Het is eenmalig een investering en er zullen op de autowegen geen snelheidsboetes meer zijn, dus minder inkomsten. Maar zijn er nog bezwaren van principiėlere aard? Bij vrachtwagens werkt het tenslotte ook (min of meer).
Dan gaan mensen illegaal lopen kloten aan hun auto, zodat het gevaarlijk wordt op de weg ( amateurs die aan auto gaan kloten)
Dan wordt er niet meer verdiend op boetes.. want das nou zo leuk voor de overheid.
quote:Rij jij wel eens op de snelweg ?
Op vrijdag 20 juni 2003 02:08 schreef k_man het volgende:Bij vrachtwagens werkt het tenslotte ook (min of meer).
Ik kom regelmatig trucks tegen die 100+ rijden, record is een truck met oplegger die links bleef rijden met 140
Verder is het onzin om een begrezer in te voeren omdat in ieder land wel andere regels zijn mbt de max snelheden (NL 120, Fra 130 , Duitsland veel stukken onbeperkt) terwijl er voor de trucks volgens mij overal 80 geldt
Kortom : onnodig topic met een onnodige vraag die je zelf had kunnen oplossen als je iets verder had doorgedacht
quote:Ok.. wanneer je een auto niet harder dan 130 laat rijden, is dat probleem ook opgelost.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:12 schreef renkie het volgende:[..]
Rij jij wel eens op de snelweg ?
Ik kom regelmatig trucks tegen die 100+ rijden, record is een truck met oplegger die links bleef rijden met 140
Verder is het onzin om een begrezer in te voeren omdat in ieder land wel andere regels zijn mbt de max snelheden (NL 120, Fra 130 , Duitsland veel stukken onbeperkt) terwijl er voor de trucks volgens mij overal 80 geldt
Kortom : onnodig topic met een onnodige vraag die je zelf had kunnen oplossen als je iets verder had doorgedacht
quote:Duitsland bepaaldedelen onbeperkt ?
Op vrijdag 20 juni 2003 02:14 schreef Brennie het volgende:[..]
Ok.. wanneer je een auto niet harder dan 130 laat rijden, is dat probleem ook opgelost.
Heb je geen mafkezen meer die met 160 over de weg razen.
Of zeg ik nu wat geks ?
En verder is er niets mis met 160 of nog harder , ik rij regelmatig naar vrienden in Duitsland met een gemiddelde snelheid van iets onder de 160 (317km in 2 uur)
Al ligt het natuurlijk wel aan de situatie of het kan of niet.
quote:Min of meer, zei ik dus. Klooien aan je begrenzer zou dan uiteraard zwaar beboet moeten worden. Desnoods je rijbewijs definitief kwijt.
Op vrijdag 20 juni 2003 02:12 schreef renkie het volgende:[..]
Rij jij wel eens op de snelweg ?
Ik kom regelmatig trucks tegen die 100+ rijden, record is een truck met oplegger die links bleef rijden met 140
Verder is het onzin om een begrezer in te voeren omdat in ieder land wel andere regels zijn mbt de max snelheden (NL 120, Fra 130 , Duitsland veel stukken onbeperkt) terwijl er voor de trucks volgens mij overal 80 geldt
Kortom : onnodig topic met een onnodige vraag die je zelf had kunnen oplossen als je iets verder had doorgedacht
De maximumsnelheid zal waarschijnlijk wel geharmoniseerd worden voor heel Europa, dan ben je daar ook vanaf. hoe dan ook zou je best alle Nederlandse auto's op 120 kunnen begrenzen, ook al mag je in Frankrijk 130.
De energie die nu gestoken wordt in het controleren op autosnelwegen kan verplaatst worden naar de 80-km wegen en de wegen in de bebouwde kom. Waar controleren ook veel meer nodig is.
quote:140 kan dan dus al niet meer...
Op vrijdag 20 juni 2003 02:24 schreef Kwark het volgende:
Ik denk dat de gevaarlijkste situaties juist onstaan op onverlichte tweebaanswegen waar je maar 80 mag rijden, maar waar men 's nachts even makkelijk met 140 overheen blaast. Daar helpt een snelheidsbegrenzer dus niet tegen.
quote:Ben jij vroeger gepest op school dat je zo naief bent??
Op vrijdag 20 juni 2003 02:26 schreef k_man het volgende:[..]
140 kan dan dus al niet meer...
quote:Nee, duh
Op vrijdag 20 juni 2003 02:26 schreef k_man het volgende:[..]
140 kan dan dus al niet meer...
Of op een woonerf .
quote:Ja, dat blijf je houden, maar vind ik een beetje non-argumentatie. Je kunt wel verwijzen naar andere problemen waar het geen oplossing voor is, maar het te hard rijden op snelwegen zou opgelost zijn. Dat is toch positief?
Op vrijdag 20 juni 2003 02:32 schreef Kwark het volgende:[..]
Nee, duh
. Dan rijd je 120 op een onverlichte tweebaansweg waar je maar tachtig mag etc.
Of op een woonerf
.
De hele grove snelheidsovertredingen op de provinciale wegen haal je er trouwens ook mee weg en je zou dus alle flitskasten van de snelwegen kunnen halen en langs de provinciale wegen zetten.
quote:Is bijna bespottelijk hoe je de Duitse regels kijkt te 'vergeten'
Op vrijdag 20 juni 2003 02:21 schreef k_man het volgende:
De maximumsnelheid zal waarschijnlijk wel geharmoniseerd worden voor heel Europa, dan ben je daar ook vanaf. hoe dan ook zou je best alle Nederlandse auto's op 120 kunnen begrenzen, ook al mag je in Frankrijk 130.
Verder worden er enorm veel auto's (al dan niet nieuw) in Nederland verkocht en naar het buitenland (Duitsland bv) uitgevoerd
bovendien vinden mensen het idee niet prettig om geknepen te worden in hun vrijheid (auto = vrijheid, weet je nog ) en zullen de meeste begrenzers en binnen no time weer uit zijn.
Als je naar bijvoorbeeld Zuid Frankrijk wilt en ja kan maar 130 en je zit op zo'n stuk weg waar ze 4 of 5 banen hebben aangelegd en iedereen rijd daar 150 (ok het is een meestal zoooo rustig dat je geen andere auto's ziet maargoed) dan zit je daar met 120 voort te sukkelen.
De snelheden in dit land stammen nog af van de jaren 80 toen auto's iets minder goed en stevig waren als tegenwoordig. In auto's van nu kun je makkelijk 130 of meer rijden zonder probleem (op de snelweg dan he!)
enige voordeel wat ik in dit plan zou zien zou zijn dat de politie nou EINDELIJk eens in woonwijken gaat flitsen. dat is tenminste een keer NUTTIG werk (dus niet alleen binnen de bebouwde kom op een lange 2 baans weg waar je 50 (!) mag )
quote:kan je er af laten halen hoor
Op vrijdag 20 juni 2003 06:47 schreef MUZZ het volgende:
Alle duitse merken worden al begrenst op 250 km . Ook daar ben ik op tegen.
Ohja heb je met je snelheidsbegrenzertje rekening gehouden dat ik welleens zou willen racen op een circuit. *geen snelheidslimiet.*
Dat natuurlijk ieder voertuig inclus dat van politie en ambulance zou moeten worden voorzien van zo'n begrenzer. (zal de politie niet blij mee zijn want die rijdt altijd stelselmatig te hard en door rood).
Hier is een pdf'je te bekijken, waarin wat meer informatie over de proef staat.
quote:Daar zou een GPS systeem (als hierboven) voor kunnen werken; het idee is dat aan de hand van de locatie van de gebruiker (wat per satteliet wordt bepaald) de snelheid van de auto wordt aangepast. (opgedeeld in zones, geloof ik) .. Dus in een 50km/h zone kan je auto ook maar 50, en op een 80km/h zone kan hij 80.
Op vrijdag 20 juni 2003 08:20 schreef ShaoliN het volgende:
Nadeel is dat de fabrikanten dan voor elk land een andere productie moeten starten vanwege de verschillende snelheidsregels. Met als gevolg dat auto's nog duurder worden.
Maar goed, willen we dat uit privacyoverwegingen wel, denk ik dan maar.. Je auto is immers altijd te traceren.
tenminste dat dacht ik....
edit:
potentieel rel topic....
waarschuwt iemand koos en leonardo?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |