#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:16 |
Het lijkt mij goed als lease-auto's (grotendeels) worden afgeschaft. Dat zal een gunstige invloed hebben op de files en het autogebruik in het algemeen. Je hoort nu wel eens dat mensen die in de file staan dat echt niet vrijwillig doen en dat ze simpelweg geen andere keus hebben. Dat betwijfel ik dus. Volgens mij zijn een hoop automobilisten in die file bestuurders van lease-auto's. Een deel daarvan zou op zich best met de trein kunnen, maar doet dat niet omdat ze nou eenmaal die auto hebben. en je baas gaat niet ook nog eens je treinkosten vergoeden als ie je al een auto onder je kont stopt. Ik vind dus dat lease-auto's afgeschaft moeten worden. Als je mensen gewoon een redelijke kilometervergoeding geeft voor hun zakelijke ritten, kunnen ze zelf (iedere dag opnieuw) bepalen of hun agenda voor die dag betekent dat ze met de trein of de auto zullen gaan. Bovendien maak je daarmee ook een einde aan de privékilometers in de auto's van de zaak en het roekeloze rijgedrag daarin. | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 17:18 |
quote:Ik niet. Hij bevalt prima. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:18 |
wat een klets. | |
-_Tommy_- | maandag 23 juni 2003 @ 17:18 |
probleem is alleen wel dat je mensen met representatieve functies, dan ook zulke salarissen moet geven dat zij een representatieve auto kunnen kopen... | |
Roscoo | maandag 23 juni 2003 @ 17:20 |
Het zal er zeker voor zorgen dat de files korter worden want zo'n grote patserbak kan de gemiddelde Nederlander niet zelf betalen. Let er maar eens op hoeveel te grote auto's er in de file staan. Goed plan dus. | |
beerten | maandag 23 juni 2003 @ 17:21 |
Dat is net zoiets als iemands wijsvinger afhakken omdat ie daarmee de trekker van het geweer overhaalt. De "lease-bak-eikel" in die leasebak moet van A naar B. Zo snel en goedkoop mogelijk. Of dat nu in zijn eigen auto is, in een auto van de zaak, een huurauto of een leasebak maakt niet uit. Hij bevindt zich in een auto op de weg. Dat is waar jij het probleem ziet. Niet in die leasebak. En wegen zijn ervoor om met een auto over te rijden. Dat er misschien (betere) alternatieven zijn ben ik met je eens en dat men die alternatieven anders./beter kan gebruiken ook. Maar leasebakken afschaffen. | |
BlaZ | maandag 23 juni 2003 @ 17:21 |
onzin kopen die mensen zelf wel een auto want met de trein schiet al helemaal niet op tenzij je werk + je woonplaats vlakbij het station is | |
Basix | maandag 23 juni 2003 @ 17:21 |
slecht plan zeg... Hoe kom ik dan bij m'n klanten?? In een gare suzuki alto .. ik zie mezelf al aan komen met een server achterin waar ik 5 alto's van kan kopen | |
Spyro_the_Dragon | maandag 23 juni 2003 @ 17:22 |
Yeah right... met de trein.... Doe ik gelijk twee keer zolang over een gemiddeld reis.... Het openbaar vervoer is NIET altijd een alternatief. Dus gebruik dat niet als argument om (lease) auto's af te schaffen. En waarom zijn prive kilometers zo gevaarlijk bij lease auto rijders? Ken zelf genoeg idioten met een auto in eigen bezit die een stuk gevaarlijker rijden.... | |
jozef444 | maandag 23 juni 2003 @ 17:22 |
mja laat er eerst maar s echt openbaar vervoer worden uitgevonden ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:23 |
quote:De top van het bedrijfsleven verdient meer dan genoeg hoor. Het is trouwens toch suf om je status aan je auto af te meten. | |
NightH4wk | maandag 23 juni 2003 @ 17:23 |
Gewoon extra asfalt. ![]() | |
BlaZ | maandag 23 juni 2003 @ 17:24 |
quote:YEP! | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 juni 2003 @ 17:24 |
lijkt mij een goed plan. Lease auto's /auto's van de zaak zouden m.i. zowiezo veel zwaarder moeten worden belast. (bijvoorbeeld 50% bijtelling, ongeacht het aantal privé kilometers) | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:27 |
quote:Rijders van lease-auto's rijden nou eenmaal gevaarlijker als rijders van privé-auto's. Ik zeg niet dat de trein altijd een alternatief is en het afschaffen van lease-auto's dwingt niemand het openbaar vervoer in die dat niet wil. Het punt is dat je op dat moment zelf kunt kiezen hoe je je kilometervergoeding besteedt, terwijl veel mensen nu de auto nemen omdat ze die nou eenmaal van hun werk hebben. (Voor mensen die voor hun werk moeten rondrijden in bestelbusjes en zo gaat dit natuurlijk niet op.) | |
Oosthoek | maandag 23 juni 2003 @ 17:27 |
quote: ![]() | |
CreativeMind | maandag 23 juni 2003 @ 17:30 |
Waarom niet elke auto een snelheidsbegrenzer? Eerst in iedere auto een begrenzer, nu weer alle lease-auto's afschaffen. Het spijt me jongen maar je hebt een vermoeiend hoog Groenlinks-gehalte | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:32 |
quote:Tnx! ![]() | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 17:32 |
quote:Nog zwaarder? ![]() Jij weet echt niet waar je over praat hè? Is het weleens in je opgekomen dat de meeste lease-auto rijders die auto gewoon nodig hebben voor het werk? | |
Lucille | maandag 23 juni 2003 @ 17:33 |
Maar in de trein is toch ook geen plek voor al die lease rijders? | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 17:36 |
Zeg k_man, heb je al bedacht wat je met die duizenden werknemers van de leasemaatschappijen gaat doen? | |
Oosthoek | maandag 23 juni 2003 @ 17:36 |
quote:Daar had ik nog niet aan gedacht ![]() | |
amstelbright | maandag 23 juni 2003 @ 17:36 |
quote:Zodra de leasewagens worden afgeschaft dan zullen er veel meer 'oude' wagens op de weg erbij komen zodat het erg nadelig voor het milieu wordt. Daarbij komt ook nog eens dat de leasewagen een extreem goeie melkkoe voor de overheid is....zoals sigaretten dat zijn, heel veel mensen zijn er tegen maar er komt zoveel binnen aan inkomsten van de belastingen..... | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:36 |
quote:Maar waarom dan zo graag een lease-auot ipv kilometervergoeding? Als je de standaarkilometervergoeding krijgt (iets van 28 eurocent toch?) kun je best een leuke auto rijden en zelfs nog op je zakelijke kilometers verdienen. Een lease-auto kost je sowieso geld via de bijtelling. | |
amstelbright | maandag 23 juni 2003 @ 17:37 |
quote:Jaloers op collega's die wel een leasewagen mochten uitzoeken.... | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:37 |
quote:Bij de NS zoeken ze nog conducteurs. ![]() | |
IJskoud | maandag 23 juni 2003 @ 17:39 |
Nee, je hebt het niet helemaal begrepen. Ik zit de ene week bij de ene klant, de andere week bij een ander. De meeste klanten zitten op industrieterreinen/kantorenparken die met het OV niet of nauwelijks bereikbaar zijn. Als ze bereikbaar zijn moet ik vaak nog een stuk lopen en doe ik er in ieder geval minimaal 1,5 keer zo lang over als met de auto. Dat gaat ten koste van mijn vrije tijd, want reizen doe je niet in de baas z'n tijd. Mijn vrije tijd is mij heel dierbaar. Ik heb dat bovenstaande verhaal 2 jaar gedaan en zelfs zonder die eeuwige vertragingen van die k****r-NS werd ik er helemaal gek van. Af en toe trein, af en toe auto, is helaas ook geen redelijk alternatief. Je zit namelijk wel met vaste kosten aan je auto. Bovendien kun je met wisselende klanten ook geen rendabel trein-abonnement aanschaffen. Ik ben wel met je eens dat het een lastig dilemma is. Als ik bijvoorbeeld een klant in Utrecht centrum heb dan wil ik echt weer niet met de auto. Moeilijk moeilijk dus. | |
amstelbright | maandag 23 juni 2003 @ 17:39 |
quote:Wat mijn leasewagen mij per jaar kost, daar rij ik zelf niet zo een zelfde auto van. Zodra ik veel minder kilometers zal gaan maken (prive) dan zal een eigen wagen waarschijnlijk goedkoper worden....maar tot die tijd ben ik lekker aan het leasen... ![]() | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 17:40 |
quote:Ik rij ongeveer 50.000 zakelijke kilometers per jaar. Waarom zou ik mijn prive auto inzetten voor die zakelijke kilometers? Ik rij die kilometers voor mijn baas, die moet dan ook maar voor transport zorgen. Dat doet ie gelukkig ook. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:43 |
quote:Onzin. hij kan je natuurlijk net zo goed de kosten van je privé-auto vergoeden. Of de trein. | |
Burton_Dragon | maandag 23 juni 2003 @ 17:43 |
quote:Ik kom maar net op de 40.000.....altijd baas boven baas... ![]() | |
amstelbright | maandag 23 juni 2003 @ 17:44 |
quote:50.000 kilometer met de trein naar klanten die niet echt allemaal per openbaar vervoer bereikbaar zijn...dat valt echt niet te doen....en kilometer vergoeding ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:46 |
quote:Ja, ik besef wel dat voor veel bestemmingen een auto handiger is. Die ervaring heb ik zelf ook (van bouwproject naar bouwproject). Maar er wordt wel heel makkelijk omgegaan met lease-auto's, ook bij mensen die er elke dag mee naar kantoor rijden. Een kantoor in het centrum van de stad vaak. | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 17:48 |
quote:Dus ik moet mijn prive-auto "afrijden" t.b.v mijn werkgever? ![]() quote:In mijn job geen optie. Het is in dit topic al eerder aangehaald, als e.e.a. al met de trein zou kunnen dan hou ik helemaal geen vrije tijd meer over. | |
amstelbright | maandag 23 juni 2003 @ 17:49 |
quote:Met leasewagen wordt echt niet zoveel meer gegooid als ongeveer 3 a 4 jar geleden. Bij heel veel berdijven wordt ie nu juist weer ingenomen omdat ze de mensen vaak niet kunnen plaatsen of bij een klant in de woonomgeving van de medewerker proberen te regelen... | |
-_Tommy_- | maandag 23 juni 2003 @ 17:49 |
quote:haha top... ik bedoel dus de vertegenwoordiger van een zaak die gewoon lekker verdient, maar toch redelijk grote deals afsluit voor zijn bedrijf, die kan zich echt niet die Passat of A4 zo veroorloven, terwijl ie er wel op wordt afgerekend!! ken bij ons uit bedrijf een geval van een buitendienst medewerker die normaal gesproken een golf had, maar nu als een leenauto een oud model polo, die kwam bij klant, klant belde op naar ons hoofdkantoor om te vragen of dat dat policy was, want het wekte niet echt veel vertrouwen op | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 17:49 |
quote:Ik heb eerder het idee dat jij het niet begrijpt. Nogmaals: met het afschaffen van lease-auot's dwing je niemand de trein in. Het maakt het alleen makkelijker kiezen. Als je naar een klant op een industrieterrein moet neem je je auto en krijg je dat vergoed. Als je naar een klant in het centrum moet neem je de trein en krijg je dat ook vergoed. Het scheelt je dus tijd en je reiskosten krijg je nog steeds terug. Als lease-auto's worden afgeschaft of veel zwaarder belast wordt het voor je baas wel aantrekkelijk om dat af te schaffen. Dat is nou juist het idee. | |
Liejannuh | maandag 23 juni 2003 @ 17:51 |
Werkgevers moeten gewoon zorgen voor leenauto's die bij het bedrijf staan. Zodat je er eentje kunt aanvragen als je naar een klant toe moet. ![]() Bij mij op het werk zijn er leenfietsen. Overigens, ik doe er op de fiets ruim 2 keer zo lang over, maar toch ga ik liever fietsen dan gefrustreerd raken in de file! | |
amstelbright | maandag 23 juni 2003 @ 17:51 |
quote:Bij grote klanten werkt het vaak als je met een grotere duurdere wagen aankomt en bij een kleine klant is het goed om met een klein goedkoper wagentje te komen.... | |
NightH4wk | maandag 23 juni 2003 @ 17:55 |
Goedzo jongens, altijd de werkende belastingbetaler aanpakken. ![]() | |
dazzle123 | maandag 23 juni 2003 @ 17:59 |
Ergens heb je wel een punt. Het probleem met leaseauto's is dat ze op naam staan van de baas. Die baas kan vervolgens alle kosten voor die auto aftrekken van de belastingen. Het zijn immers bedrijfskosten. Het gevolg is dus dat steeds meer Nederlanders gesubsidieerd rond rijden. Dus aan de ene kant probeert de overheid autorijden te ontmoedigen en aan de andere kant subsidieren ze het gebruik van de auto met fiscale voordelen. Wel een beetje een kromme situatie natuurlijk. De fiscus weet dit overigens ook vandaar dat je sinds kort ook die bijtelling hebt. | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 juni 2003 @ 18:04 |
quote:bedrijfskosten voor auto's zouden zowiezo niet aftrekbaar moeten zijn. | |
-_Tommy_- | maandag 23 juni 2003 @ 18:05 |
quote:tja kijk een golf/passat (die klasse spreek je toch merendeels over in de lease klasse) valt bij iedereen in goede aarde, terwijl je met dikkere BMW's, Mercedessen enzo toch uit de toom valt (7 serie, S klasse), wel weer te doen om "statement" te maken zijn kleinere "fun" auto's, smart roadster, beetle, mini, noem maar op | |
MSXUser | maandag 23 juni 2003 @ 18:08 |
Het aantal leaseauto's is al heel wat minder dan pakweg 4 jaar geleden. Destijds kreeg zo'n beetje iedereen zo'n ding. Tegenwoordig wordt gekeken of je ook regelmatig bij klanten langs moet of dat je de hele dagen op kantoor zit. Wanneer iemand privé rijdt in de leasebak, wordt dit door bijtelling aangepakt, tenzij je een sluitende kilometeradministratie hebt en niet meer dan 500km per jaar privé rijdt. Ik betaal zelf het volle pond voor mijn wagen. Ik heb geen zin om alles tot op de meter bij te gaan houden, bonnetjes te bewaren, enz. Uiteindelijk betaal ik meer voor m'n Opel Corsa, maar ik heb aan de andere kant een hoop kopzorgen minder. | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 18:09 |
quote:Nee hoor, die van mij staat gewoon op mijn naam. De factuur gaat echter netjes naar de baas. ![]() | |
dazzle123 | maandag 23 juni 2003 @ 18:09 |
quote:Als die kosten echt gemaakt zijn voor werkkilometers dan is daar niks mis mee. Waar de belasting echter een probleem mee heeft is het feit dat leaseauto's ook voor prive doeleinden worden gebruikt. Daarvoor is bijtelling ook. Bedrijven hebben baat bij een leaseauto omdat ze daarmee het salaris van iemand kunnen drukken en de werknemer heeft er baat bij omdat hij goedkoop een auto heeft. Probleem voor de belasting is is dat ze heel veel inkomsten mislopen. BTW over de auto zijn ze kwijt. Afschrijvingen worden van de winst afgetrokken, brandstofkosten zelfde verhaal etc etc. | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 18:11 |
quote:Jah, sollicitatiegesprekken bij de Audidealer.. ![]() Gelukkig is dat gezeur wel over. | |
MSXUser | maandag 23 juni 2003 @ 18:15 |
quote:Inderdaad, te belachelijk voor woorden. Daarnaast was de verhouding ook compleet scheef. Iemand met een functie die af en toe buiten kwam kreeg een gigantische auto met alles erop en eraan, terwijl de buitendienst het met een auto moest doen waarbij je mocht hopen dat er in ieder geval een zonneklep in zat. | |
hollander172 | maandag 23 juni 2003 @ 18:30 |
k-man, ben je nou eigenlijk tegen alles met een verbrandingsmotor en vier wielen? Ik heb best respect voor andermans mening maar dit is al het tweede topic van je wat ik tegenkom wat lijnrecht gekant is tegen voertuigen met bovengenoemde kenmerken, wordt het niet tijd dat je gewoon uit PTA wegblijft als het fenomeen auto je zo hard raakt? Dit bedoel ik serieus overigens als je hier wil blijven komen moet je dat vooral doen maar je kan er van uitgaan dat de meeste mensen hier van auto's e.d. houden en de leaseauto willen behouden zonder snelheidsbegrenzing. Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom je deze discussie aangaat, kom dan eens met echt goede alternatieven voor een auto. Door een discussie als deze aan te zwengelen zorg je alleen maar voor tweedracht zonder iets toe te voegen aan deze eeuwigdurende discussie. Ontopic: ik heb liever dat "jochies" van mijn leeftijd een leaseauto rijden die technisch beter in elkaar zit dan dat ze het eerste het beste apk-onwaardige scheurbakkie kopen om daar in rond te rijden. Naast het feit dat leaseauto's geen snelle versies van een model zijn (meestal) zijn ze ook veiliger en vaak beter onderhouden. (uitzonderingen daargelaten.) Dit draagt mijn inziens bij aan een veiliger omgeving wat betreft verkeer. Die auto's rijden toch wel of het nou de gloednieuwe leaseauto is (die ze van de baas krijgen) of het oude rammelbakkie (wat binnen het budget past.) Mag jij zeggen wat je beter lijkt. | |
_Kuch_ | maandag 23 juni 2003 @ 18:31 |
Realiseert de topicstarter zich ook dat het simpelweg niet in de trein PAST? Daar had de regering al onderzoek naar gedaan tijdens de plannen met die tolpoorten (rekeningrijden). Uit dit onderzoek kwam naar voren dat als 10% van de automobilisten hun auto zou wegdoen en in de trein zou stappen er: - niet genoeg treinen zijn - niet genoeg personeel bij de NS (nu al, laat staan dan..) - niet genoeg spoor is - deze problemen zelfs op lange termijn nauwelijks oplosbaar waren kortom: de treinen die er dan wel zijn zouden mudjevol zitten en gemiddeld met uren vertraging rondrijden. Dat was ook het grote bezwaar tegen rekeningrijden: er is simpelweg geen goed alternatief. Bovendien kunnen de meeste mensen in het zakenleven niet met de trein (en daarna aansluitend vervoer), simpelweg omdat: Bovendien zijn leaseauto's aantrekkelijk voor bedrijven, want: Dan de eigen auto: Als je dit doet staat toch nog steeds iedereen in de file? En er is ook bewezen (feit dus) dat leaserijders minder bonnen krijgen gecorrigeerd voor het aantal kilometers EN minder ongelukken krijgen per kilometer. Omdat ze gemiddeld veel meer kilometers rijden LIJKT het alleen alsof dit niet zo is... Kortom: een HEEEELE grote load of crap van de TS, ga maar weer lekker terug naar je groene, linkse, onrealistische wereldje en ga maar weer andere onuitvoerbare plannetjes bedenken waar niemand iets aan heeft. Suggestie: al die insecten die worden doodgeslagen, dat is dierenmishandeling. Misschien een wetsvoorstel indienen om dit strafbaar te stellen? | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 18:41 |
quote:Je hebt het topic niet doorgelezen hè? Je voegt namelijk niet echt veel toe en ik heb geen zin om me te gaan herhalen. | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 18:47 |
quote:Nee hoor, maar ze worden vaak zo onverstandig gebruikt. En door iedereen (gechargeerd) zomaar een lease-auto te geven versterk je dat nog eens. quote:Goed zo! Dat is nou wél een mooi argument voor lease-auto's! Zo wordt hetmisschien nog wel een leuke discussie met goede argumenten voor en tegen. Ik wordt een beetje moe van degenen hier die zich meteen ernstig in hun kruis gegrepen worden. Een beetje genuanceerd erover praten kan toch wel? Ik wil best erkennen dat er argumenten voor zijn, maar er zijn ook argumenten tegen. | |
MSXUser | maandag 23 juni 2003 @ 18:49 |
quote:Zoals al vaker aangegeven: Je loopt behoorlijk achter met die stelling. Tegenwoordig is het niet meer zo dat je vrijwel direct een leasebak krijgt. | |
What | maandag 23 juni 2003 @ 18:52 |
quote:Wat dacht je van al die insecten die zich op je koplampen, grille en bumper bevinden na een zomers ritje door de polder. ![]() | |
hollander172 | maandag 23 juni 2003 @ 18:57 |
quote:Tsja dat verstandigverhaal eindigt eigenlijk bij het behalen van een rijbewijs. Deze test zou er voor moeten zorgen dat mensen kunnen rijden en respect- en inzichtvol om moeten kunnen gaan met overige weggebruikers. Dat dit niet altijd het geval is kan iedereen met een auto je vertellen. Of je hiervan een hetze tegen automobilisten moet maken betwijfel ik, iedereen maakt weleens een foutje en de groep die consequent een ander het leven zuur maakt te verwaarlozen. quote:Zo zijn er op zich nog wel meer, leaseauto's zijn door de verbeterde techniek vaak ook zuiniger en hebben een verminderde uitstoot. quote:Een leuke discussie over dit onderwerp kan je vergeten, dat lukt je nooit. Dat mensen zich in hun kruis gegrepen voelen vind ik vrij normaal, hoe reageer jij als er weer iemand komt met een idee hoe jij je zuurverdiende en geldverslindende aanschaf moet gebruiken? Nu weet ik nog steeds niet waarop(in) jij je verplaatst, dit bied volgens mij toch wel een aardige indicatie voor de manier waarop we op jouw tegenargumenten in zouden moeten gaan. | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 19:05 |
quote:Maar dat is dus niet zo! Ten eerste is het niet hun verdiende aanschaf, maar een leuk extraatje van de baas. Ten tweede zou je er met een kilometervergoeding voor kunnen zorgen dat mensen er financieel niks van hoeven merken dat ze in hun eigen auto rijden ipv in die van het bedrijf. Dat zorgt er dan voor dat het geen automatisme hoeft te zijn om de auto te pakken, ook in situaties waarin de trein handiger is. quote:Op dit moment even geen auto, omdat ik ook even zonder baan zit. Daarvoor een lease-auto gehad en 50.000 km per jaar gereden. Dat was een Peugeot 206 (niet mijn keuze). | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 juni 2003 @ 19:08 |
ik ben er voorstander van dat iedereen zakelijke kilometers gewoon met eigen auto's rijdt als het niet met de trein of fiets kan! dan geeft men maar een kilometervergoeding! Dan hou ik er met mijn mazda uit 1988 op gas nog leuk geld aan over.. ![]() | |
HiZ | maandag 23 juni 2003 @ 19:09 |
Het - ten onrechte - zo vaak geprezen ruimtelijke ordeningsbeleid in Nederland maakt deze hele discussie volstrekt overbodig. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat wij op een effectieve en efficiënte manier het autogebruik kunnen vervangen door OV-gebruik. We hadden de groei van het autogebruik kunnen voorkomen misschien, maar voor de huidige onmogelijkheid mag je de bedenkers van 'groeikernen' en 'groeisteden' met bijbehorend forensisme bedanken. | |
MSXUser | maandag 23 juni 2003 @ 19:10 |
quote:Heb je er ooit aan gedacht dat een leasewagen wel degelijk op het loon wordt ingehouden? Niet alleen elk jaar die belastingaanslag, maar eveneens een maandelijkse bijdrage. quote:Typisch een BHFH opmerking ![]() Ga lekker koffie zetten ofzo. [Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 23-06-2003 19:12] | |
Wile_E_Coyote | maandag 23 juni 2003 @ 19:11 |
quote:Ja hoor. Ik heb gewoon een ex-lease-bak gekocht. Lekker groot, lekker ruim en net de kop eraf. En ik maak mijn file dus iets langer ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 19:17 |
quote:Verschilt sterk per bedrijf. Ik er heb er behalve de bijtelling nooit een cent voor betaald. | |
Agp | maandag 23 juni 2003 @ 19:18 |
Ohja, leasebakken afschaffen, hoe komen er dan grotere auto's op de 2e hands markt ? Denk maar niet dat er veel particulieren zijn die zomaar een nieuwe auto kopen.. Daar aan gedacht? | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 19:22 |
quote:Waarom zou dat moeten? Er is trouwens een overschot aan tweedehands auto's. Veel wordt uitgevoerd. | |
Agp | maandag 23 juni 2003 @ 19:24 |
quote:Omdat er ook nog mensen zijn in Nederland die wel iets om auto's geven? En geen Groenlinks stemmen ![]() | |
dazzle123 | maandag 23 juni 2003 @ 19:27 |
quote:Je rijdt wel in een gratis auto natuurlijk. Ik weet niet of je weet wat dat normaal kost? | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 19:27 |
quote:Lees die tweede regel eens luilebol. | |
MSXUser | maandag 23 juni 2003 @ 19:38 |
quote:Zeker wel. Een leaseauto is in veel gevallen goedkoper dan zelf een auto hebben. Ik heb een aantal jaren zelf een auto gehad, maar ook daar kun je behoorlijk op de kosten besparen door zelf veel te doen en niet voor elk wissewasje naar de garage te gaan. Gezien het aantal kilometers dat ik per jaar afleg is voor mij én m'n werkgever een leaseauto de beste oplossing. Ik heb m'n maandelijkse bijdrage en betaal aan het eind van het jaar een deel aan de belasting. Ook met m'n eigen wagen heb ik best aardig wat kilometers gemaakt, totdat ik m'n leasebak kreeg. Daarna heeft m'n eigen bak enkel nog in de garage gestaan (maar heb 'm al die tijd wel gewoon in de verzekering gehouden). | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 19:39 |
BHFH topic ![]() | |
overhyped | maandag 23 juni 2003 @ 20:11 |
Grote onzin inderdaad!!! ik rijd 60.000 KM per jaar, waarvan het merendeel zakelijk. ik rij het hele land door, dus niet van a naar b. met onze overheid mag je alleen directe kosten declareren, dus die afschrijving die enorm is kan je niet verhalen op jouw baas. Kortom: Lease auto enige alternatief! | |
ThE_ED | maandag 23 juni 2003 @ 20:12 |
Als je het afschaft krijgen die werknemers gewoon in plaats daarvan een vergoeding van de zaak. "Probleem" blijft dus gewoon. | |
Kaalhei | maandag 23 juni 2003 @ 20:15 |
Laat me raden: TS heeft er zelf geen? | |
Kreator | maandag 23 juni 2003 @ 20:18 |
Slaat helemaal nergens op in mijn optiek. Ik heb een leasewagen puur om het feit dat ik er dagelijks mee moet rijden en mee moet vervoeren. Hij is ruim (station) omdat er spullen in moeten. Ik zou NOOIT met het openbaar vervoer kunnen, omdat ik op willekeurige tijdstippen naar elke plek in nederland moet kunnen (op achterafgelegen industrieterreinen). Flexibel is het sleutelwoord. Als ik em niet echt nodig zou hebben, zou ik zelf wel een leuke wagen kopen. En trouwens, Topicstarter, als jij een leasewagen gratis en voor nix zou krijgen van je baas, te samen met een tankpas voor ongelimiteerd tanken zei je ook geen nee. | |
NightH4wk | maandag 23 juni 2003 @ 20:20 |
quote:En jaloers waarschijnlijk. ![]() | |
BloodhoundFromHell | maandag 23 juni 2003 @ 20:22 |
Laten ze dan iig die tankpas aan banden leggen. Dus de werkgever stopt een gps in de auto en betaalt alleen voor de kilometers die echt zakelijk zijn de brandstof. dan voorkom je dat men onnodig het milieu vervuilt en steeds voor eigen gerief de auto pakt in de vrije tijd. | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 20:23 |
quote:Lees even het topic door voor je reageert. Dat bespaart je weer een domme opmerking. | |
Kreator | maandag 23 juni 2003 @ 20:26 |
quote:Ja en toen? Ik had het wel gelezen. Ik las wel over je leasebak. En toen? Heel veel dommer dan 'leaserijders rijden nou 1x gevaarlijker' kan het niet hoor. ![]() | |
MSXUser | maandag 23 juni 2003 @ 20:26 |
quote: ![]() | |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 20:31 |
quote:Toen sloeg je opmerking dus nergens meer op. ![]() | |
Kimmie | maandag 23 juni 2003 @ 20:55 |
Idealistisch en niet praktisch haalbaar denk ik. Daarnaast de ene lease rijder is de andere niet qua flexibiliteit en qua rijgedrag, is er onderzoek gedaan naar het rijgedrag van lease rijders of zeg je het zomaar dat ze onveiliger rijden? ik vraag met dat werkelijk af nl. of dat zo is. Ik denk dat k_man een prikkelende stelling deponeert om de geest wakker te houden, niet meer niet minder. | |
overhyped | maandag 23 juni 2003 @ 21:14 |
BHFH, Dat jij nu carieretechnisch nooit in aamerking komt voor een lease auto met tankpas, reageer dat niet op anderen af... en de rest van de afschaffers: Wie zijn jullie eigenlijk om te bepalen welke arbeidsvoorwaarden ik af mag spreken met mijn werkgever.... Lang leve de vertrutting weer hier.... | |
_Kuch_ | maandag 23 juni 2003 @ 21:17 |
Hmmm, ik voeg niks toe... Ik ontkracht alleen maar al je stellingen.. Dat je dat niet wil horen is wat anders... Ga toch lekker rukken jongen | |
LordLynx | maandag 23 juni 2003 @ 21:33 |
Ja, goed plan, want de trein is zo'n ideaal vervoersmiddel. Als je jaloers bent omdat jij geen leaseauto krijgt zeg dat dan gewoon en ga er niet zo over blaten. | |
VanDread | maandag 23 juni 2003 @ 21:38 |
.......schaf meteen ook belasting af dan kunnen we naar het werk vliegen van het geld dat we overhouden, dan heb je ook geen files meer en ook geen wegen meer nodig ![]()
| |
#ANONIEM | maandag 23 juni 2003 @ 23:09 |
quote:Of lease-rijders (on)veiliger rijden verschilt per onderzoek. Sommigen zeggen van wel, anderen van niet. | |
VrouwenVocht | dinsdag 24 juni 2003 @ 09:50 |
Wat een belachelijke stelling zeg! De leaserijders zijn wel even de mensen die veel geld in het laatje van de Nederlandse staat brengen. En wel veel meer dan die carriereloze paupers die dagelijks met het OV gaan om aan de lopende band te staan bij de Johma fabriek! Ik zou het graag omdraaien: OV opheffen en alle spoorlijnen asfalteren tot hartje stad! Zo heb je prachtige snelwegen en dus meer ruimte voor de leaserijder... | |
abraham | dinsdag 24 juni 2003 @ 10:02 |
Er zijn een aantal ergernissen aan mijn Leaseauto. Een wordt er door de topicstarter terecht aangesproken: Inflexibiliteit. Dit klinkt vreemd, inflexibel zijn met een auto, het stuk vrijheid op wielen. Toch kan ik omdat reeds ben uitgerust door mijn werkgever met zo'n ding op wielen niet meer zelf de meest efficiente vorm van transport kiezen omdat ik zelf niet kan beschikken over mijn vervoerbudget. De hele som is door mijn werkgever in een keer aangewend voor het middel auto. Ik werk bij diverse klanten overal in nederland met de kennis in mijn hoofd. De laptop kan ik zelf tillen en voor nood kan er een koerier met de zware spullen komen. Centrum Amsterdam? Nu moet ik met de auto.... (treinkaartje zelf kopen kan ook maar dat is wegens het argument "dief van eigen portemonai" geen echte optie) Het volledig afschaffen van de lease-auto zou tot een flexibeler denken over mobiliteit kunnen leiden. Aangezien het echter al niet mogelijk is om met aangetoond effectieve methodes iets aan mobiliteitsgedrag te veranderen omdat dat autotje pesten is zie ik dit nog groot applaus ontvangen in de tweede kamer. | |
DaBeetle | dinsdag 24 juni 2003 @ 10:09 |
quote:Tja, dan lijkt mij de uitspraak van verzekeraars dat leaserijders gemiddeld minder schades hebben erg betrouwbaar. Maar ik denk dat je niet de hele groep over 1 kam moet scheren. En afschaffen? De topic opener zo'n standaard milieufreak die t openbaar vervoer verheiligt, maar tegelijkertijd de aanleg van beter openbaar vervoer weer zoveel vertraagd en duurder maakt???? (betuwelijn, schiphol) Ook de gemiddelde leaserijder heeft de keus om wel of geen lease auto te kiezen. Het feit dat zoveel mensen toch de auto kiezen zegt genoeg over t openbaar vervoer dacht ik zo... en ja.... ik zit trouwens liever in de file met me aircootje aan en muziek op die ik wil horen dan dat ik sta in n snikhete trein met bezwete mensen om me heen te luisteren naar veels te hard staande walkmans en bellende veels te hard pratende mensen quote:Nopes, dat flexibeler denken over mobiliteit is iets wat je werkgever zou moeten doen. Dat is de inflexibele factor in jou verhaal en dat heeft niks met het wel of niet beschikbaar zijn van de mogelijkheid een auto te leasen. | |
rembrand20 | dinsdag 24 juni 2003 @ 10:35 |
Als wij op een maandag ochtend met z'n alle in de trein stappen zakt die ook door de rails heen ! Dus we moeten niet lopen zeiken want de NS kan het ook niet aan... | |
Halinalle | dinsdag 24 juni 2003 @ 10:44 |
Ik begrijp de felle reacties niet. Het enige wat de TS voorstelt is om je de keuze te geven. Kies je voor het O.V. (soms best handig in stedelijke gebieden i.v.m. files/parkeren), dan krijg je betaald; kies je voor de auto, dan krijg je ook betaald. | |
DaBeetle | dinsdag 24 juni 2003 @ 11:15 |
quote:Ik lees dus echt wat anders in de openingstopic: quote:Volgens de topic starter moet die keuze mogelijk worden door de lease auto af te schaffen en daar ben ik het dus niet mee eens. Ik heb simpel gezegd niet de financiele mogelijkheden een auto te kopen. En een krediet zit er ook niet in. Voor mij zou afschaffen van de lease auto de keuze juist beperken tot alleen OV. Ik heb nu bij de zaak de keuze óf leasebak, óf prive rijden óf OV. Maar ja... Voor mij dus duidelijk de keuze op lease auto gevallen. Trouwens, gelijk de felle anti NS/OV en anti auto reacties slaan nergens op, daar ben ik het mee eens. | |
infant | dinsdag 24 juni 2003 @ 11:56 |
Ha, Leuk idee! Schaf maar af die leasebak. Dan krijg ik de leasevergoeding bij mijn salaris en koop ik zelf lekker een auto. Eindresultaat (zoals zovelen al terecht opmerken): geen enkel verschil, en net zo veel auto's op de weg. Zij het misschien wat minder goede auto's (want onderhoud is duur!) dus meer pechgevallen, ongelukken, etc. dus misschien zelfs meer oponthoud. Of draaf ik nu door ? Rene | |
Kimmie | dinsdag 24 juni 2003 @ 16:57 |
quote:aha dus daar is geen eenduidige uitspraak over te doen dus | |
Martijn23 | dinsdag 24 juni 2003 @ 16:58 |
gezeur ![]() | |
Cirius | dinsdag 24 juni 2003 @ 17:12 |
kwenie of iemand dit al heeft gezegt maar het gaat niet alleen om geld met die lease-bakken: doordat de baas de auto betaald kan hij invloed uitoefenen op het soort auto dat je krijgt... als je een klein beetje een representatief beroep hebt wil je baas neit dat je in een roze verlaagde kever voor komt rijden bij de klant... bij een kilometervergoeding kan de baas dat niet doen.. en afschrijvingen van die auto, reparaties van de auto.. alles veel moeilijker omdat je elke keer bij moet gaan houden wanneer je hoeveel hebt gereden en wanneer je wel en wanneer niet met de trein bent gegaan... denk ook ff aan alle declaraties.... alle mensen van de lease maatschappijen kunnen dan zo weer werk krijgen op de afdeling declaratie van een random bedrijf ![]() en volgens mij zijn de meeste leasbakken ook nog van het type golf dus echte slagschepen zijn dat ook weer niet naar mijn idee............... | |
Cirius | dinsdag 24 juni 2003 @ 17:16 |
quote:auwww dodelijke argumentatie ![]() | |
_Kuch_ | dinsdag 24 juni 2003 @ 18:32 |
quote:Jawel, want de grote verzekeraars hebben er een onderzoek naar gedaan, en daar kwam uit dat leaserijders minder ongelukken en minder boetes per kilometer krijgen.. Lijkt me redelijk relevant, aangezien degenen die het onderzoek hebben gedaan nogal baat hebben bij een juiste uitslag... | |
Metro2005 | dinsdag 24 juni 2003 @ 19:36 |
dit gaat niet werken want er is GEEN goed alternatief voor de auto in nederland. en er zijn ook GEEN alternatieven voor de snelweg ( zoals bv in frankrijk wel zodat het rekeningrijden / tolwegen daar WEL werken) dus niet zeiken voorbeeld: auto van delft naar spijkenisse: trein van delft naar spijkenisse: duidelijk zo | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juni 2003 @ 20:54 |
quote:Hmm. Je baas wil vaak ook dat je in pak verschijnt en niet in een gescheurde spijkerbroek en een bevlekt T-shirt. Maar gaat je baas met jou mee kleding kopen? quote:Zit nu ook verwerkt in de kilometervergoedingen voor mensen die geen lease-auto hebben. quote:Heel veel mensen houden hun zakelijke kilometers al bij. Hetzij voor de bijtelling, hetzij omdat ze als onderdeel van de verschotten bij de klant in rekening worden gebracht. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 juni 2003 @ 20:56 |
quote:Als jij dat vindt dan ga jij lekker met de auto. Krijg je netjes je zakelijke kilometers vergoed en kom je kosteloos waar je wezen wilt op de manier die jij wilt. Geen probleem toch? | |
ACT-F | dinsdag 24 juni 2003 @ 23:46 |
Nou k-man, het is allemaal heel simpel: De reden dat het fenomeen lease-auto bestaat is omdat er vraag naar is, omdat het voor sommige mensen/ondernemers het financieel interessanter is dan een privé auto. De reden dat men meestal de voorkeur geeft aan de auto i.p.v. het OV is omdat de auto finacieel aantrekkelijker is. Vergeet niet dat tijdsverlies ook geld kost en ook meegerekend moet worden. En natuurlijk zijn er legio voorbeelden waarbij het OV geen optie is. Geld is wat telt. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2003 @ 00:31 |
quote:Dat bedoel ik maar. Dus als je 's ochtends vroeg een afspraak in het centrum van een grote stad hebt kun je meestal beter per trein gaan. Als je in de daluren een afspraak hebt op een industrieterrein hebt zul je per auto wel altijd sneller zijn. Punt is dat mensen met een leaseauto die afweging niet meer maken, omdat ze nou eenmaal die auto hebben en hun baas niet ook nog eens treinkaartjes gaat vergoeden. Bij één van mijn vorige banen was het zelfs zo dat op een gegeven moment een lease-auot gewoon bij mijn functie hoorde. Ik kon daar wel van afzien en dan kreeg ik een bepaald bedrag om voor het hele jaar zelf mijn vervoer te regelen. Dat bedrag was echter duidelijk te laag om alle kosten te dekken als ik per OV zou gaan, als ik een privé-auto zou willen rijden, of een combinatie daarvan. Op die manier wordt je wel min of meer gedwongen een lease-auto te nemen. En dat terwijl ik midden in Rotterdam werkte en het op de dagen dat ik op kantoor werkte vaak sneller zou zijn om met de trein te gaan. | |
Kimmie | woensdag 25 juni 2003 @ 07:48 |
quote:ok maar ik reageerde op de gegevens van k_man die zei dat de uitkomsten van de onderzoeken nogal verschilden maar waaruit zijn conclusie was dat de lease rijders wel slechter zouden rijden | |
Ballebek | woensdag 25 juni 2003 @ 08:01 |
quote:Je bent wel heel erg gefixeerd op zakelijke km vergoeding? Weet je hoeveel dat kost uiteindelijk voor je werkgever? Leasewagens, zoals al eerder in dit topic besproken, zijn voor een groot gedeelte aftrekbaar richting de belasting. Als je werkgever jou voor bijvoorbeeld 60.000 zakelijke km. (in mijn geval) zou moeten uitbetalen -> +/- ¤ 17500,- Een leaseauto is ongeveer ¤ 750,- per maand voor bijv. een Golf -> ¤ 10000,- Komt dan wel nog brandstof bij maar zoals al vermeld; aftrekbaar van de belasting. In mijn geval is dat ¤ 3000,- per jaar. Ook als je geen leaseauto krijgt en je moet van je werkgever met je eigen auto rijden heb je nog steeds het gezeik met dat je WEL het geld moet hebben om die auto aan te schaffen + het onderhoud (welke bij een Leaseauto in het contract zit). Ja, ik heb ook een Leaseauto, een hele dikke vette [Dit bericht is gewijzigd door Ballebek op 25-06-2003 08:03] | |
Pikkebaas | woensdag 25 juni 2003 @ 08:03 |
quote:Graag, ik betaal nu zo'n 9000 euri's belasting per jaar over de auto. Lease-auto's afschaffen en mij een kilometervergoeding geven is ook gunstiger. Dan kan ik namelijk een jonge tweedehands A8 rijden in plaats van de huidige A6. Je maakt trouwens een aantal foute aannames: 1) Cijfers tonen aan dat leaserijders niet meer ongelukken veroorzaken. Verdisconteert naar het aantal kilometers (dat zijn er namelijk meer dan voor de gewone rijder) maken ze zelfs MINDER ongelukken 2) Hoewel ik met je eens ben dat sommige mensen een auto krijgen puur op basis van hun functie. Echter, de meeste mensen (waaronder ikzelf) krijgen de beschikking over een auto omdat ze die uit hoofde van hun functie nodig hebben. Zelf rijdt ik door heel nederland om onze klanten te bezoeken en projecten uit te voeren. | |
FunnyName | woensdag 25 juni 2003 @ 08:18 |
quote: quote:Hoe kom je aan deze wijsheden ![]() Ik heb zelden een TS gezien die zoveel blaat en zo weinig argumenten geeft. Lease auto's zijn er omdat de bedrijven dit willen, niet omdat werknemers als een "mongool ongeleide projectiel" rond kunnen gaan rijden. Waarom hebben mensen met een eigen auto wel recht om de weg te gebruiken? Kortom zeg maar | |
Mkleinman64 | woensdag 25 juni 2003 @ 10:55 |
quote:Ik rij ook in een lease auto. Openbaar vervoer is geen optie voor mij. Ga voor de gein maar eens vanuit Lelystad naar Baarn.. Met de auto 30 minuten met de trein 90 minuten ![]() Trouwens lekker generaliserend.. "Alle leaserijders zijn asso's" in je post. NOFI. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2003 @ 22:49 |
quote:Buiten dat is het ook moeilijk te vergelijken, lijkt me. Lease-rijders zullen gemiddeld veel meer rijden dan privé-rijders en naar ik aanneem daardoor ook relatief meer snelwegkilometers maken. Dus als je dan simpelweg stelt dat een leaserijder (bijv) 2 ongelukken per 100.000 km heeft en een privérijder 3, lijkt me dat wat al te simpel. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2003 @ 22:53 |
quote:Voor de twintigste keer: lease-auto's afschaffen betekent niet automatisch dat je met de trein moet. Ga dan met je eigen auto en vang een kilometervergoeding. quote:Zo'n opmerking heb ik nooit gemaakt. Ik heb nota bene zelf een lease-auto gehad. Ik heb het alleen over gemiddeldes gehad. | |
#ANONIEM | woensdag 25 juni 2003 @ 22:54 |
quote:Dat zou dus afgeschaft kunnen worden. | |
Metro2005 | donderdag 26 juni 2003 @ 07:54 |
quote:ik heb zelf geen leaseauto en mag het merendeel van de reiskosten zelf dokken. maar aangezien dat een heel stuk beter is als met het OV heb ik het er graag voor over ![]() | |
overhyped | donderdag 26 juni 2003 @ 08:34 |
K-man, de kosten van een lease auto zijn gewoon kosten die gemaakt worden om geld te verdienen als bedrijf.. Nog even en je stelt voor dat de inkoopsprijs niet meer van de verkoopsprijs afgtrokken mag worden voor fiscale winst..... | |
peter-j | vrijdag 27 juni 2003 @ 01:48 |
quote:Representatiekosten ? nooit van gehoord zeker! Waarschijnlijk omdat je niet relevant genoeg bent voor het bedrijf.. Ik snap zowiezo de hele stelling niet. Leasing bestaat nu eenmaal, en de bedrijven maken er gebruik van. Het is voor het bedrijf eenvoudiger, scheelt personeel, en in onze ISO wereld kan de baas ook nog eens garanderen dat er in X uur iemand op de stoep staat om het probleem te verhelpen. Tevens hoeft de Sales director zich ook niet meer voor zijn kop te slaan omdat die account manager zijn deal niet gescoort heeft vanwege problemen met zijn prive Alto uit '88 op gas. Waarom focus je je niet op de electrosmog veroorzaakt door alle GSM's die verstrekt worden door de baas? Ik zal je alvast een voorzet geven, de meeste werknemers betalen geen eigen vergoeding voor het privegebruik. Zullen we alvast een privebelminutenregistratie site openen ten behoeve van de aangifte voor 2003? Of zullen we de aftrekbaarheid van zakenlunches eens gaan aanpakken? Wat dacht je van een lunchgewichtsregistratie pakketje? Als het maar wel integreert met het Corporate CRM pakket.... Mijn maandelijkse Tee-off met het MT wordt zeker ook belast? Voor elke slag onder par, 25% prive heffing en de green-fee moet je zelf betalen? Deze is ook goed, wat dacht je van "Frequent Flyers prive kilometer heffing" Ik mag voortaan niet mijn prive Frequent Flyers pas gebruiken voor zakenreizen. En voor iedere mile die ik meer vlieg dan 500 moet ik 25% van de cataloguswaarde van het vliegtuig optellen bij mijn belastbare inkomen? Prive gebruik van internet op de zaak wil je zeker ook belasten? Wat dacht je van 25% van de catalogus waarde van de gemiddelde router voor iedere hop die je passeert als je weer eens prive aan het browsen bent op de zaak. Zal ik ook alvast voor de zekerheid het privegebruik van mijn bedrijfspen meenemen in de aangifte over het afgelopen jaar? Laten we voor de zekerheid alle maloten die onzin topics posten, gaan belasten voor de hoeveelheid internetverkeer die ze generen met hun belachelijke ideeen. Ik wil dat de wereld eindelijk verlost wordt van deze Volkert van der G types die werkelijk voor alles een wet, regeling of belasting willen. Door jouw soort mensen is juist de hele ellende ontstaan. Ga alstublieft wat beters doen met je internettikken...... | |
Emilio1245 | vrijdag 27 juni 2003 @ 01:56 |
Het merendeel van de mensen in de file hebben een eigen auto. Ik moet naar klanten in het hele land, meerdere op een dag. Met het OV kan ik naar een klant op een dag. Denk je dat mijn klanten ook nog mijn reisuren gaan betalen. Denk eerst eens na voordat je wat zegt over lease autos. | |
Halinalle | vrijdag 27 juni 2003 @ 02:08 |
quote:Denk aan je hart... | |
_Kuch_ | vrijdag 27 juni 2003 @ 02:17 |
quote:Ik zal nog 1 keer mezelf quoten uit dat andere topic van hem: 'Overigens begreep ik uit dit belachelijke topic van hem dat hij zn baan en zn leaseauto kwijt is.. Dus is meneer plotseling tegen leaseauto's en de vrijheid die een auto met zich meebrengt.. Typisch gevalletje van jaloezie dus, en op een nogal zielige manier geen aandacht meer geven dus | |
defender | zaterdag 28 juni 2003 @ 02:59 |
Ik heb de mijne ingeruild voor een leasekosten vergoeding. Krijg het bedrag nu bruto (deels netto) gestort. Er blijft niet heel veel van over, maar je zou er een groot deel van je autokosten van kunnen betalen. Ik had een BMW 316i en ik rij elke dag naar dezelfde plek, dus kreeg ineens door de nieuwe belastingregel ipv 0% een boelveel bijtelling. | |
superbossy | zaterdag 28 juni 2003 @ 03:38 |
quote:Dat kan ook afgesproken werk zijn, maar ik heb zoiets inderdaad ook wel eens meegemaakt. Je kunt niet om status en uitstraling heen in een markteconomie. De topicstarter komt echt over als een dom rund...8)7 | |
Bart078 | zaterdag 28 juni 2003 @ 09:08 |
![]() Jullie heb zeker zelf geen auto van de zaak gekregen zeker? | |
allied | zaterdag 28 juni 2003 @ 09:34 |
wat een simpele ziel dit TS,die hoeveelheid auto's hou je toch wel op de weg. schaf alle vrachtwagens af,die zijn lang en schelen dus in de file's ![]() ik rij zelf ook in een leasebak maar heb 10 kisten met onderdelen achter in mn kofferbak liggen en hoe krijg ik die mee op de fiets bijv.? en als ik zelf een auto zou nemen zou ik dus verplicht zijn om een station te kopen vanwege de spullen. ik kan prive niet voor dat geld rijden en elke 3 jaar een nieuwe kopen. ![]() [Dit bericht is gewijzigd door allied op 28-06-2003 09:41] | |
deff | zaterdag 28 juni 2003 @ 10:11 |
quote: ![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2003 @ 22:38 |
quote:Op zich zou het idd ook wel het overwegen waard zijn om vrachtauto's buiten de spits te houden ja. Of op een aparte wegstrook of zo. | |
#ANONIEM | zondag 29 juni 2003 @ 22:41 |
quote:Nee hoor, zeker geen jaloezie. Zoals je hier hebt kunnen lezen was er niet echt sprake van een financieel neutrale keuze toen die lease-auto in beeld kwam. Die is me dus min of meer opgedrongen. Al moet ik zeggen dat ik er indertijd best blij mee was. Maar inmiddels denk ik dat ik toch liever zelf de keuze wil maken. | |
Darknezz | maandag 30 juni 2003 @ 00:23 |
Ik rij dan wel geen lease auto, maar dit vind ik dus wel echt gewoon een zielig iets.... Lease auto's afschaffen En wat denk je, als er 10 tot 15% lease auto's van de weg zijn dat de file's weg zijn?? denk het niet, zal mischien iets minder zijn maar file's zijn echt niet weg...
| |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2003 @ 08:53 |
quote:*hele diepe zucht* Lees het topic nou eens een keer door voor je reageert luilebol. quote:[/quote]nogmaals *hele diepe zucht* Wie zegt er nou dat je dan met de trein moet? Is de enige keuze tussen lease-auto en trein? | |
Pheno | maandag 30 juni 2003 @ 09:57 |
quote:ja, Ik moet van een dorp bij Nijmegen naar Hilversum, de fiets is niet echt handig.... Een aparte strook voor vrachtwagens? Nog meer asfalt? Dat wil je ook niet. Ik in ieder geval niet, want files gaat het niet oplossen. Kijk ik rij in de auto om van A naar B te komen. Geloof me, de trein is niet echt prettig om te doen voor me, vrije tijd is heilig Ik rij nu weg om 6 uur, dus ik ben de spits voor. Om 15.30 een poging om naar huis te gaan, dat werkt ook wel. Soms heb ik dienst tot 18.00 dus dan ga ik om 8 uur van huis weg. Dan denk ik inderdaad weleens: En het kaartje wordt niet vergoed, ook niet een punt om te vergeten. Maar files zullen altijd blijven. Kijk naarhet roken en de pogingen van de regering om dat te beperken. Mensen blijven roken, al wordt het steeds duurder. Dus tolpoortjes boeien ook niet. Alleen maar een extra melkkoe voor de overheid. Waar ze beter wat aan kunnen doen is betere spreiding. Ik kan om 7 uur beginnen op mijn werk en heb er geen moeite mee om vroeg op te staan. Ik sta bijna nooit in de file. Maar de 8.00-1700 mentaliteit is er bij veel mensen/bedrijven. En die staan dan ook gezellig achter elkaar. | |
#ANONIEM | maandag 30 juni 2003 @ 10:07 |
quote:Met de auto gaan hoeft niet persé met een lease-auoto te zijn. quote:Ik denk wel dat het heel veel zou helpen hoor. Het inhaalverbod dat tegenwoordig in de spits op veel plaatsen voor vrachtwagen geldt, helpt namelijk best behoorlijk. quote:Dat heb ik inderdaad juist genoemd als heel belangrijk punt. Voor mensen met een lease-auto is het autorijden vaak gratis, op de bijtelling na. Ik vind dat je je kilometers vergoed zou moeten krijgen, hoe je ook komt. Een km-vergoeding voor je auto, je treinkaartje vergoed of een bedragje voor de kosten aan je fiets. Dan kun je per dag bepalen hoe je die dag gaat reizen. quote:Eens. Ik snap ook niet dat mensen dat massaal blijven doen. Ik heb een paar jaar in Rotterdam gewerkt, terwijl ik in Amersfoort woonde en zorgde dan juist altijd dat ik na de spits reed: laat beginnen en laat eindigen. Om half negen van huis, net achter de files aan en 's avonds om een uur of zeven weer terug. | |
Pheno | maandag 30 juni 2003 @ 10:50 |
quote:Dan hou je de drukte natuurlijk. Hier win je niks mee. Ja als individueel heb je keuze (trein/auto/whatever), maar met slecht weer ga je met de auto, dus die drukte hou je. In de zomer is het ook stukke relaxer rijden. Na aankomende vrijdag Midden Nederland op vakantie. Rust op de weg daarna ![]() Vrachtwagens halen anders nog steeds massaal in. Controles? Waar? Ik las laatst dat er meer op gelet zou worden voor een bepaalde tijd. Nou ik weet niet waar, maar de A50, A12 en de A27 iig niet. Files zullen niet opgelost worden door het afschaffen van lease autos, meer asfalt of hogere kosten en dat soort maatregelen. Niet zolang er geen flexibele werktijden zijn of thuiswerk. Al heeft bv thuiswerk weer andere sociale nadelen | |
Konijn | maandag 30 juni 2003 @ 12:46 |
lang leve de leaseauto van me pa! Lekker raggen zonder dat het wat kost ![]() | |
Koos_26 | maandag 30 juni 2003 @ 12:46 |
On-ge-loof-lijk dat er nog mensen bestaan die werkelijk denken dat het Openbaar Vervoer een alternatief is ![]() ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 13 november 2003 @ 11:15 |
Trouwens belachelijk dat het kabinet leaseauto's juist aantrekkelijker maakt en de kilometervergoeding voor privéauto's fors naar beneden gaat. | |
SolidArt | donderdag 13 november 2003 @ 11:15 |
quote:Ga zelf lekker met het openbaar vervoer ![]() Mensen zoals jij moeten ze afschaffen ja | |
Kimmie | donderdag 13 november 2003 @ 15:11 |
quote:Je moet het niet doen voorkomen alsof het een bewuste actie is, het is een gevolg van een regel die te maken heeft met werkgever, regels enzo denk aan vervoer met bedrijfsbusjes. | |
#ANONIEM | donderdag 13 november 2003 @ 15:38 |
quote: ![]() Wat ik ervan begrepen heb is dat de kilometervergoeding voor zakelijk gereden kilometers met de eigen auto fors omlaag gaat (28 cent wordt 18 cent) en dat aan de andere kant de fiscale bijtelling voor lease-auto's juist verlaagd wordt (25% wordt 22%). | |
Goodluck | donderdag 13 november 2003 @ 15:39 |
Topicstarter: Ik ben met recht blij dat mensen met jouw gedachtengoed het hier niet voor het zeggen hebben. (ik hou ervan om het simpel te houden | |
beerten | donderdag 13 november 2003 @ 18:18 |
quote:En ik ben ook blij dat zij het niet voor het zeggen hebben. Dan werden er namelijk ook geen baby's geboren. Werd verboden. DIt geeft namelijk rotzooi en kost heel veel geld. Die placenta, gadverdamme! En die vroedvrouw, couffeusses, ziekenhuizen, ingescheurde vangina's die gehecht moeten worden, abortussen, keizersneden. Nee, al deze problemen worden verholpen als je baby's verbied. Dit is namelijk net zo zinnig als lease-auto's verbieden. Mogen huurauto's wel? Staan die vaak in de file? Weet je wat er ook veel in de file staat? mensen met een eigen auto! Zelf betaalde auto's. Die moeten ze ook verbieden. Wordt de file nog korter. En ook mensen die geen eigen auto rijden maar een auto van de bank. (da's met geleend geld...) ook die staan in de file! Ook verbieden dus! | |
overhyped | donderdag 13 november 2003 @ 21:38 |
quote:Wat zijn er toch een hoop jaloerse mensen hier. Als mijn baas mij extra's wil geven laat 'm toch!! Er wordt een hoop belasting over betaald (btw, accijns, bijtelling etc) klaar. vindt je ook dat het verboden om een hoger inkomen te hebben?? In dat geval: zoek een lekere communistische partij op, mischien dat je daar vrienden vindt. | |
Sjummie | vrijdag 14 november 2003 @ 17:13 |
quote:Zooooooooooooo jammer. Als iemand opkomt voor het milieu wordt dat meteen afgedaan alszijnde jalouzie. Bloudhound heeft het grootste gelijk van de wereld hier. Ik heb een lease-auto, met een tankpas. En daar ben ik heel erg blij mee. Echter: voor iedere scheet pak ik de auto. (ik = lui) Kommaarkommaarkommaar | |
mozzy | vrijdag 14 november 2003 @ 17:32 |
Gedeeltelijk goed plan. Er zijn veel te veel lease auto's die voor de functie van de werknemer helemaal niet nodig zijn. Mensen die in de auto zitten om hun werk uit te oefenen moet je gewoon die lease auto laten houden. Heb je 'm alleen maar gekregan als een verkapte arbeidsvoorwaarde en gebruik je 'm alleen voor woon- werkverkeer dan is het toch wel een beetje onzin. Oké, je kan maar in een auto tegelijk zitten, maar ondertussen hebben veel lui er thuis ook nog een of meerdere privé staan en dat is toch wel een tikkie absurd. Ik ben het eens met de stelling dat er veel te veel grote auto's rondrijden. Een leasebak voor woon- werk verkeer hoeft niet groot en duur te zijn... | |
Yakult | vrijdag 14 november 2003 @ 18:11 |
quote:Volgens mij worden tegenwoordig maar weinig auto's als secundaire arbeidsvoorwaarde uitgedeeld. Gebeurde in het verleden misschien te vaak, maar nu toch niet meer? Ben het eens dat er te veel op de weg zijn, en ook dat dit slecht voor het milieu is. Je pakt hem nu eenmaal eerder wanneer je niet per kilometer wordt afgerekend. | |
#ANONIEM | donderdag 6 juli 2006 @ 18:24 |
quote:Dat doe ik ook. Voor woon-werk verkeer althans. ![]() | |
DonJames | donderdag 6 juli 2006 @ 19:06 |
quote:Heb je daar nou bijna 3 jaar over na moeten denken? ![]() | |
Kriello | donderdag 6 juli 2006 @ 19:14 |
quote:Wij laten de servers gewoon bezorgen hoor.. Daar ga je toch niet zelf mee leuren ?? | |
Kriello | donderdag 6 juli 2006 @ 19:17 |
quote:Volgens mij verdien je met een zelfde functie toch per definitie minder als je er een auto bijkrijgt... | |
#ANONIEM | donderdag 6 juli 2006 @ 19:25 |
quote:Hoezo dan? ![]() | |
-Wonderchild- | donderdag 6 juli 2006 @ 19:37 |
ik wil koop auto's verbieden! helpt veel boiter | |
lipje | donderdag 6 juli 2006 @ 20:10 |
quote:Krijg je dan ook bijtelling voor je ov-jaarkaart? | |
lipje | donderdag 6 juli 2006 @ 20:13 |
quote:Ik niet, maar met het ov ben ik dan ook 3 keer langer onderweg.En ja zelfs binnen de Randstad is dat mogelijk ![]() | |
Metro2005 | vrijdag 7 juli 2006 @ 10:07 |
quote:Als iedereen in een suzuki alto zou rijden zouden er net zoveel files staan hoor. | |
JUKIE | vrijdag 7 juli 2006 @ 12:22 |
quote:Over groenlinks gesproken: Ronkende diesel Als er één partij is die trein en bus een warm hart toedraagt, dan is het GroenLinks. Dat blijkt bij elk debat over het openbaar vervoer. Als er één partij is die luchtvervuiling door oude diesels verafschuwt, dan is dat diezelfde partij. Dat blijkt bij ieder debat over de hogere motorrijtuigenbelasting voor vervuilende auto’s. Gezien de groene inbreng van de fractie in de Kamer ligt een voorbeeldfunctie erg voor de hand. Maar wie donderdagavond na de val van het kabinet-Balkenende bij de uitrit van de parkeergarage van de Tweede Kamer stond, had daar wel even met zijn ogen staan te knipperen. Uit de parkeergarage kwam met moeite een oude Mercedes Benz stationcar uit 1984 naar boven klimmen. Gelet op het zwaar ronkende geluid was het een diesel. De geur die bleef hangen nadat de auto enkele tientallen meters de Korte Vijverberg was opgereden, maakte aan die twijfel een eind. Evenals de zwarte roetpluim die uit de uitlaat kwam toen de bestuurster flink gas gaf. De bestuurster was wat moeilijk te herkennen. Ze was klein van stuk en zat diep weggedoken achter het grote stuur. Maar er was geen twijfel mogelijk: de automobiliste was fractievoorzitter Halsema van GroenLinks. Maar het verhaal is nog niet uit. Rechts naast haar zat de grootste autohater uit het parlement, de verkeerswoordvoerder van GroenLinks, Duyvendak. Blijkbaar is ook bij GroenLinks het leven soms sterker dan de leer. Bron: Autoweek Ontopic "Lease-auto's moeten worden afgeschaft " ![]() Laat me niet lachen ![]() | |
flyguy | vrijdag 7 juli 2006 @ 12:36 |
lease-auto's zijn prettig... zoveel mensen zijn er niet in Nederland die zeg eens elke 6 jaar iets van een passat/laguna station kunnen kopen om er vervolgens 40k per jaar meer te rijden... | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 7 juli 2006 @ 12:37 |
quote:*zucht* quote:Men moet naar zijn/haar werk. Dat werk is lang niet altijd (meestal niet) goed bereikbaar met het OV. quote:Als je ooit het openbaar vervoer hebt geprobeerd weet je dat het geen alternatief is. Niet voor normaal woon-werk verkeer, en zeker niet voor mensen die in sales zitten, vaak naar verschillende klanten op een dag moeten, etc. quote:Hiermee vervang je dus alleen de leasewagens door particuliere auto's en blijven er gewoon net zoveel auto's op de weg. quote:Causaal verband tussen privekilometers in een leasewagen en roekeloos rijgedrag? ![]() | |
Mickeys | vrijdag 7 juli 2006 @ 12:42 |
en weer een 3 jaar oude topic opgepakt... maar leaseauto's moeten blijven bestaan, anders raak ik mijn baan kwijt.. | |
Blapiet | vrijdag 7 juli 2006 @ 17:04 |
de oplossing is iedereen op de motor ![]() Maar goed, 60k+ per jaar op de motor is ook niet te doen en waar moet ik dan m'n spullen laten ![]() (Ik ben overigens vertegenwoordiger) | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 7 juli 2006 @ 17:22 |
quote:waar ben je vertegenwoordiger voor | |
Blapiet | vrijdag 7 juli 2006 @ 17:50 |
quote:Verven, coatings, lakken, schermmiddelen enz. | |
ikbeneenkiwi | vrijdag 7 juli 2006 @ 17:59 |
quote:Dan kun je idd moeilijk samples ofzo meenemen op de motor ![]() | |
NightFlight | vrijdag 7 juli 2006 @ 18:53 |
Leasen is een vorm van huur. Wat maakt het jou for christs sake een fuck uit of er meer mensen zijn met een huur-auto of een wagen in eigen bezit? Vol = Vol toch? | |
#ANONIEM | vrijdag 7 juli 2006 @ 18:54 |
quote:Heb je de OP überhaupt gelezen? ![]() Daar staan diverse punten in waarop lease-auto's verschillen van privé-auto's. ![]() | |
NightFlight | vrijdag 7 juli 2006 @ 19:00 |
Dat heb ik idd. Dank U. Maar alsof de manier van bekostigen ook maar iets verandert aan het rijgedrag van mensen. U herinnert zich wellicht de invoering van het 'kwartje van Kok' ?! Geen kilometer minder is er door gereden. ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 juli 2006 @ 19:06 |
Ja dat verandert er zeker door. Toen ik op een gegeven moment een lease-auto onder m'n kont kreeg ben ik ook opgehouden om met het openbaar vervoer naar m'n werk te gaan. Terwijl dat toch uitstekend kon, vaak zelfs een stuk sneller dan met de auto: ik woon tien minuten fietsen van het station en kon vanaf daar een rechtstreekse intercity nemen naar Rotterdam, waar ik aan het Weena werkte. Alleen... de OV-kosten worden natuurlijk niet vergoed als je al een auto van de baas hebt. Als ik het OV nog steeds vergoed had gekregen was ik veel vaker met de trein naar m'n werk gegaan op dagen dat ik geen afspraken buiten de deur had. ![]() | |
NightFlight | vrijdag 7 juli 2006 @ 19:10 |
En U meent dat uw empirisch onderzoek gebaseerd op 1 proefpersoon statistisch significant is en representatief voor een bevolkingsgroep van 16 miljoen inwoners?! ... misschien een keer terug naar school? oh nee u heeft TU, ... ![]() | |
SeLang | vrijdag 7 juli 2006 @ 19:14 |
Ik ben het tot op grote hoogte eens met de stelling in de OP. In veel gevallen is de lease auto overbodig, het stimuleert alleen maar extra rijden, milieuvervuiling, lawaai stank en files. Bij mijn vorige werkgever kon ik ipv een lease auto gewoon extra geld krijgen. Dat was financieel heel wat gunstiger. Gewoon zelf een autootje gekocht, dan hield ik aardig wat geld over. Meestal ging ik trouwens op de fiets naar het werk. | |
#ANONIEM | vrijdag 7 juli 2006 @ 21:19 |
quote:Er zijn natuurlijk duizenden mensen die op een kantoor werken dat in het centrum van een grote stad ligt en per OV goed te bereiken is, vaak beter dan met de auto. Daarin is mijn situatie niet bepaald uniek, dat weet jij ook wel. ![]() | |
Shinadul | vrijdag 7 juli 2006 @ 21:31 |
Waarom afgeschaft. Laat werknemers zelf kiezen of ze het lease-bedrag in een lease-auto willen investeren of als bruto-loon uitgekeerd krijgen en zelf hun vervoer regelen. Dat is namelijk de situatie bij mijn eigen wg (en ja ik rij dus lease-auto) | |
NightFlight | zondag 9 juli 2006 @ 11:42 |
![]() ![]() | |
Jalu | zondag 9 juli 2006 @ 17:09 |
quote:Ach, dus de lease-auto is een doorn in je oog, maar je hebt er zelf wel één, én je gaat niet meer met het OV omdat je dan de kosten zelf moet betalen. Lekker principieel ben je, zeg... ![]() Tip: verbeter de wereld; begin bij jezelf; er is geen baas die jou dwingt om een lease-auto te nemen hoor. Oud baggertopic trouwens | |
Jalu | zondag 9 juli 2006 @ 17:12 |
quote:Om nog maar ff verder te baggeren dan: mensen die op een vaste plek bij een kantoor werken zijn in het algemeen niet diegenen die een lease-auto krijgen. Dat zijn mensen die op variabele plekken werken. En dus niet zonder die auto kunnen. | |
#ANONIEM | zondag 9 juli 2006 @ 19:01 |
quote:Lees het topic eens. ![]() Ik heb dus geen lease-auto meer. Woon-werkverkeer doe ik met OV, voor afspraken buiten de deur neem ik een auto van de zaak mee. | |
#ANONIEM | zondag 9 juli 2006 @ 19:08 |
quote:Dat zou je nog wel eens vies tegen kunnen vallen. Voor veel mensen is die leasebak gewoon een arbeidsvoorwaarde. Daarbij wordt er vaak helemaal niet zo erg gekeken of je 'm ook echt nodig hebt. Zo gaat dat bijvoorbeeld bij veel van de grote advocaten - en accountantskantoren. Veel advocaten van die kantoren werken 95% van de tijd op kantoor, omdat ze werken aan zaken die jaren doorslepen en waarvan maar zelden een zaak is (bij schikkingen zelfs nooit). Toch hebben die recht op een leasebak. | |
Jalu | zondag 9 juli 2006 @ 19:30 |
quote:En dan? Ik zie het probleem niet; denk jij dat mensen die de daarbijbehorende salarissen hebben met een eigen auto ook maar één kilometer minder zouden rijden? Dream on... | |
#ANONIEM | zondag 9 juli 2006 @ 19:59 |
quote:Yup. Je ziet ook dat die mensen, vanwege hun leasebak, recht hebben op een parkeerplaats bij kantoor. Alles is afgestemd op de auto, terwijl mensen in het centrum van de grote steden veel beter af zijn per OV. ![]() | |
Jalu | zondag 9 juli 2006 @ 20:53 |
quote:Nou ja, laat ze dat lekker zelf beslissen. | |
Sjummie | woensdag 12 juli 2006 @ 17:16 |
quote:En dat is nou precies wat TS wil zeggen. Laat mensen de keuze. ![]() | |
Jalu | woensdag 12 juli 2006 @ 19:34 |
quote:Nee, de TS zegt dat lease-auto's moeten worden afgeschaft. Dat is niet mensen zelf de keuze laten, want je moet wel gek zijn om een lease-auto af te wijzen om dat je liever met de trein zou gaan... | |
Sjummie | woensdag 12 juli 2006 @ 23:30 |
Waar het TS om gaat is dat mensen zelf de keuze gelaten zouden moeten worden wanneer ze met de auto danwel met de trein zouden reizen. En dat (veel) mensen die nu een leasebak hebben min of meer gedwongen in die auto in de file gaan staan, terwijl ze misschien wel liever met de trein waren gegaan omdat ze toevallig vandaag in het centrum van 020 moeten wezen. Omdat TS dit pas 233x heeft hoeven nuanceren in dit topic, doe ik het nog maar eens een keer ![]() | |
LordLynx | donderdag 13 juli 2006 @ 17:07 |
Afschaffen zal niet zo snel gebeuren, maar ik denk dat als er over een half jaar een linkser kabinet komt dat de kans groot is dat het fiscaal allemaal wat minder aantrekkelijk wordt. | |
Nachtapotheker | donderdag 13 juli 2006 @ 17:17 |
quote:Nog minder? Zo fiscaal aantrekkelijk is het nu ook al niet meer ![]() | |
dahei | donderdag 13 juli 2006 @ 17:28 |
Ik weet niet of je het zelf al door hebt, maar de treinen zitten tegenwoordig helemaal afgeladen, net als de snelwegen, de bussen en de trams. Je hebt leuke ideeën, maar ze zijn niet reëel. Daarnaast heb je nog een tweede probleem: Je denkt wel dat de meeste mensen vlak bij een station wonen en werken, maar ik weet uit ervaring dat dit helemaal niet zo is. Ook ik zit in de bouw en de meeste mensen hier op kantoor wonen in een nieuwbouwwijk en moeten naar een industrieterrein. Ikzelf woon wel in de stad (Den Haag) en moet naar een industrieterrein in Amersfoort. Als ik met de trein ga ben ik 2.5 uur onderweg (enkele reis). Doe ik dit met de auto, dan kost dit me 1 - 1.5 uur. Dit scheelt me dus 2- 3 uur reistijd per dag. Ik rij nu in een huurauto omdat ik weiger voor mijn werk een tweede auto aan te schaffen (ook mijn vriendin heeft recht op onze eigen auto). Mijn baas vond dit gelukkig geen probleem en heeft voor deze oplossing gezorgt. | |
DiegoArmandoMaradona | zaterdag 22 juli 2006 @ 07:03 |
Kut Jalouzie topic. Maar dat is te verwachten als je ze ziet wie de TS is. Bevalt het een beetje in de trein, bus en fiets? En kut he dat je nog steeds op een studentenflatje woont he en geen auto kan betalen | |
manhattan | zaterdag 22 juli 2006 @ 12:48 |
quote:Met alle respect, Ik denk dat je plan geen haalbare kaart is. Je kunt (juridisch) bedrijven niet verplichten om geen lease-auto's meer te verstrekken aan werknemers. Daarnaast is het handig om te kijken wat voor mensen er doorgaans in lease-auto's rijden. Meestal betreft dit vertegenwoordigers/consultants van een bedrijf die andere bedrijven (op locatie) moeten bezoeken. Veel kantoortuinen liggen tegenwoordig buiten, of aan de rand van, de stad en zijn per OV lastig te bereiken. Tot slot is een lease-auto een representatie-kaartje voor het bedrijf. Een beetje werkgever van niveau wil dat zijn medewerker goed gekleed op stap gaan en bedrijfswaarden hoog in het vaandel heeft. Daar hoort geen Daihatsu cuore of afgeragde bx bij. | |
NightFlight | zaterdag 22 juli 2006 @ 17:05 |
quote:Gek genoeg mag een afgeragde Megane of een Mondeo dan weer wel,... zijn toch ook niet echt representatieve wagens.... | |
lease-expert | vrijdag 27 juli 2007 @ 23:27 |
Voor diegene die het ECHT willen weten.... de voor en nadelen van een lease auto. op gebied van milieu, files, en fiscale zaken.... Het topic gaat nu alle kanten op mbt het leaseproduct. Gericht topics kunnen rekenen op gerichte antwoorden... waar zal ik mee beginnen, met de voor of de nadelen van de lease auto? | |
#ANONIEM | zaterdag 28 juli 2007 @ 00:27 |
Goede kick... ![]() | |
babsjuh | zaterdag 28 juli 2007 @ 00:47 |
Lease-expert had een andere nick moeten kiezen: Kick-expert ![]() | |
henkway | zaterdag 28 juli 2007 @ 00:53 |
quote:Ja dat was vroeger ook zo , maar men maakt er een puinhoop van door dat bestuurders en eingenaren van BV's een tweedehands auto kochten met 300.000 km op de teller en dan begonnen met declareren van af 30.000, so 270.000 km te gaan a raison van 35 cent indertijd, dus een waarde van zo,n 70.000 te declareren. De mens is slecht, de belastingdienst niet |