abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2004 @ 11:58:28 #91
521 ruby
Hell yeah!
pi_18900879
Uiteraard heb je ook veel sites waar je Engelse producten online kunt bestellen, maar dan betaal je je echt scheel..
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:02:30 #92
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18900989
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 11:49 schreef ruby het volgende:
Geeft niet hoor, elke bijdrage is welkom.

In de Expatshop in Den Haag (Scheveningen) ben ik al geweest. Ik vind de locatie van deze winkel niet echt superhandig. Het zit aan de haven. Als je met het openbaar vervoer komt moet je nog een baggereind lopen. Ze hadden deze winkel beter in de stad kunnen vestigen. De bereikbaarheid is dan veel beter.
Maar goed, er is tenminste een Britse winkel en dat is altijd handig als je de typische Engelse dingetjes wilt hebben. Maar het kan nog beter.
Laat ze maar mooi een echte Engelse supermarkt openen in Nederland net als in Calais.
Jammer dat het op zo'n rotlocatie zit zeg!
Als ik in Engeland ben word ik ook helemaal enthousiast van die supermarkten. Wat een overvloed aan keuze en wat een lekkere dingen allemaal. Als ik dat aanbod dan vergelijk met het aanbod in de gemiddelde Ned. supermarkt dan vind ik het aanbod hier erg schraal. Wij lopen wat dat betreft jaaaren achter
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:04:41 #93
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_18901052
Trouwens, bij mij aan de Dappermarkt heb je tal van toko's waar ze Amerikaanse en Engelse waren verkopen. Het gaat dan om dingen als wafel/gebakmix, drankjes, zoutjes, crackers, sauzen enz. Het assortiment wisselt ook wel af en toe. In Den Haag zul je ook wel van die tokootjes hebben.
pi_18901183
* ontopic *
Over 2 weken naar Schotland mag aannemen dat het eten daar niet anders is als de rest van Engeland op de Heggis hoe schrijf je dat na dan. Wat we overigens wel gaan proberen te eten

Anyway..... ik ga daar flink inkopen doen dus
Iemand nog leuke en lekkere tips om te kopen en zeker is te proberen?

Thanx
BabyS :))
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:11:30 #95
521 ruby
Hell yeah!
pi_18901224
Ja Aventura, in Den Haag hebben ze ook wel tokootjes waar ze bepaalde Britse producten verkopen.

En je hebt gelijk wat betreft het aanbod in Nederlandse supermarkten. In de Engelse supermarkten is het aanbod veel beter en uitgebreider. Als ik in Engeland ben, moet ik natuurlijk altijd even naar de Tesco of Asda of wat dan ook. Als het maar groot en uitgebreid is.
pi_18901296
Ruby
Kom jij vaak in Engeland? Ik kom er al heel mijn leven

Engeland
  woensdag 5 mei 2004 @ 12:20:56 #97
521 ruby
Hell yeah!
pi_18901465
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:14 schreef Beaker1 het volgende:
Ruby
Kom jij vaak in Engeland? Ik kom er al heel mijn leven

Engeland
M'n laatste keer was in juni 2003. M'n schoonmoeder woont daar (West Yorkshire).. Helaas komen we er niet zo heel vaak eigenlijk, hoewel ik wel vaker naar toe zou willen. M'n schoonmoeder komt dan ook vaker hier dan wij daar.
Hopelijk gaan we dit jaar wel weer. Overnachten is zowiezo gratis, dusseh.. Maar ik vind het wel prijzig daar hoor.. Die ponden zijn heel gevaarlijk.

Maar Engeland is inderdaad een erg leuk land. Lekker veel natuur, de mensen zijn vind ik vrij vriendelijk en niet zo onbeschoft als hierzo. Dat kan ik wel waarderen.
pi_18901642
Wij gaan al sinds jaar en dag naar Wales (vlak bij het Snowdownia gebied) daar is het zo vreselijk mooi
Ben het met je eens dat het daar erg duur is dat is wel heel jammer! Daarbij komt ook de overtocht nog is wat het heel duur maakt

Over 2 weken gaan we heerlijk genieten van Schotland

Yorkshire, daar ben ik wel is geweest volgens mij!? Waar ligt dat ergnes in de buurt?
pi_18901742
Expat heb ik minder leuke dingen gehoord. Stonden kennelijk een keer op een british womens club day met een standje spullen te verkopen en de dag erna stonden ze op een american beurs ofzo. Verkochten precies dezelfde dingen alleen goedkopere prijzen. Ze dachten kennelijk niet dat iemand op beide beuzen zou komen. Beetje afzetters dus.

West Yorkshire. Lache om te horen, de helft van mijn familie komt uit Halifax.
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:09:36 #100
521 ruby
Hell yeah!
pi_18902561
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:27 schreef Beaker1 het volgende:
Wij gaan al sinds jaar en dag naar Wales (vlak bij het Snowdownia gebied) daar is het zo vreselijk mooi
Ben het met je eens dat het daar erg duur is dat is wel heel jammer! Daarbij komt ook de overtocht nog is wat het heel duur maakt

Over 2 weken gaan we heerlijk genieten van Schotland

Yorkshire, daar ben ik wel is geweest volgens mij!? Waar ligt dat ergnes in de buurt?
Yorkshire is in het Noorden van Engeland. Je hebt zeg maar North Yorkshire, West Yorkshire en South Yorkshire. Mijn vriend komt uit West Yorkshire.. Een grote bekende stad daar is Leeds. Leuke stad om lekker te shoppen. Het is niet zo massaal als Londen bijvoorbeeld.
Verdere steden zijn daar o.a. Bradford, Halifax en Huddersfield.
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:11:09 #101
521 ruby
Hell yeah!
pi_18902607
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:32 schreef Chillmeister het volgende:
Expat heb ik minder leuke dingen gehoord. Stonden kennelijk een keer op een british womens club day met een standje spullen te verkopen en de dag erna stonden ze op een american beurs ofzo. Verkochten precies dezelfde dingen alleen goedkopere prijzen. Ze dachten kennelijk niet dat iemand op beide beuzen zou komen. Beetje afzetters dus.

West Yorkshire. Lache om te horen, de helft van mijn familie komt uit Halifax.
Hehe, m'n vriend komt uit Brighouse, dat ligt ernaast.

Flauw van Expat.. Ze denken zeker dat we gek zijn ofzo.
  woensdag 5 mei 2004 @ 13:14:33 #102
521 ruby
Hell yeah!
pi_18902692
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 12:09 schreef Beaker1 het volgende:
* ontopic *
Over 2 weken naar Schotland mag aannemen dat het eten daar niet anders is als de rest van Engeland op de Heggis hoe schrijf je dat na dan. Wat we overigens wel gaan proberen te eten

Anyway..... ik ga daar flink inkopen doen dus
Iemand nog leuke en lekkere tips om te kopen en zeker is te proberen?

Thanx
Gewoon Fish 'n Chips eten, altijd goed.
Of Yorskhire Pudding? (heeft niets met pudding te maken).
Steak & Kidney pie?

Zelf heb ik eigenlijk niet eens zoveel typische Britse gerechten gegeten maar ik zal het straks even aan m'n vriend vragen. Nu ga ik sporten.
pi_18904740
Spotted Dick (bestaat echt)
Death by Chocolate Guilt
Apple crumble
Fruit Pie
Flapjacks
Flake 99

Ploughmans Lunch
Curry
Cornish Pastry

omtbijt?:
Full english breakfast
Muffins
Pikelets
Crumpets
Scotch Pancakes
  woensdag 5 mei 2004 @ 20:30:56 #104
521 ruby
Hell yeah!
pi_18912816
Ik heb een site gevonden met typisch Engelse gerechten en de recepten.

(Traditional English Food)

http://www.woodlands-junior.kent.sch.uk/customs/food.html
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:30:41 #105
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_18917842
De beste yorkshire pudding krijg je bij mij thuis van mn vriendin
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_18918244
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:30 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
De beste yorkshire pudding krijg je bij mij thuis van mn vriendin
\

denk het niet.
  woensdag 5 mei 2004 @ 23:53:54 #107
35476 FormerlyKnownAs
http://hoggames.blogspot.com
pi_18918267
Denk het wel.... ze komt uit yorkshire.......
Gratis complete spellen downloaden op http://hoggames.blogspot.com
pi_18918343
quote:
Op woensdag 5 mei 2004 23:53 schreef FormerlyKnownAs het volgende:
Denk het wel.... ze komt uit yorkshire.......
mijn familie ook
pi_22039564
Even een update wat betreft de winkel "Expat Shop". Blijkbaar zijn ze dus dicht... Op de site lees je er nog steeds niets over, maar goed...

Dit is het stukje waarin het vermeld staat: http://www.expatica.com/s(...)closes+down+suddenly

Nu maakte ik op zich niet zo heel veel gebruik van deze winkel, mede dankzij de boutlocatie (op de haven van Scheveningen), maar als je iets van Brits eten wilde was het er tenminste wel. Ik vraag me af of ie zowiezo goed liep in Scheveningen. Als het in het centrum van Den Haag was geplaatst, was het volgens mij een heel ander verhaal. Ik weet natuurlijk niet hoe dat in Amsterdam en Amstelveen was.

Het lijkt me stug dat er niet veel vraag is naar Britse producten aangezien er toch behoorlijk veel Britten in ons landje bevinden.

Tijd voor een comeback van Marks & Spencer of een geheel nieuwe formule in het centrum van Den Haag. Dank u.
  zondag 19 september 2004 @ 03:24:20 #110
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_22051638
Na afgelopen augustus 3 weken kamperend in Schotland te hebben doorgebracht moet ik zeggen dat ik er wel weer heel erg naar terug verlang zeg!
Iedereen maar zeggen dat dat Engelse/Schotse eten zo afgrijselijk is, nou, ik vond het geweldig!
Meegenomen naar huis
Cheddar, potato scones, flapjacks, pancakes, Sarsons vinegar, de lekkerste chocoladetaart-mix (Jane Ashton's ofzo) en een lekker receptenboek
Wat ik ook heerlijk vond was haggis (ja, eerlijk waar!), pork pie, scotch eggs en de heerlijke toetjes (trifle!!!).
Die Asda's, Tesco's en Safeways zijn echt het einde!
En natuurlijk kan ik me ook uren vermaken als je me in zo'n grote Boots winkel neerzet....
* BBQ-kip is going crazy!

Zucht, waren die winkels er maar ook in Nederland... alleen al voor de kant-en-klaar maaltijden, geweldig zeg, wat een keuze!
Chillmeister, ben je nog van plan op een zaakje op te zetten?

Edit: Ik zit even rond te kijken op internet, ik ben helemaal shortbread vergeten, lekker man! (super vet en zoet, haha) en Irn-Bru, wat ik niet te zuipen vond, net vloeibare kauwkomballen, bah bah.
Wel lekker vond ik de pastries, sticky-toffee-pudding (MEGAJUMMIE!!!) en bread and buter pudding met warme custard was ook niet onaardig

[ Bericht 7% gewijzigd door BBQ-kip op 19-09-2004 04:19:47 ]
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zondag 19 september 2004 @ 09:15:42 #111
521 ruby
Hell yeah!
pi_22052671
Je hebt gelijk BQQ-kip, de Britse keuken is zeker oké en de supermarkten hebben veel meer te bieden dan onze eigen supermarkten. Eerlijk gezegd verbleken onze supermarkten bij de supermarkten in GB.

Op het expatforum las ik dat mensen de AH bijvoorbeeld maar een derdewereldwinkel vinden. Nu valt dat ook wel weer mee, maar ik kan me voorstellen als ze dat vergelijken met hun eigen winkel dat ze enigszins teleurgesteld zijn.

Ik ben er nog steeds voor dat hier een Asda of een Tesco of iets van dien aard wordt geopend. Nu heb je wel een Tesco in Calais, maar ja dat ligt helaas niet echt om de hoek.
  zondag 19 september 2004 @ 10:43:57 #112
93940 dorian_g
Be Afraid, Arrrr
pi_22053337
Die winkel in de leidschestaat in Amsterdam heet Eichelholz (deze spelling is more or less correct denk ik zo) Ze verkopen vooral Amerikaanse meuk zoasl poptarts, alle soorten cereal, van die kant en klare pakje van macaroni and cheese en ander zoet/vet spul.

Voor heimwee naar engelse producten is het niet het juiste winkeltje. De jumbo verkoopt trouwens kettle chips (hoera!). Misschien eens voor de fuck een cheap retourtje new castle en dan maar inslaan!
Astronaut, als je soms verdwaald ga recht door en wees niet bang. Goede reis en hou je taai.
  zondag 19 september 2004 @ 13:25:55 #113
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22056005
Persoonlijk denk ik dat midden in de randstad, met goede autobaan aanbinding, een weidewinkelcomplex met een Asda/Tesco, Mamout en een Real een groot succes zou worden. Gewoon drie super supers met typisch duitse, engelse en franse supermarktproducten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 19 september 2004 @ 14:00:16 #114
521 ruby
Hell yeah!
pi_22056796
Dat denk ik ook Pietverdriet! Er is toch vast wel iemand op deze aardkloot die aan zoiets gedacht heeft?

En inderdaad met producten uit Frankrijk en Duitsland erbij (of Spanje, Italie..noem maar op) dan zou het helemaal mooi zijn.
  zondag 19 september 2004 @ 15:01:00 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_22058306
Een grote italiaanse en spaanse super erbij, zou ook mooi zijn. Voorwaarde is wel dan dat het parkeerterrrein groot en gratis is.
:-)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_22089181
quote:
Op zaterdag 18 september 2004 17:15 schreef ruby het volgende:

Tijd voor een comeback van Marks & Spencer of een geheel nieuwe formule in het centrum van Den Haag. Dank u.
Men zei toentertijd dat er wel kans bestaat dat M&S zou terugkeren naar het vasteland. Alleen dan wel in een andere vorm.

Ik hoop het echt .

Ik zou het ook tof vinden als Boots terug keert. Die paar dingen bij de Etos zijn niet echt de moeite.
pi_22099492
* Bensel krijgt het water weer in de mond van het horen van al die heerlijke dingen..

* Bensel wil weer naar Schotland (waarschijnlijk ga ik er in de lente weer heen, all expenses paid, of course)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 21 september 2004 @ 09:49:37 #118
9902 Lestat
the vampire...
pi_22099584
quote:
Op zondag 19 september 2004 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk denk ik dat midden in de randstad, met goede autobaan aanbinding, een weidewinkelcomplex met een Asda/Tesco, Mamout en een Real een groot succes zou worden. Gewoon drie super supers met typisch duitse, engelse en franse supermarktproducten.
Weidewinkels zijn verboden in Nederland.
Memento Mori
pi_22099641
Ik mis de Engelse worstjes! Maar volgens mij gaan mijn ouders in de herfstvakantie naar Engeland, dus dan kan ik ze laten inslaan.
Wat trouwens ook heerlijk is, is de coleslaw! En natuurlijk de geweldige Crunchie reep van Cadburry's.

Weet iemand waar je deze kunt kopen?
pi_22099946
In Utrecht aan de Steenweg (naast de Schoenenreus) zit een Engels winkeltje waar ze ook veel Engels spul verkopen.

Anders een webwinkel (Duits): britannia-shop.de
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')