quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:40 schreef Luxxx het volgende:
hallo daar mede fok'ers
ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn
alsvast bedankt
-Luxxx
Hay Luxxx!quote:Op donderdag 4 maart 2004 22:40 schreef Luxxx het volgende:
hallo daar mede fok'ers
ik ga binnenkort naar newyork toe en ik vroeg me af of jullie nog enige tips/bezienswaardigheden
wisten, en dan bedoel ik dus niet de standaart dingen zoals empire state building etc.
ik ben nog opzoek naar wat toffe comedy clubs en beetje underground platen winkels, of andere dingen die gewoon "tof" zijn
alsvast bedankt
-Luxxx
Ik ga 26 maart al ! ik heb er ook rete-veel zin in, ga met mijn vriendin, ik wist geen beter cadeau voor haar verjaardag.... (en mezelfquote:Op zaterdag 6 maart 2004 18:39 schreef The.PhantoM het volgende:
ik ga 1 mei naar NYC, en blijf er 6 dagen. Kan niet w8ten.
Komt er nog een vervolg van max and the city? Vond het wel een leuke docu...
cool. Hoeveel dagen?quote:Op maandag 8 maart 2004 01:22 schreef Dwaashaas het volgende:
[..]
Ik ga 26 maart al ! ik heb er ook rete-veel zin in, ga met mijn vriendin, ik wist geen beter cadeau voor haar verjaardag.... (en mezelf)
Wat was die prijs als ik vragen mag??? en de naam van 't hotel??? Wel naar tevredenheid?? Is zekerz een mooie lokatie!! Was er ook nog een beetje met de auto te komen?? Wil die namlijk niet buiten de stad laten staan.quote:Op maandag 8 maart 2004 13:39 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool. Hoeveel dagen?
Eerst zouden we in een 3 sterern hotel zitten ergens bij 100th street , das ongeveer halverwege centeral park. Maar die was al volgeboekt, en ook de 2 alternative hotels die we hadden gekozen. Gelukkig was er nog ene hotel op 43rd street, 150 meter van times square echt relaxtJe betaalt alleen voor dit 2 sterren hotel net zoveel als het 3 sterren hotel op `100th street. Maar ach, je slaapt toch alleen maar in het hotel dus het maakt niet veel uit..
Is idd een hele goede vraag!!! Wil ik ook graag antwoord op hebben!!quote:Op maandag 8 maart 2004 15:09 schreef mr.marcus het volgende:
Hebben jullie ervaring met clubs enzo in New York? In de tijd dat ik er ben wil ik nog wel een keer uitgaan naar een relaxede club.
SoHo is zeker the place to be! Veel kledingwinkels daar. Ik stond echt verbaasd van de grootte van de winkels. Hier in Nederland zijn veel kleine winkels. Daar heb je in iedere winkel echt teringveel! SoHo heeft trouwens ook aardig wat cd winkels. Verder moet je natuurlijk "eventjes" naar Macy's. Reken er maar op dat je hier een halve dag kunt rondlopen, tenminste als je ook kleding gaat passen. Bij Macy's in de buurt zijn overigens ook heel veel kledingwinkels te vinden.quote:Op donderdag 26 februari 2004 23:43 schreef sjef345 het volgende:
Ik ga eind april, begin mei 7 dagen naar New York. Ik wil graag weten waar ik moet zijn om te (kleding)shoppen. Ik ben niet op zoek naar exclusieve designer winkels, maar meer in de gewone merken (Diesel, Levi's etc.). Waar zijn die te vinden en is het ook leuk en te shoppen.
Verder ben ik ook op zoek naar kleine CD winkeltjes, die ook nog LP's enzo hebben, voor de verzamelaar. Iemand tips?
Misschien dat je wat clubs niet in kunt komen (stripclubs bijvoorbeeld) en volgens mij ben je dan nog te jong om alcoholische dranken te kopen. Grote kans dat je bij iedere discotheek je ID moet laten zien. Zorg er in elk geval voor dat je deze bij hebt als je uitgaat, want als ze er om vragen en je hebt het niet, dan kom je ook zeker niet binnen.quote:Op zondag 29 februari 2004 12:46 schreef P4nic het volgende:
Zou graag in de zomervakantie reisje van 2w naar NY doen, wel ben ik nog maar 20j, is dit aan te raden ? ga ik volop van ales kunnen genieten ?
alvast bedankt voor reacties.
ben nog niet geweestquote:Op maandag 8 maart 2004 19:02 schreef Pat-man het volgende:
[..]
Wat was die prijs als ik vragen mag??? en de naam van 't hotel??? Wel naar tevredenheid?? Is zekerz een mooie lokatie!! Was er ook nog een beetje met de auto te komen?? Wil die namlijk niet buiten de stad laten staan.
[..]
Is idd een hele goede vraag!!! Wil ik ook graag antwoord op hebben!!![]()
Ik vertrek op 26 maart en kom op 1 april terug, wel kort, maar we gaan het ook krachtig maken.... !quote:Op maandag 8 maart 2004 13:39 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
cool. Hoeveel dagen?
40 euro zou wel cheap wezen!!! Ik zit net op de site te kijken en die geeft voor 15 t/m 17 mei een bedrag van $ 200,- aan. Dus da's wel heel duur. Maar de locatie is wel heel mooi!!!quote:Op maandag 8 maart 2004 21:41 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ben nog niet geweestnaam van het hotel: carter hotel: http://www.hotelcarter.com/
Prijs is volgens mij iets van 40 euro of 40 dollar kweet niet meer. Maar hotel is geboekt via een reisbureau inclusief ticket, is volgens mij goedkoper. 500 euro voor vlucht en 2 nachten slapen maar we hebben bijgeboekt. Ik weet niet op hoeveel we zijn gekomen p.p. Ik heb het namelijk niet geregeld, ik zal het eens een keer vragen.
ja ik heb het gevraagd: 700 euro pp en dat is inclusief vlucht, luchthaven belasting + 6 dagen hotel (carter hotel)quote:Op maandag 8 maart 2004 22:34 schreef Pat-man het volgende:
[..]
40 euro zou wel cheap wezen!!! Ik zit net op de site te kijken en die geeft voor 15 t/m 17 mei een bedrag van $ 200,- aan. Dus da's wel heel duur. Maar de locatie is wel heel mooi!!!![]()
thnx voor de tips. Ik ga zeker eens een kijkje nemen op sunset boulevard. CP, china town en times square natuurljik ook maar wist niet dat je zo'n mooi uitzicht had vanaf sunset boulevard.quote:Op maandag 8 maart 2004 20:22 schreef JesusThePimp het volgende:
[..]
SoHo is zeker the place to be! Veel kledingwinkels daar. Ik stond echt verbaasd van de grootte van de winkels. Hier in Nederland zijn veel kleine winkels. Daar heb je in iedere winkel echt teringveel! SoHo heeft trouwens ook aardig wat cd winkels. Verder moet je natuurlijk "eventjes" naar Macy's. Reken er maar op dat je hier een halve dag kunt rondlopen, tenminste als je ook kleding gaat passen. Bij Macy's in de buurt zijn overigens ook heel veel kledingwinkels te vinden.
Greenwich Village (ik geloof ook wel East en West Village genoemd) is erg geschikt om te gaan stappen. Wat betreft het shoppen daar weet ik het eigenlijk niet zo.
[..]
Misschien dat je wat clubs niet in kunt komen (stripclubs bijvoorbeeld) en volgens mij ben je dan nog te jong om alcoholische dranken te kopen. Grote kans dat je bij iedere discotheek je ID moet laten zien. Zorg er in elk geval voor dat je deze bij hebt als je uitgaat, want als ze er om vragen en je hebt het niet, dan kom je ook zeker niet binnen.
Mijn grote aanrader qua overnachting: HOTEL WOLCOTT (http://www.wolcott.com/ , 4 West 31st Street). We zaten eerst in Bowery's Whitehouse Hotel, maar dit was meen ik $32 per nacht per persoon voor een 2 persoonskamer. De kamer was 4 meter breed, met twee bedden. De haren van de vorige gebruikers zaten nog in de dekbedden en kussens, het gordijn was een kapot gescheurde kartonnen doos, enz. De airco hing op de gang, waardoor de muur niet doorliep tot aan het plafond, hierdoor was alles lekker gehorig en kon je precies horen wat op de plee plaatsvond. Wij zeiden van te voren ook dat het hostel niet zo belangrijk is want je slaapt er toch alleen, maar het is toch wel heerlijk dat als je 's avonds na een vermoeiende dag, lekker op je bed kan liggen, misschien tv kan kijken, of een muziekje draaien, warm kan douchen, een enigszins nette douche hebt en enigszins nette plees hebt. Kortom, op de eerste dag zijn we al meteen ff gaan kijken naar een ander hotel en deze vonden we 150 meter van de ingang van het Empire State Building, tegen een betaalbare prijs. In eerste instantie zaten we op een 2 persoonskamer. Daarvoor betaalden we $41 dollar per nacht per persoon. Een paar dagen later kwamen nog 2 vrienden van ons en konden we naar een 4 persoonskamer waar we $37 dollar per nacht per persoon betaalden. Macy's ligt nabij, Times Square ook, Empire State Building kijk je tegenaan vanuit je hotel kamer, eigen douche/bad/toilet op de kamer, tv, koelkast, goeie lui achter de balie van het hotel. Volgende keer dat ik naar NY ga, ga ik zeker weer hierheen. Ik zal later nog ff wat foto's van onze kamer plaatsen.
Verder wat tips om te doen/bezichtigen:
- ga naar Sunset Boulevard aan de andere kant van de Brooklyn Bridge, zorg dat je zo rond zonsondergang daar bent. Het uitzicht op de hoge gebouwen van het financial district van Manhattan met de ondergaande zon op de achtergrond maakt het zeer de moeite waard. Vervolgens kun je via de Brooklyn Bridge terug naar Manhattan lopen, wat zeer mooie foto's oplevert.
- een bezoek aan Central Park is ook zwaar relaxed, in de zomer tenminste. Ik weet niet hoe het nu is, maar in de zomer is het park, met name in het weekend, bomvol met mensen die aan het zonnen, sporten, dansen, muziekspelen zijn. We hebben daar nog een aantal potjes voetbal gespeeld met de lokale voetbalheden. Je weet wie er heeft gewonnen![]()
- chinatown is wel wazig, leuk om uit eten te gaan
- Times Square bij avond is mooi, één grote lichtbol (wij zijn in de club BB Kings naar een optreden van rapper Common geweest, zwaar relaxed, hele sjieke club)
Volgens mij heb ik me trouwens vergist over de naam van die boulevard. Ik geloof dat ie niet Sunset Boulevard heet, de echte naam weet ik niet meer, maar het is in principe heel simpel te bereiken, Brooklyn Bridge over en naar de rivier lopen. Of gewoon een taxi nemen en vragen naar een mooi plaatsje net aan de andere kant van de brug.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 16:09 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
thnx voor de tips. Ik ga zeker eens een kijkje nemen op sunset boulevard. CP, china town en times square natuurljik ook maar wist niet dat je zo'n mooi uitzicht had vanaf sunset boulevard.
Voor de rest wil ik op het ESB, chrysler building bekijken, ground zero, 5th ave, batterypark, financial center, brooklyn bridge, bryant park, madison square, grand central... te veel om optenoemen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |