abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2004 @ 16:16:47 #201
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_17257758
De tram bestaat wel degelijk in NYC, kost $1,50. Zelf helaas niet ingeweest wegens angstige vriendin.
http://www.rioc.com/transportation.html

Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 17 februari 2004 @ 17:06:04 #202
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_17259244
ok dan !!!

bedankt allemaal

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  dinsdag 17 februari 2004 @ 19:46:04 #203
34586 kepler
No bounce, no play
pi_17264713
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 16:16 schreef matthijst het volgende:
De tram bestaat wel degelijk in NYC, kost $1,50. Zelf helaas niet ingeweest wegens angstige vriendin.
http://www.rioc.com/transportation.html

[afbeelding]

vette shit

maar tis geen echte tram natuurlijk

The line is a dot to you!
pi_17266824
Ja hee dat is een kabelbaan, jij speelt vals!
  woensdag 18 februari 2004 @ 00:48:39 #205
69307 Pat-man
.: || StarsDesign || :.
pi_17274472
quote:
Op dinsdag 17 februari 2004 12:56 schreef Paul_Brummen het volgende:
ik ga begin juni naar new york toe... klopt het dat de prijzen die op internet staan vaak per kamer per nacht zijn, en niet per persoon per nacht?

en de tram is gratis daar hoorde ik... is dat zo?

Ik zit in mei als het goed is in New York.

Hotels in de US boek je bijna allemaal per kamer. Heb amerikanen in de familie en die vertelden zelfs dat je gewoon een kamer kan boeken en vervolgens er met een man of 8 in mag. Zolang je het netjes en rustig houd tenminste.

If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
designer of : www.dissident-wear.com
pi_17385155
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 00:10:07 #207
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_17385694
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
Denk dat je in Soho dan wel goed zit
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
  vrijdag 27 februari 2004 @ 11:23:31 #208
69307 Pat-man
pi_17390049
quote:
Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Kan je beter ff buiten de stad gaan kijken. Zitten vaak outlet centers of hele grote malls. Scheelt echt gigantisch in de prijs en daar heb je alle merken per winkel naast elkaar zitten.

Had je 't wel ff willen wijzen, maar dan ben jij al weer weg Zit er zelf namelijk 15 mei voor 2 dagen.
If the human brain was so simple that we could understand it, we would be so simple that we couldn't
pi_17390301
Bedankt voor de tip, maar ik denk dat we te veel te doen hebben in de week dat we er zijn om buiten de stad te gaan. Ik heb wel gehoord dat op Lexiton Avenue veel winkels zitten, is het leuk om daar te shoppen. En op welk deel van 5th Avenue zitten de winkels (tussen welke straten).
Trouwens over die CD winkels, ik ga zeker kijken in SoHo, maar ik heb ook ergens gehoord dat er in The Village veel van dat soort oude rommelwinkels zitten. Klopt dat?
  vrijdag 27 februari 2004 @ 12:44:30 #210
28167 matthijst
pi_17391530
Als je Broadway afloopt van 34th street naar Battery Park kom je ladingen kledingwinkels tegen!
  vrijdag 27 februari 2004 @ 16:10:45 #211
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_17395245
Voor goedkope merkkleding: Century 21, naast Ground Zero. Alles voor 50% van wat je hier betaalt
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_17397594
*net een reis geboekt heeft

29 april tot 4 mei
Life sucks
  zaterdag 28 februari 2004 @ 17:26:01 #213
54770 QweetNix
~~Witte Tonnie~~
pi_17411814
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 12:44 schreef matthijst het volgende:
Als je Broadway afloopt van 34th street naar Battery Park kom je ladingen kledingwinkels tegen!
Klopt als een bus. Vanaf Chinatown omhooglopend kom je o.a. Orange tegen. Is een goedkope winkel (Ralph Lauren, CK, DKNY voor zelfs minder dan 50% dan hier). Met CK gooien ze je werkelijk dood (voor een spijkerbroek ongeveer $27-$30 ex tax).
Happy shoppin'!
Jesus saves... Mack get's the rebound and SCOOOOOOORS!!!
pi_17424080
Zou graag in de zomervakantie reisje van 2w naar NY doen, wel ben ik nog maar 20j, is dit aan te raden ? ga ik volop van ales kunnen genieten ?
alvast bedankt voor reacties.
Pain is weakness leaving the brain !
  zondag 29 februari 2004 @ 15:10:50 #215
28167 matthijst
pi_17426656
Twee weken is vrij lang denk ik?
Dag of 9 lijkt me al mooi.
20 maakt weinig uit, denk alleen dat je geen alcohol kunt kopen, al neem ik aan dat je niet voor de alcohol nar NY gaat...
pi_17426713
bwa zo opt gemak cocktail drinken zou wel leuk zijn, maar zoals je zegt dat is niet het belangrijkste, maar waar zou je dan nog mensen kunnen ontmoeten en gesprek mee doen ?
Pain is weakness leaving the brain !
pi_17444837
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:14 schreef P4nic het volgende:
bwa zo opt gemak cocktail drinken zou wel leuk zijn, maar zoals je zegt dat is niet het belangrijkste, maar waar zou je dan nog mensen kunnen ontmoeten en gesprek mee doen ?
Bezoek een sportwedstrijd. Honkbal bijv. Is zelfs leuk als je niet van sport houdt (zoals ondergetekende).
pi_17479152
quote:
Op zondag 29 februari 2004 15:14 schreef P4nic het volgende:
Als je in een jeugdhostel/herberg zit maak je heel makkelijk allerlei nieuwe contacten omdat bijna iedereen daar alleen is!
Toen ik in Australie en later in Engeland in jeugdherbergen verbleef was het i.i.g. wel zo.
Life sucks
pi_17479470
Metro is trouwens niet meer 1.50 maar 2 dollar ondertussen... het handigste is een unlimited ride card, daarmee kun je bijvoorbeeld een week alle bussen en metro's berijden voor 21 dollar.
Die "tram" heb ik niet gezien, had ik best wel eens willen proberen! .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_17504496
hallo daar mede fok'ers

ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn

alsvast bedankt
-Luxxx
pi_17504713
Ik ben 2x in New York geweest, en 1e keer overnacht in het Habitat Hotel, zonder toilet en douche op de kamer maar wel op de gang die overigens elk uur schoon worden gemaakt...je hoeft er alleen maar te slapen dus 2 bedden en een wastafeltje op de kamer en klerenkast en TV is meer dan genoeg.
De 2e keer sliep ik in het Wellington Hotel, iets sjieker, en met douche en toielt op de kamer, maar wel een stuk duurder...
Waar je goed kan shoppen is ongetwijfeld MACY'S! Alle merken! En niet de exclusieve lijn van de merken maar gewoon de basickleding...en helemaal NIET duur! Mijn koffer was 5 kg zwaarder toen ik terugkwam!
Ook heb je genoeg "low budget shops" en daar heb je ook leuke dingen voor weinig geld!
NYC is helemaal niet zo duur! Zelfs nog wat goedkoper dan hier! Maargoed dat komt ook omdat de dollar nu gunstig staat!
Ook zeker een aanrader is waar het oude WTC gestaan heeft! Erg indrukwekkend!
Ik ben er een week geweest de 1e keer, heb er toen 9 dagen gezeten en dat is serieus meer dan genoeg! Dan heb je voldoende tijd om iets te doen, zelf te ondernemen...We hebben toen 1 dag gehad dat we een tour door NYC hadden en dan kom je ook overal! Heel leuk!!
Aanrader is ook een creditcard maar dat spreekt voor zich...
OAD is een goeie operator, en zorg gewoon dat je een wat goedkoper hotel hebt! Heel makkelijk te boeken!
Succes!
EL
  vrijdag 5 maart 2004 @ 00:06:41 #222
28167 matthijst
pi_17506507
Vind 9 dagen ook ideaal. Nu 4x geweest, Dacht 2x10, 1x9 en de laatste keer in december 5 dagen kerstshoppen
9 dagen is leuk te vullen met activiteiten. Maar als je veel langer dan dat gaat kan je je nog wel eens gaan vervelen, tenminste, dat vind ik. Vooral omdat het flinke afstanden zijn die je loopt; van 33rd straat, 5th avenue aflopen naar Central Park, of de andere kant op, naar Battery Park zijn leuke stukken. Al kan je de metro natuurlijk ook pakken.

Wij zaten 2x in Hotel New Yorker (34th/8th) en 2x in Hotel Pennsylvania (33rd/7th). Beiden zeer gunstig gelegen, midden in Manhattan, 1 blok van Macy's en het Empire State Building. Supermarkt ook op 1 blok. http://www.hotelpenn.com prijzen zijn per kamer en vallen echt enorm mee!

Oh ja: zorg dat je met Singapore Airlines vliegt!
Die vliegen vroeg heen (geloof rond 11:00 in NYC landen) en laat terug (21:15 ofzo). Heb je maximaal de tijd. En je hebt vette service aan board: eigen tv in de stoel, met 10 films en 30 tv series ofzo. Lekker relaxed vliegen en niet duur....
  vrijdag 5 maart 2004 @ 00:16:14 #223
69307 Pat-man
pi_17506708
Ik ga 2 dagen naar NY. Wat kan ik in die 2 dagen het beste bekijken???? Wil zowiezo GroundZero zien...

vrijdag 5 maart 2004 @ 07:46:59 #224
28167 matthijst
pi_17508874
2 volle dagen, uitgaande van een hotel op 33rd street bijvoorbeeld:

Dag 1: ' ochtends 7th Ave aflopen naar Times Square, doorsteken naar 5th Ave. 5th Ave aflopen naar Central Park (en FAO Schwarz, als die nog niet failliet zijn) (Chrysler Building op 42nd Street!). Terug over 5th Ave.
Om 12:30 een Full Circle cruise doen van Circle Line (zie je meteen alle bruggen en het vrijheidsbeeld). 's avonds wat eten en daarna het Empire State Building op. Daarna nog even Times Square bij avond bekijken

Dag 2: bezoek Macy's. Loop vervolgens Broadway af tot aan Battery Park. Onderweg kom je langs gigantisch veel kledingzaken. En uiteraard langs Wall Street en de WTC site. Zorg dat je op Canal Street (China Town) even heen en weer loopt: erg vermaklijk, allemaal imitatie rolexes en andere zooi. Loop in Battery Park naar het WTC Memorial en ga desnoods naar het vrijheidsbeeld toe met een bootje (lang wachten).
Neem de metro naar de eerste halt in Brooklyn en loop terug over de brug (bij mooi weer). Als je dan nog tijd over hebt zou je naar de South Street Seaport kunnen gaan ( http://www.nyctourist.com/seaport1.htm ); ligt er vlak bij. Geinig om die oude boten te zien liggen naast grote wolkenkrabbers. In het winkelcentrum dat erbij zit kun je boven aan de achterkant buiten zitten, met uitzicht op de Brooklyn Bridge...

vrijdag 5 maart 2004 @ 17:27:03 #225
69307 Pat-man
pi_17519600
Wow....

Thnx, moeten op deze manier wel 2 leuke dagen worden!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')