quote:De laatste keer dat ik in New York was, was voor de aanslagen van 11 september, maar toen kon je zowel Wall Street als het Vrijheidsbeeld gewoon bezoeken. Dus als dat nu niet meer kan is dat nieuw.
Op donderdag 10 juli 2003 00:12 schreef elcastel het volgende:
Die winkels zeggen me stuk voor stuk niks, ik ga er morgen even mee googlen, bedankt voor de tips, weet je toevallig ook iets meer over Wall Street ? Ik wil die bel wel een keer horen 's morgens namelijk
Ik heb ook gehoord dat je de Statue Of Liberty niet in komt.ik ga eerst wel even dat huiswerk maken
Bij het Vrijheidsbeeld was het wel enorm druk, terwijl het uitzicht niks bijzonders schijnt te zijn. Toen ik de rij zag heb ik er maar van afgezien.
Singapore Airlines kan ik shaken, die waren al een tijdje op, maar ik ken wat stewardessen bij de KLM, dus dat kan weer helpen bij betere plekken (nooduitgang ofzo). Last Minute is zo goed als uitgesloten, als ze vrijkomen zijn ze al weg (wachtlijsten).
Al met al kost dit nu zo'n 850¤ (reis KLM/Northwest en verblijf), dat moet kunnen en als ik het goed zie, dan zit ik daar wel goed. (6 dagen)
Ik heb nu dus ook de eerste boekjes in huis en ik heb niet eens de rust om ze in te zien. De Statue wil je niet in schijnt (als het al mag), maar er zijn plenty rondvaarten om Manhattan en Liberty Island. Dergelijke uitstapjes kan ik trouwens al in Nederland boeken, dus dat scheelt ook weer (niet in prijs !).
De lijst met bezienswaardigheden wordt steeds langer, volgens mij moet je er maar gewoon heen gaan en dan maar zien. In ieder geval voor die tijd nog flink in Compact Flash kaartjes investeren, ik wil miljarden foto's maken
Ik word al gek als ik er aan denk en zal de komende dagen nog wel wat vraagjes hebben, in ieder geval alvast bedankt voor de reactie's, ik ben al een heel stuk wijzer !
Zie: http://www.hotelguide.com/html/main_body.cfm?CFID=12232557&CFTOKEN=18403042.
quote:Oke dit klinkt heel primitief: ik ben al sinds 1995 niet meer op zomervakantie geweest en heb maar 1 keer gevlogen (Salou).
Op donderdag 10 juli 2003 18:42 schreef schatje het volgende:
Je kan ook rechtstreeks een hotel boeken.Zie: http://www.hotelguide.com/html/main_body.cfm?CFID=12232557&CFTOKEN=18403042.
Dus vanwege mijn onbekendheid in de reisbranche heb ik gekozen voor handje vast zeg maar.
Washington Jefferson Hotel is op 51e st in Hells Kitchen, tien minuten lopen vanaf Times Square. Nou nou nou en op pagina 1 van mijn brochure staan al genoeg links en tips om 3 jaar bezig te zijn.
Leuke dingen om te doen:
- Circle Line Cruise (en dan de full island versie, waarbij je in 3 uur tijd om het eiland en langs Statue Of Liberty heen vaart)
www.circleline.com
- Helicopter Vlucht (15 minuten, fantastisch uitzicht!)
http://www.libertyhelicopters.com/
- Als je van dierentuinen houdt: Bronx Zoo, of ook leuk, het Aquarium op Coney Island (ouderwets pretpark)
http://www.bronxzoo.com/
http://www.nyaquarium.com/
- Het Empire State Building op; ziekelijk hoog, erg mooi uitzicht.
http://www.esbnyc.com
- Canal Street, China Town; winkels met fake merkkleding, grappig om rond te sjokken.
- Neem de metro naar Brooklyn en loop terug over de Brooklyn Bridge! Dit vind ik zelf het coolste in NY Zo mooi...
Mocht je je vervelen, ga naar Queens, Flushing Park, daar staat de Unisphere, wereldtentoonstelling 19-zoveel:
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 12-07-2003 23:54]
quote:Voor de Kerst hadden ze de afgelopen jaren zelfs steeds aanbiedingen waarbij je voor een aantrekkelijk bedrag op die manier één dag op en neer kon om inkopen te doen. Dat kost je dan dus alleen de vlucht en je hebt toch vrijwel een hele dag de tijd.
Op zaterdag 12 juli 2003 23:49 schreef matthijst het volgende:
. Jammer dat Singapore Airlines vol is. Het grote voordeel van SA is dat je vroeg heen (10.20 aankomst in NY) en laat terug vliegt (21.20 vertrek NYC). Dat scheelt met de rekenmethodes die reisbureaus erop na houden in het slechtste geval 2 dagen (vaak kom je laat aan en ga je vroeg weg).
quote:Ach die staat ook bij Columbus Square, maar bij het exemplaar wat jij noemt is ook het Queens Museum waar ze een gedetailleerde maquette van de hele stad hebben en die wel fraai is. En verder Flushing Meadows, het stadion van de Mets en de parachutespringtorens.
Mocht je je vervelen, ga naar Queens, Flushing Park, daar staat de Unisphere, wereldtentoonstelling 19-zoveel:
[afbeelding]
[Dit bericht is gewijzigd door matthijst op 13-07-2003 00:33]
quote:Kom op zeg NY is ook leuk in je eentje, ik ben er afgelopen 2 jaar in totaal 3 maand opvakantie geweest waarvan 2 maand alleen (Toen ben ik ook nog een tijdje naar DC geweest). NY is ook leuk als je er alleen bent....
Op zondag 13 juli 2003 12:25 schreef elcastel het volgende:
Oke, nou ik lig er uit, reisgenoot haakt af en alleen lijkt me niks. Ik heb al wat andere mensen getipt, maar dat wordt op korte termijn niks meer, wordt dus waarschijnlijk volgend voorjaardat ik ga.
Balen dus ... (ik had alles al voor elkaar en net niet geboekt).
- Bentley Hotel 500 EAST 62 STREET
- Amsterdam Court Hotel 226 WEST 50 STREET
- Marcel 201 EAST 24 STREET
Of andere tips..
quote:Hier hebben we ook aan zitten denken maar misschien gaan we toch voor wat meer luxe.. maar we gaan 7 nachten dus zal pennsylvania toch nog wat duurder worden..
Op woensdag 16 juli 2003 23:20 schreef matthijst het volgende:
Pennsylvania.
Midden in Manhattan. $340.70 voor 4 nachten op het moment.
http://www.hotelpenn.com/special.htm
Ik ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
vlucht is maar 255 euro en hotel is 40 euro per nacht.
Twee personen 1070. Heerlijk. Ik denk dat ik er ook nog een New York
City Pass bij doe. www.newyorkcitypass.com . Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten en zit 2 blokken van central park en 7 blokken vanaf Historian Museum en 1 blok vanaf Broadway. Gaat leuk worden.
quote:Jammer voor je dat je zo kort gaat, want New York is absoluut wel wat langer de tijd waard. Je zal nu moeten kiezen welke dingen je wil doen, dus als ik jou was zou ik je goed informeren.
Op woensdag 10 september 2003 20:48 schreef trigt013 het volgende:
YOEHOEIk ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
City Pass bij doe. www.newyorkcitypass.com . Ik ga vanaf 29 december tot 2 januari. dus totaal 4 nachten en zit 2 blokken van central park en 7 blokken vanaf Historian Museum en 1 blok vanaf Broadway. Gaat leuk worden.
quote:Nou ja! Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè?
Op woensdag 10 september 2003 21:22 schreef mbn het volgende:
Het Guggenheim, Museum of Modern Art en de Intrepid kan je veter overslaan.
Het wereldberoemde gebouw van het Guggenheim en de collectie mag je absoluut niet missen en het MoMA is één van de allerbelangrijkste musea voor moderne kunst wereldwijd.
quote:waar heb je die ticket geboekt?
Op woensdag 10 september 2003 20:48 schreef trigt013 het volgende:
YOEHOEIk ga met nieuwjaar naar New York voor maar 500 euro
quote:Ah, ik had het blijkbaar over een andere citypass (http://citypass.net/cgi-bin/citypass/city_fly?mv_arg=ny&rand=4222). Je hebt inderdaad gunstige vluchttijden, maar er is zo ontzettende veel te doen in New York. Ik heb met gemak er 10 dagen in gevuld.
Op woensdag 10 september 2003 21:35 schreef trigt013 het volgende:
wij hebben 6 complete dagen. Wij komen aan om 10:10 en vertrekken zes dagen later om 21:15. Citypass is drie complete dagen geldig en daarin zit ook een metrokaart voor drie dagen. En heel veel bezienswaardigheden die wij willen zien.
quote:Ja, bedankt voor het compliment.
Op woensdag 10 september 2003 21:58 schreef k_man het volgende:[..]
Nou ja! Jij bent echt niet goed bij je hoofd hè?
Het wereldberoemde gebouw van het Guggenheim en de collectie mag je absoluut niet missen en het MoMA is één van de allerbelangrijkste musea voor moderne kunst wereldwijd.
Het museum of modern art is voorlopig vanwege verbouwingen gesloten en die hebben voorlopig een dependance in Queens, maar wat ze daar van de collectie lieten zien (in totaal iets van 30 a 40 werken) viel mij echt tegen.
Het Guggenheim viel mij enorm tegen (kwam ook door de tijdelijke tentoonstelling) en had ik liever alleen even van buiten bekeken achteraf.
Ik vind het gave museums maar als ik 5 of 6 dagen zou gaan zou ik liever 2 dagen besteden aan het Metropolitan en het Natuurhistorisch museum. Maar goed dat is dan misschien mijn smaak.
quote:Hmmm, de meeste mensen hebben de jetlag pas na terugkomst als ze deze kant op gaan. En bij reizen naar Azië dus juist terplekke.
Op woensdag 10 september 2003 22:03 schreef mbn het volgende:
Tip: houdt voor jezelf ook een beetje rekening met het tijdsverschil. De dag nadat ik was geland (landde om 12 uur) ben ik gewoon lang doorgegaan en had ik tortaal niet het gevoel moe te zijn (totdat ik op bed lag). Echter de dag erna was ik echt 's middags om 4 uur uur al uitgeput.
quote:Ik ben juist zeer te spreken over het Guggenheim. De huidige tentoonstellingenen (Kadinsky, Malevich en Picasso to Pollock) zijn echt de moeite waard van het bekijken. Het fijne van het Guggenheim is dat je er gewoon in een paar uurtjes de hele collectie kan zien. Tip voor mensen die nog moeten gaan, ga vooral 's ochtends naar het Guggenheim dan is het er lekker rustig
Op woensdag 10 september 2003 22:17 schreef mbn het volgende:Het Guggenheim viel mij enorm tegen (kwam ook door de tijdelijke tentoonstelling) en had ik liever alleen even van buiten bekeken achteraf.
Het Metropolitan is ook echt mooi, maar om dat te bekijken moet je minimaal 4 dagen uittrekken. Als je in het Metropolitan bent moet je zeker even naar het Roof Garden Cafe gaan voor het schitterende uitzicht. Ben je maar even in het Metropolitan dan is het gedeelte met Egyptische kunst een must see. Het lijkt wel of de Amerikanen heel Egypte van hun kunstschatten hebben beroofd.
Het natuurhistorisch museum is ook wel een bezoekje waard, maar als je ooit nog eens naar Washington, DC gaat zou ik het natuurhistorisch museum van NY overslaan en naar die in Washington gaan.
Ik heb beide natuurhistorische musea bekeken en vond ook die in Washington leuker. Daarnaast is een dag of 3-4-5 museumhoppen in Washington altijd leuk (Smithsonian musea allemaal op The Mall en allemaal vrij toegankelijk).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |