Spelregels ongewijzigd: blijf ontopic, post serieuze inhoudelijke reakties, speel niet op de man/vrouw, post nieuwsberichten en copy/past geen ellenlange elders gevonden "feiten" of plaatjes en probeer herhaling van zetten te vermijden.
* Probeer oplossingsgericht te denken en te discussiëren.
quote:En kans op vrede wordt hierdoor steeds kleiner omdat Hamas inmiddels heeft verkondigd wraak te zullen nemen.
Israël doodt vooraanstaand Hamas-leider
JERUZALEM (ANP) - Het Israëlische leger heeft zaterdag de belangrijkste Hamas-leider op de Westelijke Jordaanoever gedood. Dat hebben bronnen binnen het leger gezegd.Abdullah Kawasme kwam om terwijl Israëlische militairen hem in Hebron probeerden te arresteren. Ooggetuigen zagen hoe soldaten de auto waarin Kawasme probeerde te vluchten onder vuur namen.
Israël zocht de topfunctionaris van de militante Palestijnse organisatie al enige tijd. Het land houdt hem medeverantwoordelijk voor enkele recente aanslagen. Zo zou hij betrokken zijn geweest bij de zelfmoordaanslag op een bus in Jeruzalem, waardoor op 11 juni zeventien mensen omkwamen.
Zoveelste
De liquidatie van Kawasme is de zoveelste in een serie controversiële aanvallen van Israël op leden van Hamas. Dergelijke moordaanslagen kosten sinds het begin van de Palestijnse opstand, in september 2000, al aan zo'n honderd mensen het leven.
De dood van Kawasme bemoeilijkt de onderhandelingen die de Palestijnse premier Abbas voert met militante organisaties als Hamas. Hij probeert hen te bewegen tot een staakt-het-vuren, maar Hamas is daartoe alleen bereid als Israël stopt met het liquideren van leden van de radicale islamitische beweging.
Hoewel ik ook wel vind dat Israël recht heeft op zelfverdediging, alleen komt het nu zo provocerend over.
[Dit bericht is gewijzigd door schatje op 23-06-2003 01:21]
quote:Deze.
Op maandag 23 juni 2003 01:20 schreef questionmark het volgende:
welke ist nou?
quote:Jij doet nu net of Joden een scheldwoord is, zo bedoel ik het niet, maar je mag het beestje best een naam geven toch ? nofi dus
Op maandag 23 juni 2003 01:19 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Jawel, maar de logica ontgaat me. Het gaat om Israëlische staatsburgers, noem ze dan ook zo.
quote:Dat vind ik ook overdreven.Ik bedoelde er verder helemaal niets mee, geen kwade bedoelingen ofzo, enkel dat dus iedere dode er een teveel is.
Op maandag 23 juni 2003 01:22 schreef elcastel het volgende:
even uit de andere verkeerde :
[..]Jij doet nu net of Joden een scheldwoord is, zo bedoel ik het niet, maar je mag het beestje best een naam geven toch ? nofi dus
quote:Nee, dat maak jij ervan. Dit is een conflict tussen Israël en de Palestijnen, het is volstrekt onnodig om hier de joden bij te betrekken. Door dit soort ongefundeerde retoriek neemt het antisemitisme in Europa toe bij moslimjongeren (en bij linkse mensen). Dat lijkt me niet echt wenselijk.
Op maandag 23 juni 2003 01:22 schreef elcastel het volgende:
even uit de andere verkeerde :Jij doet nu net of Joden een scheldwoord is, zo bedoel ik het niet, maar je mag het beestje best een naam geven toch ? nofi dus
quote:Dat snap ik, daarom vraag ik je ook om je anders uit te drukken.
Op maandag 23 juni 2003 01:25 schreef schatje het volgende:
Dat vind ik ook overdreven.Ik bedoelde er verder helemaal niets mee, geen kwade bedoelingen ofzo, enkel dat dus iedere dode er een teveel is.
quote:wat hebben moslims hier mee te maken?
Op maandag 23 juni 2003 01:25 schreef Gil-galad het volgende:Nee, dat maak jij ervan. Dit is een conflict tussen Israël en de Palestijnen, het is volstrekt onnodig om hier de joden bij te betrekken. Door dit soort ongefundeerde retoriek neemt het antisemitisme in Europa toe bij moslimjongeren (en bij linkse mensen). Dat lijkt me niet echt wenselijk.
quote:
Op maandag 23 juni 2003 01:28 schreef robh het volgende:[..]
wat hebben moslims hier mee te maken?
quote:Dat jullie het altijd over joden hebben wil niet zeggen dat het zo hoort.
Op maandag 23 juni 2003 01:28 schreef elcastel het volgende:
Echt, begrijp me niet verkeerd, maar dit is toch wel degelijk een Joodse kwestie ook ? Of sla ik opeens de plank mis, we hebben het hier al tijden over de joden ... we hebben het hier ook over joden n.b.
quote:Nah, daar ben je iets te genuanceerd voor.
In ieder geval ik hoop niet dat je me nu inschat als een schreeuwende voetbalvandaal of weet ik veel wat.
quote:Een Jood is toch een Jood??
Op maandag 23 juni 2003 01:28 schreef elcastel het volgende:
Echt, begrijp me niet verkeerd, maar dit is toch wel degelijk een Joodse kwestie ook ? Of sla ik opeens de plank mis, we hebben het hier al tijden over de joden ... we hebben het hier ook over joden n.b.
In ieder geval ik hoop niet dat je me nu inschat als een schreeuwende voetbalvandaal of weet ik veel wat.
quote:De jodenhaat neemt in Europa vooral bij de moslims toe.
Op maandag 23 juni 2003 01:28 schreef robh het volgende:
wat hebben moslims hier mee te maken?
quote:Ja, maar niet iedere jood is een Israëliet.
Op maandag 23 juni 2003 01:32 schreef schatje het volgende:
Een Jood is toch een Jood??
quote:Of is het soms zo dat ze zich ervoor schamen?
Op maandag 23 juni 2003 01:32 schreef schatje het volgende:[..]
Een Jood is toch een Jood??
quote:Andersom toch wel?
Op maandag 23 juni 2003 01:34 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Ja, maar niet iedere jood is een Israëliet.
-edit-
quote:
Sharon wil meer nederzettingen
JERUZALEM Premier Sharon heeft zijn kabinet voorgehouden dat Israël kan doorgaan met de bouw van nederzettingen in de Gazastrook en de Westoever,zonder dat daarmee de routekaart voor vrede wordt verstoord.De bouw zou wat Sharon betreft in alle rust moeten doorgaan. De routekaart vraagt Israël de bouw in de komende maanden juist stil te leggen en tientallen illegale bouwsels te ontmantelen.
--------------------------------------------------------------------------------(NOS TeleTekst)
[Dit bericht is gewijzigd door elcastel op 23-06-2003 01:36]
quote:Wat hebben én joden én moslims met dit topic te maken? Je zou je eens genuanceerder uit moeten drukken, het gaat om Israeliers en Palestijnen.
Op maandag 23 juni 2003 01:34 schreef Gil-galad het volgende:De jodenhaat neemt in Europa vooral bij de moslims toe.
quote:Nee, er wonen namelijk ook mensen van Arabische afkomst in Israël.
Op maandag 23 juni 2003 01:35 schreef Ype het volgende:
Andersom toch wel?
quote:Dat is dat deel wat met de nek wordt aangekeken.
Op maandag 23 juni 2003 01:37 schreef Gil-galad het volgende:[..]
Nee, er wonen namelijk ook mensen van Arabische afkomst in Israël.
quote:Dus hoe serieus neemt Sharon de route kaart naar vrede??
Op maandag 23 juni 2003 01:35 schreef elcastel het volgende:
Maar goed, we hadden het over Israël en Palestina dacht ik.
Laatste bericht wat me uit het vorige topic opviel was dat ik las dat Sharon in het buitenland verkoopt dat ze indammen en binnenlands verteld dat ze doorgaan met het bouwen met die provocerende nederzettingen.
quote:Idd, als tweederangs burgers worden die behandeld, onderwijs is bijvoorbeeld ondermaats.Human Right Watch heeft daar eerder een raport van uitgebracht.
Op maandag 23 juni 2003 01:38 schreef elcastel het volgende:[..]
Dat is dat deel wat met de nek wordt aangekeken.
quote:Maar zij voelen zich toch ook geen Israëliërs? Zij voelen zich toch Palestijn of heb ik het nou helemaal verkeerd?
Op maandag 23 juni 2003 01:42 schreef schatje het volgende:[..]
Idd, als tweederangs burgers worden die behandeld, onderwijs is bijvoorbeeld ondermaats.Human Right Watch heeft daar eerder een raport van uitgebracht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |