abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2003 @ 15:55:21 #1
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11270159
Weet iemand wat deze stichting precies doet en hoe ze hun rare berekeningen doen?

Mijn vader heeft net een rekening ontvangen waarop stond dat zijn bedrijf ruim 70.000 fotokopietjes heeft gemaakt.

Teruggestuurd met wijziging dat we 0 fotokopietjes hebben gemaakt die reprorechtplichtig zijn.

Hoe komen ze op in godsnaam op zo'n berekening?

zaterdag 21 juni 2003 @ 16:11:33 #2
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_11270619
Misschien gehoord van de onderhoudsmonteur. Die weet het ook wanneer je hebt geprobeerd om geld te kopieeren.
Gebakken ei met peperkoek!
  zaterdag 21 juni 2003 @ 17:45:24 #3
39219 Briefcase
Koekie El-Bai?
pi_11272654
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 15:55 schreef Kang-He het volgende:
Weet iemand wat deze stichting precies doet en hoe ze hun rare berekeningen doen?

Mijn vader heeft net een rekening ontvangen waarop stond dat zijn bedrijf ruim 70.000 fotokopietjes heeft gemaakt.

Teruggestuurd met wijziging dat we 0 fotokopietjes hebben gemaakt die reprorechtplichtig zijn.

Branche, aantal medewerkers, activiteiten, allemaal gemiddelden. Lijkt me een foutje hoor.

Ze mogen zomaar geen gegens opvragen van mensen die het bedrijf hebben bezocht, behalve als er gegronde redenen voor zijn en ze een vergunning van het ministerie van justitie hebben.

Doe relaxed weetje?!
pi_11284006
quote:
MKB Nieuws, bericht

16-06-2003
MKB-Nederland adviseert factuur Stichting Reprorecht niet te voldoen
MKB-Nederland vindt de systematiek die de Stichting Reprorecht hanteert voor het fotokopiëren van auteursrechtelijk beschermde werken willekeurig, onredelijk en volstrekt niet afgestemd op het kopiëren in het midden- en kleinbedrijf. MKB-Nederland roept daarom alle ondernemers op die deze weken een factuur van de Stichting ontvangen, bezwaar te maken en de factuur voorlopig niet te voldoen.

Vanaf 1 februari 2003 moeten alle bedrijven in Nederland een vergoeding betalen aan de Stichting Reprorecht in verband met fotokopieën van auteursrechtelijk beschermde werken.
Met ingang van vorige week stuurt de Stichting Reprorecht alle Nederlandse bedrijven facturen of opgaveformulieren met betrekking tot reprorechtplichtige kopieën. De systematiek die de Stichting hanteert is willekeurig, onredelijk en niet afgestemd met en op het midden- en kleinbedrijf. Indien een bedrijf minder dan 50.000 reprorechtplichtige kopieën maakt wordt op basis van een niet openbaar en zeer onvolledig onderzoek verondersteld dat elk bedrijf in een bepaalde branche hetzelfde aantal kopieën maakt. Op basis van deze veronderstelling wordt aan alle bedrijven in alle branches een branchespecifieke factuur verstuurd. Daarbij zijn slechts 10 branches benaderd, waardoor het niet goed mogelijk is een objectief beeld van het kopiëren in alle branches te krijgen.

Bijvoorbeeld in de detailhandel food (49 of minder werknemers) wordt 17,3% van het totale kopieervolume geacht reprorechtplichtig te zijn. Bij een reprorechtplichtig volume van 25.000 is de jaarlijkse factuur (op grond van € 0,045 per kopie) € 1.125. Bij bedrijven in die sector met 50 werknemers of meer wordt 8,8% van het totale volume geacht reprorechtplichig te zijn (bij 40.000 kopieën is de jaarfactuur € 1.800).

MKB-Nederland vindt deze schattingswijze volstrekt willekeurig en hoogst discriminerend. Geen enkel bedrijf houdt er hetzelfde kopieergedrag op na en dit systeem negeert volkomen het kopieergedrag van de meeste ondernemingen in Nederland. De meeste kopieën worden gemaakt voor eigen gebruik en zijn derhalve niet reprorechtplichtig. MKB-Nederland roept alle ondernemers die een factuur van de Stichting Reprorecht ontvangen op hiertegen bezwaar te maken en deze voorlopig niet te voldoen. De Stichting Reprorecht zou beter, nauwkeuriger en individueler moeten bepalen welk volume van toepassing is op de desbetreffende bedrijven. Voorts overweegt MKB-Nederland een proefproces te beginnen op basis van het verbod op willekeurig handelen van overheidsdiensten en rechtspersonen die overheidstaken uitvoeren.

You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:32:07 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11387250
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 15:55 schreef Kang-He het volgende:

ik heb ook net voor beide bedrijven zo'n ding opgestuurd gekregen; een heeft alleen maar uitvoer op papier op visitekaartjes en printouts van CAD / ProE tekeningen (aantal kopieën = 0) en de ander doet in computers, ook nul kopieën, maar heb voor de gein maar 1 opgeschreven, heb ik tenminste waar voor mn geld (postzegel)
kost mij postzegel + 1 kopie, hen EUR 1.50 tot EUR 3.50 om te innen dmv accept

bij beiden trouwens idd zwaar protest aangetekend, aangezien we niet eens een normaal kopieerapparaat hebben

Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:33:27 #6
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11387268
quote:
Op zaterdag 21 juni 2003 17:45 schreef Briefcase het volgende:

[..]
behalve als er gegronde redenen voor zijn en ze een vergunning van het ministerie van justitie hebben.

Guess what.
Ik zal ff zoeken of ik hier de brief heb liggen, wij kregen er ook 1.
[KNE]-Mod
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:35:38 #7
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11387319
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:33 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Guess what.
Ik zal ff zoeken of ik hier de brief heb liggen, wij kregen er ook 1.

Neu, ik heb hem al bij de interne post gegooid denk ik.
[KNE]-Mod
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:39:57 #8
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11387398
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:35 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

Neu, ik heb hem al bij de interne post gegooid denk ik.

boeiend... laat ze dit maar eens hard maken, ook al hebben ze zogenaamd van justitie het recht

hoorde net van KvK dat zij al flinke stennis met deze stichting aan trappen zijn, omdat de stichting het over laat komen dat de Kamer deze praktijken steunt

donderdag 26 juni 2003 @ 11:42:42 #9
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11387460
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:39 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

boeiend... laat ze dit maar eens hard maken, ook al hebben ze zogenaamd van justitie het recht

hoorde net van KvK dat zij al flinke stennis met deze stichting aan trappen zijn, omdat de stichting het over laat komen dat de Kamer deze praktijken steunt

De berekening is echt raar idd. Er stond ook gewoon van dat je het zelf mag berekenen, maar omdat dit zo plotseling is, dat ze het maar ff voor je gedaan hebben.

Wij kopieeren misschien veel, maar geen dingen met auteursrecht. Iig niet op mijn afdeling.

[KNE]-Mod
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:42:44 #10
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11387463
Wij kregen er ook een voor 78.000 kopieën. Zoveel maken we er nog niet eens in 10 jaar en al helemaal niet van auteursrechtelijk spul. Het enige wat we kopiëren zijn interne stukken en die schrijven we zelf. Dus 0 ingevuld en ongefrankeerd teruggestuurd
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:44:38 #11
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11387495
En nou GVD vandaag ook alweer van Buma. Of we maar even willen opgeven hoeveel mensen in hoeveel ruimtes naar wat voor muziekapparaat luisteren, zodat ze daar ook een rekening voor kunnen sturen
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:45:52 #12
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11387515
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Wij kregen er ook een voor 78.000 kopieën. Zoveel maken we er nog niet eens in 10 jaar en al helemaal niet van auteursrechtelijk spul. Het enige wat we kopiëren zijn interne stukken en die schrijven we zelf. Dus 0 ingevuld en ongefrankeerd teruggestuurd
hehe ja ik dacht daar ook al aan, ongefrankeerd, maar wel kopie maken van tevoren... laat ze maar bewijzen dat ze het niet hebben gehad, aangezien in NL alle correspondentie aan een bedrijf / stichting / etc. juridisch altijd aan komt
  donderdag 26 juni 2003 @ 11:50:39 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11387615
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:44 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
En nou GVD vandaag ook alweer van Buma. Of we maar even willen opgeven hoeveel mensen in hoeveel ruimtes naar wat voor muziekapparaat luisteren, zodat ze daar ook een rekening voor kunnen sturen
da's de Sena toch?

gewoon niet op reageren, deden wij vorige keren ook niet.

Beste manier om dit soort problemen te voorkomen, is het afsluiten van zoveel mogelijk ruimtes van je bedrijf voor onbevoegden, dus met pasjes werken e.d. en in openbare ruimten geen muziek draaien oid, dan kunnen ze ook niet controleren! (aangezien ze per 1 januari 2003 hun opsporingsbevoegdheden hebben verloren, dankzij zo ongeveer de enige goede actie van Jan Potter Balkenende ).

donderdag 26 juni 2003 @ 11:58:58 #14
39156 El_Diablo
To be concluded...
pi_11387805
Hier maken we ruim 14000 kopietjes zonder een kopieerapparaat....

Knap he?

This place requires no physical fitness program:
Everyone gets enough exercise jumping to conclusions, flying off the handle, running down the boss,
knifing friends in the back, off loading decisions, dodging responsibility and pushing their luck!
  donderdag 26 juni 2003 @ 12:00:35 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11387833
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:58 schreef El_Diablo het volgende:
Hier maken we ruim 14000 kopietjes zonder een kopieerapparaat....

Knap he?

met dat andere bedrijf maken ze het helemaal bont ja... ik stuur ze ongefrankeerd terug (kopie voor mijzelf) met 1 resp. 0 kopieën.. merk vanzelf wel of ze nog een rekening sturen
pi_11389506
Stuur hem op naar jan, die houdt er wel van!
** www.devildoll.nl ** Op 8 juli 2003 14:48 zei K-Ne het idee maakt me wel wild , maar ik weet niet hoe ik zou reageren op zo'n moment, en jij butt-plug _O_ butt-plug is god
  donderdag 26 juni 2003 @ 14:49:28 #17
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11391195
Er stond vandaag nog een artikel over in de Telegraaf. Ik zal het even opzoeken.

<edit>Hmm, zo te zien kan ik er niet bij zonder lid te zijn.</edit>

[Dit bericht is gewijzigd door Kang-He op 26-06-2003 14:55]

donderdag 26 juni 2003 @ 14:55:41 #18
26467 raphidae
...antichrist...
pi_11391318
Wij maken auteursrechtelijk beschermde bende, dus dan zijn er ergens mensen die kopieen maken van onze zooi.

Waar en hoe kan ik onze vergoeding claimen? Ik schat dat er zeker 482349 kopieen per jaar van worden gemaakt (volstrekt willekeurig getal natuurlijk). En anders moeten ze maar even opgeven hoeveel het er zijn als ze het er niet mee eens zijn.

GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
  donderdag 26 juni 2003 @ 14:59:25 #19
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_11391402
Wij kregen er vandaag ook eentje.

Gebaseerd op zo'n 70.000 kopieen per jaar WTF!
Uitgezocht door één of ander onderzoeksbureau. Die heeft het gemiddelde aantal kopieen van alle bedrijfstakken uigerekend. Wij vallen binnen één van die bedrijfstakken---> dus dit is je bedrag.

Wat een achterlijke gedachtengang, als we 50 kopieen maken van auteursrechtelijke papieren is het veel.

Na een telefoontje blijkt dus dat je een officiele bezwaarbrief moet opsturen. Alsof we niks beters te doen hebben

When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  donderdag 26 juni 2003 @ 15:00:21 #20
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11391416
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 14:59 schreef Posdnous het volgende:
Wij kregen er vandaag ook eentje.

Gebaseerd op zo'n 70.000 kopieen per jaar WTF!
Uitgezocht door één of ander onderzoeksbureau. Die heeft het gemiddelde aantal kopieen van alle bedrijfstakken uigerekend. Wij vallen binnen één van die bedrijfstakken---> dus dit is je bedrag.

Wat een achterlijke gedachtengang, als we 50 kopieen maken van auteursrechtelijke papieren is het veel.

Na een telefoontje blijkt dus dat je een officiele bezwaarbrief moet opsturen. Alsof we niks beters te doen hebben

En dat doe ik dus niet. Ik heb dat rare strookje ingevuld (nul) en opgestuurd en verder zoeken ze het maar uit.
  donderdag 26 juni 2003 @ 15:07:27 #21
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11391588
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 15:00 schreef Wile_E_Coyote het volgende:

[..]

En dat doe ik dus niet. Ik heb dat rare strookje ingevuld (nul) en opgestuurd en verder zoeken ze het maar uit.

met of zonder postzegel?
  donderdag 26 juni 2003 @ 15:08:19 #22
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11391610
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 15:07 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

met of zonder postzegel?

quote:
Op donderdag 26 juni 2003 11:42 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
  donderdag 26 juni 2003 @ 15:10:02 #23
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_11391654
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 15:07 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

met of zonder postzegel?

Moest dat dan. Was toch gewoon een strook die je in de brievenbus kon gooien ?
  donderdag 26 juni 2003 @ 15:10:25 #24
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_11391663
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 14:59 schreef Posdnous het volgende:
ik heb gewoon op dat idiote kaartje geschreven dat ik bij deze officieel bezwaar maak, dat getal doorgestreept en er "ONZIN" bij gezet, BIQ code ( ) gevolgd door "zal best" en een soort van handtekening met "v.c." erachter gezet en dan zien we het wel weer.. stelletje losers
oja, en in een enveloppe zonder postzegel, kunnen ze niet eerst zien dat we 0 hebben ingevuld

trallalala

[Dit bericht is gewijzigd door dr.dunno op 26-06-2003 15:10]

donderdag 26 juni 2003 @ 15:10:55 #25
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_11391676
Al die geautomatiseerde systemen. Leuk hoor maar een beetje intelligentie zit er niet in geprogd. Zo krijgen we van de KPN enzo ook steeds overal een acceptgiro bij.

Tuurlijk, we hebben hier een mannetje zitten dat alle facturen per acceptgiro betaald. Dus netjes die handtekeningen zet en ze in envlopjes doet, dichtlikt, en de dan in de brievenbus gaat douwen

[KNE]-Mod
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')