Er is een groot verschil tussen die 2 bioscopen ook al zitten ze op nog geen 10 minuten loopafstand. De eerste keer dat ik in Cinerama kwam was met de film Insomnia. Het was een vroege film en mijn vriendin en ik meenden in een spookbioscoop terecht te zijn gekomen. Alleen een juffrouw bij de kassa. Onze kaartjes werden achteloos gescheurd door de jongen bij de bar die ons een colaatje verkocht. Richting de toiletten was het donker...je ging een lage gang door en de deuren gingen de verkeerde kant op open. Nergens zagen we andere bioscoopgasten.. De toiletten waren schemerig verlicht en aan de binnenkant van de deuren stonden die grappige handjes van de Pietje Bellfilm. Na wat gezoek vonden we onze zaal die al half donker was. Prachtige bioscoopstoelen met grote armleuningen en wat een grote zaal voor zo'n klein bioscoopje (dachten we nog, niet doorhebbend dat we in de grootste bioscoop van Nederland beland waren met meer dan 1000 stoelen in 7 zalen). Er zaten nog 3 andere mensen in de zaal. De film was spannend maar het was toch anders dan Pathé.. Dat is meer een soort filmschuur waar de zalen vaak afgeladen zijn en het geluid extra hard moet om het geknaag aan de popcorn en het geslurp aan de cola te overstemmen.
In Cinerama durf je amper te praten. Bij Pathé lachen de mensen op commando. Daar zit dat Rotterdamse publiek ademloos te kijken naar horrorscenes om en masse te gaan gillen bij een enge scene. Heeft ook wel wat. Van de sneak maken ze een hele happening waar het hoogtepunt van de avond blijkbaar is als je met je bioscoopkaartje een tanga wint met een plaatje van de Matrix erop.
Toch ademt Cinerama een bepaalde sfeer uit. Geen digitale film maar nog echte bioscoopbanden. Ik heb er ook wel eens gestaan dat we niet naar de film konden omdat die gebroken was..
Amélie heb ik daar gezien met een andere goede vriendin. Die kreeg de slappe lach en werd zowat de zaal uitgekeken. Bij De Tweeling zaten er bejaarden achter ons waarvan de 1 het niet goed kon horen en de ander het niet goed zien en de slechtziende zat scenes na te vertellen (maar het klopte niet helemaal, vandaar dat we dachten dat zij slecht zag).
Om About Schmidt mocht je niet lachen blijkbaar. Had die eerste vriendin van mij de slappe lach na wat komische scenes en die werd daar op aangesproken door een andere bioscoopgast "of ze niet zoveel wilde praten". "Ik praat niet, ik lach," antwoordde ze toen. Die gasten kwamen duidelijk niet naar een komedie voor hun lol,maar voor hun rust.
Hebben jullie ook zo'n favoriete bioscoop of maakt het je niet uit waar je een film ziet?
Pathé Helmond : Erg mooie bioscoop en die heeft tenminste geen klapstoeltjes.
Beiden in Amsterdam
Wat dat betreft is 't in Nederland eigenlijk altijd behelpen..
[Dit bericht is gewijzigd door qltel op 21-06-2003 23:28]
Euro Cinema in Dordrecht heeft wel lekkere popcorn trouwens. Tegenwoordig ook zoete. Ze hadden altijd al die met toffeesmaak die je zo makkelijk in een emmertje met deksel mee naar huis kunt nemen als ze nog niet op zijn.
In Euro Cinema zijn ze trouwens wel streng. Je wordt zonder pardon de zaal uitgezet als je mobiel afgaat en ik zag ook wel eens dat kinderen hun eigen meegebrachte snoep en drinken in moesten leveren (wat ze na de film weer terugkregen).
Ook werd er vlak achter mij een keer gevochten tussen 2 bioscoopgangers (meisje sloeg een jongen op zijn gezicht toen hij haar vroeg stil te zijn). Toen werd de film keurig uitgezet tot het opstootje voorbij was. Het groepje van het meisje vertrok uit zichzelf. Het andere groepje is later ook eerder vertrokken (bang om opgewacht te worden waarschijnlijk, want daar was al mee gedreigd).
[Dit bericht is gewijzigd door Larissa op 21-06-2003 23:30]
quote:Zouden ze overal moeten doen
Op zaterdag 21 juni 2003 23:27 schreef Larissa het volgende:
In Euro Cinema zijn ze trouwens wel streng. Je wordt zonder pardon de zaal uitgezet als je mobiel afgaat
munt - dunno waarom maar we zitten er wel vaak
city - De marathons worden daar altijd gehouden
6 uur lang zitten kijken naar lotr
nog de finaldestination marathon gehad en ook nog de matrix marathon
( allemaal pathe amsterdam )
quote:En niet te vergeten de beenruimte
Op zaterdag 21 juni 2003 23:22 schreef kibber het volgende:
Cinestar enschede van het oude miracle planet!
Geweldig geluid en lekkere popcorn niet die taaie zooi die je wel eens hebt en een super geluid!
Ik vind het alleen jammer dat ze alleen maar populaire films draaien. Van die 10 zalen kunnen ze er ook wel 1 of 2 missen om af en toe een wat minder mainstream film te draaien.
CineClassics zijn wel weer ok
quote:24 zalen, waarvan 22 continu in gebruik.
Op zaterdag 21 juni 2003 23:27 schreef qltel het volgende:
Metropolis in Antwerpen. Je hebt er altijd keus genoeg in de 24 (of waren het er nou 28) zalen
In het weekend is het er teringdruk, dus sta je een half uur in de rij voor een cola en een mega-emmer popcorn, maar als je eenmaal in je stoel zit is het puur genieten, zeer comfortabel, geen pauzes, beveragecupholders en THX geluid
quote:ik ook wel zo ongeveer
Op zondag 22 juni 2003 02:29 schreef addie het volgende:
..
* addie gaat elke week
quote:En zo is het! Geen bios in Nederland kan tippen aan Metropolis!
Op zaterdag 21 juni 2003 23:27 schreef qltel het volgende:
Metropolis in Antwerpen. Je hebt er altijd keus genoeg in de 24 (of waren het er nou 28) zalen, alle zalen zijn perfect kwa beenruimte en comfort, prima beeld & geluid (THX), films beginnen er op vaste tijden, altijd (gratis) parkeerruimte, alles wat je aan vreterij en drinkerij nodig kan hebben zit er en hij is ook prima bereikbaar vanaf de snelweg.Wat dat betreft is 't in Nederland eigenlijk altijd behelpen..
quote:
Op zondag 22 juni 2003 12:57 schreef Lambiekje het volgende:
Metro - Heerhugowaard
In amsterdam zitten ook nog wel een paar leuke (munt, city, tuschinski)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |