no doubt over the fact that his old drinking companion from Liverpool was over).

Florentino had breakfast with this Spanish newspaper on Monday morning at eleven thirty - he told, off the record, that "Hierro has opened his mouth for the last time..."
and that "we need someone who can kick them (the players) up the arse from time to time..."

As reported in the press the only candidate atm is the 2nd coach at ManU -
that's one of the reasons why Figo was called into the Board meeting - Figo is pals with Quieros and the club want him to be an intermediary. Figo was also told to buck up and it was made clear that he was not untouchable.

Wenger was offered the post a number of weeks back at the
infamous Paris meeting but was rejected after he demanded (rather than asked) for more power at Madrid. If he changed his stance the job would be his in one phone call.

dinsdag 24 juni 2003 @ 19:24:26 #46
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11350291
quote:
Hierro slachtoffer van oorlog tussen bestuur en spelers Real

MADRID, 24 juni 2003 13:15 - Fernando Hierro is het slachtoffer geworden van een al maanden sluimerend conflict tussen de leiding van Real Madrid en de spelersgroep. De charismatische aanvoerder heeft met zijn kritiek op de leiding over het bekend maken van de transfer van David Beckham zijn eigen graf gegraven. De 35-jarige libero zorgde na afloop van het winnen van de landstitel voor een nieuw incident door samen met Raul de officiële huldiging op het veld in het honderd te laten lopen. Na een kort feest in de schijnwerpers liepen de spelers het veld af en daarna verscheen er geen enkele speler op de persconferentie.

Hierro wordt algemeen beschouwd als de aanstichter. Daarom heeft de almachtige voorzitter Florentino Perez zich ontdaan van zijn aanvoerder. Jullie maken van elke huldiging een puinhoop, verklaarde de voorzitter in een speech tijdens het intieme kampioensdiner. Daarbij doelde Perez op een eerder incident. Na de finale van de Supercup weigerden de spelers zonder Fernando Morientes de prijs op te halen. De speler stond op dat moment op het punt om verkocht te worden als gevolg van de transfer van Ronaldo. De spelers (met name Hierro en Raul) waren razend op de clubleiding en zorgden er voor dat Morientes in burger toch op het ereschavot mocht staan. Dit incident werd ook de te zachte Vicente del Bosque aangerekend. Met het dubbele ontslag van trainer Del Bosque en aanvoerder Hierro moet het nu voor de spelers duidelijk zijn dat alleen Florentino Perez en zijn paladijn Jorge Valdano uitmaken wat er gebeurt. Del Bosque weigert een functie onder Valdano en waarschijnlijk gaat ook Hierro weg bij Real.

Voor de nieuwe aanvoerder Raul is het dubbele vertrek een laatste waarschuwing. De Madrileen leidde een opstand tijdens de traditionele huldiging in het centrum van de stad. De burgemeester verbood de spelers om bezit te nemen van het Cibeles-beeld. Raul liet een agent de burgemeester bellen en toen het verbod werd bevestigd gaf Raul een teken aan de spelers om de huldigingen te beëindigen. Het is opmerkelijk dat geen enkele speler met het trotse bestuur op de foto wilde. Ronaldo ontbrak zelfs bij de officiële ontvangst op het gemeentehuis. De Braziliaan maakte ondanks zijn twee treffers tegen Athletic Bilbao geen vrolijke indruk toen hij een applauswissel kreeg. Maar desondanks denkt hij nog niet aan een vertrek. Ik wil nu de Champions League winnen, zei de topscorer.

Door het vertrek van Hierro is het mogelijk dat de Mexicaan Rafael Marquez alsnog naar Real gaat. De libero van Monaco zou alleen al om marketingtechnische redenen interessant zijn voor de Koninklijke, die traditioneel een grote aanhang heeft in Mexico. Een andere belangrijke leider in de kleedkamer, Guti, gaat waarschijnlijk weg, waardoor Rauls positie in de spelersgroep nog kwetsbaarder wordt.

Leest wat makkelijker
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:26:30 #47
24339 amnesiac
mooi was die tijd
pi_11350332
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:24 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Leest wat makkelijker

Het rommelt lekker bij Real
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:40:50 #48
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11350629
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:26 schreef amnesiac het volgende:

[..]

Het rommelt lekker bij Real

inderdaad
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:50:01 #49
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11350852
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:40 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

inderdaad

maar ze spelen wel CL
  dinsdag 24 juni 2003 @ 19:51:52 #50
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11350902
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:50 schreef Frenkie het volgende:

[..]

maar ze spelen wel CL

Ja,goed van ze

pi_11352339
Maar ze kunnen Raul niet verkopen. Volgens mij ligt het daar zo dat ze elke speler zouden kunnen verkopen, maar hem niet. Dan zouden de supporters gek worden, omdat hij de enige is (ongeveer) die niet gekocht is. Maar dit is eigenlijk ook te gek...
  dinsdag 24 juni 2003 @ 20:56:56 #52
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11352514
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:51 schreef JeroenV het volgende:
Maar ze kunnen Raul niet verkopen. Volgens mij ligt het daar zo dat ze elke speler zouden kunnen verkopen, maar hem niet. Dan zouden de supporters gek worden, omdat hij de enige is (ongeveer) die niet gekocht is. Maar dit is eigenlijk ook te gek...
Raul is geen product van het huis. Raul komt van A.Madrid
pi_11352980
Perez heeft wel gelijk dat ze niet zo kinderachtig moeten doen..er staan duizenden mensen te juichen voor ze..ga je toch niet zo lullig lopen doen ?
Voetballer zijn soms echt net kleine kinderen
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 24 juni 2003 @ 21:17:40 #54
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11353114
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 19:24 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Leest wat makkelijker

Maar aanzienlijk minder leuk dan het engelstalig verhaal (zo vond ik het wel leuk dat Fowler als gast bij het kampioenschap was).

Als je dat zo leest is het helemaal zonde dat Sociedad geen kampioen geworden was: die hadden er WEL echt van genoten...

pi_11354078
doen ze Del Bosque weg en raad eens wie ze dan als vervanger willen?
quote:
Queiroz bovenaan coach-lijstje Real Madrid

24/6/2003 14:51

Carlos Queiroz is de eerste gegadigde om het roer bij Real Madrid over te nemen van Vicente Del Bosque. De Portugees, die momenteel als assistent van Alex Ferguson werkt bij Manchester United, past vooralsnog het beste in het technische plaatje dat Real voor ogen heeft.
'Queiroz' profielschets komt goed overeen met waar Madrid komend seizoen naar op zoek is', bekende Florentino Pérez. De voorzitter van Real sloot uit dat zijn club - zoals de Spaanse pers vermoedt - een trainer met glamour op de bank wil zetten. 'Wij willen geen trainer van naam, maar juist iemand die niet perse in de schijnwerpers hoeft te staan.'

hele verhaal

ik zie niet in waarom Del Bosque dan weg moet hij deed het toch best aardig
Life is what happens while you're busy making other plans
  dinsdag 24 juni 2003 @ 22:00:10 #56
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11354289
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:51 schreef JeroenV het volgende:
Mwoah er lopen bij Real redelijk wat Spaanse talenten rond hoor. Guti, Raul, Morientes, Portillo, Cassilas die rechtsback etc..
Valt uiteindelijk best mee. En ook Hierro speelde er al een eeuwigheid.
pi_11354906
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:56 schreef El_Catalan het volgende:

Nee ok, maar volgens mij is Raul bij hun, wat bij ons van der Vaart is. En als ze die om zoets gaan verkopen denk ik niet dat de fans dat erg op prijs zullen stellen.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 22:20:58 #58
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11354991
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:18 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Nee ok, maar volgens mij is Raul bij hun, wat bij ons van der Vaart is. En als ze die om zoets gaan verkopen denk ik niet dat de fans dat erg op prijs zullen stellen.

Raul is wel wat beter dan Van der Vaart. Spaans topscorer aller tijden, volgens mij ook topscorer aller tijden van Real (of er hard op weg naar), topscorer aller tijden CL etc. Van der Vaart is meer kampioen knieblessures ofzo.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 22:23:37 #59
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11355058
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 20:56 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

Raul heeft nooit een officiele wedstrijd in het eerste van Atletico gespeeld. Hij is via Real Madrid C (16 goals in 7 wedstrijden) binnen no time naar het eerste gegaan.
  dinsdag 24 juni 2003 @ 22:28:26 #60
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11355210
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:23 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Raul heeft nooit een officiele wedstrijd in het eerste van Atletico gespeeld. Hij is via Real Madrid C (16 goals in 7 wedstrijden) binnen no time naar het eerste gegaan.

en toch blijft hij een a.madrid product
  woensdag 25 juni 2003 @ 00:23:08 #61
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11358478
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:28 schreef El_Catalan het volgende:

[..]

en toch blijft hij een a.madrid product

En Ruud een FC Geffen product?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 25 juni 2003 @ 00:31:11 #62
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_11358616
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 00:23 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

En Ruud een FC Geffen product?

Nooit Gedacht

of beter gezegd FC Den Bosch

NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 25 juni 2003 @ 00:37:02 #63
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_11358707
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 00:31 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Nooit Gedacht

of beter gezegd FC Den Bosch

Heerenveen toch....of PSV, of de straat waar hij vroeger voetbalde?
pi_11363317
Ik heb nog een leuk fotootje van Raul als aanvoerder in het jeugdteam van Atleti
  woensdag 25 juni 2003 @ 11:05:18 #65
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11363380
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 11:01 schreef Smeich het volgende:
Ik heb nog een leuk fotootje van Raul als aanvoerder in het jeugdteam van Atleti
Het rood-wit van Atleti stond hem zeer zeker beter
  woensdag 25 juni 2003 @ 13:33:44 #66
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_11366732
De nieuwe trainer wordt naar alle waarschijnlijkheid die assistent van Fergie bij Man United, die portugees ben effe zijn naam kwijt. Hij is al in Madrid en zal vandaag of morgen tekenen.
............................................................Hasta La Victoria Para Siempre............................................................
pi_11366823
wat heeft die gepresteerd als hoofdcoach dan dat ie bij een club als Real mag komen
  woensdag 25 juni 2003 @ 13:49:14 #68
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11367131
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 13:36 schreef planethugo het volgende:
wat heeft die gepresteerd als hoofdcoach dan dat ie bij een club als Real mag komen
Hij is jarenlang in dienst geweest bij de Portugese bond en was onder meer verantwoordeijk voor de opleiding van Figo, Rui Costa en al die andere Portugese sterren.
Maar goed dat lijkt me meer een jeugdtrainer/bestuurder dan een hoofdtrainer.
  woensdag 25 juni 2003 @ 13:53:30 #69
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_11367229
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 13:36 schreef planethugo het volgende:
Zijn naam is Queiroz hij werd wereldkampioen met portugal onder 21 jaar in 1989 en 1991. Hij is trainer geweest van Sporting de Lisboa en kampioen geworden daarmee, hij is ook de ontdekker van Figo geweest. Verder is hij bondscoach van Portugal geweest en heeft hij Zuid Afrika weer op de rails gezet (op voetbalgebied dan).
Fergusson noemde hem een tijdje geleden een van zijn belangrijkste aankopen, hij schijnt best wat te vertellen hebben daar. Beckham zou in iedergeval erg blij zijn al zou hij de nieuwe trainer wordt.
  woensdag 25 juni 2003 @ 13:55:48 #70
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_11367282
Hiero gaat waarschijnlijk terug naar (zijn geboortestad) Malaga
pi_11369268
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 13:53 schreef Vikingo het volgende:

[..]

Zijn naam is Queiroz hij werd wereldkampioen met portugal onder 21 jaar in 1989 en 1991. Hij is trainer geweest van Sporting de Lisboa en kampioen geworden daarmee, hij is ook de ontdekker van Figo geweest. Verder is hij bondscoach van Portugal geweest en heeft hij Zuid Afrika weer op de rails gezet (op voetbalgebied dan).

Dat laatste klopt niet helemaal, dat was meer de verdienste van Phillip Troussier, maar verder is het wel waar.

Queiroz is een tactisch genie.

www.thuisuiteten.nl
pi_11369285
quote:
Op dinsdag 24 juni 2003 22:00 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Mwoah er lopen bij Real redelijk wat Spaanse talenten rond hoor. Guti, Raul, Morientes, Portillo, Cassilas die rechtsback etc..
Valt uiteindelijk best mee. En ook Hierro speelde er al een eeuwigheid.

Morientes komt van Zaragoza. Die rechtsback als in Miñambres okee, als in Salgado niet.
www.thuisuiteten.nl
pi_11369322
Hebt er nog nooit van gehoord eigenlijk. Snap ook nog steeds niet waarom Del Bosque daar weg moet.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  woensdag 25 juni 2003 @ 16:23:10 #74
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11370668
Queiroz is rond met Real, wordt voor twee jaar trainer daar
pi_11370705
Dan zal Figo wel blijven ook.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 25 juni 2003 @ 16:39:05 #76
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_11371056
quote:
Op woensdag 25 juni 2003 16:24 schreef methodmich het volgende:
Dan zal Figo wel blijven ook.
Dat lijkt me wel. ALs persoonlijke vriend
pi_11371261
Misschien wil Queiroz Beckham wel verhuren, onder het mom "dit is mijn aankoop niet".
www.thuisuiteten.nl
pi_11374017
Die Queiroz (ofz) is inderdaad vanaf vanmiddag de coach van Madrid, ipv Del Bosque. Zie teletekst.
  woensdag 25 juni 2003 @ 19:23:47 #79
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11374339
2 Jarig contract?
pi_11374955
Ja, een twee jarig contract.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 26 juni 2003 @ 12:19:25 #81
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_11388216
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 10:54 schreef TimmyAsd het volgende:
Real Madrid heeft de gewenste opvolger voor Vicente Del Bosque gevonden. De Portugees Carlos Queiroz, die afgelopen seizoen werkzaam was als assistent van Sir Alex Ferguson bij Manchester United, tekende woensdagavond 18.30 uur voor twee jaar bij de Koninklijke. "Het is een eer om trainer te zijn van de beste club ter wereld."

De voormalige bondscoach van Portugal en Zuid-afrika was zeer enthousiast over deze baan, en reisde persoonlijk naar Manchester toe om het Alex Ferguson te vertellen. Ferguson wilde graag dat ie bleef, maar zag ook wel in dat Queiroz deze kans niet wilde laten schieten.

De in Mozambique geboren oefenmeester maakte vooral naam met de jeugd van Portugal. Hij won met de gouden generatie, met Real-ster Luis Figo en Rui Costa, twee keer de wereldtitel voor spelers onder 20 jaar. Bij Sporting Lissabon was Queiroz als zelfstandig hoofdtrainer werkzaam.

Queiroz was de nummer één op het verlanglijstje van Real. De club wilde een moderne en strategisch sterke trainer, die de spelers ook fysiek beter kan maken en niet perse een grote naam is. Queiroz voldoet aan die eisen.

Bron:Vi.nl

en nu maar hopen voor hem dat ie het net zo een goede prestatie levert als Del Bosque, onbegrijpelijk voor mij dat die man niet verder mocht werken bij Real...

pi_11396435
Wie gaat de plaatsvervanger worden van hierro ?
Toch chivu ?
FROM ALL THE THINGS I HAVE LOST I MISS MY MIND THE MOST
  donderdag 26 juni 2003 @ 21:34:36 #83
5360 Buijssen
Roed Roed Roed!
pi_11400156
volgens mij iemand van monaco
  donderdag 26 juni 2003 @ 21:41:33 #84
42963 El_Catalan
Visca Catalunya!
pi_11400280
Marquez?
  donderdag 26 juni 2003 @ 23:34:07 #85
5360 Buijssen
Roed Roed Roed!
pi_11402880
ja die ja
pi_11411838
Márquez wordt al sinds WK 2002 genoemd, evenals Samuel. Die wordt waarschijnlijker, nu Lúcio waarschijnlijk voor AS Roma gaat tekenen.

Rayo Vallecano wil overigens Del Bosque en Hierro.

www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')