abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_11237355
Serieus, wat zijn de motieven ertegen?

Het is eenmalig een investering en er zullen op de autowegen geen snelheidsboetes meer zijn, dus minder inkomsten. Maar zijn er nog bezwaren van principiėlere aard? Bij vrachtwagens werkt het tenslotte ook (min of meer).

pi_11237375
Dan verkopen de ferarri's en Lamborghini's minder goed

Dan gaan mensen illegaal lopen kloten aan hun auto, zodat het gevaarlijk wordt op de weg ( amateurs die aan auto gaan kloten)

Dan wordt er niet meer verdiend op boetes.. want das nou zo leuk voor de overheid.

“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_11237379
Zelf hou ik er van om af en toe een beetje vaart te maken. Als dingen op zulke manier onder de duim worden gehouden, raak ik toch redelijk gefrustreerd, wat weer in agressie in het verkeer kan ontaarden
pi_11237381
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:08 schreef k_man het volgende:

Bij vrachtwagens werkt het tenslotte ook (min of meer).


Rij jij wel eens op de snelweg ?

Ik kom regelmatig trucks tegen die 100+ rijden, record is een truck met oplegger die links bleef rijden met 140

Verder is het onzin om een begrezer in te voeren omdat in ieder land wel andere regels zijn mbt de max snelheden (NL 120, Fra 130 , Duitsland veel stukken onbeperkt) terwijl er voor de trucks volgens mij overal 80 geldt

Kortom : onnodig topic met een onnodige vraag die je zelf had kunnen oplossen als je iets verder had doorgedacht

pi_11237396
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:12 schreef renkie het volgende:

[..]

Rij jij wel eens op de snelweg ?

Ik kom regelmatig trucks tegen die 100+ rijden, record is een truck met oplegger die links bleef rijden met 140

Verder is het onzin om een begrezer in te voeren omdat in ieder land wel andere regels zijn mbt de max snelheden (NL 120, Fra 130 , Duitsland veel stukken onbeperkt) terwijl er voor de trucks volgens mij overal 80 geldt

Kortom : onnodig topic met een onnodige vraag die je zelf had kunnen oplossen als je iets verder had doorgedacht


Ok.. wanneer je een auto niet harder dan 130 laat rijden, is dat probleem ook opgelost.
Heb je geen mafkezen meer die met 160 over de weg razen.
Of zeg ik nu wat geks ?
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_11237420
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:14 schreef Brennie het volgende:

[..]

Ok.. wanneer je een auto niet harder dan 130 laat rijden, is dat probleem ook opgelost.
Heb je geen mafkezen meer die met 160 over de weg razen.
Of zeg ik nu wat geks ?


Duitsland bepaaldedelen onbeperkt ?

En verder is er niets mis met 160 of nog harder , ik rij regelmatig naar vrienden in Duitsland met een gemiddelde snelheid van iets onder de 160 (317km in 2 uur)
Al ligt het natuurlijk wel aan de situatie of het kan of niet.

pi_11237440
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:12 schreef renkie het volgende:

[..]

Rij jij wel eens op de snelweg ?

Ik kom regelmatig trucks tegen die 100+ rijden, record is een truck met oplegger die links bleef rijden met 140

Verder is het onzin om een begrezer in te voeren omdat in ieder land wel andere regels zijn mbt de max snelheden (NL 120, Fra 130 , Duitsland veel stukken onbeperkt) terwijl er voor de trucks volgens mij overal 80 geldt

Kortom : onnodig topic met een onnodige vraag die je zelf had kunnen oplossen als je iets verder had doorgedacht


Min of meer, zei ik dus. Klooien aan je begrenzer zou dan uiteraard zwaar beboet moeten worden. Desnoods je rijbewijs definitief kwijt.

De maximumsnelheid zal waarschijnlijk wel geharmoniseerd worden voor heel Europa, dan ben je daar ook vanaf. hoe dan ook zou je best alle Nederlandse auto's op 120 kunnen begrenzen, ook al mag je in Frankrijk 130.

pi_11237462
Ow en de boete-inkomsten hoeven natuurlijk niet helemaal te verdwijnen.

De energie die nu gestoken wordt in het controleren op autosnelwegen kan verplaatst worden naar de 80-km wegen en de wegen in de bebouwde kom. Waar controleren ook veel meer nodig is.

  vrijdag 20 juni 2003 @ 02:24:34 #9
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11237468
Ik denk dat de gevaarlijkste situaties juist onstaan op onverlichte tweebaanswegen waar je maar 80 mag rijden, maar waar men 's nachts even makkelijk met 140 overheen blaast. Daar helpt een snelheidsbegrenzer dus niet tegen.
Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11237481
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:24 schreef Kwark het volgende:
Ik denk dat de gevaarlijkste situaties juist onstaan op onverlichte tweebaanswegen waar je maar 80 mag rijden, maar waar men 's nachts even makkelijk met 140 overheen blaast. Daar helpt een snelheidsbegrenzer dus niet tegen.
140 kan dan dus al niet meer...
  vrijdag 20 juni 2003 @ 02:30:33 #11
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_11237516
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:26 schreef k_man het volgende:

[..]

140 kan dan dus al niet meer...


Ben jij vroeger gepest op school dat je zo naief bent??
  vrijdag 20 juni 2003 @ 02:32:27 #12
16456 Kwark
Great Jorb!
pi_11237532
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:26 schreef k_man het volgende:

[..]

140 kan dan dus al niet meer...


Nee, duh . Dan rijd je 120 op een onverlichte tweebaansweg waar je maar tachtig mag etc.

Of op een woonerf .

Bassist, drummer & percussionist gezocht voor akoestische band! Zie topic [url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/477979]Muzikanten gezocht![/url] of mail naar lightningbugs@rock.com!
pi_11237592
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:32 schreef Kwark het volgende:

[..]

Nee, duh . Dan rijd je 120 op een onverlichte tweebaansweg waar je maar tachtig mag etc.

Of op een woonerf .


Ja, dat blijf je houden, maar vind ik een beetje non-argumentatie. Je kunt wel verwijzen naar andere problemen waar het geen oplossing voor is, maar het te hard rijden op snelwegen zou opgelost zijn. Dat is toch positief?

De hele grove snelheidsovertredingen op de provinciale wegen haal je er trouwens ook mee weg en je zou dus alle flitskasten van de snelwegen kunnen halen en langs de provinciale wegen zetten.

pi_11237639
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 02:21 schreef k_man het volgende:


De maximumsnelheid zal waarschijnlijk wel geharmoniseerd worden voor heel Europa, dan ben je daar ook vanaf. hoe dan ook zou je best alle Nederlandse auto's op 120 kunnen begrenzen, ook al mag je in Frankrijk 130.


Is bijna bespottelijk hoe je de Duitse regels kijkt te 'vergeten'

Verder worden er enorm veel auto's (al dan niet nieuw) in Nederland verkocht en naar het buitenland (Duitsland bv) uitgevoerd

  vrijdag 20 juni 2003 @ 03:56:00 #15
48071 MaNiaC_P
What does this button do?!
pi_11237822
Soms is het ook zo moeilijk om gewoon 120 te rijden op een snelweg..... Eenvoudiger wijs is het zo, op dit moment betaald degene die zo dom is om te hard langs een flitspaal te rijden een deel van de belasting betaald, die ik niet hoef te betalen... Komt het uit de .... dan wel uit de.... iedereen kan wel moeilijk doen over die kleine fuckboetes, maar indien die er niet zijn, dan krijgen we ergens anders wel een percentage erbij... accijnsje op de benzine ofzo... Kortom, ik rijdt wel netjes veel te hard, wanneer er geen zwaantjes meer op de weg zijn, en de flitspalen ergens anders staan
I'm not deaf, I'm just IGNORING you!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 06:47:07 #16
33097 MUZZ
ik ga lekker
pi_11237975
Alle duitse merken worden al begrenst op 250 km . Ook daar ben ik op tegen.
Je zal als 1dags vlieg je dag niet hebben
  vrijdag 20 juni 2003 @ 06:55:57 #17
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_11237984
als je 120 rijd en je wilt iemand inhalen die 115 rijd voor je en je kan maar 130 hoe lang denk je dat je inhaalactie dan duurt?
krijg je dus hetzelfde als vrachtwagens die elkaar gaan inhalen

bovendien vinden mensen het idee niet prettig om geknepen te worden in hun vrijheid (auto = vrijheid, weet je nog ) en zullen de meeste begrenzers en binnen no time weer uit zijn.

Als je naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk wilt en ja kan maar 130 en je zit op zo'n stuk weg waar ze 4 of 5 banen hebben aangelegd en iedereen rijd daar 150 (ok het is een meestal zoooo rustig dat je geen andere auto's ziet maargoed) dan zit je daar met 120 voort te sukkelen.

De snelheden in dit land stammen nog af van de jaren 80 toen auto's iets minder goed en stevig waren als tegenwoordig. In auto's van nu kun je makkelijk 130 of meer rijden zonder probleem (op de snelweg dan he!)

enige voordeel wat ik in dit plan zou zien zou zijn dat de politie nou EINDELIJk eens in woonwijken gaat flitsen. dat is tenminste een keer NUTTIG werk (dus niet alleen binnen de bebouwde kom op een lange 2 baans weg waar je 50 (!) mag )

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 20 juni 2003 @ 07:02:13 #18
37887 Dauthi
Progressive
pi_11237993
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 06:47 schreef MUZZ het volgende:
Alle duitse merken worden al begrenst op 250 km . Ook daar ben ik op tegen.
kan je er af laten halen hoor

Ohja heb je met je snelheidsbegrenzertje rekening gehouden dat ik welleens zou willen racen op een circuit. *geen snelheidslimiet.*
Dat natuurlijk ieder voertuig inclus dat van politie en ambulance zou moeten worden voorzien van zo'n begrenzer. (zal de politie niet blij mee zijn want die rijdt altijd stelselmatig te hard en door rood).

A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_11238041
Vrachtwagens mogen in Frankrijk ook 130 hoor. En als er in Nederland snelheidsbegrensers worden ingevoerd op personenauto's, dan krijg je hetzelfde als met vrachtwagens gebeurd, dan schrijf je kenteken over op een buitenlands kenteken (zitten ook wel een nadelen aan).
En moet je eens zien wat voor snelheidsverschillen je nu bij vrachtwagens aantreft!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 08:02:13 #20
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_11238179
Meeste problemen met snelheid komen voor in de bebouwde kom. De snelweg is het veiligste stuk straat waar je je kunt bevinden.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_11238248
In Tilburg hebben ze in 2000 een "ISA-praktijkproef" gedaan. (Intelligente SnelheidsAanpassing). (auto's die vanzelf d'r maximumsnelheid aanpassen naar hand van de locatie via GPS).

Hier is een pdf'je te bekijken, waarin wat meer informatie over de proef staat.

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
  vrijdag 20 juni 2003 @ 08:20:09 #22
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_11238279
Nadeel is dat de fabrikanten dan voor elk land een andere productie moeten starten vanwege de verschillende snelheidsregels. Met als gevolg dat auto's nog duurder worden.
pi_11238293
Ik ben het wel eens met de stelling
pi_11238337
quote:
Op vrijdag 20 juni 2003 08:20 schreef ShaoliN het volgende:
Nadeel is dat de fabrikanten dan voor elk land een andere productie moeten starten vanwege de verschillende snelheidsregels. Met als gevolg dat auto's nog duurder worden.
Daar zou een GPS systeem (als hierboven) voor kunnen werken; het idee is dat aan de hand van de locatie van de gebruiker (wat per satteliet wordt bepaald) de snelheid van de auto wordt aangepast. (opgedeeld in zones, geloof ik) .. Dus in een 50km/h zone kan je auto ook maar 50, en op een 80km/h zone kan hij 80.

Maar goed, willen we dat uit privacyoverwegingen wel, denk ik dan maar.. Je auto is immers altijd te traceren.

'Ee, ah wor 'ungry-loike!
pi_11238563
je wordt dan alleen begrenst op de snelweg.... juist op de weg waar de minste ongelukken gebeurd

tenminste dat dacht ik....

edit:

potentieel rel topic....

waarschuwt iemand koos en leonardo?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')